Auteur |
Bericht |
Rene
2e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 26, 2005 21:06 |
 |
De meeste indelingen zijn natuurlijk wel logisch, zoals die van Harry, Malfidus, e.d.
Maar waarom zit Hermelien niet bij Ravenklauw? En waarom zat Marcel niet bij Huffelpuf? En waarom zat Carlo niet bij Griffoendor? En waarom zat Percy niet bij Ravenklauw? En waarom zat Pippeling niet bij Zwadderich? |
_________________ 'Zijn moeder liet de sporen van haar offer op hem achter... dat is oeroude magie. Dat had ik kunnen weten maar ik was zo dom om het over het hoofd te zien...'
Laatst aangepast door Rene op Ma Dec 26, 2005 21:47; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
CrazyElf
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 26, 2005 21:09 |
 |
Weet je, dit is een briljante vraag.
Hemione: omdat Harry en Ron een vrouwelijke maatje moeten hebben die erg wijs is, en ze helpt bij de gevaalrijke situaties, als ze bij Ravenclaw zou zitten, hadden ze niet zo veel met elkaar opgetrokken.
Neville: omdat ie stiekem toch heel dapper is? Misschien was hij heel anders geweest als hij gewoon door zijn ouder was opgeveogd. En van binnen hij wel erg dapper is.
Cedric: goeie vraag
Percy: misschien omdat alle Weasley's in Griffindor zitten?
Pettigrew: ? |
_________________ Ik hou van Fred W. |
|
  |
 |
felix_felicis
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 1:16 |
 |
Hermelien: misschien omdat ze onder dat knappekoppie van haar heel moedig isen haar vrienden graag helpt
Neville: Omdat hij ook heel moedig is kijk maar naar HP deel5
Cidric: Omdat hij heel vriendelijk is en trouw
Percy : eigenlijk weet ik deze niet ik zou Percy (ik mag die eigenlijk niet zeggen) bij Zwadderich hebben ingedeel omdat hij zo ambitius <-- type fout maar toch is hij te aardig voor Zwadderich e wordt hij maar bij grifoendor ingedeeld
Peter : ik denk dat hij niet bij Zwadderich is ingedeelt omdat we toch moesten leren dat niet alleen slechterikken bij Zwadderich zaten.
Peter is ook zelf niet slecht hij is gewoon bang.
Misschien wordt je hier wat weizer van alleen JKR kan denk ik op deze vragen antwoord geven toch ?
Greetzzz felix |
|
|
  |
 |
Jalf
The Musical Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 8:52 |
 |
Maar waarom zit Hermelien niet bij Ravenklauw?
The Sorting Hat twijfelde bij haar tussen Gryffindor en Ravenclaw. Daardoor werd de keuze bij haarzelf gelegd en koos ze voor Gryffindor.
En waarom zat Marcel niet bij Huffelpuf?
Neville is heel erg dapper, al komt dat er niet altijd uit. Ga maar na, in PS wilde hij niet dat Harry, Ron en Hermione naar buiten gingen en probeerde hij zijn vrienden tegen te houden. In OotP vocht hij mee in het MoM en durfte hij zelfs een grote mond te geven tegen de vrouw die zijn ouders te waanzin heeft gemartelt. Erg dapper dus. Ook bij hem twijfelde the Sorting Hat lang, waarschijnlijk tussen Gryffindor en Hufflepuff. En waarschijnlijk wilde Neville zijn Grootmoeder blij maken en koos hij voor Gryffindor. En daarom is Neville een Gryffindor.
En waarom zat Carlo niet bij Griffoendor?
Hij is een loyale, eerlijke, trouwe vriend. Drie eigenschappen die heel belangrijk zijn voor Hufflepuff. Waarschijnlijk zal hij dus ook een harde werker zijn en issie daarom een Hufflepuff.
En waarom zat Percy niet bij Ravenklauw?
Arthur en vooral Molly hebben best hoge verwachtingen van hun kinderen. Percy wilde aan deze verwachtingen voldoen. Zo werd er van hem verwacht dat hij bij Gryffindor terecht kwam. Percy wilde deze verwachtingen waarmaken en kwam zo bij Gryffindor terecht. (Eigenlijk zou ik Percy eerder indelen bij Slytherin dan bij Ravenclaw vanwege zijn enorme ambities.)
En waarom zat Pippeling niet bij Zwadderich?
Niet alle slechte, evil mensen zitten bij Slytherin.
Nog een ding, en die heb ik wel vaker gepost op het forum...
Hufflepuff is niet een afdeling voor sukkels. De betekenis van Hufflepuff staat voor Loyaal, trouw, eerlijk en een harde werker. Het is een volwaardige afdeling met een volwaardige betekenis.
Slytherin is geen afdeling voor Evil of Aso mensen. Kijk naar Slughorn. Slyhterin is een afdeling voor Ambitieuse, sluwe mensen die weinig middelen zouden schenden om te krijgen wat ze willen.
Gryffindor is niet de afdeling waar suprieure mensen in zitten. Dat onze helden er nou in zitten, okay. Maar het is niet zo dat als een personage in Gryffindor zit hij gelijk beter dan de rest is, want OMG het is een Gryffindor.
Deze punten lijken af en toe vergeten te worden in het HP-fandom. |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
  |
 |
CrazyElf
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 10:18 |
 |
Oh, gelukkig is deze topic weer geopend. Ik wo al een berichtje plaatsen bij de mod's dat het weer open moet, want het onderwerp is echt ander dan het onderwerp van bovengenoemde link. |
_________________ Ik hou van Fred W. |
|
  |
 |
Avada Kedavra
Dreuzel

Verdiend:
33 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 10:49 |
 |
volgens perkamentus bepalen je keuzes wie je bent. Harry kon trouwens ook kiezen, dus waarschijnlijk deed hermelien dat ook, omdat er zoveel geweldige tovenaars en heksen (perkamentus oa) hebben gezeten |
  |
 |
Wou[$]eR
5e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 11:09 |
 |
Jalf Lupin schreef: | Maar waarom zit Hermelien niet bij Ravenklauw?
The Sorting Hat twijfelde bij haar tussen Gryffindor en Ravenclaw. Daardoor werd de keuze bij haarzelf gelegd en koos ze voor Gryffindor.
En waarom zat Marcel niet bij Huffelpuf?
Neville is heel erg dapper, al komt dat er niet altijd uit. Ga maar na, in PS wilde hij niet dat Harry, Ron en Hermione naar buiten gingen en probeerde hij zijn vrienden tegen te houden. In OotP vocht hij mee in het MoM en durfte hij zelfs een grote mond te geven tegen de vrouw die zijn ouders te waanzin heeft gemartelt. Erg dapper dus. Ook bij hem twijfelde the Sorting Hat lang, waarschijnlijk tussen Gryffindor en Hufflepuff. En waarschijnlijk wilde Neville zijn Grootmoeder blij maken en koos hij voor Gryffindor. En daarom is Neville een Gryffindor.
Hij is een loyale, eerlijke, trouwe vriend. Drie eigenschappen die heel belangrijk zijn voor Hufflepuff. Waarschijnlijk zal hij dus ook een harde werker zijn en issie daarom een Hufflepuff.
Arthur en vooral Molly hebben best hoge verwachtingen van hun kinderen. Percy wilde aan deze verwachtingen voldoen. Zo werd er van hem verwacht dat hij bij Gryffindor terecht kwam. Percy wilde deze verwachtingen waarmaken en kwam zo bij Gryffindor terecht. (Eigenlijk zou ik Percy eerder indelen bij Slytherin dan bij Ravenclaw vanwege zijn enorme ambities.)
En waarom zat Pippeling niet bij Zwadderich?
Niet alle slechte, evil mensen zitten bij Slytherin.
Nog een ding, en die heb ik wel vaker gepost op het forum...
Hufflepuff is niet een afdeling voor sukkels. De betekenis van Hufflepuff staat voor Loyaal, trouw, eerlijk en een harde werker. Het is een volwaardige afdeling met een volwaardige betekenis.
Slytherin is geen afdeling voor Evil of Aso mensen. Kijk naar Slughorn. Slyhterin is een afdeling voor Ambitieuse, sluwe mensen die weinig middelen zouden schenden om te krijgen wat ze willen.
Gryffindor is niet de afdeling waar suprieure mensen in zitten. Dat onze helden er nou in zitten, okay. Maar het is niet zo dat als een personage in Gryffindor zit hij gelijk beter dan de rest is, want OMG het is een Gryffindor.
Deze punten lijken af en toe vergeten te worden in het HP-fandom. |
1 aanmerking ik denk eerder dat Hermelien in griffoendor is ingedeeld vanwege het feit ze echt wel dapper en moedig is, anders was ze nooit meegegaan met Harry en Ron op avontuur enzo... |
_________________ Proffesor Dumboldore:"For in dreams, we enter a world that's entirely our own. Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud." |
|
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Wo Dec 28, 2005 16:05 |
 |
Neville vertoont, zoals Jalf zegt, toch dappere trekjes. En het zit bij hem volgens mij ook in zijn bloed, want zijn ouders waren heel dapper.
De meesten komen in de afdeling waar hun familie ook heeft gezeten, behalve die ene tweeling.
Hermione past denk ik uiteindelijk ook meer in Gryffindor, ook vanwege moedige trekjes.
En ik zou niet weten waarom Cedric in Gryffindor zou moeten zitten.
Hij heeft niet zo die moed, ik denk eerder dat hij zelfs een lafaard is; maar wel een trouwe en geduldige lafaard ;] |
  |
 |
rupert lover
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 28, 2005 16:17 |
 |
Griffoendor staat toch bekend om dapperheid?!! Hermelien is echt wel dapper. Bekijk maar eens bij de steen der wijzen, ze gaat mee het luik door. Bij de GvA gaat ze mee het krijsende krot in, deel 5, ze gaat mee naar het ministerie, met gevaar voor eigen leven
Percie lijkt me ook vrij duidelijk, hij is toch ook een Wemel. Alhoewel dat natuurlijk eigenlijk niks zegt. Om nou te zeggen dat hij dapper is...
voor de rest geen idee. |
|
|
  |
 |
lume
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 28, 2005 16:25 |
 |
hermione: omdat ze niet alleen slim maar ook dapper is,ik denk dat ze daarom bij griffoendor is ingedeeld
marcel:hij is wel dapper genoeg voor griffoendor,hij heeft gewoon alleen te weinig zelfvertrouwen,maar als hij zijn vrienden zou moeten redden zou hij dat egt wel doen,hij ging in deel 5 ook mee naar het departement van mistificatie toch?
Carlo:miss zat hij niet in griffoendor omdat zijn eigenschappen die je zou moeten hebben voor huffelpuf toch overheersender waren dan dapperheid.
Percy:miss is hij ook heel dapper en hebben we dat nog niet gelezen,miss komt dat pas in deel 7:S k weet ook niet
Pippeling;hij is wel degelijk dapper,hij heeft toch zijn best gedaan om terug te keren naar voldemort,ookal was dat omdat hij bang voor hem was.en miss was hij nog niet zo sluw toen hij de sorteerhoed opdeed  |
_________________ I am seeing spots.......oh no,it's my imagination^_^ |
|
  |
 |
kalk
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 30, 2005 14:46 |
 |
Zwadderich neemt toch alleen leerlingen van zuiver bloed? (ik dacht tenminste dat de sorteerhoed dat een keer zei.) En sneep dan?
En is het eigenlijk wel zeker dat Peter Pippeling bij griffoendor zat? Ik zou het vaag vinden als dat zo was... |
|
|
  |
 |
Liiz_HPF
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 30, 2005 15:12 |
 |
Wat Jalf zei vind ik heel goed geformuleerd, ik sluit me daar bij aan
Denk wel dat in Zwadderich alleen leerlingen van zuiver bloed toegelaten worden. Zalazar wou immers de school zuiveren van alle leerlingen die niet van zuiver bloed waren, dan zou dat maar raar zijn als hij dreuzelkinderen zou toelaten in z'n afdeling, denk'k zo
Ik geloof wel dat Peter Pippeling in griffoendor zat, hij zat toch ook altijd bij James, Sirius en Lupos? Staat dat niet ergens in één van de boeken? |
_________________ Te Amo ; I Hate You ! |
|
  |
 |
Fawkes
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 30, 2005 15:32 |
 |
Jalf heeft hier overduidelijk de beste uitleg en heeft ook gewoon gelijk.
Go Jalf
En wat betreft Slytherin alleen pure bloods in zou delen. Er zijn een aantal personages in de HP serie, die wel in Slytherin hebben gezeten, maar geen pure blood zijn. Ik noem de namen ff niet ivm met spoilers voor deel 6.
En Dumbledore heeft ook gezegd tegen Harry dat je eigen keuzes bepalen wat je doen, wie je bent,enz. Niet je eigenschappen, maar je kezues dus. Daarom zullen een aantal personen in een afdeling geplaatst zijn, terwijl ze misschien iets beter ergens anders thuis horen qua hun eigenschappen. |
|
|
  |
 |
Miss-Hermione-Granger
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 31, 2005 14:21 |
 |
Waarom zit Hermelien niet bij Ravenklauw?
Ik vind dat Hermelien een ware griffoendor is, omdat ze toch er dapper is..en echt alles probeert op te lossen. Ja in Ravenklauw zitten de mensen met die 'slimme koppies' maar ik vind dat Hermelien toch bij Griffoendor hoort.
waarom zit Marcel niet bij Huffelpuf?
Marcel is misschien wel een beetje erg onhandig en onzeker. Maar toch denk ik dat hij diep van binnen erg dapper is. En dat naar buiten gekomen zou zijn, als hij door zijn ouders opgevoed zou zijn.
Omdat Carlo erg trouw is, loyaal en eerlijk. Bij Huffelpuf zitten ook de harde wekers, en misschien is Carlo dat ook wel. Dus ik denk dat hij een ware Huffelpuf is.
Omdat alle Wemels bij griffoendor zitten, en een beetje dezelfde eigenschappen hebben. Dus ik vind dat als 1 Wemel bij Griffoendor zit, de rest er ook bij moet.
Waarom zat Pippeling niet bij Zwadderich?
Omdat hij volgens mij niet duister genoeg is. Later natuurlijk wel omdat hij het uit angst voor Voldemort doet. Maar misschien was Pippeling vroeger wel dapper, en nu erg bang voor Voldemort. |
_________________ Hermione:''ron would like me to tell you, that seamus told him, that dean was told by parvati, that hagrid was looking for you.'' |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 31, 2005 16:31 |
 |
Hermelien is dan wel de slimste van haar jaar, maar heeft zo haar momenten dat ze erg moedig kan zijn en daarvoor echt wel haar boeken laat liggen. elke afdeling heeft zo zijn uiblinkers...
Marcel a big mystery, maar hij doet wel zijn best om moedig te zijn. blijkbaar was hij niet van puur bloed, was hij niet uitzonderlijk slim en niet zo fantastisch trouw, dat Griffoendor toch het beste voor hem was. zijn moed groeid wel sterk.
Carlo Carlo moet het misschien meer hebben van veel goede en trouwe vrienden dan van zichzelf. hij werd ook aardig aangemoedigd bij het Toverschool Toernooi.
Percy hij was altijd al een studie, maar hij heeft ook veel lef. ik denk zelf dat hij later ontslag neemt bij het ministerie en gaat trouwen.
Pippeling misschien is/was hij wel een modderbloedje? dat weet ik zo even niet. maar het blijft een twijfelgevalletje. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
|