Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Fanfiction Challenge Mei:Onverwachte Ships[uitslag bekend!!] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Rose
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 93 Sikkels

Rose is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 12:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn onbekende liefde

Het afgelopen jaar was misschien wel het verschrikkelijkste jaar van mijn leven. Verdriet, pijn en verlies leken me constant te volgen. Mijn uiterlijk werd treurig en mijn transformatie ging me niet meer zo gemakkelijk af. Het hele jaar wilde ik alleen zijn. Alleen kerst vieren, nieuwjaar en andere feestdagen waarop ik me niet gelukkig voelde. Mijn grapjes verdwenen in de duisternis en ik leek een stuk vastberadener. Geen gestuntel of andere domme dingen meer. De afgelopen maanden hadden enkel bestaan uit wachtlopen, schaduwen, rusten en weer wachtlopen.
Zonder dat Harry het doorhad, volgde ik hem op zijn tochten, in opdracht van het ministerie en een beetje van Perkamentus.
Als er dan plotseling Dooddoeners op zouden duiken, kon Harry snel bij zijn arm grijpen en met hem verdwijnselen naar Grimboudplein 12 of een andere veilige plek.
Maar op de avond dat hij op stap ging met Perkamentus, had ik hem niet gevolgd omdat ik wist dat Harry bij hem veilig zou zijn.
In plaats daarvan had ik de instructies van Perkamentus opgevolgd, en samen met Remus en andere leden van de Orde Zweinstein bewaakt. We wisten niet waar Perkamentus bang voor zou zijn, aangezien Zweinstein de meest beveiligde plek van heel Engeland was.
Toch was deze avond uitgelopen tot een fiasco. Want de Dooddoeners kwamen toch, en met velen tegelijk.
Zelfs met hulp van sommige getalenteerde leerlingen konden we ze niet aan. Die avond hadden we een groot verlies moeten lijden. Een van de meest briljante personen verloor het leven en een uitstekend lid van de Orde bleek een verrader te zijn. Ja, in de toekomst zouden we Sneep en Perkamentus hard nodig hebben, daar was ik zeker van.
Toch had ik die avond mijn roze haar weer teruggekregen. Eindelijk wilde Remus erkennen dat hij verliefd op mij was.

Zodra we alleen waren pakte hij mijn hand. Zwijgend liepen we door de donkere tuin van Zweinstein. Op de plek waar Perkamentus dood was aangetroffen, bleven we stil staan.
‘Het zal pijn gaan doen,’ mompelde Remus, die afwezig naar het platgedrukte glas staarde. ‘Zonder Perkamentus kunnen we Voldemort nooit verslaan. We kunnen Harry nooit beschermen tegen deze tovenaar. Dat Perkamentus dacht dat het zou lukken.’
‘Ik denk dat hij iets heeft verteld aan Harry. Harry weet veel meer dan we denken.’
‘Maar Harry is nog jong en heeft nauwelijks ervaring, ondanks zijn avonturen.’
‘Denk niet zo zwaarmoedig. We vinden er wel wat op.’ Plotseling drukte hij mij tegen zich aan en drukte een kus op mijn voorhoofd. Een warme gloed ging door mijn lichaam.
‘Weet je het zeker?’ fluisterde ik. Remus knikte. Ik lachte en gaf hem een zoen op zijn mond. Een koude rilling ging door mijn lichaam, maar het voelde aangenaam. Nieuwsgierig kneep ik mijn ogen dicht en probeerde mijn haar weer te veranderen in mijn normale, felroze, kleur.
‘Je haar! Je ziet er weer Topsig uit!’lachte Remus blij. Hij liet zijn hand door mijn korte haar gaan en ik grinnikte zachtjes. Samen liepen we terug naar de ziekenzaal.

Nu waren al een paar weken samen en ze waren geweldig geweest. Een paar dagen geleden had ik pas gemerkt dat ik me weer ongelukkig begon te voelen, hoewel ik nu eindelijk Remus aan mijn zij had. Ik miste iets, voelde me nog steeds niet compleet. Toch leek niemand het op te merken, iedereen dacht dat ik uit mijn depressieve periode was. Maar ik voelde dat het niet waar was. Ik voelde me beter, maar langzaam gleed de glimlach weer van mijn gezicht en mijn haar werd steeds lichter en bruiner.
Ik voelde hoe ik vanbinnen verteerde, maar wist niet waarom. Plotseling kwam Remus hijgend mijn kamer binnen.Zijn haren zaten verward en er stond een rode blos op zijn wangen. Ik keek hem geschrokken aan.
‘Wat is er aan de hand?’
‘Dooddoeners! Bij Harry!’ siste hij. ‘Ga erheen, ik haal de anderen op. Iemand heeft hem verraden!’
Ik griste mijn toverstok van het tafeltje en gaf Remus nog snel een kus.
‘Ja….Ga nu! Harry kan ze nooit alleen aan!’ riep hij gehaast en hij duwde mij de kamer uit. Ik rende het huis uit en verdwijnselde naar Zweinsveld, waar Harry ondergedoken zat.
Harry keek me verrast aan. Hij stond voor de deur met zijn toverstok opgeheven. Achter de deur klonk gestommel en geschreeuw, maar de Dooddoeners waren de kelder nog niet binnen.
‘Ze zijn er bijna,’ zei Harry alleen maar.
‘kom, we verdwijnselen hier weg en wachten tot de Dooddoeners weer zijn vertrokken,’ zei ik. Harry schudde zijn hoofd.
‘Er liggen hier te veel spullen die alles kunnen verraden. Ik moet mijn plan geheim houden, als ik Voldemort wil doden. Ik blijf hier,’ zei hij vastberaden. Ik zuchtte en ging naast hem staan. In het afgelopen jaar was Harry alleen maar koppiger geworden en er was geen tijd om hem te overtuigen.
Het volgende moment brak de deur in duizenden stukjes. De snippers schoten alle kanten op en Harry en ik moesten ons beschermen met een afweerspreuk.
Een stuk of tien dooddoeners kwamen grijnzend naar binnen. Ze richtten hun toverstokken op ons en leken ervan overtuigd dat ze al gewonnen hadden. Maar Harry schreeuwde een krachtige verlammingsspreuk uit en twee Dooddoeners vielen op de grond. De anderen stapten geschrokken naar achteren. Ik maakte van deze verwarring gebruik en blies een andere dooddoener de kamer weer uit.
Zo bleef het doorgaan. Mijn linkerbeen leek verlamd te zijn en ik voelde dat ik een snee in mijn buik had. Harry zijn wang was opengereten en zijn arm zat onder het bloed. Maar hij gaf niet op. Tot het moment dat hij door een grote dooddoener tegen de vloer werd geblazen, sprak hij verschillende vervloekingen uit.
‘Nee! Harry!’ Ik sprintte naar zijn lichaam en probeerde hem te beschermen. Maar de vier dooddoeners die nog over waren, waren ijzersterk.
Waar blijven de anderen? Vroeg ik me woedend af. Ik sprak nog een paar verschillende spreuken uit, maar raakte niemand. Mijn toverstaf schoot uit mijn handen en ik viel op de grond. Mijn hoofd knalde tegen de stenen vloer en schreeuwde het uit van pijn. Een kille stem begon te spreken.
‘Ik regel dit verder wel. Gaan jullie de anderen helpen,’ sprak hij. Ik hees mezelf overeind en bleef wankelend staan. Stiekem zocht ik met mijn ogen naar mijn toverstok, maar de Dooddoener die was overgebleven mee, bleek er achteloos mee te spelen.
‘Waar zijn de anderen?’ zei hij nieuwsgierig. Ik bleef zwijgen. Hij liep op mij af en draaide om mij heen.
‘Ik vroeg wat,’ lachte hij. Hij keerde mij de rug toe en boog zich over Harry heen.
‘Noot! Neem hem mee naar de Heer Van Het Duister!’ beval de dooddoener. Een kleine gedaante kwam tevoorschijn en greep de arm van Harry. Daarna verdwijnselde hij. De dooddoener en ik waren alleen over. Plotseling draaide de Dooddoener zich om en twee kille, zwarte ogen keken mij dreigend aan. Ik wist wie het was. Sneep.
‘Wat?’ vroeg ik verbaasd. Hij lachte. Zijn hand ging naar zijn hoofd en langzaam trok hij zijn masker weg.
‘Waar zijn de andere Ordeleden?’ vroeg hij nogmaals. Langzaam stapte hij dichterbij en ik voelde mijn mond droog worden. Ik haalde langzaam mijn schouders op, niet in staat om iets te zeggen. Hij hief zijn hand op en draaide een plukje van mijn roze hoor door mijn vingers.
‘Dus je hebt je weerwolf gevonden?’ sprak hij verbitterd uit. Ik knikte langzaam en wilde naar achteren lopen. Maar mijn voeten leken vastgelijmd aan de vloer.
‘Ik vond je knapper met bruin haar,’ zei Sneep droevig in mijn oor. Ik voelde zijn adem in mijn nek. Mijn spieren spanden zich, maar ik wilde niet wegstappen. Achteraf besefte ik dat dit moment voor mij wel uren had mogen duren.
Opeens klonk er een plop, gevolgd door een schreeuw vol haat.
‘Jij! Jij hebt mijn vrienden vermoord! Maar van haar blijf je af!’ schreeuwde Remus woedend. Ik draaide me geschrokken om en zag hoe Remus op Sneep afstormde. Sneep leek net zo verbaasd als ik. Maar hij herstelde zich snel en even later stonden ze te duelleren.
‘Stop!’ gilde ik wanhopig, maar ze hadden geen oog voor mij. Ik wist dat Remus Sneep nooit aan zou kunnen. Sneep was een geweldige tovenaar en kende te veel zwarte magie.
Remus leek echter gevangen in een blinde woede. De ene straal na de andere spoot uit zijn toverstok. Uiteindelijk was er een groene flits en ik begon te gillen.
Laat niemand geraakt zijn!
Een gedaante lag roerloos op de grond. Zijn toverstok rolde uit zijn vingers en zijn ogen waren gesloten.
Remus stond er hijgend naast en keek op. Zijn ogen stonden vol pijn en ik wist dat hij op dit moment wenste dat hij nooit een onvergeeflijke vloek had uitgesproken. Maar het was te laat. Sneep lag dood op de grond. Een straaltje bloed liep uit zijn oor en zijn mond hing een beetje open. Ik begon te huilen.
Voorzichtig liep ik naar hem toe en liet me vallen op mijn knieën. Daarna pakte ik Severus bij zijn schouders en schudde hem wanhopig door elkaar.
‘Nee…nee! Alsjeblieft Severus, ik houd van je!’ snikte ik. Even verbaasde ik me over deze woorden maar zodra ik ze had uitgesproken wist ik dat het waar was.
De tranen liepen over mijn wangen en ik boog me snikkend voorover.
Ik kuste Severus’ voorhoofd. Zijn bleke oogleden en zijn grote haakneus. Zijn dunne lippen kregen een kus en ook zijn wangen.
‘Tops?’ hoorde ik Remus zachtjes vragen. Ik draaide me om en zag dat ook bij hem de tranen op zijn wangen stonden.
‘Sorry Remus,’ fluisterde ik zachtjes.
Ik legde mijn hoofd op zijn borst en sloot toen mijn ogen, hopend dat ik zijn hart zou horen kloppen

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 93 Sikkels

Rose is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 12:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo lieve medeschrijvers en -schrijfsters!

De inzendtijd is voorbij, we hebben een heleboel mooie inzendingen, dus het stemmen kan beginnen!

We gaan het niet al te moeilijk maken, dus hier zijn de regeltjes:

- Ieder heeft 3 stemmen. Gebruik de stemmen goed, want je krijgt er niet meer!

- Alle stemmen die na de opgegeven uiterste datum binnenkomen, zijn ongeldig. [Al zou het topic dan al gesloten moeten zijn!]

- Het is de bedoeling dat de verhalen anoniem blijven/zijn. Als je toch weet van wie een verhaal is [wat eigenlijk niet kan], ga het dan niet over de daken schreeuwen en houd het anoniem.

- Geef een onderbouwende mening waarom je erop stemt! Wees wel vriendelijk en beleefd. Je mening moet minstens 15 woorden zijn, anders telt je stem niet mee.

- Stem niet op jezelf: Ik kan het zien....het staat knullig en bovendien telt je stem niet mee!

- Lees wel eerst de inzendingen voordat je stemt, dat is wel zo eerlijk...

- Stemmen word gedaan in dit topic.

Dit zijn maar een paar regels die makkelijk na te komen zijn, dus doe dat ook! Stemmen die niet volgens de regels zijn worden niet meegerekent.

Dit is dus het lijstje dat je invult om te stemmen:

--------------------------------------------------------------------------
Dit is mijn ... stem
Titel:
Mening:
--------------------------------------------------------------------------

Het stemmen begint op: 21 mei
Het stemmen eindigt op: 16 juni

Nog vragen? Stuur me maar een PB!

Veel plezier, en moge de beste winnen!

..x..

Oude Forumnaam: CedricDiggory Huffelpuf Aanvoerder
Huffelpuf Aanvoerder

Verdiend: 0 Sikkels

Camisado is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 12:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is mijn 1e stem
Titel: Van het een komt het ander
Mening: Erg leuk verhaal! En natuurlijk ook een super leuke/orginele ship! Hermione/George... De dingen zijn echt goed beschreven en het verhaal is ook leuk!

Well I refuse, I refuse, I refuse!
Profiel bekijkenStuur privébericht
CarmenL
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

CarmenL is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 13:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is mijn 1e stem:
Titel: Hij kon er niets aan doen
Mening: Erg goed geschreven, goeie opbouw, was heel nieuwschierig naar wie allereerst de jongen zou zijn en later ook het meisje. Deze vond ik qua schrijfstijl ook het beste.

Dit is mijn 2e stem:
Mening: Leuk, onverwacht verhaal. Was er zelf nooit opgekomen, dat maakt het juist zo leuk.

Dit is mijn 3e stem:
Titel: Puur Vs. Modder
Mening: Geen idee waarom, maar hierover zou ik ook geschreven hebben (als ik het een beetje kon Wink ). Daarom vind ik hem erg leuk. vooral eerst nog de irritaties en ruzies passen helemaal in het verhaal.

miss_maggie
1e jaars
1e jaars

miss_maggie is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 13:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

mijn eerste stem:
Titel: Geheime liefde
MEning: Goed geschreven FF met veel romantiek hier hou ik wel van... xD

mijn volgende stemmen komen eraan...moet eerst nog ff alle verhalen lezen.. xD

Dreuzel
Dreuzel

ivar is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 16:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

mijn eerste stem:
titel: hij kon er niets aan doen.
mijn mening:
ik vond het zeer interessant om de verslagenheid van harry en patty te lezen, de opbouw is zeker wel goed opgebouwd en het nodigt uit tot lezen door de goede alinea-indeling. en heel onverwacht, de combinatie van die twee Very Happy

voor de rest moet ik ze allemaal nog grondig doorlezen, ze zijn allemaal zo goed!

C.S. Lewis
LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 398 Sikkels

LavenderBrown is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 16:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik gooi meteen alle drie mijn stemmen er tegenaan =)

Dit is mijn 1e stem
Titel: Een familieprobleempje
Mening:
Oh, wat een heerlijk vreemd verhaal ^^ Heel goed IC geschreven, vooral Narcissa. Het eindigt ook heel erg leuk. De ship is ongelooflijk vreemd, eerst dacht ik dat het een hele driehoeksverhouding werd, maar nee. Leuk verhaal Smile

Dit is mijn 2e stem
Titel: Minuten voor middernacht
Mening:
De slash is niet bijzonder origineel, maar ik vind het echt heel mooi geschreven. Het begint met vuur, vuur is altijd leuk [Hier spreekt onze lokale pyromaan] ^^ Heel mooi geschreven en mooi einde ook. Love it.

Dit is mijn 3e stem
Mening:
Owa, Hermelien/George is echt een maffe, gave ship! Het is ook leuk beschreven en dit keer is het einde ook weer zo leuk. 'Voor eeuwig en een dag' had ook de titel kunnen zijn ^^ Brilliant. <3

kill you.
roosje
Dreuzel
Dreuzel

roosje is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 16:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

hier komt mijn eerste stem!
titel: Hij kon er niets aan doen...
mening:

wow, de titel alleen al Surprised de opbouw is ckers goed, en de schrijfstijl is ook heel mooi gedaan, en het doet me aan de stijl van een schrijver op dit forum denken... Question
en het verhaal voldoet helemaal aan de eisen, ik had helemaal niet verwacht dat het meisje háár zou zijn Wink wel een eng stelletje eigelijk, ik hoop echt dat het serieus is uitgegaan, haha Laughing

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 1066 Sikkels

child of the other side is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 17:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pfff, jullie maken me het niet makkelijk hoor! Hieronder staan twee van mijn stemmen, maar op willekeurige volgorde.

Mijn eerste stem gaat naar; Dreamer!
Ik vind het verhaal mooi geschreven en ik vind de ship ook geweldig, hoe kom je hierbij? Very Happy En het is ook leuk om deze personages jong te zien.

Mijn tweede stem gaat naar; Liefde is onvoorspelbaar.
Eigenlijk om dezelfde reden als de vorige, het is een leuke en orginele ship. Hoewel ik vind dat je IC karakters niet echt kloppen, vind ik de zoektocht toch leuk en vooral het einde, die laatste regel!

someday it will kill you too
Inluezna
Oude Forumnaam: i.n.L.U.e.z.N.A 7e jaars
7e jaars

Inluezna is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 17:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is mijn 1e stem;
Titel: Dreamer
Mening: Echt een ongeloofelijk goed verhaal! De ship is heel erg orgineel en leuk! Het lijkt een onmogelijke ship, maar het is gewoon zo goed beschreven dat het allemaal kan! Alles is heel mooi beschreven, vooral hoe Tom alles zegt. Super Smile

Mijn 2e stem;
Titel: De kreukelhoornige snottifant en de slang
Mening: Ook een heel leuk verhaal! De ship vind ik leuk bedacht, de omschrijvingen zijn ook heel goed. Draco is héél goed beschreven, en Loena en Patty ook. Het is ook leuk om alles vanuit Draco's standpunt te lezen, omdat hij zo IC beschreven word. Heel mooi!

Designy
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 28 Sikkels
Woonplaats: Konoha Village - I Won't Take My Words Back. That Is My Way Of The Ninja! - Uzumaki Naruto -

Designy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 20:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is mijn eerste stem:
Titel: Geheime Liefde
Mening: Omdat de ship Draco/Hermelien gewoon leuk is en
eigenlijk bijna onmogelijk Razz En dan toch een heel leuk en mooi romantisch
verhaal van kunnen maken vind ik top!

Rock Girl
4e jaars
4e jaars

Rock Girl is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 21:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is mijn 1e stem
Mening: Hermelien en George! hoe kom je erop.. ik vind dit erg orgineel, het verhaal zelf vind ik goed geschreven, en het einde is heel goed <3

Over de andere 2 moet ik nog even kijken ^^

x

Kanawa Noi Koto No Ni
Without wishes, things won't happen...♥
alica
Dreuzel
Dreuzel

alica is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 22, 2006 8:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

nou, dit is mijn eerste stem:
titel: Hij kon er niets aan doen...

ik vind het heel mooi geschreven, en ook vind ik het wonderbaarlijk dit verhaal het minste gebeurtenissen heeft, maar toch zoveel zegt en zoveel emoties omschrijft, heel knap als je dat kunt!

sow, de anderen moet ik nog even wat beter doorlezen, het is aardig moeilijk om een stem uit te brengen, maar op dit verhaal wilde ik zeker stemmen!

Back now

Lacrymosa
Elyse
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 46 Sikkels
Woonplaats: met opgetrokken knieën en een goed boek voor mijn neus bij het Haardvuur

Elyse is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 23, 2006 18:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is mijn 1e stem
Titel: Liefde is onvoorspelbaar (in het lijstje staat 't overigens zonder 'on')
Mening: Dit verhaal is zo grappig! Je kunt -ondanks dat het gegeven redelijk OC is ;P- goed met Sneep meeleven, omdat je de kenmerken van zijn gedrag goed intact gelaten hebt. Maar Hermelíen! Haha, die combinatie... oeh, is echt héel onverwachts. Bovendien las dit verhaal vond ik het vlotste door van allemaal, ik had het in één keer uit. Allemaal pluspunten dus, vandaar mijn eerste stem.

Dit is mijn 2e stem
Titel: Verloren Belofte (in 't lijstje ontbreekt dit verhaal helemaal...?)
Mening: Ik vind het begin van dit verhaal echt ijzersterk. Bovendien is ook dit 'koppel' héel onwaarschijnlijk, dus ook dat is een plus. Wat ik hier minder vind, is het einde, maar dat komt door mijn innerlijke 'nee' tegen een Ginny-Voldemortship [a]. Toch mijn 2e stem.

Tot zover. Mijn 3e stem, daar heb ik nog niet over besloten. Ik weet niet of ik dat nog ga doen, het is namelijk érg moeilijk kiezen...

We live in a beautiful world
yeah we do yeah we do
Ailey
Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 577 Sikkels

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 14:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is mijn eerste stem
Titel: Twee Liefdes
Mening: Het is echt een heel erg mooi verhaal. Het word echt ontzettend mooi beschreven en het had van mij nog wel wat langer mogen zijn, het maakte me erg nieuwsgierig en ik wou graag weten wat er zou gebeuren. Ik vond het zeker een stem waard! :')

17.04.05 ~ 31.12.08
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp