Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Schaakbord Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Eldarion'
Oude Forumnaam: Black-Girl 6e jaars
6e jaars

Verdiend: 26 Sikkels

Eldarion' is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2004 19:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zeker een zeer goede theorie... Wel jammer dat het Engels is.. (kan ik niet goed)
Ik zou zelf ook geen tegenargumenten kunnen verzinnen.. (hoewel het me toch wel sterk lijkt dat er zo'n grote hint in boek 1 staat..)

Door deze theorie snap ik eindelijk dat Ron=Perkamentus gedoe is ontstaan.. misschien geloof ik er ook wel in..

Profiel bekijkenStuur privébericht
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2004 20:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

deze theorie vind ik zeer interessant, ik heb alleen nu geen tijd om dat hele ding in het engels te lezen.
voor zover ik heb gelezen wat er in dit topic staat kan ik geen tegen-argumenten bedenken en zou ik het erg slim vinden van JK als dit egt waar zou zijn, en dat het misschien ook zou betekenen dat harry niet doodgaat vind ik ook erg cool Smile
maar welk schaakstuk zorgt er op het laatst voor dat harry de koningin schaakmat zet?
ron toch? op dat paard?
dat betekent dan dus dat ron misschien doodgaat!?
en dat harry dan voldemort kan verslaan...
*wil niet dat ron doodgaat en zit heel zielig te doen Crying or Very sad *

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: In worlds of Magic, Fear and Death, where none other lives

blackie is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2004 20:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is hier onmogelijk dat Ron dood gaat want anders rust de stelling Ron=Perkie op niets. Ron moet al redelijk oud zijn wanneer hij terug keert in het verleden om Perkie's rol over te nemen. (dus zeker geen 1Cool
Het is inderdaad waarschijnlijker dat Perkie het niet overleeft.

Sirius
1e jaars
1e jaars

Sirius is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 18, 2004 10:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een bravootje voor de mensen die dit bedacht hebben! Heel goed gevonden maar helaas ietsje te ver gezocht naar mijn mening...

Ik denk dat je nog meerdere linken kunt vinden in het verhaal die te maken hebben met de oorlog maar of ze telkens door JKR bedacht zijn? Hmmm...

Toch vind ik het een heel interessante theorie! Heel goed gevonden, ook de link naar Sirius en Bellatrix! Maar ik denk niet dat we er mee rekening moeten houden dat dit door JKR bedacht is... is denk ik gewoon toeval.

Rubeus
7e jaars
7e jaars

Rubeus is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 18, 2004 15:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het een mooie en (heel belangrijk) goed onderbouwde theorie. Ik denk dat gedeeltes ervan wel waar zijn, maar niet alles. Er komt nog steeds wel een hoop giswerk bij kijken en je kunt nooit alles goed gokken natuurlijk.

Verstrek nooit wachtwoorden of creditcardnummers in een bericht.
Aduadariel
2e jaars
2e jaars

Aduadariel is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2004 17:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Smile Als die chessboard theorie echt waar is, heeft Rowling echt weer een geweldige hint bedacht. Wat doordenkt die vrouw toch alles goed!
Alles klopt gewoon. Rowling is zelf de grootste meestermagier! Smile

Ik denk dat die chessboard theorie best eens kan kloppen. Het klinkt allemaal heel aannemelijk. Met die zeven stappen, zeven jaren. En de stukken die elkaar slaan. En dat wit het eerst aan zet is.
Alleen staat zwart altijd voor het kwade en wit altijd voor het goede. Zou Rowling dat dan omgedraaid hebben? Wel origineel. Wink

Maar dat Ron Perkamentus is. Eh nee, daar wil ik niet in geloven. Confused

Katia
Dreuzel
Dreuzel

Katia is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2004 17:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

is vrij moeilijk om te begrijpen hoor
mjah ik ben dom dus jah trek er u der ma nx van aan=D
maar het kan altijd die redenering

renser
Dreuzel
Dreuzel

renser is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2004 18:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kan me wel vinden in de theorie, maar ik weet zeker dat JKR nooit drie keer de tijdverdrijver zal gebruiken, dus of harry redt lily in Goderics Hollow, of ron is perkamentus, maar een moet afvallen.

Ginny_Evans
1e jaars
1e jaars

Ginny_Evans is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 25, 2005 11:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb net die theorie op die site gelezen en ik moet echt zeggen dat ik hier nooit op gekomen was! ik denk dat ik hierbij wel moet zeggen: Of het klopt precies of het is grote onzin(maar super goed gevonden)! Als JK het zo precies heeft uitgezocht dan heb ik een nog grotere bewondering voor haar! Maar wat het met JK is .. je kunt wel een (zeer goede) theorie hebben maar JK blijft ons meestal toch verrassen!

Kenrick
1e jaars
1e jaars

Kenrick is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 25, 2005 17:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eerst dacht ik dat die weer een theorie was, die echt TE ver gezocht werd! Maar ik heb hem nog een paar keer herlezen, en eigenlijk zit er wel wat in! En het is eigenlijk ook wel heel knap dat iemand hem 'gevonden'
heeft!
Maar wat ik nog knapper zou vinden (als ze het expres gedaan heeft) is dat J.K hem VERZONNEN heeft!!

Very Happy Gr kenrick Very Happy

Laatst aangepast door Kenrick op Za Mrt 26, 2005 12:44; in totaal 4 keer bewerkt
Jim
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 20 Sikkels

Jim is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 25, 2005 19:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Te ver? Ik zie genoeg dingen in die theorie die kunnen kloppen...

Wat vooral mij opvalt (en mij valt wat op, ik heb de schaakscène vandaag drie keer gezien, voor wat PhotoShop dingen...) is dat veel zwarte stukken neer gaan... Wie zijn al die pionnen die daar gesloopt worden? En al die andere stukken, maar die worden in de theorie genoemd... Ik vind het een goede theorie. Smile

Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 31, 2005 22:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de theorie ook van A tot Z gelezen en ik zie wel degelijk punten uit de theorie die kunnen kloppen. Ik heb zelf nog nooit van deze theorie gehoord totdat ik op het boekenboard het topic: "Knight2King theorie" tegen kwam. Ik keek daarin en daar stond de theorie. Na het lezen ervan geloof ik bepaalde punten wel, zoals van het schaakspel dat Harry uiteindelijk de laatste slag moet uitdelen maar eerst daar Ron voor moet zien opgeofferd worden.

Aan de ene kant kan deze theorie gewoon waar zijn, maar er zijn ook punten waar ik me mijn vraagtekens zet. Bijvoorbeeld bij dat Albus Perkamentus Ron zou zijn.

Wie weet komen we hierover (ik denk het wel) in deel 6 en anders denk ik sowieso deel 7 wel over te horen of deze theorie volledig klopt, deels klopt of gewoon onzin is wat goed bedacht was.

ninja666
Dreuzel
Dreuzel

ninja666 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 03, 2005 17:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat die theorie goed ken kloppen
ik zie ron er wel voor aan om zichzelf op te offeren zodat harry voldi ken verslaan.
doordat harry word gered door ron door zijn opoffering ontstaat er weer een kracht van harry (liefde) en ken hij daar voldi definitief mee verslaan.

Ferro
Dreuzel
Dreuzel

Ferro is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 04, 2005 15:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat stukje over Desiderius Perkamentus lijkt me wel logisch. Percy zit nu bij Droebel en het Ministerie en het lijkt me heel erg voor de hand liggend als Ron geen contact meer met hem zoekt en dan Percy dus Desiderius is. Perkamentus heeft ook geen contact meer met Desiderius.
Arrow
En nog iets: Dat stukje van die Smekkie met Kotssmaak. Als dit binnenkort gebeurt (de 2 komende boeken), dan kan ik nog niet op de reactie van Ron wachten
Arrow
In het schaakspel offert Ron zich op zodat Harry Voldemort kan slaan en dus de oorlog te winnen, daarvoor moet Harry dus 3 stappen zetten en dat zijn 3 (gevaarlijke) jaren. Dit klopt nog allemaal, maar Ron offert zich dus op als Harry nog 3 stappen moet zetten, dat zou betekenen dat hij al in GoF dood zou moeten zijn en dit is niet gebeurt
Arrow
Verder echt een geweldig bedachte Theorie. Super Goed vertaald.

prof stronk
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

prof stronk is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 05, 2005 9:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

wauw wat een theorie!!!!moet nog wat denkwerk verrichten om alles te snappen...
geweldige vondst, het verklaart in ieder geval waarom Perkamentus al zoveel weet en dan vindt ik JKR een nog geweldiger schrijfster dan ik al dacht, maar er blijven wat vragen hangen:

Question als deze Perkamentus Ron is, waar is Perkamentus 1 dan.
Question hoe oud is Desiderius dan? is hij misschien Perkamentus 1?

prof stronk Very Happy Smile

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp