Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

De zin van het leven? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Cat-me
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Cat-me is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 22, 2006 15:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat dood gaan nou echt een doel is...
Maar ik zou ook niet echt weten wat de zin van het leven is, dat is voor iedereen anders. Voor velen denk ik gewoon gelukkig zijn en plezier maken Smile

Fanfic : Harry Potter en de Roep om Verlossing
Profiel bekijkenStuur privébericht
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 22, 2006 16:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

de zin van het leven is voor iedereen anders...
ik wil gewoon zoveel mogelijk gezien en gedaan hebben, het leven is maar kort hoor!

ik ben niet bang voor de dood, eerder... nieuwsgierig. ik wil niet dood, maar ik zou dolgraag weten wat erachter komt!

pluk de dag, en lach!
(een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!)

Ronald Weasley
3e jaars
3e jaars

Ronald Weasley is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 22, 2006 17:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook dat het voor iedereen anders is, want iedereen heeft een andere droom/dromen die je wilt bereiken. De een wil bijvoorbeeld heel graag een politieke lijst stichten en de ander wil bijvoorbeeld 1x in zijn/haar leven met dolfijnen gezwommen hebben.

harrypotterfreakz
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

harrypotterfreakz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 22, 2006 17:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk hier de laatste tijd wel vaker over na...
Ik denk niet dat het leven echt nut heeft. Je wordt geboren, je gaat naar school, je hebt een baan, je hebt pensioen en je gaat dood.
In principe kan je net zo goed niet naar school gaan, het heeft toch niet echt nut, want je gaat toch gewoon dood. Dus, in principe heeft het leven geen nut.. Je leeft, hebt fun, en weet er dan niks meer van omdat je dood bent Confused

child of the other side
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 1066 Sikkels

child of the other side is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2006 19:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bellatrix_Zwarts schreef:

Ik zal dan wel zien

Of niet he? Wink

Toch ben ik het niet met je eens, er is zoveel meer in dit leven dan doodgaan, toch? Dan leef je daar niet naartoe, het is niet jouw "destiny" om dood te gaan toch? Okey, ik weet het iedereen gaat dood, allemaal maar daar leef je niet voor. Je leeft niet je leven om het daarna toch weer op te geven, alhoewel... Als het leven geen echt nut heeft voor jezelf en de dood ook niet dan passen die opzich wel bij elkaar. Ach misschien heb je toch wel gelijk en ben ik gewoon ingewikkeld aan het doen.

Leuk onderschrift trouwens, het klopt ook nog!
You are only what you are when nobody is looking

someday it will kill you too
MartenVilijn
5e jaars
5e jaars

MartenVilijn is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2006 19:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

nee..de zin van het leven is zeker niet doodgaan!!
ik geloof dat iedereen een soort..taak heeft?
een soort lot..eigenlijk, dat wil ik Wink dat iedereen iets bij te dragen heeft, vooral bij iemand anders..je brengt een nieuwe generatie voort en die geef je wat mee..
daarbij bedoel ik dus niet, om het heel plat te zeggen, dat jou taak is dat je een nieuwe generatie moet voortbrengen Razz
maar gewoon..iedereen heeft iets bij te dragen, lijkt mij..vind ik..
Gewoon..geniet van het leven Very Happy

alica
Dreuzel
Dreuzel

alica is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2006 21:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

leven heeft ckers wel zin, maar dat ligt er eigelijk aan wat jij ervan maakt. als jij je leven nou helemaal verpest, nee dan heb je niet zoveel om naar uit te kijken. maar bijvoorbeeld gelovigen; zij geloven dat er meer is na dit leven dan onder de grond weg te rotten (om het maar subtiel te brengen) want als er leven is na de dood, heb je iets om naar uit te kijken, en bovendien, om iets van je leven te maken, je gaat niet zomaar naar de hemel Smile

The Ring Magician
1e jaars
1e jaars

The Ring Magician is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 02, 2006 21:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

de zin van het leven is simpel: Je volgt je eigen weg, maakt je eigen vrienden en sterft als het voorbij is.

Caleb
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Caleb is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 14, 2006 13:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit klinkt misschien heel raar maar ik heb mijn inzicht op het leven veranderd door het lezen van een Star Wars Boek. Het boek is van the new jedi order en het heet Traitor. Het gaat over Jacen Solo die krijgt allemaal lessen over hoe hij moet leven. Als het boek voortloopt leer je eigenlijk dezelfde lessenals Jacen. Het is nogal complex dus ik kan het hier niet echt uitleggen maar als je het boek leest en door het hele star wars gebeuren heen kunt prikken zul je zien dat er echt een les te leren is...

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 14, 2006 14:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geloof dat alles gebeurt voor een reden... niks gebeurt zomaar bij toeval... Dus we zijn hier ook voor een reden op deze wereld gekomen... En wat die reden dan mag zijn daarb en ik nog niet echt achter...

1e jaars
1e jaars

miss_maggie is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 18, 2006 11:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik durf dat niet te zeggen of er een doel is.
soms denk ik van wel en soms van niet. Confused

Maar soms heb ik een droom of gedachte ergens over en later gebeurt die gedachte in mijn leven dat is best eng.
dan zou je toch denken dat dat bewust gebeurd en dat iets wilde dat je het zag gebeuren voor het echt gebeurde.

en ik denk er vaak over na of iets een reden heeft.

Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 18, 2006 13:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

eerder in dit topic zei ik dat de zin van het leven voor idd anders is....
ondertussen heb ik ontdekt dat dat niet zo is!

de zin van het leven is gelukkig worden!!

ik dacht altijd dat dat niet voor mij was, dat gelukkig worden betekende een man trouwen, een huisje kopen en kindjes krijgen betekende, wat totaal niet aan mij besteed is! ik heb grootsere plannen! Wink maar gelukkig worden kun je op verschillende manier doen, weet ik nu. of dat een gezellig baantje met kinderen betekent, of een beroemde zangeres worden is. als je voelt dat het goed zit, dat het dit is wat je altijd wou, dan heb je de zin van het leven gevonden....

@caleb: dat heb ik ook, sinds ik het LoTR-boek gelezen heb, leef ik veel bewuster...

eVoLi
6e jaars
6e jaars

eVoLi is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 18, 2006 16:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Daar ben ik nog niet echt uit. Op sommige dagen denk ik "Alles heeft zijn eigen nut, zijn eigen lot", maar dan bedenk ik dat 99.9 % van de mensen gewoon geboren wordt, eet, slaapt, trouwt misschien, kindjes misschien en dan sterft. Maar heel weinig mensen doen iets 'belangrijk' voor de mensheid, dus wat is dan het nut van die anderen? De mensheid spelen, de planeet vervuilen of hebben ze gewoon geen nut ?

Mijn 'doel' in het leven is vooral plezier maken en zo weinig mogelijk mensen kwetsen ofzo. Klinkt best wel soft en cliché, maar tja zo ben ik nu eenmaal, ik heb er echt ene bloedhekel aan als mensen ruzie maken of onaardig doen Rolling Eyes

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 87 Sikkels

Aradia is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 09, 2006 18:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zit met zulke vragen de laatste tyd wel erg vaak mee in myn hoofd.. Confused Ik word er eerlyk gezegd nogal een beetje,, tja.. "verdrietig" van Razz (( Oké,, dat klinkt onwys stom Razz ))
Maar ik bedoel maar,, hOe dan ook met je je familie,, waar ik in ieder geval super veel van houd,, verliezen..
Ik denk dan ook,, wat heeft het dan voor 'n zin om hier te leven.. Het is hier op deze aarde zo haatvol.. Confused En elk kind moet zyn ouders hoe dan ook verliezen,, dat moet onwys veel pyn doen.. Ik ben er gewoon een beetje bang van geworden..
Ook met het idee van: "Wat nu als er niets na de dood is" .. Dat lykt me zo eng.. Dan denk je voor áltyd niet meer,, en dan is altyd zo lang Confused
Tuurlyk.. er zyn een hoop dingen dat ik wel wil beleven en zien,, Zin heeft het zeker.. Maar wat ik onder "zin" moet verstaan weet ik ook niet precies..
*vind het super moeilyk Razz*

Beginnend Tovenaar

Verdiend: 185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)

FireBolt428 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 09, 2006 21:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

ons lichaam is, naar wat ik geloof, slechts een omhulsel, als het lichaam kapot gemaakt wordt of gewoon te oud word, verlaat onze ziel dat lichaam en sterft het omhulsel af
dus het werkelijke leven in ons, vind ik, is eigenlijk onze ziel, of geest, die gaan naar een soort van kosmos enzo, met de kans om gereïncarneerd te worden, de zin van het leven: iedere mens is op deze aarde gestuurd om bepaalde levenlessen te leren, en uit bepaalde gebeurtenissen te trekken, als men dood gaat, heeft men de kans om weer te reïncarneren, als men zijn lessen nog niet volledig geleerd heeft, tjah, nu moet niet iedereen gaan denken dat ik supergelovig ben ofzo, maar gewoon, dat is hetgene wat ik ervan geloof...

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp