Auteur |
Bericht |
wimmel
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 10, 2006 13:53 |
 |
Die kast was daar al een hele tijd, en ik denk niet dat Voldemort m gekocht heeft. dan moest hij al tijden geleden plannen dat hij die kast nog een keer zou gebruiken en dat lijkt mij onwaarschijnlijk
vb. Hary die 6 jaar geleden (in deel 1) die slang uit de dierentuin bevrijdt, zodat die hem nu/dadelijk (in deel 7) kan helpen om nagini en voldemort te vermoorden...
en perkamentus wist er van dat hij bestond, hij wist alleen niet dat er een paar van was en dat je van de ene kast naar de andere kon gaan.
(dat denk ik iig als ik deel 6 lees...) |
|
|
  |
 |
MartenVilijn
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 10, 2006 13:59 |
 |
haahahah het lijkt mij wel cool asldie slang nog eens in actie komt maar dat zou idd niet kloppen..ach, ik denk ook niet dat MArten hem heeft gekocht..toen had hij nog niet van die plannen, toen wiou hij zelfs leraar worden!!
dan val je de school niet van buiten af aan..want dan zit je er al in..(had hem nou gwn leraar larten worden..!! :Pdan was er geen hek van de dam geweest )
het zal ongewtijfeld toeval zijn geweest..dat Marten die kast had gezien op school en hem toen ook in Borgins zag en toen de link legde..(in zn hoofd ) dat daar wel eens een connectie in kon zitten..en het heeft uitgeprobeert..of het stond in boeken!! dat denk ik..ik denk niet dat Voldemort er iets mee te maken heeft gehad  |
_________________ We all meet Challenges in our live..We ought to be strong and faithfull..but sometimes, darkness strightens your eye..
Then Love is your only Desire and Escape..the only thing that stands in Darkness
Afdeling: Zwadderich |
|
  |
 |
Rene
2e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 10, 2006 14:39 |
 |
Ja, goede mogelijkheid. Hij werkte bij Odius en Oorlof. Hij is dan natuurlijk ook wel et meest logisch. Ik bedoel: sneep ofzo kan het ook wel zijn geweest, maar die heeft niets met odius en oorlof, behalve dat zijn oude baas er gewerkt heeft. dus die oude baas lijkt me veel waarschijnlijker zelf. |
_________________ 'Zijn moeder liet de sporen van haar offer op hem achter... dat is oeroude magie. Dat had ik kunnen weten maar ik was zo dom om het over het hoofd te zien...' |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 05, 2006 9:35 |
 |
Voldemort zou die kast daar inderdaad best wel kunnen gezet hebben...
Maar volgens mij wordt dit niet zo belangrijk voor het volgende boek...
En nog iets; Malfidus zei tegen Odius dat hij ervoor moest zorgen dat het hersteld zou zijn. Dan heeft Odius waarschijnlijk de verdwijnkast ( die Foppe had stukgemaakt ) hersteld. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Ukkepulk
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 05, 2006 9:43 |
 |
Volgens mij wist Perkie wel degelijk van die Verdwijnkast af, maar hij was hem allang vergeten, omdat ie in de Kamer van Hoge Nood staat, en daar weet Perkamentus niets vanaf, hij is er alleen één keer per ongeluk geweest, en toen bleek de Kamer vol po's te staan. |
_________________ Meredith & Derek! |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 05, 2006 10:22 |
 |
Ukkepulk schreef: | Volgens mij wist Perkie wel degelijk van die Verdwijnkast af, maar hij was hem allang vergeten, omdat ie in de Kamer van Hoge Nood staat, en daar weet Perkamentus niets vanaf, hij is er alleen één keer per ongeluk geweest, en toen bleek de Kamer vol po's te staan. |
Perkamentus weet heus wel van de kamer van Nood af. En hij weet ook heel goed waarvoor die kamer diende.
Maar de verdwijnkast staat toch niet in de kamer van hoge nood? |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 05, 2006 10:27 |
 |
Super Mean Duiveltje schreef: | Perkamentus weet heus wel van de kamer van Nood af. En hij weet ook heel goed waarvoor die kamer diende.
Maar de verdwijnkast staat toch niet in de kamer van hoge nood? |
Perkamentus wist zeker NIET van de kamer af. Want met het kersbal zei hij dat hij op zoek was naar een toilet, op een plaats had geijsbeerd, en dat er een toilet verscheen. En sindsdien heeft hij die kamer niet meer terruggezien. Dus weet hij er zeker niet van af.
En die verdwijnkast stond wel degelijk in de kamer van de Hoge Nood, of ik moet me enorm vergissen. |
|
  |
 |
jelle2
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 05, 2006 10:37 |
 |
malfidus had hem gerepareerd maar niemand mocht de kast gebruiken hij wist van de kamer van hoge nood zag de verdwijnkast staan en zette hem op dezelfde code ofzoiets. |
|
|
  |
 |
S. Black
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 05, 2006 10:40 |
 |
[quote="Gwendoline"]Nee, Malfidus zei dat Odius hem moest uitleggen hoe het moest maken.
Toen lag dat zwaard er nog niet, het zwaard lag er pas sinds Harry het zwaard uit de hoed getoverd had. |
_________________ One Can't Survive
While The Other Is Not Dead
Laatst aangepast door S. Black op Zo Mrt 05, 2006 10:43; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 05, 2006 10:41 |
 |
Lupos-freak schreef: | Perkamentus wist zeker NIET van de kamer af. Want met het kersbal zei hij dat hij op zoek was naar een toilet, op een plaats had geijsbeerd, en dat er een toilet verscheen. En sindsdien heeft hij die kamer niet meer terruggezien. Dus weet hij er zeker niet van af.
En die verdwijnkast stond wel degelijk in de kamer van de Hoge Nood, of ik moet me enorm vergissen. |
Volgens mij was Perkamentus op dat moment Harry gewoon aan het duidelijk maken dat er zo een kamer bestond maar kom, (ik weet ook dat hij op dat moment niet tegen Harry bezig was)maakt niet uit of Perkamentus van de kamer weet of niet.
Goed als de verdwijnkast daar wel stond. Maar dan heeftMalfidus hem toch naar daar verplaatst?
Want toen van Beest er in opgesloten zat, stond die kast daar nog niet. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Ernst Marsman
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 05, 2006 12:35 |
 |
Ik denk niet dat Voldemort de verdwijnkast in Zweinstein heeft gezet. Ik denk dat het hoort bij alle geheime die zweinstein kent. |
_________________ Frodo: I can't do it Sam.
Sam: Yeah, you can it mister Frodo.
Frodo: No Sam don't follow me.(bang)
Sam: I shall carry you to destroy the ring.
Frodo: Simply relaxing. |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 05, 2006 12:39 |
 |
Ernst Marsman schreef: | Ik denk niet dat Voldemort de verdwijnkast in Zweinstein heeft gezet. Ik denk dat het hoort bij alle geheime die zweinstein kent. |
Ik vond het gewoon vreemd dat de kast JUIST een verbinding heeft met Odius en Oorlof. Zo een duistere winkel.
En mist Voldemort in die winkel heeft gewerkt. (Terwijl hij veel meer kon bereiken vlak na zijn studies)
Nu ja. |
Paul Claudel
 |
Heksje19
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 13, 2006 12:49 |
 |
Het zou best kunnen dat voldemort die daar neer zou hebben gezet en dat perkamentus dat niet weet kan ook wel logies zijn.
denk na. Perkamentus kon maarten niet altijd in het oog houden.
hij kan het ook via een van zijn "vriendjes"hebben laten doen.
Dat weet je nooit en ik denk dat je daar ook nooit achter zult komen.
Groetjes Heksje19 |
|
|
  |
 |
profke_frankie
4e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 14, 2006 20:35 |
 |
owh over die verdwijnkast jaja...even tussendoor harry wilde zijn boek van toverdranken toch wegdoen de boek van de halfbloed prins maargoed hij kwam in een kamer van de kamer van de hoge nood en rende langs een kast warvan ze zeide dat hij de verdwijnkast was...nouja malfidus was toch bezig die kast te maken en harry wilde in die kamer komen waar malfidus ook ik kwam voor die kast...nouja hij rende er gewoon langs en besefte niet dat hij over die kast moest verder na denkens tom he ..maargoed
on: ik denk idd ook nie dat voldemort en die kast iets te maken hebben met elkaar zoals de vorige zei .. |
_________________ ..And that Will Be The Last.. |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 14, 2006 20:44 |
 |
Ik denk er plots aan, dat Vilder zei : "Die verdwijnkast was peperduur!"
Hoe zou Voldemort hem daar dan kunnen gezet hebben, als Vilder hem gekocht heeft... |
|
  |
 |
|