Thomasvg Het heeft even geduurd, maar het komt er echt! ORLANDO, Fla (May 31, 2007) - Warner Bros. Entertainment Inc. and Universal Orlando Resort are partnering to create the world’s first fully immersive Harry Potter themed environment based on the bestselling books by J.K. Rowling and blockbuster feature films from Warner Bros. Envisioned as a “theme park within a theme park” and titled “The Wizarding World of Harry Potter,” the new environment will become part of the experience within Universal’s Islands of Adventure theme park at the Universal Orlando Resort. “Over the years we’ve received thousands of letters from fans around the world wishing they could visit Hogwarts and the wonderful locations described in each of J.K. Rowling’s beloved stories,” said Barry Meyer, chairman and CEO, Warner Bros. Entertainment. “Working with Universal Orlando Resort, we are confident that we’ll be able to provide Harry Potter fans with an incredible experience that upholds the richness of J.K. Rowling’s books and delivers on the authentic detail portrayed in our films.” “We will rely on our company’s rich movie heritage and expertise in transforming film concepts into theme park entertainment experiences,” said Ron Meyer, president and COO, Universal Studios. “The Harry Potter stories are among the most compelling of our time. The millions of people who have read the books and seen the movies will now be able to experience the world of Harry Potter in person.” Inspired by J.K. Rowling’s compelling stories and characters – and faithful to the visual landscapes of the films – “The Wizarding World of Harry Potter” will provide a one-of-a-kind opportunity to experience the magical world of Harry and his friends. The fully immersive, themed land will enable guests to visit some of the most iconic locations found in the books and the films including the village of Hogsmeade, the mysterious Forbidden Forest, and even Hogwarts castle itself. "The plans I've seen look incredibly exciting, and I don't think fans of the books or films will be disappointed," said J.K. Rowling. “We have a profound sense of responsibility for the Harry Potter franchise at Warner Bros. Bringing the magic of J.K. Rowling’s written word to the motion picture screen was the first step in expanding this amazing and imaginative world. Working with Universal Orlando Resort to bring it to life in a physical environment that you can walk through, relax in and ride on is the natural next step for fans to experience and enjoy,” said Alan Horn, president and COO, Warner Bros. Entertainment Inc. Expected to open in late 2009, the new environment will feature immersive rides and interactive attractions, as well as experiential shops and restaurants that will enable guests to sample fare from the wizarding world’s best known establishments. Also debuting will be a state-of-the-art attraction that will bring the magic, characters and stories of Harry Potter to life in an exciting way that guests have never before experienced. “We are going to devote more time, more money, more expertise and more executive talent from throughout our entire organization and creative team – as well as from Warner Bros., our partners – to ensure that this entire environment is second-to-none,” said Tom Williams, chairman and CEO, Universal Parks and Resorts. Brad Globe, president of Warner Bros. Worldwide Consumer Products, added: “In Universal, we found the right partner whose unparalleled commitment will ensure that this is a world class destination. Their track record of success and the consistently high level of entertainment at all of their parks gave us the confidence to know that they will meet—or exceed— the extremely high expectations we all have for this project.” The Academy Award-winning production designer Stuart Craig, who has worked to bring the world of Harry Potter to life in all of the feature films to date, leads the creative design for the area to ensure it remains faithful to the look and feel of the films. “Our primary goal is to make sure this experience is an authentic extension of Harry Potter’s world as it is portrayed in the books and films,” said Craig. “I am