Auteur |
Bericht |
kimbotjuhhh
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: opsloten in zutphen samen met mn beste vriendin bij een supr lekkrding:p
|
Geplaatst:
Di Nov 22, 2005 21:23 |
 |
ik denk dat de dromen ooit nog eens in een boek terug komen.
in deel 6 gebeurt dat al op blz 388t/m389 staat een fantasie iets en dat gebeurd dan ook later alleeen dat met krinkel kan al niet meer want die is er niet meer. |
|
|
  |
 |
wladmir
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 26, 2005 16:05 |
 |
Ik hoorde eens dat de details van een droom niet belangrijk zijn. De sfeer is belangrijk. Met alle dromen voelde Harry zich niet prettig. Dat beeld dan misschien de constante druk die op hem ligt uit. Want diep in zijn hart heeft hij altijd al geweten dat hij Voldemort zou moeten vermoorden. |
|
|
  |
 |
Wessel_1989
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 26, 2005 16:14 |
 |
er zijn wel dromen die er toe doen, meestal zitten er kleine hints in maar in denk niet dat we het als een essentieel onderwerp moeten zien in boek zeven, omdat voldemort nu legimentatie gebruikt tegen harry kan die niet meevoelen of kijken met voldemort wanneer hij in een moordlustige bui is. hij schermt zich af van harry. harry krijgt nu zeker geen visioenen meer, als hij droomt is dat gewoon onbelangrijk en doet het er verder niet meer toe denk ik  |
|
|
  |
 |
Tifa
6e jaars

.gif)
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 28, 2006 22:39 |
 |
Hij-die-niet-genoemd-mag-worden gebruikt Legimentie tegen Potter.
Ik denk niet dat, als Potter weer eens een droom krijgt, het een belangrijk detail is, waar we lang bij moeten stilstaan. |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!" |
|
  |
 |
DumbledoreIsNotDead
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 19:23 |
 |
Nou, misschien een beetje een rare theorie, maar (zoals bij bijna alle theorieen op HPF ) er zit wel wat in. Alleen Sneep lachte niet toen hij Perkamentus 'vermoordde'. Dus het kan niet echt letterlijk een scene uit HBP zijn of wel? |
|
|
  |
 |
D@@n
5e jaars

Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 20:44 |
 |
hebben we het hier nog wel over harry's dromen.
ik weet niet wat ik erover zal denken. Eerst had hij hele leuke dromen en daarna een soort visioenen. |
|
|
  |
 |
Tigerlily
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 02, 2006 15:57 |
 |
Ja dat klopt. Eerst had Harry nog gewone dromen, nachtmerries. Bijvoorbeeld nachtmerries in boek 5, na de moord op Carlo Kannewasser door Voldemort.
Later in het boek, en in HBP (toch ook) kreeg hij visioenen. Arthur Wemel die aangevallen word, maar hij droomde ook over Voldemort en zijn plannen. Het is wel eigenlijk duidelijk waarom hij die had. Zijn litteken... Die verbond hem met Voldemort. Dat verklaart ook dat Harry de plannen en stemming van Voldemort kon weten.
Maar ik weet niet precies wat ik ervan moet denken, waarom het zo veranderd is... |
...What I thought was never real...
...I want to let go of the pain I've felt so long... |
|
  |
 |
just_me
5e jaars

Verdiend:
29 Sikkels
Woonplaats: Somewhere beyond the stars, dreaming of prince charming...
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 18:08 |
 |
ik denk dat harry gewone nachtmerrie's heeft zoals iedereen,
maar af en toe krijgt hij misschien een soort verwittiging, door zijn litteken en zijn verbondenheid met voldemort...
xxx leti |
_________________ Niemand weet waarom geluk soms wegwaait
Niemand weet waarom een bloem verwelkt
Niemand weet waarom jij de enige bent die ik vertrouw
Maar ik weet dat ik van je hou
Ravenklauw! |
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 03, 2006 21:32 |
 |
Ehm... gun me even de tijd hierover na te denken!
Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken, dat heb ik ook gestemd.
Het klopt aardig met die ene beruchte scene uit HBP maar dat alles daar was NIET gepland door Voldemort. Voldemort had nog lang niet bedacht dat hij vier jaar later een eigen lichaam had, vijf jaar later een missie doet om Harry te lokken en dat die weer mislukt (als hij dat wist had hij het niet gedaan) enz enz... Een droom kan wat voorspellen, maar een droom die zes jaar later... Kom nou.
groetjes,
♥Judith♥ |
|
|
  |
 |
HARRY/RON/HERMELIEN
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 26, 2006 14:56 |
 |
Het lijkt idd wel veel op HBP maar ik denk dat het er niets mee te maken heeft.
Hij zit pas net op school en droomt gewoon over zijn 2 ergste aardsvijanden. (afgezien van voldemort)
Maar dat de tulband tegen hem praat was wel een aanwijzing dat er iets was met die tulband. |
_________________ Ron: Is het spreukeloos of spreukenloos? |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 31, 2006 20:03 |
 |
Harry krijgt eigenlijk pas echt Voldemort dromen als Voldemort zelf sterker wordt.
Die droom houdt absloleet geen verband met de rest van het verhaal.
HEt is zeker geen voorspelling.
Het zijn gewoon alle gedachten van die dag bij elkaar gesprokkeld dooreen geschud en dat was het resultaat. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 20, 2007 18:03 |
 |
Voor het boek; Geen voorspelling
Voor Rowling; Wel voorspelling
Dat is mijn mening.
Daarmee bedoel ik. Harry kon toen nog niet echt voorspellingen zien of horen. Voldemort kwam nog niet sterker en hij is niet echt een goede ziener, zoals Zwamdrift terecht opmerkte.
Maar voor Rowling kan het natuurlijk wel een stille hint zijn voor ons. Ze kan ons laten zien kijk, als je goed oplet, weet je dat dit gaat gebeuren. Dit deed ze ook met de dingen die Harry en Ron bij Zwamdrift "voorspelden". Dan een goede vriend plots jaloers zou worden enzo. Het is gewoon een manier van Rowling om ons iets van de toekomst te laten zien.
Langs de andere kant, kan het ook zijn dat ze het toen terloops liet vallen. En dat ze daar later op terug gekeerd is, dat ze het wel interessant vond en het toen heeft laten mee spelen. Ze wist bijvoorbeeld al dat Draco Perkamentus niet zou vermoorden. En toen las ze dat opnieuw en dacht dat het niet mis zou zijn om Sneep het te laten doen. Natuurlijk had ze al de grote lijnen in haar hoofd, maar ze kan daardoor wel iets aangepast hebben. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Squeaking Dobby
4e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 20, 2007 22:21 |
 |
Dromen zijn altijd rare mengsels, tenminste, bij mij wel. Het zijn gewoon de indrukken van de dag die hij droomt, gemengt met enge herinneringen van heel vroeger. Het kan zijn dat JKR nog iets laat gebeuren waar ze in een droom al naar verwezen heeft. Maar toch denk ik dat het meer is dat JKR Harry's gevoelens moet duidelijk maken, en daarvoor kun je heel goed een droom gebruiken, want dan zijn al je gevoelens heel erg overdreven. En de dingen die gebeuren trouwens ook. Dus ik denk niet dat die 'normale' nachtmerries betekenissen hebben. Dat in het 5e boek is natuurlijk anders, want dan kijkt hij in de ziel van Voldemort.
|
|
  |
 |
astroman
3e jaars

Verdiend:
22 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 20, 2007 22:50 |
 |
Ik denk niet dat het een voorspellende droom is. Het was gewoon een samenvatting van Harry's eerste indrukken/gebeurtenissen in de toverwereld. de tulband stelde de sorteerhoek voor, de lach die was van voldemort toen zn ouders vermoord werden (groene flits ook) en sneep/malfidus was gewoon de herindering aan de dag dat harry op school kwam. Een voorspellende droom is wel erg ver gezocht. In de boeken staat toch duidelijk dat harry geen voorspellende gaven bezit. |
_________________ Rock is the best music ever!
"Love All, Serve All" |
|
  |
 |
|