Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Verkeerd ingedeeld Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
lilinferi
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

lilinferi is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 06, 2006 17:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

JKR heeft zelf gezegd dat de sorteerhoed nooit fout is.
Hermione heeft kwaliteiten van beide huizen, ze is slim, maar ze heeft meer te bieden dan intellect!

En Pettigrew, ja het is gewoon dat slechte mensen niet alleen in Slytherin thuishoren... je kan slecht zijn op zoveel manieren...

Maar de sorteerhoed is nooit fout...

Profiel bekijkenStuur privébericht
teule
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 323 Sikkels

teule is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2006 17:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

hermione is omdat er anders nooit zo'n maghisch trio was ontstaan en dan marcel, hij is denk ik gewoon een leuk personage om erbij te hebben in griffindor en pippeling weet ik echt niet, mischien Werd hij wel later slecht of net als harry vroeg hij erom (om bij sirius , Remus en James te zitten)

T. Longbottom
Dreuzel
Dreuzel

Woonplaats: In the girls bathroom, sharing a toilet with Myrtle.

T. Longbottom is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mei 13, 2006 21:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rene schreef:
De meeste indelingen zijn natuurlijk wel logisch, zoals die van Harry, Malfidus, e.d.

Maar waarom zit Hermelien niet bij Ravenklauw? En waarom zat Marcel niet bij Huffelpuf? En waarom zat Carlo niet bij Griffoendor? En waarom zat Percy niet bij Ravenklauw? En waarom zat Pippeling niet bij Zwadderich?

Deze vraag is simpel te beantwoorden, het gaat om je KEUZE.
"It are not the abillities that show us who we really are, it are our choices" ik weet niet of dit de juiste zin is, maar zoiets zegt Perkamentus.
Die van Marcel vindt ik overigens ook niet kloppen, want Marcel is héél moedig!

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 14, 2006 10:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Emma_Rulez schreef:
als ze allemaal moedig zijn omdat ze meegingen naar het ministerie in deel 5, waarom zit loena leeflang dan niet bij griffoendor?

Ja daarom Luna was toen wel heel moedig... En ze was de enige Ravenklauwer.. Very Happy

Het zijn je eigen keuzes die je maakt bij de indeling... Dus bljkbaar wouden ze zelf in die afdelingen...

Maar als een kwaliteit bij iemand heel sterk is dan is het niet zo dat ze geen andere kwaliteiten hebben...Zoals bij Hermione die heel slim is kan bij Ravenklauw maar ze is ook heel moedig dus misschien overheerst dat en zit ze in Griffoendor... Ik bedoel iedereen die in Griffoendor zit is echt niet dom en als je in Ravenklauw zit dan kan je best moedig zijn....

EN het hoeft niet zo te zijn als je ouders/broers/zussen in die afdeling hebben gezeten dat jij er dan ook inzit.. Want kijk maar naar Sirius... Of naar de zusjes Patil

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Ukkepulk is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 15:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rene schreef:
Maar waarom zit Hermelien niet bij Ravenklauw? En waarom zat Marcel niet bij Huffelpuf? En waarom zat Carlo niet bij Griffoendor? En waarom zat Percy niet bij Ravenklauw? En waarom zat Pippeling niet bij Zwadderich?

Hmm... daar heb je inderdaad gelijk in.
Ik ga even je lijstje af.

Hermelien

Hermelien is in feite niet van nature slim, ze is slim geworden doordat ze steeds met haar neus in de boeken zit. Ravenklauwen zijn denk ik van nature slim.

Marcel
Marcel is een kluns, maar bij Huffelpuf zijn ze niet dom, maar eerlijk, vleitig en trouw. Marcel is een kluns, maar hij is wél dapper. Hij is in opstand gekomen tegen Harry, Ron en Hermelien in deel 1 en hij gaat mee naar het Departement van Mystificatie in deel 5. Dat is heel dapper, hoor!

Carlo
Carlo was natuurlijk ontzettend dapper, maar hij was denk ik meer trouw en eerlijk dan dapper.

[img]Percy[/img]
Percy zou niet in Ravenklauw moeten zitten, want hij is niet slim, maar ambitieus. Eigenlijk is hij ontzettend dom, want hij is weggelopen, en hij ziet niet in wat het Ministerie allemaal doet.

Pippeling
Dit ben ik wel met je eens. Pippeling zou in Zwadderich moeten zitten, want hij is een bangeschijterd en een volgeling van Voldemort.

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 161 Sikkels

Godric Griffoendor is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 15:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

het lijkt me wel logisch dat Hermelien en Marcel in Griffoendor zitten want ze hebben allebij veel moed als je dan in het 5e boek het gevecht leest

About a boy
Natalia Tena (as Ellie): And stop telling strangers to shake their ass.
SarahLord
5e jaars
5e jaars

SarahLord is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 15:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

jah, de moed van Hermelien blijkt al in boek 1, en dan steeds weer door, dus dat ze in Griffoendor zit is nogal logisch, maar @Rene: ik denk niet dat Hermelien echt al haar wijsheid uit boeken heeft, wel een groot deel, maar volgens mij is ze ook van nature slim.... en tsjah...Pippeling: is er dan letterlijk gezegd dat hij in Griffoendor zat?? of ik meot erover heen zijn gelezen, het lijkt mij dan wel vreemd, zou hij in Zwadderich zitten, dan zouden James en Sirius m vast niet gemoeten hebben.... Rolling Eyes

FireBolt428
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)

FireBolt428 is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 13, 2006 17:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

bij hermelien: in de eerste paar boeken zou je inderdaad kunnen zeggen dat ze het best bij ravenklauw had gezeten, maar in het 5e bewijst ze zich toch echt door mee te gaan naar het ministerie eventueel te moeten vechten tegen dooddoeners?! hetzelfde geldt voor marcel, al verwacht je ook van hem dat hij in huffelpuf zou belanden, hij is trouwens zeer goed in kruidenkunde, en stronk is hoofd van huff., maar goed, hij heeft toch bewezen echt bij griff te horen, van pippeling vind ik dan nog de meest foute indeling! die hoorde echt bij zwadderich of huffelpuf te zitten, of nee beter zwadderich, hij is volgens mij niet echt slim, dus rav. al niet, trouw, nee dus, niet na wat hij lily en james aangedaan had, griff., huh, nee dus, anders zou hij niet zo vlug toegegeven hebben aan voldemort, zwadderich past gewoon perfect bij hem! maar aan de andere kant is toch ook nooit rechtstreeks gezegd dat pippeling bij griff hoorde, ofwel??

Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Verdiend: 0 Sikkels

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 13, 2006 21:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

nee, volgens mij staat ook nergens beschreven dat Peter bij griffoendor zat, als dat wel zo was is dat inderdaad een grove fout van de sorteerhoed. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat hij ergens anders zat, want de Potters hebben hem tot geheimhouder benoemd en dat hadden ze vast niet gedaan als hij een zwadderaar was geweest!
Ik vind overgens ook dat Percy niet slim maar ambitieus is, hij had dus bij Zwadderich gemoeten.

Merel
Oude Forumnaam: Metje Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 72 Sikkels

Merel is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 14, 2006 15:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ukkepulk schreef:
Rene schreef:

Hmm... daar heb je inderdaad gelijk in.
Ik ga even je lijstje af.

Hermelien

Hermelien is in feite niet van nature slim, ze is slim geworden doordat ze steeds met haar neus in de boeken zit. Ravenklauwen zijn denk ik van nature slim.

Marcel
Marcel is een kluns, maar bij Huffelpuf zijn ze niet dom, maar eerlijk, vleitig en trouw. Marcel is een kluns, maar hij is wél dapper. Hij is in opstand gekomen tegen Harry, Ron en Hermelien in deel 1 en hij gaat mee naar het Departement van Mystificatie in deel 5. Dat is heel dapper, hoor!

Carlo
Carlo was natuurlijk ontzettend dapper, maar hij was denk ik meer trouw en eerlijk dan dapper.

Percy
Percy zou niet in Ravenklauw moeten zitten, want hij is niet slim, maar ambitieus. Eigenlijk is hij ontzettend dom, want hij is weggelopen, en hij ziet niet in wat het Ministerie allemaal doet.

Pippeling
Dit ben ik wel met je eens. Pippeling zou in Zwadderich moeten zitten, want hij is een bangeschijterd en een volgeling van Voldemort.

Ik vind dit ook. Niets heb ik hier aan toe te voegen.

Nog eentje: Perkamentus
Er zijn mensen die denken dat hij in Ravenklauw hoort maar ik ben het daarmee niet eens. Het is toch een geboren Griffoendor? Slim en zo is ie wel maar hij heeft ook massa's moed, niet?

En Marcel is een beetje klunsig door gebrek aan zelfvertrouwen. Niet omdat hij dóm is. Hij is echt wel dapper.

Merel

Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2006 13:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ukkepulk schreef:
Hermelien

Percy

Hoezo zou Hermelien niet van nature slim zijn?
Ook de sorteerhoed wou haar bij Ravenklauw indelen.
Ze past perfect bij Ravenklauw, ze zit in Griffoendor omdat dat haar keuze was op dat moment.

Percy is wel heel slim. Hij had toch 12 slijmballen. EN Percy's mening botst gewoon met die van zijn ouders. Voor het moment is hij gewoon te trots om terug te gaan.

Ravenklauw!
Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod

Verdiend: 131 Sikkels

Smalofski is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2006 16:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat de keuzes van de sorteerhoed inderdaad niet altijd logisch zijn. Mij lijkt het dat de enige reden dat ze niet in de afdeling zitten waar ze in zouden moeten zitten, is omdat Rowling ze in die afdelingen nodig had voor haar verhaal.

Hermelien: Haar slimheid overtreft vind ik wel haar moed. Ze is natuurlijk wel moedig en zo, maar er wordt toch veel meer nadruk gelegd op het feit dat ze slim is.

Marcel: Die zit denk ik wel op z'n plaats. Die heeft wel moed, hij toont het gewoon niet elke dag.

Percy: Percy is superambitieus... Dat is toch een duidelijk kenmerk van Zwadderich? Niet alle Zwadderaars zijn slecht... En echt moedig vind ik hem ook niet. Hij durft zelfs zijn fout niet toegeven als blijkt dat Voldemort echt teruggekomen is.

Carlo: Carlo zit ook wel op z'n plaats, vind ik. Zo vond hij het een erezaak dat hij Harry ook zou helpen met het gouden ei, nadat Harry hem geholpen had met de draken. Dat lijkt me iets typisch voor Huffelpuf.

Peter: Ik denk niet dat Peter als tiener veel moediger was dan als volwassen man. Ik zou hem een huffelpuffer gemaakt hebben. (Niet Zwadderich, toen was hij nog niet slecht, en de Zwadderich-kenmerken vind ik niet in hem terug)

Wat ik ook altijd raar vond, is dat Remus een Griffoendor is. Hij is toch slim? Hij is misschien ook wel moedig (het zal wel een hoop moed kosten om als weerwolf door het leven te gaan), maar net als bij Hermelien vind ik dat de slimheid overwint. Zo deed hij bijvoorbeeld niets tegen zijn vrienden, ook al was hij klassenoudste. Ik denk dat hij beter bij Ravenklauw had gepast.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

daniel lovaa is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 11, 2006 16:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk eigenlijk dat het zo is ingedeelt omdat dat gewoon zo moest in het verhaal..Razz
want als hermelien niet hun vriending was enzo dan zouden ze dat ok nooit met die tijd verdrijver enzo mee kunnen maken:P
en als malfidus bij griffoendor had gezeten dan zou dat ok niet leuk zijn voor het verhaal en dan zou er nooit wat tussen harry en hem zijn geneurt zijn.

james rune
Dreuzel
Dreuzel

james rune is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 11, 2006 18:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

qsqsfqf

Laatst aangepast door james rune op Vr Dec 12, 2008 20:52; in totaal 1 keer bewerkt
dyaco
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

dyaco is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 9:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

volgens mij word er ook iets verteld in boek 5 of 6 dat de hoed ook twijfelde om hermelien in te delen bij ravenklauw net als harry bij zwadderich (misschien iets voor het plot ?)

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp