Auteur |
Bericht |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 20, 2006 21:37 |
|
Hallo,
We hebben dit in school gedaan... En toen dacht ik, hé we kunnen dat hier ook doen...
't Is wel een beetje ingewikkeld. Als je iets niet begrijpt stuur dan een PB.
Kijk, zo zit het in elkaar:
Eerst stel ik een vraag. Het zou makkelijker zijn dan alleen ik een vraag stel, anders loopt alles in het honderd.
Bijvoorbeeld:
Lupos-freak schreef: | Welke periode uit de geschiedenis grijpt jou in het bijzonder aan?
En waarom? |
Daarop antwoorden dan sommige mensen.
Bijvoorbeeld:
Shrek schreef: | Het Oude Nabije Oosten ( Egypte ), omdat ik enorm geïnteresseerd ben in Toetanchamon. |
Orlando Bloom schreef: | De uitvinding van het vuur, omdat vuur in de hedendaagse samenleving heel belangrijk is. |
Enz. tot we enkele berichtje hebben. Dan stel ik een nieuwe vraag die verband houd met de gegeven antwoorden.
Bijvoorbeeld:
Lupos-freak schreef: | Stel, je gaat een grot naar binnen, wat neem je mee? Toetanchamon, vuur, ... ( andere antwoorden die andere personen gegeven hebben. ) En waarom? |
Daarna kunnen terug enkele gebruikers antwoorden en dan stel ik weer een vraag op basis van hun antwoorden...
Bijvoorbeeld:
Lupos-freak schreef: | Mijn bedje schreef: | Vuur, natuurlijk. Omdat je dan kunt zien waar je loopt in die grot. |
Maar waarom wil je dan verder lopen in die grot? |
Hierop kunnen dan ook weer verschillende mensen antwoorden...
Bijvoorbeeld:
Lupos-freak schreef: | *ikke* schreef: | Lupos-freak schreef: | Maar waarom wil je dan verder lopen in die grot? | Omdat ik denk dat ik er iets zal ontdekken... | Wat denk je dat je er zult ontdekken? |
En zo verder...
Dus eigenlijk stel ik vragen op basis van antwoorden die sommige mensen hebben gegeven op vorige vragen...
Snap je?
Groetjes Lupos-freak
P.S. Eigenlijk hebben jullie dit spelletje te danken aan m'n leerkracht Ronde, meneer André Baert. |
_________________ See you in another life then, eh brother?
Laatst aangepast door Lupos-freak op Wo Jun 21, 2006 12:39; in totaal 15 keer bewerkt |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 20, 2006 21:38 |
|
Eerste vraag:
Welke periode uit de geschiedenis grijpt jou in het bijzonder aan?
En waarom? |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
superjasmien
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 20, 2006 21:47 |
|
Eind 19e eeuw/begin 20e eeuw. Toen was er kinderarbeid. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik in een fabriek ofzo moet gaan werken.... |
|
|
*Arwen*
2e jaars
Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 20, 2006 21:53 |
|
De 18e eeuw. Een prachtige tijd met prachtige kleding en manieren. Alles in die tijd was heel hoffelijk. En de dansen. De dansen op het bal zijn prachtig uit die tijd. En het vermaak wat toen heel bijzonder was, bijvoorbeeld dat er officieren kwamen, daar kijken we nu niet meer van op. |
_________________ And I need you to recognize my friends
Cause they're there even though
You don't see them
I Feel Just Like A Child - Devendra Banhart |
|
|
|
T O N K S
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 20, 2006 22:17 |
|
OOC: Wat een leuk idee!
Het oude Egypte. Het was gewoon een hele interessante tijd met een mooi geloof. Verder vond ik de gebruiken van de Egyptenaren gewoonweg geniaal, hun manier van bouwen bijv. Heb je al gezien hoe zo'n pyramide in elkaar zit xO. Verder vond ik heel dat gedoe om de goden heel interessant, het schrift is prachtig en vooral hoe ze de doden bewaarden (mummie's). |
_________________ Don't walk behind me; I may not lead.
Don't walk in front of me; I may not follow.
Just walk beside me and be my friend.
- Albert Camus
Somos Campeões Portugal |
|
|
|
sislon
The SuperAssassin
Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: Under your feet.. Yeah that's right I fell for you :)
|
Geplaatst:
Ma Feb 20, 2006 23:08 |
|
OOC: inderdaad super idee
De tijd van de grieken, het eeuwige filosoferen, het bestaan van allerlei kennis, het bij elkaar komen om gewoon wat te zitten denken, de grote denkers zelf kennen, de taal, de verhalen van de goden de mogelijkheid om op je eigen manier de wereld te verklaren. In conflict kunnen gaan met de filosofen en in plato's tuin zitten.... |
_________________ "Wat?! Mooi niet dat ik tussen die mensen ga rennen door een deur die er misschien mogelijk in mijn gedachte wel kan zijn!"
"Aha dus je geeft toe dat hij er wel kan zijn!"
HPF goodbye, we will miss you. |
|
|
|
MaggieMinerva
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 20, 2006 23:33 |
|
Japan in de 7e eeuw v. Chr., omdat:
Het is onvoorstelbaar wat de japanners al meer dan 20 eeuw geleden al hadden wat de in Europe nog niet eens eind 18e eeuw hadden! Denk hierbij aan medicijnen, schrijfmiddelen, manier van bouwen, echt ongelooflijk!
Wat ik ook heel gaaf vind:
Hanzi (汉字) is de aanduiding in het Mandarijn (net als in Crouching Tiger, Hidden Dragon ) voor de karakters van het Chinese schrift.
De meeste karakters bestaan uit twee elementen: één element, het basiselement of radicaal (zoek maar op op google van radicaal is ), bijvoorbeeld 部首, dat ongeveer de betekenis aangeeft, en één dat aangeeft hoe het karakter ongeveer moet worden uitgesproken (fonetiek). Er zijn echter ook karakters die pictogrammen zijn, een gestileerd plaatje van de betekenis (bijvoorbeeld 人 = mens, 口 = mond, 山 = berg).
Japan is opgericht door keizer Jinmu (神武天皇), in dus de 7e eeuw v. Chr.
Volgens de legende zou hij vanuit Hyuga (in zuid Kyushu) langs de kust van Kyushu en door de 'binnenlandse zee' naar centraal Japan zijn gevaren. Daar deed hij een inval, maar werd door de lokale bevolking verslagen. Hij realiseerde zich dat hij als afstammeling van de zonnegodin, niet tegen de opgaande zon in moest strijden, en rondde het schiereiland Ise voor hij een tweede aanval deed. Dit keerde slaagde hij wel. Hij bouwde een paleis in de Yamato-vlakte en het volgende jaar, op 11 februari 660 v. Chr., liet hij zich tot keizer uitroepen
Is het niet enig? |
|
|
|
|
Laeta
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Di Feb 21, 2006 10:47 |
|
De middeleeuwen, het was een echt donkere tijd met hele grote verschillen tussen arm en rijk. De cultuur ging eigenlijk gewoon achteruit, maar er zijn ook weer mooie dingen uit gekomen. Ook komen er natuurlijk prachtige verhalen vandaan. Voor de rest zou ik nooit in die tijd willen leven, dat dan weer niet:P |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
|
|
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 21, 2006 12:39 |
|
De Oudheid. Dus de tijd van de Romeinen en Grieken. De tijd voor Christus. Ik vind dat de mensen voor hun doen best knappe dingen deden en dachten. De gebouwen bijvoorbeeld. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
|
|
Ailey
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 21, 2006 14:52 |
|
De middeleeuwen vind ik heel bijzonder. Er waren grote verschillen tussen arm en rijk. En ik vind de ME best wel interessant. De rijke mannen die dan op een paard en in een harnas naar hun geliefdes reden.. ^^'
En er komen natuurlijk hele mooie verhalen weg. |
|
|
Snape_fan
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 21, 2006 15:40 |
|
begin 1900, met de eerste wereldoorlog enzo. |
_________________ Molly:'Ik kan het niet geloven! Ik kan het niet geloven! O Ron, wat fantastisch! Klassenoudste! Nu zijn al mijn kinderen dat geweest!'
George:'Wat zijn Fred en ik dan? De buren?' |
|
|
|
Spinny
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 21, 2006 15:53 |
|
De Middeleeuwen, ben ik altijd door geïnteresseerd geweest. Door de donkere tijden, door de ridders en door de dingen die we eigenlijk nog niet weten, of net achter zijn gekomen. (Zie de film: King Arthur), daar vertellen ze een heel ander verhaal over King Arthur in plaats van wat we kennen. We zijn dus nog niet overal achter.
Ook lijkt 't me geweldig om paard te rijden met een zwaard in je schede en je land te dienen, zZoals ze 't toen deden). Of te vechten waar je voor staat. |
_________________ __&she is so la vida loca |
|
|
|
Tifa
6e jaars
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 21, 2006 15:59 |
|
Mij heeft de middeleeuwen altijd wel iets gehad ! Ook inderdaad wat Spinny zegt, vechten waar je voor staat ! Paardrijden is leuk ! En vooral als je dat elke dag kan doen |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!" |
|
|
|
mrs. Diggory
2e jaars
Verdiend:
236 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 21, 2006 19:47 |
|
ook de middeleeuwen, en om dezelfde redenen als genoemd
en om het vaste, onwankelbare vertrouwen in god, het geloof in geesten etc. vooral ook de angst die mensen hadden voor het onbekende. ik vind dat we daar veel van kunnen leren... |
_________________ Vele wegen leiden naar wijsheid
*Ravenclaw*
|
|
|
|
Designy
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
28 Sikkels
Woonplaats: Konoha Village - I Won't Take My Words Back. That Is My Way Of The Ninja! - Uzumaki Naruto -
|
Geplaatst:
Di Feb 21, 2006 19:59 |
|
Elk tijdperk heeft zijn voor en nadelen maar ik
denk dat ik dan toch voor de middeleeuwen ga.
Ook vanwege dezelfde reden. Alhoewel ik het paardrijden
zelf op zich niet belangrijk vind
Ik zou denk ik alleen niet dan als burger daar willen leven! |
_________________ Stan ♥
~♥ Hatake Kakashi ^^ |
|
|
|
|