Auteur |
Bericht |
Revan Dumbie
Dreuzel

Verdiend:
259 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 02, 2006 21:41 |
 |
Ik ben het met anavrin eens.. Sirius is een te belangrijk persoon om zomaar dood te laten gaan en er dan niks meer over te vertellen. We gaan zeker nog wat over hem horen in boek 7  |
_________________ Do you remember me telling you we are practising non-verbal spells, Potter?
Yes. Said Harry stiffly. Yes sir.
There's no need to call me 'sir', Professor.
~Griffoendor~
Emma Watson!!!!  |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 25, 2006 11:13 |
 |
Sirius moest dood omdat Harry alleen zijn queeste moet vervullen.
Zodat het moeilijker wordt om ze te behalen.
Als Sirius niet dood was was het veel te gemakkelijk voor Harry. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 25, 2006 15:21 |
 |
moeilijk om deze vraag te kunnen beatwoorden.
ik denk dat je hiervoor een taaie theorie nodig hebt, die uit gebeurtenissen en andere dingen bestaat waarvan wij nog niet weten. ik denk dat het antwoord alleen bij JKRowling te vinden is...
maar ik denk dat Sirius ook is doodgegaan om het moeilijker voor Harry te maken. anders heeft Harry wel erg veel steun van volwassen volleerde tovenaars. ook een reden voor de dood van Perkementus.
JK Rowling zegt zelf ook dat ze het moeilijker wou maken voor Harry, door kostbare en sterke mensen dood te laten gaan.
maar of ik dat nu een goede reden vind om mensen zoals Sirius te laten vermoorden, is weer een ander verhaal. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
Revan Dumbie
Dreuzel

Verdiend:
259 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 25, 2006 16:31 |
 |
sterretje schreef: | moeilijk om deze vraag te kunnen beatwoorden.
ik denk dat je hiervoor een taaie theorie nodig hebt, die uit gebeurtenissen en andere dingen bestaat waarvan wij nog niet weten. ik denk dat het antwoord alleen bij JKRowling te vinden is...
maar ik denk dat Sirius ook is doodgegaan om het moeilijker voor Harry te maken. anders heeft Harry wel erg veel steun van volwassen volleerde tovenaars. ook een reden voor de dood van Perkementus.
JK Rowling zegt zelf ook dat ze het moeilijker wou maken voor Harry, door kostbare en sterke mensen dood te laten gaan.
maar of ik dat nu een goede reden vind om mensen zoals Sirius te laten vermoorden, is weer een ander verhaal. |
Jah miss was het wel om de situatie moeilijker te maken voor Harry maar ik weet niet of t veel verschil maakt of sirius of iemand anders die m miss helpt, dat maakt niet uit. |
_________________ Do you remember me telling you we are practising non-verbal spells, Potter?
Yes. Said Harry stiffly. Yes sir.
There's no need to call me 'sir', Professor.
~Griffoendor~
Emma Watson!!!!  |
|
  |
 |
DumbledoreIsNotDead
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 11, 2006 19:00 |
 |
Misschien omdat als Sirius er nog was en Harry aan Sirius het briefje met R.A.B. zou laten zien Sirius direct de initialen zou herkennen. Zou misschien niet echt een leuke manier zijn. |
|
  |
 |
Sabine
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...
|
Geplaatst:
Di Apr 11, 2006 19:06 |
 |
Ik denk, omdat iedereen die Harry beschermd en een beetje een 'vader' voor hem is gewoon dood moet, omdat die in de weg lopen als Harry Voldemort moet gaan verslaan ...
Zijn ouders, Sirius, Perkamentus ... |
_________________ To love oneself is the beginning of a lifelong romance.
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars. |
|
  |
 |
LITTLExWITCH
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 11, 2006 19:37 |
 |
waarschijnlijk omdat harry dan zoveel verliezen had en dat wil wreken en daardoor meer moed heeft om voldemort te kille  |
|
|
  |
 |
Joost
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 11, 2006 21:05 |
 |
Ik dacht eerst ook dat voldemort gewoon iedereen wilde vermoorde die van Harry hield, totdat ik ergens las dat JKR zij dat ze een rede had om een persoon in boek 5 te laten sterve...
Ik denk dat ze Sirrius heeft laten sterven omdat het huis (grimbaultplace) nog ergens voor nodig is, bovendien had harry de huiself van sirius nodig om Draco te bespioneren, en dat had de huiself nooit gedaan als hij harry's slaafje niet was. |
|
|
  |
 |
paars_meisje
Dreuzel

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 12, 2006 20:17 |
 |
[quote="DumbledoreIsNotDead"]Misschien omdat als Sirius er nog was en Harry aan Sirius het briefje met R.A.B. zou laten zien Sirius direct de initialen zou herkennen. Zou misschien niet echt een leuke manier zijn.[/quote]
ja daar zat ik ook al aan te denken... dat t iets met zn broer te maken heeft |
_________________ we're all so strong when nothing's wrong |
|
  |
 |
~*leslien*~
6e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 12, 2006 20:48 |
 |
volgens mij moest harry voldemort inderdaad nog meer haten door de dood van sirius
of zou sirius metteen de initialen r.a.b doorhebben als die van zijn broer |
_________________ We are all born in the gutter, but some of us are looking at the stars
oscar wilde... |
|
  |
 |
Singapore Lady
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 13, 2006 2:54 |
 |
Waarom moest Serius dood...
1- Natuurlijk is er de reden dat de zoektoch naar de Horcruxen een stuk mindere uitdaging zou zijn als Serius (en Dombledore) nog zou leven.
2- Serius in een te belangrijk persoon om zomaar dood te laten gaan, daar krijgen we nog meer over te horen
3- Als R.A.B is Serius broer theorie waar is, dan zou Serius de initiale meteen herkent hebben, bovendien weet hij misschien meer over zijn broer (en de reden waarom Voldemord hem persoonlijk heeft vermoord) dan we tot nu toe in de boeken hebben gelezen.
4- Ik zit giga in mijn maag met die Tweewegspiegel. vind het erg vreemd dat hij niet meer is genoemd... (even non-topic, snap ook helemaal niet waarom Harry toen hij wou checken of Serius thuis was, niet de eenvoudige Tweewegspiegel heeft gebruikt, ipv via het overhaard) Denk echt dat we daar nog wat meer over gaan horen.
5- Uiteindelijk weet alleen Rowling het en haar kennende zal ze wel weer een totaal ander wending aan het verhaal geven... oooo waarom moeten we nog zo lang wachten! |
|
|
  |
 |
fawkes_the_phoenix
4e jaars

Verdiend:
237 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 13, 2006 6:40 |
 |
Volgens mij heb ik in een interview met JK Rowling gelezen dat het nu eenmaal zo is dat de held uiteindelijk alleen, dus zonder hulp, het gevecht met de vijand moet aangaan. Ik denk dat ze daarom Sirius en Dumbledore heeft laten sterven, omdat dat de mensen waren die Harry het meest zouden kunnen helpen. |
_________________ "Harry is the best hope we have. Trust him." |
|
  |
 |
liendoedly
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 14, 2006 8:57 |
 |
ik denk omdat hij nog meer vraak zal willen nemen op voldie en hem zeker te vermoorden in boek 6 als perkie doodging was hij ook nog mer zelfzekerder dat hij voldie ging vermoorden |
_________________ "oh no i've kiled harry potter"
"i was just wondring if you maby wanted to go to the ball with me" |
|
  |
 |
kidcool
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 14, 2006 9:36 |
 |
Ik denk dat voldemort al zijn vrienden wil vermoorden omdat hij dan aleen staat en dan kan hij harry gemakelijk vermoorden. Maar ik denk niet dat het hem zal lukken |
|
|
  |
 |
Kyron
3e jaars

Verdiend:
101 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 15, 2006 10:37 |
 |
Heey...
Waarom? Heel simpel! Harry Potter mag niet gelukkig worden!
Dat is toch logisch?! Altijd wanneer hij even gelukkig is SMAK het is weg!
één van de vele goede dingen in zijn leven Perkamentus SMAK dood ( sorry als het een 'spoiler' is ) Het is gewoon te 'goed' als harry gelukkig zou worden... waarom zou hij bv: het kwaad willen opruimen ( voldemort ) als hij gelukkig is met het leven dat hij nu heeft |
_________________ Obeys only one man.. |
|
  |
 |
|