Auteur |
Bericht |
Kippetje
5e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 03, 2006 19:20 |
 |
Ik vind wel dat veel kinderen teveel binnen zitten, maar echt lang niet allemaal.
Ik zit zelf redelijk veel binnen, maarja ik word over 2 maanden 17 en de leeftijd van alle kindjes hier in de buurt is 14- en ik hou niet echt meer van van die spelletjes (heb ongeveer tot mijn 13e heel veel echt buiten op straat gespeeld).
In de zomer zit ik wel best veel buiten, gewoon bij ons zwembad (nouja het is meer een beetje heel groot uitgevallen badje) of gewoon in de tuin.
Bij mij in de straat word wel heeel veel buiten gespeeld (ook heel veel door mijn broertje,14, en zusje,13), ik zit hier met mijn raam open en ik hoor allemaal kindjes (de hele kleintjes niet meer, die slapen, maar toch nog wel 11-14 jarigen) een of ander spelletje spelen met een bal. Maar wij wonen zegmaar in een een heel rustig (voor auto's) doodlopend straatje dus je kan in deze straat heel goed buiten spelen en bijna iedereen heeft of een zwembad(je) en trampoline in de tuin waar ook iedereen gewoon op gaat (wisselen ze af per tuin, zijn ze toch samen maar is niet altijd in dezelfde tuin heel veel herrie) dus daar hebben we hier best geluk mee.
In de rest van het dorp waar ik woon kan je niet overal heel goed spelen, het meeste is gewoon alleen maar drukke straat waar het niet echt heel veilig is, maar er zijn op zich veel speeltuintjes waar gespeeld kan worden maar dan ook weer niet tot te laat omdat er dan veel hangjongeren komen. |
 |
Just Ferro
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 04, 2006 9:11 |
 |
Ik zit best veel binnen, maar ik ben ook regelmatig buiten (als het mooi weer is). Bij een lekkere temperatuur ben ik zelfs bijna de hele dag buiten. Ik zie nu dat het mooi weer is en dus ga ik lekker buiten tafeltennissen ofzo. Op vakantie ben ik natuurlijk ook buiten. |
_________________ Dreams come true. Without that possibility, nature would not incite us to have them.
http://s2.bitefight.nl/c.php?uid=29695 |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 04, 2006 9:23 |
 |
Ik zit over het algemeen binnen. Ik kan niet zo heel goed tegen de warmte en al helemaal niet tegen de zon. als ik er 3 minuten inzit wordt ik al helemaal raar en duizelig. Ik vind het buiten best wel lekker hoor maar ik kan er gewoon niet zo goed tegen en ik vind het zo nutteloos om in mijn eentje buiten te gaan zitten niks te doen. ja een boek lezen kan idd maar dat gaat na een tijdje ook vervelen en ik woon niet in wat je noemt rustige buurt |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 04, 2006 9:45 |
 |
Helen schreef: | ja een boek lezen kan idd maar dat gaat na een tijdje ook vervelen en ik woon niet in wat je noemt rustige buurt |
Ja ik denk dat zoiets ook heel belangrijk is... De plaats waar je woont... Ik woon in een klein dorpje aan het doodlopende weg... Dan ga je als kind veel eerder buiten spelen want niemand heeft toch last van je...Maar als je in een drukke (stads)buurt woont dan is buitenspelen ook veel gevaarlijker en doe je het ook minder.... Zoals ik kon altijd door de maisvelden verstoppetje doen ofzo... of allemaal hutten gaan bouwen... Of gewoon op straat spelen want er komt toch helemaal geen auto... |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
milkakoetje
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 04, 2006 9:52 |
 |
Hoii
Ik denk ook dat kinderen - nou ja, eigenlijk niet alleen kinderen - veel te veel binnen zijn... Ik zelf ook...
Ik ben nou eenmaal verslaafd aan HPF, maar buiten is het zo'n mooi weer... In de winter heb je gewoon geen zin om buiten te zitten, maar met zulk mooi weer als vandaag zou eigenlijk iedereen gewoon in een luie stoel in de zon moeten gaan zitten.
@Witch_Eva: Ja, ik denk ook dat dat ook wel ligt aan de plaats waar je woont. Ik woon ook in een rustig dorpje, en vooral in de zomer zitten we dan met een stel vrienden gewoon tot midden in de nacht lekker in de tuin, kampvuurtje erbij. Heerlijk! Maar eigenlijk zouden we allemaal veel vaker buiten moeten zijn.
Dus ik ga nu mijn computer uitzetten, een leuk boek uitzoeken en in de tuin zitten. Daag!
x Milka |
_________________ º
And I read about the afterlife
But I never really lived .. â€
● FallOutBoy <3 ● |
|
  |
 |
Nirvana
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 04, 2006 10:10 |
 |
Nou eigelijk niet.
Als ik buiten kom langs een speeltuin ofzo,zie ik altijd een bende kinderen daar spelen.
Maar die jongeren van 12/16 die zitten echt te veel achter de computer.
Dat vindt ik ook van mezelf ik moet echt meer na buiten gaan maarja. |
_________________ True friends accept you, on the way you are. |
|
  |
 |
Choco
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 05, 2006 13:36 |
 |
Ik vind van wel.
Daardoor worden kinderen ook vaak op vroege leeftijd al te dik.
Je mag wel binnen zitten, als je dan maar niet aan een stuk door eet en ook veel buiten bent/ sport. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 05, 2006 13:37 |
 |
kijk ik hoor nu eigenlijk ook lekker buiten te zitten... maar nee hoor ik zit de hele dag op dit forum...
verslavingen wat moet je ermee...  |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Miss Emma
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 11, 2006 15:14 |
 |
Ik zelf zit ook teveel binnen eigenlijk.
Vroeger zelfs meer als nu!!!
Kwam ook vooral doordat ik in een flat woonde en het altijd super eng vond om aleen in die lift te zijn...
*nu niet meer*
En het was wel 5 hoog en dat 'beklim'( op een trap) je niet zomaar ffetjes.
Ook werd ik best wel gepest en was het gewoon een K** buurt.
Zelfs nu nog ontwijk ik die buurt .
Toen zijn we verhuist in een 'gewoon' huis met een tuin enzo.
Ik ging daar nog niet zo veel naar buiten maar dat meer omdat ik bang was dat er weer zoiets als in m'n oudere buurt zou gebeuren.
Ik keek best veel tv, maar knutselde ook vaak en las heel veel.
Nu ga ik veel vaker naar buiten, ook toen het winter was.
Ik doe ook wel eens boodschappen en dat ben je ook buiten.
Het is ook veel leuker hier enzo maar ik heb nogaltijd geen contact met de kinderen hier.
Maar dat maakt nu ook niet zoveel meer uit.
Ik heb nu de leeftijd dat ik naar mijn vriendinnen kan fietsen en ik ga best vaak ook gewoon buiten skeleren om het meer.
En ja, nu hebben we ook een computer.
En ik geef toe dat ik er nu nogaltijd teveel voor zit, maar ik doe ook veel andere dingen buiten!
Trouwens, niet alle kinderen zijn te weinig buiten.
Ik heb één vriendin en die is alleen maar buiten, komt alleen op de computer voor huiswerk en mail en voor de rest is ze buiten.
Zelfs 's avonds is ze tot dat het donker word daar te vinden.
En je zou het daar nou niet bepaald 'leuk' kunnen noemen.
Er zijn daar ook veel hang jongeren maar daar trekt ze zich niks van aan.
Ze speelt/spreekt daar ook niet met andere kinderen af, ze gaat gewoon in haar ééntje naar buiten.
Wat ze daar precies doet weet ik het ook niet maar als ik daar ben ben ik ook altijd buiten! |
_________________ Oxi Multiplex ! |
|
  |
 |
Merel
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 11, 2006 18:07 |
 |
Als ik mijn broetje bij stralend weer op de pc zie zitten vindt ik dat ietjewat erover. Zelf kom ik alleen spontaan naar buiten als het warm is. Zelf bij sneeuw blij ik lang binnen. Ik wil echt alleen mooi weer en kom dan wel vaak naar buiten. Soms vind ik inderdaad dat kinderen vaak binnen zitten maar heb daar niet zo heel veel problemen mee. Alleen als het bij een week prachtig weer nog geen stap vrijwillig buiten heeft gezet vind ik dat dom en stom van dat kind.
Merel |
|
|
  |
 |
Princess_Morgan
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 03, 2006 19:30 |
 |
ik zit zelf heel veel binnen want ik de buurt waar ik woon kan je niet veel doen en ik kan ook niet met vrienden anar buiten gaan want mijn vrienden wonen niet in de buurt. maar ik weet niet of veel kinderen veel buiten zijn of binnen maar ik denk dat er in de winter wel kinder buiten zijn vooral als er sneeuw ligt |
_________________ One day your prince will come,....mine just took the wrong turn, got lost and is too stubborn to ask for directions. |
|
  |
 |
Skay
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 03, 2006 20:47 |
 |
Zeker wel dat we tegenwoordig veels te veel binnen zitten!!!
Maar dat ligt eigenlijk niet alleen aan de tv en de computers (alhoewel bedrijven daar veel gebruik van maken).
Het komt namelijk doordat er ten eerste te weing grond is om te spelen. Alles is plat gegooid om ruimte te maken voor parkeergarages en huizen.
Maar ook omdat de sfeer op straat tegenwoordig zo anders is dan vroeger. Vroeger belde je aan bij de hele straat om buiten te gaan spelen. Nu gebeurt dat gewoon niet meer.
En dat heb je nog het probleem van: in andere wijken wonen. Ik woon namelijk in Blijdorp en de andere mensen die ik ken wonen in Delfshaven e.o. Dat is toch nog wel een eindje.
Je gaat dan nog wel eens samen naar de stad, maar niet zo vaak. Nou dan ga je maar msn'n, conclusie: we zitten binnen.
(yup ik ben aan het oefenen voor een nederlands opstel, heel irri) |
_________________ Your arrogance and conceit, your selfish disdain for the feelings of others made me realize that-"
*kicks Elizabeth away* "Ofcoarse I'll marry you, my own Mr. darcy!"
Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf |
|
  |
 |
riccmaster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 01, 2007 16:54 |
 |
ik ind van wel!!
soms als ik vraag of een van mijn vrienden buiten komt in het mooiste weer dan wil die niet omdat die op de PC zit ^^ ziekelijk!!!
en ik ken een vriend die amper buitenkomt!!die zit elke dag alleen op de gamecube, computer of nintendo
gewoon om ziek te worden!!
en dan vraagt die af waarom dat die koppijn heeft en bijna een week niet naar school gaat!! |
_________________ weg met de regelsµ |
|
  |
 |
FireBolt428
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)
|
Geplaatst:
Za Sep 01, 2007 17:23 |
 |
Volgens mij hangt het ook steeds vaker af van de 'tijd'. Tijdens de zomervakantie is dat (meestal) wel geen probleem, maar tijdens het schooljaar is dat een andere kwestie. Er wordt door school steeds meer druk opgelegd, volgens mij is dat zelfs door één of ander onderzoek bewezen. Kinderen hebben vaak gewoon niet de tijd om buiten te spelen ofzo..Ze zijn ook vaak verplicht om achter een bureau te zitten met hun huiswerk. Dat denk ik toch, tenminste... |
_________________ ... |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 01, 2007 17:27 |
 |
Ik zit veel binnen, en ik ben nooit ziek en heb ook nooit last van buikpijn. Ik heb buiten gewoon niks te doen, want binnen kan ik computeren, tv kijken , lezen, muziek luisteren. Dat kan ook wel buiten, maar ik zit gewoon vaker binnen.
Ik vind het ook niet echt en probleem dat kinderen meer binnen zitten, maar ze moeten nog wel een sociaal leven hebben. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic!
Laatst aangepast door missme98 op Za Sep 01, 2007 17:38; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
|