Horcrux FoK had ons het volgende te melden Microsoft is bezig met de ontwikkeling van een klok die deels geïnspireerd is op de magische klok die voorkomt in de boeken van Harry Potter. De klok houdt in de gaten waar familieleden zich bevinden. In de boeken van Harry Potter boeken geeft een grootvaders klok, die in het huis van Harry's vriend Weasley staat, met een gouden hand elk van de negen familieleden aan. De hand geeft een woord aan wanneer iemand van locatie verandert. Bij de klok van Microsoft kan een computer via signalen van een mobiele telefoon, als deze aanstaat, achterhalen waar de personen zich op dat moment bevinden. Het scherm op de klok gebruikt iconen met de gezichten van de gezinsleden en geeft aan of ze thuis, op het werk, school of ergens anders zijn. Activiteiten als winkelen, sporten of uitgaan, kunnen later eventueel toegevoegd worden aan de klok. Ook kan het systeem berichten ontvangen en weergeven. De klok, die door de onderzoekers van Microsoft de 'whereabouts clock' genoemd wordt, bevindt zich momenteel in de testfase. De evaluatie van het laboratoriumonderzoek duurt nog drie maanden. Daarna wordt het prototype van de klok aan zes gezinnen gegeven om de commerciële aantrekkelijkheid van het apparaat te testen. Toch leuk voor de nieuws pagina denk ik? Leuk idee. Als een nieuwsposter dit leest kan het geplaatst worden op de hoofdsite. Mijn vraag aan iedereen in dit topic: zou jij zo'n klok in je huis willen hebben? ----------------------------------- Helen Ik vind het best een leuk idee dat je kan zien waar je familie is door signalen via de mobiel. Lastig alleen als de helft van de familie geen mobiel heeft en de andere helft ´m vergeet :P En ik denk dat je de klok gewoon in de huiskamer (of ergens anders) neerzet en dat het niet op de pc komt te staan. ----------------------------------- SeverusSnape Ik verplaats dit topic naar de Merchandise. Over het nieuwsbericht kun je op zichzelf niet zo veel discussieren, daarom introduceer ik de vraag: zou jij zo'n klok in je huis willen hebben? ----------------------------------- Helen Over het nieuwsbericht kun je op zichzelf niet zo veel discussieren, daarom introduceer ik de vraag: zou jij zo'n klok in je huis willen hebben? Niet als je je mobiel uitzet. Maar nu de vraag of ik er een in huis wil hebben, nou als ze te betalen zijn mischien wel. Ik woon dan niet meer thuis ik zou het wel prettig vinden om te weten waar iedereen is. Als je bijvoorbeeld iemand moet bellen om een of ander iets en diegene neemt niet op weet je waar hij/zij uithangt en waarom ie de telefoon niet opneemt. ----------------------------------- lady yuna best wel facinerend, microsoft komt ook altijd met iets nieuws. het is technisch gezien nog altijd mogelijk een persoon te signaleren wanneer zijn gsm uitligt, door zijn sim-kaart. als ik me al dan niet vergis :D want het zit nogal ver hoe dat nu ook weer in elkaar zat. ik moet me in ieder geval geen zorgen maken, mijn moeder panikeert waneer er een pop-up komt en mijn vader weet niet hoe hij een computer aanzet, laat staan dat ze die klok zien dus. wel handig voor mij om mijn ouders in de gaten te houden. als die klok uitkomt, wil ik er zeker eentje hebben. ----------------------------------- Horcrux best wel facinerend, microsoft komt ook altijd met iets nieuws. het is technisch gezien nog altijd mogelijk een persoon te signaleren wanneer zijn gsm uitligt, door zijn sim-kaart. als ik me al dan niet vergis :D want het zit nogal ver hoe dat nu ook weer in elkaar zat. ik moet me in ieder geval geen zorgen maken, mijn moeder panikeert waneer er een pop-up komt en mijn vader weet niet hoe hij een computer aanzet, laat staan dat ze die klok zien dus. wel handig voor mij om mijn ouders in de gaten te houden. als die klok uitkomt, wil ik er zeker eentje hebben. Je kan ten alle tijden worden getraceerd, zelfs als je gsm uit staat. Dit komt omdat de gsm altijd verbinding maakt met het sterkste netwerk, dit houd in dat hij altijd een zendmast zoekt die het sterkst is. Zo kan het zijn dat de FBI een misdadiger opspooort die zijn gsm wel uit heeft staan, maar toevallig wel bij heeft ----------------------------------- Helen Ja, ok, daar heb je wel gelijk in maar wij in de familie hebben een paar vervelende dingen meegemaakt en zijn nu wat bezorgder over de rest/elkaar. Ik zou het dan wel prettig vinden dat ze weten dat alles goed met me gaat, en andersom natuurlijk. ----------------------------------- Jim Whaha.. Als iemand je mobiel steelt weet je of het iemand van je werk of binnen je gezin is.. (A) Mij lijkt het wel grappig. Maar dan wel echt zoals in de films, niet zo'n zwart/witte dreuzel klok. :wink: Het moet wel ergens op lijken. Ik heb mijn mobiel nooit bij me, en als ik hem bij me had zou ik niet willen dat iedereen zou zien waar ik uit hing. Maar ik denk dat er dan alleen maar 'werk', 'huis' of 'verdwaald' op gaat staan, niet 'de bloemetjesstraat 53' ofzo.. :P ----------------------------------- Master of Magic Zo een klok lijkt me zeker wel leuk en handig, want zo weet je waar iedereen uithangt. En ik ben het eens met Jim: het moet wel een klok zijn zoals uit de HP film en geen zwart-witte dreuzel klok. ----------------------------------- Rowan Lijkt me wel grappig om te zien, maar om te hebben niet. Zien je ouders je overal, als je nou stiekem ergens naar toe gaat waar je niet heen mag, zien je ouders het gelijk.. Nee, liever niet. :P ----------------------------------- IronGoose ik wil ook zo'n klok maar ik denk dat die onbetaalbaar gaat worden het zal natuurlijk wel enorm practisch zijn maar enkel voor de echte HP fan die veel geld habben denkek ----------------------------------- Rayatje Wel leuk, maar zelf hebben niet echt. Ik zou niet willen dat iedereen in m'n gezin weet wat ik doe en waar ik iets doe. Ik ga vaak stiekem nog even shoppen, wat niet mag, en als mijn ouders dat zouden weten. *gilt bij de gedachte* Wel leuk om te zien, maar zeker niej om te hebben. ^^ ----------------------------------- Her-MY-o-nee Hmm.. ik weet het niet.. Ik kan niet meer stiekem ergens heen gaan xD En als iemand in levensgevaar zou zijn en je ziet dat, zou ik in paniek raken.. Dus, nee, ik zou er geen willen. En zoals Rayatje al zei: Wel leuk om te zien, maar zeker niet om te hebben. ^^ X.. ----------------------------------- Dr. Temperance Brennan Ik zou op zich wel zo'n klok willen hebben thuis, het komt nog wel eens voor dat ik alleen thuis kom en dat ik dan niet weet waar mijn ouders uithangen. Meestal heeft mijn moeder haar gsm niet aanstaan en mijn vader weet ik dat hij op zijn werk zit. Alleen voor mij, zal het echt in nadeel werken want mijn vader is echt een controlfreak, die wil toch wel weten waar ik uithang... ----------------------------------- miss marlies radcliffe hoi, ik vind het wel cool, ik bedoel zo'n ding aan de muur die dan signalen oppikt van de mobieltjes. mijn moeder vind het ook leuk dus als ie uit komt krijgen wij ook zo'n klok van microsoft en mijn vader is toch al helemaal gek van computers dus dit word vast geen probleem ik heb er echt zin in. :D :P greetz miss marlies radcliffe ----------------------------------- Harry, Ron & Hermione Ik zou het opzich een heel leuk iets vinden. En dan moet hij natuurlijk wel uitgevoerd worden als een staande groot vaders klok, echt zo'n antiek model moet het worden, niet zo'n bling bling nieuw geval. Daarnaast, ik zou hem wel willen hebben. Kan ik zien wat mijn ouders zo allemaal uitspoken in Frankrijk vanuit Nederland ^^. En andersom, ach dan zorg je er toch voor dat enkel bij jouw ouders de wijzers kunnen staan op: "School" "Reizen" "Uit met vrienden" en "Verdwaald" ofzo... En dan niet "Uit met geliefde" "op de wc/in de douche" of "in bed" ;) Bedoel, als die klok er echt gaat uitkomen dan moet er zat keuze zijn in de hoeveelheid wijzers en ook hoe je de klok samenstelt. Dan geef je je ouders er toch 1 met slechts algemene wijzers en neem je zelf er 1 die volledig in detail treed? :twisted: :P :D ----------------------------------- Boe Zou ik wel leuk vinden. Dan hoef ik me niet altijd zorgen te maken als iemand te laat is of niks van zich heeft laten horen. Maar zo'n ding kan ook al werkt het via de nieuwste vernuftigste technieken nooit werken zoals de echte wemel klok. Hoe kan da ding weten of je nu in 'levensgevaar' bent. Greetz Boe ----------------------------------- Caas Voor ouders met kleine kinderen maybe handig... iig handiger dan zo'n babyfoon en ook nog veel funky-er Maar als je op jezelf woont (like me) is t niet echt handig haha Ik weet echt wel waar ik ben, en mn huisgenoten hoeven echt niet alles te weten haha ... :P ----------------------------------- Vivian egt niet :x :x Sow, das nog eens een lange reactie... Maar goed... Mijn reactie: Ik denk dat het technisch onmogelijk is om weer te geven of je op reis bent of op stap bent met vrienden. Ik bedoel: weet die klok veel met welke bedoeling je langs "Bloemetjesstraat 23" komt? Miss dat je met die nieuwe sateliet met verbeterde GPS precies weet op welke locatie iemand is als je zo'n klok hebt, maar met welke bedoeling. En in dat geval wil ik er wel eentje.... ----------------------------------- dan_love4life lijkt me echt cool alles wat ook maar iets met Potter te maken heeft wil ik hebben dus... maar zou dat echt gaan werken? ik bedoel, hoe kan dat ding achterhalen waar je werk is? ik bedoel, als je naar het postkantoor gaat zegt dat ding dan ook dat je naar je werk bent ofzo? vind het wel knap als het zal gaan werken alvast maar gaan sparen... ----------------------------------- Strider Het lijkt me wel een leuk iets maar niet echt nodig. Je kan nu toch wel bellen als je wilt weten waar iemand is?Voor jongeren is het wel leuk maar voor ouderen minder vind ik. Het zou ook een dure klok worden denk ik want hij zou veel plekken nodig hebben bij mij :PMaar het is wel een leuk idee van ze. ----------------------------------- Elvard Ik vrees wel dat er een kostbaar prijskaartje aan zal hangen... Maar die klok wil ik toch ook wel hebben,lijkt me echt suupergaaf!Maar waar kotm die klok dan te staan?In huis of op de computer? :? ----------------------------------- -0-lin-0- mij lijkt het wel grappig om zo´n klok in huis te hebben maar een nadeel is wel dat je ouders kunnen zien waar je uithangt wanneer zal die uitkomen ik zou het zelf eigenlijk niet weten iemand een idee groetjes lin ----------------------------------- DumbledoreIsNotDead Hoe willen ze dat doen dan? Met GPS? Of zou je dan een speciale mobiele telefoon moeten kopen en dat je daar je status op instelt, zoals bij MSN (Bijvoorbeeld Lunchpauze en Afwezig, maar ipv zulken dan werk, school, winkelcentrum etc.)? ----------------------------------- Ukkepulk Ik vind het niet zo leuk als mensen dingen ontwikkelen die ook in de Harry Potter boeken voorkomen, dan wordt het veel minder magisch vind ik. Die apparaten worden daar echt veel en veel te ingewikkeld van. En hoe weet je nou wanneer iemand in bijvoorbeeld levensgevaar is? Denk je dan van: 'Oh, het gebouw brand af, en ik zit er nog steeds in, laat ik maar even een sms'je naar de klok sturen, zodat als er iemand op kijkt, ze zien dat ik in levensgevaar ben.' Nee, Harry Potter voorwerpen moeten Harry Potter voorwerpen blijven. ----------------------------------- Deatheaterstan toch lijkt me het erg cool om zo'n klok te hebben. Ook al kunnen mijn ouders zien waar ik ben (maar dat weten ze volgens mij toch altijd wel.) en ik heb er geen problemen mee (althans nog niet). Lijkt me een gaaf ding, maar het moet wel weasley zijn en geen hypermoderne bal met allemaal dingen erom heen. ----------------------------------- Deatheaterstan toch lijkt me het erg cool om zo'n klok te hebben. Ook al kunnen mijn ouders zien waar ik ben (maar dat weten ze volgens mij toch altijd wel.) en ik heb er geen problemen mee (althans nog niet). Lijkt me een gaaf ding, maar het moet wel weasley zijn en geen hypermoderne bal met allemaal dingen erom heen. maar ff een vraag. Denk je dat mensen zo'n klok gaan kopen???? please reageer ook ff op dit onderwerp ----------------------------------- Just Ferro Ik vind het niet alleen ontzettend leuk bedacht, maar ook nog eens erg functioneel. Ik moet altijd mijn zusje op gaan zoeken als ze weer eens weg eens en dan kan ik haar nergens vinden. Zo'n klok zorgt er dan voor dat ik haar zo gevonden heb. Ik zou er dus best één in huis willen hebben. Het lijkt me gewoon cool, al vind ik de 4 mogelijkheden die erop zitten nog wat beperkt. Hij zou wel met wat andere plaatsen