very excited to be working closely with the Universal Orlando team to bring the area to life.” The Universal Orlando resort destination (www.universalorlando.com) includes two dramatically distinct and adjacent theme parks, the Universal Studios motion picture and television theme park and Universal’s Islands of Adventure, Orlando's most thrilling and exhilarating theme park. Universal Orlando also includes CityWalk, a 30-acre dining, shopping, club and live-entertainment venue as well as premier on-site Loews hotels and world-class film and television production facilities. Harry Potter continues to be a global phenomenon. The series of books by author J.K. Rowling has been translated into 65 languages with more than 325 million copies sold in over 200 territories around the world. The films, produced by Warner Bros. Pictures, have grossed more than $3.5 billion at the box office worldwide. Each of the four Harry Potter films produced to date has the distinction of making it into the all time top 20 grossing films worldwide. The fifth film in the series, Harry Potter and the Order of the Phoenix™, will be released in theatres on July 11, 2007. En zo gaat het eruit zien.. Whoohoo! http://www.themeparkreview.com/forum/files/press_hp_hogwarts_low_396.jpg http://www.themeparkreview.com/forum/files/press_hp_hogsmead_square_low_155.jpg http://www.themeparkreview.com/forum/files/press_hp_owl_view_low_193.jpg ----------------------------------- terryboot het lijkt me echt, het is nu gewoon officieel. Ben benieuwd wat je kan kopen in de winkeltjes, ik ga er zeker heen. door zweinstein rondlopen, zweinsveld en in de zweinsteinexpress zitten echt cool :lol: ik had ergens gelezen dat die 2010 open ging dus nog even wachten ----------------------------------- Thomasvg Mijn pretparkhartje klopt keihard! Eind 2009 moet dit trouwens open, en we kunnen echt veel verwachten hoor. De ontwerpen zijn van ex-Disney imagineers, dus qua thematisatie kunnen we een topper verwachten. Ik zie mezelf daar al rondlopen hoor.. 8) ----------------------------------- Harry, Ron & Hermione Ik wist helemaal niet dat zoiets al achter de schermen in gang gezet was. Maar ik vind het toch wel erg gaaf zoiets. Bedoel, ik ben nog nooit in Disney Land Resort Paris geweest of in het Warner Brothers Movieworld in Duitsland. Maar iets als dit lijkt me toch zeker wel een tripje waard :D Zal wel een duur tripje worden, maar het is de ervaring zeker wel waard lijkt me zo. Kijk er nu al naar uit. Zou het stiekem ook wel geschikt vinden als huwelijksreis ^^" Beetje in die ene theesalon zitten waar Cho & Harry gingen met mijn toekomstige vriendin :P Maar dat zal er vast niet van komen, of misschien ook wel. Hangt ervan af of zij ook HP leuk vind zoals ik. Kan niet wachten! ----------------------------------- Zara Voldemort, the ride... zie je het al voor je? Een achtbaan annex spookhuis... Ik ben benieuwd welke invulling ze gaan geven aan het park. ik ga er denk ik wel een keertje naar toe, maar ik hoop wel dat als het aanslaat ook naar Europa komt. ----------------------------------- Faunaat Wauw! Daar wil ik echt naartoe! :D Die tekeningen zien er echt al top uit. *Gaat alvast geld sparen* 8) ----------------------------------- Darkness OMG dat is zo een concept uitmelken (NIet dat ik klaag) maar het word wel leuk als ze het helemaal tot in de details gaan maken zoals beschreven in de boeken. Zodat de fans kunnen voelen hoe het is om daar rond te lopen. Nu moet ik dan wel gaan sparen om daar heen te kunnen, maar dat zal pas rond 2010 of 2011 zijn. Hmm dat is wel de ultieme plek voor een meet, alleen denk ik niet dat er veel mensen zullen komen aangezien het erg duur is. De vliegreis, het verblijf etc. Maar als het kan dan ga ik er zeker heen. Nu maar hopen dat er geen wizardduels plaats gaan vinden. Ik zie het al voor me 2 mensen verkleed als wizard dagen elkaar uit en gaan elkaar te lijf met spreuken die in de boeken staan. Het zou wel erg veel bezoekers trekken. ----------------------------------- Harry, Ron & Hermione Het is inderdaad het concept uit melken. Maar ach, mij boeit het niet. Vind het juist grappig dat ze met zoiets komen. Ben wel erg benieuwd hoe ze het gaan inrichten. Of ze dus daadwerkelijk alles zoals beschreven word in de boeken overneemt enzovoort. Dus dat je door Zweinsveld kan lopen, wie weet wel de Wegisweg en dat je langs de Tweeling's TopFopShop kan gaan en daar van alles en nog wat kopen. Van die ukkepulken bijvoorbeeld :P Of naar Klieder & Vlek, beetje boeken enzo.. zoals de zeldzame: "Fantastic Beast and Where To Find Them" en "Quidditch Through Ages" wie weet wel gewoon normaal kunt kopen. Of de boeken van Smalhart. Lijkt me echt grappig. En dan heb je natuurlijk Alivans, waar je toverstokken kunt kopen. En galagewaden e.d. bij Madame Mallekin. En je kunt Gringrots binnenlopen om dollars te wisselen tegen knoeten en galjoenen. Zou toch geweldig zijn als dat allemaal kan. Het is uitmelken ten top maar toch lijkt het me oh zo leuk om dat eens mee te maken. Of naar de Drie Bezemstelen je genoeg doen aan Boterbier xD Ze kunnen dat themepark echt bomvol stoppen dus ik wil het zeker wel eens zien zodra het open gaat. En als je er heen gaat blijf je natuurlijk overnachten. Wordt je eerst door de sorteerhoed ingedeeld zodat je op 1 van de vier afdelingen slaapzalen kunt slapen ^^ Ontbijten in de Grote Zaal etc. Ik kan er over door blijven fantaseren hehe. ----------------------------------- Rhona het lijkt me echt supergaaf dat pretpark. Zou je ook de leerlingenkamers van de afdelingen kunnen bekijken? Lijkt me echt zo super. de plaatje in de 1e post zijn ook mooi. Als het echt zo wordt, wow. Wel jammer dat het zo ver weg is. :( het is niet ff om de hoek. Misschien dat ze straks in parijs, bij disney, ook zoiets kunnen bouwe. of wb movie world (in Duitsland is dat toch?). Das iets dichter bij voor ons. ----------------------------------- Narcissa Zo het is niet niks om het zo ver te krijgen. Ik had nooit gedacht dat ze werkelijk een pretpark er van willen gaan maken. Ik zal er ook zeker weten graag er naar toe willen gaan. Nog een paar jaartjes geduld hebben, en kunnen we er naar toe gaan. het lijkt me echt maf hoe ze dat hebben gemaakt. ----------------------------------- KimMeke Het lijkt me wel gaaf om in Zweinstein rond te lopen, en de grote zaal (als die er komt) met zijn behekste plafond. En de lokalen, de kerkers en nog vanalles! En alle winkeltjes, even een boterbiertje drinken ! 8) aaaaaaaaaaa ik wil er nu al heen!! :wink: ----------------------------------- Richard Het IS geen pretpark, maar een onderdeel van een pretpark. In Amerika heb je echt in 1 gebied gigantisch veel pretparken bij elkaar liggen... 1 gebied is het 'Universal-gebied' met o.a. de Universal Studio's. Nog zo'n park is het Universal Studios - Islands of Adventure. Dit park bestaat uit 5 gedeeltes [net als dat je in Disneyland 4 gedeeltes hebt]. 1 van de 5 delen is btw het Jurassic Park. Een ander gedeelte is 'Lost Continent'. Het Pottergedeelte wordt toegevoegd aan dit 'Lost Continent'. Het wordt dus geen compleet pretpark, maar puur Zweinstein + Zweinsveld. Het Zweinsteinkasteel wordt tot in de details nagemaakt met behulp van de makers van het decor uit de films heb ik net gelezen. ----------------------------------- karinpotter Het is zo cool dat ze bij het Universal-gebied een stukje van Harry Potter gaan maken. Ik heb altijd al gehoopt dat ze ooit een Harry Potter thema park gaan maken en nu gaan ze het ook gewoon doen!! Nu moet ik dus wel naar Amerika.....ik dacht altijd dat het wel leuk zou zijn om een keer naar Amerika te gaan maar nu wil ik er zeken naar toe omdat daar dus dat Harry Potter gedeelte komt. De foto's zien er ook veel belovend uit! Ik vind hun ontwerp echt heel mooi :D ----------------------------------- Strider OO ik las dit vandaag ook in de krant en vond het geweldig goed nieuws. De vriend van Narcissa heeft al beloofd dat we daar als die er is met ze allen heen gaan, superveel zin in :D Maar duurt nog behoorlijk lang :( kunnen we wel goed voor gaan sparen zeg puuh maar we gaan erheen :D En vind het leuk dat ze het echt zo gaan maken en ben benieuwd wat je er allemaal kan gaan doen. Echt dingen zoals bijvoorbeeld montser van zwadderich verslaan in 3d zou wel cool zijn, behalve voor de zwadderaars off course :wink: ----------------------------------- Narcissa Het is inderdaad misschien wel minder dat het allemnaal zo ver vandaan is. Maar als je bekijkt het is misschien pas eind 2010 klaar, dat heeft nog wel een tijdje, en heb gehoord dat het ongeveer 400 euro per persoon zal kosten, zelf had ik in de gedachten dat ik elke er voor zorg dat ik 150 euro aan de kant ga leggen, en dan zie ik het wel allemaal het klinkt mij gewoon de moeite waard om het te beleven. ----------------------------------- terryboot ik zou wel willen kijken hoe zacherninus eruit ziet net als de leerlingen kamers, kom je terug heb je pakken met snoep bij je 8) of in de grote zaal ontbijten, in zweinsveld een boterbiertje drinken o ik verheug me er echt op. ----------------------------------- Richard Het is inderdaad misschien wel minder dat het allemnaal zo ver vandaan is. Maar als je bekijkt het is misschien pas eind 2010 klaar, dat heeft nog wel een tijdje, en heb gehoord dat het ongeveer 400 euro per persoon zal kosten, zelf had ik in de gedachten dat ik elke er voor zorg dat ik 150 euro aan de kant ga leggen, en dan zie ik het wel allemaal het klinkt mij gewoon de moeite waard om het te beleven. Ik weet niet wat jij van plan bent :D Maar d'r komt wel iets meer bij kijken dan 400 euro... Je vliegticket, een nieuwe toeslag [sinds kort] voor de beveiliging, toegang tot het park... 400 euro, daar red je de vliegreis niet eens mee. 1 volledige dag zal je snel al een kleine 600-800 euro kosten. Wil je ook nog overnachten / meerdere dagen, kun je eerder uitgaan van een kleine 1000 euries... Dat gedoe sinds de aanslagen op het WTC is geen grappig iets geweest voor de prijzen naar de VS toe. ----------------------------------- BeeGee Kenobi Vliegen met Delta air, en dan het liefst overstappen in NYC kan je veel geld besparen mocht je naar de VS toe willen vliegen. Maar als je in 2010 dit park wilt gaan bezoeken adviseer ik je er een maand voor uit te trekken. Huur een auto, bezoek het park 3 dagen ofzo en ga voor de rest Orlando, Miami, en de rest daar bekijken...de US is tof! ----------------------------------- Witch_Eva Nou ik vind het geweldig voor de Amerikaanse HP fans, maar in principe hebben wij hier weinig aan. Ook al is het echt geweldig, en zelfs al zou er een heel HP pretpark ervan zijn. Ik ga er toch niet heen. Dat is het mij echt niet waard. Misschien als ik toevallig in de USA ben. Maar wanneer kom ik daar toch? Maar het is wel heel leuk, echt heel gaaf dat ze het nu ook echt gaan maken. Het lijkt mij heel leuk om daar te lopen, maar ja zoals ik al zei het is te ver weg. ----------------------------------- Harry, Ron & Hermione KLM: 821 euro voor 5 dagen Delta: 743,20 euro voor 5 dagen Beide inclusief toeslagen en belasting. Per dag kost het je 109 dollar, gelijk aan 81,05 euro. Als je er heen gaat ga je niet slechts voor 1 dag. Dus overnachten wat geld kost. En een tweede dag a 81,05 euro. Verder wil je natuurlijk ergens dineren, lunchen en ontbijten. 1000 euro zit je zo aan. Denk dat het wel veilig is als je een budget van 1250 euro neemt. En als het park pas in 2010 geopend word heb je nu alvast ruim de tijd om ervoor te sparen. En echt, gespreid over 3 jaar is zo'n bedrag best bij elkaar te sparen. 1250 / 36 = 34,72222 euro per maand en je kan in juni 2010 er heen. Ik acht de kans voor mezelf vrij groot dat ik dit nog werkelijk ga doen ook. Zou het tofst zijn als we er een HPF meet van maken natuurlijk :D Een intercontinentaal HPF meet :P of HPF goes USA meet. Zal er vast niet van komen, want: hoge kosten, ander werelddeel, lange duur van de meet etc etc. En dat begrijp ik ook wel, maar toch lijkt me zoiets erg leuk om hier op het forum te gaan organiseren. Is toch eigenlijk wel het ultieme in de HP wereld :D ----------------------------------- Narcissa Het is inderdaad misschien wel minder dat het allemnaal zo ver vandaan is. Maar als je bekijkt het is misschien pas eind 2010 klaar, dat heeft nog wel een tijdje, en heb gehoord dat het ongeveer 400 euro per persoon zal kosten, zelf had ik in de gedachten dat ik elke er voor zorg dat ik 150 euro aan de kant ga leggen, en dan zie ik het wel allemaal het klinkt mij gewoon de moeite waard om het te beleven. Ik weet niet wat jij van plan bent :D Maar d'r komt wel iets meer bij kijken dan 400 euro... Je vliegticket, een nieuwe toeslag Nauw dat is een..uh duur kerstcado. Nee maar ik weet dat het vast en zeker wel behoorlijk duur zal zijn. Maar als je nagaat het duurt nog wel even, En als je het echt wilt kan je er voor gaan sparen. Het is zeker duur. :oops: Nauwja ik zie het wel als het ooit zo ver zal zijn. @Joost zal gaaf zijn zo'n meet maar ik denk niet dat je veel mensen zal krijgen..dan moeten er nu al mensen zoals ik al moeten gaan sparen, om het bedrag bij elkaar te krijgen. Maar wel leuk bedacht^^Misschien ook wel de moeite waard. ----------------------------------- rooieke Ik vind het echt super gaaf zon park ik vind het alleen jammer dat het pas 2009/2010 open gaat want ik ga volgend jaar er al naar toe voor 2 weken dus ja jammer dat ik dan het harry potter park niet in kan. Maar ja ik ga strax in 2010 wel weer een keertje naar amerika om het park te zien en te beschouwen:D ----------------------------------- Chris. Mij lijkt het een heel erg mooi park, maar het is wel heel ver weg. Ik denk niet dat ik toevallig een keer in Amerika kom zodat ik er even heen kan gaan. Daarnaast vind ik het een beetje jammer dat het pas vanaf 2010 is, want daarna zal Harry Potter wel over zijn hoogtepunt heen zijn. Omdat dan waarschijnlijk ook al de films in de bioscoop hebben gedraaid. Al hoewel LOTR draait nog steeds goed, dus het zou ook nog een hele tijd door kunnen gaan voordat Harry Potter echt minder populair wordt. ----------------------------------- Kelly Griffel Ik zou hier denk ik wel heel erg graag naartoe willen gaan. Het zou in ieder geval wel erg speciaal zijn om daar rond te lopen. En als ze het echt zo gaan bouwen als in de intropost staat hier, dan word het net echt ^^ Stel je voor dat je daar dan rondloopt en je kan de magie zo voelen, dat moet toch supercool zijn ^___^ Naja, wie weet ga ik er dan wel heen. Maar dat duurt toch nog ff, dus ik heb nog tijd om te beslissen xD ----------------------------------- Thomasvg Wat een stomme reacties in dit topic. Dit is een bestaand pretpark waar een bestaand Themadeel (nu heel mytisch en oosters) wordt omgebouwd naar Harry Potter Thema. Zeker zijn we dus van een duelling B&M hangende achtbaan (die staat er al). En nog wat andere attracties. Zie het maar als Disneyland die Frontierland ombouwt tot HP-gedeelte. Of de Efteling die het Ruigrijk verbouwen naar HP-wereld. Het park kost dus géén 400 euro per persoon.. ----------------------------------- missme98 Wat een stomme reacties in dit topic. Dit is een bestaand pretpark waar een bestaand Themadeel (nu heel mytisch en oosters) wordt omgebouwd naar Harry Potter Thema. Zeker zijn we dus van een duelling B&M hangende achtbaan (die staat er al). En nog wat andere attracties. Zie het maar als Disneyland die Frontierland ombouwt tot HP-gedeelte. Of de Efteling die het Ruigrijk verbouwen naar HP-wereld. Het park kost dus géén 400 euro per persoon.. het is misschien een beetje hard om te zeggen dat de reacties stom zijn hier, iedereen heeft zijn eigen mening en interpretaties. Maar ik zou er zelf niet hen gaan. ik zou het heel graag willen, maar ik ga er niet speciaal naar de US voor. Het is ten eerste erg duur een vliegreis, en waneer heb ik ooit kans om er heen te gaan. Mijn ouders zouden me zoiets in ieder geval niet kado doen. Wel jammer, want het lijkt me echt superleuk ----------------------------------- teule Ik denk dat als ik goed school afmaak (over 3 jaar :D:D), dan is de kans aanwezig dat wij op vakantie naar US gaan, voor 2-3 weken ofzo. Dan zal ik natuurlijk wel regelen dat ik ernaartoe ga! Ik probeer me er niet op te verheugen, want het duurt nog zo enorm lang :D. Het lijkt me wel echt helemaal geweldig! Dit wordt ook zo'n harde kassa voor Universial! De merchandise zal echt aan de lopende band verkocht worden :D ----------------------------------- LoveLovegood Mooi, leuk, zoooo ver! Waarom?? Hoop het ooit eens te zien ----------------------------------- seantogood Wat leuk zeg echt vet ik verheug me erop ik wist niet dat ze dit gingen maken.Wat een mooi gezicht.. Kan ik eindelijk boterbier drinken En ik wil duelleren tegen voldemort.. En vliegen op een bezemsteel wat een vette gedoe Geen woorden voor! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Ik verwacht echt dat het Spectaculair Wordt @Malfoyish Vertel ons wat je hebt gezien als je terug van je reis komt ----------------------------------- seantogood Het lijkt me echt gaaf! Laatst nog een mail der over gehad, :) jammer dat het in Amerika is, kom je minder snel..ja je komt er minder snel,,maar ja zouw je het liever in nederland willen hebben!!..Nee toch !! Wordt Veelste Klein gebouwd dan denk ik !! ..Ik wil ook graag de harry potter wereld van dichtbij zien als ik er bij nadenk kan ik niet w8ten..Wat wel mooi is dat als film 7 in de bios draait..Dan gaat die pretpark op de zelfde tijd open>! Mooi toch! ----------------------------------- Topss_ Woooow. Ziet er zo tof uit! Zeker een bezoekje waard! Maar, Amerika?! Kom op zeg! Movie World in Duitsland, en Disney in Frankrijk zijn nog wel te doen, maar Amerika! Daar moet je toch echt wel een vakantie voor uittrekken.. Daar kun je niet ff een dagje heen.. :roll: :? ----------------------------------- Genner Allemaal goed en wel voor de Amerikanen, maar wij hebben er niet veel aan... Ik zou er misschien wel heen gaan als ik toch in Amerika ben, maar als de toegangsprijs zo hoog is... laat maar dan, hoor. Ik bedoel, hebben ze dat echt nodig? Het lijkt me dat er genoeg volk op afkomt. ----------------------------------- Whitelighter Als het af is, mot ik er gewoon een keer naartoe. Het lijkt me geweldig. Al moet ik alleen gaan en alles zelf betalen, ik ga er ooit eens naartoe. Het lijkt me echt waanzinnig. Amerika is wel ver. Maar misschien kun je het eens doen als je ook nog andere dingen gaat doen daar en dan twee dagen daar naartoe gaan en dan weer ergens anders ofzo. Wij doen dat altijd. ----------------------------------- Jolien' *had geen zin om helemaal te lezen en keek alleen naar de plaatjes* MAAR OMFG WEET JE HOE VET STOER _O_ Ik wil daar ook rondlopen en <3 Maar - wordt het op ware grootte gebouwd of in miniatuur zoals in Madurodam? *hoopt op ware grootte* Ik wil ook in de grote zaal lopen en in Zweinsveld en jdiewfnfewijfi. *wil* <3 ----------------------------------- MyleneMalfoy Dat pretpark he.. Wow =| Ik zou echt z graag daarheen willen! Als het open is, zullen er vast ontzettend veel mensen heen gaan. Ik vraag me alleen af, of ik er heen mg :roll: Maar in ieder geval, als het er zo uit ziet, vind ik het echt mooi:) @ Jolien: Het lijkt me wel xD Waarom zou je dat in het mini willen zien, terwijl je er ook rondt kan lopen? ----------------------------------- Neleke Oooh die tekeninge zien er echt zaalig uit! Daar zou ik echt zo graag naartoe willen! Alleen spijtig dat het zo ver is natuurlijk :( Khoop ook dat het naar Europa komt, zou wel iets gemakkelijker zijn om er te geraken. =D ----------------------------------- Keaton Is het eigenlijk mogelijk om hier te overnachten net als op Disneyland zegmaar? Dat je echt een dagje als Hogwarts kan zijn en je je echt leerling kan voelen? Anyway, als ik er ooit geld voor heb wil ik sowieso een keer Amerika bezoeken, en dan ook wat pretparken langsgaan. Denk dan toch echt niet dat ik deze aan me voorbij zou willen laten gaan. Lijkt me cool om een keer echt de wereld in te duiken, en niet alleen in mijn fantasie tijdens het lezen :d ----------------------------------- Linda Slytherin Zeker weten dat ik er heen ga! Lijkt me echt zooo gaaf! Alleen nog even mijn ouders overtuigen -.- Ik denk dat ze een achtbaan maken door de gangen van de Geheime Kamer, wat dan terugslaat op die glijbaan van rioolbuizen ofzo :D ----------------------------------- HPFreak! ZekersteZekersteZekerste Weten dat ik daar heen ga.(tenminste als me vader en moeder meegaan). Lijkt me echt geweldig. En ipv zo'n ritje is zo'n lazerding maar dan met toverstokken:p Whaha. Misschien zie ik jullie er nog wel een keer :) Mvg HPFreak! ----------------------------------- .Saar. Echt cool zo'n park! Je kan trouwens op de hoogte gehouden worden van waar ze mee bezig zijn enz. van het park door je aan te melden op de volgende site: http://www.universalorlando.com/harrypotter/ :wink: -----------------------------------