Auteur |
Bericht |
Stephan
1e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 19, 2004 20:07 |
|
heey ik vroeg me af of jullie, net als ik, harry potter mercahndise slecht voor het totale imago van harry potter vinden.
alsjeblieft wel argumentering bij je antwoord, is namelijk wel zo handig voor andere mensen |
|
|
|
|
Lady_Granger
2e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Where the black clouds end and the heavy rain starts
|
Geplaatst:
Vr Nov 19, 2004 20:11 |
|
Nee hoor, waarom zou dat slecht zijn voor het imago.
Als meer mensen het tegen komen overwegen meer mensen de boeken te gaan lezen en dat is alleen maar beter toch?
Of is dat niet wat je bedoelt? |
|
|
|
|
Stephan
1e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 19, 2004 20:16 |
|
ik zal gelijk maar aftrappen dan
nou ik vind dus van wel, want ik vind eigenlijk dat er dankzij al die harry potter computerspellen, mokken, stickerboeken, eventuele gezelsschapsspellen een verkeerd beeld ontstaat van het originele harry potter verhaal dat in de boeken wordt beschreven.
de films vind ik niet erg hoor, maar de computergames volgen de lijn van de films, en niet van het boek, wat, in mijn ogen, beter is dan de films.
dankzij de boeken heb ik nu een compleet beeld van harry potter en alles wat in de boeken afspeelt, en dat is gewoon het mooiste wat er is vind ik.
ik heb bijv. een heel ander beeld van snape dan in de films wordt weergegeven, en ook perkamentus, zwamdrift, en marcel zijn heel anders in mijn eigen verbeeldingswereld. en dankzij de films en de spellen denken veel (jonge)kinderen dat ze de boeken niet meer hoeven te lezen, of tenminste wachten tot ze de film hebben gezien, en dan pas de boeken gaan lezen, in mijn ogen de foute volgorde!
ik hoop dat de mensen die ook eerst de boeken hebben gelezen het met mij eens zijn, want het is wel degelijk dus voor het imago van harry potter en co... |
|
|
|
|
Jim
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 19, 2004 20:18 |
|
Ik snap niet waarom...
Al vind ik sommige dingetjes wat kinderachtig getekend. Maar de meeste dingen zijn mooi. Vink dan... Vooral de posters en kalenders. (en vooral de movie merchandise! )
De meeste dingen waar 'Harry Potter' op staat koop ik, of ik het nou leuk vind of niet. (naja, wel een beetje...) Maarrum, waarom zou het slecht zijn voor het HP imago dan?
Edit: Woeps.. Ben een paar berichten te laat.. ^^' |
Laatst aangepast door Jim op Za Nov 20, 2004 9:26; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Stephan
1e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 19, 2004 20:30 |
|
omdat wij waarschijnlijk het er toch wel over eens zullen zijn dat de boeken mooier/spannender/leuker zijn dan de films, hoe goed de films ook zijn, en ik vind gewoon dat ik iedereen die eigen wereld gun die je krijgt met het lezen van de boeken, als je eerst de films hebt gezien, zie je de hele tijd de gezichten van de acteurs voor je, ik heb dat niet, omdat ik mijn eigen gezichten heb verzonnen bij de personages, en da's gewoon leuker vind ik |
|
|
|
|
Cristina
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 20, 2004 18:31 |
|
Nee hoor,
waarom zou dat het imago aantasten? het is juist leuk, je kunt op die manier vaker met Harry Potter bezig zijn.
Er zit wel een nadeel aan, het meeste is erg duur, ik zag laatst de slaapzak die in HP3 zijn gebruikt, alleen kostte die € 69,-- wat ik erg veel vind voor een slaapzak. |
|
|
|
|
Sambora
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 27, 2004 2:11 |
|
ik denk niet dat de spullen het imago van de boeken schaad... het is heel leuk voor de fans natuurlijk om allerlei dingen te kunnen krijgen dan alleen boeken en films... het zijn leuke dingen die je kunt krijgen en daarmee word het imago volgens mij niet geschaad... het schaad eerder het imago van de uitgeverij als uitbuiters van een succes... |
_________________ You know, you remind me of a poem I can't remember, and a song that may never have existed, and a place I'm not sure I've ever been to
- Don't You Know Who I Think I Am - |
|
|
|
Nathalieke
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 13, 2004 17:24 |
|
Ik denk van wel. Je moet maar eens zien wat ze allemaal hebben: HP-tandenborstels, HP-dit, HP-dat... En zoals die tandenborstel: ik bedoel, ik ben ook HP-fan, maaro m mijn tanden met een HP-tandenborstel te gaan poetsen,... Nee, liever niet. HP moet HP blijven, en niet HP-spullen. Zolang de boeken maar goed zijn... |
|
|
|
|
sartoootje
6e jaars
Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 24, 2004 12:45 |
|
ze volgen de films en niet de boeken, terwijl de boeken het orgineel zijn.
sommige van de films vind ik erg slecht op het boek gebasseerd. de getekende versies vind ik ook slecht dus ik vind sowieso dat je niet te veel hp-spullen moet maken zoalng het slecht op het boek gebasseerd is. |
|
|
|
|
Rudy
True Dumbledore
Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 24, 2004 13:16 |
|
Wat origineel is en wat niet maakt op zich niet uit...
De echte hp-freakz lezen de boeken en kijken de films...
Daarnaast worden er spelletjes gekocht en een hoop andere rommel...
Als je niks van dat alles wilt hebben, moet je het gewoon niet kopen.
Ik vind het leuk om dingen te hebben van HP en ben blij dat er zoveel 'rotzooi' is. Dat maakt de hype alleen maar groter dan hij al is.
En natuurlijk zullen er mensen zijn die vinden dat het een grote mediahype-bussiness is. Groot gelijk, dat vind ik van starwars...
Het is dus maar net waar je fan van bent, ne maar goed dat ze veel leuke dingen voor de fans maken. En het dus uitbuiten...
En tja 'imago' als er helemaal geen merchandise zou zijn, dat zou pas slecht zijn voor een imago. Bij een hype hoort nu eenmaal veel merchandise... Al die spullen is eigenlijk alleen maar een goed teken, dat betekend dat HP 'leeft'... |
|
|
|
|
LolligLuitje
6e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 24, 2004 13:25 |
|
Ik vind het wel degelijk slecht voor het imago van zo'n goed verhaal als Harry Potter. Twee jaar geleden in een winkel, was er een plank vol Harry Potter spulletjes. Ik hoorde een jongen toen letterlijk zeggen: 'Ach dat Harry Potter, is toch over een maand weer voorbij'. Alsof het alleen maar een rage is. Daar kan ik me soms echt aan storen. Mensen kunnen er een vertekend beel van krijgen, dat het alleen maar een rage is voor kinderen over een bebrilde tovenaarsleerling.
Ik ben niet tegen mechandise: maar ik had het liever in mindere mate gewild, zoals bijvoorbeeld bij Lord of the Rings (daar hadden ze toch geen tandenborstels enzo van? ) |
|
|
|
|
Justintime
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 24, 2004 13:43 |
|
Ik zou niet weten waarom het slecht is...
De meeste dingen zijn leuk, behalve die slecht getekende dingen... Bijvoorbeeld de merchandise die Rudy Perkamentus heeft daar ben ik net jaloers op! Het is wonderbaarlijk wat ze allemaal kunnen maken, de dingen die uit de film zijn gehaald zijn vooral leuk.
Het is misschien een beetje overdreven dat ze er speelgoed van maken, maar er zijn ook jongere fans van Harry Potter, daar heb ik over een paar jaar ook nog mee gespeeld. Dus ik zou niet weten waarom het slecht zou zijn voor het imago.. |
like a lovers song |
|
|
|
Rudy
True Dumbledore
Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 24, 2004 16:16 |
|
LolligLuitje schreef: | Ik vind het wel degelijk slecht voor het imago van zo'n goed verhaal als Harry Potter. Twee jaar geleden in een winkel, was er een plank vol Harry Potter spulletjes. Ik hoorde een jongen toen letterlijk zeggen: 'Ach dat Harry Potter, is toch over een maand weer voorbij'. Alsof het alleen maar een rage is. Daar kan ik me soms echt aan storen. Mensen kunnen er een vertekend beel van krijgen, dat het alleen maar een rage is voor kinderen over een bebrilde tovenaarsleerling.
Ik ben niet tegen mechandise: maar ik had het liever in mindere mate gewild, zoals bijvoorbeeld bij Lord of the Rings (daar hadden ze toch geen tandenborstels enzo van? ) |
Daar vergis je je in... Een simpele zoekactie voor LotR spullen levert waarschijnlijk meer op dan een zoekactie voor HP-spullen...
En het is maar net wat je wilt hebben. Wil je toevallig heel graag een hp-tandenborstel... nou dan mag je van geluk spreken dat deze er is
Ik hou zelf niet zo van merchandise waar harry potter op staat. Het moet wel met de toverwereld te maken hebben. maar meer alsof je er zelf in zit. En dan is een ding waar 'harry potter' op staat niet echt leuk. |
|
|
|
|
Gael
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 27, 2004 9:18 |
|
Sommige dingen wel, die heel kinderachtig zijn.
Maar dat is er maar zelden.
Ik vind het niet slecht voor het imago want het is leuk als je een Hp boekenlegger kan kopen, glazen, mappen en schoolartikelen enz.enz. |
|
|
|
|
PixieFilth
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Ma Dec 27, 2004 15:07 |