Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

[AF] De Avonturen Van James Potter Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: hoe vind je dit verhaal

leuk schrijf snel verder
52%
 52%  [ 40 ]
mua het gaat er moet meer spanning in
18%
 18%  [ 14 ]
ik val er zowat van in slaap
28%
 28%  [ 22 ]
Totaal aantal stemmen : 76

Auteur Bericht
Bradhadair
Oude Forumnaam: cho chang13 6e jaars
6e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 26, 2005 17:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

srry dat ik hiern bericht in zet(dat vink zelf met sommige verhalen irri) maar ik wil ff zegge dat het misn tijdje kan dure voordat ik weer verder schrijf mja jullie zien het vcanzelf wel

nogmaals mn excuus
gr. cc13

Profiel bekijkenStuur privébericht
Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 23, 2005 16:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga stoppen met schrijven
Ik ga nog kleine stukjes schrijven in dit topic over james potter wat op dit verhaal aansluit maar geen heel schooljar meer. Ik vind het erg jammer maar ik heb er gewoon geen tijd meer voor en als ik tijd heb kan ik mn hoofd er niet aan zetten.
dus op dit topic mag een slotje maar verwijder hem niet A.U.B

gr. cc13

Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2005 17:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk 8
de waarheid

Proloog: Nadat Frank lubbermans is vermist waren er nog 5 ontvoeringen geweest 3 uit griffoendor 1 uit huffelpuf en 1 uit ravenklauw. net zoals frank kwamen er ook rode vonken uit hun staven. James en Sirius vonden ze allemaal. Ok de zwerkbalfinales waren geweest die grifoendor weer had gewonnen met 10 punten verschil van ravenklauw. nu was het 24 mei en waren in het krijsende krot.

Bang! Daar ging de tafel die in het midden stond. Maanling rustig aan jongen. Seinde Sirius tegen een grote weerwolf de eeun van zijn beste vrienden was. Dat hij hij beter niet kunnen zeggen want daar ging de enige krakkemikkige stoel die nog overeind stond. Oke die vond ik toch al lelijk. Seinde hij naar James die lachte.
Wacht maar Sluipvoet ik weet al wat. Seinde James. Maanling als je rustig doet nemen we je mee naar zweinsveld. seinde James weer maar dit keer aan Remus. Meteen stond hij stil.
Toen namen Sirius en James hem mee naar buite waar Remus vrij was en rende naar het verboden bos. Sirius volgde hem en James nam Peter op zijn rug.
Toen James in het verboden bos rende zag hij de roodgloeiende boom, hij had de boom wel vaker gezien maar dit keer voelde James zich aangetrokken derdoor. Sluipvoet ik ga hier even in. Seinde James. waar Sirius niet op reageerde, maar James wist zeker dat hij het had gehoord. Hij stopte en veranderde in een mens. Maar Peter ook die dus op zijn rug terecht kwam.'Au, Wormstaart ga van me rug af'.' Ow Sorry Gaffel ik deed het niet expres'.' Nou het is wel goed, kom dan gaan we daar naar die boom toe'. Zei James, maar Peter keek hem met een rare grijns aan.'Gaffel wat moeten we bij een boom doen'? 'Dat weet ik ook niet precies Wormstaart'. Maar terwijl ze naar de boom toeliepen werd het Peter al wat duidelijker.
James stopte bij de boom en raakte hem aan toen werd het zwart voor zijn ogen.

James opende zijn ogen en stond op. Hij zaqg Peter ook op de grond leggen. 'Wormstaart we zijn onder de boom ofzo'. En hij schudde Peter wakker. 'Wwat zzijn wwe onnder een bboomm'. Zei Peter terwijl hij zat en trilde van angst(wat altijd zo was als hij bang was) 'Ja en als we er uit willen sta je nu op steekt je toverstok aan m et de spreuk Lumos en volg je mij'. Peter deed snel wat hij deed terwijl James ook zijn eigen stok aan stak.
Ze liepen door een soort tunnel waar allemaal schimmel op de muren groeide en hieren daar wat boomwortels uitstaken. Al snel liep de gang dood in een of andere holle ruimte waar een troon was. 'Wat is dit in merlijnsnaam?' Vroeg James aan Peter. 'IIk weeeet hhet nniiet Ggaffffell'. Ze liepen naar de troon toe en bekeek wat er op stond:'Hoed u vijand van de erfgenaam van Griffoedor, zij die hier niet horen...'Potter'. James hoorde ineens zijn naam.'En Pippeling, ja Nagini heeft alles over jullie verteld'. James had zich vliegensvlug om gedraaid en stond oog in oog met Frank Lubbermans.
'Frank hoe wat...'. 'Potter dringt het niet tot je door, je vriend Frank is door mij bezeten'. Toen zag James het, zijn ogen waren bloedrood. 'Ja dit is mijn nieuwste plan door de halfbloedkoning alle modderbloedjes en bloedverraders zoals jou op te roepen en een voor een te vermoorden'. 'Ik heb alleen een druppel bloed van alle jongste levende erfgenamen nodig en die twee waren de laaste'. En Frank wees naar de hoek waar tot James' schrik Lily en een van haar vriendinnen lagen. 'Laat ze gaan ze hebben niks gedaan'. 'Nee Potter daarvoor heb ik er juist meer lol aan'. 'Maar omdat jij mijn plannetje de vorige keer al mis hebt laten lopen ga jij er eerst aan'.
Voordat James realizeerde wat er gebeurde had Frank de avada kedavravloek uitgesproken. James duwde Peter snel om en viel zo op de grond. 'cerebrosus abscedere'. Hoorde James opeens schreeuwen. En rank viel voorover op de grond. Er bleef nog een Geest zweven van een man met rode ogen op de plek waar Frank had gestaan.En door de geest heen zag James zijn beste vrienden Sirius en Remus. 'Maanling wat ben ik blij dat je die spreukentroep op een hoog niveau leest'. 'Dank je Gaffel'.
'Geen tijd voor een Theekransje kinderen'. Zei de geest en vloog op Remus en Sirius af. Uit het veldgeslagen vloog de geest dor ze heen en vielen de vlouw.
Nu kwam de geest op hun af Peter rende weg maar James bleef staan want hij had een plan.'cerebrosus abscedere'. De spreuk was wel niet zo goed als die van Remus maar het verwarde de geest wel. James rende naar frank toe en zei:'antidotum'. Het was maar een spreuk om vlouwtes te voorkomen maar he werkte hij werd wakker. 'Peter spreek de vlouwtespreuk over Maanling en Sluipvoet uit. Toen kwam de geest vrij uit zijn verwarring en vloog door Peter heen. 'James,James waar ben ik?' 'Nou Frank je bent bezeten geweest door een geest die door jouw lichaam kinderen ontvoerde en nu zit ie achter ons aan.
Frank werd meteen wakker en ging staan terwijl de geest op hun af kwam. 'Frank zeg de spreuk:'cerebrosus abscedere'. Zeg gingen staan en strekte hun toverstok uit:'cerebrosus abscedere'. en Twee witte stralen kwamen uit hun toverstokken de de geesyt meer verwarde dan de vorige keer.'Frank dit is niet genoeg we hebben meer tovenaars nodig wij hebben niet genoeg ervaring'. James keek in het rond en zag lily toen leggen. 'Kom Frank we moeten hun wakker maken'. En James wees naar achter.'Ow Lies'.
Frank rende naar de vriendin van lily en bracht haar bij kennis. James deed hetzelfde bij Lily. 'Waar'. begon ze maar toen zag ze James staan. 'Potter, jij zit hier achter jij en'. Maar toen stond ze op en zag de werkelijkheid en zag dat het niet zo was. 'Ik heb nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar Sorry Potter dat ik je zonet vals beschuldigde. 'Ja, ja nu genoeg sentimenteel gedoe, we moeten die geest verslaan. 'Noormaal gesproken zou James dromen van zo een moment als deze maar hij had toch meer waarde aan zijn leven. Frank en Lies waren ook weer bij en alle 4 gingen ze klaar staan om gelijkertijd een spreuk te zeggen. 'Oke Allemaal als de geest bijkomt zeggen jullie allemaal de spreuk:'cerebrosus abscedere'. Niet veel later kwam de geest bij en kwam op hun af.
'cerebrosus abscedere'. Maar de geest ontweek alle stralen en ze rende alle vier een andere kant op. 'NU!' riep James.
'cerebrosus abscedere'. En dit keer was het raak. En de geest verdween uit het niets. Nu rende James snel naar zijn vrienden en maakte die weer bij bewustzijn. 'Frank je bent de halfbloedkoning het is nu tijd dat je koning word. Zei James. Iedereen had de legende van de Halfbloedkoning wel eens gehoord behalve Lily en Peter omdat ze dreuzels als ouders hadden.
Frank liep naar de troon en ging zitten. Toen ging er een muur omhoog waar de andere kinderen lagen die ze snel bij kennis kregen. Achter die muur was ook een trap toen ze die op gingen kwamen ze in het krijsende krot terecht.'Goh nu weet ik...Au'. Sirius werd onderbroken doordat Remus op zijn voet trapte want hij had liever dat zijn geheim nog even geheim bleef. Door wat smoesjes te verzinnen leidde ze de groep naar buiten naar zweinstein.
Het was uiteindelijk al lang licht maar vroeg en de leerlingen die al wakker waren keken de groep stomverbaasd aan terwijl ze voorbij liepen naar proffesor Anderlings kantoor.

nou dit is zo een vervolgverhaal en ik ga er nog een paar schrijven maar dat zien jullie wel en reacties graag over zoon vervolgstuk en/of tips

Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 08, 2005 14:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

hoofdstuk 9
Het einde Van de Ontvoeringen

Klop, klop. James klopte op de deur van proffesor Anderlings lokaal. Na een tijdje werd deur open gedaan en stapte een vermoeide proffesor anderling naar buiten met een schotse ochtendjas.'Merlijnsbaard weten jullie wel hoe laat het...'. Toen proffesor Anderling de groep zag was ze verbijsterd en meteen wakker.
'Potter, Zwarst, Lupos, Pippeling, Lubbermans, Nemda, Evers, grorter, lustel, menste, troter, gambad, ga naar binnen en wacht in mijn kantoor ik ga het schoolhoofd halen.' Een tijdje bleef het doodstil totdat James de stilte verbrak.
'Sluipvoet hoe heb je ons eigenlijk gevonden?' 'Nou Gaffel ik ben niet helemaal achterlijk, ik had je al vaker naar die boom zien kijke en toen het licht werd zijn Maanling en ik ook even er op uit gegaan waar jij naartoe was gegaan'. Zei Sirius in een hele zin. 'Wat deden jullie zowiezo buiten?' Zei Lily opeens om ook bij het gesprek betrokken te raken.
'Nou ehm...'.
Begon James maar Sirius maakte zijn zin af. 'We waren gewoon een avondwandelingetje aan het maken nu het zo snel ligt is'. Lily kleek ongeloofwaardig maar slikte de smoes toch. Toen kwam er weer een stilte die een er een tijdje terug ook was geweest. Niet veel later kwam proffesor anderling weer binnen op de voet gevolgd door Proffesor Perkamentus.
'Zo nog veel druker zou het hier niet kunnen worden'. Zei Perkamentus terwijl hij de drukte in het vrij kleine kamertje van proffesor Anderling zag. 'Albus het is nu geen tijd om grappen te maken'.
'Dat is waar Minerva, om te beginnen vertel is wat er gebeurd is'. Iedereen begon door elkaar heen te praten om zijn of haar versie van het verhaal te vertellen.'Rustig, omstebeurd begin jij maar Meneer Lubbermans'.
Frank begon het hele verhaal te vertellen wat hij zich nog herrinerde(want hij herrinnerde niet veel omdat hij bezeten is geweest) en als er iets aangedikt moest worden deed diegene dat. Perkamentus luisterde gevasineerd naar het verhaal tot hij uiteindelijk iets zei:'Nou bedankt voor jullie verhaal allemaal'.
Perkamentus stond op net toen James iets te binne schoot. 'Meneer weet u iets over die geest die ons aanviel'. Vroeg James. 'Ik heb een aardig idee'. En met die woorden liep hij weg. 'Kinderen ik breng jullie nu naar madame plijster voor eventuele verwondingen'.
Madame Plijster liet James en de rest niet snel gaan, maar na een grondig onderzoekl moesten Lustel en Gambad nog even blijven en de rest kon gaan.
Samen liepen James, Sirius, Remus en Peter naar hun slaapzalen raar aangekelken en nagewezen door de andere griffoendors. Doordat net de 1e les was begonnen was het toch nog vrij rustig.
Toen James de trap naar de slaapzaal opliep keek hij achterom. Hij keek Lily recht aan maar toen ze dat merkte draaide ze nijdig haar hoofd om. James fronste, misschien word het toch ooit nog wat tussen ons. Dacht hij.
Toen hij de deur binnenging lagen Sirius en Peter al op apengapen. Heel anders dan Remus die een boek open sloeg en ging lezen. 'Maanling, hoe hou je het vol?' Vroeg James die er moe van werd. Remus keek toen op en gaf antwoord: 'Gaffel we hebben over 4 dagen al examen'. Remus z'n wallen waren groter dan James ze ooit had gezien. 'Maanling ze hoiuden er heus wel rekening mee met dat jeweetwel.
'Ja maar dat heeft nog geen invloed op ons examenresultaat'.'Dat is waar maar aan een niet uigeslapen kanidaad hebben ze ook niks'. En met die woorden ging hij ook naar bed. Wat een geluk dat we de hele dag vrij krijgen.
Dacht James bij zichzelf. Een paar minuten later hoorde hij Remus ook naar bed gaan en viel daarna in slaap.

nou dit is ffn klein stukkiej ik ga snel aan de vervolgverhalen beginnen zoals het verhaal hiervoor

Laatst aangepast door Bradhadair op Di Jun 14, 2005 18:15; in totaal 1 keer bewerkt
Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2005 18:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk 10
De Danspasjes van Sneep

De 4 dagen voor de examens vloogen voorbij. Het viertal had besloten om overdag buiten te gaan leren. En 'S avonds wat lol te maken.
De eerste dag hadden ze Transfiguratie, Geschiedenis van Toverkunste, Verweer tegen de Zwarte kunsten en Toverdranken.

'Kom dan kijken Sluipvoet'. Fluisterde James tegen Sirius toen ze even 5 min. pauze hadden genomen. 'Zal ik hem erin duwen?' Vroeg Sirius met een gemene blik.
'Ja goed plan, ik laat de eer aan jou beste Sluipvoet.' Sirius rende zacht naar Sneep die op was gestaan en zich uitrekte. PLONS! Sirius had hem het water in geduwd en omdat hij zich uit had gerekt was het een soort rare duik geworden, daardoor lag iedereen die het had evolgd in een deuk. Zelfs Remus moest zich inhouden. Vooral toen hij boven kw]am en onder het wier zat.
'Kom Gaffel na deze kleine onderbreking gaan we nu weer leren.' James volde Sirius en gingen bij hun (pas) ontdekte plekje bij de boom zitten. James pakte zijn boek Van toverdranken en begon zichzelf te overhoren.
Plots hoorde hij een geluid van een spreuk die zijn doel had geraakt. Hij had het zelf niet in de gaten gehad ook Remus en Peter niet dat Sirius geraakt werd door een Petrificus totalusspreuk en nu stijf op de grond lag.
Zodra James het merkte stond hij op en ging de schuldige zoeken. HIj keek om en zag Sneep staan met zijn toverstof nog in zijn hand. 'Remus maak Sirius weer noormaal, kom Peter.' Zei James terwijl hij zijn toverstaf uit zijn zak haalde. Toen hij bij Sneep was aangekomen stond hij al weer klaar om een spreuk te gebruiken. 'Nou Secretus hier een cado terug.' James en Sneep vuurde een spreuk af maar omdat James sneller was werd alleen Sneep geraajt en ontwijkte James hendig de spreuk.
Nu was het Sneep die stijf op de grond lag. 'Kom Peter we gaan weer.' En hij liep weg bij Sneep en nieuwschierige leerlingen die erbij waren komen staan. Toen James weer bij de boom was zag hij Sirius nog steeds stijf op de grond liggen. 'Maanl...' Begomn James maar Remus vertelde snel het hele verhaal. 'James ik wilde de tegenbezwering pas gebruiken als jij terug was anders zou er een heel gevecht losbarsten.' James keek Remus raar aan en bedacht dat hij het waarschijnlijk goed bedoeld had. Toen Remus James zo zag kijken toverde hij Sirius snel weer gewoon die zelf ook niet echt blij was. 'Maanling...' Begon hij maar kon waarschijnlijk geen goed argument verzinnen dus deed daar dus ook geen moeite voor in plaats daarvan borg hij zijn boeken op en pakte de sluipwegwijzer tevoorschijn. Toen hij Remuys zag kijken zei hij: 'Het heeft nu toch geen zin meer om te leren ik ga mensen in de gaten houden. Hij patke het Petkament en zei: 'Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb.' En tikte erop met zijn toverstok. Ze hielden de hele tijd verschillende mensen in de gaten totdat James iets hoorde. Hij keek achter een struik en zag(hoorde) dat Sneep weer tot leven was gewekt en zo te horen was dat door Lily. 'Ga weg smerig modderbloedje.' James stond bijna te trillen van woede en wilde zowat opstaan om hem zo erg te vervloeken dan hij nooit meer bijkwam. Maar een klein stemmetje in zijn gedachte hield hem tegen en zei Als je er nu op af gaat vind Lily je helemaal iemand die altijd ruzie zoekt. Nee hij had een veel beter plan waardoor hij toch in vrij goed zonlicht bij Lily bleef staan. Hij boog zich net voorbij het bosje vanwaar hij zat en richte en zei: 'Lokomotor mortis.' En hij was in een keer raak (want Sneep stond toch vrij verweg) Hij zag Lily naar hem kijken maar James sneed snel haar blik af door uit haar zicht te gaan. Hij hoorde iedereen lachen en Sirius naast hem die alles hadgezien lachte het hardst. Zelfs Remus en Peter lachtewant Sneep maakte hele rare bewegingen (want ze keken soms over het bosje heen) 'He, James, Sirius, Peter, Remus er is over Sneep een lokomotor mortisspreuk uitgesproken jullie moeten hem zien.' Frank kwam hijgend aanrewnnen en vertelde het verhaal meteen. 'Ja, en James is de verorzaker.' Zei Sirius met een knipoog. 'Wacht ik weet nog wel wat hij ziet er wat verhit uit:'Petrificus totalus.' En de net sneldansende Sneep viel nu als een plank op de grond. 'Nu intereseert het me niet wat ze met hem doen.' Zei James terwijl hij weer op de sluipwegwijzer keek. 'Wat heb je daar James?' Vroeg Frank. 'Ow niks.' Zei hij terug terwijl hij de sluipwegwijzer pakte en zacht zei :'Snode plannen uitgevoerd.' 'Wat zei je James?' Vroeg Frank die dacht dat James het tegen hem had gehad. 'Ik zei Alleen dat het een stukje perkament was.' Verzon Jamees snel en deed het in zijn tas. 'O oke maar ik ga weer, dag eh jongens'. Zei hin in plaat van dat hij alle namen zei. 'Dat scheelde maar niks.' Zei James tegen Sirius. Want nadat ze de Sluipwegwijzer hadden gemaakt hadden ze aan elkaar beloofd dat alleen zij het zouden weten.
James keek op zijn horloge het was bijna 6 uur. 'Nou Sluipvoet, Maanling en Wormstaart het is bijna 6 uur dus ik ga naar de grote zaal om wat te eten en daarna ga ik wat lol trappen in zweinstein.' Zei James pakte zijn tas op en ging staan. 'Gelijk heb je Gaffel.' Zei Sirius en volgde zijn voorbeeld. Toen Gingen Remus en Peter ook maar staan en gingen Samesn naar de grote zaal waar het dansje van Sneep snel was verspreid. Toen het eten op was vervolgde James. 'Nou komen jullie?' En de 3 Vriende volgde James Zelfs Remus had er zin in om wat lol te beleven.

nou dit is het dan weer he veel leesplezier Wink

Ook deel 2!
Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 16, 2005 13:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk 11
Naar Huis

Na een week waren alle examens gedaan en nagekeken. Iedereen was over Zelfs Peter met hakken over de sloot. Die avond was er een feestje bij Griffoendor. 'Hier Allemaal.' Zei Sirius die met handenvol blikjes boterbier aankwam. 'Woow Sirius waar haal je dat vandaan.' Vroeg Frank die wel zin had in een beetje boterbier en een blikje pakte. 'Nou laat ik het zo zeggen niet ver weg.' Zei Sirius als antwoord. Met een plof ging hij bij zijn beste vrienden zitten.
'Morgen naar huis daar heb ik echt geen zin in ik voel me net thuis.' Zei Remus die de kop van een chocokikker afbeet. Dat had hij beter niet kunnen zeggen want het gexicht van Sirius dat glimlachte keek opeens James hel somber aan.
'James ehm mag ik weer...' Vroeg Sirius maar James wist al wat hij zou vragen dus gaf maar antwoord. 'Natuurlijk mag je weer bij mij logeren.' Sirius keek een heel stuk vrolijker en begon grappen te maken aan Peter die er hard om lachte.
Het feestje duurde tot laat in de avond totdat het van Professor Anderling moest stoppen

De volgende ochtend ging de Zweinsteinexpres vroeg rijden. 'He Maanling en Wormstaart jullie moeten in de vakantie echt eens bij mij komen.' Zei James en keek zijn vrienden hoopvol aan. 'O is goed James ik stuur wel een uil'.
James was echt blij. 'En jij Maanling?' Vroeg James. 'Ik kan misschien de laatste week van de vakantie we gaan dit jaar naar zuid-Spanje.´'Oke.' Zei James maar was best teleurgesteld. 'Toen stopte de trein en waren ze op het stationnetje. Zijn ouders stonden hem al op te wachten. Maar niet alleen zijn ouders maar ook zijn kleine neefje van 9. 'Wie is dat Gaffel?' Vroeg Sirius aan James.
'O dat is een neefje van me.' 'Gaffel wij gaan.' Zei Remus opeens. 'Maanling, Wormstaart fijne vakantie.' Zeiden James en Sirius. En gingen naar Meneer en Mevrouw Potter. 'O James daar ben je, je neef moet een week bij ons logeren zijn moeder licht in het ziekenhuis. 'Ow nou oke dan gaan we een hoop lol beleven he Daan?' En James sloeg hem op zijn rug.
Hij keek even om en zag Lily naar haar ouders gaan. Zo t zien had ze ook nog een zus. Hoe kan iemand die zo mooi is zo een lelijke zus hebben. James lachte in zichzelf maar liet het niet merken. 'Mam mag Sirius weer bij ons logeren?' 'Nou James het mag wel maar dan word het wel vol op je kamer.' 'Nou mam des te voller der te beter.' Zei James en knipoogte naar Sirius die terug lachte.

