Auteur |
Bericht |
cha0xz
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 15:59 |
 |
In boek 1 wanneer Harry bij de spiegel van Negereb zit kom Perkamentus bij hem. En zegt hij dat hij geen mantel nodig heeft om onzichtbaar te worden.
Zullen we nog te weten komen hoe hij dat doet of wat hij daarmee bedoelt? |
|
|
  |
 |
Designy
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
28 Sikkels
Woonplaats: Konoha Village - I Won't Take My Words Back. That Is My Way Of The Ninja! - Uzumaki Naruto -
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 16:09 |
 |
Op zich ben ik er wel heel benieuwd naar, hoe hij dan onzichtbaar
kan worden. Kan misschien met de Kameoflage spreuk (ofzo)
gedaan zijn.
Ik zat na de eerste boek te gelezen hebben al van:
Hoe doet die dat dan?!  |
_________________ Stan ♥
~♥ Hatake Kakashi ^^ |
|
  |
 |
Miss Blacks
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 21:35 |
 |
volgens mij komen we meer over Perkamentus, Voldemort (en dus ook over Harry want die heeft Voldemorts krachten) te weten welke krachten ze hebben zeg maar..en ik denk dat Perkamentus zeker meer kan dan tot nu toe bekend is. |
|
|
  |
 |
just_me
5e jaars

Verdiend:
29 Sikkels
Woonplaats: Somewhere beyond the stars, dreaming of prince charming...
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 18:01 |
 |
perkamentus was een zeer machtige tovenaar, hij kende waarschijnlijk elke spreuk die er bestond, waarschijnlijk kende hij een spreuk die hem onzichtbaar kon maken, of misschien was hij niet onzichtbaar maar keek hij door 1 of andere spreuk door een muur ofzo en heeft harry hem daarom niet gezien
ik denk wel niet dat jkr daarover zal vertellen in boek 7, ik denk niet dat dat belangrijk genoeg is om daarin voor te komen...
xxx leti |
_________________ Niemand weet waarom geluk soms wegwaait
Niemand weet waarom een bloem verwelkt
Niemand weet waarom jij de enige bent die ik vertrouw
Maar ik weet dat ik van je hou
Ravenklauw! |
|
  |
 |
desideriusD+
1e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 19:20 |
 |
cha0xz schreef: | In boek 1 wanneer Harry bij de spiegel van Negereb zit kom Perkamentus bij hem. En zegt hij dat hij geen mantel nodig heeft om onzichtbaar te worden.
Zullen we nog te weten komen hoe hij dat doet of wat hij daarmee bedoelt? |
Hij zal wel camouflagespreuken beheersen, dat kon Dolleman ook in OvdF. Ongetwijfeld zijn er genoeg spreuken die je onzichtbaar maken.
Voor de rest heb ik hier weinig over te zeggen.
Greetz DD+ |
|
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 21:14 |
 |
Misschien is hij faunaat en kan hij veranderen in een bacterie ofzo Oke oke, iets groter misschien, een vlo of iets dergelijks
Alhoewel ik denk dat Perkamentus het erg interessant zou vinden om eens een bacterie te zijn
Ik denk niet dat het een Kameoflagespreuk is, ik kan niet uitleggen waarom, het is gewoon niet Perkamentus-achtig
groetjes,
♥Carla♥ |
|
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 21:16 |
 |
Hee Carla ik zei niet reageren met je eigen naam, ik had dat bedacht!
*legt even uit*: Carla is mijn zus, ze wou even typen en deed het vervolgens met haar eigen naam.
*vind dit eigenlijk beetje overbodige reactie*
*maar vond toch dat ze even moest vertellen over Carla*
groetjes,
♥JUDITH♥  |
|
|
  |
 |
Rene
2e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 08, 2006 10:56 |
 |
Ik denk dat hij een faunaat is. Dan zal het wel een klein beestje zijn die je makkelijk over het hoofd ziet. Iets van een rat of zo, net als Peter Pippeling. maar kameoflagespreuk zou denk ik alsnog wel opvallen, vinden jullie ook niet??? |
_________________ 'Zijn moeder liet de sporen van haar offer op hem achter... dat is oeroude magie. Dat had ik kunnen weten maar ik was zo dom om het over het hoofd te zien...' |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 08, 2006 16:57 |
 |
cha0xz schreef: | Zullen we nog te weten komen hoe hij dat doet of wat hij daarmee bedoelt? |
Tuurlijk zullen we dat te weten komen...
Rowling moet dat gewoon nog vertellen, en wacht tot op het laatst om het spannend te houden.
Volgens mij is Perkamentus géén faunaat, hoe hij dan wel onzichtbaar wordt is me een raadsel... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 08, 2006 18:11 |
 |
Rene schreef: | Ik denk dat hij een faunaat is. Dan zal het wel een klein beestje zijn die je makkelijk over het hoofd ziet. Iets van een rat of zo, net als Peter Pippeling. maar kameoflagespreuk zou denk ik alsnog wel opvallen, vinden jullie ook niet??? |
Je wordt toch een faunaat in het dier dat het beste bij je past?
Peter Pippeling is een echte rat, maar Perkamentus denk ik toch niet
Het enige dier dat ik eigenlijk bij Perkie vindt passen is een Feniks denk ik, maar ik weet niet of je in een magisch dier faunaat kan worden.
Misschien bedoelt hij dat hij geestelijk onzichtbaar kan zijn, dat hij al zijn gedachten stil legt zeg maar, zodat je niemands aanwezigheid merkt. Je merkt altijd als er iemand bij je in de kamer is, en zo merk je dat niet.
Beetje vergezocht eigenlijk
groetjes,
♥Judith♥ |
|
|
  |
 |
wimmel
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 08, 2006 18:55 |
 |
of Harry had t zo druk om naar de spiegel te gaan dat ie gewoon niet op de rest van alles lette wat er in de kamer stond.
zoals perkamentus  |
|
|
  |
 |
MartenVilijn
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 10, 2006 13:51 |
 |
CedricDigg0ry schreef: | rubyboy schreef: | wimmel schreef: | of Harry had t zo druk om naar de spiegel te gaan dat ie gewoon niet op de rest van alles lette wat er in de kamer stond.
zoals perkamentus  |
hee, da's een goeie... |
Een hele goeie,, en dat zou echt wat voor Harry zijn! (en voor Perkie natuurlijk) |
ja daar geloof ik ook in HArry was te opgewonden en Perkamentus zal wss veel sluiproutes weten..ik denk dat (ik schat hem zo in) Perkamentus heus iemand is die goed kan sluipen..of geruisloos kan voortbewegen  |
_________________ We all meet Challenges in our live..We ought to be strong and faithfull..but sometimes, darkness strightens your eye..
Then Love is your only Desire and Escape..the only thing that stands in Darkness
Afdeling: Zwadderich |
|
  |
 |
T. Longbottom
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In the girls bathroom, sharing a toilet with Myrtle.
|
Geplaatst:
Wo Mei 10, 2006 20:48 |
 |
Het kan zijn dat Perkamentus echt onzichtbaar kan worden ja, maar het kan ook zijn dat hij bedoelde dat hij onzichtbaar was omdat Harry toen alleen op de spiegel van nergeben gefocust was, dus zo erg met de spiegel bezig was dat hij gewoon niet zag dat Perkamentus achter hem stond.
Natuurlijk zou het best kunnen dat Perkamentus zo'n onzichtbaarheids spreuk beheerst, dat weten we niet. |
_________________ "Harry, ik heb erover nagedacht - je weet toch wat je moet doen he? als we terug zijn in het kasteel?"
"Ja, Ron een schop voor z'n.."
"Sirius schrijven!" |
|
  |
 |
Caleb
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 11, 2006 13:48 |
 |
just_me schreef: | perkamentus was een zeer machtige tovenaar, hij kende waarschijnlijk elke spreuk die er bestond, waarschijnlijk kende hij een spreuk die hem onzichtbaar kon maken, of misschien was hij niet onzichtbaar maar keek hij door 1 of andere spreuk door een muur ofzo en heeft harry hem daarom niet gezien
ik denk wel niet dat jkr daarover zal vertellen in boek 7, ik denk niet dat dat belangrijk genoeg is om daarin voor te komen...
xxx leti |
Hoewel ik niet denk dat Perkamentus iedere spreuk kende die er bestond denk ik wel dat hij bepaalde spruken kent om hemzelf onzichtbaar te maken, of dat hij een spreuk wist waardoor hij door muren heen kan lopen ofsow. Ik denk wel dat JK Rowling meer over Perkamentus gaat vertellen in boek 7 en ik hoop dat we er dan achterkomen. |
|
|
  |
 |
Miss. Danique Griffel
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Verwegiestan, in niemandsstad aan de nergensweg op nummer 0
|
Geplaatst:
Di Mei 16, 2006 12:03 |
 |
Als ik Perkamentus tegen zou komen in de stad ofzo zou hij toch zeker wel opvallen. In boek 1 zegt hij toch ook zijn eigen manier van onzichtbaar te zijn gevonden te hebben. |
_________________ "I can't change faith, Ginny, nor can I let things happen that weren't meant to be so!"
Harry Potter en het slachtoffer van de Liefde ook eens! |
|
  |
 |
|