Auteur |
Bericht |
LupinRules
Dreuzel

Verdiend:
52 Sikkels
Woonplaats: In the 5th cellar of the Opera House, reading Harry Potter to Erik
|
Geplaatst:
Do Feb 03, 2005 12:23 |
 |
Oke, vraagje:
Het gaat steeds over het litteken van Harry, maar ik heb iets gevonden over een ander litteken.
In boek 1 zegt Perkamentus dat hij een litteken heeft net boven zijn knie. Op zich niet zo belangrijk, zou je zeggen. Maar nu komt het:
In boek 4 ligt Harry in de ziekenboeg en dan maakt Droebel ruzie met Perkamentus. Droebel zegt dan (Engels):
" You'll forgive me, Dumbledore, but I'v heard of a cursed scar acting as an alarm bell before..."
In de Nederlandse vertaling staat dat Droebel zegt dat hij nog NOOIT heeft gehoord van een litteken dat als alarmbel dient. Maar volgens mij staat er juist 'Ik heb al WEL eens gehoord van een litteken dat als een alarmbel werkt (en toen geloofde ik het ook niet).
Als dit laatste wat ik zeg waar is, slaat de opmerking van Droebel dan op het litteken van Perkamentus? Zo ja, waar heeft Perkamentus zijn litteken dan vandaan en waar heeft dat litteken hem voor gewaarschuwed?
Beetje vraag en misschien zit ik er helemaal naast. Het kan in mijn Engelse boek een drukfout zijn. |
|
|
  |
 |
BeeGee Kenobi
The Lost Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 03, 2005 12:29 |
 |
Euhm...als ik me niet vergis is het litteken van Dumbledore een plattegrond van de Ondergrondse van London..dus ik neem niet aan dat het daarover gaat....Ik zal de zin eens even opzoeken...
Ik vind het wel een vage zin "but I've heard of a cursed scar acting as an alarm bell before"..de zin heeft geen overtuigingskracht...
Ik zou dan eerder zeggen "but I did hear of a cursed scar acting as an alarm bell.." IPV die andere zin...dubieus..ik zal het even nalezen in mijn boek.. |
|
|
  |
 |
Lady_Granger
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Where the black clouds end and the heavy rain starts
|
Geplaatst:
Do Feb 03, 2005 16:17 |
 |
Ja, idd, het is de plattegrond van de ondergrondse in Londen.
Maar waarom zou die zin van Droebel over Perkamentus moeten gaan.
Het kan ook over zichzelf zijn.
Of over iemand anders. |
|
|
  |
 |
KNIKKEBEEN
7e jaars

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 03, 2005 20:05 |
 |
Ach, alle theorieën hebben soms de kracht om ons tot denkwerk te zetten... de een wat krachtiger dan de ander... Maar ik denk dat het niet echt iets te maken heeft met dat zinnetje... Alhoewel hij wel mogelijk kan zijn.
*Miauw* KNIKKEBEEN |
_________________ Read my one-shot
Harry Potter en Het Geheim!
www.harrypotterforum.nl/viewtopic.php?t=26 |
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 29, 2005 17:28 |
 |
Hum, wel vreemd, maar er stond idd dat het de ondergrondse was  |
|
|
  |
 |
Jim
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 29, 2005 18:04 |
 |
Sirius Black's Girl! schreef: | Neej..het is de plattegrond van de Ondergrondse van London (staat letterlijk in de boeken van HP)... |
"Scars can come in handy. I have one myself above my left knee that is a perfect map of the London Underground."
En ik denk niet dat Dumbledore dat meende, hij maakt wel vaker grapjes. Ik denk dus ook niet dat je theorie klopt. Maare..Een litteken, joepie, die hebben mensen wel vaker hoor.. ik ben ooit tegen een muur gelopen en heb ook een litteken op mijn voorhoofd..Littekens zijn niet zo zeldzaam... |
|
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 30, 2005 8:54 |
 |
Ja, haha ik heb er een op mijn been, vlak bij mijn knie, daar ben ik toen ik klein was gevallen. Maar ik denk dat alleen Harry een raar litteken heeft, en niet perkamentus. Hij maakte vast weer een grapje. |
|
|
  |
 |
Mrs. Potter
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 30, 2005 21:15 |
 |
Die opmerking van Perkamentus was natuurlijk een grapje. Kom op zeg, een plattegrond van de Londonse ondergrondse??? Maar goed, denk niet dat er iets waar is over je theorie van het litteken. Bovendien, Droebel is een man die niet snel een probleem ziet en altijd dingen blijft ontkennen en het liefst zijn eigen gelukkige leventje wil leiden. Zou raar zijn als hij opeens mee gaat in een theorie en onrust zaait door te zeggen dat hij wel eens gehoord heeft van een litteken die als alarmbel werkt. Daarmee zou hij juist bevestigen dat er iets aan de hand is  |
|
|
  |
 |
!assie!
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 16, 2005 14:09 |
 |
ik denk dat dat litteken hem waarschuwd als er iets gaat gebeuren, verder kan ik niks bedenken..... maar volges mij had het litteken wel een speciale vorm.... het had iets te maken met een metro! dat weet ik alleen verder weet ik niks ( en asl dat al gezegd is Sorry!) |
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 16, 2005 14:23 |
 |
@!assie! lees jij de andere berichten wel, het wordt in een stuk of zes berichten vernoemd dat het de metro is...
Veel speciaal aan het litteken van Perkamentus is er volgens mij niet.
De ondergrondse van London, verder niets.
Littekens kunnen wel dingen voorspellen hoor.
Ik heb eentje op mijn arm en als het gaat regenen, dan begint het soms te jeuken....(Ik moet daarvoor niet naar de lucht gekeken te hebben.) |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
debby, natascha
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 16, 2005 15:59 |
 |
We hadden een keer een theorie gehoordt dat perkamentus ron was (dat ron terug was gereist door de tijd) maar als je het nu zo bekijkt kan het wel.. in deel 3 werd ron toch bij zijn been gebeten door sirius en mee gesleurt.. het zou kunnen dat zijn litteken daar vandaan komt.. wat denken jullie?? |
|
|
  |
 |
lunaaa
3e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 16, 2005 16:27 |
 |
debby, natascha schreef: | We hadden een keer een theorie gehoordt dat perkamentus ron was (dat ron terug was gereist door de tijd) maar als je het nu zo bekijkt kan het wel.. in deel 3 werd ron toch bij zijn been gebeten door sirius en mee gesleurt.. het zou kunnen dat zijn litteken daar vandaan komt.. wat denken jullie?? |
Ik vind het erg vergezocht. Het probleem van boeken waarin veel dubbele lagen zitten (zoals in bijvoorbeeld HP) is dat sommige mensen echt overal wat achter gaan zoeken. Terwijl er echt niet overal wat achter zit... |
|
|
  |
 |
oxi4acid
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 16, 2005 17:49 |
 |
debby, natascha schreef: | We hadden een keer een theorie gehoordt dat perkamentus ron was (dat ron terug was gereist door de tijd) maar als je het nu zo bekijkt kan het wel.. in deel 3 werd ron toch bij zijn been gebeten door sirius en mee gesleurt.. het zou kunnen dat zijn litteken daar vandaan komt.. wat denken jullie?? |
dit zou toch eigenlijk niet kunnen als ron dood gaat?
dus of ron gaat niet dood of dit is wel heel erg ver gezocht  |
|
|
  |
 |
Jalf
The Musical Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 17, 2005 8:28 |
 |
JKR heeft al bevestigt dat Ron en Dumbledore niet een en dezelfde persoon zijn. Het zijn dus twee verschillende mensen, niets om je zorgen over te maken dus. |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
  |
 |
Mrs Jessica Black
4e jaars

Verdiend:
428 Sikkels
Woonplaats: In de ballebak, met Hoofd m'n beste vriendin in Überhaupts Broeder
|
Geplaatst:
Vr Mei 20, 2005 14:51 |
 |
Over dat litteken, he...
Ik weet niet. Rowling zorgt er wel vaker voor dat nuttige informatie in kleine hoekjes worden gestopt.
Als Dumbledore echt een litteken heeft die PERFECT(!) lijkt op de kaart van de London Underground, vind ik dat eigenlijk en beetje verdacht.
Ikzelf dacht aan dit; 'Authomutilatief.' (dat houd in dat je jezelf snijd)
Als het namelijke echt de perfecte map van de Underground is, kan dat geen toeval zijn. Misschien heeft ie die kaart ooit nodig gehad, maar moest hij 'm secretly bij 'm dragen. (dat wil zeggen; onopvallend; niet op los papiertje of iets dergelijks) Of kon/mocht hij gewoon geen kaart meebrengen.
Zou dit zo zijn, (dat ie die kaart zelf in z'n been heeft gekrast/gesneden/gekerft) dan zal dat nog wel een rolletje hebben gehad bij Harry's leven.
Maarja... waarom? Waarom zou ie dat dan gedaan hebben? Nog geen verklaring voor. |
_________________ "Asked if I'd finished with my newspaper, cool as you please, said he missed doing the crossword."
LEIK 0MG SIRIUS MAK3S CROZZWORDZ!
"Peter heeft verschrikkelijke kleine waterige kraaloogjes!!" |
|
  |
 |
|