uitgebreid moeten worden. Misschien dat je er zelf wel adressen in kan zetten met een bepaalde naam. Ik denk niet dat veel mensen dit gaan kopen, want het zal best wel een prijzig ding gaan worden verwacht ik. Toch is het voor veel mensen best wel handig ----------------------------------- Rubb :arrow: Wat een onzin! :arrow: Je ouders/familie hoeft toch niet de hele tijd te weten waar je uithangt, of wel dan. En dan nog: als bijvoorbeeld je vader vaak ergens anders naar toe gaat en je krijgt de hele tijd meldingen daarover, dan lijkt me dat behoorlijk irritant worden. Wel een leuk hebbedingetje voor echte freakz, maar van mij hoeft het niet. :arrow: Rubb ----------------------------------- HP Lover aaargh wat vervelend dan zie je mijn hoofd op een klok :roll: 8) Maar het is niet echt een klok klok zeg maar, hij kan je niet laten zien wat je doet (zoals werken en zo) ----------------------------------- qwarts ik wil wel zo'n klok, dan kan ik tenminste als ik iets thuis doe wat niet mag, kan ik direct zien als mn ouders dr aankomen, ideaal dus!!! :D ----------------------------------- Mariky Aan de ene kant zou het wel leuk zijn, als je iets doet wat niet mag, zoals op de comp gaan wanneer je er eigelijk achter vandaan moest... Maar aan de andere kant is het best wel onhandig, als je dat doet kunnen je ouders het namelijk wel zien.. :? ----------------------------------- DJ Ree Ik zou wel zo'n klok willen hebben alleen zal ik er niet zoveel aan hebben men ouders zijn meestal naar hun werk maar het zou wel handig zijn om te zien of ze in levengevaar zijn net als ik HP :P ----------------------------------- princess__ tja zou ik wel willen ^^ alleen al om mijn ouders te controleren hmm ze zouden wel zo een stop knop moeten vinden voor onze wijzers >.< zou niet echt zin hebben moesten ze kunnen zien wat ik uitspook ^^ :D :D ----------------------------------- watsonette Ik denk niet dat zo'n klok mogelijk is ... misschien wel als je een zendertje krijgt :P en dyat de klok dan het aangeeft :) Maar als de klok uitkomt ... wil ik hem Hebben ! ----------------------------------- Speedje het lijkt me wel grappig om z'n klok in de kamer te hebben (als het op de computer is) maar het lijkt me we iritant als de straatnamen er ook bij staan. maar het lijkt me wel leuk ----------------------------------- Wicked Rose oké zo'n klok wil ik wel hebben, alleen dan moet er bij mij altijd 'gecunsueerd' of 'onbekend' staan :D mn ouders hoeven niet te weten waar ik uithand.. 'op reis' en 'op school' oké maar bijv. niet 'in het park' mag ik niet heen namelijk.. of 'op de wc' als er dan bezoek is :oops: lolz.. maar verder lijkt hij me wel cool.. ----------------------------------- superdaan21 ik vind het wel grappig dat je dan kan zien waar iedereen is maar soms hoeven je ouders toch niet te weten wat je uitspookt? of waar je bent? dat is behoorlijk prive denk ik ----------------------------------- muisS Wie weet wanneer hij precies uitkomt? Ik vind hem wel lol ^^. Die klok is echt cool van de wealeys .. alleeeen... het is niet egt fijn dat iedereen weet waar ik uithang ^^. ----------------------------------- missme98 Ik zou het wel leuk vinden, ik vertel mijn moeder toch altijd waar ik ben en zo weet je ook waar de anderen zijn. Maar je kan nooit weten og je in levengevaar bent of onderweg naar huis ofzo. Het lijkt me erg lastig om te produceren. Ik snapte de beginpost niet helemaal. Zijn ze nou echt van plan om dit te maken? ----------------------------------- Kelly Griffel Ik zou het voor later (als ik op mezelf zit) wel leuk vinden om te hebben, al was het alleen maar voor de heb. Maar ik denk niet dat ik hem nu hier in huis zou willen hebben. Nu moet ik wel zeggen dat mijn moeder eigenlijk altijd weet waar ik uithang, want ik meld dat altijd wel even van tevoren. Dan zou er als ik op 't werk ben 'Werk' staan en niet waar ik me dan precies bevind, dus op zich zou ik dat niet zo heel erg vinden eigenlijk ^^" Nee, eigenlijk zou ik deze dus wel willen hebben. Ook erg handig, want dan zou je je moeder niet per se hoeven te laten weten dat je onderweg bent, dat kan ze dan wel zelf zien ^^ -----------------------------------