Auteur |
Bericht |
Derk
3e jaars
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 22, 2005 10:32 |
|
Hoi, Ik heb gemerkt dat er nogal veel talent op het harrypotterforum aanwezig is, qua verhalen en tekenen! Maar nu wil ik jullie vragen, hoe hebben jullie dat tekenen geleerd? En hoe maken jullie de tekeningen? Een cursus bijvoorbeeld. Of plaats hier eens een tekening met stappen hoe je het maakt. Foto's zijn altijd welkom..
Grtjes, Derk
Ik maak zelf mijn tekeningen met 3 boeken.
- Ik kan tekenen
- Manga
- Fantasy
Ik hoop dat ik dit topic mag openen, zo niet.. Dan mag er een slotje op of mag het verwijdert worden. Dit topic is ook gemaakt om mensen te helpen met tekenen, zodat ze ideen krijgen.. |
Laatst aangepast door Derk op Wo Jun 15, 2005 19:39; in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
Charlie
Oceanic 815 Survivor
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 22, 2005 12:19 |
|
Ik heb het tekenen geleerd doordat ik tekenles volg (ondertussen al 7 jaar) enzo, maar, nu vraag je je misschien af, hoe komt het dan dat je hier geen topic hebt, wel ik kan mijn tekeningen niet op het internet zetten, omdat ik geen scanner heb, helaas!
Maar goed...
Greetz Charlie |
|
|
Derk
3e jaars
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 22, 2005 12:21 |
|
Da's wel erg jammer ja.. Ik hoop op meer reactie's! Misschien kun je bij iemand anders het proberen.. Zijn tekenlessen trouwens duur?
Grtjes Derk..
*huppelt vrolijk het topic uit* |
|
|
|
|
Charlie
Oceanic 815 Survivor
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 22, 2005 12:25 |
|
Tekenlessen zijn wel tamelijk duur, vooral als je je materiaal zelf moet kopen! Maar, het materiaal (Het dure, en moeilijk verkrijgbare) hebben ze daar in de tekenles zelf, dus dan moeten wij het niet meer kopen.
Maar ik zeg wel dat het geld dat je er aan spendeerd het de moeite waard is, want je leert en maakt er heel veel en mooie dingen!
Greetz Charlie |
|
|
Woody
6e jaars
Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 22, 2005 12:56 |
|
Ik kan eigenlijk niet echt goed tekenen , ik heb niet echt veel fantasie als het over tekenen gaat. Als ik iets moet tekenen is het meestal in de stijl van mijn broer of zus , die wel erg goed kunnen tekenen. Ik ga zelf niet naar een tekenschool , ik vind tekenen wel leuk maar het boeit me niet zo hard om naar een school te gaan. |
|
|
|
|
Lacrimosa
4e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 22, 2005 14:14 |
|
Ik volg inmiddels drie jaar kunstacademie, beeldende kunst. Ik was vroeger al dol op tekenen en leer zo ook andere technieken die ik kan gebruiken, mijn leerkracht is tevreden over mijn tekeningen en heeft enkel een opmerking op het gebruik van kleuren en techniek. Dat klopt, want ik kleur nooit mijn tekeningen in, dan verpest ik ze. Qua techniek ben ik een ramp in beeldjes kneden en of waar je klei moet bij gebruiken ^^'', papiermaché is dan ook een vijand van me .
Ik heb er lang op moeten oefenen en ben kritisch over mijn werk, ik leer uit mijn fouten en ben volledig gericht op gedetaileerd werken en gezichten. Nu komen er bij die gezichten ook de regels van de anatomie bij. Dat is behoorlijk moeilijk en moet vaak opnieuw beginnen, maar als ik uiteindelijk een tekening waar ik geheel tevreden over ben af heb, krijg ik een soort van zelfvoldoening.
Ook gebruik ik een soort van tekenpen, schaduwen is hier best wel moeilijk mee, maar het is wel handig voor de details.
Het is een dure hobby want voor Rembrandt krijtjes (half-zachte pastels) betaal je al makkelijk 30 € voor een doos. |
_________________ Oh the glory when he took our place
But he took my shoulders and he shook my face
And he takes and he takes and he takes |
|
|
|
Sylvia
4e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 22, 2005 15:20 |
|
ehm... (ojah ik heb hier geen topic... maargoed, ik teken wel veel en er word weleens gezegd dat het wel mooi is dus ik reageerd ook maar ^^)
ik heb gewoon van jongs af aan veel getekend, en getekent, en nog meer getekend... en ik heb mensen over tekenen horen praten en hun tips voor elkaar afgeluisterd, en veel naar men moeder gekeken want die schildert veel (dat kan ik trouwens niet, ik snap ook niet hoe dat kan wel tekenen maar niet schilderen maargoed...) ... en veel objecten goed bekeken, en de mini-tekenlesjes van de basisschool, en nog meer tekenen en het gewoon heel vaak doen! want het is het makkelijkst om als je hebt getekent en je merkt dat het op een een of andere manier niet heel goed gelukt is, dan moet je goed gaan kijken wat de belangrijkste oorzaak daarvan is (bijvoorbeeld je hebt een gezicht getekent en die ziet er ontzettend debiel uit, en da kom je erachter dat je de ogen veel te hoog hebt getekent), als je zo je tekening bekijkt, zal je steeds minder snel fouten maken... ik heb wel eens in die teken-boeken gekeken, maar daarna nooit meer iets gedaan met de tips die erin stonden! en ik heb 1 jaar, toen ik nog heeeeeeeeeel klein was, op tekenles gezeten maar ik betwijfel of dat veel bijdrage heeft geleverd, het was daarvoor te kort en ik was nog te klein...
maar ik ben het helemaal met HP_Marije eens, als je tekenen écht leuk vind word je vanzelf goed.
Greetz, Sylvia |
_________________ careful where you stand, my love...
carefull where you lay your hand...
|
|
|
|
Malou
Unspeakable
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 22, 2005 17:05 |
|
Ik teken eigelijk al zolang ik me kan herinneren en oefen heel veel... ik luister naar tips en bekijk andermans art, en bestudeer plaatjes.
Verder volg ik een opleiding waarmee ik uiteindelijk illustrator kan worden, dus daar steek ik ook wat van op...
Verder heb ik nooit een cursus gevolgt oid. |
|
|
Derk
3e jaars
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 23, 2005 6:33 |
|
@: Tekenen en Schilderen is ook iets heel anders..
Ik teken ook, uit 3 boeken die in mijn eerste post vermeld worden.
- Ik kan tekenen (stappen volgen)
- Manga (Cursus)
- Fantasy (heel goed boek)
Ik schilder ook, net nog een weiland afgemaakt dat ik zal posten, morgen! |
|
|
|
|
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 23, 2005 19:46 |
|
Ik teken ook al zo lang ik me kan herinneren, eigenlijk... Op de basisschool wilde ik altijd tekenen, de kleuterjuf en mijn latere meesters werden altijd helemaal gek van me
En nu, in klas 3 van de middelbare school, word ik regelmatig op mijn vingers getikt dat ik wat netter met mijn schriften moet omgaan, ze staan namelijk helemaal vol met schetsjes ^^' Niet dat ik me er wat van aantrek ofzo Ik heb thuis twee boeken over Manga-tekenen, eentje van Christopher Hart en nog een van iemand anders war ik de naam van ben vergeten ^^'
Verder heb ik nog nooit tekenlessen gevolgd ofzo, en bij ons op onze kleine school word ook geen tekenen gegeven. Gelukkig ga ik volgend jaar naar een grotere vestiging van onze school en daar geven ze wél tekenen.
Ik ben zeker van plan later iets te gaan doen met tekenen. Ik vind het leuk, en mijn lerares handvaardigheid (die ons ook vaak tekenopdrachten opgeeft) vind dat ik talent heb ^^ Ik zit er zelfs over te denken naar de Kunstacademie te gaan. Mijn ouders zijn daar nog niet zo voor, omdat ze vinden dat ik mijn VWO-diploma zo niet optimaal ga benutten, maar ik vind dat ik zelf mag weten wat ik ga doen ^^ |
|
supernicky
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 23, 2005 19:52 |
|
ik kna niet zo super goed tekenen, maar vind het wel leuk.
ik teken graag van die monstertjes en ik probeer wel eens wat na te tekenen of ene paard ofzo, een keer heb ik een eenhoorn geteked en die was best goed gelukt. helaas heeft mijn moeder hem toen per ongeluk weggegooid (ze ging zomaar opeens mijn kamer opruimen)
nou ja, tekenen vind ik dus erg leuk!! |
|
|
|
|
Derk
3e jaars
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 24, 2005 7:20 |
|
Pottergirl, na jou verhaal te hebben gelezen ben ik erg onder de indruk van je.. Misschien dat ik ook weer eens wat met manga moet gaan doen..
*stopt boek in schooltas voor tussenuur*
Maar ach, ouders vinden wel meer dingen niet goed he, je hebt nog de tijd.. Misschien moet je eens een goed gesprek met je ouders beginnen.. Nouja, als ze op het HPF staan, kun je dan even de link geven naar je tekeningen..?
@: ^^ MMR... jij ook hoor, die tekeningen van jou zijn echt super! |
|
|
|
|
Sage
5e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 24, 2005 11:35 |
|
Ik heb hier lange tijd een topic gehad, maar ben ermee opgehouden en plaats m'n art nu op m'n LJ en op devArt. De mensen die hier wat langer zitten zullen zich m'n topic misschien nog wel herinneren.
De enige les die ik heb gehad was het verplichte en later keuzevak Beeldende Vormgeving op het VWO. Je bent daar weinig gericht bezig met tekenen, veel meer met verschillende dingen, maar ik heb wel de kans gehad met materialen en technieken te werken waar je thuis niet snel mee kan werken (zoals etsen).
Voor de rest is alles veel oefening. Ik kijk veel naar mensen die ik randomly op straat tegen kom maar die wel een typisch hoofd hebben, of leuke schoenen, die ik dan later misschien nog eens in een schets kan verwerken. Je moet vooral nooit bang zijn een 'lastige' pose of gezichtsuitdrukking uit te proberen, anders blijf je een eeuwigheid bij hetzelfde hangen.
Je moet ook zorgen dat je een soort eigen stijl krijgt. Die van MMR en MJB, bijvoorbeeld, zijn heel herkenbaar. Je ziet met één oogopslag of zij iets gemaakt hebben of niet. Als je hier oog voor hebt, kun je ook heel gemakkelijk de verschillende tekenaars van de Donald Duck onderscheiden.
Over de boeken van Christopher Hart: het enige goede dat ik erover kan zeggen, is dat ze niet zo duur zijn. Voor de rest vind ik ze erg slecht. In bijv. zijn boek over anatomie tekenen staan voorbeeldtekeningen die voor geen meter kloppen -- anatomisch gezien. Ook zijn boek over manga is geen aanrader. Er is een andere serie (door een echte Japanner) die honderd keer beter is, en in de Nederlandse versie niet eens zo gek veel duurder.
Dit heb ik recentelijk gemaakt, maar dit is een beter voorbeeld van mijn stijl. |
_________________ Something that is upside down is easier to read when it is also back to front.
~::Stephen Briggs!::~ |
|
|
|
*Arwen*
2e jaars
Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 24, 2005 20:00 |
|
Je zou eens kunnen kijken in een stripblad met poppetjes (bijv. de W.I.T.C.H.) en/of een boek kopen of lenen waar het allemaal stap voor stap uitgelegd wordt. En blijven oefenen. Oefening baart kunst. |
_________________ And I need you to recognize my friends
Cause they're there even though
You don't see them
I Feel Just Like A Child - Devendra Banhart |
|
|
|
Faiths Love
2e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 25, 2005 19:53 |
|
Ik heb het mezelf aangeleerd. Ik teken al mijn hele leven eigenlijk, al heb ik de laatste jaren pas echt iets kunnen maken. Soms gebruik ik het boek How to Draw Manga, maar dat is meer voor research of voorbeelden. Mijn tekeningen staan in mijn eigen topic bij Fan Art.
BB, Kimberly |
_________________ Sometimes we get second chances,
and sometimes we never make it past the first.. |
|
|
|
|