witherwings Hay, het leek mij wel een leuk idee om te bedenken welk personage (die nu dus van school af zijn) in welke afdeling heeft gezeten. Denk hierbij aan leraren, leden van de orde of werknemers van het ministerie. Kon het onderwerp nergens vinden dus denk dat het nog niet bestaat. Ik zal zelf alvast met iemand beginnen: Tonks: huffelpuf, ik heb het idee dat zij niet echt aparte kwaliteiten bezit die voor de andere afdelingen nodig zijn. Ze is niet extreem slim ofzo en heeft ook niet echt de drang om zichzelf te bewijzen. Ze is wel dapper en loyaal, maar of dit genoeg is voor Griffoendor? misschien wordt het wel verteld in welke afdeling ze zit hoor, maar dan heb ik daar overheen gelezen. Nog meer ideeën over personen? ----------------------------------- desiree ik denk dat professor omber op huffelpuf heeft gezeten want ze is niet dapper en kan daarom niet op griffoendor hebben gezeten ze is niet echt slim dus valt ravenklauw ook af. en zwadderich zou wel wat voor haar zijn maar ze is heel giftig voor voldermort en dooddoeners en denk daarom ook geen zwadderich want ze zeggen dat de meeste die op zwadderich zitten overlopen naar de duistere zijden ----------------------------------- Arissa Perkamentus op ravenklauw of griffoendor tops op idd huffelpuf of miss tog wel griffoendor.. sneep in zwadderich(duidelijk) molly en arthur wemel in griffoendor.. pff ff denken:P anderling in griffoendor.. en zo kan ik nog wel even doorgaan:P ----------------------------------- Meika Ik denk dat Professor Anderling heeft in Griffoendor gezet. Want zij is erg slim,eerlijk en zij heeft ook moed. Bovendien Professor Anderling is ook hoofd van Griffoendor. Daarom denk ik het ----------------------------------- Legolas .. ----------------------------------- desiree in het harry potter boek volgens mij het eerste deel werdt gezegd dat perkamentus in griffoendor had gezeten. en ik denk voor tonks griffoendor omdat ze dapper en slim is ----------------------------------- *Rowena* Tops :arrow: Ravenklauw of griffoendor Perkamentus :arrow: griffoendor de wemels :arrow: griffoendor anderling :arrow: griffoendor omber :arrow: zwadderich of huffelpuf ----------------------------------- MissHermiej Ja , met de meeste ben k t wel eens, maar waar zou Lily Potter hebben gezeten? MSS Griffoendor, maar k vin dr ook wel wat voor Ravenklauw.... En wat denken jullie van droebel? hem vind ik wel wat voor Huffelpuf, of mss toch Ravenklauw..... pff kweet ut ook nie hoor. Iemand nog suggesties voor: -Levinius Lorrebos -Romeo Wolkenveld -'Dwaaloog' Dolleman -Barend Kannewasser (de vader van Carlo) -Frank&Lies Lubbermans :?: xxx Miss Hermiej ----------------------------------- Timy92 ff kijken... lorrebos is ehel moeilijk ik denk dat tog egt zwadderig dolleman -- griffoendor is logiesch met sn CONSTANTE WAAKZAAMHEID kannewasser -- in ravenklauw of huffelpuf lubberman -- in griffoendor...ook wel logiesch ----------------------------------- *Rowena* -Levinius Lorrebos :arrow: Huffelpuf -Romeo Wolkenveld :arrow: Griffoendor of ravenklauw -'Dwaaloog' Dolleman :arrow: griffoendor -Barend Kannewasser (de vader van Carlo) :arrow: huffelpuf -Frank&Lies Lubbermans :arrow: griffoendor -Lily :arrow: Griffoendor ----------------------------------- Hermione Perkie zat in Gryffindor! Tonks in Hufflepuf, Rufus Scrimgour in...Ravenclaw, Slughorn in Slitheryn, Umbridge in Hufflepuf, Kingsley Schacklebolt in Gryffindor, Moody Mad-Eye in Gryffindor, en Malfoy senior in Slitheryn. ----------------------------------- Jalf Andromeda Black - Slytherin, aangezien Sirius de enige Black was die niet bij Slytherin zat. Tonks - Hufflepuff, zij heeft waarschijnlijk heel hard moeten werken om Auror te worden, en daarom past Hufflepuff wel bij haar. Dumbledore zat in Gryffindor, dat wordt gezegd in PS. Dat geld ook voor de Weasley's en McGonagall ;) ----------------------------------- Feniks! Dumbledore Griffoendor.. zker wete, enne Tonks zoals jullie al zeiden; griffoendor of huffelpuf :roll: Hmm en Smalhart dan? :? die sukkel is te stom voor ravenklauw en nie dapper genoeg voor griffoendor :roll: ----------------------------------- krisse Ik geloof niet dat Tonks in huffelpuf kan gezeten hebben daar is ze een veel te goede tovenaar voor ik ga toch voor griffoendor want schouwers zijn het beste van het beste dus een huffelpuf lijkt me niet veel kans te maken. ----------------------------------- Rhona Perkamentus :arrow: griffoendor: hij was hoofd van griffoendor, en alle afdelingshoofden hebben ook op die afdeling gezeten, gezecht door rowling Regulus, bellatrix, narcissa en lucius :arrow: zwadderich Andromeda ben ik was onzeker over. Sirius is welliswaar de enige die in griffoendor zat, maar ze was niet een echte aanhanger van puurbloed, ze is met een dreuzel getrouwd. :arrow: dus denk ik huffelpuf Tonks :arrow: griffoendor. Hagrid zat daar ook en die was ook niet overdreven een held en slim, en een beetje chotisch ook ag en toe :wink: de marauders, lily, dwaaloog dolleman en de lubbermansen :arrow: griffoendor ----------------------------------- No Perkamentus :arrow: griffoendor: hij was hoofd van griffoendor, en alle afdelingshoofden hebben ook op die afdeling gezeten, gezecht door rowling Regulus, bellatrix, narcissa en lucius :arrow: zwadderich Andromeda ben ik was onzeker over. Sirius is welliswaar de enige die in griffoendor zat, maar ze was niet een echte aanhanger van puurbloed, ze is met een dreuzel getrouwd. :arrow: dus denk ik huffelpuf Tonks :arrow: griffoendor. Hagrid zat daar ook en die was ook niet overdreven een held en slim, en een beetje chotisch ook ag en toe :wink: de marauders, lily, dwaaloog dolleman en de lubbermansen :arrow: griffoendor Regulus in Zwadderich ??? Volgens mij zat hij bij griffoender. Want je hebt wel veel moed nodig, als je voldemort horcux wilt vernietigen. ----------------------------------- michske86 Idd, en het is nog steeds niet 100% bevestigd dat Regulus de horcrux heeft vernietigd ^^ Smalhart zou ik in huffelpuf zetten... Alhoewel iets in mij hem ook wel bij Ravenklauw zou willen zetten... Moesten huiselfen in een afdeling zitten dan zou Dobby een griffie zijn ^^ ----------------------------------- SilverUnicorn Nou voor Lockhart... Hij's ook wel weer slim, maar meer op een sneaky manier. Hij heeft wel al die andere verhalen zo gemanipuleert dat hij er voordeel uit kreeg. Daar is wel slimheid voor nodig. Hij is mss niet de beste tovenaar, maar dom is hij cker niet. Hihi, als ik dit hierboven lees is ie ook wel een kandidaat voor Slytherin ^.^' Want hij's toch best ambitieus, doet alles om z'n doel te bereiken. ----------------------------------- Jalf Dames en heren, al is het niet mijn afdeling, ik wil het toch even melden. *kucht* Hufflepuff is niet de afdeling voor sukkels! Hufflepuff is de afdeling voor loyale, hardwerkende mensen die klaar staan voor anderen. Iedereen die zegt dat iemand dom is, en daarom in Hufflepuff horen moet zijn woorden maar eens nakijken. Hufflepuff is een volwaardige afdeling en niet iets voor sukkels. Ook Hufflepuff heeft hele volwaardige wizards (Zie Cedric Diggory) Verder is Slytherin niet evil, maar sneaky, ambitieus en cunning. Niet iedereen in Slytherin is gelijk evil (Zie Slughorn, bijvoorbeeld) Lockhart hoort denk ik niet in Hufflepuff, ik zou hem eerder in Slytherin plaatsen, aangezien hij best sneaky en sluw bezig is geweest. Regulus heeft in Slytherin gezeten, anders waren papa en mama Black lang niet zo aardig voor hem. En aangezien alle Blacks, op Sirius na, in Slytherin zaten heeft Andromeda daar ook gezeten. ----------------------------------- lazicca Perkamentus op ravenklauw of griffoendor Perkamentus had toch in Griffoendor gezeten? Dat werd gemeld in het 1ste boek dacht ik :) Ik vermoed dat Rita Pulpers bij Ravenklauwzat , want ze was best slim bezig in wat ze deed. En hard werken deed ze ook niet :p Die stomme veer deed het. ----------------------------------- Bee Perkamentus op ravenklauw of griffoendor Perkamentus had toch in Griffoendor gezeten? Dat werd gemeld in het 1ste boek dacht ik :) Ik vermoed dat Rita Pulpers bij Ravenklauwzat , want ze was best slim bezig in wat ze deed. En hard werken deed ze ook niet :p Die stomme veer deed het. Volgems mij zat ze in Zwadderich Dat vind ik meer bij haar passen. En ja in het eerste boek zegt Hermelien dat Perkamentus in Griffoendor heeft gezeten. ----------------------------------- Laeta Omber zwadderich, al heb ik een hekel aan haar. Ze is nogal sneaky en haar beschermingsploeg waren allemaal zwadderaars. Tonks griffoendor, als je een schouwer bent ben je in ieder geval moedig en vind haar gewoon een griffoendor type ----------------------------------- LavenderBrown * hum hum * Even alle DADA lerare(sse)n ; Quirrel -> hufflepuff Lockhart -> hufflepuff Lupin -> gryffindor Moody -> gryffindor // Barty Crouch Jr. -> slytherin Umbridge -> ravenclaw andere leraren: McGonnaGall -> Gryffindor Hagrid -> Gryffindor Snape -> Slytherin Sprout -> Hufflepuff Sinistra -> denk Ravenclaw we hebben haar nog niet echt veel gezien, he... Trelawney -> ehm.. hufflepuff? Flitwick -> Gryffindor hoe heet kist ook alweer? -> ravenclaw en voor de rest zijn er geen meer he.. oh ja en Dumbledore; Gryffindor maar dat wordt ook in boek 1 gezegd ----------------------------------- Hummol Tja.. wie is er nu nog niet genoemd??? Droebel :arrow: Huffelpuf Bellatrix van Detta :arrow: Zwadderich Die broer van Perkamentus euhhhh... deda-? :arrow: Griffoendor Lily Potter :arrow: denk toch wel Griffoendor Lucius Malfidus :arrow: Zwadderich Narciss Malfidus :arrow: Zwadderich Bazuyn :arrow: Huffelpuf denk ik... Zwadderich niet.. Griffoendor ook niet of wel?? Nou, meer weet ik er ff niet.. :wink: :P ----------------------------------- Sweet Hermione Ah, wat een leuk topicje! :) Tonks --> Griffoendor. Ik vind haar ook wel passen bij Ravenklauw en Huffelpuf ook wel. Maar Tonks is het Griffoendor type. En vanwege haar beroep. Dobby, als dat kon --> Huffelpuf of Griffoendor: Hartwerkend en ZEKER moedig!! Hagrid ---> Griffoendor: toch? Sinistra ---> Ravenklaaaauww!! Al kennen we haar amper. ----------------------------------- Sterretje ik denk dat professor omber op huffelpuf heeft gezeten want ze is niet dapper en kan daarom niet op griffoendor hebben gezeten ze is niet echt slim dus valt ravenklauw ook af. en zwadderich zou wel wat voor haar zijn maar ze is heel giftig voor voldermort en dooddoeners en denk daarom ook geen zwadderich want ze zeggen dat de meeste die op zwadderich zitten overlopen naar de duistere zijden als je bij huffelpuf komt, ben je vaak erg aardig en eerlijk, dat is Omber niet bepaald... maar met die zin van 'ik mag niet liegen' die Harry op zijn eigen hand moest schrijven is misschien wel een hint... Maybe We Will Never Know... :cry: ----------------------------------- LuCos Perkamentus in Griffoendor, ik dacht ook eerst Ravenklauw, maar het word steeds duidelijker dat hij van Griffoendor is... Hij is niet alleen wijs(Ravenklauw) maar ook zeer moedig. En Hermelien zou ook in Ravenklauw hebben gezeten als zij niet voor Griffoendor zelf koos. ----------------------------------- Just_femsel ik denk: anderling > griffoendor, familie wemel > grifoendor perkamentus > griffoendor of ravenklauw sneep > zwadderich ouders van harry > volgens mij op griefoendor enne ja.. nou word het even moeijlijk... :P ----------------------------------- Rene Dolleman Griffoendor Dedalus Diggel Huffelpuf Droebel Huffelpuf Schobbejak Ravenklauw Omber Zwadderich Lorrebos Zwadderich Arduin natuurlijk Zwadderich DD duidelijk Griffoendor Desiderius DD(DDDD) Griffoendor Smalhart Huffelpuf Krinkel Huffelpuf Madame Hooch Huffelpuf Lubbermans Frank en Lies Griffoendor Wolkenveldt Griffoendor Lily Evers Griffoendor Tops Griffoendor Alle Dooddoeners op Pippeling na: Zwadderich ----------------------------------- LuCos Ik vroeg me af: Waar zou Hagrid hebben gezeten? Ik denk niet in Ravenklauw of Zwadderich, want hij is niet echt slim en ook niet gemeen(van wat we hebben gezien) Maar hij heeft wel wat moed, maar hij is ook heel erg sociaal en helpt veel mensen. Ik denk zelf dat ie daarom uiteindelijk bij Huffelpuf is gekomen, maar dat weet ik niet zeker.... ----------------------------------- Bee Ik vroeg me af: Waar zou Hagrid hebben gezeten? Ik denk niet in Ravenklauw of Zwadderich, want hij is niet echt slim en ook niet gemeen(van wat we hebben gezien) Maar hij heeft wel wat moed, maar hij is ook heel erg sociaal en helpt veel mensen. Ik denk zelf dat ie daarom uiteindelijk bij Huffelpuf is gekomen, maar dat weet ik niet zeker.... Ik dacht dat Rowling al bevestigd had dat Hagrid in Griffoendor had gezeten... Dolleman Griffoendor Dedalus Diggel Huffelpuf Droebel Huffelpuf Schobbejak Ravenklauw Omber Zwadderich Lorrebos Zwadderich Arduin natuurlijk Zwadderich DD duidelijk Griffoendor Desiderius DD(DDDD) Griffoendor Smalhart Huffelpuf Krinkel Huffelpuf Madame Hooch Huffelpuf Lubbermans Frank en Lies Griffoendor Wolkenveldt Griffoendor Lily Evers Griffoendor Smalhart in Huffelpuf, ik denk het niet. Hij is best sluw hoe hij de verhalen van andere mensen steelt en dan vertelt alsof hij ze heeft meegemaakt. Hij zat volgens mij in Zwadderich ----------------------------------- Emma-fan Ik denk wel dat Zwamdrift in Ravenklauw of Huffelpuf heeft gezeten. Want ze is volgens mij niet echt heel dapper dat ze in Griffoendor had kunnen zitten of heel slecht dat ze in Zwadderich zat,, ----------------------------------- miiss malfoy k denk OOwk aan de en kant dat smalhart in slytherin zat Omdat ie best wel sluw en ambitieus is maar aan de andere kant zegt me gevOel van nie... :roll: ----------------------------------- Suzie Ik denk Smalhart voor Huffelpuf. Hij is niet slim genoeg voor Ravenklauw en is niet moedig, eerlijk gezegt is het een lafaard, voor Griffoendor, en bij Zwadderich... Nee dat is onmogelijk! ----------------------------------- Albus P Waar heeft peter pippeling gezeten? hij heeft niet de moed voor griffoendor, hij heeft niet het medeleven/aardigheid van huffelpuff en niet de inteligentie (volgens mij) voor ravenklauw. En dat hij in zwaderich heeft gezeten lijkt mij ook sterk, aangezien hij dan niet vrienden zou zijn geweest met serius, james en lupos. Zwaderaars en griffoendors zijn bij mijn weten altijd al 'vijanden' geweest. graag hoor ik hoe jullie hier over denken. ----------------------------------- Rhona Waar heeft peter pippeling gezeten? hij heeft niet de moed voor griffoendor, hij heeft niet het medeleven/aardigheid van huffelpuff en niet de inteligentie (volgens mij) voor ravenklauw. En dat hij in zwaderich heeft gezeten lijkt mij ook sterk, aangezien hij dan niet vrienden zou zijn geweest met serius, james en lupos. Zwaderaars en griffoendors zijn bij mijn weten altijd al 'vijanden' geweest. graag hoor ik hoe jullie hier over denken. Ik denk dat hij bij James en co in de klas heeft gezeten. omdat de 4 altijd samen waren. al zal hij wel bij meerdere gekunnen hebben toen hij gesorteerd werd. Hermelien is super slim, en kan goed leren, maar zij zit ook niet bij Ravenklauw ----------------------------------- Migueleke Malfindus familie: Zwadderich natuurlijk Wemels:Griffoendor Schobbejak: Ravenklauw denk ik Hagrid: denk huffelpuf vanwege zijn goed hart Barend Kannewasser: Huffelpuf zwamdrift: denk toch ravenklauw dolleman: griffoendor wolkenveldt: denk ik toch ravenklauw smalhart:huffelpuf? sneep:zwadderich natuurlijk tops: denk ik toch griffoendor sinistra: ravenklauw kist:huffelpuf zou wel goed zijn olivander:heel moeilijk,ravenklauw toch ofwel huffelpuf ----------------------------------- dance_girl ik denk dat perkamentus in griffoendor heeft gezeten. anderling ook in griffoendor. dolleman in ravenklauw? omber in zwaderich (je hoeft dan toch niet per se een dooddoender te zijn kijk maar naar die achterneef ofzo van sirius die was hoofd van zweinstein) tops in huffelpuf. euh....... wie nog meer? marcels ouders bij griffoendor. ----------------------------------- Rhona Hagrid had toch in Griffoendor gezeten? Tops denk ik ook in griffoendor. Sneep idd in Zwadderich Horace Slughorn ook in Zwadderich Zwamdrift: ik denk ravenklauw Schobbejak: ik denk zwadderich, hij is sluw (probeert harry als paradepaardje te gebruiken) en hij heeft iets tegen perkamentus (kweet dat dat niet persee bij zwadderich hoort.) ----------------------------------- Espee Volgens mij zat Perkamentus op griffoendor. Want in de film zegt hij tegen harry dat hij de afschuwlijke grodijnen bij het bed wel eens in de fik heeft gestoken. ----------------------------------- D@@n Ik denk dat Dolleman : Griffoendor, hij is moedig Perkamentus : Zeker Ravenklauw Schobbejak : Denk ook Ravenklauw, maar het kan ook Zwadderich zijn. Dit kunnen we alleen maar tot nu nog gissen, want het staat in geen van de boeken. ----------------------------------- Rhona Ik denk dat Dolleman : Griffoendor, hij is moedig Perkamentus : Zeker Ravenklauw Schobbejak : Denk ook Ravenklauw, maar het kan ook Zwadderich zijn. Dit kunnen we alleen maar tot nu nog gissen, want het staat in geen van de boeken. Perkamentus zat in Griffoendor. Hij was hoofd van deze afdeling en tranfiguratie leraar voordat hij schoolhoofd werd. Professor Anderling volgde hem op in zijn vak en werd hoofd van griffoendor ----------------------------------- 12cho21 hum perkementus in grifoendor (hij zei in de 4e film dat hij van dat ene bed 'prongelijk' in brand heeft gestoken omber denk hufflepuff kweeniehoesow poppy pleister(madame pleister) ik denk ravenklauw vanwegen dat ze best slim is smalhart ehh hufflepuff denk ik verder weet ik ff nie ----------------------------------- harrypotterfan!!! prof.anderling zat op grifoendor ja zeker weten want ze weert zich goed in boek 5 ja toch en hagrid zat ook op griffoendor ----------------------------------- Godric Griffoendor Perkamentus heeft zeker in Griffoendor gezeten kijk maar in de 4e film zegt hij als hij bij harry op leerlingenkamer van Griffoendor dat hij de gorden van het hemel bed nooit leuke vond en dat hij ze per ongeluk in zijn vierde jaar in brand stook ----------------------------------- Brendon Arduin (DE), Noot (DE), Malfidus(DE) allemaal Zwadderich Ik denk madame Rosmarta in huffelpuf. Berta Kriel denk ik in huffelpuf. Olivander......Ravenklauw ? Tom (barman) huffelpuf? Voldemort ------> ZWADDERICH 100% ...... ----------------------------------- Joost Perkamentus: ravenklauw -TOm barman: zwaderich (is wel een beetje een duister figuur) -Tonks: griffoendor (ze doet wel onhandig, maar ze is een goede heks en is dapper want ze is een auror, griffoendor dus) -alle dooddoeners: zwadderig - alle afdelings hoofden bij de afdeling waar ze nu hooft zijn ----------------------------------- Witch_Eva ik vind het een beetje een onzinnige topic want bij sommige mensen weet je gewoon wel waar ze bij hebben gezeten... Zoals iedereen zegt Perkamentus..hij heeft in Griffoendor gezeten dat is algemeen bekend... Alle Wemels hebben ook in Griffoendor gezeten dat is ook bekend... En mensen zoals Anderling die hoofd van hun huis zijn die hebben ook in datzelfde huis gezeten toen hun op school waren... En Voldemort en de dooddoeners zijn ook al bekend dat hun in Zwadderich zaten, zie HP HBP dat Harry terug in de tijd is gegaan bij die gedachte van de Horcruxes, later zei Perkamentus daarover dat zij de eerste Dooddoeners waren...en sowieso denk ik niet dat Voldemort iemand van Griffoendor bij zijn dooddoeners laat... En zo kan ik wel even doorgaan... ----------------------------------- Bee En Voldemort en de dooddoeners zijn ook al bekend dat hun in Zwadderich zaten, zie HP HBP dat Harry terug in de tijd is gegaan bij die gedachte van de Horcruxes, later zei Perkamentus daarover dat zij de eerste Dooddoeners waren...en sowieso denk ik niet dat Voldemort iemand van Griffoendor bij zijn dooddoeners laat... En peter pippeling dan? Die zat zeker bij griffoendor en is zeker een dooddoener. Er zullen trouwens nog wel dooddoeners zijn die niet in Zwadderich hebben gezeten. ----------------------------------- Witch_Eva ja ok ...maar het merendeel,en de grondleggers van de dooddoeners komen uit Zwadderich...Ik bedoel er zijn zoveel dooddoeners en we kennen ze ook niet allemaal... ----------------------------------- Laeta de eerste club die dooddoener werd waren zwadderaars, omdat Voldemort daar ook zat en hun dus al kende en ging gebruiken. Maar ik denk dat er ook een hele groep niet zwadderaars zit bij de dooddoeners, er zitten toch ook slechterikken bij de andere afdelingen:P ----------------------------------- kidcool Tops :arrow: Ravenklauw of griffoendor Perkamentus :arrow: griffoendor de wemels :arrow: griffoendor anderling :arrow: griffoendor omber :arrow: zwadderich sneep: zwadrich dooddoeners: de meeste in zwaddie ----------------------------------- Kyron molly en arthur wemel in griffoendor.. Ik heb eigenlijk altijd al zo'n gevoel gehad dat die 2 in Huffelpuf hoorde... Ze zijn nu toch niet súper dapper :? ----------------------------------- Bee molly en arthur wemel in griffoendor.. Ik heb eigenlijk altijd al zo'n gevoel gehad dat die 2 in Huffelpuf hoorde... Ze zijn nu toch niet súper dapper :? En toch hebben alle Wemles (en ook Molly hoor) in Griffoendor gezeten. Ze doen mee met de orde. Dus moeten ze een beetje dapper zijn. ----------------------------------- Witch_Eva Lily ==> ravenclaw ( !! niet griffoendor ) wordt ergens in het boek gezegd, maar weet niet precies waar... Nou ik weet bijna 100 procent zeker dat Lily wel in Griffoendor heeft gezeten... Sowieso niet in Ravenklauw anders had ik het wel geweten.. :wink: ----------------------------------- Rhona Lily ==> ravenclaw ( !! niet griffoendor ) wordt ergens in het boek gezegd, maar weet niet precies waar... Nou ik weet bijna 100 procent zeker dat Lily wel in Griffoendor heeft gezeten... Sowieso niet in Ravenklauw anders had ik het wel geweten.. :wink: lily heeft met James, hagrid, remus en sirius in griffoendor gezeten. dat is zeker ergens genoemd in een intervieuw, 100% zeker ----------------------------------- Glamourgana Ik weet niet waar Dolleman heeft gezeten maar ik gok op Griffoendor...Eigenlijk is het allemaal best moeijlijk in te delen:P Tops in Huffelpuf... Schobbejak denk ik in huffelpuf ook.... ----------------------------------- nirphania Ik heb wel een leuke Droebel zat denk ik bij Huffelpuf. Hij is niet bijster intligent niet moedig en al helemaal geen stevig persoon (gaat met alle winden mee behalve met perka) en steekt graag zijn hoofd in het zand dus omdat hij niet echt veel talent heeft Huffelpuf. Krenck senior Denk bij Ravenklauw omdat hij voor vele een wijs man was. Krenck junior. ravenklauw. Omdat hij wel slim was en niemand verwachtte dat hij een dood doener zou zijn. ----------------------------------- Lynxje Ik moet zeggen dat ik me best wel irriteer aan al die mensen die personages zonder ruggegraat en met niet al te veel hersenen in Huffelpuf plaatsen. Zoals Jalf al ergens zei in dit topic, Huffelpuf is niet de afdeling van de mietjes, dombo's etc. Maar de afdeling van de trouwe en loyale mensen. Dit lijkt me geen synoniem voor dom en slap. Maar ik zal ook even wat personages na mijn idee indelen: Fudge/Droebel --> Ravenklauw Tonks/Tops --> Huffelpuf Umbridge/Omber --> Zwaderich fam. Longbottom/Lubbermans --> Griffoendor ----------------------------------- Bellatrix_Zwarts Ik moet zeggen dat ik me best wel irriteer aan al die mensen die personages zonder ruggegraat en met niet al te veel hersenen in Huffelpuf plaatsen. Zoals Jalf al ergens zei in dit topic, Huffelpuf is niet de afdeling van de mietjes, dombo's etc. Maar de afdeling van de trouwe en loyale mensen. Dit lijkt me geen synoniem voor dom en slap. Maar ik zal ook even wat personages na mijn idee indelen: Fudge/Droebel --> Ravenklauw Tonks/Tops --> Huffelpuf Umbridge/Omber --> Zwaderich fam. Longbottom/Lubbermans --> Griffoendor Ben ik het helemaal met je eens! Huffelpuf heeft ook zijn eigenschappen zoals de rest! Alleen denkt iedereen van niet omdat deze loyaal, vriendschap inhoudt dat is minstens even of zelf meer aardig dan al de andere.. Fudge/Droebel --> Ravenklauw Tonks/Tops --> Griffoendor Umbridge/Omber --> Zwaderich fam. Longbottom/Lubbermans --> Griffoendor ----------------------------------- hp_eliza_ kameleon ff denken..........ik denk: tops: Griffoendor of Ravenklauw Dolleman: Griffoendor Hagrid: Huffelpuf Griffoendor Anderling: Griffoendor Sneep: Zwadderich Nou dat waren ze wel ----------------------------------- liendoedly ff denken..........ik denk: tops: Griffoendor of Ravenklauw Dolleman: Griffoendor Hagrid: Huffelpuf Griffoendor Anderling: Griffoendor Sneep: Zwadderich Nou dat waren ze wel voledig mee eens ik voeg er nog aan toe omber: zwaderich ja het is niet veel maar tog ----------------------------------- Bee ff denken..........ik denk: tops: Griffoendor of Ravenklauw Dolleman: Griffoendor Hagrid: Huffelpuf Griffoendor Anderling: Griffoendor Sneep: Zwadderich Nou dat waren ze wel het is al bevestigd dat Hagrid in Griffoendor heeft gezeten. En een afdelingshoofd van een bepaalde afdeling heeft altijd zelf in die afdeling gezeten. tops lijkt me trouwens eerder een huffelpuf ----------------------------------- Witch_Eva ja daarom...volgens mij is Tops ook de enige waar je een beetje kan gokken waar ze gezeten heeft...Want bij de meeste weet je al waar die gezeten hebben hoor... Ik zoek het wel op ik kom zo weer.. ----------------------------------- liendoedly ff denken..........ik denk: tops: Griffoendor of Ravenklauw Dolleman: Griffoendor Hagrid: Huffelpuf Griffoendor Anderling: Griffoendor Sneep: Zwadderich Nou dat waren ze wel het is al bevestigd dat Hagrid in Griffoendor heeft gezeten. En een afdelingshoofd van een bepaalde afdeling heeft altijd zelf in die afdeling gezeten. hagrid afdelings hoofd????? van welke afdeling dan neen je bent niet zeker van hagrid ----------------------------------- Witch_Eva Ok ik ben weer terug kijk allemaal hier eens op... http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_characters_in_the_Harry_Potter_books Daar heb je iedereen opstaan die voorkomt in de Harry Potter boeken...Helaas wordt niet bij iedereen verteld in welk afdeling ze zitten maar het is wel leuk... p.s het is wel engels.. ----------------------------------- Rhona ff denken..........ik denk: tops: Griffoendor of Ravenklauw Dolleman: Griffoendor Hagrid: Huffelpuf Griffoendor Anderling: Griffoendor Sneep: Zwadderich Nou dat waren ze wel het is al bevestigd dat Hagrid in Griffoendor heeft gezeten. En een afdelingshoofd van een bepaalde afdeling heeft altijd zelf in die afdeling gezeten. hagrid afdelings hoofd????? van welke afdeling dan neen je bent niet zeker van hagrid nee niet een afdelingshoofd. Het is al bevestigd dat hagrid in griffoendor zat. En er is ook al bevestigd dat alle afdelingshoofden, ook in de afdeling gezeten hebben, waar ze hoofd van zijn. ----------------------------------- Bee ff denken..........ik denk: tops: Griffoendor of Ravenklauw Dolleman: Griffoendor Hagrid: Huffelpuf Griffoendor Anderling: Griffoendor Sneep: Zwadderich Nou dat waren ze wel het is al bevestigd dat Hagrid in Griffoendor heeft gezeten. En een afdelingshoofd van een bepaalde afdeling heeft altijd zelf in die afdeling gezeten. hagrid afdelings hoofd????? van welke afdeling dan neen je bent niet zeker van hagrid Ik zeg nergens dat Hagrid een afdelingshoofd is geweest... Ik had het over de laatste 2 in het lijstje. Het is een beetje overbodig om die te vernoemen. En Rowling heeft dat van Hagrid bevestigd (dat hij in Griffoendor zat), dus daar kan je wel zeker van zijn. ----------------------------------- Chaja-girl Okay, nu ga ik ff wat mensjes 'indelen'! komt 'ie dan: Tops :arrow: Griffoendor, omdat ik haar toch best dapper vindt. En misschien denk je van: "Mwah, valt wel mee", maar Marcel bijvoorbeeld is ook erg dapper, ookal merk je dat niet ech, want hij is super onzeker. En dan is Tops dus lekker onhandig! Omber :arrow: Ravenklauw! Klinkt een beetje raar misschien, maar ze weet wel elke keer weer een manier te vinden om het andere mansen moeilijk te maken. Het is opzich ook wel slim van haar om die Dementors op Harry af te sturen, want dan had het ministerie een reden om arme Harry te schorsen! Perkamentus :arrow: Griffoendor, want dat wordt volgens mij ergen in de boeken gezegd. En ja, hij is toch ook heel erg dapper. Ook heel slim, maja, ik krijg zo het idee dat veel van de belangrijke (en goede) personen Griffoendors zijn! Hagrid :arrow: Griffoendor, ik dacht dat dat ook in de boeken werd gezegd. daar zie ik hem ook wel voor aan, met z'n reuzenbloed... Anderling :arrow: Griffoendor, omdat ze het hoofd van Griffoendor is en J.K. Rowling heeft op haar site gezegd dat de afdelingshoofden bij de afdeling hadden gezeten waar ze hoofd van zijn. Sneep :arrow: Tsja, Zwadderich, om de zelfde reden als die van Anderling en omdat het vaker in de boeken wordt gezegd. Daarnaast is hij gewoon een slangachtige, irritante, leugenachtige, verraderlijke, ongewassen kerel! (vind ik dan) James, Sirius, Remus, Peter, en Lily :arrow: Griffoendor! Sommigen zeggen dat Peter niet in Griffoendor kan hebben gezeten omdat hij een verrader werd, maar naar mijn mening kan iemand uit een over het algemeen 'goede' afdeling echt wel het slecht pad opgaan. Droebel :arrow: Ravenklauw, denk ik. Hij heeft dan wel veel fouten gemaakt, maar hij is nou niet bepaald moedig als je het mij vraagd. Hij liegt ook tegen zichzelf en zijn 'volk', dus ik denk dat Huffelpuff er niet inzit. Schobbejak :arrow: Hmmm... Griffoendor of Ravenklauw, denk ik... Ik weet het niet zeker, maja, dat gevoel heb ik... Smalhart :arrow: Oef, deze is best moeilijk... Ik denk Ravenklauw, ookal is nergens goed in, behalve geheugens wissen... Moedig is hij absoluut niet, hij doet maar alsof! Een trouwe vriend ook niet, want hij liegt dat hij barst! Opzich ook best een 'slim' idee om te met andermans veren te pronken op zijn manier...! Naja, hier laat ik het maar bij, Als ik nog meer ideeen krijg post ik die wel weer... Maar, Ik kan er ook steeds helemaal naast zitten! ----------------------------------- hermelien*lovvrtjee** ik vin smalhart een raar geval griffoendor: niet dapper genoeg ravenklauw: ook niet slim genoeg huffelpuf:"hij vind niet iedereen gelijk, hij vind zichzelf veel meer dan andere zwadderich: ik denk het ook niet want het is echt een bangerik, maar dat is malfidus ook en hij vind zichzelf heel wat ik zou het niet weten dus :S wat denken jullie?? greet mij ----------------------------------- Bee ik vin smalhart een raar geval griffoendor: niet dapper genoeg ravenklauw: ook niet slim genoeg huffelpuf:"hij vind niet iedereen gelijk, hij vind zichzelf veel meer dan andere zwadderich: ik denk het ook niet want het is echt een bangerik, maar dat is malfidus ook en hij vind zichzelf heel wat ik zou het niet weten dus :S greet mij Hier zeg je toch bijna zelf in welke afdeling hij hoogstwaarschijnlijk heeft gezeten, Zwadderich Hij is enorm sluw en laat het vuile werk steeds door anderen doen. Ook gaat hij met de pluimen van anderen lopen. ----------------------------------- Sterretje Ik denk zelf persoonlijk dat Smalhart in Huffelpuf heeft gezeten...Dat is denk ik de afdeling die het best bij hem hoort.. Hij is wel erg sluw nietwaar? Dus dan lijkt mij Zwadderich erg passend. Maar Griffoendors willen zichzelf bewijzen, hij ook. Maar moedig, nee.. En Ravenklauw.. Ik weet niet hoe slim hij is. Dat heeft hij nooit echt laten merken. :P ----------------------------------- Bee Ik denk zelf persoonlijk dat Smalhart in Huffelpuf heeft gezeten...Dat is denk ik de afdeling die het best bij hem hoort.. Hij is wel erg sluw nietwaar? Dus dan lijkt mij Zwadderich erg passend. Maar Griffoendors willen zichzelf bewijzen, hij ook. Maar moedig, nee.. En Ravenklauw.. Ik weet niet hoe slim hij is. Dat heeft hij nooit echt laten merken. :P Nou ja ik vind hem niet echt sluw.... Hij lijkt mij ook niet echt een persoon voor Slytherin... Niet sluw, hoe noem jij dan de manieren waarop hij heldhaftige verhalen van anere mensen steelt en ze gebruikt voor zijn boeken? Waarin hij zegt dat hij het allemaal zelf heeft gedaan? ----------------------------------- Witch_Eva Niet sluw, hoe noem jij dan de manieren waarop hij heldhaftige verhalen van anere mensen steelt en ze gebruikt voor zijn boeken? Waarin hij zegt dat hij het allemaal zelf heeft gedaan? Dat is misschien wel sluw...Maar ik zie een man zoals Smalhart niet echt in Zwadderich zitten... Maar dat is gewoon mijn mening... :P ----------------------------------- Sterretje Niet sluw, hoe noem jij dan de manieren waarop hij heldhaftige verhalen van anere mensen steelt en ze gebruikt voor zijn boeken? Waarin hij zegt dat hij het allemaal zelf heeft gedaan? Dat is misschien wel sluw...Maar ik zie een man zoals Smalhart niet echt in Zwadderich zitten... Maar dat is gewoon mijn mening... :P Maar nu ben ik nog steeds erg benieuwd waarom je hem juist geschikt vindt voor Huffelpuf. Alleen omdat die optie een beetje algemener is? Hij is niet bepaald trouw en eerlijk he.. ----------------------------------- Witch_Eva Maar nu ben ik nog steeds erg benieuwd waarom je hem juist geschikt vindt voor Huffelpuf. Alleen omdat die optie een beetje algemener is? Hij is niet bepaald trouw en eerlijk he.. Nou ja dat is de afdeling die overblijft... Hij is niet bepaald Slim...Als het te moeilijk word dan gebruikt hij een spreuk om iemands herinneringen uit te wissen...Dus een Ravenklauwer is hij niet... Griffoendor nou ja hij is totaal niet moedig...kijk naar de Pixies die hij los liet...en alle zogenaamde dingen die hij gedaan heeft... En hij is misschien dan wel sluw....Maar hij is niet sluw op een Zwadderich manier... Ik bedoel hij is gewoon heel arrogant en te vol van zichzelf... als je dat bent dan ben je niet echt iemand van Zwadderich.... Huffelpuf komt dan het beste uit...Als je de 4 afdelingen naast elkaar zet dan past hij het best daarbij.... Maar mijn gevoel zegt ook gewoon dat hij in Huffelpuf heeft gezeten.... Maar ik bedoel dit ook niet op een negatieve manier hoor.... :wink: Want Huffelpuf is een van mijn favoriete afdelingen (na Ravenklauw :P ) Maar ja boeiend...Ik bedoel dit is mijn mening en het maakt in principe niet veel uit... ----------------------------------- teule Perkamentus op ravenklauw of griffoendor tops op idd huffelpuf of miss tog wel griffoendor.. sneep in zwadderich(duidelijk) molly en arthur wemel in griffoendor.. pff ff denken:P anderling in griffoendor.. en zo kan ik nog wel even doorgaan:P Perk = Grif = bekend Sneep = zwad = bekend Molly & Arthur = grif= bekend Anderling = Grif = Bekend Dit is dus al eens gezegt in de boeken. Laat ik maar eens iemand pakken: -Lockhart MOET een huffelpuf zijn! Hij is echt te dom voor woorden (wel leuk personage...) -Even een leuke: DIRK stel dat hij ingedeeld zou worden: Grif: hij huilt voor een dementor Raaf: Dirk en denken>?!?! Zwad: Hij mag dan wel vervelend zijn, hij is niet slecht Huffel: JAAAH! Verder weet ik zo snel niet ----------------------------------- Sterretje Perkamentus op ravenklauw of griffoendor tops op idd huffelpuf of miss tog wel griffoendor.. sneep in zwadderich(duidelijk) molly en arthur wemel in griffoendor.. pff ff denken:P anderling in griffoendor.. en zo kan ik nog wel even doorgaan:P Perk = Grif = bekend Sneep = zwad = bekend Molly & Arthur = grif= bekend Anderling = Grif = Bekend Dit is dus al eens gezegt in de boeken. Laat ik maar eens iemand pakken: -Lockhart MOET een huffelpuf zijn! Hij is echt te dom voor woorden (wel leuk personage...) -Even een leuke: DIRK stel dat hij ingedeeld zou worden: Grif: hij huilt voor een dementor Raaf: Dirk en denken>?!?! Zwad: Hij mag dan wel vervelend zijn, hij is niet slecht Huffel: JAAAH! Verder weet ik zo snel niet Ik ben het aardig met je eens. Dirk past eigenlijk bij geen een afdeling. Ik vind hem niet bepaald eerlijk en trouw. Jullie doen net alsof Huffelpuf een afdeling is voor restjes. Hij moet dan wel bij Zwadderich, hij lijkt namelijk veel op Korzel. (vind ik he) Hetzelfde geldt voor onze Smalhart. Hij is niet zo eerlijk en trouw. Hij doet nep en liegt tegen veel mensen, alleen om zichzelf beter te krijgen. Misschien moet hij wel bij Griffoendor. Hij durft wel met zijn leugens enzo. En hij is voor een jaar leraar geweest: dan moet je wel in boeken geinterresseerd zijn. Hij gaf ook meer theorielessen dan praktijklessen. :wink: ----------------------------------- Witch_Eva Haha Sterretje wou je beweren dat hij in Ravenklauw gezeten heeft.... :P Ik denk dat Dirk inderdaad niet in Huffelpuf zou zitten... Hij is inderdaad niet trouw en hardwerkend ofzo... Hij is niet in te plaatsen... Maar ik denk dat hij in Zwadderich zou zitten... Omdat hij Harry niet mag en die zit in Griffoendor en over het algemeen mogen Zwaddie's en Griffie's elkaar niet... En hij is best wel gemeen.... Maar ja als dreuzel tussen de mensen van Zwadderich dat lijkt mij ook niet wat... ----------------------------------- SarahLord jackers....sommigen doen zeker alsof Huffelpuf voor restjes is, en ik vind dat ok wel een beetje..maar Korzel en Kwast zitten toch ook in Zwadderich, die zijn toch ook oerstom? en Smalhart is niet oerstom, hij is misschien niet slim, maar ook niet superdom...volgens mij is het wel zwadderich, dat blijkt later in deel 2, maar verder zou ik denken van huffelpuf... 8) ----------------------------------- Malfoi Ik denk dat de afdelingshoofden sowieso in de afdeling hebben gezeten waar ze hoofd van zijn, net als Slakhoorn in deel 6... Harry's vrienden denk ik dat ook bij Griffoendor zaten en Omber zat zeker te weten bij Zwadderich :evil: ----------------------------------- Witch_Eva perkamentus heeft zeker in Grifoendor gezeten, dat hebben ze in de boeken gezegd!!! Dat was inderdaad al lang bekend... Hij is ook afdelingshoofd geweest van Griffoendor dus dat maakt ook al duidelijk dat hij in Griffoendor gezeten heeft... ----------------------------------- Potterfreaky Ik meen me te herinneren (moet ergens in boek 5 staan), dat Tonks bij zwadderich zat,ze is tenslotte ook voor een deel een Zwarts en niet alle zwadderaars zijn dark. Smalhart zou ik ook bij zwadderich plaatsen, hij denkt tenslotte alleen aan zichzelf,toch wel een typisch zwadder-trekje. Wat ik niet goed begrijp is dat Peter Pettigrew bij griffoendor zat(volgens mij is dat toch wel een feit) als ik de boeken goed interpreteer lijkt hij me niet erg dapper,meer een meelopertje. ----------------------------------- Rhona dat van Tonks heb ik nog nooit gelezen hoor...volgens mijn zat ze in Griffoendor....: en Omber volgens mij in Zwadderich... er is bekend dat iedereen op sirius in zwadderic zat. Maar volgens mij was dat gericht op sirius, regulus, bellatrix, narcissa en andromeda. Volgens mij hoord tonks hier niet bij, al zal ik het neit met zekerheid durven zeggen ----------------------------------- Witch_Eva Tonks zou in principe bij alle afdelingen wel goed passen... Ze is ook een hele slimme heks dus ze kan ook wel bij Ravenklauw... Ze is heel sociaal en behulpzaam dus ze kan bij Huffelpuf... Ze is ergens een Zwarts dus ze kan ook wel bij Zwadderich gezeten hebben... En ze is ook heel moedig want deed ze niet zo actief mee met de Order dus ze kan ook in Griffoendor gezeten hebben... Dus in principe kan je haar heel moeilijk inschatten.... ----------------------------------- Potterfreaky dat van Tonks heb ik nog nooit gelezen hoor...volgens mijn zat ze in Griffoendor....: en Omber volgens mij in Zwadderich... er is bekend dat iedereen op sirius in zwadderic zat. Maar volgens mij was dat gericht op sirius, regulus, bellatrix, narcissa en andromeda. Volgens mij hoord tonks hier niet bij, al zal ik het neit met zekerheid durven zeggen Waarom? want Narcissa's zoon(draco) zit natuurlijk ook bij zwadderich,dus zou het volgens de traditie logisch zijn als de dochter van Andromeda(tops dus) ook naar zwadderich zou gaan. ----------------------------------- Shezzy dat van Tonks heb ik nog nooit gelezen hoor...volgens mijn zat ze in Griffoendor....: en Omber volgens mij in Zwadderich... er is bekend dat iedereen op sirius in zwadderic zat. Maar volgens mij was dat gericht op sirius, regulus, bellatrix, narcissa en andromeda. Volgens mij hoord tonks hier niet bij, al zal ik het neit met zekerheid durven zeggen Waarom? want Narcissa's zoon(draco) zit natuurlijk ook bij zwadderich,dus zou het volgens de traditie logisch zijn als de dochter van Andromeda(tops dus) ook naar zwadderich zou gaan. Tonks is niet zo het 'ik word een DE' type... En het is nog altijd de Sorting Hat die beslist.. En ik wist niet dat Sirius in Slytherin zat, waar staat dat nu weer? ^-^ Mss ben ik het al vergeten :oops: ----------------------------------- Witch_Eva ik weet het nu zeker dat Omber in Zwadderich heeft gezeten... Kijk maar maar hoe ze de Zwadjes voor trekt in OotP... Dat moet haast wel... Tonks zegt trouwens in het 5e deel er wel wat over... over haar afdeling.. I was never prefect myself said Tonks brightly from behind Harry as everybody moved towards to help themselves to food. her hair was tomato red and waist-length today; She looked like Ginny's older sister. My Head of House said I lacked certain necessary qualities. Like what? said Ginny whowas chosing a baked potato Like the ability to behave myself said Tonks Niet dat je hier wat wijzer van word maar ach ja het is toch wat... :P ----------------------------------- Seraphim dat van Tonks heb ik nog nooit gelezen hoor...volgens mijn zat ze in Griffoendor....: en Omber volgens mij in Zwadderich... er is bekend dat iedereen op sirius in zwadderic zat. Maar volgens mij was dat gericht op sirius, regulus, bellatrix, narcissa en andromeda. Volgens mij hoord tonks hier niet bij, al zal ik het neit met zekerheid durven zeggen Waarom? want Narcissa's zoon(draco) zit natuurlijk ook bij zwadderich,dus zou het volgens de traditie logisch zijn als de dochter van Andromeda(tops dus) ook naar zwadderich zou gaan. Wat dan met Sirius die in griffoendor zit :wink: Net hetzelfde als met de Patil tweeling die ook niet allebei in griffoendor zitten (en dar ozu je het zeker verwachten want het is een tweeling ). Wat betreft Tonks weet ik het niet, ze is slim (ze is auror) dus ravenclaw, maar kijk dan naar hermelien. huffelpuf => zeer sociaal en stuntelig maar kijk naar marcel (stuntelig en fred en george (zeer sociaal) Griffoendor => zoals de meeste van de orde zeker En Peter Pettigrew=> nooit gezegd dat hij uit griffoendor komt dacht ik, maar kan je wel aannemen omdat james/Sirius/Lupos niet zo goed bevriend zullen zijn met iemand van Slytherin niet :D of een andere afdeling Maar waarom, geen idee... ----------------------------------- shanake [/color] [color=cyan][/color]kus shana[color=cyan][/color] ----------------------------------- desideriusD+ Het maakt niet uit, van wat voor afkomst je bent, je wordt gekozen om talent, ambitie en kennis. Voldemort werd bij Zwadderich gezet, niet omdat hij afstammeling van van Salazar, maar omdat hij hetzelfde dacht als Salazar, wat hij natuurlijk nog niet wist. Hij had al op jonge leeftijd, toen hij nog niet wist dat hij een tovenaar was, last van waanideën dat hij veel machtiger was dan ieder ander. Hij dwong mensen om dingen te doen. Je wordt gekozen door je keuzes niet om de dingen je kunt. Zoiets zei Perkamentus ook in 'de Geheime Kamer'. Greetz DD+ ----------------------------------- Witch_Eva Het maakt niet uit, van wat voor afkomst je bent, je wordt gekozen om talent, ambitie en kennis. Voldemort werd bij Zwadderich gezet, niet omdat hij afstammeling van van Salazar, maar omdat hij hetzelfde dacht als Salazar, wat hij natuurlijk nog niet wist. Hij had al op jonge leeftijd, toen hij nog niet wist dat hij een tovenaar was, last van waanideën dat hij veel machtiger was dan ieder ander. Hij dwong mensen om dingen te doen. Je wordt gekozen door je keuzes niet om de dingen je kunt. Zoiets zei Perkamentus ook in 'de Geheime Kamer'. Greetz DD+ Sorry ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen... Ik bedoel we weten allemaal waarom je ergens ingedeeld word... Maar ik en ik denk anderen ook zij gewoon benieuwd in welke afdeling een Tonks of een Omber ingezeten zou hebben.... edit: @DesideriusD+ (bericht hieronder) ok dan snap ik het :wink: ----------------------------------- desideriusD+ Het maakt niet uit, van wat voor afkomst je bent, je wordt gekozen om talent, ambitie en kennis. Voldemort werd bij Zwadderich gezet, niet omdat hij afstammeling van van Salazar, maar omdat hij hetzelfde dacht als Salazar, wat hij natuurlijk nog niet wist. Hij had al op jonge leeftijd, toen hij nog niet wist dat hij een tovenaar was, last van waanideën dat hij veel machtiger was dan ieder ander. Hij dwong mensen om dingen te doen. Je wordt gekozen door je keuzes niet om de dingen je kunt. Zoiets zei Perkamentus ook in 'de Geheime Kamer'. Greetz DD+ Sorry ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen... Ik bedoel we weten allemaal waarom je ergens ingedeeld word... Maar ik en ik denk anderen ook zij gewoon benieuwd in welke afdeling een Tonks of een Omber ingezeten zou hebben.... Ja sorry ik vergat even te quoten van een pagina of wat terug, vandaar dat t misschien een onzinnig berichtje lijkt :) Dr was er eentje die zei dat je gekozen wordt om je familie, omdat al je familieleden in een afdeling hebben, bijvoorbeeld Zwadderich, maar dat is dus niet zo.. Greetz DD+ ----------------------------------- Mrs. Watson Ik denk dat Anderling in Griffoendor heeft gezeten! Ik weet het bijna wel zeker! Anders was ze er waarschijnlijk ook geen hoofd van geworden! Ik vind haar ook wel iets voor Griffoendor, want moed dat heeft ze wel... ----------------------------------- Witch_Eva ik zou in ravenklauw zitte ten eerste dit is Spam... ten tweede dit gaat niet over in welke afdeling jij wilt zitten, maar welke afdeling de personen uit het boek zitten... goed lezen dus... ten derde leuk dat je bij Ravenklauw wilt :D ten vierde bij deze Welkom op het forum... :P edit: @ Daaan_1992 (bericht hieronder) dat kan ook op een andere manier... ----------------------------------- Helen Ik denk dat het hier al gezegt is maar ikdenk dat Hagrid in Gryffindor heeft gezeten (staat dat niet in het boek dan?). Hij is vind ik toch wel heel moedig. Hij gaat tussen ruzies instaan en je moet erg moedig zijn voor wat hij aan het einde van boek 6 heeft gedaan. Tonks ... Ik heb zo´n idee in Gryffindor of in Ravenclaw. Ze is Auror (ofzo) daar moet je moedig en slim voor zijn Myrtle ... in Gryffindor of Hufflepuff. Ze heeft een vrij grote mond en is ook niet bang om die te gebruiken en dat vind ik echt iets voor Gryffindor (niet dat ze dat bij Hufflepuff niet durven hoor) @daaan_1992, dan moet je wel nuttige berichten posten want spam wordt gewoon weggehaalt en dan daalt je aantal ook weer. @Witch_Eva. Zie je wel, ik dacht al dat ik het ergens gelezen had ----------------------------------- Luna_Love_lotje slakhoorn, k denk iets van ravenklauw want hij is best slim (werd ergens gezegd door perkamentus) maar hij is wel het afedelingshoofd van zwadderich geweest... lily, griffoendor :D barto krenk, huffelpuf ofzo... k zou t eigenlijk echt niet weten... -xxx- ----------------------------------- Witch_Eva Slakhoorn heeft in Zwadderich gezeten... Hoe vaak moet hier nog gezegt worden als je afdelingshoofd bent of geweest bent dat je dan ook in de afdeling gezeten hebt... :P :wink: En inderdaad Helen het is al bekend dat Hagrid in Grifoendor gezeten hebben... ----------------------------------- Potterfreaky dat van Tonks heb ik nog nooit gelezen hoor...volgens mijn zat ze in Griffoendor....: en Omber volgens mij in Zwadderich... er is bekend dat iedereen op sirius in zwadderic zat. Maar volgens mij was dat gericht op sirius, regulus, bellatrix, narcissa en andromeda. Volgens mij hoord tonks hier niet bij, al zal ik het neit met zekerheid durven zeggen Waarom? want Narcissa's zoon(draco) zit natuurlijk ook bij zwadderich,dus zou het volgens de traditie logisch zijn als de dochter van Andromeda(tops dus) ook naar zwadderich zou gaan. Wat dan met Sirius die in griffoendor zit :wink: Net hetzelfde als met de Patil tweeling die ook niet allebei in griffoendor zitten (en dar ozu je het zeker verwachten want het is een tweeling ). Wat betreft Tonks weet ik het niet, ze is slim (ze is auror) dus ravenclaw, maar kijk dan naar hermelien. huffelpuf => zeer sociaal en stuntelig maar kijk naar marcel (stuntelig en fred en george (zeer sociaal) Griffoendor => zoals de meeste van de orde zeker En Peter Pettigrew=> nooit gezegd dat hij uit griffoendor komt dacht ik, maar kan je wel aannemen omdat james/Sirius/Lupos niet zo goed bevriend zullen zijn met iemand van Slytherin niet :D of een andere afdeling Maar waarom, geen idee... Wat je zegt van Sirius klopt natuurlijk maar er wordt ook steeds gezegt dat hij de enige is uit de familie die niet bij zwadderich zit,vandaar dat ik het logisch zou vinden dat tops daar wel zat. ----------------------------------- Seraphim Ja maar de wemels zijn ook familie van Sirius, wel heel ver maar toch. Tonks was toch ook niet zo dicht dacht ik. Denk dat hier de familie vooral duid op zijn broer/ouders/grootouders en mss directe(= 1ste graad zeker) tantes/nonkels en nichten en neven. ----------------------------------- Witch_Eva Ja dat denk ik ook... Ik denk ook niet dat ze met de famlie Zwarts Tonks mee bedoelen... Zij lijkt me namelijk niet echt een Zwadderaar... Zij is ja ook niet echt van het hele Volbloed gedoe, en de rest van de Zwarts familie wel.. ----------------------------------- Judittie de familie zwart is slidderin( behalve Sirius) lucius ook in slidderin droebel in huffelpuf( hij is niet erg slim, duister of dapper). meneer en mevr wemel in griffoendor Perkamentus in Griffoendor Tops in Griffoendor Harry zijn ouders in Griffoendor vader van Cedric in Huffelpuf anderling ravenklauw madame plijster denk ik in ravenklauw aangezien ze heel slim is mevrouw stronk in huffelpuf de rest weet ik even niet de bedenken. ----------------------------------- Bee de familie zwart is slidderin( behalve Sirius) lucius ook in slidderin anderling ravenklauw Anderling is hoofd van Griffoendor, ze moet dus in Griffoendor gezeten hebben. En het is Slytherin, ik begrijp niet waarom je niet gewoon Zwadderich schrijft als je voor de rest ook de Nederlandse vertaling neemt. ----------------------------------- FireBolt428 tops denk ik juist in griffoendor, net als anderling en perkamentus (dat wordt trouwens idd in boek 1 vermeld) hagrid denk ik in griffoendor of huffelpuf ----------------------------------- Witch_Eva Hagrid zat al in Griffoendor dat was al bekend.... Ik las trouwens op [url=www.hp-lexicon.org]Hp-Lexicon dat ze Jo wel eens een mail gestuurt hadden over in welke afdeling Tonks zat... Alleen ze had daar geen antwoord op gegeven.... :? ----------------------------------- Lizzeeh iik denk droebel in ravenklauw.. volgens mij moet je wel slim zijn om minster v/d toverkunst te worden.. ----------------------------------- Witch_Eva iik denk droebel in ravenklauw.. volgens mij moet je wel slim zijn om minster v/d toverkunst te worden.. Nou dat zal dan betekenen dat alle Ministers van Toverkunst uit Ravenklauw kwamen. Dat lijkt mij sterk.. Je moet wel slim zijn om Minister te worden.. Maar ja ook ambitieus, hard werkend en moedig.. ----------------------------------- Lizzeeh iik denk droebel in ravenklauw.. volgens mij moet je wel slim zijn om minster v/d toverkunst te worden.. Nou dat zal dan betekenen dat alle Ministers van Toverkunst uit Ravenklauw kwamen. Dat lijkt mij sterk.. Je moet wel slim zijn om Minister te worden.. Maar ja ook ambitieus, hard werkend en moedig.. Nee.. maar hij is niet ontzettend moedig (griffoendor), ontzettend aardig/lief( huffelpuf) en ik vind m niet echt een zwadderaar.. en over zijn slimheid weten we niet zo heel veel, en ik denk dat ie wel slim moet zijn.. ik bedoel, een korzel zou geen m v/d t kunnen worden, toch? daarom : ravenklauw :P ----------------------------------- lovely luna Droebel kan volgens mij ook in huffelpuf hebben gezeten immers komen daar ook best goede leerlingen vandaan bijv Carlo en zijn vader Carlo deed mee aan het toverschooltoernooi en zijn vader werkt op het ministerie en Droedel is volgens mij geen lampje hij heeft immers een tijd Perkamentus bestookt met brieven over hoe hij dingen moest doen. ----------------------------------- yello molly en arthur wemel in griffoendor.. Ik heb eigenlijk altijd al zo'n gevoel gehad dat die 2 in Huffelpuf hoorde... Ze zijn nu toch niet súper dapper :? En toch hebben alle Wemles (en ook Molly hoor) in Griffoendor gezeten. Ze doen mee met de orde. Dus moeten ze een beetje dapper zijn. in hp4 gof (bij de derde opdracht als de familie komt) staat dat in molys jaar de dikke dame er ook al was en dat ze werd uitgefoeterd door haar door wegtesluipen voor een uitje met meneer wemel die volgens mij dus niet in grifoendor zat maar in ravenklauw over tops lees ik vaak omdat je moed nodig heb om aurorer te worden in grifoendor maar je hebt ook moed als je in een van de anderen afdelingen zit maar mischien iets minder kijk naar carlo dus ik zeg ravenklauw ze is er slim genoeg voor ----------------------------------- Bee molly en arthur wemel in griffoendor.. Ik heb eigenlijk altijd al zo'n gevoel gehad dat die 2 in Huffelpuf hoorde... Ze zijn nu toch niet súper dapper :? En toch hebben alle Wemles (en ook Molly hoor) in Griffoendor gezeten. Ze doen mee met de orde. Dus moeten ze een beetje dapper zijn. in hp4 gof (bij de derde opdracht als de familie komt) staat dat in molys jaar de dikke dame er ook al was en dat ze werd uitgefoeterd door haar door wegtesluipen voor een uitje met meneer wemel die volgens mij dus niet in grifoendor zat maar in ravenklauw over tops lees ik vaak omdat je moed nodig heb om aurorer te worden in grifoendor maar je hebt ook moed als je in een van de anderen afdelingen zit maar mischien iets minder kijk naar carlo dus ik zeg ravenklauw ze is er slim genoeg voor Dat stuk van boek 4 wijst er toch eens te meer op dat ze wel in Griffoendor hebben gezeten, beiden. Waarom zou de dikke dame hen anders uitfoeteren? ----------------------------------- teule Ik vind Tonks duidelijk een Griffoendor, ze is dapper, wat onhandig, maar zijn alle onhandige mensen huffelpuff? NEE, onhandigheid vind ik geen karaktereigenschap, verder is ze zeker niet dom, ze heeft bestwel wat hersens (al gebruikt ze die alleen als het nodig is :P) en ik denk dat ze bereid is haar leven op te offeren voor een hele goede vriend(in), dat is ook wel een echte griffoendor. Perka=griff (feit) Anderling=griff (feit) Lorrebos denk ik zwadderich of Huffelpuff, maar ik verwacht zwaderich... ----------------------------------- watsonette Tops :arrow: Griffoendor Perkamentus :arrow: de wemels :arrow: Griffoendor anderling :arrow: Griffoendor omber :arrow: Zwadderich Dwaaloog dolleman :arrow: Ravenklauw / Griffoendor vader Cedric :arrow: Huffelpuff Familie Zwarts :arrow: Zwadderich ; behalve Serius Familie Malfidus :arrow: Zwadderich Droebel :arrow: Huffelpuff Groetjes Lisa ----------------------------------- Halfbloed prins Ik denk dat al de genoemden zoals Perkamentus (zo ver ik mij herinner, stond dit ergens genoemd), Anderling, Tops in Griffoendor zaten, maar dat Omber en Droebel in Huffelpuf zaten. Maar echt zo belangrijk is het ook niet, denk ik... ----------------------------------- WizardRA Uhm volgens mij dit: Albus Perkamentus :arrow: Griffoendor Minerva Anderling :arrow: Griffoendor Severus Sneep :arrow: Zwadderich Rubeus Hagrid :arrow: Griffoendor of Zwadderich (Zwadderich, omdat Rowling dat ooit ergens in een interview had gezegd ofzo) Filius Banning :arrow: Ravenklauw Slatero Krinkel :arrow: Zwadderich Gladianus Smalhart :arrow: Zwadderich/Huffelpuf Remus Lupos :arrow: Griffoendor Sybilla Zwamdrift :arrow: Ravenklauw Rolanda Hooch :arrow: Ravenklauw Poppy Plijster :arrow: Ravenklauw Irma Rommela :arrow: Ravenklauw/Huffelpuf Pomona Stronk :arrow: Huffelpuf Dwaaloog Dolleman :arrow: Griffoendor Dorothea Omber :arrow: Zwadderich (ik dacht eerst Huffelpuf, maar Lupos-freak heeft me ervan overtuigd dat het Zwadderich is :P ) Haast Onthoofde Henk :arrow: Griffoendor Jammerende Jenny :arrow: Zwadderich James Potter :arrow: Griffoendor Lily Potter-Evers :arrow: Griffoendor Arthur & Molly Wemel :arrow: Griffoendor Lucius & Narcissa Malfidus :arrow: Zwadderich Voldemort :arrow: Zwadderich Alle Dooddoeners (behalve Peter Pippeling) :arrow: Zwadderich Peter Pippeling :arrow: Griffoendor Sirius Zwarts :arrow: Griffoendor Severijn Zonderland :arrow: Griffoendor Levenius Lorrebos :arrow: Huffelpuf Romeo Wolkenveldt :arrow: Griffoendor Nymphadora Tops :arrow: Griffoendor Desiderius Perkamentus :arrow: Griffoendor Frank & Lies Lubbermans :arrow: Griffoendor Olivander :arrow: Ravenklauw Rita Pulpers :arrow: Ravenklauw/Zwadderich Cornelus Droebel :arrow: Ravenklauw Barto Krenk Senior :arrow: Ravenklauw Ludo Bazuyn :arrow: Huffelpuf Lange lijst, maar ja, dat denk ik dus. :roll: :wink: ----------------------------------- Lupos-freak Even een reactie op enkele dingen uit je lijstje waar ik mijn twijfels bij heb, of juist niet... Rubeus Hagrid :arrow: Griffoendor of Zwadderich (Zwadderich, omdat Rowling dat ooit ergens in een interview had gezegd ofzo) Het zou me enorm verbazen dat Rowling dat ooit gezegd heeft. Ik denk eerder dat Hagrid een type is die je wel bij Griffoendor vind. Hagrid kun je maar moeilijk buitengewoon slim noemen, moedig is hij ook niet, en hij wil ook niet machtig zijn, dus past hij gewoon bij Huffelpuf, die iedereen neemt en hen als gelijken behandelt, maar Hagrid is van de mening dat in Huffelpuf enkel idioten zitten Gladianus Smalhart :arrow: Zwadderich/Huffelpuf Ikzelf denk dat onze geliefde Gladianus wel in Zwadderich zal gezeten hebben. Omdat Zwadderich hen neemt die aan de macht willen komen. En wat wil onze geliefde Gladianus? Dat hij de beste schrijver is en door iedereen aanbeden word. En zoals Rowling al zoveel keer benadrukt heeft, in Zwadderich zitten er ook "goede". En uiteindelijk weet hij ook veel van Zwarte Kunsten, dat hem later tot een baantje geholpen heeft... Dorothea Omber :arrow: Huffelpuf Ik denk eerder Zwadderich. Omdat een Zwadderaar aan de macht wil komen en wat wil Omber? Schoolhoofd zijn van Zweinstein, als dat niet één van de hoogste functies is in het HP-wereldje? En ook omdat ze bewezen heeft dat ze niet "goed" te noemen is, ze stuurde een dementor op Harry af om hem in diskrediet te brengen... Jammerende Jenny :arrow: Zwadderich Ik heb nog nergens gemerkt dat Jammerende Jenny aan de macht wil komen. Ik denk eerder Ravenklauw. En in Ravenklauw nogal veel slimmeriken zitten. En volgens mij werd Jenny gepest voor haar bril niet? En een bril is een beetje een typerend deel van een "nerd", maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze in Huffelpuf zat... Desiderius Perkamentus :arrow: Griffoendor Ik denk Zwadderich/Huffelpuf. Hij is nogal een onguur type dat met speciale mensen en ook duistere mensen in contact komt, in zijn kroeg, De Zweinskop. Dus misschien heeft hij wel iets van Zwadderich, of iets van Huffelpuf... Want hij lijkt me niet bepaald slim in tegenstelling tot zijn broer. En hij zat wel bij de Orde, maar volgens mij was dat uit zachte dwang van zijn broertje... Cornelus Droebel :arrow: Huffelpuf Oh, nee hij is minister van Toverkunst geweest. En Huffelpuffer zijn NIET dom, maar Ravenklauwers zijn naar het algemeen wel wat slimmer. Niet dat Droebel zich van zijn slimste kant heeft laten zien, maar waarom zouden de mensen hem anders tot minister gestemd hebben??? ----------------------------------- Rhona jammerende Jenny was anders wel erg wraakzuchtig. Ze ging haar oude klasgenootje achterna spoken. wraak is wel iets voor zwadderaars. ----------------------------------- Lupos-freak jammerende Jenny was anders wel erg wraakzuchtig. Ze ging haar oude klasgenootje achterna spoken. Wraak is wel iets voor zwadderaars. En waar staat dat dan? Ik heb nog niemand iets horen zeggen dat wraak iets is voor Zwadderaars. Dan kun je ook zeggen dat Harry Voldemort wil doden als wraak op zijn ouders' dood... en dat hij daarom bij Zwadderich zou moeten, hé... ----------------------------------- WizardRA Rubeus Hagrid :arrow: Griffoendor of Zwadderich (Zwadderich, omdat Rowling dat ooit ergens in een interview had gezegd ofzo) Het zou me enorm verbazen dat Rowling dat ooit gezegd heeft. Ik denk eerder dat Hagrid een type is die je wel bij Griffoendor vind. Hagrid kun je maar moeilijk buitengewoon slim noemen, moedig is hij ook niet, en hij wil ook niet machtig zijn, dus past hij gewoon bij Huffelpuf, die iedereen neemt en hen als gelijken behandelt, maar Hagrid is van de mening dat in Huffelpuf enkel idioten zitten Ben ik het mee eens, ik kan me alleen nog vaag herinneren dat JKR gezegd had in een interview dat Hagrid bij Zwadderich had gezeten. Dorothea Omber :arrow: Huffelpuf Ik denk eerder Zwadderich. Omdat een Zwadderaar aan de macht wil komen en wat wil Omber? Schoolhoofd zijn van Zweinstein, als dat niet één van de hoogste functies is in het HP-wereldje? En ook omdat ze bewezen heeft dat ze niet "goed" te noemen is, ze stuurde een dementor op Harry af om hem in diskrediet te brengen... Ja, maar ze is wel heel fel tegen Voldemort en de Dooddoeners en ze houdt niet van liegen, dus daarom denk ik Huffelpuf Jammerende Jenny :arrow: Zwadderich Ik heb nog nergens gemerkt dat Jammerende Jenny aan de macht wil komen. Ik denk eerder Ravenklauw. En in Ravenklauw nogal veel slimmeriken zitten. En volgens mij werd Jenny gepest voor haar bril niet? En een bril is een beetje een typerend deel van een "nerd", maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze in Huffelpuf zat... Maar volgens mij was er in het boek vermeld dat ze bij zwadderich zat, maar volgens mij heb ik het mis. Cornelus Droebel :arrow: Huffelpuf Oh, nee hij is minister van Toverkunst geweest. En Huffelpuffer zijn NIET dom, maar Ravenklauwers zijn naar het algemeen wel wat slimmer. Niet dat Droebel zich van zijn slimste kant heeft laten zien, maar waarom zouden de mensen hem anders tot minister gestemd hebben??? Ja, ik had per ongeluk Huffelpuf getypt, want ik was niet helemaal wakker. Maar ik heb het alweer veranderd ----------------------------------- Rhona jammerende Jenny was anders wel erg wraakzuchtig. Ze ging haar oude klasgenootje achterna spoken. Wraak is wel iets voor zwadderaars. En waar staat dat dan? Ik heb nog niemand iets horen zeggen dat wraak iets is voor Zwadderaars. Dan kun je ook zeggen dat Harry Voldemort wil doden als wraak op zijn ouders' dood... en dat hij daarom bij Zwadderich zou moeten, hé... oke quote uit het lied van de sorteerhoed, HP 1 Misschien voel je je pas werkelijk thuis, als de naam Zwadderich je prijkt. Die sluwe lui schuwen echt niets, als hun doel maar wordt bereikt. Het doel van Jammerende jenny was haar pesters terug pakken. Het maakte haar niets uit wat ze moest doen, als ze dit doel maar zou bereiken. Ze heeft iig heel goed uitgepakt om haar doel te bereiken. Zelfs zo erg dat ze alleen nog maar op zweinstein mocht blijven. hierdoor past ze goed bij zwadderig. maar je hebt gelijk, wraak kan uit elk huis voorkomen. ----------------------------------- Lupos-freak @Rhona: Ja, misschien heb je gelijk. Maar ik blijf toch liever bij m'n standpunt :P Zo, we zijn het bijna met elkaar eens :P Dorothea Omber :arrow: Huffelpuf Ik denk eerder Zwadderich. Omdat een Zwadderaar aan de macht wil komen en wat wil Omber? Schoolhoofd zijn van Zweinstein, als dat niet één van de hoogste functies is in het HP-wereldje? En ook omdat ze bewezen heeft dat ze niet "goed" te noemen is, ze stuurde een dementor op Harry af om hem in diskrediet te brengen... Ja, maar ze is wel heel fel tegen Voldemort en de Dooddoeners en ze houdt niet van liegen, dus daarom denk ik Huffelpuf Ze is tegen het feit dat er tegen haar een leugen verteld word, terwijl ze zelf liegt. Want ze hield achter dat zij die dementor naar Harry had verstuurd, en iets achterhouden is bijna hetzelfde als liegen... Er zitten meerdere mensen in Zwadderich die fel tegen Voldemort zijn, hoor... alleen word daar niks over gezegd. Rowling zei dat het typerend is dat Zwadjes macht willen, en de meesten denken macht te krijgen als ze zich aansluiten bij Voldemort, maar niet elk Zwadje denkt daar zo over... ----------------------------------- Rhona Zo, we zijn het bijna met elkaar eens :P Dorothea Omber :arrow: Huffelpuf Ik denk eerder Zwadderich. Omdat een Zwadderaar aan de macht wil komen en wat wil Omber? Schoolhoofd zijn van Zweinstein, als dat niet één van de hoogste functies is in het HP-wereldje? En ook omdat ze bewezen heeft dat ze niet "goed" te noemen is, ze stuurde een dementor op Harry af om hem in diskrediet te brengen... Ja, maar ze is wel heel fel tegen Voldemort en de Dooddoeners en ze houdt niet van liegen, dus daarom denk ik Huffelpuf Ze is tegen het feit dat er tegen haar een leugen verteld word, terwijl ze zelf liegt. Want ze hield achter dat zij die dementor naar Harry had verstuurd, en iets achterhouden is bijna hetzelfde als liegen... Er zitten meerdere mensen in Zwadderich die fel tegen Voldemort zijn, hoor... alleen word daar niks over gezegd. Rowling zei dat het typerend is dat Zwadjes macht willen, en de meesten denken macht te krijgen als ze zich aansluiten bij Voldemort, maar niet elk Zwadje denkt daar zo over... ik ben het met lupos-freak eens. Omber is sluw, en wil kosten wat kost haar doel bereiken, maakt niet uit op welke manier. Niet iedereen is voor voldemort in zwadderig, net als dat niet iedereen van volbloed is in zwadderig. Omber past goed in Zwadderig. ----------------------------------- WizardRA @Rhona: Ja, misschien heb je gelijk. Maar ik blijf toch liever bij m'n standpunt :P Zo, we zijn het bijna met elkaar eens :P Dorothea Omber :arrow: Huffelpuf Ik denk eerder Zwadderich. Omdat een Zwadderaar aan de macht wil komen en wat wil Omber? Schoolhoofd zijn van Zweinstein, als dat niet één van de hoogste functies is in het HP-wereldje? En ook omdat ze bewezen heeft dat ze niet "goed" te noemen is, ze stuurde een dementor op Harry af om hem in diskrediet te brengen... Ja, maar ze is wel heel fel tegen Voldemort en de Dooddoeners en ze houdt niet van liegen, dus daarom denk ik Huffelpuf Ze is tegen het feit dat er tegen haar een leugen verteld word, terwijl ze zelf liegt. Want ze hield achter dat zij die dementor naar Harry had verstuurd, en iets achterhouden is bijna hetzelfde als liegen... Er zitten meerdere mensen in Zwadderich die fel tegen Voldemort zijn, hoor... alleen word daar niks over gezegd. Rowling zei dat het typerend is dat Zwadjes macht willen, en de meesten denken macht te krijgen als ze zich aansluiten bij Voldemort, maar niet elk Zwadje denkt daar zo over... Ja natuurlijk, met die dementor was ik helemaal vergeten. Ik ben het met je eens. Ik ga het veranderen in Zwadderich. :P ----------------------------------- hermelientiepje Jammerende Jenny Zwadderich schreef wizardRA maar zwadderich liet toch alleen volbloed heksen toe en jenny was een modder bloedje.... ----------------------------------- Witch_Eva Jammerende Jenny Zwadderich schreef wizardRA maar zwadderich liet toch alleen volbloed heksen toe en jenny was een modder bloedje.... Voldemort is een halfbloedje hetzelfde geld voor Sneep. Je weet wel De Halfbloed Prins... Dus het zijn niet alleen maar Volbloedjes die in Zwadderich zitten ----------------------------------- hermelientiepje Jammerende Jenny Zwadderich schreef wizardRA maar zwadderich liet toch alleen volbloed heksen toe en jenny was een modder bloedje.... Voldemort is een halfbloedje hetzelfde geld voor Sneep. Je weet wel De Halfbloed Prins... Dus het zijn niet alleen maar Volbloedjes die in Zwadderich zitten ja dat is waar maar ik heb het opgezocht in deel 2 "salazar zwaderich gaf de voorkeur aan tovenaars met uiver bloed" misschien was snape een uitzondering maar ik denk niet dat zwaderich modder bloedjes zou toelaten en misschien was het een fout van rowling ik bedoel dat snape een halfbloed was werd pas duidelijk in deel 6 en dit is in deel 2 gezegd rowling is ook een mens ze vergeet ook weleens iets.... (denk ik) ----------------------------------- Witch_Eva Tuurlijk niet.. Zwadderich geeft een "voorkeur" aan volbloedjes. Maar iedereen word wel toegelaten... Het feit dat Tom en Sneep erin zitten zijn echt geen "foutjes"... Hoe kan je zoiets nou "vergeten" als schrijfster dat de twee hoofdpersonen in de "verkeerde" afdeling zitten.. Je moet gewoon de Zwadderich mentaliteit hebben en ambitieus zijn dan kom je er wel in.. Ik zeg trouwens niet dat J. Jenny in Zwadderich zat. Maar er worden niet alleen volbloedjes toegelaten.. ----------------------------------- Toverstokje - Ik ben inderdaad benieuwd of een modderbloedje met sterke slytherin-karaktereigenschappen erin zouden komen. Ik denk zelf eigenlijk van niet. Half-modderbloed kan nog, maar echt helemaal, dat zou Salazar nooit goed hebben gevonden. - Ik vind zelf Jammerende Jenny niet heel heftig kenmerken hebben voor Slytherin. Ze wil geen macht en ze is niet ambitieus. Ze is meer dweperig en huilerig en vervelend. Ik denk dat ze bij Ravenklauw zat, omdat ze niet echt bij de andere afdelingen past. Ze is niet dapper of trouw. - Dat van Hagrid in Slytherin, daar geloof ik ook niks van. Hij is zo ontzettend ontzettend niet-sluw en niet-ambitieus. - Omber zat duidelijk bij Slytherin. Die doet alles om aan de top te komen. - Droebel: hij was toch niet zo heel snugger. Ik denk eigenlijk dat hij ook uit Slytherin komt. Uit dezelfde vriendengroep als Omber bijvoorbeeld. ----------------------------------- Witch_Eva - Ik ben inderdaad benieuwd of een modderbloedje met sterke slytherin-karaktereigenschappen erin zouden komen. Ik denk zelf eigenlijk van niet. Half-modderbloed kan nog, maar echt helemaal, dat zou Salazar nooit goed hebben gevonden. - Ik vind zelf Jammerende Jenny niet heel heftig kenmerken hebben voor Slytherin. Ze wil geen macht en ze is niet ambitieus. Ze is meer dweperig en huilerig en vervelend. Ik denk dat ze bij Ravenklauw zat, omdat ze niet echt bij de andere afdelingen past. Ze is niet dapper of trouw. - Dat van Hagrid in Slytherin, daar geloof ik ook niks van. Hij is zo ontzettend ontzettend niet-sluw en niet-ambitieus. - Omber zat duidelijk bij Slytherin. Die doet alles om aan de top te komen. - Droebel: hij was toch niet zo heel snugger. Ik denk eigenlijk dat hij ook uit Slytherin komt. Uit dezelfde vriendengroep als Omber bijvoorbeeld. Ik meende ooit een keer te hebben gelezen dat er een "modderbloedje" in Zwadderich zat. Maar ik weet het niet misschien kan je wel aangenomen worden maar het zijn ook je eigen keuzes. Ik kan me heel goed voorstellen als je een "modderbloedje" bent dat je dan niet graag in Zwadderich wilt zitten. Hagrid zat trouwens in Griffoendor dat is al een paar keer bevestigt bij JKR. ^^ En ik vind je stuk over Jammerende Jenny grappig.. ^^ En dat is positief bedoeld. Ze huilt de hele tijd dus ze zal wel in Ravenklauw zitten want daar zit Cho ook en die huilt ook de hele tijd..Ergens zegt mij dat ze in Griffoendor zat.. Maar ja ze kan in elke afdeling hebben gezeten.. ----------------------------------- Witch_Eva Percy is toch ook vreselijk ambitieus en zat ook niet in Zwadderich. Ja en Hermione is slim en zit ook niet in Ravenklauw. Zo kan je altijd wel doorgaan... Het gaat er gewoon om of je in Zwadderich wilt zitten en of je de mentaliteit er voor hebt om daar naar toe te gaan. Zo ja dan ben je geschikt. @Faunaat (hieronder) sorry dan begreep ik het verkeerd ^^ ----------------------------------- Faunaat Nee, maar sommige mensen denken blijkbaar als je een bepaalde eigenschap hebt, dat je dan persee in die afdeling moet zitten. Droebel vind ik echt geen persoon voor Zwadderich. ----------------------------------- Shirley Weet je ik vond het ook zo raar dat carlo in huffelpuf zat. Ik bedoel hij is moedig, dat zie je in dat toernooi, maar hij is geen griffoendor. Dus bij hem zie je ook dat die ene eigenschap niet uitmaakt. ----------------------------------- Witch_Eva Weet je ik vond het ook zo raar dat carlo in huffelpuf zat. Ik bedoel hij is moedig, dat zie je in dat toernooi, maar hij is geen griffoendor. Dus bij hem zie je ook dat die ene eigenschap niet uitmaakt. En het is ook maar net hoe je het bekijkt want hij was tijden het toernooi ook slim en ambitieus want hij wou winnen. Hij is sociaal en vriendelijk. Iedereen was voor hem. Dus dat is wel huffelpuf... Iedereen heeft ergens wel meerdere kenmerken... Ik vind trouwens Carlo wel iemand voor Huffelpuf.. ^^ ----------------------------------- Potterfreaky Is het niet zo dat als Harry zelf voor Zwadderich gekozen zou hebben (waar de sorteerhoed hem eigelijk beter vond passen) dat hij daar ook geplaatst zou zijn? Ik denk dat Zalazar liever had dat er alleen volbloedjes in zijn afdeling zouden zitten, maar ja, dan bestond de hele afdeling nu ws uit 20 leerlingen, het worden er natuurlijk steeds minder..... En ja, er zouden dus ook best Modderbloedjes bij kunnen zitten, als je maar de Zwadderich mentaliteit hebt! ----------------------------------- Rhona - Ik ben inderdaad benieuwd of een modderbloedje met sterke slytherin-karaktereigenschappen erin zouden komen. Ik denk zelf eigenlijk van niet. Half-modderbloed kan nog, maar echt helemaal, dat zou Salazar nooit goed hebben gevonden. - Ik vind zelf Jammerende Jenny niet heel heftig kenmerken hebben voor Slytherin. Ze wil geen macht en ze is niet ambitieus. Ze is meer dweperig en huilerig en vervelend. Ik denk dat ze bij Ravenklauw zat, omdat ze niet echt bij de andere afdelingen past. Ze is niet dapper of trouw. - Dat van Hagrid in Slytherin, daar geloof ik ook niks van. Hij is zo ontzettend ontzettend niet-sluw en niet-ambitieus. - Omber zat duidelijk bij Slytherin. Die doet alles om aan de top te komen. - Droebel: hij was toch niet zo heel snugger. Ik denk eigenlijk dat hij ook uit Slytherin komt. Uit dezelfde vriendengroep als Omber bijvoorbeeld. Ik meende ooit een keer te hebben gelezen dat er een "modderbloedje" in Zwadderich zat. Maar ik weet het niet misschien kan je wel aangenomen worden maar het zijn ook je eigen keuzes. Ik kan me heel goed voorstellen als je een "modderbloedje" bent dat je dan niet graag in Zwadderich wilt zitten. Hagrid zat trouwens in Griffoendor dat is al een paar keer bevestigt bij JKR. ^^ En ik vind je stuk over Jammerende Jenny grappig.. ^^ En dat is positief bedoeld. Ze huilt de hele tijd dus ze zal wel in Ravenklauw zitten want daar zit Cho ook en die huilt ook de hele tijd..Ergens zegt mij dat ze in Griffoendor zat.. Maar ja ze kan in elke afdeling hebben gezeten.. Millicent Bulstrode is een kind van dreuzel ouders. Er zijn er nog 2 in Zwadderig. Die stonden op zo'n lijst die rowling ooit voor tv heeft laten zien. Ik weet niet waar deze te vinden is. Maar er zitten er volgens mij 3 in zwadderig, die van dreuzelouders afkomtig zijn ----------------------------------- hermelientiepje Is het niet zo dat als Harry zelf voor Zwadderich gekozen zou hebben (waar de sorteerhoed hem eigelijk beter vond passen) dat hij daar ook geplaatst zou zijn? Ik denk dat Zalazar liever had dat er alleen volbloedjes in zijn afdeling zouden zitten, maar ja, dan bestond de hele afdeling nu ws uit 20 leerlingen, het worden er natuurlijk steeds minder..... En ja, er zouden dus ook best Modderbloedjes bij kunnen zitten, als je maar de Zwadderich mentaliteit hebt! snape en voldy waren ook halfbloedjes maar allebei wilden ze liever een volbloedje zijn ik denk dat zalazar daar ook wel mee akoord zou zijn gegaan van ja sorry meneer hoed maar ik wou egt een volbloed zijn als mijn moeder maar niet met die dreuzel was getrouwd ^^ ~ ----------------------------------- Potterfreaky - Ik ben inderdaad benieuwd of een modderbloedje met sterke slytherin-karaktereigenschappen erin zouden komen. Ik denk zelf eigenlijk van niet. Half-modderbloed kan nog, maar echt helemaal, dat zou Salazar nooit goed hebben gevonden. - Ik vind zelf Jammerende Jenny niet heel heftig kenmerken hebben voor Slytherin. Ze wil geen macht en ze is niet ambitieus. Ze is meer dweperig en huilerig en vervelend. Ik denk dat ze bij Ravenklauw zat, omdat ze niet echt bij de andere afdelingen past. Ze is niet dapper of trouw. - Dat van Hagrid in Slytherin, daar geloof ik ook niks van. Hij is zo ontzettend ontzettend niet-sluw en niet-ambitieus. - Omber zat duidelijk bij Slytherin. Die doet alles om aan de top te komen. - Droebel: hij was toch niet zo heel snugger. Ik denk eigenlijk dat hij ook uit Slytherin komt. Uit dezelfde vriendengroep als Omber bijvoorbeeld. Ik meende ooit een keer te hebben gelezen dat er een "modderbloedje" in Zwadderich zat. Maar ik weet het niet misschien kan je wel aangenomen worden maar het zijn ook je eigen keuzes. Ik kan me heel goed voorstellen als je een "modderbloedje" bent dat je dan niet graag in Zwadderich wilt zitten. Hagrid zat trouwens in Griffoendor dat is al een paar keer bevestigt bij JKR. ^^ En ik vind je stuk over Jammerende Jenny grappig.. ^^ En dat is positief bedoeld. Ze huilt de hele tijd dus ze zal wel in Ravenklauw zitten want daar zit Cho ook en die huilt ook de hele tijd..Ergens zegt mij dat ze in Griffoendor zat.. Maar ja ze kan in elke afdeling hebben gezeten.. Millicent Bulstrode is een kind van dreuzel ouders. Er zijn er nog 2 in Zwadderig. Die stonden op zo'n lijst die rowling ooit voor tv heeft laten zien. Ik weet niet waar deze te vinden is. Maar er zitten er volgens mij 3 in zwadderig, die van dreuzelouders afkomtig zijn Ik dacht te weten dat er in de stamboom van de Black's ook Bulstrode's voorkomen.. Dus dan is Millicent geen modderbloedje. ----------------------------------- Rhona Ik heb de [url=http://www.veritaserum.com/info/students.shtml]lijst gevonden. Hieronder heb ik een aantal muggleborns geschreven. PS: potterfreaky: volgens deze lijst heeft Millicent muggle ouders, volgens het lexicon, is ze halfbloed. Abbot, Hannah Bones, Susan Brocklehurst, Mandy Brown, Lavender Bulstrode, Milicent Davis, Tracy Finch-Fletchley, Justin Granger, Hermione Greengrass, Amelaie Jones, Megan Le, Su ___unglal, Isabel MacDougal, Morag MacMillan, Ernie Perks, Sally-Anne Thomas, Dean Smith, Zacharius Bulstrode, Davis en Greengrass zitten in Zwadderich volgens de lijst van Rowling. ----------------------------------- dralion13 :arrow: Griffoendor koos zeer moedige leerlingen uit. :arrow: Ravenklauw koos zeer intelligente leerlingen uit. :arrow: Zwadderich koos zeer ambitieuze leerlingen uit. :arrow: Huffelpuf koos de meest vlijtige leerlingen uit en gaf bovendien les aan leerlingen die niet door de andere drie stichters werden uitgekozen. ----------------------------------- Witch_Eva :arrow: Griffoendor koos zeer moedige leerlingen uit. :arrow: Ravenklauw koos zeer intelligente leerlingen uit. :arrow: Zwadderich koos zeer ambitieuze leerlingen uit. :arrow: Huffelpuf koos de meest vlijtige leerlingen uit en gaf bovendien les aan leerlingen die niet door de andere drie stichters werden uitgekozen. Ja en wat wil je hier mee zeggen? Dat staat inderdaad al een paar keer in de boeken. En ik denk dat iedereen wel de eigenschappen van de afdelingen weet. De mensen in Huffelpuf zijn trouwens ook heel sociaal dat stond er ook niet bij. ----------------------------------- Narcissa Weet je ik vond het ook zo raar dat carlo in huffelpuf zat. Ik bedoel hij is moedig, dat zie je in dat toernooi, maar hij is geen griffoendor. Dus bij hem zie je ook dat die ene eigenschap niet uitmaakt. nee dat klopt niet hoor, Want als dat echt zo was, had potter niet bij griffoendor mogen zitten. Hij is een sisselspraak en dat hoort duidelijk bij Zwadderich of niet? Dus ik ben hier zeker mee eens, En ik denk nog wel wat mensen :wink: ----------------------------------- Blood-Rage-AG Ik heb de Mmmm, best wel handig. Ik wist niet dat Zacharinas(ofzoiets) een dreuzelkind was. Ik weet maar 1 ding over hem, hij is irritant. ----------------------------------- Lupos-freak Percy is toch ook vreselijk ambitieus en zat ook niet in Zwadderich. Ja, klopt, maar dit zijn twee mogelijke verklaringen, waarom hij in Griffoendor zat... - Percy moet om de één of andere reden een heel klein beetje moed hebben, anders was hij nooit in Griffoendor terecht gekomen. Ja, volgens mij had hij wel wat moed, maar had hij geen zin om dat te uiten. - Hij is ambitieus, hij wil aan de top komen, en hij wil niet onderdoen voor de overige familieleden. En dat betekend dus ook dat hij wil bewijzen dat hij moed heeft, door ingedeeld te worden bij Griffoendor. En die wil was misschien zo groot, dat de sorteerhoed die ook opmerkte, zoals bij Harry... ----------------------------------- Bee Percy is toch ook vreselijk ambitieus en zat ook niet in Zwadderich. Ja, klopt, maar