Auteur |
Bericht |
erikjah
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 18, 2005 10:20 |
 |
hey, ik zat me laatst af te vragen: wat wil Voldemort nou eigenlijk?!
we weten dat hij macht wil, maar wat wil hij met die macht doen. het enige wat we weten is dat hij muggleborns uit de Magische Samenleving wil hebben. Voldemort wordt in het boek eigenlijk alleen neergezet als de grote slechterik, maar wat zijn zijn ideeën? weten jullie het?
EDIT: jullie zeggen wel dingen die hij wil, zoals onsterfelijkheid enzo. maar als Voldemort aan de macht zou komen, wat zou hij dan doen, behalve de tovenaarswereld zuiveren van mudbloods enzo.?? onsterfelijkheid heeft niks te maken met de macht; dat is iets wat hij buiten die macht om moet doen! |
_________________ 'That's right', said Malfoy. 'But she said you were just going for a drink, you'd be back.'
'I certainly did have a drink... and I came back... after a fashion'
fanfic: http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=7144
Laatst aangepast door erikjah op Zo Dec 18, 2005 15:46; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
HPFreak!!
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 18, 2005 10:31 |
 |
Hij is een eerzuchtig persoon, aangezien hij de erfgenaam van Zwadderich is... het idee van de machtigste zijn, en totale overheersing, zullen hem dus ook wel aanspreken |
|
|
  |
 |
Miis GrAnger
4e jaars

Verdiend:
103 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 18, 2005 10:59 |
 |
Hij wil natuurlijk harry vermoorden, want hij is bang dat hij vermoord wordt door harry en misschien door perkamentus (maar iedereen die deel 6 heeft gelezen weet dat dat niet zo is!! ) |
_________________ H P F !!
_
__ > FAN ART ! <
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Je hebt pas echt lef als ik je in Huffelpuf tref!
|
|
  |
 |
erikjah
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 18, 2005 11:02 |
 |
jullie zeggen wel dingen die hij wil, zoals onsterfelijkheid enzo. maar als Voldemort aan de macht zou komen, wat zou hij dan doen, behalve de tovenaarswereld zuiveren van mudbloods enzo.?? onsterfelijkheid heeft niks te maken met de macht; dat is iets wat hij buiten die macht om moet doen! |
_________________ 'That's right', said Malfoy. 'But she said you were just going for a drink, you'd be back.'
'I certainly did have a drink... and I came back... after a fashion'
fanfic: http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=7144 |
|
  |
 |
@
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 18, 2005 13:51 |
 |
Dat vroeg ik me dus ook al af. Waarom zou je zoveel macht willen hebben en onsterfelijk willen zijn? Het lijkt me een beetje loos om al die moeite te doen alleen maar om de wereld te zuiveren van dreuzels, snullen e.d. En pas later kreeg hij als doel ook harry potter vermoorden; pas na de profetie. Maar wat wilde voldemort nou d.m.v. macht en onsterfelijkheid bereiken voordat harry geboren werd?
Ook vraag ik me af waarom voldemort eigenlijk volgelingen heeft. Ik kan me niet voorstellen dat de dooddoeners hun eigen leven en dat van familie in gevaar willen brengen alleen om het tovenaarsras te zuiveren.
Dat voldemort niet kan liefhebben betekent niet dat zijn dooddoeners dat ook neit kunnen en het lijkt mij dat ook zij meer baat hebben bij een veilige wereld dan bij een modderbloedvrije wereld... |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 18, 2005 13:55 |
 |
erikjah schreef: | jullie zeggen wel dingen die hij wil, zoals onsterfelijkheid enzo. maar als Voldemort aan de macht zou komen, wat zou hij dan doen, behalve de tovenaarswereld zuiveren van mudbloods enzo.?? onsterfelijkheid heeft niks te maken met de macht; dat is iets wat hij buiten die macht om moet doen! |
Nu begrijp ik je vraag pas.
De oplossing : stuur een emailtje naar JK Rowling met deze vraag, want ik zou het niet weten. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Zo Dec 18, 2005 14:11 |
 |
-macht, dat is duidelijk
-onstervelijkheid, volgens mij is hij best bang voor de dood
- doelen van zijn familie van moeders kant nastreven/ goede zwadderaar zijn
- totale beheersing hebben van de wereld, dat alles gaat zoals hij wil.
dit denk ik teminste |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 18, 2005 15:24 |
 |
tralalala schreef: | -macht, dat is duidelijk
-onstervelijkheid, volgens mij is hij best bang voor de dood
- doelen van zijn familie van moeders kant nastreven/ goede zwadderaar zijn
- totale beheersing hebben van de wereld, dat alles gaat zoals hij wil.
dit denk ik teminste |
Jullie hebben de vraag verkeerd op. Ik in het begin ook.
Men vraagt wat Voldemort wil doen als hij de totale beheersing heeft van de wereld, en als hij een goede Zwadderaar is, en als hij onsterfelijk is en als Harry dood is. Wat wil Voldemort dan? |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Zo Dec 18, 2005 15:36 |
 |
lekkere strandstoel, tequilla erbij, leuke hawaiaanse danseresjes:P
Denk eigenlijk dat hij niet zo ver denkt, eerst dit doel maar bereiken hé. En er blijven altijd wel mensen over die tegen hem willen strijden, dus vervelen zal hij zich niet. |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 18, 2005 16:32 |
 |
tralalala schreef: | lekkere strandstoel, tequilla erbij, leuke hawaiaanse danseresjes:P
Denk eigenlijk dat hij niet zo ver denkt, eerst dit doel maar bereiken hé. En er blijven altijd wel mensen over die tegen hem willen strijden, dus vervelen zal hij zich niet. |
Tja, ik denk dat je wel gelijk hebt. Niet dat eerste hoor !! Maar denk je (Erikjah) dat hij dan zover komt? Ik heb er meer vertrouwen in dat Harry 'wint'. Waarschijnlijk als hij alles in zijn macht heeft, zal hij alle tovenaars+dreuzels wel willen laten lijden er dus een vreselijke wereld van maken.. alleen maar 'slecht', alleen maar Voldemort.. Mss is zijn doel wel nooit bereikt, wil hij altijd meer en meer.. WE zullen zien.. |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 18, 2005 16:38 |
 |
Doelen van Voldemort? Nee nee hij heeft maar 1 doel.
Een wereld met alleen maar rasechte tovenaars.
En het maakt hem niet uit hoe dat tot stand komt.
Maar als hij zou slagen dan is er nog maar weinig van de wereld heel of goed en zal de wereld een verderfelijke plaats zijn en is het al gouw gedaan met de aarde. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Blackice
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 22, 2005 14:07 |
 |
Ras echte tovenaars dat is niemand meer volgens mij en Voldemort zeker niet zal hij zichzelf dan ombrengen. |
_________________ ~griffoendor~
~Jager van de Flash Fighters~
//zweinstein-online.nl//
quote: ghelaas, earwax.
Perkamentus in steen der wijzen. |
|
  |
 |
Rene
2e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 23, 2005 16:32 |
 |
Hij is uit op de hele wereld reinigen van Dreuzels, Snullen, Modderbloedjes, Halfbloedjes, en goede tovenaars, zoals Perkamentus, Harry en dat soort gasten... eigenlijk gewoon alle niet volbloedig tovenaars + iedereen die niet precies doet wat hij doet... |
|
|
  |
 |
Tafkak
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 23, 2005 16:50 |
 |
Als ik het een beetje ga begrijpen heeft Voldemort (mag ik eigenlijk zijn naam hier wel neerzetten?) als doel de absolute macht.
Dat houd in dat een ieder die hem dwars zit uit de weg moet.
Doordat hij het idee heeft dat een aantal figuren hem dwars kunnen gaan zitten wil hij ze uit de weg ruimen.
Voldemort is eigenlijk een weerspiegeling van het hier op aarde zijnde kwaad.
toedeloe
Tafkak. |
_________________ I've seen the future and it will B |
|
  |
 |
ThaScorpion
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 23, 2005 17:12 |
 |
Als Harry gedood is en alle Modderbloedjes ook dan zou hij denk ik een nog grotere tovenaar willen worden! Hij zou ook koning willen zijn van de toverwereld denk ik...en verder heeft hij niks meer te willen  |
_________________ Obey Master Justin..!! |
|
  |
 |
|