Auteur |
Bericht |
Rene
2e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 27, 2006 14:35 |
 |
Erfgenamen, ja dat is interessant
We weten natuurlijk allemaal dat Marten Vilijn de erfgenaam van Zwadderich is.
Harry en Perkamentus stammen denk ik allebei af van Griffoendor.
Zacharinus Smid zal inderdaad wel afstammen van Huffelpuf.
En Ravenklauw... tja. Ik denk dat het iemand is zoals Emilia Bonkel ofzo
Maar ja, zeker weten we het niet, en dit is gewoon iemand uitkiezen die logisch is zal k maar zeggen... |
_________________ 'Zijn moeder liet de sporen van haar offer op hem achter... dat is oeroude magie. Dat had ik kunnen weten maar ik was zo dom om het over het hoofd te zien...' |
|
  |
 |
Tigergirl
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 27, 2006 14:58 |
 |
Harry en Perkamentus stammen allebei af van Griffoendor (denk ik ook). Smid zit bij Huffelpuf, en het zou kunnen dat hij de afstammeling is van Helga Huffelpuf. Marten Vilijn is erfgenaam van Zwadderich. Maar wie is dan van Ravenklauw ? De Grijze Dame ? Emilia Bonkel ? Iedereen is mogelijk, maar misschien zit de erfgenaam van Huffelpuf niet eens op Zweinstein !!
Ik ben het ook wel eens met Judith. De meeste geesten hebben hun naam veranderd. Het lijkt mij ook niet echt logisch als je echte naam Bloederige Baron zou zijn
'Bloederige Baron, kom je eten ?'
Maar het blijft gissen... |
_________________ Hermelien Griffel:
"Ik ga naar bed, voordat een van ons gedood word. Of erger: van school gestuurd."
Trotse Griffoendor   |
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 27, 2006 21:16 |
 |
ja, het blijft altijd gissen met Harry Potter boeken, en in de meeste gevallen zit je ernaast
Ja, we weten eigenlijk heel weinig over personages die in Ravenklauw zitten, de enige personages die echt aan bod zijn gekomen zijn Cho Chang (ik denk niet dat zij erfgenaam is) Emilia Bonkel een beetje en de Grijze Dame een beetje...
Ik blijf mijn stelling over de Grijze Dame  |
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 11:17 |
 |
Revan Dumbie schreef: | Volgens mij konden alleen erfgenamen van griffoendor zijn zwaard gebruiken, wat zou betekenen dat harry dus wel de erfgenaam van griffoendor is. |
Er staat in het boek dat alleen een ware Griffoendor het zwaard uit de hoed kon trekken.
Dat betekent niet dat je daarvoor een erfgenaam moet zijn.
En dan nog ik denk niet dat we iets van andere erfgenamen zullen horen want eigenlijk was toch alleen die van Zwadderich belangrijk, zodat hij de school terug zo kon maken dat er alleen maar volbloed tovenaars gingen? |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 31, 2006 14:01 |
 |
Super Mean Duiveltje schreef: | Revan Dumbie schreef: | Volgens mij konden alleen erfgenamen van griffoendor zijn zwaard gebruiken, wat zou betekenen dat harry dus wel de erfgenaam van griffoendor is. |
Er staat in het boek dat alleen een ware Griffoendor het zwaard uit de hoed kon trekken.
Dat betekent niet dat je daarvoor een erfgenaam moet zijn.
En dan nog ik denk niet dat we iets van andere erfgenamen zullen horen want eigenlijk was toch alleen die van Zwadderich belangrijk, zodat hij de school terug zo kon maken dat er alleen maar volbloed tovenaars gingen? |
Ja, daar heb je gelijk in, de erfgenaam van Zwadderich was daar alleen maar belangrijk voor.
Ik denk dat er wel meer erfgenamen zijn, omdat het een beetje vreemd is als alleen een afdeling dat maar had (ik denk dat iedere stichter van Zweinstein wel een erfgenaam had gewild, al was het alleen maar om de Zweinstein verder te onderwijzen). En héééél toevallig zit er een jongen op Huffelpuf, Zacharinus Smidt, die dezelfde achternaam had van een vrouw die alle erfstukken van Huffelpuf heeft. Best wel toevallig. Volgens mij heeft ze zelfs GEZEGD dat ze afstamt van Huffelpuf, maar ik kan me vergissen. Dus daarom denk ik dat er meerdere erfgenamen zijn, van elke afdeling 1. |
|
|
  |
 |
MartenVilijn
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 31, 2006 15:02 |
 |
tuurlijk zijn er meer erfgenamen van afdelingen!!
maar ik vind het niet echt belangrijk..Zacharinius (of hoe die gozer ook precies heet ) oke, dat kan toeval zijn of echt waar maar veel doet het er niet toe..die locket is al in de handen van Voldemort (Geweest)
Harry is niet de erfgenaam, inderdaad, zoals Super Mean Duiveltje zegt..een echte griffoendor, niet persee de erfgenaam..al denk ik wel dat er iets met Harry-->Griffoendor is, ik blijf op mijn Goderic's Hollow theorie..!!
de erfgenaam van Zwadderich is erg bekend want die zaait onheil en heeft meer krachten dan de rest..ik denk niet dat je als huffelpuffer meer talenten heb die opmerkzaam zijn: de levensstandaard van Zwadderich is: Volbloed, Ambitie en Sluwheid..een sterke hang naar macht, wat natuurlijk goed merkbaar is in de toverwereld..
De ambitie van Huffelpuf (ken ik niet ) die zal wel socialer en minder opvallend zijn.. |
_________________ We all meet Challenges in our live..We ought to be strong and faithfull..but sometimes, darkness strightens your eye..
Then Love is your only Desire and Escape..the only thing that stands in Darkness
Afdeling: Zwadderich |
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 20:38 |
 |
Ja inderdaad, dat klinkt meer als mensen die st. Holisto hebben opgericht en zo
Ik heb net nog wat bedacht, ik las het net in een ander topic over de horcruxen, waarvan een vermoedelijk iets van Ravenklauw zou zijn.
Ik dacht dat de Grijze Dame misschien Rowena Ravenklauw is.
Dat zou betekenen (als die over de Grijze Dame klopt) dat het een van haar bezittingen zou zijn (geweest). Misschien kan zij vertellen welke bezittingen van haar er belangrijk zijn geweest voor Zweinstein en welke Voldemort dus belangrijk zou vinden. Zo kan Harry erachter komen wat hij moet vernietigen en misschien er zelfs wel achter komen waar het voorwerp is.
Zou belangrijk zijn voor het verhaal denk ik.
Wat denken jullie? |
|
|
  |
 |
lovely luna
Dreuzel

Verdiend:
96 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 04, 2006 17:16 |
 |
Er is een reden waarom Zwadderich maar 1 erfgenaam heeft en dat is omdat ze alleen met volbloeden trouwden en er is oa door Ron gezegd dat volbloeden uitgestorven zouden zijn als ze niet ook met dreuzels gingen trouwen. Er kwamen dus steeds minder afstammelingen van hem..
eigenlijk is t wel grappig dat zijn uiteindelijke erfgenaam een halfbloed was!!!
ik ben ff kwijt wie t hier heeft gezegd maar ik heb ook ergens gelezen dat JKR heeft gezegd dat Harry geen erfgenaam is van Griffoendor.... |
_________________ oh....well...she shrugged. I think they think i'm a bit odd, you know. some people call me "Loony" Lovegood, actually |
|
  |
 |
Lizzeeh
1e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
Woonplaats: Op de glooiende heuvels van de Yssel, waar de koeien vredig grazen
|
Geplaatst:
Ma Dec 04, 2006 17:38 |
 |
zwadderich : Voldemort dan..
griffoendor : een raadsel, maar ik gok Marcel, zijn ouders zaten toch ook op griffoendor? en ze waren heel goed... ja ik denk Marcel, omdat ik denk dat hij het hele plot gaat veranderen in deel 7.
huffelpuf : raadsel, maar ik denk carlo.
ravenklauw : raadsel, en ik heb echt geen flauw idee.. miss luna ofzo, dat zou wel grappig zijn.. mss is ze wel heel slim  |
|
|
  |
 |
Halfbloed prins
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 0:07 |
 |
Ik dacht ook over Perkamentus, gelinkt aan Griffoendor. Beide beschikken ze over ongelofelijke talenten, hebben ze moed en zijn ze dapper. Maar dat met dat spook lijkt me een beetje onwaarschijnlijk: waarom zou zij, als enige van de vier stichters, overgebleven zijn en als spook achterblijven? |
_________________ Aresto Momentum! |
|
  |
 |
koning-mini
Dreuzel

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 27, 2006 16:48 |
 |
ik zat te denken en niemand weet waar tops op heeft gezeten ik denk zelf ravenklauw dus mischien is tops wel de erfgenaam van ravenklauw |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 27, 2006 21:26 |
 |
Lizzeeh schreef: | zwadderich : Voldemort dan..
griffoendor : een raadsel, maar ik gok Marcel, zijn ouders zaten toch ook op griffoendor? en ze waren heel goed... ja ik denk Marcel, omdat ik denk dat hij het hele plot gaat veranderen in deel 7.
huffelpuf : raadsel, maar ik denk carlo.
ravenklauw : raadsel, en ik heb echt geen flauw idee.. miss luna ofzo, dat zou wel grappig zijn.. mss is ze wel heel slim  |
Luna is ook heel erg slim.. Jammer dat sommige mensen dat niet zien...
Maar niet elk huis heeft een erfgenaam. Alleen Slytherin volgens mij want die heeft er een nodig. En als "pureblood" is het belangrijk welke familie lijn je hebt.. Maar ja Huffelpuf dat is echt niet Cedric/Carlo... Dat zal denk ik eerder Zacharius Smith zijn ofzo.. Maar ja zoals ik al zei denk ik dat alleen Slytherin een erfgenaam heeft..
@Koning-mini ik denk echt niet dat Tops in Ravenklauw zat en als ze daar in zat dan is ze zeker weten geen erfgenaam van Rowena. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 27, 2006 21:33 |
 |
Faunaat schreef: | Voldemort was toch geen volbloed.. (Of begrijp ik je nou verkeerd) oO |
Ja Voldemort is ook geen volbloed maarh hij is toch ook het laatste erfgenaam. Zijn moeder kwam toch uit een familie van allemaal volbloedjes. Zij trouwde met een muggle maar ja Voldemort werd toen toch een erfgenaam door zijn moeder... |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Gliomi
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 12:10 |
 |
Ik denk dat misschien de Wemels wel van Griffioendor afstammen. Ze voldoen bijna aan alle criteria.
Ze zijn een volbloed familie.
Ze zitten allemaal op Griffioendor.
Ze zijn allemaal dapper.
Ze zijn allemaal (op Ron na) trots.
Grtz |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 14:16 |
 |
Vuurbeker schreef: | Inderdaad kan Perkamentus de erfegenaam zijn, maar hier zijn enkele argumenten dat Harry dat zou kunnen zijn:
-Harry is een kleinkleinklein.... zoon van Goderic Griffoendor:
1)Voor Harry zijn ouders dood waren leefden ze in Goderic Hollow. Is Goderic niet de voornaam van heer Griffoendor?
2)Harry verjaart 31 juli; In die periode ben je als sterrenbeeld een leeuw. Een leeuw is het teken van Griffoendor.
3)Toen Harry zijn toverstok bij Olivanders kocht kwamen er rood en gouden vonken uit; Dit zijn de kleuren van Griffoendor
4)In de Geheime Kamer haalt Harry Griffoendors zwaard uit de Sorteerhoed; Perkamentus zegt dat alleen een echte Griffoendor dit zwaard uit de hoed halen.
Greetz |
iedereen kan in Godrics Hollow wonen. Daarvoor hoef je geen erfgenaam te zijn. Het is gewoon zo genoemd, omdat griffoendor een belangrijk persoon was. Er worden straten, en dus ook steden naar mensen vernoemd (bijv. Stalingrad --> stalin)
Harry heeft de geboorte datum gekregen van Jk Rowling haarzelf. Ik denk dat het sterrebeeld leeuw alleen iets te maken had met een erfgenaam zijn.
de kleuren van griffoendor uit de toverstok, willen alleen zeggen dat die toverstok bij hem past, dit kan ook komen door de fenixveer. Misschien kleurde de toverstok van voldemort toen ook wel in goud en rood, en hij kwam niet in griffoendor. Daarnaast denk ik niet dat die van voldemort groen met zilvere sterretjes spoot toen hij zijn toverstok uit probeerde.
Perkamentus zegt dat tegen harry, omdat harry heel erg twijfelt of hij niet in zwadderich gesoorteerd moest worden. Door dit te zeggen beseft harry dat hij anders is als voldemort, en dus in Griffoendor thuis hoord.
Daarnaast was het harry's trouw aan Perkamentus en de moed van het huis griffoendor, die het mogelijk gemaakt hebben dat Fawkes en de hoed kwamen, en dat harry het zwaard eruit had kunnen halen.
Als harry niet zeker geweten had dat hij in Griffoendor thuis hoorde, had hij het zwaard niet kunnen pakken, ook al was hij de erfgenaam geweest.
Mijn ideeën:
1. Harry is al zo vaak de held in de boeken, dit zou echt iets TE worden, en dan zou het niet echt realistisch en leuk worden.
2. ik denk dat perkamentus de erfgenaam was. Met de grootmachten perkamentus en voldemort (als beiden dood zijn) houd de lijn op. Aberforth, broer van perkie, heeft geen kinderen.
3. Die gast uit huffelpuf (ff de naam kwijt) is volgens mij geen directe familie van de vrouw die de relikwieën bezat. Smith is een veel voorkomende naam, net zoiets als janssen. Hij is denk niet een erfgenaam. Ik denk dat het ophield bij die mevrouw.
4. De erfgenaam van Ravenklauw. Das een moeilijke. Het zou Luna kunnen zijn. Ze heeft een beetje aparte trekjes, maar is wel erg slim.
Voor de rest heb ik hiervoor niet echt suggesties. Ik ben niet zo bekend met Ravenklauw srtudenten. |
|
|
  |
 |
|