samo01 Wie weet wanneer het luisterboek uitkomt? (die met Jan Meng) Ik heb gehoord dat het ergens in juli wordt maar ik kan ze nog nergens vinden. Mijn kinderen beginnen niet aan de dikke boeken maar luisteren vinden ze heerlijk. :D Charlie zegt; Vanaf heden kan je hier in het algmeen praten over de Luisterboeken van Harry. Hierbij kunnen dus ook eventuele vragen gesteld worden! ----------------------------------- Golden Snitch Hey, Ik geloof dat vanaf volgende week woensdag (12 juli) het luisterboek van Harry Potter en de Halfbloed Prins verkrijgbaar zal zijn. Het boek wordt idd weer voorgelezen door Jan Meng, die ook de vorige HP boeken voorlas. Weet iemand toevallig waar je ze kan kopen? ----------------------------------- felix_felicis Ik heb zelf de luisterboeken niet maar ik kom altijd wel een kast vol luisterboeken tegen in de V&D die van Harry Potter heb ik er volgens mij ook tussen zien staan. Misschien kan je daar eens kijken (: Misschien is het leuk als je jemening geef over luisterboeken en vertel welke je heb (als je er 1 of meer heb.) Ik heb zelf nog nooit een luisterboek gehad maar ik heb wel toen een keer een deel naar die van The Da Vinci Code geluistert ik heb een vriendin die voor een groot deel blind is en dat boek in Braile (zo heet dat toch :oops: ) kon ik niet vinden en ze heeft veel van die luisterboeken. Greetzzz Felix ----------------------------------- samo01 Ik heb het luisterboek van de Halfbloed prins reeds in mijn bezit ff 1 cd geluisterd en het is weer super. Ik heb alle luisterboeken van Harry Potter en ik moet zeggen dat Jan Meng het echt geweldig voorleest (met stemmetjes maar absoluut niet irritant). Ik heb eerst met de kinderen meegeluisterd en daar ben ik zelf ook enthousiast door geworden. Naar aanleiding daarvan heb ik zelf ook een paar andere luisterboeken aangeschaft en het is soms toch wel lekker om voorgelezen te worden. (vooral in de auto) ----------------------------------- hp_eliza_ kameleon Ik heb het luisterboek van de Halfbloed prins reeds in mijn bezit ff 1 cd geluisterd en het is weer super. Hoe kan dat nou als hij morgen pas uit komt?? Ik vraag deel 6 denk ik voor sinterklaas.... verder heb ik er geen in maar ik denk dat ik deel 1 vooor ik op vakantie ga maar ga kopen voor onderweg. Verder neem ik 2 luisterboeken van de kameleon mee ook voorgelezen door Jan Meng (ik vind! en de meeste volgens mij vinden dat) Jan Meng kan goed voorlezen...!! ----------------------------------- Joy©e pfft, wat is het eigenlijk het nut van die luisterboeken? het is gewoon een cd of cassette ofzo waarop iemand het boek voorleest? nogal tof :roll: dan kun je evengoed zelf je ogen oefening geven en het boek gewoon zelf lezen.... FB428 En wat dacht je van de mensen die niet goed kunnen lezen, omdat ze dyslectisch zijn of gewoon slecht ziend of blind zijn. Die kunnen door die luisterboeken ook genieten van de heerlijke boeken over Harry Potter. Ik vind die luisterboeken een geweldige uitvinding, zo kan echt iedereen van de boeken genieten. ----------------------------------- Witch_Eva pfft, wat is het eigenlijk het nut van die luisterboeken? het is gewoon een cd of cassette ofzo waarop iemand het boek voorleest? nogal tof :roll: dan kun je evengoed zelf je ogen oefening geven en het boek gewoon zelf lezen.... FB428 En wat dacht je van de mensen die niet goed kunnen lezen, omdat ze dyslectisch zijn of gewoon slecht ziend of blind zijn. Die kunnen door die luisterboeken ook genieten van de heerlijke boeken over Harry Potter. Ik vind die luisterboeken een geweldige uitvinding, zo kan echt iedereen van de boeken genieten. Of het is erg geschikt voor jongere kinderen die niet zo goed kunnen lezen, en die ouders hebben die niet graag voorlezen... :P Zoals Madonna's kind Lourdes heet ze volgens mij... Die luistert ook naar de luisterboeken... :P ----------------------------------- qwarts Ik heb de 1e 5 luisterboeken hier in de kast liggen. Ik heb ze een paar keer geluisterd, en het is echt geweldig :D Ik heb de 6e al besteld, hopelijk komt hij snel.... Ik kan niet wachten... :oops: Ik had t 6e boek al wel in t engels gelezen, en de nederlandse ben ik wel in begonnen(ik weet het, veel te laat maar goed, ik had eerder geen tijd), maar het luisterboek is toch leuker, lekker ontspannen in de tuin liggen met koptelefoon op, of lekker in bed, net wat je wil :D Edit: Ik heb t 6e luisterboek ook binnen. Hij is echt cool :D ----------------------------------- Lupos-freak Tijden geleden heb ik me heel goedkoop het luisterboek van "De Geheime kamer" aan geschaft. Ondertussen zijn die cd'tjes al grijs gedraaid. Want op sommige momenten stotterd de cd zelf. Bijvoorbeeld op dat moment dat Hermelien Kist vraagt naar de geheime kamer kun je horen: "Professor Ki-ki-ki-ki-ki-..." En dat is wel enorm irritant. Maar nu ik me bedenk is het eigenlijk al een tijdje geleden dat ik ernaar geluisterd heb... ----------------------------------- Missy pfft, wat is het eigenlijk het nut van die luisterboeken? het is gewoon een cd of cassette ofzo waarop iemand het boek voorleest? nogal tof :roll: dan kun je evengoed zelf je ogen oefening geven en het boek gewoon zelf lezen.... FB428 En wat dacht je van de mensen die niet goed kunnen lezen, omdat ze dyslectisch zijn of gewoon slecht ziend of blind zijn. Die kunnen door die luisterboeken ook genieten van de heerlijke boeken over Harry Potter. Ik vind die luisterboeken een geweldige uitvinding, zo kan echt iedereen van de boeken genieten. Of het is erg geschikt voor jongere kinderen die niet zo goed kunnen lezen, en die ouders hebben die niet graag voorlezen... :P Zoals Madonna's kind Lourdes heet ze volgens mij... Die luistert ook naar de luisterboeken... :P Weet je, ik luisterde ze vroeger altijd in de auto... moest altijd een uur heen en een uur terug rijden naar mijn werk. Zelfde route rijden iedere dag, gaat vervelen... vooral als je dan ook nog eens in de file terecht komt. Nu luister ik ze voor het slapen gaan op mijn ipod, vaak zijn mijn ogen dan te moe om te lezen en het werkt ontspannend als ik daarbij mijn ogen dicht kan doen. Moet je natuurlijk niet in slaap vallen want dan wordt je wakker, om drie uur 's ochtends met je ipod op je hoofd en dan denken dat je vreemde stemmen hoort! :D Ontopic: Ik heb alle delen 1 t/m 6 in NL en Eng, en ik vind het geweldig... ----------------------------------- San Riddle Ik vind de luisterboeken ook ontzettend leuk. Ik luister ze altijd op vakantie aan het strand =) Deel 1 t/m 3 heb ik nou, maar als ik weer geld heb ga ik ook de andere kopen. Ik wil ze allemaal hebben. Jan Meng doet het ook echt heel leuk. Mijn broertje heeft nooit het geduld om het te lezen, maar luisteren doet hij het wel. ----------------------------------- satans_lil_helpah ik heb gisteren het tweede deel gekocht in de Fnac voor maar €14.30(!!!!!)dus kon ik het natuurlijk niet laten liggen, zo'n spotprijsje :) ik heb het dan gisteravond om 0.30uur in mijn bed,terwijl het helemaal donker was omdat mhn broer al sliep nog heel de eerste cd geluisterd :P het is echt wel leuk om zo te horen, als ik terug geld heb , ga ik de andere delen ook kopen ----------------------------------- Hummol Ik heb een Engels Harry Potter and the Order of the Phoenix luisterboek van mn broer gekregen. Het is best wel leuk verteld, maar ik lees de boeken toch liever zelf. Als ik er al naar luister dan lig ik op bedd met dat luisterboek aan en lees ik in het nedelandse boek mee.. Mja, het is wel goed voor je Engels :P ----------------------------------- fawkes_the_phoenix Ik heb alle Engelse HP luisterboeken op mijn MP3 speler en ik vind het erg leuk! Natuurlijk is zelf lezen leuker, maar als ik op de fiets zit of iets anders moet doen (strijken of zo iets saais), waarbij ik niet zelf kan lezen dan is het erg handig en ik vind de Engelse taal ook erg mooi om naar te luisteren. ----------------------------------- Niekie8508 Haha ik ken dat ik heb ook vaak tijdens het strijken of afwassen of andere huishoudklusjes mijn mp3 spelertje aan staan met een luisterboek. Vind het wel lekker ik heb namelijk naast mijn werk, huishouden en sport niet zoveel tijd om te lezen (heb ze wel allemaal gelezen hoor). Ook in de auto is het ideaal lekker in de file naar Jan Meng luisteren. Wordt er rustig van. Geen gestress in de file, maar lekker luisteren. heb momenteel ''de passie vrucht'' in mijn autootje zitten maare ikke ga weer verder met mijn werk :oops: Kussie Niekie ----------------------------------- Tops<3 Ook in de auto is het ideaal lekker in de file naar Jan Meng luisteren. Wordt er rustig van. Geen gestress in de file, maar lekker luisteren. heb momenteel ''de passie vrucht'' in mijn autootje zitten Hadden wij ook gedaan, hadden toen pech (accu leeg) zes uur gewacht op de wegenwacht ;) Ik heb alle luisterboeken.. Ze zijn vet relaxed als je 's nachts wakker wordt en je bent te moe om te luisteren zet je gewoon even je cd speler aan. (Ik heb natuurlijk ook alle boeken wel nederlands en engels door elkaar :? ) ----------------------------------- Jet De luisterboeken zijn zo leuk :D Op dit moment luister ik deel 1. Deel 4, 3 en 2 heb ik al geluisterd, ja ik luister alles door elkaar, haha. De voorlezer Jan Meng kan heel erg amuserend spreken en voorlezen. Het is dan ook een genot om naar hem te luisteren. Bovendien is het ook heel handig: je kan bijvoorbeeld tijdens het luisteren andere dingen doen. Het lezen van de HP-boeken is wel leuker natuurlijk, maar als afwisseling is het luisteren ook erg aan te raden ;) ----------------------------------- Deatheaterstan De luisterboeken zijn echt heerlijk!!!!! elke avond zet ik een luisterboek op en val ik vanzelf in slaap. Jan Meng kan echt super lekker voorlezen dus echt aanrader!!!! ik heb alle luisterboeken en ik heb ze allemaal al 100.000 keer gehoord maar ze zijn nog steeds fantastisch ----------------------------------- miss_sweet Ik vind luisterboeken wel iets speciaals hebben. Het is een soort van 'rustgevend' om het stil te maken in huis en dan naar het verhaal te luisteren, terwijl je zelf geen inspanning moet doen. Hoewel ik nog nooit echt een luisterboek volledig heb beluisterd. Ik denk dat het me gaat vervelen. Bij het lezen van een verhaal, beleef je het avontuur met je fantasie. Maar als je een verhaal luistert, kan je makkelijk afgeleid worden. En lang naar iets luisteren wordt op den duur vervelend denk ik. ----------------------------------- Serverus Sneep Het is ook makkelijker te volgen terwijl je toch minder geconcentreerd bent. Het is ook handig als je harstikke moe bent. Ik heb boek 1, 2, 5 en 6 de luisterboeken van en ik heb ze allemaal wel één keer minstens beluisterd. ----------------------------------- DutchHermione Ik vind dat de Nederlandse voorlezer, Jan Meng, het echt geweldig doet. Hij gebruikt wel stemmetjes, maar niet op een irriterende manier, het maakt het vooral herkenbaar. Zijn stem is heel fijn en goed te volgen; geen monotoom geneuzel ofzo. Ik heb alle 6 luisterboeken. Nog niet extreem lang (de eerste (5) nu een maandje of 8 denk ik), maar ik ben er helemaal aan verslaafd geraakt. Voor mensen die overdag al veel (moeten) lezen, zoals ik, ... Ik vind het heerlijk om eind van de avond mijn studieboeken aan de kant te mikken, mijn laptopje mee te slepen richting mijn bed (mijn stereosetje heeft het al een poosje begeven) en dan lekker een stukje Harry Potter te gaan luisteren. Het is misschien luiheid, maar zoals ik ergens al eerder in dit topic las; het is soms ook gewoon heerlijk om even met weinig inspanning te ''lezen''. Ik moet zeggen,.. dat mij soms dingen opvallen die ik onder het lezen mis.. Hoewel mijn fantasie soms ook met me op hol slaat als ik alleen maar luister en ik plots uit het verhaal schrik als Meng de volgende hoofdstuktitel noemt ;) Ik wil nu heel graag de Engelse luisterboeken... maar jah; die zijn via bol.com iig een stuk prijziger; iemand nog goede tips of die dingen ergens goedkoper verkrijgbaar zijn?? ----------------------------------- miss_sweet Het is ook makkelijker te volgen terwijl je toch minder geconcentreerd bent. Het is ook handig als je harstikke moe bent. Ik heb boek 1, 2, 5 en 6 de luisterboeken van en ik heb ze allemaal wel één keer minstens beluisterd. Het is makkelijker te volgen als je minder geconcentreerd bent? Die theorie snap ik niet hoor :P Het lijkt me juist dat je intensief moet luisteren. Het kan mss wel leuk zijn voor even, maar uren en uren naar een verhaal luisteren moet toch lastig worden denk ik. Ik kan het niet zeker weten, want zoals ik al heb gezegd, heb ik nog nooit echt een luisterboek beluistert. En dit is mss wel een dom voorbeeld, maar een luistertest op school van 5 min. of langer wordt op den duur toch ook vervelend om naar te luisteren, hoe interessant het verhaal ook mag zijn. Dan ga je ook niet meer echt aandachtig luisteren. ----------------------------------- Witch_Eva Ja inderdaad dat is mijn vraag dan ook.. Hoe lang duurt bijvoorbeeld zo'n luisterboek? Want als je nou van OvdF een luisterboek van wilt maken, dat duurt volgens mij wel heel lang.. Ik denk dat ik er ook niet naar zou kunnen luisteren... Ben gigantisch snel afgeleid en ik denk niet dat ik het op kan brengen om een hele tijd naar dezelfde stem te luisteren... Een boek kan je volgens mij ook makkelijker weg leggen dan zo'n luisterboek.. Maar ja zoals Choco ook al zei als ik ze een keer zie bij de bibliotheek dan wil ik ze nog wel een keer lenen.. edit: Ik heb de Engelse versie van "HalfBlood Prince" gehuurt en ik ben hem nu aan het luisteren.. Oehw ik vind hem echt heel leuk ^^ ----------------------------------- Helen Ik heb kleine stukjes via YouTube geluisterd en het is best wel leuk dus ik naar de bieb om te kijken of ze ze daar in het engels hadden maar nee hoor dus ik op bol kijken en duur dat ze zijn. beneden de 40 euro heb je niks. Dat vind ik een beetje te duur voor alleen maar de heb. ----------------------------------- Hermione_love Het is misschien een beetje een vreemde gewoonte, maar altijd als ik naar bed ga, zet ik een luisterboek op. Die haal ik bij de bieb. Het is zelfs nu zo, dat ik lastiger in slaap kan komen, zónder HP cd, dan met. Beetje bizar...maarja. Ik vind ze echt helemaal geweldig! xx hermione_love ----------------------------------- Skay Zoals jullie al weten, door j-me, heb ik dus het luisterboek van deel 1. Maar ik ben het met hem eens. Ik val eigenlijk in slaap met zijn stem, en de manier waarop de namen worden uitgesproken: heel raar. :? Maar af en toe gaat hij toch wel aan, en dan ga ik lekker kleuren/tekenen. Dan wordt het wel druk in mijn slaapkamer want dan komt de rest er ook bij. ----------------------------------- Jessica-Malfoy Ik heb ze allemaal zowel in het nederlands als in het engels en ik moet zeggen dat ik toch de engelse versie verkies want ik vindt eerlijk gezegd ook een beetje dat de nederlandse versie zo eentonig wordt voorgelezen :roll: en waardoor het wat saaier wordt om ervan te slapen. Ik luister vooral naar de engelse als ik bezig ben met crea's te maken hihi Ps: Ivb met het niet kunnen slapen zonder dat is gewoon iets dat je aankweekt zal ik maar zeggen als je een tijdje hetzelfde telkens opnieuw en opnieuw doet dan wordt dat een gewoonte waar je dan na een tijdje moeilijk zonder kunt. ----------------------------------- watsonette Ik weet niet.. Misschien kun je in de boekenhandel naar de release vragen ;) Dat weten ze daar bijna altijd, want ze hebben zo'n schema achter de kassa ----------------------------------- Narcissa Heb boek 3 op luister CD, het bevat 6 CD's , terwijl ik het eigenlijk nog nooit echt naar hebt geluisterd, waarom weet ik niet, heb het toen van me opa gekregen die had het weer van iemand anders gekregen :wink: Maar ze zijn wel handig als iemand moeite heeft met lezen, Maar die van mij ligt al 3 jaar zonder aan te raken in een verlate la. ----------------------------------- Elyn Ik heb er al eens naar geluisterd, maar het verpest de hele sfeer van het boek, vind ik. Het is heel anders om het te horen dan om het te lezen... en lezen vind ik sowieso fijner... Een vriendin van me luistert de cd's om in slaap te komen. :D Dat kan natuurlijk ook... ^^ ----------------------------------- Narcissa Ik heb er al eens naar geluisterd, maar het verpest de hele sfeer van het boek, vind ik. Het is heel anders om het te horen dan om het te lezen... en lezen vind ik sowieso fijner... Een vriendin van me luistert de cd's om in slaap te komen. :D Dat kan natuurlijk ook... ^^ ja dat klopt misschien komt het daar door dat ik het nooit hebt geluisterd. Toen ik het kreeg had ik de eerste CD op gezet en ja ik heb het misschien even 10 minuten geluisterd en weg gelegd. Maar het kan handig zijn. ----------------------------------- Witch_Eva Als je Kroon Leverworst koopt, dan zit daar een actie label aan. Met die actie label kan je met 50% korting het luisterboek van HP 1 en 6 kopen. Dus nu moet je er 25 euro ofzo voor betalen. Als je dus nog goedkoop de luisterboeken wil hebben ga dan veel leverworst eten de komende tijd xD Meer informatie kan je trouwens [url=http://www.kroon-leverworst.nl/?pag_id=13931&site_id=139]hier krijgen. ----------------------------------- Tops<3 Als je Kroon Leverworst koopt, dan zit daar een actie label aan. Met die actie label kan je met 50% korting het luisterboek van HP 1 en 6 kopen. Dus nu moet je er 25 euro ofzo voor betalen. Als je dus nog goedkoop de luisterboeken wil hebben ga dan veel leverworst eten de komende tijd xD Meer informatie kan je trouwens Ik heb 1 al (: maar ik ben vegetariër wordt een beetje lastig, maar wel leuk dat ze dat doen, want ik ga mijn ouders overhalen. Die eten wel vlees. En 1 is helemaal gekrast van op vakantie ^^ -----------------------------------