Auteur |
Bericht |
iesz
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
67 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 07, 2005 19:40 |
 |
wat vinden jullie het slechste boek ik vind de heksen vrij saai ik heb nog veel saaider gelezen maar ik ben de titel kwijt dus ja...owja ik vind handen thuis ook supper saai |
Laatst aangepast door iesz op Zo Jan 16, 2005 11:45; in totaal 3 keer bewerkt |
|
  |
 |
**lupos**
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 18:06 |
 |
een slecht boek....?
uuuuuh.....
ik vind waargebeurde verhalen echt zo slecht..., bah ik moet er van braken! |
|
|
  |
 |
Lyz
2e jaars

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 18:06 |
 |
uhmmm nou 'twee vrouwen' van harry mulisch (ofzo) was echt vreselijk (moest voor school lezen)... en wel meer van die boeken voor op je boekenlijst... echt vreselijk saai, er gebeurt dan helemaal nix in die boeken en dan achteraf zitten er allemaal rare motieven in volgens de leraar... gaap... |
|
|
  |
 |
The Snitch
2e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
Woonplaats: Ik woon nergens, want ik ben op de vlucht voor de Seeker ^^
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 19:14 |
 |
De Avonden van Gererd Reve, kan ik nou niet echt spectaculair noemen. Het was op zich wel een aardig boek, maar het was een beetje saai op sommige stukken...dan kom je gewoon niet verder... |
Laatst aangepast door The Snitch op Za Jan 08, 2005 19:35; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Lacrimosa
4e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 19:29 |
 |
Er bestaan geen slechte boeken. Punt.
Het auteurs bestaan is hard, je hebt geen idee hoe hard ze werken en iedereen heeft een andere smaak.
Geen enkel boek is slecht. |
_________________ Oh the glory when he took our place
But he took my shoulders and he shook my face
And he takes and he takes and he takes |
|
  |
 |
The Snitch
2e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 19:32 |
 |
*Violet Baudelaire* schreef: | Er bestaan geen slechte boeken. Punt.
Het auteurs bestaan is hard, je hebt geen idee hoe hard ze werken en iedereen heeft een andere smaak.
Ik ben het er niet mee eens. Het is jouw mening over een boek. Je kan toch niet zeggen: 'Het is een verschrikkelijk boek, maar toch vind ik het leuk omdat de auteur er zo hard voor heeft moeten werken'
Het komt gewoon door je eigen smaak. (dat zei je zelf al) Dus als jij een boek slecht vind....dan ligt het aan jou....maar dat hoeft niet per se....waarom denk je dat een uitgeverij niet alle boeken publiceert.... |
|
|
  |
 |
Catie
Chaotic Angel

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 19:38 |
 |
The Snitch schreef: | *Violet Baudelaire* schreef: | Er bestaan geen slechte boeken. Punt.
Ik ben het er niet mee eens. Het is jouw mening over een boek. Je kan toch niet zeggen: 'Het is een verschrikkelijk boek, maar toch vind ik het leuk omdat de auteur er zo hard voor heeft moeten werken'
Het komt gewoon door je eigen smaak. (dat zei je zelf al) Dus als jij een boek slecht vind....dan ligt het aan jou....maar dat hoeft niet per se....waarom denk je dat een uitgeverij niet alle boeken publiceert.... |
Ik ben het met Violet eens. In principe (als je logisch nadenkt) is geen enkel boek slecht. Allen je eigen mening zegt dat het boek slecht is.
In mijn opzicht vind ik bijvoorbeeld de boeken van Paul van Loon slecht omdat het soms hetzelfde is. Maar in het opzicht van iemand anders hier bijv. zijn zijn boeken geweldig omdat het griezelig is.
Zo komt het er altijd op neer dat een boek niet slecht is in werekelijkheid. Tenminste zo zie ik het.
Je smaak zegt of een boek slecht of niet is, voor jou. Maar niet voor iemand anders. |
|
|
  |
 |
Lacrimosa
4e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 19:40 |
 |
Ik wil gewoon zeggen dat boeken niet slecht kunnen zijn.
Iemand kan een bepaald boek 'stom' vinden, maar een ander vind het juist prachtig. Dat is een kwestie van persoonlijke smaak.
Ik vind slecht niet de juiste benaming. Als ik aan een boek begin voel ik direct aan of ik het mooi zal vinden. Dan lees ik gewoon niet verder, maar ga het niet 'slecht' noemen.
Dat is puur eigen mening |
_________________ Oh the glory when he took our place
But he took my shoulders and he shook my face
And he takes and he takes and he takes |
|
  |
 |
Lady_Granger
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Where the black clouds end and the heavy rain starts
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 19:43 |
 |
Catie schreef: | The Snitch schreef: | *Violet Baudelaire* schreef: | Er bestaan geen slechte boeken. Punt.
Ik ben het met Violet eens. In principe (als je logisch nadenkt) is geen enkel boek slecht. Allen je eigen mening zegt dat het boek slecht is.
In mijn opzicht vind ik bijvoorbeeld de boeken van Paul van Loon slecht omdat het soms hetzelfde is. Maar in het opzicht van iemand anders hier bijv. zijn zijn boeken geweldig omdat het griezelig is.
Zo komt het er altijd op neer dat een boek niet slecht is in werekelijkheid. Tenminste zo zie ik het.
Je smaak zegt of een boek slecht of niet is, voor jou. Maar niet voor iemand anders. |
Boeken zijn nooit helemaal slecht!
Ze kunnen wel minder goed zijn dan andere maar echt slecht zijn ze niet.
Wat ik 'minder goede' boeken vindt:
Merg en Been; boek van de basisschool. Snapte er helemaal niks van, erg verwarrend en vreemde verhaallijn.
Griezelbussen; lekker eentonig, elk boek gaat ongeveer hetzelfde. De computerspellen ervan zijn wel leuk!
Das gespenst im Schaukelstuhl; Moet ik voor school lezen. Onwijs saai!
Zo zijn er nog wel meer boeken, teveel om op te noemen!  |
|
|
  |
 |
*Diooh*
5e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 19:53 |
 |
Catie schreef: | The Snitch schreef: | *Violet Baudelaire* schreef: | Er bestaan geen slechte boeken. Punt.
Ik ben het eens met Catie en Violet Baudelaire.
Of je boeken leuk vind of niet, ligt aan je eigen smaak.
Je kan niet zeggen: Dat is een stom boek, want dat is gewoon je eigen mening en geen feit.
Maar daarom gaat het in dit topic ook over wat je vind en niet wat het slechtste boek is
iesz schreef: | wat vinden jullie het slechste boek ik vind de heksen vrij saai ik heb nog veel saaider gelezen maar ik ben de titel kwijt dus ja |
Ontopic: Ik weet zelf niet echt wat ik het slechtste boek vind dat ik heb gelezen.. ik heb eigenlijk nog niks gelezen wat echt slecht is.
Naja.. het is misschien best een keer voorgekomen maar dan heb ik dat boek na een paar blz's door het raam gegooit ^^
En weet dus niet meer wat de titel was.. |
|
|
  |
 |
The Snitch
2e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 20:07 |
 |
*Violet Baudelaire* schreef: | Ik wil gewoon zeggen dat boeken niet slecht kunnen zijn.
Iemand kan een bepaald boek 'stom' vinden, maar een ander vind het juist prachtig. Dat is een kwestie van persoonlijke smaak.
Ik vind slecht niet de juiste benaming. Als ik aan een boek begin voel ik direct aan of ik het mooi zal vinden. Dan lees ik gewoon niet verder, maar ga het niet 'slecht' noemen.
Dat is puur eigen mening |
Als je het zo zegt dan ben ik het wel met je eens. Slechte boeken bestaan wel maar dan noem je ze zelf slecht. In feite wil dat niet zeggen dat ze écht slecht zijn.  |
|
|
  |
 |
lunaaa
3e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 20:21 |
 |
Ik vind sommige boeken wel echt slecht. Dat betekend niet per sé dat ze dat zijn, maar ik ben toch vrij om ze slecht te vinden. Het gaat mij dan niet om boeken die ik niet mooi vindt. Mulisch en Reve zijn niet mijn favoriete schrijvers, maar kwalitatief is het best goed, ondanks dat ik er niet van kan genieten.
Wat ik echt slechte boeken vindt, zijn die bouquetromannetjes. Kom op zeg!!! Echt helemaaal verschrikkelijk!! |
|
|
  |
 |
Pieper
Grote Zaal Hoofdmonitor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 20:59 |
 |
wel dat is simpel, de verplichte boeken die ik voor school moest lezen  |
|
|
  |
 |
MeLoveSnape
Hotemetoot

Verdiend:
1077 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 11, 2005 23:35 |
 |
Hele slechte boeken (sorry voor de term, posters boven mij) lees ik eigenlijk nooit. Af en toe begin je aan zo'n boek maar na twee bladzijden leg je zoiets weg en kijk je er nooit meer in.
Ik moest op de middelbare school wel een supersaaaaaai boek lezen van Louis Couperus. Van oude mensen en de dingen die voorbij gaan. Waardeloos, maar ja 't schijnt literatuur te zijn...
Ow, ook zo'n boek: Gijsbrecht van Amstel, een boek van Vondel. Nee zeg, dat moesten we klassikaal lezen en ik heb nog nooit zoveel geslapen in de les. En dat ondanks het feit dat dit boek helemaal volgens de regels van 'het perfecte toneelstuk' is geschreven. Als je zoiets achter de rug hebt dan sméék je om Paul van Loon te mogen lezen... |
|
|
  |
 |
Arjel
5e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 13, 2005 15:20 |
 |
Oef, nou over slechte boeken praten dat is een ding, maar wat voor mij toch wel het toppunt is van saai/stom etc zijn die boeken die je klassikaal moet lezen ..
Kinderen van de Esborg .. of iig iets in die richting, daar was ik nou helemaal geen fan van ^^ .. [ Dat waren van die boeken die ik in groep 5 moest lezen, de prehistorie ongeveer .. ]
Maar, ik wou wel even kwijt dat ik hier niet mee zeg dat de boeken slecht geschreven zijn, natuurlijk is er tijd en moeite in gestoken, maar het sprak me totaal niet aan ..
|
|
|
  |
 |
|