Auteur |
Bericht |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 02, 2006 16:18 |
|
hajhaj!
ik boke 4 en 5 gata harry of siriu met zijn hoofd, via het haardvuur naar Grimauldplace/Zweinsten.
Hier lezen we nog niet serover of dat kan ja of nee, maar in boek zes wordt daar wat anders over gezegd:
De haardvuren van Zweinstein waren eenmalig in het haardrooster opgenomen
Zou dat nu alleen in boek 6 zijn vanwege de vijligheid of is dat altijd al zo geweest en heb ik wat over het hoofd gezien.
Maar als het altijd al zo was, dan heeft rowling dus een fout gemaakt..
noujaa..
kunnen jullie me helpen om dit op te lossen??
XXX MH
PS: als er al zo'n topic bestaat, sluit deze dan maar... |
_________________ Today I don't feel pretty,
and I'm tired of trying to fit right in.
Don't think that your so great, cause being great must suck!
|
|
|
|
Nirvana
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 02, 2006 16:45 |
|
Ja hee,maar als dat een fout is is het wel een HELE grote fout.. |
_________________ True friends accept you, on the way you are. |
|
|
|
DumbledoreIsNotDead
3e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 02, 2006 17:32 |
|
LilyEvers schreef: | Niet kwaad bedoelt ofzo maar geniet gewoon van het boek en denk er niet zoveel bij na |
Eeh, het is wel te zien dat jij nog niet heel lang op dit forum zit. Als we er niet zoveel over nadachten was het hier, maar een saaie boel of niet dan? Juist door over alles na te denken krijg je dus een goede theorie.
Ontopic: Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik geloof dat het toch in deel 5 zo was dat de haarden afgesloten waren, behalve die van Omber. |
_________________ DUMBLEDORE IS NOT DEAD!
"I will have only truly left Hogwarts when none here are loyal to me!"
Griffoendor! |
|
|
|
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 02, 2006 17:50 |
|
DumbledoreIsNotDead schreef: | LilyEvers schreef: | Niet kwaad bedoelt ofzo maar geniet gewoon van het boek en denk er niet zoveel bij na |
Eeh, het is wel te zien dat jij nog niet heel lang op dit forum zit. Als we er niet zoveel over nadachten was het hier, maar een saaie boel of niet dan? Juist door over alles na te denken krijg je dus een goede theorie.
Ontopic: Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik geloof dat het toch in deel 5 zo was dat de haarden afgesloten waren, behalve die van Omber. |
nee hoor de haarden waren in boek 5 niet afgesloten , maar ze werden gecontroleerd...
Het was op die manier dus onvijlig om via de haard te reizen, want dan zou het ministerie erachter komen waar sirius zou zijn.
Omber liet de haarden pas controleren nadat ze sirius bijna had gesnapt, behalve haar eigen haard natuurlijk.
Maar wat ik bedoelde is, of de haarden altijd al van het rooster waren afgesloten of dat dat alleen in boke 6 zo is. Wan als de haarden altijd van het rooster afgesloten waren, is het wel een big mistak of niet dan? |
|
|
|
|
KarinWeasley
5e jaars
Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 02, 2006 18:01 |
|
misz_hermoine schreef: | DumbledoreIsNotDead schreef: | LilyEvers schreef: | Niet kwaad bedoelt ofzo maar geniet gewoon van het boek en denk er niet zoveel bij na |
nee hoor de haarden waren in boek 5 niet afgesloten , maar ze werden gecontroleerd...
Het was op die manier dus onvijlig om via de haard te reizen, want dan zou het ministerie erachter komen waar sirius zou zijn.
Omber liet de haarden pas controleren nadat ze sirius bijna had gesnapt, behalve haar eigen haard natuurlijk.
Maar wat ik bedoelde is, of de haarden altijd al van het rooster waren afgesloten of dat dat alleen in boke 6 zo is. Wan als de haarden altijd van het rooster afgesloten waren, is het wel een big mistak of niet dan? |
Ik denk dat de haarden alleen afgesloten waren voor het reizen via het haardrooster. Niet voor het communiceren via het haardrooster door je hoofd te laten "reizen".
Ik kan me niet voorstellen, dat je zomaar via het haardrooster Hogwarts binnen kan komen of uit kan gaan, aangezien je er ookniet kan verdwijnselen of verschijnselen. |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
|
|
Potterfreaky
Harry's secret lover
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 02, 2006 22:17 |
|
misz_hermoine schreef: | hajhaj!
ik boke 4 en 5 gata harry of siriu met zijn hoofd, via het haardvuur naar Grimauldplace/Zweinsten.
Hier lezen we nog niet serover of dat kan ja of nee, maar in boek zes wordt daar wat anders over gezegd:
De haardvuren van Zweinstein waren eenmalig in het haardrooster opgenomen
Zou dat nu alleen in boek 6 zijn vanwege de vijligheid of is dat altijd al zo geweest en heb ik wat over het hoofd gezien.
Maar als het altijd al zo was, dan heeft rowling dus een fout gemaakt..
noujaa..
kunnen jullie me helpen om dit op te lossen??
XXX MH
PS: als er al zo'n topic bestaat, sluit deze dan maar... |
zou je er voor mij bij kunnen zetten waar in boek 6 dit precies staat(blz) dan zoek ik het even uit, vind het een interressant geval.. alvast bedankt |
|
|
|
|
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 02, 2006 22:53 |
|
KarinWeasley schreef: | misz_hermoine schreef: | DumbledoreIsNotDead schreef: | LilyEvers schreef: | Niet kwaad bedoelt ofzo maar geniet gewoon van het boek en denk er niet zoveel bij na |
Ik denk dat de haarden alleen afgesloten waren voor het reizen via het haardrooster. Niet voor het communiceren via het haardrooster door je hoofd te laten "reizen".
Ik kan me niet voorstellen, dat je zomaar via het haardrooster Hogwarts binnen kan komen of uit kan gaan, aangezien je er ookniet kan verdwijnselen of verschijnselen. |
volgens mij is verschijnselen en verdwijnselen toch net iets anders dan met de haard reizen.
met de haard ga je net als wanneer je te voet zou gan door een labyrynth van schoostenen en dat doet je hoofd net zoo goed..
snap je??
mjah..
dat van die haarden staat op blz. 264
XXX MH |
|
|
|
|
Potterfreaky
Harry's secret lover
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 03, 2006 21:01 |
|
ik weet het niet zeker, maar zou het niet kunnen,dat het vooral om het nest ging,dat de verbinding het nest-zweinstein eenmalig was. Perkamentus had tenslotte het nest voorzien van de hoogste veiligheidseisen,vanwege Harry.Dan lijkt het me logisch dat het haardvuur ook beveiligd is. |
|
|
|
|
Sylvia
4e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 03, 2006 21:15 |
|
potterfreaky schreef: | ik weet het niet zeker, maar zou het niet kunnen,dat het vooral om het nest ging,dat de verbinding het nest-zweinstein eenmalig was. Perkamentus had tenslotte het nest voorzien van de hoogste veiligheidseisen,vanwege Harry.Dan lijkt het me logisch dat het haardvuur ook beveiligd is. |
dat is een goed punt, het lijkt mij absoluut kloppen: om het nest goed te beveiligen, moet het rookkanaal worden afgesloten, anders zou er zo een dooddoener of weet ik veel wie binnen kunnen wandelen niet zo praktisch. ik ben vóór!
groetjuz, Sylv |
_________________ careful where you stand, my love...
carefull where you lay your hand...
|
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 04, 2006 8:32 |
|
Voor zover ik weet was het enkel in boek 4 mogelijk om met de haard te reizen. En in boek 5 was het enkel mogelijk om met de haard van Omber te reizen. Daar had het ministerie speciaal voor gezorgd, als ik met het goed herinner... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 04, 2006 12:19 |
|
Lupos-freak schreef: | Voor zover ik weet was het enkel in boek 4 mogelijk om met de haard te reizen. En in boek 5 was het enkel mogelijk om met de haard van Omber te reizen. Daar had het ministerie speciaal voor gezorgd, als ik met het goed herinner... |
Nee hoor reizen was wel mogelijk, maar de haarden werden in de gaten gehouden...
en in boek drie , een en twee was het ook mogelijk, maaar er werd alleen nix over verteld.. |
|
|
|
|
m.e
Dreuzel
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 04, 2006 14:17 |
|
En boek 6 dan? Volgens mii waren de haarden toen afgesloten of niet?
Anders zou je gewoon van buiten af naar binnen kunnen. Of waren ze alleen te gebruiken binnen zweinstein? |
|
|
|
|
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 08, 2006 11:34 |
|
kijk, daar gaat het nou juist om. in alle andere boeken konden de haarden gewoon gebruikt worden, neem ik aan. in boek vijff ook. Ze werden alleen in de gaten gehouden, dus was het niet slim om naar Grimauldplace te gaan vie de haard. De haard van Omber was de eneige haard die NIET bewaakt werd. Dus vandaar dat harry via die haard ging..
Maar mijn vraag was, zijn de haarden alleen in boek zes afgeslotene, of is dat in allee boeken zo geweesten en heeft rowling een fout gemaakt? |
|
|
|
|
Potterfreaky
Harry's secret lover
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 08, 2006 20:58 |
|
De vraag is OF de haarden wel afgesloten waren. Mijn punt is, dat alleen de verbinding met het nest afgesloten was en dat er daarom staat dat het een eenmalige verbinding was, hoewel ik het raar zou vinden als de haarden in Zweinstein open zouden zijn,want dan waren de dd'ers zo wel binnengekomen, ik begrijp de twijfel. |
|
|
|
|
Seraphim
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 09, 2006 12:20 |
|
ik denk ook dat er wat fout zit met die haarden.
De haarden zijn precies altijd open tenzij het anders vermeld wordt (zoals in OotP) Ze kunnen gecontroleerd worden en ook gesloten want anders zou het voor de DD makelijk zijn om binnen te komen niet?(ook al worden ze gecontroleerd dan nog zullen de DD een voorsprong hebben net zoals bij HBP waar ze uit de kast komen)
Maar voor OotP waren de haarden niet gesloten. Duidelijk voorbeeld hiervan is Sirius die praat met harry voor triwizardtornooi.
Het reizen van een hoofd is net hetzelfde als met je hele lichaam (ook al lijkt het in de films niet zo)
Maar dan zit je weer met het probleem dat in PoA sirius wil binnendringen in de kamer van harry en ron en hij doet dit via de dikke dame. Maar is het niet veel (maar dan ook veel) gemakkelijker om ergens een toverstok te pikken en een huis binnen te dringen, de mensen daar met een freeze-charm en weet ik wat onklaar maken en daar hun haard te gebruiken om naar de common room te gaan??
Dus waarom doet hij dit niet?
Waarom gebruikt niemand die haarden trouwens, Fred & George zouden dit toch moeten beseffen en is geprobeerd hebben. |
|
|
|
|
|
|