Auteur |
Bericht |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 27, 2006 15:28 |
 |
liendoedly schreef: | ze worden wel bestraft maar het valt gewooj niet op als harry george en gred speelverbod kregen wou mevr hoog ze ook en strafschop geven voor de andere ploeg en dat is ook gebeurt
dat is en voorbeeld waar er strafen in vor komen |
Inderdaad, alleen is het volgens mij niet Gred maar Fred...
In de boeken spreekt men zeker wel van strafworpen, Daan Thomas stelt zelfs voor om een rode kaart te gebruiken. ^^
Maar ze kunnen ook maar moeilijk ieder klein detail in de film aan bod laten komen, hé. Ten eerste kost dat geld, en ten tweede zou de film volgens WB te lang duren...
Maar volgens mij gaat dit topic meer te maken krijgen met de films, en zou het misschien beter daar geplaatst worden. Niet? |
|
|
  |
 |
Hermione
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
298 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 27, 2006 15:30 |
 |
Volgens mij is het gewoon te moeilijk om iedereen, dus 14 spelers tegelijk in het oog te houden. Ik bedoel, aan de ene kant van het veld zit er een Drijver op een Jager te meppen, terwijl in het midden van het veld de Slurk met een toverspreuk uit elkaars handen wordt gepakt, en aan de andere kant van het veld zit de Wachter de Zoeker van de tegenovergstelde ploeg te rammen. De andere Zoeker scoort ondertussen een doelpunt met een beuker die zodanig betoverd is dat hij alleen de andere ploeg aanraakt. Ik wil hier gewoon mee zeggen dat je niet op alle plaatsen tegelijk kan kijken (; |
_________________ When the rain starts to pour <3 |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 27, 2006 15:32 |
 |
Lupos-freak schreef: | liendoedly schreef: | ze worden wel bestraft maar het valt gewooj niet op als harry george en gred speelverbod kregen wou mevr hoog ze ook en strafschop geven voor de andere ploeg en dat is ook gebeurt
dat is en voorbeeld waar er strafen in vor komen |
Inderdaad, alleen is het volgens mij niet Gred maar Fred...
In de boeken spreekt men zeker wel van strafworpen, Daan Thomas stelt zelfs voor om een rode kaart te gebruiken. ^^
Maar ze kunnen ook maar moeilijk ieder klein detail in de film aan bod laten komen, hé. Ten eerste kost dat geld, en ten tweede zou de film volgens WB te lang duren...
Maar volgens mij gaat dit topic meer te maken krijgen met de films, en zou het misschien beter daar geplaatst worden. Niet? |
Dat leek me toch niet zo'n goed idee.
Het begon namelijk met het boek, maar het boek mag natuurlijk ook worden vergeleken met de film. Als ik dit bij films wou gaan plaatsen ging het te veel over de films en waren we sneller uitgepraat. Misschien moet ik hem dan ook bij de foutentopic zetten. Wie weet. Dit leek mij een geschikte plek. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 15:51 |
 |
brendon1470 schreef: | Maar ook sowiezo , op school letten ze iets minder o pde regeld dan echte proffesionele wedstrijden he . |
Dat lijkt me geen goed excuus.
Zwerkbal is een gevaarlijke sport, er kunnen zelfs doden vallen en Harry zelf raakt wel erg vaak gewond. Vooral die Beukers zijn lastig. |
|
  |
 |
jennytjuh
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 16:45 |
 |
Dat is eigenlijk het risico dat je moet nemen als je Zwerkbal wilt gaaan spelen. Je kunt altijd wel gewond raken. of het nu door beukers of andere speles is! |
|
|
  |
 |
rubyboy
2e jaars

Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 17:43 |
 |
jennytjuh schreef: | Dat is eigenlijk het risico dat je moet nemen als je Zwerkbal wilt gaaan spelen. Je kunt altijd wel gewond raken. of het nu door beukers of andere speles is! |
ja dat is net het spannende en leuke aan de sport, het is geen sport waar ze om de zoveel tijd overtredingen fluiten. |
|
|
  |
 |
FireBolt428
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 19:28 |
 |
idd, er zijn al veel strafworpen uitgedeeld, het kan zijn dat sommige fouten niet opgemerkt worden, maar dat kan toch evengoed bij voetbal ofzo voorvallen? |
|
|
  |
 |
Merel
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 19:38 |
 |
Hier is het voor de FUN. Het (nog) niet serieus genomen. Wanneer je je heel strikt aan de regels houd, waar is het spel dan naartoe?
En in de boeken worden heel wat strafworpen gegeven.
En dat een man het zou moeten doen vind ik heel vooroordelend en discriminerend voor de vrouw! Waarom zou zij het slecht doen?
Merel |
|
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 20:59 |
 |
Metje schreef: | Hier is het voor de FUN. Het (nog) niet serieus genomen. Wanneer je je heel strikt aan de regels houd, waar is het spel dan naartoe?
En in de boeken worden heel wat strafworpen gegeven.
En dat een man het zou moeten doen vind ik heel vooroordelend en discriminerend voor de vrouw! Waarom zou zij het slecht doen?
Merel |
Ja, het moet juist leuk blijven, niet een gevecht zoals het nu vaak is. Vooral als ze tegen Zwadderich moeten, het is een grote oorlog..
Dan heb je juist een goede scheidsrechter nodig of anders moeten ze nog eentje inhuren. |
|
  |
 |
Deatheaterstan
4e jaars

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 09, 2006 10:52 |
 |
madam hooch is eigenlijk wel slecht.
Voorbeeld:
Finale van Zwerkbal op Zweinstein in deel 3. Malfidus maakt een harde overtreding door harry's bezem achteruit te trekken.
en daar krijgt griffoendor alleen maar een straf schot voor. Ik zelf zou Malfidus uit het veld sturen hoor!!! |
_________________ GA 1 MEI NAAR HET HARRY POTTER KASTEEL IN NEWCASTLE !
Dan Radcliffe
Rupert Grint
Emma Watson
They're great |
|
  |
 |
rubyboy
2e jaars

Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 09, 2006 11:02 |
 |
Deatheaterstan schreef: | madam hooch is eigenlijk wel slecht.
Voorbeeld:
Finale van Zwerkbal op Zweinstein in deel 3. Malfidus maakt een harde overtreding door harry's bezem achteruit te trekken.
en daar krijgt griffoendor alleen maar een straf schot voor. Ik zelf zou Malfidus uit het veld sturen hoor!!! |
de hardste straf bij zwerkbal is een strafschop, dus meer kon ze niet doen |
|
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 09, 2006 12:49 |
 |
rubyboy schreef: | Deatheaterstan schreef: | madam hooch is eigenlijk wel slecht.
Voorbeeld:
Maar Omber is wel zo gemeen om na een vechtpartij, na de verloren wedstrijd van Zwadderich tegen Griffoendor, Harry en Fred en George verbieden om ooit nog zwerkbal te spelen en hun bezems te houden..
Dat is een erge straf, die eigenlijk ook een beetje een zwerkbalovertreding is. |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 09, 2006 12:53 |
 |
Sterretje schreef: | rubyboy schreef: | Deatheaterstan schreef: | madam hooch is eigenlijk wel slecht.
Voorbeeld:
Maar Omber is wel zo gemeen om na een vechtpartij, na de verloren wedstrijd van Zwadderich tegen Griffoendor, Harry en Fred en George verbieden om ooit nog zwerkbal te spelen en hun bezems te houden..
Dat is een erge straf, die eigenlijk ook een beetje een zwerkbalovertreding is. |
Nee dat is verre van een zwerkbalovertreding. Want het gevecht gebeurde na de wedstrijd.
|
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 12, 2007 21:22 |
 |
Sterretje schreef: |
Omber is geen scheids, het gevecht was na de wedstrijd en Omber was zeer partijdig (Een Zwadderaar met een ergere gevecht kreeg alleen strafregels). Het Ministerie kan best wel spelers schorsen, maar niet tijdens een wedstrijd. Maar tijdens het spel is de ergste straf de strafworp.
En spelers kunnen niet van het veld af gestuurd worden:
Steen der Wijzen, blz 140 schreef: | 'Dit is geen voetbal,' herinnerde Ron hem (Daan Tomas red.) eraan. 'Je kunt geen mensen van het veld sturen bij Zwerkbal - en wat is een rode kaart?' |
Zie hier het keiharde bewijs van de kenner zelf, Ron Wemel. |
_________________ 01-06-2003 ~ 31-12-2008
"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Laatst aangepast door Perijn op Ma Okt 22, 2007 8:59; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Jarno
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 12, 2007 22:41 |
 |
Het is een sport, een echte sport. Er wordt genoeg gefloten op erge fouten maar so what als er al eens geramt wordt met een bezem. Er raakt toch niemand ernstig gewond? Het is nu eenmaal geen voetbal... maar een sport waar al eens een stootje mag. Je vergelijkt het beter met Rugby of Hockey. |
|
|
  |
 |
|