dit zijn twee mogelijke verklaringen, waarom hij in Griffoendor zat... - Percy moet om de één of andere reden een heel klein beetje moed hebben, anders was hij nooit in Griffoendor terecht gekomen. Ja, volgens mij had hij wel wat moed, maar had hij geen zin om dat te uiten. - Hij is ambitieus, hij wil aan de top komen, en hij wil niet onderdoen voor de overige familieleden. En dat betekend dus ook dat hij wil bewijzen dat hij moed heeft, door ingedeeld te worden bij Griffoendor. En die wil was misschien zo groot, dat de sorteerhoed die ook opmerkte, zoals bij Harry... Of een nog logischere. Want al de Wemels zitten in Griffoendor terwijl ze zo uiteenlopende karakters hebben. De Wemels stammen af van Godderick. ----------------------------------- Witch_Eva En wat jij doet is geen spam? Maar ik snap ook niet hoe Bee er opeens bij komt dat de Wemels van Godric afstammen. Ik denk dat namelijk helemaal niet.. Maar ja dat heb ik ook al gezegt in het "afstammelingen en erfgenamen topic". En over Percy en ambitieus. Iedereen is misschien wel ergens ambitieus, maar de sorteerhoed moet toch een keuze maken. En misschien wou hij wel in Griffoendor omdat zijn hele familie erin zit. En hij is ergens een echte Wemel. Alleen in boek 5 doet hij een beetje raar. En inderdaad Sander Percy heeft wel moed maar die uit dat misschien niet zo. Kijk dan ook naar de verschillen in Griffoendor qua moed. We hebben Harry, Cormac en Neville. Drie hele verschillende mensen die alle drie een andere "moed" hebben. ----------------------------------- Bee En over Percy en ambitieus. Iedereen is misschien wel ergens ambitieus, maar de sorteerhoed moet toch een keuze maken. En misschien wou hij wel in Griffoendor omdat zijn hele familie erin zit. En hij is ergens een echte Wemel. Alleen in boek 5 doet hij een beetje raar. En inderdaad Sander Percy heeft wel moed maar die uit dat misschien niet zo. Kijk dan ook naar de verschillen in Griffoendor qua moed. We hebben Harry, Cormac en Neville. Drie hele verschillende mensen die alle drie een andere "moed" hebben. Oei.. Wie is Cormac? En neville heeft toch dezelfde soort moed als Harry denk ik/vind ik Bij Neville iets minder maar toch niet veel verschil met die van Harry. EN bij Neville komt het ook wat later tot uiting. ----------------------------------- Witch_Eva En over Percy en ambitieus. Iedereen is misschien wel ergens ambitieus, maar de sorteerhoed moet toch een keuze maken. En misschien wou hij wel in Griffoendor omdat zijn hele familie erin zit. En hij is ergens een echte Wemel. Alleen in boek 5 doet hij een beetje raar. En inderdaad Sander Percy heeft wel moed maar die uit dat misschien niet zo. Kijk dan ook naar de verschillen in Griffoendor qua moed. We hebben Harry, Cormac en Neville. Drie hele verschillende mensen die alle drie een andere "moed" hebben. Oei.. Wie is Cormac? En neville heeft toch dezelfde soort moed als Harry denk ik/vind ik Bij Neville iets minder maar toch niet veel verschil met die van Harry. EN bij Neville komt het ook wat later tot uiting. Ik kwam ook niet meer op die Nederlandse naam. Dus ik heb het opgezocht. Magnus Stoker heet hij in het Nederlands. Nou ja tuurlijk ze hebben alle 3 veel moed. Maar ze uitten het alle drie op een andere manier. In ieder geval dat vind ik. Harry op een held-achtige manier. Magnus op een arrogante manier en Neville op een ingetogen manier. ----------------------------------- Tom Barman Perkamentus op ravenklauw of griffoendor Perkamentus is zeker Griffoendor. Hermelien verteld dit net voor ze gesorteerd worden in HP1 ----------------------------------- Helen Perkamentus op ravenklauw of griffoendor Perkamentus is zeker Griffoendor. Hermelien verteld dit net voor ze gesorteerd worden in HP1 Zei ze niet dat hij waarschijnlijk in Gryffindor had gezeten? want ik kan mij niet herinnenren dat ze met die woorden gezegt heeft dat Dumbledore zeker weten in Gryffindor zat. Kijk, ik denk ook dat hij in Gryffindor zat hoor. ----------------------------------- Jalf *doet een rondedansje* JKR heeft de afdelingen van Myrtle en Tonks bekend gemaakt. Myrtle zat in Ravenclaw en Tonks in Hufflepuff. ----------------------------------- Witch_Eva OMG ik hou van de Huffelpuf Tonks. Ik dacht zelf ook altijd dat ze in Huffelpuf zat. Oeh ik vind het ook geweldig. Mooi dat JKR het eindelijk bekend heeft gemaakt. Yay ik ben nu ook blij :D Huffelpuf past echt helemaal bij Tonks En waarom zit nou Myrtle in Ravenklauw. Pff we krijgen een slechte reputatie door dat mens. Het zijn toch wel altijd de mensen die emotioneel zijn die in Ravenklauw zitten. ^^ ----------------------------------- -->innie<-- @ Eva hierboven Jij hebt tenminste Luna :D haha maar ik vond ook altijd wel dat Tonks bij Huffelpuf zat. inderdaad door haar onhandighied maarja dat maakt haar weer leuk :) ----------------------------------- Sabine Joejjj! Ben ook altijd een aanhanger geweest van de Tonks/Hufflepuff theorie! Daar hoort ze echt gewoon thuis. Ben blij dat Joanne haar daar geplaatst heeft. Ook omdat er zo veel mensen van de Orde enzo bij Griffoendor horen. Hm, en Myrtle een Ravi. Haha, Eva, misschien een slechte reputatie. Maar ja het zorgt misschien er ook voor dat Ravenclaw wat meer in beeld komt. ^^ ----------------------------------- nymf.anna Anderling-> gryffoendor( duh ze is het hoofd van die afdeling :roll: ) TONKS-> Ik denk huffelpuf niet hoor want er is toch wel moed voor nodig om het tegen dooddoeners op te nemen. Perkamentus-> zo'n wijze man moet toch in ravenklauw gezeten hebben hoor :wink: lang leve ravenklauw :D . en natuurlijk hebben alle wemels in gryffoendor gezeten kijk maar eens in de boeken :wink: mach ik ff reageren met de mededeling(in de film) werd gedaan dat perkamentus de rode gordijnen in - perongeluk - brand liet vliegen en ik denk dat ze dat eerst wel aan JK gevraagt hebben dus ik denk dat wat jij zecht nie waar is ----------------------------------- Faunaat Woei! Eigenlijk vind ik het wel fijn dat Tonks in Hufflepuff heeft gezeten en niet in Slytherin zoals haar moeder. Ik was namelijk altijd bang dat Tonks een spion zou kunnen zijn omdat ze een Metamorphmagus is. Maar nu ze in Hufflepuff heeft gezeten is die kans niet meer zo groot. :D Gelukkig, ik zou het vreselijk erg voor Remus vinden als ze wel een spion zou zijn. xD Verder is het denk ook wel fijn voor Hufflepuff om weer een redelijk belangrijk personage in hun afdeling te hebben. En Myrtle in Ravenclaw...Och, ik wist eigenlijk nooit echt waar ik haar moest plaatsen. ^^" ----------------------------------- Justmenofear Hmm.. Wie zegt dat Andromeda (Tonks' moeder) in Slytherin zat? Alle Blacks zaten daar, ja, maar Sirius zegt nadrukkelijk dat hij zijn nicht Andromeda wel mg etc. Er is dus nergens bevestigd dat ze in Slyth zit. Ook niet ergens anders hoor, dus het kan maar hierboven werd het verteld alsof het en feit was. ^^ Even over Tonks en terug on-topic: Ik ben niet bang geweest dat Tonks een spion was, maar ik vind het nieuwtje dat Tonks in Hufflepuff zat niet echt nieuw.. En "blij voor Huffelpuff omdat er een belangrijk personage inzit" begrijp ik ook niet. Ze is niet echt een 'belangrijk' personage en dat ze in Hufflepuff zat is ook niet echt belangrijk in de boeken.. En over Jammerende Jenny... Ach ik had het wel verwacht ^^ Die bril en dat haar en hoe ze praat alleen al. :P ----------------------------------- Jalf Slughorn zei dat alle Blacks op Sirius na (Want die zat in Gryffindor) in Slytherin zaten. Daarom moet Andromeda wel in Slytherin gezeten hebben. Het feit dat Sirius haar mocht had dus niets met haar afdeling te maken. ;) ----------------------------------- Faunaat Even over Tonks en terug on-topic: Ik ben niet bang geweest dat Tonks een spion was, maar ik vind het nieuwtje dat Tonks in Hufflepuff zat niet echt nieuw.. En "blij voor Huffelpuff omdat er een belangrijk personage inzit" begrijp ik ook niet. Ze is niet echt een 'belangrijk' personage en dat ze in Hufflepuff zat is ook niet echt belangrijk in de boeken.. Ik heb er daarom ook redelijk voor gezet, omdat ik niet wist hoe ik het anders moest verwoorden. x] Dus er staat niet in mijn post dat ze belangrijk is. Achteraf vind ik het toch wel een verkeerde woordkeuze geweest, maar laat ik het even uitleggen: Ik vind Hufflepuff altijd de afdeling waar niet echt iets mee gedaan wordt. Alleen Cedric Diggory heeft er in gezeten en daarmee was hij ook de enige de een redelijke rol had in de boeken. En Tonks nu ook. ^^ Dat bedoelde ik ermee te zeggen. :wink: Ps, ik heb niet in mijn post gezet dat Hufflpuff belangrijk is in de boeken. ----------------------------------- Rhona Anderling-> gryffoendor( duh ze is het hoofd van die afdeling :roll: ) TONKS-> Ik denk huffelpuf niet hoor want er is toch wel moed voor nodig om het tegen dooddoeners op te nemen. Perkamentus-> zo'n wijze man moet toch in ravenklauw gezeten hebben hoor :wink: lang leve ravenklauw :D . en natuurlijk hebben alle wemels in gryffoendor gezeten kijk maar eens in de boeken :wink: mach ik ff reageren met de mededeling(in de film) werd gedaan dat perkamentus de rode gordijnen in - perongeluk - brand liet vliegen en ik denk dat ze dat eerst wel aan JK gevraagt hebben dus ik denk dat wat jij zecht nie waar is Perkamentus zat in Griffoendor. Hij was voordat hij hoofd van zweinstein werd, afdelingshoofd van griffoendor. Anderling volgde hem op toen hij hoofd van zweinstein werd. ----------------------------------- Witch_Eva Even over Tonks en terug on-topic: Ik ben niet bang geweest dat Tonks een spion was, maar ik vind het nieuwtje dat Tonks in Hufflepuff zat niet echt nieuw.. En "blij voor Huffelpuff omdat er een belangrijk personage inzit" begrijp ik ook niet. Ze is niet echt een 'belangrijk' personage en dat ze in Hufflepuff zat is ook niet echt belangrijk in de boeken.. En over Jammerende Jenny... Ach ik had het wel verwacht ^^ Die bril en dat haar en hoe ze praat alleen al. :P Nou het is maar net hoe je het boek bekijkt. Ik zelf vind Tonks wel belangrijk. Tot nu toe een van de meest belangrijke personages. Hiervoor had Huffelpuf voornamelijk Cedric/Carlo maar die doet alleen maar echt mee in boek 4. Tonks die doet mee in boek 5,6 en in boek 7. En ze is redelijk populair. Er zijn weinig mensen die Tonks niet leuk vinden. Ik vind het daarom ook wel leuk dat een personage zoals Tonks in het nogal onbekende Huffelpuf zit. Dat trekt misschien ook wel meer mensen naar Huffelpuf toe. Dus Huff's jullie kunnen een andere promotiestunt verzinnen ^^ En hoe bedoel je? Omdat ze een bril heeft en omdat ze volgens jou "raar" praat zit ze in Ravenklauw? Dat slaat nergens op. Dat zijn helemaal geen kenmerken voor iemand in Ravenklauw. Je kan het misschien dan wel verwacht hebben, maar hoe kan je aan iemands uiterlijk zien in welke afdeling hij zit. @Rhona en nymf.anna volgens mij is dat al een hele tijd geleden dat Legolas dat gezegt heeft. Dus het is een beetje vaag dat het weer helemaal terug word gehaald. ----------------------------------- Perijn Tops en Huffelpuf... ik vind het toch wel passen, heb er nog nooit over nagedacht, maar als ik het hoort klink het toch heel logisch. Jenny en Ravenklauw... tsja, Zwadderich en Griffoendor zijn niks voor haar, hoort ze echt niet thuis. Huffelpuf vind ik ook niet bij haar passen, ze lijk me niet echt iemand die veel leert. Ravenklauw blijft dus over, maar ik vind het toch een rare combinatie, maar ze kan toch echt nergens anders bij. ----------------------------------- *Elwing* Perkamentus is dus zeker Ravenklauw!!Hij is zo wijs! Tonks:Huffelpuff vind ik Omber:Moeilijk,ik zou ahar in zwadderich steken maar ze is giftig vzn voldemort en doodoeners ----------------------------------- Josse Perkamentus is dus zeker Ravenklauw!!Hij is zo wijs! Tonks:Huffelpuff vind ik Omber:Moeilijk,ik zou ahar in zwadderich steken maar ze is giftig vzn voldemort en doodoeners Waarom vraag ik me dan af waarom hij de gordijnen van Griffoendor in de fik stak? Ze hebben geen hekel aan elkaar dus het was niet om de Griffoendors te k****n. Ik denk dat Omber een Griffie was. Niet omdat ik er trots op ben, maar dat denk ik.. Of een Ravi ofzo... Net als die Marina. xD Ze is namelijk wel slim, en wil ook vechten. Zoiets. ^^ ----------------------------------- Alek Droebel, Krenck Senior & Omber: Zwadjes, ze hebben alledrie veel ambitie Hagrid & Perkie: Natuurlijk Griffoendor Kist: Ravenklauw, weet niet waarom, maar ik denk het gewoon Madame Plijster: Ravenklauw, je moet gewoon slim zijn om voor geneeskunde te studeren ----------------------------------- Rogue ik denk dat perkamentus op Griffoendor zat, hij is heel slim maar vooral dapper en daar staat Griffoendor om bekend. Hagrid ook Griffoendor. Professor Omber zat denk ik bij Huffelpuf Tops was denk ik ook een huffelpuf. ----------------------------------- Witch_Eva ik denk dat perkamentus op Griffoendor zat, hij is heel slim maar vooral dapper en daar staat Griffoendor om bekend. Hagrid ook Griffoendor. Professor Omber zat denk ik bij Huffelpuf Tops was denk ik ook een huffelpuf. Degene die jij nu noemt die zijn ook al allemaal bekend. En je hebt inderdaad gelijk die personen zitten ook allemaal in die afdelingen. Behalve prof. Omber daar weten we het nog niet van. Maar het lijkt mij heel sterk dat ze in Huffelpuf zat. Die staan meestal bekend als heel behulpzaam,vredelievend en sociaal. Nou dat vind ik Omber dus helemaal niet. ----------------------------------- Narcissa Het lijkt mij echt niet dat Omber bij Griffoendor heeft gezeten. Ik denk eerder bij Zwadderich, ze kon het toch ook zo goed met de zwadderaars om gaan?. En als ik naar de karakter van haar bekijkt. Dan zal je zelf toch oo haast denken dat hij bij Zwadderich wel had moeten zitten? Maar helaas wordt er nergens gemeld dat ze bij Zwadderich heeft gezeten. Tonks denk ik dat ze bij Huffelpuf heeft gezeten. Ze doet nergens zo moeilijk. Lekker simpel en vriendelijk. Ik denk dat ze echt bij Huffelpuf heeft gezeten, of een van de andere twee afdelingen..Maar zeker NIET bij Zwadderich. ----------------------------------- Rogue ik denk dat perkamentus op Griffoendor zat, hij is heel slim maar vooral dapper en daar staat Griffoendor om bekend. Hagrid ook Griffoendor. Professor Omber zat denk ik bij Huffelpuf Tops was denk ik ook een huffelpuf. Degene die jij nu noemt die zijn ook al allemaal bekend. En je hebt inderdaad gelijk die personen zitten ook allemaal in die afdelingen. Behalve prof. Omber daar weten we het nog niet van. Maar het lijkt mij heel sterk dat ze in Huffelpuf zat. Die staan meestal bekend als heel behulpzaam,vredelievend en sociaal. Nou dat vind ik Omber dus helemaal niet. Tja maar dat kan je toch niet weten, onder haar gemene masker kan wel een goede persoonlijkheid zitten. Professor Banning zat volgens mij bij Ravenklauw, hij kwam altijd erg slim over. ----------------------------------- Witch_Eva ik denk dat perkamentus op Griffoendor zat, hij is heel slim maar vooral dapper en daar staat Griffoendor om bekend. Hagrid ook Griffoendor. Professor Omber zat denk ik bij Huffelpuf Tops was denk ik ook een huffelpuf. Degene die jij nu noemt die zijn ook al allemaal bekend. En je hebt inderdaad gelijk die personen zitten ook allemaal in die afdelingen. Behalve prof. Omber daar weten we het nog niet van. Maar het lijkt mij heel sterk dat ze in Huffelpuf zat. Die staan meestal bekend als heel behulpzaam,vredelievend en sociaal. Nou dat vind ik Omber dus helemaal niet. Tja maar dat kan je toch niet weten, onder haar gemene masker kan wel een goede persoonlijkheid zitten. Professor Banning zat volgens mij bij Ravenklauw, hij kwam altijd erg slim over. Dan heeft ze wel een heel groot en stevig masker op. Ik denk zelf dat Omber de laatste is die in Huffelpuf zit. Ze zou ook nooit in Griffoendor gezeten hebben omdat het in de boeken wel duidelijk is dat ze nou niet echt heel dol is op die afdeling. Dus ze zal wel in Zwadderich of Ravenklauw gezeten hebben. En dan gok ik op Zwadderich. En Prof. Banning zit inderdaad in Ravenklauw. Sterker nog hij is het afdelingshoofd van Ravenklauw. Dus hij moet wel in Ravenklauw gezeten hebben ^^ ----------------------------------- Rogue ow ja dat van Banning was ik even vergeten, dom van me. :oops: Nou je zult verbaasd zijn over hoeveel mensen een goed sterk masker op kunnen zetten. Maar ik zeg niet dat ze een mooi persoon is, alleen je kunt nooit weten. ----------------------------------- Narcissa ik denk dat perkamentus op Griffoendor zat, hij is heel slim maar vooral dapper en daar staat Griffoendor om bekend. Hagrid ook Griffoendor. Professor Omber zat denk ik bij Huffelpuf Tops was denk ik ook een huffelpuf. Degene die jij nu noemt die zijn ook al allemaal bekend. En je hebt inderdaad gelijk die personen zitten ook allemaal in die afdelingen. Behalve prof. Omber daar weten we het nog niet van. Maar het lijkt mij heel sterk dat ze in Huffelpuf zat. Die staan meestal bekend als heel behulpzaam,vredelievend en sociaal. Nou dat vind ik Omber dus helemaal niet. Tja maar dat kan je toch niet weten, onder haar gemene masker kan wel een goede persoonlijkheid zitten. Professor Banning zat volgens mij bij Ravenklauw, hij kwam altijd erg slim over. Dan heeft ze wel een heel groot en stevig masker op. Ik denk zelf dat Omber de laatste is die in Huffelpuf zit. Ze zou ook nooit in Griffoendor gezeten hebben omdat het in de boeken wel duidelijk is dat ze nou niet echt heel dol is op die afdeling. Dus ze zal wel in Zwadderich of Ravenklauw gezeten hebben. En dan gok ik op Zwadderich. En Prof. Banning zit inderdaad in Ravenklauw. Sterker nog hij is het afdelingshoofd van Ravenklauw. Dus hij moet wel in Ravenklauw gezeten hebben ^^ Eva ik denk ook niet dat ze bij Ravenklauw heeft gezeten. Ik bedoel vind haar ook niet echt bepaald slim. Ik vind dat ze meer iets van "hebzucht" hebben. Meer van haar eigen bestwil boven op te brengen voor het ministerie van Toverkunst. Nee sorry mensen ik zal haar bij Zwadderich neer plaatsen ( al mag ze van mij naar ravenklauw gaan, kan haar niet bepaald uitstaan :wink: ) ----------------------------------- witch-melissa ik denk dat perkamentus op Griffoendor zat, hij is heel slim maar vooral dapper en daar staat Griffoendor om bekend. Hagrid ook Griffoendor. Professor Omber zat denk ik bij Huffelpuf Tops was denk ik ook een huffelpuf. Degene die jij nu noemt die zijn ook al allemaal bekend. En je hebt inderdaad gelijk die personen zitten ook allemaal in die afdelingen. Behalve prof. Omber daar weten we het nog niet van. Maar het lijkt mij heel sterk dat ze in Huffelpuf zat. Die staan meestal bekend als heel behulpzaam,vredelievend en sociaal. Nou dat vind ik Omber dus helemaal niet. Tja maar dat kan je toch niet weten, onder haar gemene masker kan wel een goede persoonlijkheid zitten. Professor Banning zat volgens mij bij Ravenklauw, hij kwam altijd erg slim over. Dan heeft ze wel een heel groot en stevig masker op. Ik denk zelf dat Omber de laatste is die in Huffelpuf zit. Ze zou ook nooit in Griffoendor gezeten hebben omdat het in de boeken wel duidelijk is dat ze nou niet echt heel dol is op die afdeling. Dus ze zal wel in Zwadderich of Ravenklauw gezeten hebben. En dan gok ik op Zwadderich. En Prof. Banning zit inderdaad in Ravenklauw. Sterker nog hij is het afdelingshoofd van Ravenklauw. Dus hij moet wel in Ravenklauw gezeten hebben ^^ Eva ik denk ook niet dat ze bij Ravenklauw heeft gezeten. Ik bedoel vind haar ook niet echt bepaald slim. Ik vind dat ze meer iets van "hebzucht" hebben. Meer van haar eigen bestwil boven op te brengen voor het ministerie van Toverkunst. Nee sorry mensen ik zal haar bij Zwadderich neer plaatsen ( al mag ze van mij naar ravenklauw gaan, kan haar niet bepaald uitstaan :wink: ) Jep dat is het! Ik zocht naar het preciese woord hoe Omber is en jij hebt me daar uit geholpen :P ! Dus denk ik ook dat zij in Zwadderich heeft gezeten. ----------------------------------- Chris. Mij lijkt het ook vrij logisch dat Omber in Zwadderich heeft gezeten. Ze is volgens mij ook aardig ambitieus gezien haar gedrag in boek 5 en ze kon uitstekend met de Zwadderaars opschieten. ----------------------------------- H.J.Potter Ik denk dat Droebel op Huffelpuf heeft gezeten. Hij is niet uitermate slim of dapper ofzo, maar hij is ook niet zo slecht dat hij op zwadderich heeft gezeten. Sowieso Huffelpuf. ----------------------------------- Magisch-Eendje ik denk dat professor omber op huffelpuf heeft gezeten want ze is niet dapper en kan daarom niet op griffoendor hebben gezeten ze is niet echt slim dus valt ravenklauw ook af. en zwadderich zou wel wat voor haar zijn maar ze is heel giftig voor voldermort en dooddoeners en denk daarom ook geen zwadderich want ze zeggen dat de meeste die op zwadderich zitten overlopen naar de duistere zijden Omber:Moeilijk,ik zou ahar in zwadderich steken maar ze is giftig vzn voldemort en doodoeners Exusez-moi? Is er ooit gezegd dat iedereen die in Zwadderich zit het met Voldemort eens is? Het feit dat bijna alle dooddoeners Zwadjes waren, zegt nog lang niet dat alle Zwadjes dooddoeners zijn. Dat is een vooroordeel. Laten we zeggen, iedereen die van spinazie houdt draagt een bril, dan betekent dat nog niet dat iedereen die een bril draagt van spinazie houdt. Bij wijze van spreken. xD Ik denk ook dat Omber in Zwadderich zat, ze is vreselijk sluw. ----------------------------------- Annaaa Ik ben het met de meeste eens dat Omber waarschijnlijk in Zadderich heeft gezeten. Ze kon goed met ze opschieten, en is niet bepaald vriendelijk. Niet te vergeten dat ze één van de Onvergeefelijke Vloeken had gebruikt. Maar ik vraag me af waarom Omber zo is geworden. Van Sneep bijvoorbeeld, weten we waarom hij verbittert is. Hij heeft geen gelukkige jeugd gehad. Maar wat heeft Omber zo gemaakt? Misschien is er wel iets vreslijks gebeurt. En als dat ná haar tijd op Zweinstijn is, dan was ze misschien nog niet zo akelig als dat ze nu is. Is het eigelijk wel zeker dat ze naar Zweinstijn is geweest? misschien zat ze ook wel op een andere toverschool ----------------------------------- Witch_Eva Nou meestal als je Brits bent dan ga je wel naar Zweinstein. En over dat verbittert zijn. Niet iedereen die in Zwadderich zit is verbittert. Daarbij is zij gewoon een echte Zwadje omdat ze heel erg ambitieus is. Ze wil echt en dan ook echt alles doen voor het Ministerie. En dan kan ze dus een valse *piep* worden. Ik denk dat het meer met ambitie te maken heeft, dan met het feit dat ze verbitterd is. ----------------------------------- Chris. Nou meestal als je Brits bent dan ga je wel naar Zweinstein. En over dat verbittert zijn. Niet iedereen die in Zwadderich zit is verbittert. Daarbij is zij gewoon een echte Zwadje omdat ze heel erg ambitieus is. Ze wil echt en dan ook echt alles doen voor het Ministerie. En dan kan ze dus een valse *piep* worden. Ik denk dat het meer met ambitie te maken heeft, dan met het feit dat ze verbitterd is. De belangrijkste eigenschappen van een Zwadderaar zijn denk ik dat ze slus en erg ambitieus zijn. En dat is Omber zeker, ze deed in boek vijf er alles aan om Perkamentus en zijn ideeen zwart te maken zodat ze op het ministerie (voornamelijk bij Droebel denk ik) een wit voetje te halen. En volgens mij is ze ook wel sluw, al komt dat minder goed naar voren. En ik denk zeker niet dat alle Zwadderaars verbitterd zullen zijn. Draco Malfidus en zijn vriendjes Crabbe and Goyle zijn volgens mij niet heel erg verbitterd bijvoorbeeld. ----------------------------------- perkaSVENtus Ja ik ben het er ook mee eens, dat Omber van Zwadderich komt! Ze is wel evil eigenlijk, maar hoort niet bij Voldemort. ----------------------------------- Narcissa Ja ik ben het er ook mee eens, dat Omber van Zwadderich komt! Ze is wel evil eigenlijk, maar hoort niet bij Voldemort. Pff..Waar zal je dat mens dan wel in de afdeling geven ? Het lijkt mij te dom om bij Ravenklauw in te zetten. Want ze was wel erg dom bezig om wezens halfmens en noem maar op te noemen. Dan had ze het verstand op 0 moeten zetten en haar in moeten houden. Dat is gewoon een van de stomste wat iemand kan doen. Bij huffelpuf zal ik haar ook niet indelen...Griffoendor ook niet zo moedig is ze nu ook niet..En bij Zwadderich pas ze volgens mij er goed bij. Want ze kon toch ook zo goed overweg met die zwadderaars. Maar dat bewijst ook niet veel. ----------------------------------- Annaaa Nou meestal als je Brits bent dan ga je wel naar Zweinstein. En over dat verbittert zijn. Niet iedereen die in Zwadderich zit is verbittert. Daarbij is zij gewoon een echte Zwadje omdat ze heel erg ambitieus is. Ze wil echt en dan ook echt alles doen voor het Ministerie. En dan kan ze dus een valse *piep* worden. Ik denk dat het meer met ambitie te maken heeft, dan met het feit dat ze verbitterd is. Ik heb ook nooit gezegt dat je verbittert bend als je bij Zwadderich zit. Ik snap niet hoe je dat uit mijn tekst hebt kunnen halen? Ik zei dat Sneep verbittert was, door zijn ouders en James. Mij hoor je niet zeggen dat iedereen uit Zwadderich verbittert is, hoor ----------------------------------- omberitus Omber is best wel dom. Misschien was ze voor Harry's vijfde jaar wel wat aardiger. Misschien was ze toch wel een Huffelpuf ----------------------------------- Witch_Eva Omber is best wel dom. Misschien was ze voor Harry's vijfde jaar wel wat aardiger. Misschien was ze toch wel een Huffelpuf De mensen in Huffelpuf zijn absoluut niet dom hoor. Ze zijn juist heel erg hardwerkend en heel erg vriendelijk. En dat kan ik echt niet zeggen van Omber. Alleen als je in Ravenklauw zit word je als "slim" gezien, als je in de andere afdelingen zit dan ben je echt niet dom. @Annaaa Maar ik vraag me af waarom Omber zo is geworden. Van Sneep bijvoorbeeld, weten we waarom hij verbittert is. Hij heeft geen gelukkige jeugd gehad. Maar wat heeft Omber zo gemaakt? Misschien is er wel iets vreslijks gebeurt. En als dat ná haar tijd op Zweinstijn is, dan was ze misschien nog niet zo akelig als dat ze nu is. Uit die zinnen maak ik uit dat jij vind dat ze verbittert is. Want je zegt dat ze eerder niet zo was. En je zegt dat we het van Sneep weten waarom die zo verbittert is. Sorry als ik je verkeerd heb opgevat. Maar dan moet je denk ik zelf ook even wat duidelijker vertellen wat je bedoelt. Want nu ik het terug lees snap ik best wel waarom ik daar zo op gereageert heb. ----------------------------------- Annaaa @Eva Ja inderdaad, ik vind haar akelig, maar niet verbittert. dat vind ik twee hele andere dingen. Ik vind Sneep wel verbittert. Ik bedoelde dat het zo kunnen dat ze vroeger niet zo was, en dat ze dan misschien in een andere afdeling had gezeten. dat weet ik niet, Maar ik probeerde gewoon te gokken in wat voor afdeling ze zou hebben gezeten ----------------------------------- Rogue ik denk dat ze bij zwadderich zat, dat is het meest logisch want ze trekt iedereen bij zwadderich voor net als sneep. Lijkt me sterk dat iemand van huffelpuf iedereen van zwadderich aardig vind en voor trekt. Ze is een afschuwelijk mens. ----------------------------------- missme98 Ik denk ook dat ze bij zwadderich zit, maar ik denk niet dat het veel aan het verhaal toevoegt. ----------------------------------- Faunaat Ja ik ben het er ook mee eens, dat Omber van Zwadderich komt! Ze is wel evil eigenlijk, maar hoort niet bij Voldemort. Het lijkt mij te dom om bij Ravenklauw in te zetten. Want ze was wel erg dom bezig om wezens halfmens en noem maar op te noemen. Dan had ze het verstand op 0 moeten zetten en haar in moeten houden. Dat is gewoon een van de stomste wat iemand kan doen. Iemand die zo doet tegen zijn medemens/wezens hoeft niet persee dom te zijn. ----------------------------------- missme98 Maar als ze slim was, wist ze dat centaurs trots zijn. En niemand vind dat fijn. Maar ik denk ook niet dat het met domheid te maken had, ik denk gewoon dat ze in zwadderich zat, omdat ze gemeen is en ambitieus. ----------------------------------- Jessica. Maar als ze slim was, wist ze dat centaurs trots zijn. En niemand vind dat fijn. Maar ik denk ook niet dat het met domheid te maken had, ik denk gewoon dat ze in zwadderich zat, omdat ze gemeen is en ambitieus. Dus omdat ze gemeen is plaats je haar maar in Zwadderich? Pippeling is ook erg gemeen en niet de slimste en ook niet de moedigste, en zit toch bij Griffoendor. Ik zeg niet dat Omber nu ook bij Griffoendor hoort, want ik weet het werkelijkwaar niet! Huffelpuf lijkt me zowiezo niet. Ravenklauw al helemaaaaal niet. Erg slim was ze niet in haar situatie bij de centauren. Ik denk dat ze of bij Zwad of bij Griff hoorde... ----------------------------------- Rogue dat denk ik ook, al vind ik haar niet echt een griffoendor persoon. als ze dat zou zijn dan zou ze wel griffoendors voortrekken. ----------------------------------- missme98 Nee niet omdat ze gemeen is, maar dat is wel 1 reden. ----------------------------------- Jessica. Nee niet omdat ze gemeen is, maar dat is wel 1 reden. Niet alle Zwadderaars zijn gemeen. Alleen de gene die dat wel zijn, worden in het verhaal beschreven. Vele mensen denken dat de eigenschappen van Zwadderich gemeen en onvriendelijkheid zijn. Dat is echter niet zo, de eigenschappen zou ook wel dapper en uithoudeingsvermogen. ----------------------------------- missme98 Maar ik zeg dat ook niet. Natuurlijk zij n ze niet allemaal gemeen, maar ik vind haar persoonlijkheid gewoon bij zwadderich passen. Gewoon omdat ze ambitieus is en ze doet alles om haar doel te bereiken ( cruciatus vloek op een leerling gebruiken bijvoorbeeld) ----------------------------------- H.J.Potter Omber bij zwadderich? Welnee joh. Ik denk persoonlijk dat ze op huffelpuf heeft gezeten. Ik bedoel, niemand weet hoe ze was in haar schooltijd. Het kan zijn dat ze later succes kreeg, hoog op het ministerie is gaan werken en dat het haar allemaal naar het hoofd is gestegen. Ik bedoel, peter pippeling zat ook op griffoendor, maar hij was/is in z'n verdere leven niet echt dapper hea! ;-) ----------------------------------- Witch_Eva Omber bij zwadderich? Welnee joh. Ik denk persoonlijk dat ze op huffelpuf heeft gezeten. Ik bedoel, niemand weet hoe ze was in haar schooltijd. Het kan zijn dat ze later succes kreeg, hoog op het ministerie is gaan werken en dat het haar allemaal naar het hoofd is gestegen. Ik bedoel, peter pippeling zat ook op griffoendor, maar hij was/is in z'n verdere leven niet echt dapper hea! ;-) Nou dat weet je niet. Misschien is Pippeling wel een "spion" en de hele tijd een heel dapper iemand geweest. Maar over Omber in Huffelpuf. Dat geloof ik dus echt niet. Huffelpuf dat zijn hele lieve vrolijke mensen. Die erg sociaal zijn, en heel erg behulpzaam. Ze zijn daarbij ook hardwerkend. Nou vind ik dat geen een van de karaktereigenschappen bij Omber hoort. Zelfs niet hardwerkend, want zij is meer een type dat anderen haar vieze klusjes laat doen, in plaats van dat ze het zelf doet. Daarbij trekt ze Zwadderich in de boeken gigantisch voor. En het zou dus best kunnen dat ze daarom een Zwadderich is. Anders had ze ook wel wat aardiger gedaan tegen de mensen van Huffelpuf. En ze is ook gewoon heel erg ambitieus. Dat is een van de kenmerken die ik heel goed bij haar vind passen. ----------------------------------- Rogue ik sluit me aan bij Witch Eva, ik geloof echt niet in dat omber bij Huffelpuf zat, dat weiger ik echt te geloven. dat zijn over het algemeen sociale vriendelijke mensen en zij is dat niet echt. ----------------------------------- Jessica. ik sluit me aan bij Witch Eva, ik geloof echt niet in dat omber bij Huffelpuf zat, dat weiger ik echt te geloven. dat zijn over het algemeen sociale vriendelijke mensen en zij is dat niet echt. Daar ben ik het dus ook mee eens! Omber in Huffelpuf? Nee, lijkt me niet! Ik denk dat ze eerder in Griffoendor zat, niet omdat ze erg dapper is, want dat is ze niet... erg slim kunnen wel haar ook niet noemen. Maar het kan best zo zijn dat ze heel erg veraderd is... net zoals Pippelling is. Niemand had van hém verwacht dat hij de duistere kant op zou trekken... ----------------------------------- Rogue het zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar waarom trekt ze dan Griffoendor niet voor?Misschien heeft iemand van Griffoendor haar gepest vroeger of gekweld en dat ze daarom naar Zwadderich overgestapt is. ----------------------------------- ashling Huffelpuf... ik denk het niet, volgens mij zat ze gewoon in zwadderich. Ze heeft de eigenschappen van sommige personen in zwadderich (ik zeg dus sommige!!) gemeen, onaardig,... En inderdaad, als ze een grif was geweest waarom zou ze dan de afdelingsrivaal zwadderih voortrekken? ----------------------------------- Chris. Huffelpuf... ik denk het niet, volgens mij zat ze gewoon in zwadderich. Ze heeft de eigenschappen van sommige personen in zwadderich (ik zeg dus sommige!!) gemeen, onaardig,... En inderdaad, als ze een grif was geweest waarom zou ze dan de afdelingsrivaal zwadderih voortrekken? Gemeen en onaardig zijn niet direct eigenschappen Slytherin studenten volgens mij. Zij zij vooral ambitieus en sluw, en ik daarom dat Umbridge uitstekend in die afdeling past. En waarom zou ze de Slytherin leerlingen altijd zo vertrekken en de Griffoendor leerlingen zo haten? ----------------------------------- Witch_Eva het zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar waarom trekt ze dan Griffoendor niet voor?Misschien heeft iemand van Griffoendor haar gepest vroeger of gekweld en dat ze daarom naar Zwadderich overgestapt is. Ik kan me niet herinneren dat je "over kan stappen" naar een andere afdeling. Je word gewoon gesorteert, en daar blijf je gewoon die 7 jaar. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat als je gepest word, dat je dan maar naar een andere afdeling gaat. Je hoort gewoon bij een afdeling, en als je een Gryf bent dan kan je volgens mij moeilijk zomaar tussen de mensen van Slyth zitten. ----------------------------------- Rogue nee ik bedoel niet letterlijk overstappen ik bedoel dat ze in haar hoofd voor zichzelf had bepaald dat ze zo'n hekel aan griffoendor had, dat ze voortaan aan de kant van zwadderich zou staan. Maar alsnog hou ik me vast aan de -omber zat bij zwadderich theorie- ----------------------------------- jette1985 Ik denk ook dat Omber bij Zwadderich heeft gezeten. Ze voldoet aan alle eisen. Ze is sluw en doet er alles aan (ten koste van anderen) om haar ambities (schoolhoofd + grootste vertrouweling Droebel) te bereiken. Ook trekt ze zonder enige twijfel Zwadderich constant voor en heeft ze een hekel aan Griffoendor net zoals alle mensen van Zwadderich (wat natuurlijk versterkt wordt door de aanwezigheid van Harry in Griffoendor). ----------------------------------- Helen Uhm .. hééft Umbridge wel op Hogwarts gezeten? Er is meer dan 1 school. Draco wilde eerst ook naar Durmstrang maar mocht niet van zijn moeder. Als ze wél op Hogwarts heeft gezeten zal ze wel in Slytherin hebben gezeten. Ze heeft alle eigenschappen ----------------------------------- Witch_Eva Uhm .. hééft Umbridge wel op Hogwarts gezeten? Er is meer dan 1 school. Draco wilde eerst ook naar Durmstrang maar mocht niet van zijn moeder. Als ze wél op Hogwarts heeft gezeten zal ze wel in Slytherin hebben gezeten. Ze heeft alle eigenschappen Nou het is natuurlijk van niemand echt zeker of zij wel op Zweinstein hebben gezeten. Maar over het algemeen is het heel logisch als je in de UK woont dat je dan naar Zweinstein gaat. Sommige mensen zijn dan wel een uitzondering en gaan naar Durmstrang. Maar volgens mij kan je wel van OMber aannemen dat zij naar Zweinstein is gegaan. ----------------------------------- karinpotter Uhm .. hééft Umbridge wel op Hogwarts gezeten? Er is meer dan 1 school. Draco wilde eerst ook naar Durmstrang maar mocht niet van zijn moeder. Als ze wél op Hogwarts heeft gezeten zal ze wel in Slytherin hebben gezeten. Ze heeft alle eigenschappen Nou het is natuurlijk van niemand echt zeker of zij wel op Zweinstein hebben gezeten. Maar over het algemeen is het heel logisch als je in de UK woont dat je dan naar Zweinstein gaat. Sommige mensen zijn dan wel een uitzondering en gaan naar Durmstrang. Maar volgens mij kan je wel van OMber aannemen dat zij naar Zweinstein is gegaan. Ik geloof dat ze aan het begin van boek5 ook zegt dat ze het fijn vind om terug te zijn dus dan is het wel zeker dat ze op Hogwart heeft gezeten. (Als ze dat dus echt zei) Ik denk wel dat ze bij Slytherin heeft gezeten want ik vind haar daar echt een type voor. Ze trekt die van Slytherin ook vaker voor.... ----------------------------------- Faunaat Nee niet omdat ze gemeen is, maar dat is wel 1 reden. Niet alle Zwadderaars zijn gemeen. Alleen de gene die dat wel zijn, worden in het verhaal beschreven. Rowling had IMO ook wat Slytherin leerlingen in het verhaal moeten verwerken die wil 'aardig' zijn. De enige Slytherin die ik aardig vind is Slughorn en Andromeda lijkt me ook heel aardig. Maar meer kan ik er niet noemen. En ik denk dat Draco ook naar Durmstrang kon omdat Lucius en Karkarov beiden Death Eaters waren. En tja, misschien konden ze iets regelen ofzo? ----------------------------------- Wicked Sprout Ik zie Omber niet in Gryffindor of in Hufflepuff zitten, ze is zeker niet moedig in mijn ogen en ik denk dat ze ook een persoon is die het "vuile" werk aan iemand anders overlaat. Ik ben zwaar aan het overwegen of ze misschien in Ravenclaw zou moeten gezeten hebben? Ze ziet er een serpent uit, maar ook een slimme heks. Ik zie haar ook in Slytherin zitten, ze is enorm ambitieus en trok overduidelijk de Slytherins voor. Naar mijn mening toe is ze een Ravenclaw of een Slytherin. Maar zeker en vast geen Hufflepuff of een Gryffindor! ----------------------------------- Avana's Draco Ik ga er eens een paar sorteren, waar we dus niet zeker van zijn :) Gokjeswerk :wink: Droebel: Ik gok op Ravenklauw, daar past hij wel denk ik. Schobbejak: Een Griffoendor wrs, hij is erg moedig en schouwer. Zwamdrift: Volgens mij is dat een Huff, ongelooflijk trouw aan Zweinstein. Een tam beestje :) Lorrebos: De lafaard, ook een Zwad denk ik. Hij past nergens anders. Omber: Hmm een regeltjesfreak, dat lijkt me een Ravenklauw Smalhart: Dit is een leuke :) Ik overweeg sterk om hem in Zwad te zetten. Die sluwe, laffe daad die hij met zijn slachtoffers uithaalt. Het kan bijna niet anders. Krinkel: Op zoek naar wijsheid, maar verblind door de drang naar macht, m.a.w een Zwadje Pulpers: Ze is best slim, maar haar sluwheid haalt de bovenhand, dus ik zou kiezen voor Zwadderich. Dolleman: Niet twijfelen, Griffoendor! Iets anders is amper mogelijk. Nu we toch over sorteren bezig zijn: Why the hell heeft Rowling Pippeling in Griffoendor gezet? Iemand een uitleg? ----------------------------------- KJRiddle Pippeling in Gryff??? Goeie vraag ... ik denk zow: toen Harry zei dat hij een schuld moest inlossen bij hem, toen was het wel zow van: oh ja! Hij heeftzich dus wel aan zijn 'afspraak' gehouden. Verder vinkt oowk maar vreemd. Omber denk ik zeker niet in Ravenklauw, daar is ze veel te ambitieus en te sluw voor. Een echt Slyth dus .. Verder gok ik wel dat Lor in Huffelpuf heeft gezeten, hij is echt geen Slyth: niet ambitieus, een beetje sluw maar verder ... En de Dumbeldore's dan ... Albus zelf denk ik in Gryff, bijna voordehandliggend, Desiderius denk ik in Ravenklauw of Gryff (hij is dapper door toch mee te vechten in DH, niet sluw of ambitieus en zeker niet trouw 'de orde is gevallen, Voldemort heeft gewonnen.') ----------------------------------- Genner Ja, Pippeling zat in Gryff... Omber lijkt me geen Ravenklauw, ze is niet echt slim, niet echt een dromer en ook niet meteen emotioneel. Ik vind het wel vreemd dat Smalhart in Huffelpuf zat. ----------------------------------- Witch_Eva Ik vind het wel vreemd dat Smalhart in Huffelpuf zat. Hoezo is dat nu bekend dat hij een Huffelpuffer was? Ik had het namelijk nog niet gehoort dat hij het was. Ik vind hem ook niet echt bepaald een Huffelpuffer. Maar ja ik vind ook niet dat hij echt thuis hoort in Ravenclaw of in Gryffindor. Hij is daarentegen wel redelijk ambitieus al zie ik hem niet helemaal in Slytherin zitten. ----------------------------------- Genner Dat is toch al lang bekend? Of ik heb het heel erg verkeerd xD Kan ook. Eigenlijk zijn er best veel mensen die niet echt ergens horen... ----------------------------------- lobj_x omber zou ik in zwaderich zien!! wat een door en door slegt mens dat dat is!! pfft bah!! schobekjack denk ik ravenklauw, kwee nie waarom maar lijkt me het logistste XX. ----------------------------------- Chris. omber zou ik in zwaderich zien!! wat een door en door slegt mens dat dat is!! pfft bah!! schobekjack denk ik ravenklauw, kwee nie waarom maar lijkt me het logistste XX. Wil je in het vervolg iets beter op je spelling en hoofdletters letten? Dat leest wat makkelijker. @Genner: Van heel veel personages is nog niet bekend in welke afdeling ze zitten/zaten. Dit omdat het meestal in het verhaal er niet toe doet waar ze nu precies op Zweinstein hadden gezeten. ----------------------------------- LieffJ Omber in Zwad, denk ik. Ze is nogal pro- zuiver bloed. Noujah, iig moet ze totaal niks hebben van HalfBloedjes. Zwamdrift zou ik bijna 100% zeker in Hufflepuff zetten. Nogal trouw, ze wil niet echt mensen kwaad doen. Alleen is ze een beetje te... Zweverig xD Xeno Leeflang; Ik denk ook in Ravenclaw, zoals Luna. Mss ook wel Huff. Dolleman in Gryff! Hagrid; ook in Gryff. Slughorn in Slyt. Meer kan ik er ffe niet bedenken ofzo :'). ----------------------------------- Witch_Eva Het was van Xeno, Hagrid en Slakhoorn al bekend in welke afdeling ze zitten. Dat wordt redelijk duidelijk in de boeken al verteld. Ook lijkt me inderdaad dat Dolleman een Gryf is. Volgens mij staat dat zelfs ook al in de boeken. Nu is dat van Xeno nooit concreet verteld, maar als je overal eagles in je huis hebt. En je probeert de diadeem na te maken, en je vertelt met zoveel "liefde" over Ravenklauw dan moet je er toch wel ingezeten hebben lijkt mij. ----------------------------------- Genner Slakhoorn kan ook niet anders dan in Zwadderich gezeten hebben als hij er afdelingshoofd was? En Hagrid lijkt me een duidelijke Gryff. ----------------------------------- Rita_Skeeter Maar nou vind ik het nog steeds onduidelijk waar Skeeter in heeft gezeten... Zwadderich lijkt me wel een geschikte optie denk ik... in ieder geval niet Griffoendor, ze heeft wel lef, maar niet echt heldenmoed denk ik... En opzich... Omber bij zwadderich roept nogal twijfels bij me op. Maar zeker ook niet bij Griffoendor. ----------------------------------- Genner Omber en Skeeter zijn allebei sluw, ambitieus, arrogant en echte Zwadderaars. Wel jammer dat er eigenlijk met geen enkel personage wordt aangetoond dat Zwadderaars ook goed kunnen zijn. ----------------------------------- Witch_Eva Omber en Skeeter zijn allebei sluw, ambitieus, arrogant en echte Zwadderaars. Wel jammer dat er eigenlijk met geen enkel personage wordt aangetoond dat Zwadderaars ook goed kunnen zijn. Euhn ooit gedacht aan Severus zelf? Hij was aan het eind behoorlijk goed. Daarbij valt Slakhoorn mee. Hij is ook wel een leuke man. Je hebt daarbij nog Andromeda Black. Zij was lief voor Sirius en voor Harry en nou je ze heeft in ieder geval een lieve dochter opgevoed. Ik vind dat je haar ook wel "goed" kan noemen. En je hebt haar neefje Regulus Black ook nog. Hij heeft achteraf Harry ook veel geholpen en was zo slecht nog niet. Ik vind dat dit genoeg mensen zijn om aan te tonen dat Slyth zo slecht nog niet is. ----------------------------------- Genner Andromeda Black was toch een Gryffindor en geen Slytherin? En Severus Snape was wel goed, ik bedoel meer op een écht aardig iemand, die iedereen gelijk behandelt enz. En Slakhoorn is toch een gluiperd hoor... Met Regulus kan ik je nog gelijk geven. ----------------------------------- Witch_Eva Andromeda Black was toch een Gryffindor en geen Slytherin? En Severus Snape was wel goed, ik bedoel meer op een écht aardig iemand, die iedereen gelijk behandelt enz. En Slakhoorn is toch een gluiperd hoor... Met Regulus kan ik je nog gelijk geven. In boek 6 zegt Slakhoorn dat iedereen van de Blacks in Slytherin zat, en dat Sirius de enige was die niet in Slyth zat. Hij vond het namelijk jammer dat hij niet het hele setje in zijn afdeling had zitten. Daaruit kan je dus aannemen dat Andromeda een Slyth was. En ze kunnen misschien wel "gluiperds" zijn. Ze zijn niet heel gemeen. Niet iedereen in Ravenclaw,Gryffindor en Hufflepuff zijn even lief. ----------------------------------- miss_Me [quote="WizardRA"] Severijn Zonderland :arrow: Griffoendor /quote] was dat niet een verrader van de orde? dan denk ik toch eerder zwadderich! of verkeerde hij onder de imperius vloek? maar je weet maar heel weinig van zoveel personages dat het moeilijk is sommige te schatten, ----------------------------------- BeeGee Kenobi Hij is al een paar keer langs gekomen, maar ik was wel nieuwsgierig waar jullie denken (na het lezen van boek 7) dat Kingsley Shacklebolt zat. Ik denk zelf dat hij een Gryff was, vooral na het lezen van boek 7 (met z'n radio optreden etc.)... Andere meningen? ----------------------------------- Chris. Ik denk dat het ook een Gryffindor is, wat zou het anders kunnen zijn? Hij heeft autoriteit, daarnaast ook heel veel moed. Ik denk dat hij een echte Gryff is. Het is zeker geen Zwad, een Huff lijkt me ook sterk. Ook Ravenclaw lijkt me niet logisch, zijn intilligentie is niet zijn belangrijkste eigenschap. ----------------------------------- Witch_Eva Ik vind sowieso dat alle leden van de Orde die we niet goed genoeg kennen dat die in Gryffindor zitten. Ik weet niet of dat zo is, maar ik deel ze altijd automatisch in Gryffindor in. Daarom vind ik Kingsley ook een Gryf. Ook omdat hij die karaktereigenschappen heeft ja. ----------------------------------- Tyrael Ik weet niet of deze vraag gesteld is want hij ligt wel erg voor de hand. Komt ie. Waarom zat Peter Pettigrew in Gryffindor. Zijn rol in de boeken zijn toch vooral van laffe aard. Je kunt veel over hem zeggen maar hij is zeker het tegenovergestelde van dapper en als het kan probeert hij zijn eigen hachje te redden, een bekende eigenschap van Slytherin. Alleen op het einde besloot hij Harry te helpen, maar dat weegt zeker niet op tegen alles wat hij geflikt heeft. ----------------------------------- Perijn Ik weet niet of deze vraag gesteld is want hij ligt wel erg voor de hand. Komt ie. Waarom zat Peter Pettigrew in Gryffindor. Zijn rol in de boeken zijn toch vooral van laffe aard. Je kunt veel over hem zeggen maar hij is zeker het tegenovergestelde van dapper en als het kan probeert hij zijn eigen hachje te redden, een bekende eigenschap van Slytherin. Alleen op het einde besloot hij Harry te helpen, maar dat weegt zeker niet op tegen alles wat hij geflikt heeft. Perkamentus zeg in deel 7 in de herrineringen dat ze eigenlijk de leerlingen te snel sorteren tegen Sneep. Sneep bleek een hele goede man te zijn met de verkeerde vrienden. Eigenlijk hoorde hij niet in Zwadderich thuis. Het zal dus zijn dat Pippeling op z'n 11e wil in Griffoendor thuis hoorde, maar toch door zijn zwakte de kwaliteiten van een Griffoendor verloor en er eigenlijk niet meer thuishoorde. ----------------------------------- Avana's Draco Ik weet niet of deze vraag gesteld is want hij ligt wel erg voor de hand. Komt ie. Waarom zat Peter Pettigrew in Gryffindor. Zijn rol in de boeken zijn toch vooral van laffe aard. Je kunt veel over hem zeggen maar hij is zeker het tegenovergestelde van dapper en als het kan probeert hij zijn eigen hachje te redden, een bekende eigenschap van Slytherin. Alleen op het einde besloot hij Harry te helpen, maar dat weegt zeker niet op tegen alles wat hij geflikt heeft. Perkamentus zeg in deel 7 in de herrineringen dat ze eigenlijk de leerlingen te snel sorteren tegen Sneep. Sneep bleek een hele goede man te zijn met de verkeerde vrienden. Eigenlijk hoorde hij niet in Zwadderich thuis. Het zal dus zijn dat Pippeling op z'n 11e wil in Griffoendor thuis hoorde, maar toch door zijn zwakte de kwaliteiten van een Griffoendor verloor en er eigenlijk niet meer thuishoorde. Dat vind ik inderdaad een aannemelijke uitleg. Ik had er zo nog niet aan gedacht, maar het is wel zo dat hij zijn hele schoolcarrière een beetje de meeloper was van James en co. Zo moedig was dat toen dus ook niet. ----------------------------------- BellatrixvanDetta Sneep, zwadderich Perkamentus, Griffoendor Dwaalood dolleman, griffoendor. en ik denk alle leden van de orde ook in griffoendor. ----------------------------------- Witch_Eva Sneep, zwadderich Perkamentus, Griffoendor Dwaalood dolleman, griffoendor. en ik denk alle leden van de orde ook in griffoendor. Deze namen waren allang bekend in welke afdeling ze inzaten. Sowieso wordt het heel duidelijk gezegt van Sneep en Perkamentus. Dat ze in Griffoendor en in Zwadderich zaten. Daarbij ben ik het met je eens dat niet alle leden, maar de meeste leden inderdaad in Griffoendor zaten. Het zijn namelijk niet alle leden want sowieso Tonks is al een Huff en Snape is dus een Zwad. ----------------------------------- Wicked Sprout Ik vind sowieso dat alle leden van de Orde die we niet goed genoeg kennen dat die in Gryffindor zitten. Ik weet niet of dat zo is, maar ik deel ze altijd automatisch in Gryffindor in. Daarom vind ik Kingsley ook een Gryf. Ook omdat hij die karaktereigenschappen heeft ja. Nou niet elk lid van de Order is een Gryffindor. Kijk naar Tops, ze is een Hufflepuff. Ik denk dat er een kans bestaat dat Kingsley ook in Hufflepuff heeft gezeten, hij was enorm loyaal aan Dumbledore in book 5. Ik denk dat elk lid van the Order ook moedig moet zijn. De leden zijn ook enorm loyaal aan mekaar en zullen mekaar nooit verraden. Ze zullen elkaar ook altijd steunen en samen beslissingen nemen. ----------------------------------- Witch_Eva Ik vind sowieso dat alle leden van de Orde die we niet goed genoeg kennen dat die in Gryffindor zitten. Ik weet niet of dat zo is, maar ik deel ze altijd automatisch in Gryffindor in. Daarom vind ik Kingsley ook een Gryf. Ook omdat hij die karaktereigenschappen heeft ja. Nou niet elk lid van de Order is een Gryffindor. Kijk naar Tops, ze is een Hufflepuff. Ik denk dat er een kans bestaat dat Kingsley ook in Hufflepuff heeft gezeten, hij was enorm loyaal aan Dumbledore in book 5. Ik denk dat elk lid van the Order ook moedig moet zijn. De leden zijn ook enorm loyaal aan mekaar en zullen mekaar nooit verraden. Ze zullen elkaar ook altijd steunen en samen beslissingen nemen. Ik zei dat alle leden van de Orde die we NIET kennen en dus NIET weten waar dit inzitten dat er een grote kans is dat die in Gryffindor zitten. Ik zei niet dat iedereen die in de Order zit in Gryffindor zit. Want ik weet zelf ook wel dat Tonks een Huff is en Snape een Slyth etc. Daarbij zijn de mensen van Gryf ook trouw aan hun vrienden. Zie Ron & Hermione en andere mensen van Gryf die trouw waren aan Harry en Dumbledore. Ik vind dan niet dat je meteen een Huff hoeft te zijn. Bellatrix is bijvoorbeeld ook trouw aan Voldemort en dat is dan ook nog geen Huff. Het is niet dat alle mensen die trouw zijn meteen een Huff zijn. Ik zie Kingsley namelijk niet zo snel in Huff zitten. Wel eerder in Huff dan in Ravi of Slyth, maar ik zie hem toch als een Gryf. ----------------------------------- Wicked Sprout Ik vind sowieso dat alle leden van de Orde die we niet goed genoeg kennen dat die in Gryffindor zitten. Ik weet niet of dat zo is, maar ik deel ze altijd automatisch in Gryffindor in. Daarom vind ik Kingsley ook een Gryf. Ook omdat hij die karaktereigenschappen heeft ja. Nou niet elk lid van de Order is een Gryffindor. Kijk naar Tops, ze is een Hufflepuff. Ik denk dat er een kans bestaat dat Kingsley ook in Hufflepuff heeft gezeten, hij was enorm loyaal aan Dumbledore in book 5. Ik denk dat elk lid van the Order ook moedig moet zijn. De leden zijn ook enorm loyaal aan mekaar en zullen mekaar nooit verraden. Ze zullen elkaar ook altijd steunen en samen beslissingen nemen. Ik zei dat alle leden van de Orde die we NIET kennen en dus NIET weten waar dit inzitten dat er een grote kans is dat die in Gryffindor zitten. Ik zei niet dat iedereen die in de Order zit in Gryffindor zit. Want ik weet zelf ook wel dat Tonks een Huff is en Snape een Slyth etc. Daarbij zijn de mensen van Gryf ook trouw aan hun vrienden. Zie Ron & Hermione en andere mensen van Gryf die trouw waren aan Harry en Dumbledore. Ik vind dan niet dat je meteen een Huff hoeft te zijn. Bellatrix is bijvoorbeeld ook trouw aan Voldemort en dat is dan ook nog geen Huff. Het is niet dat alle mensen die trouw zijn meteen een Huff zijn. Ik zie Kingsley namelijk niet zo snel in Huff zitten. Wel eerder in Huff dan in Ravi of Slyth, maar ik zie hem toch als een Gryf. Ron kan je niet altijd trouw noemen. Hij was in sommige delen enorm jaloers op Harry en kon soms echt lelijk doen. Hermione daarentegen heeft Harry altijd geholpen en gesteund, iets wat Ron op momenten deed. Nou Bellatrix is geen Hufflepuff, zie je zo meteen. Ze is egoistisch en denkt eerst aan haar eigen. Loyaliteit kan je het ook niet echt noemen, ik zou het meer verliefheid noemen. Ze heeft overduidelijk gevoelens voor Voldemort :roll: Kingsley daarentegen heeft wel eigenschappen van Hufflepuff, hij moest ook veel geduld hebben, want je krijgt je diploma voor auror maar achter 3 jaar. Ik denk dat hij ook hard moest werken om zijn diploma te behalen! Hij is naar mn mening toe meer een Hufflepuff of een Gryffindor, maar zeker en vast geen Ravenclaw of Slytherin. Ik vind hem niet echt zo'n persoon die ambitieus is of iemand die veel wijsheid bezit; zoals Dumbledore. Ik geef je een vb; Moesten we ook niet geweten hebben dat Cedric een Hufflepuff is, dan zouden mensen hem ook meteen in Gryffindor gezet hebben. Hij was ook moedig en was ook snugger voor zijn leeftijd. Hetzelfde bij Tops; Niemand verwachte haar in Hufflepuff te zitten, maar ze zat er wel in. Ze moest ook wel slim geweest zijn, zeker als je weet dat de Auror studies een vak apart is. Ik denk gewoon dat elke persoon eigenschappen heeft. De grootste eigenschappen komen naar boven bij de Sorting Hat. Je hebt ook in Hufflepuff verschillende persoonlijkheden rondlopen, wat natuurlijk Hufflepuff interessanter maakt! Je sterkste eigenschappen worden genomen en die zullen je plaatsen in je House. ----------------------------------- Witch_Eva Maar iedereen in de Order is trouw aan Dumbledore. En niet iedereen is een Huff. Ik vind het daarom een beetje kort door de bocht om dan te zeggen dat Kingsley een Huff is. Er zijn daarbij meer Aurors die uit Gryf komen, dus het is niet echt bepaald een Huff eigenschap om een auror te worden. Je moet inderdaad hardwerkend zijn om het te worden, maar daarbij moet je ook dapper zijn. En ook heel slim dus het kan ook een Ravi zijn die het word. Je moet ook behoorlijk ambitieus zijn, want een Auror is een behoorlijke hoge positie. Daarbij wordt Kingsley Minister of Magic dus als je zo denkt dan kan je hem zelfs een Slyth noemen bij wijze van. En Dumbledore was een Gryf en geen Ravi he. Dus als je het over Ravi wijsdom hebt dan is het een beetje raar om Dumbledore te noemen. Ik vind namelijk dat Dumbledore een echte Gryf is en absoluut geen Ravi. Ik had Tonks trouwens wel in Huff gezet en Cedric ook. Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt. Ik weet net zoals de andere afdelingen ook hoe Huff in elkaar zit. En ik vind gewoon persoonlijk dat Kingsley meer een Gryf is. Omdat Huff alle karaktereigenschappen en alle persoonlijkheden accepteert hoeft nog niet te zeggen hij dan ook in Huf zit, want dan zit toch iedereen in Huf? Omdat toch juist Huff iedereen respecteert. ----------------------------------- Wicked Sprout Maar iedereen in de Order is trouw aan Dumbledore. En niet iedereen is een Huff. Ik vind het daarom een beetje kort door de bocht om dan te zeggen dat Kingsley een Huff is. Er zijn daarbij meer Aurors die uit Gryf komen, dus het is niet echt bepaald een Huff eigenschap om een auror te worden. Je moet inderdaad hardwerkend zijn om het te worden, maar daarbij moet je ook dapper zijn. En ook heel slim dus het kan ook een Ravi zijn die het word. Je moet ook behoorlijk ambitieus zijn, want een Auror is een behoorlijke hoge positie. Daarbij wordt Kingsley Minister of Magic dus als je zo denkt dan kan je hem zelfs een Slyth noemen bij wijze van. Wel Tops was toch ook een auror? Ze zat toch ook in Hufflepuff? Ambitieus zijn moet je niet perse in je hebben, Harry wou ook een Auror worden, maar deed dat meer voor de veiligheid van onschuldige witches en wizards. Het is een hoge positie, maar mensen kunnen het voor zoveel redenen doen! En Dumbledore was een Gryf en geen Ravi he. Dus als je het over Ravi wijsdom hebt dan is het een beetje raar om Dumbledore te noemen. Ik vind namelijk dat Dumbledore een echte Gryf is en absoluut geen Ravi. Ik weet dat hij een Gryffindor is, ik gaf gewoon een voorbeeld xD Dumbledore is een persoon met veel wijsheid, anders zou hij nooit die prijzen en titels gekregen hebben :wink: Een schoolhoofd is naar mijn mening toe iemand die veel wijsheid moet bezitten, anders is die job niks voor je! Ik had Tonks trouwens wel in Huff gezet en Cedric ook. Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt. Ik weet net zoals de andere afdelingen ook hoe Huff in elkaar zit. En ik vind gewoon persoonlijk dat Kingsley meer een Gryf is. Omdat Huff alle karaktereigenschappen en alle persoonlijkheden accepteert hoeft nog niet te zeggen hij dan ook in Huf zit, want dan zit toch iedereen in Huf? Omdat toch juist Huff iedereen respecteert. Nou niet elke Hufflepuff heeft die eigenschappen. Er zijn uitlopende Hufflepuffs, met verschillende eigenschappen. Men kon hen evengoed in een andere House doen, maar ze werden gesorteerd omdat de eigenschappen van Hufflepuff sterker bij hun stonden. ----------------------------------- Tyrael Ik weet niet of deze vraag gesteld is want hij ligt wel erg voor de hand. Komt ie. Waarom zat Peter Pettigrew in Gryffindor. Zijn rol in de boeken zijn toch vooral van laffe aard. Je kunt veel over hem zeggen maar hij is zeker het tegenovergestelde van dapper en als het kan probeert hij zijn eigen hachje te redden, een bekende eigenschap van Slytherin. Alleen op het einde besloot hij Harry te helpen, maar dat weegt zeker niet op tegen alles wat hij geflikt heeft. Perkamentus zeg in deel 7 in de herrineringen dat ze eigenlijk de leerlingen te snel sorteren tegen Sneep. Sneep bleek een hele goede man te zijn met de verkeerde vrienden. Eigenlijk hoorde hij niet in Zwadderich thuis. Het zal dus zijn dat Pippeling op z'n 11e wil in Griffoendor thuis hoorde, maar toch door zijn zwakte de kwaliteiten van een Griffoendor verloor en er eigenlijk niet meer thuishoorde. Met het eerste deel van je verhaal ben ik het zeker eens. Maar de conclusie dat Pettigrew op z'n elfde wel in Gryffindor hoorde, vind ik onjuist. Er wordt niet veel bekent gemaakt over de tijd toen Pettigrew op school zat maar wat er bekent wordt gemaakt is van negatieve aard. Mensen herinneren Pettigrew als iemand die altijd achter Jamer en Sirius aanliep. Daarnaast was hij niet getalenteerd. In de hersenpan wordt Pettigrew beschreven als een klein, dik ventje met waterige ogen. Ik denk dus dat Pettigrew op zijn 11e ook al een laf meeloopertje was. ----------------------------------- Witch_Eva @Tyrael ik geloof wel dat Sirius Zwarts gelijk heeft. JKR heeft dit namelijk zelf gezegt in een interview. Dat mensen op hun 11e ergens sorteert worden, en dat de kans heel groot is dat ze later veranderen en achteraf misschien beter in een andere afdeling thuis horen. Snape is sowieso een van dat soort mensen. Dat zegt Dumbledore ook in boek 7, en ik geloof ook echt dat Peter er een van was. ----------------------------------- Legendary-Master Smalhart denk ik in :arrow: hufflepuf, hij is niet echt slim ook niet echt moedig :? ----------------------------------- -->innie<-- Smalhart denk ik in :arrow: hufflepuf, hij is niet echt slim ook niet echt moedig :? Dus dan hoor je gelijk in Hufflepuff?? De mensen van Hufflepuff zijn ook slim en moedig hoor.. Maar ik weet eigenlijk niet waar Lockhart hoort ik vind hem eigenlijk nergens bij passen :P ----------------------------------- Tyrael @Tyrael ik geloof wel dat Sirius Zwarts gelijk heeft. JKR heeft dit namelijk zelf gezegt in een interview. Dat mensen op hun 11e ergens sorteert worden, en dat de kans heel groot is dat ze later veranderen en achteraf misschien beter in een andere afdeling thuis horen. Snape is sowieso een van dat soort mensen. Dat zegt Dumbledore ook in boek 7, en ik geloof ook echt dat Peter er een van was. Maar Pettigrew liep GELIJK achter James Potter en Sirius Black aan. Dan kun je niet meer spreken van veranderingen. Nee, dit is de eerste keer dat JK me niet weet te overtuigen met haar antwoorden, als je haar antwoord vergelijkt met Pettigrew. ----------------------------------- Witch_Eva @Tyrael ik geloof wel dat Sirius Zwarts gelijk heeft. JKR heeft dit namelijk zelf gezegt in een interview. Dat mensen op hun 11e ergens sorteert worden, en dat de kans heel groot is dat ze later veranderen en achteraf misschien beter in een andere afdeling thuis horen. Snape is sowieso een van dat soort mensen. Dat zegt Dumbledore ook in boek 7, en ik geloof ook echt dat Peter er een van was. Maar Pettigrew liep GELIJK achter James Potter en Sirius Black aan. Dan kun je niet meer spreken van veranderingen. Nee, dit is de eerste keer dat JK me niet weet te overtuigen met haar antwoorden, als je haar antwoord vergelijkt met Pettigrew. Hoe kan JKR je nou niet overtuigen? Ze is de bedenker van de boeken. Ik neem toch aan dat zij wel weet waar ze over praat. Daarbij staat het ook gewoon in boek7 alleen dan met een voorbeeld van Snape. Ik zeg niet dat hij gelijk achter James en Sirius aan liep, want dat deed hij ook. Maar hij had misschien wel echte Gryf eigenschappen. De sorteerhoed deelt je ook niet in Gryffindor als je echt geen een van de eigenschappen hebt. ----------------------------------- Chris. Smalhart denk ik in :arrow: hufflepuf, hij is niet echt slim ook niet echt moedig :? Dus dan hoor je gelijk in Hufflepuff?? De mensen van Hufflepuff zijn ook slim en moedig hoor.. Maar ik weet eigenlijk niet waar Lockhart hoort ik vind hem eigenlijk nergens bij passen :P Lockhart is een echte Slytherin denk ik. Hij is vreselijk ambitieus en denk ik ook wel een beetje sluw. Dat zijn typische Slytherineigenschappen. @Eva: ik kan me best voorstellen dat J.K. Rowling je niet altijd weet te overtuigen. Ik heb ook nog steeds moeite mee dat Harry een horcrux is bijvoorbeeld. ----------------------------------- Legendary-Master Nee sorry ik heb verkeerd getypt , hoorde . te zijn :) Maar je heb gelijk eigenlijk past hij nergens in :wink: waar denken jullie dat het zusje Ariana van Perkamentus zou hebben gezeten? ----------------------------------- Genner Ik heb ook nog steeds moeite mee dat Harry een horcrux is bijvoorbeeld. Dat is nu iets dat me al duidelijk was van boek 6, ik was zelfs vergeten dat het niet bevestigd was. Waarom is het zo vreemd? Het is toch logisch? @Legendary-Master; wat verandert dat aan je post dat je een komma ipv een punt zette? Over Ariana weten we niet veel, dus ik zou ook niet kunnen zeggen waar ze zat. ----------------------------------- Legendary-Master Ik heb ook nog steeds moeite mee dat Harry een horcrux is bijvoorbeeld. Dat is nu iets dat me al duidelijk was van boek 6, ik was zelfs vergeten dat het niet bevestigd was. Waarom is het zo vreemd? Het is toch logisch? @Legendary-Master; wat verandert dat aan je post dat je een komma ipv een punt zette? Over Ariana weten we niet veel, dus ik zou ook niet kunnen zeggen waar ze zat. dat was voor een ander bericht ergens hier op dit forum :D ik heb me pas aangemeld dus moest ff kijken hoe het precies werkte allemaal :lol: wist nog niet hoe je zeg maar kon antwoorden, zeg maar met dat: Plpl schreef: snap ie :wink: ----------------------------------- Tyrael @Tyrael ik geloof wel dat Sirius Zwarts gelijk heeft. JKR heeft dit namelijk zelf gezegt in een interview. Dat mensen op hun 11e ergens sorteert worden, en dat de kans heel groot is dat ze later veranderen en achteraf misschien beter in een andere afdeling thuis horen. Snape is sowieso een van dat soort mensen. Dat zegt Dumbledore ook in boek 7, en ik geloof ook echt dat Peter er een van was. Maar Pettigrew liep GELIJK achter James Potter en Sirius Black aan. Dan kun je niet meer spreken van veranderingen. Nee, dit is de eerste keer dat JK me niet weet te overtuigen met haar antwoorden, als je haar antwoord vergelijkt met Pettigrew. Hoe kan JKR je nou niet overtuigen? Ze is de bedenker van de boeken. Ik neem toch aan dat zij wel weet waar ze over praat. Daarbij staat het ook gewoon in boek7 alleen dan met een voorbeeld van Snape. Ik zeg niet dat hij gelijk achter James en Sirius aan liep, want dat deed hij ook. Maar hij had misschien wel echte Gryf eigenschappen. De sorteerhoed deelt je ook niet in Gryffindor als je echt geen een van de eigenschappen hebt. Nou dan heeft Pettigrew geen van de Gryffindor eigenschappen. En weet je waarom ik het niet eens ben met JK? Meestal geeft zij een helder voorbeeld waar ik het altijd mee eens ben, zoals het voorbeeld van Snape en de sorteerhoed. Maar dat voorbeeld komt gewoon niet overeen met Pettigrew. ----------------------------------- Iroh Vergeet niet dat de gene die gesorteerd word ook iets heel erg kan wensen, neem harry. Als peter nou perse bij griffoendor wou omdat hij dan bij James en Sirius zou komen, wie weet. En ik denk dat Peter ook wel degelijk dappere kanten in zich heeft. Alleen is het maar net de vraag of het er uit komt. Voorbeeld is Marcel Lubbermas: leek eerst heel laf maar bleek later een echte held te zijn ----------------------------------- TopazLover <3 Ik denk dat Tops in Ravenklauw zat, ik weet niet waarom. Jammerende Jenny was denk ik Huffelpuf, Hagrid was Griffoendor, Omber was Huffelpuf en Malkander was Huffelpuf. Denk ik. ----------------------------------- Witch_Eva Ik denk dat Tops in Ravenklauw zat, ik weet niet waarom. Jammerende Jenny was denk ik Huffelpuf, Hagrid was Griffoendor, Omber was Huffelpuf en Malkander was Huffelpuf. Denk ik. Het is al bekend dat Tops een Hufflepuf is, dat Jammerende Jenny een Ravenklauw is. En in de boeken staat dat Hagrid een Griffoendor was. En nu weet ik even niet wie je bedoeld met Malkander. (A) ----------------------------------- Chris. Ik denk dat Tops in Ravenklauw zat, ik weet niet waarom. Jammerende Jenny was denk ik Huffelpuf, Hagrid was Griffoendor, Omber was Huffelpuf en Malkander was Huffelpuf. Denk ik. Het is al bekend dat Tops een Hufflepuf is, dat Jammerende Jenny een Ravenklauw is. En in de boeken staat dat Hagrid een Griffoendor was. En nu weet ik even niet wie je bedoeld met Malkander. (A) Malkander is toch van de kledingwinkel als ik het goed heb? Maar daar weten we heel weinig van af, dus indeling is denk ik onmogelijk. Ik denk dat Kingsley een echte Gryff is. Ik vind hem vanwege zijn grote moed alleen daar in passen. Ook al is hij denk ik heel erge intilligent. ----------------------------------- TopazLover <3 Ik denk dat Tops in Ravenklauw zat, ik weet niet waarom. Jammerende Jenny was denk ik Huffelpuf, Hagrid was Griffoendor, Omber was Huffelpuf en Malkander was Huffelpuf. Denk ik. Het is al bekend dat Tops een Hufflepuf is, dat Jammerende Jenny een Ravenklauw is. En in de boeken staat dat Hagrid een Griffoendor was. En nu weet ik even niet wie je bedoeld met Malkander. (A) Malkander is toch van de kledingwinkel als ik het goed heb? Maar daar weten we heel weinig van af, dus indeling is denk ik onmogelijk. Ik denk dat Kingsley een echte Gryff is. Ik vind hem vanwege zijn grote moed alleen daar in passen. Ook al is hij denk ik heel erge intilligent. Malkander is een medewerker van het ministerie. En ik heb (nog) niet veel interviews met J.K. Rowling gelezen op internet, dus ik heb niet zoveel info, vandaar dat ik veel fout had :P. ----------------------------------- HPAB ik denk dat professor perkamentus in griffendor eeft gezetn want in de vierde film: kwam hij de leerlingenkamer binnen naar harry en zei; in mijn vierde jaar heb ik die per ongeluk in fik gestoken per ongeluk natuurlijk ----------------------------------- Yori87 ik denk dat professor perkamentus in griffendor eeft gezetn want in de vierde film: kwam hij de leerlingenkamer binnen naar harry en zei; in mijn vierde jaar heb ik die per ongeluk in fik gestoken per ongeluk natuurlijk Volgens mij is het bevestigd dat Perkamentus in Griffoendor zat. Tenminste, daar ben ik eigenlijk altijd van uitgegaan. En dat stukje uit de film, dat heb ik eigenlijk nooit opgemerkt. Staat het ook in het boek? ----------------------------------- Genner ik denk dat professor perkamentus in griffendor eeft gezetn want in de vierde film: kwam hij de leerlingenkamer binnen naar harry en zei; in mijn vierde jaar heb ik die per ongeluk in fik gestoken per ongeluk natuurlijk Volgens mij is het bevestigd dat Perkamentus in Griffoendor zat. Tenminste, daar ben ik eigenlijk altijd van uitgegaan. En dat stukje uit de film, dat heb ik eigenlijk nooit opgemerkt. Staat het ook in het boek? Volgens mij staat het in het boek maar niet in de film? Perkamentus was iig dus idd al lang bekend ^^ ----------------------------------- Witch_Eva ik denk dat professor perkamentus in griffendor eeft gezetn want in de vierde film: kwam hij de leerlingenkamer binnen naar harry en zei; in mijn vierde jaar heb ik die per ongeluk in fik gestoken per ongeluk natuurlijk Volgens mij is het bevestigd dat Perkamentus in Griffoendor zat. Tenminste, daar ben ik eigenlijk altijd van uitgegaan. En dat stukje uit de film, dat heb ik eigenlijk nooit opgemerkt. Staat het ook in het boek? Volgens mij staat het in het boek maar niet in de film? Perkamentus was iig dus idd al lang bekend ^^ Het staat sowieso in het boek, volgens mij vertelt Hermione dat namelijk in boek 1 tegen Harry. Daarbij kan Dumbeldore het zwaard van Godric ook "oproepen" dus dat houd dan in dat hij een Gryf is. En daarbij heeft JKR het ook gezegt volgens mij in een interview. Je kan dus wel 100% zeker zijn dat het een Gryf is. ----------------------------------- Tyrael En als je kijkt naar zijn acties: hij heeft Gellard Grindelwald verslagen en was lange tijd het hoofd van het verzet tegen Voldemort. Als je kijkt naar de eigenschappen van Griffoendor: Nobel en dapper, dan komt dat overeen met de daden van Perki. ----------------------------------- Snuffel van Huffel wat ik me afvraag, is in welke afdeling Madame Mosmerta zat? Is het welk een Heks of heeft ze nooit op Zweintein gezeten? ik denk dat als ze al op Zweinstein heeft gezeten ze in Ravenklauw zat, omdat ze volgens mij best slim en volhardend is ----------------------------------- Witch_Eva wat ik me afvraag, is in welke afdeling Madame Mosmerta zat? Is het welk een Heks of heeft ze nooit op Zweintein gezeten? ik denk dat als ze al op Zweinstein heeft gezeten ze in Ravenklauw zat, omdat ze volgens mij best slim en volhardend is Nee het is niet bekend in welke afdeling ze zat, maar je kan denk ik wel nagaan dat ze een heks is. Als ze namelijk een dreuzel was geweest dan had ze denk ik niet eens op Zweinsveld kunnen komen, omdat er allemaal spreuken opzitten die de Dreuzels weg houd van de plaats. Daarbij lijkt mij dat als je een bar beheert in de toverwereld je ook een heks moet zijn en dat ze niet een Dreuzel op zo'n plek neer zetten. ----------------------------------- Hgriffel Perkamentus op ravenklauw of griffoendor tops op idd huffelpuf of miss tog wel griffoendor.. sneep in zwadderich(duidelijk) molly en arthur wemel in griffoendor.. pff ff denken:P anderling in griffoendor.. en zo kan ik nog wel even doorgaan:P Eh. het is toch al vermeld geweest dat perkamentus in Griffoendor heeft gezeten.Dat weet iedereen tog... of ni :roll: maja voor de rest ben ik met je eens! grtjz ----------------------------------- Genner Perkamentus op ravenklauw of griffoendor tops op idd huffelpuf of miss tog wel griffoendor.. sneep in zwadderich(duidelijk) molly en arthur wemel in griffoendor.. pff ff denken:P anderling in griffoendor.. en zo kan ik nog wel even doorgaan:P Eh. het is toch al vermeld geweest dat perkamentus in Griffoendor heeft gezeten.Dat weet iedereen tog... of ni :roll: maja voor de rest ben ik met je eens! grtjz Geplaatst: Di Sep 27, 2005 13:11 Dat staat boven het bericht in kwestie... dat was toen nog niet bekend. ----------------------------------- Winkey wat ik me afvraag, is in welke afdeling Madame Mosmerta zat? Is het welk een Heks of heeft ze nooit op Zweintein gezeten? ik denk dat als ze al op Zweinstein heeft gezeten ze in Ravenklauw zat, omdat ze volgens mij best slim en volhardend is madame Rosmerta zou denk ik ook wel eens in huffelpuf hebben gezeten, ze is volgens mij een gezellige tante :wink: Perkamentus op ravenklauw of griffoendor tops op idd huffelpuf of miss tog wel griffoendor.. sneep in zwadderich(duidelijk) molly en arthur wemel in griffoendor.. pff ff denken:P anderling in griffoendor.. en zo kan ik nog wel even doorgaan:P was het niet bekend dat tops bij huffelpuf zat? ----------------------------------- Rhona tops zat in huffelpuf, dit is samen bekend gemaakt met dat jammerende jenny in ravenklauw zat. ----------------------------------- Lix Waar denken jullie dat Bertha Jorkins in heeft gezeten? Ze was wel bevriend met James en Sirius, en past niet echt in Huffle (ze is gossipy), Raven (ze is niet erg slim) of Slyth (ze is niet evil genoeg). Is ze dan een Gryff? ----------------------------------- Genner Anderling : Griffoendor Banning : Huffelpuf Stronk : Ravenklauw De Afdelingshoofden moeten sowieso in die afdeling gezeten hebben, dus wat je zegt over Banning en Stronk kan gewoon niet kloppen. ----------------------------------- Kevin. Ja, inderdaad. Sprout heeft in Hufflepuff gezeten en Flitwick in Ravenclaw. Dus het klopt totaal niet wat je over die twee zegt, lauie. En ik heb het opgezocht, het enige wat bekend is over Bertha Jorkins is dat ze samen met de Marauders op Hogwarts heeft gezeten. Haar house is dus niet bekend :wink: ----------------------------------- Linda Slytherin Tops: Griffoendor-->> kom op mensen, ze is een Schouwer, dus zal ze wel voldoende moed bezitten. Wolkenveld: Griffoendor of Ravenklauw-->> hij lijkt me erg slim, maar ook wel dapper, dus het zal wel een van die twee zijn. Perkamentus zat in Griffoendor, dat wordt verteld in de boeken. ----------------------------------- Genner Tops: Griffoendor-->> kom op mensen, ze is een Schouwer, dus zal ze wel voldoende moed bezitten. Wolkenveld: Griffoendor of Ravenklauw-->> hij lijkt me erg slim, maar ook wel dapper, dus het zal wel een van die twee zijn. Perkamentus zat in Griffoendor, dat wordt verteld in de boeken. Tonks zat in Huffelpuf, dat is ook al bekend gemaakt. En Wolkenveldt zat in Ravenklauw. ----------------------------------- Witch_Eva Tops: Griffoendor-->> kom op mensen, ze is een Schouwer, dus zal ze wel voldoende moed bezitten. Wolkenveld: Griffoendor of Ravenklauw-->> hij lijkt me erg slim, maar ook wel dapper, dus het zal wel een van die twee zijn. Perkamentus zat in Griffoendor, dat wordt verteld in de boeken. Tonks zat in Huffelpuf, dat is ook al bekend gemaakt. En Wolkenveldt zat in Ravenklauw. Misschien heb ik dat dan even helemaal gemist, maar sinds wanneer is het bekend gemaakt dat Wolkenveldt in Ravenklauw zat? Ik vind hem namelijk een overduidelijke Gryf. Ik zou het heel erg raar vinden als hij een Ravenklauwer zou zijn. ----------------------------------- Neleke Ik ben het niet eens dat Tops op Huffelpuf zou gezeten hebben. Ik denk eerder Griffoendor. Bijna iedereen van de Orde heeft daar gezeten... Sneep is weeral het buitenbeentje dus :P ----------------------------------- NicoleD Tops hééft op Huffelpuf gezeten, is zelf gezegd door Rowling. Anyway, why not? Ze is trouw, echt heel erg trouw, en is dat niet iets voor Huffelpuf? En dat van Sneep, Dumbledore zegt ook dat hij vind dat ze soms te vroeg sorteren. ----------------------------------- horse2freakje Ik heb gelezen dat mishermiej dacht dat Lily in Ravenklauw heeft gezeten. Maar ik heb ergens gelezen dat Sneep teleurgesteld was (in een herinnering) omdat Lily bij Griffoendor kwam, en niet bij Zwadderich. Levinius Lorrebos: vind ik een huffelpuffer. Doodsbang voor dooddoeners en Voldemort, dus daarom geen Zwadderaar. Hij is totaal niet dapper, en niet slim. Ik denk dat hij een huffelpuffer is, maar bij sommige dingen (stelen) komt hij toch aardig in de buurt van Zwadderich! Romeo Wolkenveld: Hoort gewoon in Griffoendor! Dapper, aardig en altijd rustig. Slim en een goed karakter. voila! Alastor Dolleman, ook wel Dwaaloog: In Griffoendor natuurlijk! Hij is heel dapper en sterk. Denk maar eens aan al die gevaren die hij heeft bestreden aan zijn gezicht vol littekens te zien. Jep, een Griff. Frank&Lies Lubbermans: twee volwaardige Griffoendors. Weet je nog dat ze gemarteld waren door Bellatrix van Detta? Wel, ze hebben geen info van de Orde losgelaten. Heel knap vind ik, en daarom zijn ze trouw aan hun vrienden en natuurlijk dapper. Als je ze ziet in de spiegel waarin Marcel kijk (zie film 5, kamer van hoge nood, de spiegel van neregeb), lijken ze me heel aardig. ----------------------------------- ChristaVilijn Hmmm... Perkamentus zat sowieso in Griffoendor Ik neem aan dat Slakhoorn in Zwadderich zat Madame Plijster in Huffelpuf of Ravenklauw Bellatrix van Detta in Zwadderich net zoals het merendeel Dooddoeners Hagrid zat volgens mij in Griffoendor toen hij nog niet van school was getrapt Levenius Lorrebos in Huffelpuf of Zwadderich... ook al kan Griffoendor opzich ook wel Droebel in Huffelpuf of Ravenklauw en over de anderen zal ik nadenken >< ----------------------------------- Witch_Eva Hmmm. Perkamentus zat sowieso in Griffoendor Ik neem aan dat Slakhoorn in Zwadderich zat Madame Plijster in Huffelpuf of Ravenklauw Bellatrix van Detta in Zwadderich net zoals het merendeel Dooddoeners Hagrid zat volgens mij in Griffoendor toen hij nog niet van school was getrapt Levenius Lorrebos in Huffelpuf of Zwadderich.ook al kan Griffoendor opzich ook wel Droebel in Huffelpuf of Ravenklauw en over de anderen zal ik nadenken *steekt hand op* De meeste personages die jij nu noemt daar is allang van bekend in welke afdeling ze zaten. Zoals Perkamentus, Bellatrix en Hagrid. Je had het overigens goed, maar het staat ook wel gewoon in de boeken. Gelezen en goedgekeurd door Dolores Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl. ----------------------------------- Lily Tonks *Steekt hand op* Madame Plijster heeft denk ik in Ravenklauw gezeten, aangezien zij waarschijnlijk wel een opleiding tot Heler heeft gevolgd (of een opleiding die daarop lijkt) en je daar echt uitmuntend hoge cijfers voor moet halen. Niet dat ik denk dat Huffs, Gryffs of Slyths dat niet kunnen, maar daardoor lijkt het mij waarschijnlijker dat ze een Ravi is. Weten we in welke afdeling Gladianus Smalhart heeft gezeten? Daar ben ik namelijk erg benieuwd naar, ik kan zelf eigenlijk niet beredeneren waar hij gezeten zou hebben. En Mad-Eye? Je zou denken Gryffindor, maar opzich zou hij net zo goed een Slytherin of een Ravenclaw kunnen zijn. Huff valt voor mij af, daar is hij niet vriendelijk/ongecompliceerd genoeg voor. Droebel is denk ik een Huff, ik weet eigenlijk niet waarom - misschien omdat ik hem gewoon niet buitengewoon moedig of sluw vind en hij komt niet als een dromerige wijsneus over. Gelezen en goedgekeurd door Dolores Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl. ----------------------------------- Ronnetje Madame Plijster zal denk ik idd in Ravenklauw hebben gezeten, maar ik zat laatst ook na te denken van: Waar heeft Smalhart in gezeten? Dat is een hele moeilijke. Geen Zwadderich, geen Griff lijkt me, maar ook geen Raaf..maar een Huff vind ik hem ook niet echt.. Dwaaloog zou denk ik in Griff hebben gezeten, dat vind ik wel wat voor hem.. ----------------------------------- Alek Volgens mij zat Smalhart in Huffelpuf. Zoiezo niet Ravenklauw, hij is niet echt snugger, of Griffoendor, want dapper is hij duidelijk ook niet met de Geheime Kamer. Sluw lijkt hij mij ook niet echt, dus blijft Huffelpuf nog over. Dwaaloog kan denk ik wel in alle afdelingen hebben gezeten, hij is dapper, zoals een Griffoendor, sluw, zoals een Zwadderaar, intelligent, zoals een Ravenklauw en trouw, zoals een Huffelpuf. Ik gok op Griffoendor. Ik denk ook dat Droebel en Omber allebei in Zwadderich zaten, ze zijn allebei erg ambitieus. ----------------------------------- Luc Dolleman - Griffoendor Hooch - Geen idee, Ravenklauw? Kist - Huffelpuf Smalhart - Huffelpuf Zwamdrift - Huffelpuf Varicosus - Ravenklauw? Krinkel - Huffelpuf? (er vanuit gaande dat afdelingshoofden allemaal op hun eigen afdeling hebben gezeten) -----------------------------------