Dit is het einde van het 2 jaar er komt snel meer:wink: Over het derde jaar dan he Razz

Ook deel 2!
Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 16, 2005 17:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk 1
De Aankomst van Remus

Dit keer zal ik de eerste zijn. Dacht James bij zichzelf. Hij kon het niet vergeten dat Sirius gister een beker water over zijn hoofd had heengegooit. Nu wou James wraak nemen hij liep met een enorme bak water door het huis. Hij stapte over alle rommel in zijn kamer heen naar Sirius zijn bed.
PLONS!!! Her was hem gelukt. Sirius werd meteen wakker en zat rechtop in zijn bed. Zijn haren waren drijfnat en keek naar de veroorzaker van dit alles. James die het veel te druk had met lachen lette niet op en kreeg ineens een natte kussen in zijn gezicht gegooit. Nu was Sirius de gene die lachte en kreeg op zijn beurt de kussen terug. Zo kwam er een heus kussengevecht.
Zo ging het een tijde door ze bouwde een heel fort van kasten en een bureau. Sirius zijn maag knorde hard toen hij net een kusse gooide die zij doel miste. 'Sluipvoet zo te koren heb je honger laten we beneden wat gaan eten. Toen ze beneden waren waren de ouders van James al aangekleed.
Zijn moeder maakte ontbijt en zijn vader zat verscholen achter de ochtendprofeet.
'O James, Sirius jullie zijn al wakker ik kreg gisteravond laat een brief van jullie vriend Remus hij zou je op komen halen om naar de Wegisweg te gaan.' James en Sirius keken elkaar verbrouwereerd aan. Zijn moeder vervolgde: 'De uil is onderweg gewond geraakt dus ik ga zo even naar de wegisweg om wat medicijnen te halen dan ben ik misschien nog net optijd voordat ze komen.'
Mevrouw Potter legde wat toast op een bordje gaf haar man een zoen en ging de deur uit. Ze gingen zitten en aten wat terwijl ze over de wedstrijd Engeland- Zwitserland praatte. 'Nee echt ze hebben een betere zoeker nodig.' Zei Sirius tegen James maar die lette niet goed op. Hij wasgefocust op de voorpagina van de ochtendprofeet. Hij pakte de krant en begon te lezen:

Zweinstein waarschijnlijk niet meer veilig.

2 maanden zijn er op Zweinstein hogeschool voor hekserij en hokus pokus ontvoeringen geweest. Uiteindelijk verliep alles goed maar een anonime bron liet ons weten dat het waarschijnlijk Voldemort en zijn volgelingen konden zijn.
Schoolhoofd Albus Perkamentus liet de ochtendprofeet hedenavond weten dat iedereen op zweinstein niets meer te vrezen heeft ook had...

'Sluipvoet moet je lezen.' James gaf de krant aan Sirius en begon het artikel te lezen. 'Tja ze konden het ook moeilijk in de doofpot stoppen he?' Zei Sirius die toch iets positiefs durfde te zeggen. 'Ach ja nu zullen er wel minder kinderen naartoe gaan.' Zei James terwijl hij een hap nam 'Ja'.
'James, Sirius jullie kunnen je beter gaan omkleden het is al 11 uur en Remus komt over een uur.' 'Oke pap.' Zei James en rende naar boven met Sirius op zijn hielen. Ze deden hun kleren aan en pakte wat geld. Ze maakte boven wat lol totdat hun moeder thuis kwam. Ze kwamen naar beneden en zagen dat James zijn moeder een medicijn toediende naar de zo te zien zieke uil van Remus.
DING-DONG. Het was de bel. James sprintte naar de deur met Sirius achter hem aan. Hij deed de deur open en zag. Remus met zijn ouders en tot zijn verbazing Peter. 'Nou kom binnen allemaal.' En James liet ze naar binnen. 'Kom dan gaan we naar boven naar me kamer.' Zei James tegen zijn net binnengekomen vrienden en liepen naar boven. 'Nou Gaffel leuke kamer.' Zei Remus toen hij binnen kwam maar hij hoorde dat Remus er niks van meende en dat kon James zich wel wat bij voorstellen. Het was een enorme bende in zijn kamer.
De bedden van hem en Sirius waren nog niet opgemaakt de bedden en bureau's stonden niet op hun orginele plek en dan nog het feit dat zijn boek en die van Sirius overal versprijd lagen (ook nog veren van die morgen) Sirius liep naar een kussen en gooide die naar Remus. Remus kon dat niet over zich heen laten gaan en gooide diezelfde kussen terug. Ze besloottee om 2 tegen 2 te doen en zo werd de kamer nog rommeliger dan die al was.
Een half uur later egingen ze naar benede want ze wilde zo snekl mogelijk weg. 'Mam zullen we gaan?' Vroeg Remus aan zijn moeder die uitgebrijd met James zijn moeder stond te praten over de nieuwste band de witte wieven. 'Ja is goed Remus ga maar alvast naar buiten en vertel je vrienden wat het plan is. 'Oke Mam.' Het viertal trok hun schoenen aan en liep naar buiten James hoorde zijn moeder nog zeggen: 'Remus is zo gemaniert was James maar zo je zou zijn kamer eens moeten zien.' James kreeg braakneigingen en zei tegen Sirius: 'Ik denk niet dat ze dat zou overleven.' 'Ik ook niet.'
Toen liepen ze naar buiten en wachtte bij de auto van Remus. 'Nou jullie komen deze drie dagen nog bij mij logeren en dan gaan we gezamelijk naar zweinstein.' 'Oke.' Zei James die tegen de auto aanleunde en naar zijn huis keek. Dit zou hij een jaar niet zien. Het duurde wel een half uur voordat zijn vader met de koffer van Sirius en James naar buiten kwam. 'Hier zijn jullie koffers en James ik wil niet meer dat je, je moeder zo laat schrikken ze kreeg zowat een hardverzakking toen ze je kamer zag.'
Sirius en James grijnsde naar elkaar. Toen kwamen de ouders van Remus naar buiten En konden weg gaan. Zoals James al had verwacht was de auto magisch vergroot en konden ze met Z'n vieren gemakkelijk zitten. Eerst gingen ze naar Remus z'n huis. Het was een dreuzelachtige buurt. Het hui was net iets kleiner dan zijn huis schatte hij. Ze gingen naar binnen en aten wat. 'Nou laten we gaan ik heb hier al de brandstof.' Zei de moeder van Remus die met een zakje poeder zwaaide. Ze gingen een voor een weg in de open haard. Toen James aan de beurt was ging hij staan pakte wat poeder en zei luid en duidelijk: 'Wegisweg.' En met groene vlammen verdween hij in de open haard.

Ik heb nu 2 verhalen op 1 dag geschreven misschien een beetje verwarrend maar ik had een schrijftik Embarassed

Ook deel 2!
Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 17, 2005 17:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk 2
De Wegisweg

Hij deed zijn ogen open die hij net dichthad gedaan en toen hij ze opende stonden zijn beste vrienden voor zich. Ze waren in de lekke ketel beland. 'Zo James dat duurde ook lang.' Zei Sirius met een grijns. 'Ha ha wat zijn we weer grappig.' Zei James en glimlachte. Peter vond het waarschijnlijk om te brullen want hij kwam niet meer bij. Uiteindelijk verschenen de ouders van Remus ook en konden ze gaan winkelen. Ze haalde eerst de gewone schoolboeken en gewaden. Toen besloten ze om hun toverdrankvoorraden bij te vullen en een kijkje te nemen in een fopwinkel.
'Gaffel moet je komen kijken.' Riep Sirius. James die wat Dr. vliermans vuurwerk had gekocht kwam naar hem toe en Peter en Remus automatish achter hem aan. 'Sluipvoet dat heb ik nog nooit gezien.' Remus pakte er een en las voor: 'Lenny's plakkende kouwgom voor maximaal 10 uur plakprek.' 'Ik koop er een paar.' Zei Sirius en pakte een paar knoeten.
'Ik ook.' Zei James en pakte ze ook. Na ze afgerekent te hebben gingen ze naar buiten en gingen naar de zwerkbalwinkel. In de vitrine lag een gloednieuwe bezem genaamd een Nimbus 01. Sirius zag James kijken en zei: 'James hij is veel te duur kom dan gaan we even binnen kijken.' Ze gingen naar binnen en keken rond. James kocht een bril waardoor hij in regen kon vliegen. 'Eens zal ik hem nodig hebben.' Had hij tegen Sirius gezegt. Maar nu zat James aan een tafeltje een heerlijk ijsje te eten met zijn 3 beste vrienden.
'Zeg Jongens dit is het eerste jaar dat we naar zweinsveld mogen.' Zei Remus onder 2 happen ijs door. 'Ja en?' Vroegen James en Sirius in koor. 'Nou het was een formaliteit om dat te vragen.' Zei Remus beledigd. 'Zeg welke vakken hebben jullie vorig jaar gekozen om dit jaar erbij te doen?' Vroeg James dan uiteindelijk maar om de sweer niet te bederven.
'Ik verzoring van fabeldieren, waarzeggerij, voorspellend rekenen en oude runnen. Zei Remus. 'Ik heb alleen verzorging van fabeldieren en waarzeggerij.' Zei Sirius. 'En jij?' Vroeg hij. 'Ik ook Sluipvoet.' Zei James grijnzend. 'En jij Peter?' 'Ik ook Gaffel.' Gaf hij als antwoord.

Drie dagen waren gewoon te kort. Op 1 September moesten ze alweer naar school. Ze rende door de muur en hielden snel en coupe vrij. 'He, he.' Zei Sirius en ging met een plof zitten. 'Waar ben jij nou moe van sluipvoet?' Vroeg Remus. 'Nou van een hutkoffer naar binnen sjouwen misschien?'
Met die woorden keek hij uit het raam. Een tijdje was het stil totdan Klemus binnenkwam en zijn zoveelste overwinning op een of ander monster vertelde. Toen hij klaar as met vertellen zei James: 'Klemus twee jaar geleden het in Nagini voor eeuwig in ee slang veranderd, vorig jaar heb ik voldemord getrotseerd ik weet heus wel wat heldengedag is en wat niet.'
Klemus keek hem raar aan en ging snel weg. 'Gaffel had dat verteld voordat hij dat verhaal vertelde over die weerwolf.' Zei Remus die er nogal geschhrokken uitzag. 'Sorry Maanling maar er was geen speld tussen te krijgen.' Om de tijd te doden gingen ze maar een paar potjes knalpoker spelen.
De trein kwam tot stilstand en het viertal ging naar buiten en liepen naar de koetsen die door hardstikke lelijke en gekke paarden werden getrokken.

ik heb de laatste tijd een schrijftik dus hier is weern stukje Wink

Ook deel 2!
Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2005 18:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk 3
Eindelijk Terug

Met z'n vieren liepen ze zweinstein binnen. 'He Gaffel wist je nog in ons eerste jaar dat we zweinstein binnen kwamen?' 'Sluipvoet als de dag van gister.' Zei James terug. Snel liepen ze door en gingen aan de afdelingstafels zitten. Al snel kwamen de eersteklassers binnen en keken nerveus rond. James had nog nooit meegemaakt dat hij zo een lange seremonie had meegemaakt want hij had barstende honger en zo te horen dacht Sirius zijn maag ook zo want die maakte een knorrend geluid.
Na wat wel een uur leek stond perkamentus op: 'Het verboden bos is verboden voor alle nieuwe leerlingen en ook sommige oudere leerlingen moeten daar nog eens over nadenken.' En Perkamentus keek hen drie aan met een glimlach. 'Verder kan je bij mr. Vilder een briefje ophalen met wat mag en wat niet, maar nu smakelijk eten.' En eindelijk kwam er van alles en nog wat op de borden te liggen en begon James te eten. 'He jongens morge moet ik een nou ja je weet wel wat he.' Zei Remus met een raadsel erom heen. 'Aanlng e hft nie zo ghmzing rovr te toen.' Zei Sirius met volle mond.
Remus die hert eerst niet begreep plakte de woorden aan elkaar en begreep toen wat hij bedoelde. 'Nou Sluipvoet ik loop er liever niet te koop mee.' Zei Remus kijkend of niemand het verstaan had. Ze hadden veel lol mede door Foppe die een verfbom op Sneep z'n hoofd gooide. Het nadeel as weer dat de bloederige baron erbij kwam en foppe niks meer durfde te doen. Een tijdje later lag hij in bed toen hij opeens Sirius eruit hoorde gaan. Vreemd dacht James, morge hadden ze al weinig slaap. Omdat hij zijn vriend niet wilde volgen draaide hij zich maar om en viel in slaap.

De volgende dag werd hij wakker hij kledde zich aan en wou naar de grote zaal gaan om te ontbijten. Maar er stonden een hoop leerlingen om de deur heen, James besloot maar om wat dichterbij te kijken en tot zijn verbazing lag er een enorm meer voor de deur met mini-reuzeinktvis en al.
Nu hoorde James zijn maag knorren en wou degene die dit kunsje had geflikt eens lekker terug pakken. Zo te zien waren er meer kinderen met James eens want ze zaten in de ronte te kijken alsof er boven iemands hoofd een bortje hing met: Dit is de dader. 'Gaffel wat is er aan de hand?' Sirius kwam met Peter en Remus aanlopen en leek volkomen verrast door het mini-meertje.
'Sluipvoet heb jij hier wat mee te maken?' Vroeg James aan Sirius zonder de vraag te beantwoorden. 'Waarmee Gaffel dit? Was dat maar zo het is echt ver gevorderde magie.' James Had Sirius vaak genoeg horen liegen dat hij wist dat hij de waarheid vertelde en geloofde hem maar. 'Kom.' Zei James en ging naar de keukens om wat eten te halen. Toen ze gegeten hadden moesten ze alweer naar hun eerste les van het jaar een blokuur Transfiguratie met Anderling.
Meteen bij de eerste les kregen ze al straf bij Anderling omdat ze steeds met de spreuk die ze aan het oefenen waren op verkeerde dingen richtte. Bij Banning ging het ookal niet beter daar kreeg James nog eens een keer straf omdat hij Sneep ondersteboven liet zweven omdat hij modderbloedje tegen Lily zei.

'Zo, jullie kunnen je echt niet inhouden he?' Zei Remus tegen James en Sirius tolen ze de grote zaal inliepen voor de lunch. 'Tja dat kan ook moeilijk als Secretus je zit te sarren.' Zei James en keek Remus aan. 'Hij sarde jouw niet hij sarde Evers, zij kan zelf voor zich opkomen dat hoef jij niet te doen.'
Daar zat wat in dacht James Lily was een goede heks bijna net zo goed als Remus. Maar het probleem was dat hij voor haar wilde opkomen. 'Ja, maar nu beleven we er nog eens wat aan.' Zei James tegen Remus terug terwijl hij ging zitten en wat te eten opschepte. 'Dat weet ik Gaffel en ik kan niks doen om jullie tegen te houden en dat zal ik ook niet doen ook maar probeer gewoon minder straf te krijgen want nu moet ik met Peter alleen naar jeweetwel toe.'
Het was alsof James een steek in zijn maag kreeg hij was vergeten dat ze naar het krijsende krot moesten omdat Remus een weerwolf werd. 'Sorru Maanling ik hd er helemaal niet meer aan gedacht. Sirius voelde zich waarschijnlijk ook zo want de hele lunch zeiden ze niks meer tegen elkaar. Zo ging het nog de hele dag door. Omdat Sirius en James Remus niet nog meer wilde tereurstellen hielden ze zich de rest van de dag gedeist.
Dat scheen te werken want bij de laatste les Waarzeggerij met Proffesor Nena kwamen Remus en Peter bij hun zitten en legde hun boeken op tafel. James wilde niet over het onderwerp beginnen en zo te zien Remus ook niet dus hielden ze erallemaal hun mond erover.
'Goedenmiddag leerlingen ik ben professor Nena vandaag gaan we theebladeren behandelen.' 'Jullie krijgen zometeen allemaal een kopje thee tot de theebladere overblijven.' Ze dronken hun thee op en begonnen te ontcijferen. James had Sirius zijn kopje en Sirius hetzijne. Ok Remus en Peter hadden geruild.
'Nou Gaffel bij jou kan ik alleen ontdekken dat...' Sirius pakte zijn boek er even bij en bvladerde erin. 'Je in gevaar komt en der zelf oop weer uit.' Zei Sirius fronsend en nog steeds in het kopje kijkend. 'Bij jou kan ik alleen maar een vieze dikke smurrie ontdekken.' Zei James ook nog steeds onderzoekend in het kopje. 'Gaffel dat heb ik nou ook.' Zei Remus die het maar opgaf en wat door het boek gng bladeren. 'Zo en hoe gaat het hier?' Vroeg Proffesor Nena. 'Nou ik zie niet echt heel veel Professor.' Zei Remus. 'Nou geef een kopje.
James gaf een kopje terwijl ze erin keek. 'Je hebt een familieruzie.' Zei Nena 'Nou niet echt een ruzie maar ik mag ze niet nee.' Zei Sirius vol verbazing dat iemand nog iets uit dat kopje kon halen. 'Oh, dit jaar word je verraden.' Het werd stil aan de tafel. En Nena vervolgde haar reis naar de andere tafel.
'Sluipvoet wij verraden je nooit dus op ons slaat het niet.' Zei James na een tijdje in het droommorakel te hebben gebladerd.
'Dat snap ik Gaffel maar ik denk dat het iets met ach nou ja het geeft niet.' Zei Sirius en net op dat moment ging de bel en verlieten ze het lokaal. Hij ruimde snel zijn spullemn op en ging razendsnel uit het lokaal. James probeerde hem te volgen maar hij liep te hard. 'Sluipvoet wacht even.' Sirius stopte.
Toen James bij hem was zei hij: 'Je hoeft niet zo te doen ik ga er niet door over vragen.' Dit bleek Sirius weer tot bedaren te brengen. 'Kijk Sluipvoet daar loopt secretus.' Fluisterde James in Sirius zijn oor. Sirius kreeg een gemene glimlach op zijn gezicht. 'Kom.' Zei Sirius. 'Meneer Zwarts ik moet je spreken. Sirius en James draaide zich om.

Dit is weer een stukje ik weet eigenlijk niet wat ik ga schrijven ik heb eerder vermeld dat ik niet meer lang ga schrijven maar nu heb ik er meer zin in Confused naja jullie zien het vanzelf

Ook deel 2!
Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2005 16:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk 4
Een hectishe eerste schooldag

Ze stonden oog in oog met professor Anderling. 'Meneer Zwarts we hebben van een anonime bron gehoord dat u waarschijnlijk schuldig bent aan het neertoveren van het meer voor de deur van de grote zaal. 'Proffesor ik weet niet hoe u daarbij komt.' Zei Sirius verbaast. 'Dat zei ik al meneer Zwarts een anonime bron heeft verteld dat je niet meteen was gaan slapën gisteravond.'
'Natuurlijk wel, nou oke ik ging iets later naar bed maar was snel weer terug.' Zei Sirius nog steeds verbaast. 'En ik kan dat getuigen professor.' Zei James erachteraan, hij had Sirius dan wel niet terug horen komen maar dat deed er niet toe. 'Oke, dat is dan duidelijk.'
Zei professor Anderling en beende weg. 'Wat had dat te betekenen?' Vroeg Sirius aan James.
'Ik weet het niet. Net op dat moment kwamen Sirius en Peter eraan en ze vertelde het hele verhaal. 'Misschien heeft het iets met die theeblaadjes te maken.' Zei Remus diet ook heel raar vond. 'Remus je moet me wel al lang genoeg kennen om te weten dat ik niet in die onzin geloof.' Zei Sirius Terwijl ze opweg gingen naar de leerlingenkamer van Griffoendor. Toen ze daar waren begonnen ze aan hun pas opgekregen huiswerk. (Alleen Remus en Peter)
Sirius en James hielden mensen in de gaten op de sluipwegwijzer. 'Sluipvoet wat heeft Secretus bij je broer te zoeken?' Vroeg James en wees naar de plek waar ze stonden. Sirius keek ook en keek opeens een stuk minder blij. 'Ik weet het niet ze zijn zeker duistere plannetjes aan het maken.'
Sirius glimlachte, James ook maar er was duidelijk niemand echt geamuseerd. 'Kom Sluipvoet dan gaan we naar de bieb.' Zei James met een knipoog, het was hun vaforite smoesje geworden om het niet aan Remus te laten merken.
'Jullie hoeven heus geen smoesjes te bedenken ik weet toch dat jullie kattekwaad gaan uithalen.' Zei Remus tegen James en Sirius terwijl hij een bladzijde omkeerde en verder las. 'Als jij het zegt.' Zei Sirius en liep samen met James weg.
Ze hadden hun kouwgom van de wegisweg meegenomen en plakte dat op de vloer en op deurknepels. Als geroepen kwam er iemand voorbij maar net de verkeerde persoon. Sirius en James hadden zich verstopt achter een standbeeld verstopt en James kwam er nu achter vandaan. 'Evers stop.' Ze stopte en keek hem aan. Ze had haar gelukkig net optijd gestpt anders had ze in de kouwgom gestaan en had ze 10 uur vastgezeten. 'Wat is er nou weer Potter.'
Vroeg ze met zoveel haat in haar stem dat James haast bang werd. 'Nou ehm ze hebben murgelgas verspreid en ehm dat is giftig is dus je moet terug. 'Hou kom je er op er is daar niks er lopen zelfs leerlingen.' Zei Lily en wees op en leerling van Huffelpuf die aan het eind van de gang liep. 'Ja maar hij loopt aan het einde en daar is het niet.' En met veel geluk sloeg de leerling af.
'Lily fronste. Ze was zo ongeloofelijk mooi met haar groene ogen waar je in verdronk.' Lily zuchtte en zonder iets tegen James te zeggen draaide ze zich om en liep terug om een omweg te nemen. Toen Lily uit gehoorsafstand was zuchtte James. 'Dat ging maar net goed Gaffel.' Zei Sirius die ook tevoorschijn kwam.
'Zeg dat wel Sluipvoet.' Zei James terug. James ik denk dat je bij Banning moet zijn het is al 7 uur. 'James keek op zijn horloge en schrok. Hij ging naar een verborgen gang liep die in en verscheen op de derde verdieping. Banning wachtte al op hem en hij kwam er met een waarschuwing vanaf.
Toen hij het lokal uitkwam liep hij naar de leerlingenkamer en plofte naast Peter neer. 'Wormstaart heb jij Sluipvoet gezien?' Peter schudde zijn hoofd terwijl hij doorschreef. 'Gaffel ik snap het echt niet wil je me helpen?' Vroeg Peter wanhopig. (Want Remus was kennelijk naar de slaapzaal gegaan om zich rustig voor te berijden) James pakte de vraag:'Hoe herken je een weerwolf?' 'James fronste. 'Weet je deze vraag echt niet je ziet er elke mand een?'
'Ik, ik let er noot zo op.' Zei Peter en keek naar beneden. 'De weerwolf heeft een stompe snuit, heeft grote pupillen en jankt anders, ook rent een weerwolf supersnel en heeft een donkerbruine huidskleur.' Zei James in een adem.
'Gaffel, je lijkt wel op Remus.' Zei Peter vol bewondering.
'Als je nou maar verder niks met hem gaat vergelijken is het goed. ' Ze praate nog wat verder over zwerkbal totdat het acht uur was. Toen gingen Hij Remus (die alweer tevoorschijn was gekomen) en Peter opweg naar buiten. Hij nam afscheid bij Het lokaal van Anderling en Daar stond Sirius al op hem te wachten.
Toen ze nar binnen gingen hadden ze als straf om proffesor Anderling na te helpen met nakijken. 'Haah Gaffel moet je kijken Secretus heeft een A.' James keek op en zag de gtote A bovenaan een overhoring. James en Sirius hadden best lol tijdens de straf. Toen ze klaar waren deden ze of ze terug gingen naar de leerlingenkamer maar toen ze buiten het gezichtsveld van profesor Anderling waren draaide ze zich om gingen naar buiten om hun vriend Remus bij te staan terwijl hij een weerwolf was.

Veel leesplezier Laughing

Ook deel 2!
Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 26, 2005 14:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk 5
Duistere Plannen

De volgende dag bleek iemand Stinkkorrels had laten afgaan in alle lokalen op de 3e verdieping. James werd achterdochtig hij geloofde Sirius wel en wist dat hij het niet gedaan had. Toch werden ze de volgende dag vaak nagekeken en bozen blikken toegeworpen. Toen Sirius er ook genoeg van kreeg begon hij Bij het avondmaal maar over het onderwerp. 'Gaffel, Maanling, Wormstaart denken jullie dat we zwart worden gemaakt door iemand?'
'Sluipvoet ik weet het niet het lijkt bijna geen toeval meer, maar wie zou zoiets dan moeten flikken?' Vroeg James. 'Sluipvoet als het zo is zijn we pas twee keer in de luren gelecht zullen we gewoon afspreken dat we er werk van gaan maken als het een derde keer gebeurd want het lijkt me gewoon sterk.' Zei Remus en Keek naar Sirius. 'Maar Maanling wij zijn hier een van de weinigen op school die grote grappen uithalen het kan onze goede naam kosten.'
Zei Sirius en stootte per ongeluk zijn drinken om maar schonk daar geen aandacht aan. 'Nou dan zal ik wat rustiger aan doen als ik jullie was.' Zei Remus die nu de beker van Sirius overeind zette. 'Wij en rustig aan doen, dat past niet bij elkaar toch Gaffel?' Zei Sirius en keek zijn vriend met een glimlach aan.
'Nee dat past zeker niet bij ons Sluipvoet.' Zei James terug en at zijn eten op. 'Maar, ik heb vanavond zwerkbaltraining met de nieuwe zwerkballeider Chris Koper.'
Zei hij om van onderwerp te veranderen.
'Hij blijkt erg goed te zijn heb ik gehoord, hij is de ook meteen de nieuwe wachter van Griffoendor.' Zei Sirius die ook geen zin meer had in het gesprek met Remus. 'Ja Sluipvoet maar wil je dan meekomen om naar de training te kijken en na afloop wat te vliegen?' Zei James. 'Ik dacht dat je het nooit zou vragen Gaffel.
'Maar Sluipvoet ik was eerst wat anders van plan.' Zei James. 'Nou wat dan?' Vroeg Sirius. 'Nou ik heb wel zin om Secretus te plagen.' Zei James met een enorme lach op zijn gezicht. 'Gaffel je leest gewoon mijn gedachte.'
Zei Sirius die een nog grotere lach dan James op zijn gezicht kreeg. 'Ik wil jullie middag niet verpesten maar als jullie vanavond al geen huiswerk maken kunnen jullie dat beter nu doen.' Zei Remus die toch eigenlijk al wist wat het antwoord zou zijn.
'Maar Maanling jij gaat toch zeker ook mee.' Zei Sirius die naar een zenuwachtige Peter keek. Zo te zien zag Remus dat ook en zei: 'Nou oke dan.' Sirius en James stonden op en liepen weg met Peter er achter aan. Re,mus die nog zat nam snel een grote hap zodat zijn eten op was en volgde zijn vrienden.

'Wanneer komt hij?' Vroeg Peter die stond te trillen op zijn benen. 'Ik hoop en denk zo Wormstaart. Ze stonden een tijdje te wachten maar uiteidelijk kwan Sneep maar niet als gewoonlijk alleen maar met Sirius zijn broer.
Ze praatte samen heel zacht over iets en kwamen naar de hoek waar de vier vriende zich verstopte. Snel gingen ze een geheime gang in die zich ook in het hoekje bevond en liet de ingang op een kiertje staan zodat ze alles van het gesprek hoorde.
'Severus wat zal onze volgende daad zijn?' 'Regulus ik weet het niet, maar we kunnen beter ergens anders erover praten.' Zei Sneep zo gluiperig dat James er koude rillingen van kreeg. 'Waar dan, in de leerlingenkamer waar iedereen kan luisteren of in de bibliotheek waar iedereen ons kan verlinken?'
Vroeg de broer van Sirius teminste normaler dan Sneep. 'Nou ik dacht meer aan vanavond buiten, dan zijn er weinig kinderen, maar het is beter dan hier waar de echo's groot zijn.' Zei Sneep en nu voelde hij dat Sirius er ook koude rillingen van kreeg.
'Slim bedacht Severus, vanavond bij de beukwilg.' En met die woorden liep Regulus weg en Sneep erachteraan. 'Maanling geloof je nu dat we erbij worden gelapt.' Vroeg Sirius terwijl ze naar de uitgang van de gang liepen.
'Ja, Sluipvoet ik geloof het nu.' Zei Remus uit het veld geslagen. 'Nou dan gaan we vanavond luisteren wat onze secreetje en Jouw broer te zeggen hebben.' Zei James tegen Sirius terwijl hij probeerde om niet in de normale depri te komen als ze het over zijn familie hadden. Die middag hadden ze het er verder niet meer over pas 'S avonds toen ze naar het zwerkbalveld liepen
(Remus had de ontzichtbaarheidsmantel bij zich)
'Maanling en Wormstaart jullie wachten bij de beukwilg en als een van de 2 komt opdagen komen jullie Sirius halen.' 'Begrepen Gaffel.' Zei Remus en ging met Peter onder de ontzichtbaarheidsmantel. De training ging nite erg gek. Hij deed er wel vrij lang over totdat hij de snaai te pakken had maar had een paas manuvres erbij geleerd.
Toen iedereen weg was ging Sirius ook nog een rondje vliegenne toen hij boven een doelpaal zweefde schrok hij zich een ongeluk want Remus stond ineens achter hem en tikte hem op zijn schouder.
'Maanling doe dat nooit meer als je me levend terug wilt zien.' Zei James.
'O sorry ik wilde je niet laten schrikken Gaffel maar Sirius zijn broer is er.'
'Oke, SLUIPVOET KOM!' Schreeuwde James en Sirius kwam op zijn dooie gemak naar beneden en gaf James zijn bezem. Zonder wat te zeggen gingen ze met z'n vieren en met een bezem onder de ontzichtbaarheidsmantel en liepen zo snel als ze maar konden naar de beukwilg. Toen ze aankwamen waren Sneep En Sirius zijn broer al hevig in gesprek.
'Maar wanneer doen we dat dan?' Vroeg Regulus. 'Met volle maan dan is hun zwakste plek.' Gaf Sneep als antwoord. De vier keken elkaar aan voor zover dat mogelijk was.
'Severus hoe weet je dat?' Vroeg Regulus.
'Ik ken ze al langer dan vandaag Regulus.' 'Nou ik ken mijn broer jammergenoeg al 14 jaar en nog ken ik hem niet goed.' Sneep haalde zijn schouders op en zei: 'Ik ga naar het kasteel ik heb nog wat werk te doen ik spreek je wel weer Regulus.
En Sneep liep naar het kasteel. Regulus egter niet hij ging op een steen zitten die in de buurt stond. Voordat James Sirius kon tegen houden ging hij onder de mantel vandaan en liep hij naar zijn broer toe. 'Regulus wat had ma dit jaar over me te vertellen?' Sirius zijn broer leek aangenaam verrast doordat hij ineens verschenen was. James zag het al voor zich dat hij iemand plots zou zien verschijnen.
'Ze was erg boos dat je dit jaar niet thuis ben gekomen en geeft mij de schuld.' Sirius keek hem fronsend aan. 'Luister ze weet dat ik niet thuis wil komen om de zwarte kunsten in tegenstelling tot moeder haat ik dat.' 'Ja, maar omdat jij niet thuis komt is het een marteling voor mij thuis. Altijd maar: 'Jij bent veel beter dan die broer van je gedraag je dan ook zo.'
Regulus leek helemaal niet de zelfverzekerde gemene zwadderaar die James altijd zag. 'Ik ben niet van plan om voorlopig thuis te komen Regulus.' Zei Sirius en liep weg. 'Sirius.' Riep hij. 'Ja.' Regulus wilde wat zeggen maar deed zijn mond weer dicht en zei:
'Laat maar.' Met die woorden liep hij weg maar kwam voor een probleem te staan. Hij zag zijn vrienden niet onder de ontzichtbaarheidsmantel. James besloot hem maar te volgen.
Maar om het hoekje veranderde hij in een wolf en zo zag hij James staan met Remus en Peter.
Hij kwam naar hun toe trok de mantel af en veranderde weer in een mens. Zonder de ontzichtbaarheidsmantel om te doen liepen ze terug en gingen in de bijna uitgestorve leerlingenkamer zitten. Een tijdje zeiden ze niks totdat Sirius zei: 'Ik ga naar bed.'
James, Peter En Remus bleven achter. 'Sirius vind het nog steeds moeilijk om over zijn familie te praten he?' Vroeg Remus aan James. 'Ja, hij doet er net zo geheimzinnig over als da jij een weerwolf bent.' Dat laatste fluiserde James.
'Ja nou laten we er morgen maar over praten ik heb het gevoel dat Sirius ons nu ontloopt en negeert.' Zei Remus Die opstond en naar de leerlingenkamer liep. Peter liep achter hem aanmaar James bleef nog even zitten.
Hoe moest hij over familie beginnen met je beste vrind. Zijn oogleden werden zwaar en net toen een fijfdejaars naar bed was gegaan viel James in slaap.

Ik wil graag reacties over mijn verhaal of het spannender moet of dat er meer kattekwaad in moet en dat soort dingen mja. veel leesplezier weer

Ook deel 2!
Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 29, 2005 9:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk 6
De Begin Van Het Plan

De volgende dag werd James wakker door een por in zijn zij. Toen hij keek zag hij dat het Lily was. 'Je had me ook gewoon een duwtje kunnen geven Evers.' Zei James met een ochtendhumeur. 'Dat hat gekunt ja.' Zei Lily en liep weg. Verward bleef James achter. Hij keek op zijn horloge, nog geen half 7.
Hij ging naar de slaapzaal en pakte de ontzichtbaarheidsmantel en de Sluipwegwijzer zachtjes uit zijn hutkoffer. De ontzichtbaarheidsmantel deed hij om en deed de Sluipwegwijzer open: 'Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb.'
En er kwamen voetspoortjes te voorschijn bijna niemand was nog op maar hij zag wel Secretus zitten in de grote zaal. Die heeft ook last van ochtendstres dacht James.
Hij liep naar de grote zaal en besloot hem eens een lesje te leren. Toen hij daar was zat hij op zijn gemak zijn toast naar binnen te werken terwijl hij wat aantekeningen doornam. Hij liep naar hem toe en pakte de toast uit zijn handen.
Sneep keek verschrikt op. Het moet ook wel erg raar zijn als je, je eigen toast ziek vliegen. Hij rende er mee weg en Sneep rende er stomgenoeg achteraan.
'He kom terug toast.' Schreeuwde Sneep terwijl hij met uitgestrekte hand rende. 'Wat is hier aan de hand, ben je, je toast kwijt Secretus?' Vroeg Sirius die met Peter en Remus de grote zaal kwam inlopen. Toen Sneep omkeek stond hij als aan de grond genagelt. 'Hij vroeg je net wat Secretus, waarom was je achter je toast aan, aan het rennen.' Vroeg Peter.
Sneep mompelde iets over: 'Gaat je niks aan'. En liep naar Sirius toe die zijn lach niet langer in hied en begon te schateren met Peter (bij Remus kwam een grote lach op zijn mond die kennelijk zijn lachen in probeerde te houden) Omdat Sneep die niet langer naar zijn toast keek nam James die gelegenheid aan om zijn toast tot kruimels te verbrijselen.
Hij liep naar Sneep toe en gooide de kruimels in zijn haar. Omdat Sneep nu in zijn haar zat pakte James een beetje ponpoensap en gooide dat er nog eens overheen.
Sneep die het nu echt niet meer kon uithouden rende de grote zaal uit om zijn vette haar eindelijk eens te wassen. James liep de grote zaal uit deed zijn ontzichtbaarheidmantel uit stopte die in zijn tas (samen met de sluipwegwijzer) en liep naar zijn vrienden toe.
'James goeie aktie van je zeg.' Zei Sirius onder het lachen door want hij hielt het bijna niet meer uit. 'Kom Sirius laten we even gaan zitten.' Zei Remus die het aan zijn gezicht eng begon te vinden. De weinige kinderen in de grote zaal praatte en lachte over de zonet gebeurde gebeurtenis terwijl ze rustig hun eigen niet vliegende ontbijt zaten op te eten.
'Gaffel ik had het kunnen weten.'
Zei Remus tegen James toen ze zaten. 'Ja, ik had wel zin om hem terug te pakken.'
Zei James met een grote glimlach. Sirius die eindelijk gestopt was met lachen en kennelijk de tranen uit zijn ogen wreef schepte wat op en zei: 'James na wat er gisteravond is gebeurd kan me dag toch echt niet meer stuk.'
Zei Sirius. James zelf was blij dat hij zijn vriend opgebeurd had. Tja het moest wel een heel gek gezicht zijn geweest die vliegende toast dacht James en hij lachte in zichzelf.
Die ochtend kon voor Sirius niet meer stuk hij vertelde aan iedereen die het maar horen wilde dat Sneep achter zijn toast had aangerent waardoor de sweer aan de tafel van Griffoendor uitermate gezzelig was.

Langzaamerhand werd het 31 Oktober geteisterd door geen flauwe maar gemene grappen waar hij, Sirius, Remus en Peter de schuld van kregen terwijl waarscheinleik Sirius zijn broer verantwoordelijk voor was samen met Sneep.
'Kom je Gaffel anders is alles al op?' 'Sluipvoet ze beginnen heus niet zonder ons hoor.' Zei James terug die zich net had omgekleed na een training in de kleedkamer van het zwerkbalveld. 'Je weet maar nooit het i al bijna half 7 kom nou.' Drong Sirius aan. 'Oke, kom.' Zei James die eigenlijk wel trek had in bergen snoepgoed.
PLONS!!! net toen Sirius en James de deur van de omkleedcabine open deden viel er een emmer water over hun heen. James werd kwaad en aan Sirius zijn gezicht te zien ook. 'Sluipvoet ik weet niet wat jij gaat doen maar dit stopt vanavond.' Schreeuwde James bijna.
'Gaffel dat wou ik net zeggen.'
Schreeuwde Sirius terug alsof er een zwerkbalstadion tussen hen was. Met een spreuk maakte ze zich droog en liepen sacherijnig naar de tafel van Griffoendor waar Peter en Remus al zaten. 'Wat zien jullie er verkleund uit.' Merkte Remus op.
'Goh hoe kom je er op.' Zei Sirius sarcartish. 'Sluipvoet je hoeft je woede niet op mij af te reageren.' Zei Remus terwijl hij zijn verzameling tovernaarskaarten bekeek. 'Ja, dat is zo sorry. 'Maanling we zijn weer eens door een vervelende grap gepakt doos Secretus en ik weet niet hoe het met jullie zit maar wij gaan hem terug pakken.' Zei James vol haat in zijn stem.
'Luister als je ze een stap voor blijft heb je er minder last van.' Zei Remus en keek 2 kwade koppen aan. 'Ja jij kan makkelijk praten we hebben niet allemaal zo een stel hersens als jou.' Zei Sirius maar zijn woede zakte. 'Ja nou dat bedoel...'
Maar ze zouden er nooit achter komen wat Remus bedoelde want perkamentus stond op en hief een glas. 'Prettig halloween.' En er lag overal snoep in allerlei soorten en maten.' Onder het eten bedachten ze allerlei plannen om Sneep terug te pakken. Sirius kwam zelfs met het idee om hem op te sluiten in de meisjes wc die dan vol meisjes zou zitten.
'Maar willen jullie nog mijn raad?' Vroeg Remus toen hij de zoveelste wraakaktie gehoord had. 'Nou vertel maar'. Zei James. 'We weten dat ze wat bij volle maan bebben bekokstoofd als we ze de hele tijd met de sluipwegwijzer in de gaten houden kunnen ze ons niet deren.'
Zei Remus. Ev en moesten de woorden tot Sirius en James doordringen maar later zei Sirius: 'Dan hebben we nog geen wraakplan Maanling.' 'Dat is jullie werk.'
Zei Remus haast fluisterend zodat James en Sirius zowat moesten liplezen. 'Als we ze vor moeten blijven heb ik wel een plan.' Zei Remus. 'Een half plan dan.' Voegde hij eraan toe. 'Kijk elke dag gebeurt er wel wat als we ze nou omstebeurd 's nachts in de gaten houden op de Sluipwegwijzer en erop af gaan ls ze samen zijn zijn we ze voor.' Zei Remus.
'Ja, dat is en begin van een plan en als ze samen zijn pakken we ze.' Zei Sirius enthousiast zodat hij een schkokikker fijn drukte. Ze aten nog wat terwijl ze verder gingen met wraakplannen die ze zouden kunnen doen. Toen het halloweenfeest was afgelopen gingen ze terug naar hun slaapzaal waar iedereen vrijwel meteen in slaap viel.
Maar James moest opblijven en de Sluipwegwijzer in de gaten blijven houden.
En nog geen 5 minuten later zag hij 2 kleine stipjes van Sneep en Regulus Zwarts dit was het moment. Hij stapte uit bed (ze hadden hun gewaden aangehouden voorr het geval dat) om Sirius te wekken en zich dan te wreken.

Veel plezier met dit stukje Smile

Ook deel 2!
Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2005 15:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk 7
Zwerkbal met de vijand

'Ja, Sluipvoet hier moeen ze staan.' Zei Sirius toen ze achter een beeld vercholen stonden onder de ontzichtbaarheidsmantel. 'Ik zie nog niemand.' Zei Remus die er met Peter ook bij was. 'Nee ze komen zo.' Net toen James dat had gezegt kwamen er twee mensen de hoek om. Sirius sprak stil een struikelbezwering uit en zonder dat de2 dat hadden gedacht lagen ze opeens op de grond. 'Au, Severus idioot hier moet je geen struikelbezwering gebruiken.' Zei Regulus Zwarts.
'Dat heb ik niet gedaan volgens mij is Potter al bezig geweest.' Regulus had daar niks tegenin te brengen en zei: 'Laten we ons plan ten uitvoer brengen Severus.' Ze liepen naar deuren van klaslokalen en deden er zo te zien Lenny's plakkende kouwgom in. En spraken er een bezwering over uit.
Sneep zei dat dat een schok opleverde voor degene die het kouwgompje eruit probeerde te halen. 'Ik weet wat.' Zei Remus opeens. Hij deed zijn toverstok ietsje buiten de mantel en zei: 'Gommibommi.' En Regulus die net geprobeerd had een kouwgom in een sleutelgat te steken vloog eruit en raakte hem in zijn oog.
'AU!!!' Sirius zijn broer schreeuwde het uit. Dat moet pijn gedaan hebben dacht James. Nu Sirius de spreuk had gehoord betoverde hij ook de andere in de sleutelgaten gestopte kouwgoms. Het was een kabaal van jewelste (Vooral door de schokjes die ze kregen)
Uiteidelijk kwam Professor Anderling: 'Zwarts, Sneep wat doen jullie hier?' 'Ehm.'
Volgens hem waren ze blij dat het kouwgomschokken was afgelopen en er nu pas achter kwamen dat ze veel geluid hadden gemaakt. 'Kom mee we gaan naar jullie afdelingshoofd.' Zei ze en met haar schots geruite pantoffels liep ze naar beneden.
'Plan gelukt.' Zei James. 'Jazeker Gaffel, die zullen ons wel even met rust laten.'

Die volgende ochtend wer James zoals gewoonlijk vroeg wakker. Vandaag was er een zwerkbalwedstrijd. Griffoendor tegen Zwadderig.
Die ochtend was James zenuwachtiger dan normaal. Hij probeerde dan ook wat te eten maar kwam snel tot de conclusie dat niks eten veel makkelijker was. 'Wat is er James je ziet er zo nerveus uit?' Vroeg Sirius die hem aankeek alsof hij ziek was. 'Ik ben nogal zenuwachtig voor de wedstrijd ik weet ook niet waarom.' Zei James terug. 'Maar je zit al drie jaar in het zwerkbalteam en...' Op dat moment vlogen uilen binnen groot en klein, vel en bont en er kwam een uil naar James toe vliegen met een langwerpig pak. James scheurde eerst het briefje eraf.

''Lieve James

We waren aan het winkelen op de wegisweg toen we dit cadeau voor je tegen kwamen. We willen graag dat je, je oude aan Sirius geeft. We wilden ook wat voor hem kopen maar we wisten niet wat dus doen we het op deze manier. Doe de vriendelijk groeten van ons aan je vrienden.
Groetjes je Moeder en Vader.''

'Is dit wat ik denk dat het is Gaffel?' Vroeg Sirius bewonderend. 'Dat merk je pas als je het open maakt Sluipvoet.' Zei James terug die samen met Sirius het pak begon uit te pakken waar een gloednieuwe Nimbus 01 uit kwam. Iedereen aan de tafel van Griffoendor kwam erbij staan om de bezem te bewonderen.
'Sluipvoet kom je alvast naar het zwerkbalveld?' Zei James met een knipoog. Remus zag dit ook en zei snel: 'We komen allemaal wel even mee.' Toen ze opstonden liepen ze naar het teamshuisje aan het zwerkbalveld terwijl ze gingen zitten. 'Sluipvoet ik wou je alleen dit maar geven.' Zei James.
Terwijl hij zijn nieuwe bezemn even neerlegde en zijn oude pakte en aan Sirius gaf. 'Misschien kan je volgend jaar in het team komen.' Zei hij terwijl Sirius met grote ogen James aankeek. 'Krijg ik jouw bezem?' Vroeg hij ongelovig.
'O nee Sirius vergeten ik geef hem per ongeluk aan jouw en zeg dat ik hem aan jouw geef terwijl ik hem zelf wil houden.' Zei James en rolde met zijn ogen. Sirius kreeg zijn oude grijns terug en zei: 'Oke dan Gaffel volgend jaar zijn we onverslaanbaar.' Op dat moment kwamen ook de andere leden van het zwerkbalteam en gingen zich klaarmaken zodat zijn vriende weg moesten.

'Het is vandaag een heerlijk zwerkbalweertje voor een mooie wedstrijd.' Zei Leontien Jordaan door een soort grote microfoon. Het team van Griffoendor De nieuwe leider Koper, Bell, Grietsma, Grotsing, Bleker, Breng en de zoeker Potter.' Zei Ze vol enthousiasme.
Het team van Zwadderig Zwarts, Gorter, Membel, Stang, wevel, wattel en de Nieuwe zoeker Malfidus.' Zei Ze met minder enthousiasme.
Was Malfidus de nieuwe zoeker van Zwadderig. Ag het was te verwachten hij is een van de beste vriende van De leider van het team Regulus Zwarts.
En de ballen zijn weg Bell gaat er meteen met de Slurk vandoor ennnn, ja het is 10-0 voor griffoendor.' Brulde ze over het veld. Op dat moment zag James de snaai hij vloog bij een doelpaal van Zwadderig. Hij racete erop af met uitgestoken hand hij had de snaai bijna. 'Oehhhhh.' Klonk het over het veld terwij James dat zacht uitgedrukt vond het was eerder Au geweest.
Wattel had een beuker op James afgevuurd en raakte zijn hand die nu erg pijnlijk was. Hij vloog verder met z'n andere hand maar de snaai was weg. Hij keek naar Malfidus die achter hem vloog en nijdig zijn zoektocht vervolgde.
'Gorter naar Membel, Membel naar Stang en behenidig opgevangen door Bell van Bell naar Grotsing van Grotsing naar...'
Het duurde een eeuwigheid voordat de snaai weer in zicht was inmiddels stond het al 40-30 voor Zwadderig. Hij moest snel de snaai vinden en het snel afmaken. Alsof de snaai hem had gehoord verscheen hij nog geen meter boven het veld.
Hij vloog erop af met zijn nog niet gebroken hand met Malfidus vlak achter zich hoorde hij. Hij was er bijna nog een paar centimeter en Ja hij had hem in zijn hand eindelijk. Er klonk een fluitje en James sttapte van zijn bezem af.
Hij ondersteunde zijn gebroken hand terwijl de Afdelingen he veld op kwamen om hem te feliciteren. Al snel zag hij Sirius en liep erop af. 'Sluipvoet ik heb hem eindelijk.' 'Dat zie ik Gaffel.' Zei Sirius met een glimlach terug. 'Gaffel je moet naar de ziekenzaal.' Zei Remus na een blik op zijn arm.
'Ja ik ga zo, ik ga nu wel.' Zei James diens arm nu echt pijn begon te doen. 'Wij gaan wel mee.' Zei Sirius terwijl hij samen met Peter, Remus En Sirius naar de ziekenzaal liep.

Het is best wel een saai stukje het volgende stuk word spannender maar weer veel leesplezier

Ook deel 2!
Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2005 14:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk 8
Verandering bij volle zaal

'We kunnen beter wat eerder gaan Gaffel.' Zei Remus Tegen James. 'Dat kan maar dat doen we niet.' Zei James terug. 'Maar wat kan er nou misgaan, ik hou de Sluipwegwijzer al de hele middag in de gaten en geen Secreetje gezien.' Remus twijfelde maar besloot toch maar naar zijn vrienden te luisteren.
'Dus Maanling een weerwolf ziet niks?' Vroeg Peter aan Remus die zijn hart toch maar had gelucht o,mdat hij weinig van weerwolven af wist. 'Nou we zien geen kleuren alleen alles zwart-wit.' Antwordde Remus terwijl hij zelf ok iets verder schreef.
Ze zaten in een propvolle leerlingenkamer (niemand wilde naar buiten omdat het regende)
Remus zat zoals gewoonlijk zijn huiswerk te maken met Peter terwijl de boeken van James en Sirius er nutteloos bij lagen. Het was een soort nieuwe rage geworden om met Lenny's plakkende kouwgom te spelen. Het plakte alles en overal.
Door de gommibommi spreuk van Remus hadden Sirius en James net iets meer lol dan de rest van de leerlingen. Op dit moment waren ze bezig met kouwgom in de haren van de meisjes te toveren. 'En nu op Evers.' Fluisterde Sirius maar James pakte snel Sirius zijn toverstok af. 'Op iedereen behalve haar Sluipvoet.' Sirius rolde met zijn ogen en zei: 'James moet weer de redder in nood spelen.' 'Nou hier Sluipvoet laten we op Naomy Lepour richten.'
En gaf Sirius zijn stok terug maar op dat moment pakte Sirius James zijn toverstok af. 'Ook net op haar graag.' Zei Sirius blozend. 'Sluipvoet ben je verliefd?' Toen James dat zei hoorde Peter en Remus het ook en begon alles uit te leggen.
'Ik heb al 2 maanden met haar, soms ga ik 's nachts naar haar toe.' Zei Sirius nuchter. Op het moment dat James wat wilde vragen onderbrak Remus hem.
'Het is al 5 voor zeven om kwart over 7 gaat de zon onder en komt de maan op we kunnen beter alvast gaan.' 'Maanling er zal vanavond echt niet veel maan zijn.' Zei Sirius. 'Niet alleen dat heeft er mee te maken Sluipvoet.' Schreeuwde Remus bijna. 'Oke, oke we gaan al.' Zei Sirius vol tegenzin.
Ze liepen door het kasteel heen ze waren in de hal toen James ineens zijn been niet meer omhoog kon krijgen. Zo te zien kampte Sirius en Remus ook met dat probleem want ze bleven abdrupt staan. 'Gaffel we zijn in Lenny's kouwgom gaan staan.' James verschrikte als ze 10 uur vast zouden zitten zou hij naast een weerwolf staan.
'Sluipvoet ik hou het vanaf nu op slobbers beste bubblegum.' Zei James om er toch nog een beetje humor in te houden. 'Dat is allemaal leuk en aardig maar wat als ik verander?' Vroeg Remus smeken want hij wilde zo te zien niet dat de hele school wist dat hij een weerwolf was. 'Wormstaart ga jij Anderling halen.'
Peter rende zo snel als zijn kleine bentjes hem konden dragen en verween om de hoek. 'Zo dus ik vind mijn kleine broertje vast in het bubblegum.'
Zei een verdacht bekende stem van Regulus Zwarts. 'Regulus over ommenabij de 10 minuten zal je hier erge spijt van krijgen.' Hij ging voor Sirius staan zadat hij niks van James zag.
Toen kreeg hij een plan. Hij had zelf ook nog wat van Lenny's plakkende kouwgom in de zak van zijn gewaad. Hij deed hem open en smeet hem op de grond.
'He zwarts laat Sirius met rust.' Zei James als afleiding zadat hij hoopelijk in de kouwgom ging staan. En het werkte Regulus kwam langzaam dichterbij nog een stap. Ja hij stond erin. Zo te zien merkte hij dat want hij keek naar zijn been.
'Potter, jij smerige vuile...' 'Ik zou die zin niet afmaken Regulus.' Zei Sirius terwijl hij zijn toverstok op zijn broer richtte. Regulus keek verbaasd maar ook blij. 'Dus je wilt me aanvallen, doe maar.' Daar stond Sirius een aantal minuten te staan met zijn toverstok in zijn hand.
James wist dat hij zijn familie haatte maar wou ze kennelijk niet aanvallen.
Na een paar minuten ging zijn toverstok naar beneden. 'Slimme keus Sirius je zou toch niet willen dat Potter en Lupos hier jouw dierbare geheimpje te weten zouden komen.'
Sirius leek op dat moment door het lind te gaan, hij pakte zijn toverstok en zei: 'Experiarmis.' Regulus werd naar achter geschoten maar bleef door het plakkende kouwgom staan.
Ook Sirius trok een pijnlijk gezicht alsof hij ook pijn had maar James wist dat hij er moeite mee had zijn familie aan te vallen. Regulus die nog pijn had van de spreuk streek door zijn haar zoals James ook deed (maar het zat nooit netjes) en zei: 'Sirius weet je dat moe...'
Iedereen stopte en keek naar Remus die verstijfde. 'Petrificus totals.' Sprak James over Regulus uit en viel gelukkig net zo dat hij Remus niet zag. James keek naar Sirius en zag dat hij weer een pijnlijk gezicht trok. 'Sluipvoet, Gaffel verander snel.'
Zei Remus en op dat moment stonden ze oog in oog met een levensechte weerwolf. Precies op dat moment kwamen Professor Anderling en Peter het hoekje om. 'Colloprtus.' Riep professor Anderling naar de deur van de grote zaal zodat niemand eruit kon. Maar voordat proffesor Anderling iets kon doen kreeg James een harde klap van Remus.
Hij had nog nooit zo een harde klap gekregen het werd zwart voor zijn ogen en viel op de grond.

James deed zijn ogen open ging zitten en deed zijn bril op. Zo te zien lag hij weer voor de twintigste keer op de ziekenzaal. Hij keek om zich heen in het bad aan de overkant zag James een gedaante die hij in het donker niet herkende maar de rest van de ziekenzaal was leeg.
Hij voelde aan zijn hoofd die in het verband zat. Had Remus hem gebeten?
Toen hij naar de rest van zijn lichaam keek zaten er wel druppels bloed op. Nee ik ben niet gebeten alleen geslagen. Dacht James bij zichzelf en slaakte een zucht. Hoe had hij kunnen denken dat hij een weerwolf was. Alleen als je gebeten was ben je een weerwolf.
Op dat moment gaapte hij, hij was erg moe. Toen overwon de slaap en ging hij op zijn kussen leggen.

James opende zijn ogen voor de 2e keer die dag, mar nu was het licht. Op het eerste gezicht schrok hij wel omdat hij de gezichten van zijn vrienden zag maar was toen ook erg blij dat ze hem bniet in de steek hadden gelaten.
'Zo dus de slaapkop is wakker.' Zei Sirius plagend. 'Nou dat zie je toch en trouwens zo lang heb ik ook weer niet geslapën.' Zei James terug en ging rechtop zitten. 'Gaffel het spijt me egt heel heel erg.' Zei Remus die bijna in tranen uitbarste omdat hij spijt had van iets waar hij niks aan kon doen.
'Maanling je weet net zo goed als ik dat je er niks aan kon doen.' Zei James. 'Ik had je bijna gebeten Gaffel, het spijt me echt.' 'Ja, ja dat weet ik nu wel vertel me maar hoe de lessen waren.'
Remus glimlachte en er kwam een klein traantje uit zijn oog die uiteenviel op de lakens van James zijn bed.

Nou dit stukkie is spannender veel leesplezier Smile -xxx-ies cc13

Ook deel 2!
Bradhadair
6e jaars

Bradhadair is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2005 17:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoofdstuk 9
De Kerstsneep

De volgende middag mocht James alweer van de ziekenzaal af en was weer terug van weggeweest. Ze zette heel zweinstein op z'n kop. Niet met stomme en flauwe grappen maar leuke en vervelende grappen. De naanden daarna gingen snel voorbij zonder problemen met volle maan. James had Huffelpuf ookal verslagen vlak voor de kerst. Nu was het echter al bijna kerst.

James rekte zich uit en gaapte. Het was de zondag voor kerst en James had besloten dat hij eens ging uitslapen. James deed zijn ogen openen zag niks. Dus hij pakte zijn bril en zette die op. Hij zag dat zijn vrienden al wakker waren en op een bed zaten samen met Klemus. 'Goedemorge Gaffel ben je eindelijk uitgeslapen?' Zei Sirius terwijl hij James wakker zag worden. 'Nee want dan kan ik mijn bed verkopen en heb daar op het moment even geen zin in.' Zei James moe terug.
Hij kleedde zich aan en ging bij zijn vrienden zitten die ergens naar keken. 'Wat kan hij nog meer Klemus?' Vroeg Sirius terwijl James dichterbij kwam zag hij dat ze naar een soort cactus keken.
'Nou hij is nog niet getraint maar als je hem aanraakt knappen zijn bulten.' Zei Klemus terwijl hij zijn plant aanraakte. Dat had hij beter niet kunnen doen want het volgende moment zaten ze onder een stinkend spul.
'Zoals ik al zei hij moet nog getraint worden.' Zei Klemus terwijl hij, Sirius, Remus en Peter het spul uit hun ogen wreef (James maakte zijn bril schoon) 'Is het giftig wat het ook mag wezen?' Vroeg James voor de zekerheid. 'Het is een Mimbelus Mimbeltonia en het is niet giftig het zorgt er alleen voor dat littekens die niet zijn vervloekt kunnen wegtrekken.' Zei Klemus en toverde alles weg. James, Sirius, Remus en Peter toverde ook alles weg en waren ze weer schoon.

Een tijdje later liepen ze door het kasteel. Vandaag zouden de kinderen naar huis gaan als ze wilden. James en Sirius zouden op zweinstein blijven evenals Remus en Peter.
Toen ze op de gang liepen zei Sirius iets waardoor de dag van James niet meer stuk kon. 'Gaffel laten we iedereen een kerstafscheid geven.' 'Sluipvoet dat kunnen we morgen ook doen.' Zei Remus die geen problemen wilde veroorzaken. 'Maar Maanling morgen zijn er minder kinderen.' Zei Sirius ertegenin. Op dat moment was het stil tot Sirius de stilte weer verbrak. 'Nou komen jullie?' Vroeg Sirius en liep weg. James liep achter hem aan gevolgd door Peter. Remus moest zoals gewoonlijk twijfelen. James was er nu hij er zo over na dacht er eigenlijk al aan gewent. En zoals verwacht zuchtte Remus en liep vervolgens achter Peter aan.

'Nou Wormstaart en Maanling gaan naar binnen en wensen Secretus een prettig kerstfeest en geven dan dit.' Zei Sirius terwijl hij een doosje omhoog hield en het aan Remus gaf, toen niemand daarop krietiek had ging hij verder.
'Nou dan gaat Secretus altijd weg maar dit keer lukt het niet want wij staan er voor.' Zei Sirius die op zichzelf en James richtte. 'En dan?' Vroeg Remus. 'Dan weet ik wel wat.' Zei James met een valse glimlach. 'Gaan jullie maar alvast dan vertel ik het aan Sluipvoet.' En zoals gezecht liepen Peter en Remus naar de grote zaal naar Sneep. 'Nou vertel James.' Drong Sirius aan. 'Nou als jij nou tovert dat hij daar staat zonder kleren dan zorg ik ervoor dat hij een leuk pakje aan krijgt.'
Legde James uit met een knipoog. Toen Sirius dat hoorde kreeg hij dezelfde glimlach als James al had en gingen snel op hun post wachten. James hoorde een groot gelach uit de grote zal komen en niet veel later gingen de deuren open en kwam een met eten besmeurde Sneep naar buiten. James en Sirius stopte hem snel door voor hem te staan.
'Waar wouden wij heen gaan.' Zei Sirius terwuijl hij over zijn toverstok wreef die hun nu op Sneep richtte.
'Kleveniuren urati.' En het gewaad van sneep vloog in stukken weg. Hij stond nu alleen nog in zijn onderbroek die eens is een keer gewassen moest worden en een gele hemd die geschikt zou zijn voor een 6 jarige. De grote zaal stroomde leeg en gingen om het dretal heen staan.
'Kleveniuren anari.' Zei James toen het gelach minder begon te worden. Nu had Sneep een kerstmanpak aan met nepbaard en bel in een.
Mensen die opgehouden waren met lachen lachte nu nog harder. Sommige die net weg warebn gegaan kwamen nu zelfs terug met een fotocamera.
'Prettig kerstfeest Secreetje.' Sneep kon het maa niet grappig vinden en raapte zijn tovestok op alleen Sirius was hem te snel af.
'Expeliarmus.' En de toverstok vloog door de lucht en werd handig door hem opgevangen. '
Dat had je gedacht Secretus.' Toen rende hij weg en baande een weg door het publiek dat nu weer terugstroomde naar de grote zaal.
'Potter, Zwarts, Lupos, Pippeling voor allemaal de hele vakantie 'Savonds nablijven en jullie ouders worden hiervan op de hoogte gesteld.' Zei een stem achter hem van professor Anderling.
Hij keek naast hem en zag daar ook Peter en Remus staan. Ze keken elkaar alle vier aan en zonder wat te zeggen liepen ze naar boven.

'Nou ik wou hem eigenlijk helemaal naakt toveren maar dat lukte niet.' Zei Sirius tegen James toen ze in de lerlingenkamer zaten. 'Ja dat had helemaal leuk geweest.' Zei James met een grijns terug.
Zo te zien zat iedereen erover te praten want sommige wezen hun kant op.
'He jongens zullen we zo bij Hagrid langs gaan we hebben hem al een tijd niet gesproken.' Zei Remus terwijl hij een boek in zijn tas deed. 'Ja goed plan laten we eens kijken hoe et met onze grote vriend gaat.' Zei Sirius die het duidelijk een goed idee vond.
Een kwartiertje later liepen ze het terein op naar Hagrid's huisje waar vrolijke rookpluimen uit de schoorsteen op stegen. 'Het huisje lacht je toe he Sluipvoet?' Zei James terwijl hij zag dat het ligt ging sneeuwen. 'Ja ik zie het Gaffel.'
Klop, klop. Remus klopte op de deur terwijl er iets zwaars tegenaan viel en ging blaffen.
'Muil af.' Hoorde het viertal binnen van Hagrid die niet veel later de deur open deed.
'Ah, James, Sirius, Peter en Remus ik dacht al dat jullie dachten dat ik verhuist was of zo kom binnen.' Zei Hagrid terwijl hij het viertal binnen liet. Binnen kregen ze wat thee en begon Hagrid over zijn nieuwe hond muil te praten.
'Ja het is nog maar een pup maar bang dat ie af en toe is.' Toen Hagrid zei dat het nog maar een pup was schrok James want hij had al de groote van een normale gemmiddelde volwassen hond.
'Dus het is gewoon een hond?' Vroeg Remus. 'Ja, ik wilde natuurlijk eerst een draak kopen maar dat is illegaal.' Zei Hagrid als antwoord terug.
'Nou dan hebben we nog geluk gehad.' Fluisterde James in het oor van Sirius die het er duidelijk mee eens was.
Ze bleven nog even zitten praten over de lessen en de vakantie die zou komen en gingen daarna weg.
Toen ze naar buiten stapte zagen ze dat de sneeuw een sneeuwstoorm was geworden dus liepen ze er snel doorheen.
'Gaffel ik ga aan professor Anderling vragen hoe laat we morgen bij haar moeten zijn dus gaan jullie maar alvast naar de leerlingenkamer.' 'Is goed Remus.' En met die woorden liep James samen met Sirius naar de leerlingenkamer

Nou veel leesplezier en laat me weten wat je ervan vond Wink

Ook deel 2!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp