Auteur |
Bericht |
sirius_is_te_gek
2e jaars
Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 24, 2006 16:51 |
|
Ik struikelde laatst over de website www.halfbloodprince.info. Iemand maakte op deze website een gokje van de top 10 van belangrijkste personage’s in het zevende deel, naast Harry, Ron en Hermelien en Voldemort . Hier is mijn lijstje.
1. Regulus Zwarts: Vooral omdat hij denk ik het medaillon van Zwadderich heeft vernietigd, en ik denk dat Harry nog behoorlijk wat dingen over hem te weten komt.
2.Sneep: Logisch omdat we dus helemaal in het ongewisse verkeren over wat er met hem gaat gebeuren, en hij Harry misschien best wel zou kunnen gaan helpen, en waarom Perkamentus hem nou echt vertrouwd.
3.Deserius Perkamentus, omdat Harry zo’n sterke band met zijn broer had, en hij nog heel veel Harry zou kunnen helpen.
4.Lupos: ik zie hem als een rijke bron van informatie van Harry’s ouders, en ik zie hem als een vaderfiguur voor Harry.
5.Rufus Schobbejak : kan voor vele vervelende ontwikkelingen zorgen.
6.Draco Malfidus: hij heeft te veel problemen, dan dat die niet in het zevende boek naar voren komen.
7.Peter Pippeling: hij heeft een grote schuld aan Harry.
8.Bellatrix van Detta: een hele fanatieke, trouwe volgeling van Voldemort.
9.Marcel: hij is een echte vriend voor Harry, die veel met Harry gemeenschappelijk heeft.
10.Lilly Potter, omdat er een grote onthulling over haar komt. |
|
|
|
|
San Riddle
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 24, 2006 21:16 |
|
Ik ben het er bijna helemaal mee eens. Alleen over Desiderus, de broer van Albus heb ik nog mijn twijfels. Hij is eigenlijk nog nooit echt voorgekomen en waarom zou JK heb in het laatste boek tevoorschijn latan komen. Er zijn andere (belangrijkere) dingen waar Harry zich mee bezig moet houden. |
Laatst aangepast door San Riddle op Za Feb 25, 2006 19:43; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
MartenVilijn
5e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 26, 2006 14:25 |
|
als de school weer opengaat, dan zeker wel je zit zeker goed met je lijstje, ik ben het er helemaal mee eens!!
je hebt echt alles wat erop MOET staan..misschien..idd, Petunia!!
die zal ook nog wel belangrijk zijn, omdat zij ook nog in de mysteries hangt..Lily is inderdaad toch belangrijker dan James
voor de rest..nee, ik kan niet echt op nog een belangrijk personage komen..
vorig boek was Voldemort de belangrijkste, daar weten we nu veel van..misschien krijgen we nog meer te weten?? (dat hoooop ik! ) |
_________________ We all meet Challenges in our live..We ought to be strong and faithfull..but sometimes, darkness strightens your eye..
Then Love is your only Desire and Escape..the only thing that stands in Darkness
Afdeling: Zwadderich |
|
|
|
Tifa
6e jaars
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 26, 2006 14:42 |
|
Ik denk ook dat Petunia er ook op moet staan, maar verder ben ik er helemaal mee eens ! Ik denk trouwens niet dat de Heer van het Duister een van e balgnrijkste personages van het boek wordt, al hoop ik het ook, Marten
Ik heb ook mijn twijfels over de broer van Perkamentus. Dan moet Rowling dáár weer over schrijven, en misschien raak je in de war, of misschien heeft hij helemaal geen rol in het boek. |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!" |
|
|
|
Rob89
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 26, 2006 16:05 |
|
Ik denk dat er nog een wending komt met een minder belangrijk karakter. Iemand als Petunia maar kan ook een leerling zijn. Iemand die al zes boeken meedoet maar zonder een belangrijke rol. |
_________________ Smart enough to know I'm an idiot! |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 26, 2006 16:14 |
|
Ik hoop dat Luna er in voor komt..
En de familie Wemel enzo komen erin de bruiloft.. (misschien gebeurt daar ook wel iets bijzonders.. ik bedoel De Zwarts en De Wemels zijn toch familie van elkaar R.A.Z.) ( ok dat was weer iets te ver gezocht ) |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
jenna
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 27, 2006 16:04 |
|
mijn top tien zou zijn:
1: Marcel Lubbermans
2: Remus Lupos
3: Draco Malfidus
4: Bellatrix van Detta
5: Regulus Zwarts
6: Dorothea Omber
7: Wormstaart
8: Severus Sneep
9: Petunia Duffeling
10: Firenze
of in ieder geval, dat zijn ze in de Theorieën in mijn hooft, die een boek apart kunnen vormen. |
|
|
|
|
Tyra
1e jaars
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 27, 2006 17:41 |
|
Een top 10 hé
1. R.A.Z.
2. Remus Lupos (hoop ik)
3. Nieuw Schoolhoofd (Professor Anderling)
4. Sneep
5. Draco Malfidus
6. Petter Pippeling
7. Nieuw Personage^,^
8. James Potter
9. Lily Potter
10. Familie Zwarts (hopelijk iets van Sirius Zwarts ofzo) |
|
|
|
|
ChoChang121
2e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 28, 2006 14:06 |
|
R.A.Z.....Ik ben echt benieuwd wat dat betekent!
Ik denk dat Marcel een grote rol gaat spelen in deel 7. Want hij kon toch net zo goed Harry's plaats innemen?Harry had behoorlijk pech toen Voldemort voor hem koos |
_________________ 'Wil iemand hulp bij het interpreteren van de schimmige voortekenen in de Bol?' murmelde Zwamdrift.
'Ik heb geen hulp nodig.' fluisterde Ron. 'Het is duidelijk wat dit betekent. We krijgen vannacht dikke mist.' |
|
|
|
rsca800
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 02, 2006 22:04 |
|
euhm ik denk zoiets
1 Albus Perkamentus
2 Felix de fenix
3 Marcel
4 Petunia
5 Lily
6 Draco
7 Sneep
8 Loena Leeflang
9 Lupos
10 Arthur Wemel |
|
|
|
|
MeLoveSnape
Hotemetoot
Verdiend:
1077 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 02, 2006 22:18 |
|
Mensen, als jullie zomaar lijstjes gaan noemen zonder argumenten gooi ik een slotje om dit topic. Alleen lijstjes MET argumenten! |
|
|
|
|
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 02, 2006 22:29 |
|
nou...
omdat melovesnape het zooo lief vraagt....
zie hier mijn lijstje MET argumente... ^^'
1. Harry zelf.... (Dûh hij speelt de hoofdrol... ^^)
2. Ron en hermie (is eiglijk ook vrij logisch)
3. De rest van de fam wemel (jah...met de bruiloft en k denk dan niej meer...eigelijk horen ze gewoon bij het verhaal..^^)
4. Perkie (vraag me niet waarom...ik heb gewoon het vage gevoel dat ie harry nog gaat helpen met het vinden van die horcruxes...via zijn schilderij dan heà^^)
5. OvdF (omdat die een niet aflatende strijd tegen Voldie voeren en zijn harry dus tot een grote hulp)
6. Marcel ( hij zou net zo goed in harry's schoenen hebben kunnen staan, en dus helpt hij mee de horcruxes te vernietigen...)
7. Loena ( zij is gewoon een ongeloofelijk grappig en vaag persoontjee en daarom moet ze er gewoon in...elk boek ken wel wa humor gebruiken...^^)
8. Snape ( we weten nu echt niet wat er met hem aan de hand is...t zou wel mooi zijn om hier wat over te weten te komen...)
9. Lily (volgends de geruchten rond boek 7 zouden we aardig wat info over haar krijgen...dusssss)
10. Petunia+ de duffelingen (zij zou nog wel eens een rare draai aan het verhaal kunnen geven....en hij moet eerst nog naar ze terug)
11. Voldie ( sjah...hij is de gene die gekilld moet worden...dusssss)
12. mevroeuw vaals ( al weet ik niet waarom.....)
13. Dobby ( die gaat harry helpen...dat voel ik gewoon... )
14. Zwamdrift ( zij heeft de voorspelling over harry en voldie gedaan, dus ik denk dat ze zeker nog wel eens voorkomt in het boek...als is het maar even)
Zoooooo dat was mijn top (veer) tien
XXX MH |
_________________ Today I don't feel pretty,
and I'm tired of trying to fit right in.
Don't think that your so great, cause being great must suck!
|
|
|
|
Renald Wombel
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 02, 2006 22:36 |
|
Volgens mij is het zoiets:
1)Harry => hoofdpersonage
2)Sneep => is hij dooddoener of niet
3)Draco => volgens mij gaat die terug naar Zweinstein en gaat dan Harry helpen
4)Voldemort=>vrij logisch
5)Ron en Hermelien=> gaan Harry helpen
6)Wormstaart=> schuld inlossen bij Harry
7)Hagrid=> goede vriend van Harry en de reden waarom Perkamentus Hagrid vertrouwd
8)Marcel=> hij zal wel een grote rol hebben maar volgens mij is deze toch niet zo belangrijk
9)de familie Wemel en zeker Ginny dan => ze zijn 'familie' van Harry
10)Albus Perkamentus of zijn broer (als Albus dood is)=> ze kunnen Harry helpen naar het zoeken van de gruzielementen |
|
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 02, 2006 22:39 |
|
@MeLoveSnape : Hopelijk zijn deze argumenten voldoende...
1. R.A.Z.
Volgens mij zal dit personage wel een héél belangrijke rol spelen, en Harry helpen met z'n zoektocht naar de Gruzielementen...
2. Remus Lupos
Volgens mij zal hij een belangrijke rol spelen in een soort van duel. Hij zal volgens mij ook vechten tegen Vaalhaar ( Da's dan vechten voor de Orde + uit wraak ). Ook hoop ik dat hij zal trouwen met Tops.
3. Nieuw Schoolhoofd
Volgens mij zal het nieuw schoolhoofd ook wel een belangrijke rol spelen. En ik ben er van overtuigd dat het niét Anderling zal zijn...
4. Severus Sneep
Volgens mij zal hij vluchten voor Voldemort samen met Draco en z'n moeder. En volgens mij zal hij dat doen, omdat hij stiekem iets voelt voor Narcissa...
5. Draco Malfidus
Zie hierboven...
6. James Potter
Het is volgens mij nogal logisch dat Harry veel over James te weten komt. Misschien móet hij juist iets over hem te weten komen om Voldemort te kunnen doden...
7. Lily Evers
Da's net zoals bij James nogal logisch... Ook zal er iets belangrijks zijn i.v.m. haar groene ogen...
8. Bill Wemel
Volgens mij zal hij samen met Lupos strijden tegen Vaalhaar. En hij zal trouwen met Fleur...
9. Marten Vilijn of Voldemort
Dûh... Hij is ten slotte de persoon tegen wie Harry het moet opnemen in een duel...
Ook zal Harry z'n Gruzielementen moeten kunnen vernietigen...
Dus het is nogal logisch dat hij een heel belangrijke rol zal spelen...
10. Albus Perkamentus
Ook al is ie ( volgens mij ) morsdood, toch zullen we nog veel over hem te weten komen. Misschien met behulp van z'n broer Desiderius? |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
Gladys Boothby
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 03, 2006 23:06 |
|
Dit is echt een gaaf topic!!! Wat zijn jullie allemaal slim, en zo vol ideeen!!!
Dusse een top 10
Hoodpersonages Harry Ron en Hermelien zijn vanzelfsprekend he
op 1 natuurlijk RAZ ( ik heb al een paar ideetjes heirover gelezen maar ben reuze nieuwsgierig)
op 2 Voldemort maar dan op de manier zoals we Voldemort zagen in deel 4 (dus niet als dreiging of niet in het verleden maar als volledig persoon met al zijn krachten)
op 3 en daar ben ik vreselijk koppig in : Perkamentus, hij kan en mag zich niet vergist hebben!
op 4 Sneep die waarschijnlijk uiteindelijk Harry moet helpen in het ultieme gevecht tegen Voldemort
op 5 ofwel Marcel of Luna of Ginny, een persoon die al altijd min of meer op de achtergrond was en nu een heel belangrijke rol gaat spelen, ik hoop dat het Marcel is, die mag wel in de schjnwerpers komen! Heeft ie verdiend!
op 6 Het (voorlopig) nieuwe schoolhoofd
op 7 de minister van toverkunst (een ex schouwer zal hier zeker wel van pas komen)
op 8 Draco die volgens mij weleens aan zijn einde zou kunnen komen... hij heeft tenslotte voor het ultieme kwaad gekozen, dus als het goede overwint, kan hij niet blijven leven...
op 9 De reuzen ( er wordt nogal veel aandacht aan hen besteed in boek 6, en dat is volgens mij een aanloop voor iets groots)
en dan op 10 (een top 100 zou makkelijker zijn) de nieuwe leraar DADA? |
_________________ I sometimes find, and I am sure you know the feeling, that I simply have too many thoughts and memories crammed into my mind.... At these times... I use the Pensieve. J.K. Rowling, "The Pensieve" |
|
|
|
|