Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Dromen / Nachtmerries Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Vivian
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Somewhere in Cyberspace... Watching You... Spying on You

Vivian is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 22, 2006 14:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ooit een levensechte droom of nachtmerrie gehad? Wil je erover praten? Zo ja, hier kan je terecht. Als je de behoefte voelt om dromen van mensen die erom vragen uit te leggen mag dat ook. Ik heb toestemming van MLS dus zolang we niet gaan spammen blijft dit topic gewoon staan.

Ik droomde vannacht hetvolgende:

We waren op vakantie. Ik weet niet meer waar, maar aan het begin van mijn droom stonden we in een lift. Niet zo'n normale lift die je wel vaker in gebouwen tegenkomt, maar een heel chique lift, met glas en goud.

We (mijn familie) stonden net in de lift toen Brutus, onze hond, eraan kwam. Hij deed alsof hij ziek was, maar toch moest hij mee, de lift in. We gingen omhoog, en plotseling voelde ik me benauwd, heel benauwd. Ook voelde ik mijn hart steeds sneller kloppen. Brutus janktje en ik hoorde mijn ouders tegen elkaar mompelen dat het slecht ging met mijn broertje. Ik keek en zag hem op de grond liggen. Toen voelde het of mijn hart stopte met kloppen en kreeg ik geen lucht meer. Na een tijdje (nog steeds in die droom) kwam ik bij. De hele ruimte was wit, en ik hoorde stemmen van allerlei familieleden die over mij praatten. Ik zag ze niet, ik was als enige in die kamer. Ik had het idee dat ik dood was. Daarna was ik terug in de lift. We kwamen op een platform, ergens heel hoog.

Toen werd ik wakker, en ik voelde me raar. Iemand die deze droom kan verklaren of zelf iets heeft gedroomd wat hij / zij kwijt wil?

Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 22, 2006 16:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben hier niet zo heel goed in, maar je hebt een heel vreemde droom gehad... zoals jij het beschreef leek het alsof je voor een moment een beeld of visioen hebt gehad over wat er is na de dood... de hemel of hoe je het wil noemen...

ik heb wel vaker vreemde dromen, soms heb ik dezelfde dan die ik een paar jaar trug had... alsof ze me iets duidelijk willen maken...

Surprised

Profiel bekijkenStuur privébericht
harrypotterfreakz
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

harrypotterfreakz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 22, 2006 17:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik droomde ene keer dat ik mijn PO Scheikunde terug kreeg (moest de volgende dag het PO maken) en dat ik een 10 had... maar, toen werd ik me ervan bewust (terwijl ik sliep) dat het een droom was, en dat als ik wakker zou worden, ik het PO nog moest maken Confused Maar had wel mooi een 8 voor het PO terwijl ik be*** niet weten hoe ik dat gedaan heb ^-^

Zo zijn er nog wel meer van die dingen, maar das te veel om op te noemen Wink

Vivian
2e jaars
2e jaars

Woonplaats: Somewhere in Cyberspace... Watching You... Spying on You

Vivian is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 10:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tsja... Ik droomde laatst nog dat ik een wiskunde-overhoring kreeg, en toen snapte ik ineens de stof die we de vorige les behandeld hadden. Na die droom was het me helemaal duidelijk. Die vage dingen gebeuren nu eenmaal, maar dat is ook de reden dat ik mezelf erop train om mn dromen te onthouden.

3e jaars
3e jaars

daniel-lover is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 19:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vivian, over je eerste droom:
Misschien ben je wel even "uitgestapt" en
heb je dat bewust meegemaakt?
(Uitgestapt is zeg maar dat je ziel of geest of
hoe je dat ook noemt, heel vlug even uit je
lichaam schiet en dan weer terug)

Het kan natuurlijk ook iets totaal anders zijn Razz
Tis maar een idee Rolling Eyes

Zelf heb ik een keer best vaak (bijna achter elkaar,
maar heel soms niet) gedroomd dat ik werd vermoord.
Telkens werd ik op verschillende plekken achtervolgd
en dan op verschillende manieren vermoord. Meestal
door een mes.
Later kreeg ik ZO'N ruzie met iemand uit mijn klas, dat
alle gevoelens van wat er allemaal is gebeurd op mijn
basisschool weer in 1 klap terug! Surprised Crying or Very sad
Na een paar weken is het wel weer goed gekomen en
kreeg ik weer wat rustiger dromen. Smile

~*leslien*~
Oude Forumnaam: femy 6e jaars
6e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

~*leslien*~ is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 19:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

dit is mijn engste droom
mijn moeder , mijn oma en ik waren in italië denk ik en we zaten in een colloseum en oppeens stonden we buiten mijn oma liep weg en mijn moeder zei er komt een vloedgolf kzie je straks terug thuis en ze liep achter mijn oma aan
toen kreeg ik een heel bang gevoel alsof er iets ergs ging gebeuren en toen keek ik naar de zee en zag een giga vloedgolf op mij af komen volgens mij 30m hoog
ik rende weg en toen ik een straatje insloeg was het gedaan en zag ik al die doden liggen

(een maand of twee voor de tsunami
toen ik het hoorde van die tsunami moest ik er meteen weer aan denken)

oscar wilde...
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 20:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het wel iets aparts, want als ik droom. Kan ik nog de hele droom na vertellen, en dat kan lang niet iedereen. Vaak dromen mensen leuke of minder leuke dromen, en na 2 dagen ofzo weten ze daar niks meer van. Dat heb ik niet, ik kan nog een droom vertellen, wat ik 3 jaar geleden had gedroomd. Moet zeggen dat ik de laatste jaar, misschien wel 2 jaar, alleen maar minder leuke dromen heb gehad. Of hele vage dromen, over de gekste dingen.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
child of the other side
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 1066 Sikkels

child of the other side is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 21:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Naja, ik heb altijd wel hele levensechte dromen maar voorspellend? Nee. Ik heb wel eens dat ik dan 's morgens aan mijn moeder moet vragen of ik dat al gedaan heb/ gevragen heb/ gebeurd is. Meestal is dat niet zo.

Verder heb ik nooit nachtmerries, is dat raar? Ik heb wel eens dromen dat ik denk, he bah wat is dit nou weer, Ongeloofelijke vervelende dromen maar dan maak ik mezelf wakker voordat het verkeerd afloopt...
De laatste nare droom ging mijn moeder dood, dus dat was iets minder leuk.

En mijn lievelingsdromen zijn diegenen waarin ik vlieg!!!

someday it will kill you too
Molly
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Molly is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 22:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb meestal 'echte' dromen.. En het vreemde is dat ze echt totaal nérgens over gaan.. Ik bedoel.. Ik droomde ooit eens dat ik ergens in een mijn zat waar je als vervoermiddel zwevende kleerhangers kon gebruiken. Neutral
En je kon met een waterglijbaan naar buiten toe.

..

Altijd gezellig toch?
Anywho, sommige dromen van mij vertellen in globale zin wel eens wat. Ik kan natuurlijk nooit iets voorspellen, maar soms merk ik plots dat iets wat in mijn droom is voorgekomen ook opeens gebeurd. Dat is best raar als je het mij vraagt..¬¬;;

I'm back! ...I guess.
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 23:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

femy schreef:
dit is mijn engste droom
mijn moeder , mijn oma en ik waren in italië denk ik en we zaten in een colloseum en oppeens stonden we buiten mijn oma liep weg en mijn moeder zei er komt een vloedgolf kzie je straks terug thuis en ze liep achter mijn oma aan
toen kreeg ik een heel bang gevoel alsof er iets ergs ging gebeuren en toen keek ik naar de zee en zag een giga vloedgolf op mij af komen volgens mij 30m hoog
ik rende weg en toen ik een straatje insloeg was het gedaan en zag ik al die doden liggen

Volgens mij was dat dan een déja-vu. Niet?

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 25, 2006 10:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
femy schreef:
dit is mijn engste droom

Volgens mij was dat dan een déja-vu. Niet?

Als het een droom was, was het volgens mij geen déja-vu maar een voorspellende droom. Bij mijn weten ben je bij een déja-vu gewoon wakker maar hebt het gevoel dat je dat ene al als eens eerder hebt meegemaakt.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
the corpse bride
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

the corpse bride is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 25, 2006 11:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had jaren lang dezelfde nachtmerie dat over wolven en beren ging Confused ,
Ik zat bij mijn moeder in de zetel en oppeens komt mijn broer binnen gestormd met een ende wolven achter zich aan die niks deden en ze gedroegen zich als katten en die beer was net mijn hond.
Hij is niet echt eng maar ik was toen nog heel jong en dergelijk.

En trouwens over dei droom van jou...Heb jij niet liftvrees ofzo of kan je niet zo goed tegen nauwe ruimtes want ik heb ook zo'n dromensoms maar dat komt (zegt de psycholoog)dat ik niet tegen nauwe ruimtes kan.

Oude Forumnaam: Lisz91 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 57 Sikkels

Lisanne is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 25, 2006 11:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik droom altijd iets wat ik echt niet wil laten gebeuren. Er gebeurd altijd wel iets ergs met vrienden of met mezelf. Geen idee wat het betekent, misschien dat ik wel mn ergste gedachten droom. Gelukkig zijn ze allemaal nog nooit uitgekomen.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 67 Sikkels

iesz is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 25, 2006 11:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had vanacht zo raar gedroomt.
Ik denk dat het komt door een gesprek wat ik gisteren had...(over geesten)
Het was net echt.

Ik was samen met me vriendin.
Zij begon de praten over geesten enzo.
Dus zij zei van wil je er ook een zien.
Ik wou nee zeggen maar mijn vriendin ging er overheen.
Zij had een getal op mijn hand getekent ( 69 volgens mij)
Er kwam er een wind vlaag.
En toen schrok ik wakker....

Echt zo raar, ik had het ook koud toen ik wakker werd Confused

Ik droom ook heel vaak over de dood.
Echt zo raar en eng.
Ik droomde een keer dat mijn zusje dood ging. (ze kwam uit school)
En de volgende dag ging ik de heletijd met me zusje mee naar school om het de voorkomen...Hahah ik ben gek Smile

Hail goddes of spring

You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE!
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 25, 2006 12:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik droom altijd hele verhalen. Door mezelf aan te leren de dromen gelijk op te schrijven als ik wakker wordt onthou ik ze ook nog erg goed. Mijn meest recente droom van 2 dagen geleden:

Eerst werd mijn vriendin ontvoerd en daarna ik. De ontvoerder was een beetje dikke, half-kale man van in de veertig. We werden naar een groot landhuis gebracht, vol met bediendes. Al die bediendes waren heel slaafs en helemaal van de wereld. Ik en mijn vriendin moesten elke dag een soort, rode, pesto/stampotachtig iets eten waardoor wij ook zo slaafs zouden worden. het leven was niet zo heel erg, omdat de ontvoerder niet echt op me lette, omdat er zoveel mensen waren. Maar dan gaat iedereen opeens dood, door de pasta. Ik had nog niet genoeg gegeten en blijf leven. Nu blijft de ontvoerder bij me plakken en raakt op een enge psychopatische manier aan me gehecht. Ik probeer veel uitvluchten te verzinnen om weg te lopen en na een tijdje lukt dat. Mijn visum voor het land is verlopen(blijkbaar zat ik in het buitenland) en ik haal de ontvoerder over om me naar de politie te laten gaan om visum te vernieuwen(ik zal terugkomen, de politie zal ontvoer verhaal toch niet geloven etc.). Als ik bij de politie ben hang ik mijn hele verhaal op en vraag of ze me willen helpen. Dan kijk ik uit het raam en zie de ontvoerder(in clownspak, doodeng..) buiten staan en naar me kijken. Met hukp van de politie raak ik thuis en hang weer verhaal op. Dan komt de ontvoerder opeens weer binnengelopen en zegt dat ik mee moet gaan. Ik loop mee en als hij de deur uitloopt sla ik snel de deur achter hem dicht. Ik gil dat de andere deuren ook dicht moeten, maar hij is al binnen, met mes. Ik pak een keukenmes en geef er ook een aan mijn vader. uiteindelijk wordt hij overmeestert door een familielid achter hem en we bellen de politie..

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp