Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Het litteken van Perkamentus Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
krisse
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

krisse is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2005 20:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

lautjuh schreef:
debby, natascha schreef:
We hadden een keer een theorie gehoordt dat perkamentus ron was (dat ron terug was gereist door de tijd) Confused maar als je het nu zo bekijkt kan het wel.. in deel 3 werd ron toch bij zijn been gebeten door sirius en mee gesleurt.. het zou kunnen dat zijn litteken daar vandaan komt.. wat denken jullie??

Neey, dat heeft Rowling al ontkracht (is al gezegd, weet ik Razz Ik wil er nog ff iets over kwijt). Het zou me ook een beetje onlogisch lijken dat een hondebeet de vorm van een metroplattegrond heeft (als dat al zo is).
Het kan inderdaad ook wel een van de grapjes van Perkamentus zijn, gewoon om aan te geven dat dat litteken niet weg hoeft. Misschien had hij al voorzien dat het litteken bijzonder zou zijn?

ik denk idd ook dat perkamentus hier gewoon wil zegge dat het litteken niet weg moet ook als die mogelijk was.

Profiel bekijkenStuur privébericht
TomFeltonGirly
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

TomFeltonGirly is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2005 20:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

over dat i've heard.
i've kan ook staan voor I haven't
het komt niet zo heel vaak voor maar ik heb het er mijn docente wel eens horen zeggen, alleen engelsen gebruiken het wel eens als uit de rest van het verhaal blijkt dat het ook ontkennend gebruikt moet worden.

kusz TomFeltonGirly

Harry987
Dreuzel
Dreuzel

Harry987 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2005 20:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

het zal wel voor hem dienen als alarm dat hij verkeerd loopt in de ondergronds - zoek er maar nix achter hij is dood hoor of heb je 6 nog niet gelezen- en trouwens je moet wel een verdraaid goeie tovenaar geweest zijn wil je perkamentus ook maar een schrammetje geven maar dan kwam je daarna toch niet meer verder (behalve sneep dan)

dewica
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

dewica is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 15:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mrs Jessica Black schreef:
Over dat litteken, he...

Ik weet niet. Rowling zorgt er wel vaker voor dat nuttige informatie in kleine hoekjes worden gestopt.
Als
Dumbledore echt een litteken heeft die PERFECT(!) lijkt op de kaart van de London Underground, vind ik dat eigenlijk en beetje verdacht.

Ikzelf dacht aan dit; 'Authomutilatief.' (dat houd in dat je jezelf snijd)
Als het namelijke echt de perfecte map van de
Underground is, kan dat geen toeval zijn. Misschien heeft ie die kaart ooit nodig gehad, maar moest hij 'm secretly bij 'm dragen. (dat wil zeggen; onopvallend; niet op los papiertje of iets dergelijks) Of kon/mocht hij gewoon geen kaart meebrengen.
Zou dit zo zijn, (dat ie die kaart zelf in z'n been heeft gekrast/gesneden/gekerft) dan zal dat nog wel een rolletje hebben gehad bij
Harry's leven.
Maarja... waarom? Waarom zou ie dat dan gedaan hebben? Nog geen verklaring voor.

Msschen heb je wel gelijk, mss zit er iets waarom die map niet gevonden mag worden, maar nu heeft die map, als het waar zou zijn geen waarde hebben Perkamentus sterft en nimand weet iets van die ''map'' dus ik denk dat dit heeeeeel ver ezocht is aarjah, mss ook wel niet...

I love you, i can't without you,
you'r the one who ceeps me a live,
without you, i have nothing to live for,
so be with me 4-ever... i luv you 4-ever
carlo
Dreuzel
Dreuzel

carlo is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2006 16:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

waar hebben julie gelezen dat het een plattegrond is van de ondergrondse van londen, ik heb dit nerges gelezen of ben het vergeten en daarom zou het goed kunnen dat perkie ook op een soortgelijke manier aan zijn litteken is gekomen..

Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2006 16:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

carlo schreef:
waar hebben julie gelezen dat het een plattegrond is van de ondergrondse van londen, ik heb dit nerges gelezen of ben het vergeten en daarom zou het goed kunnen dat perkie ook op een soortgelijke manier aan zijn litteken is gekomen..

Perkamentus zegt dat in boek 1 tegen Anderling dacht ik.
Als ze Harry gaan afgeven bij de Duffelingen.

Ravenklauw!
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 18, 2006 22:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mrs Jessica Black schreef:
Over dat litteken, he...

Ik weet niet. Rowling zorgt er wel vaker voor dat nuttige informatie in kleine hoekjes worden gestopt.
Als
Dumbledore echt een litteken heeft die PERFECT(!) lijkt op de kaart van de London Underground, vind ik dat eigenlijk en beetje verdacht.

Ikzelf dacht aan dit; 'Authomutilatief.' (dat houd in dat je jezelf snijd)
Als het namelijke echt de perfecte map van de
Underground is, kan dat geen toeval zijn. Misschien heeft ie die kaart ooit nodig gehad, maar moest hij 'm secretly bij 'm dragen. (dat wil zeggen; onopvallend; niet op los papiertje of iets dergelijks) Of kon/mocht hij gewoon geen kaart meebrengen.
Zou dit zo zijn, (dat ie die kaart zelf in z'n been heeft gekrast/gesneden/gekerft) dan zal dat nog wel een rolletje hebben gehad bij
Harry's leven.
Maarja... waarom? Waarom zou ie dat dan gedaan hebben? Nog geen verklaring voor.

Ik had daar eerlijk gezegd nog niet bij stilgestaan. Maar nu ik je theorie gelezen heb, sluit ik me daar volledig bij aan. Alleen denk ik niet dat Perkamentus iemand is die zomaar in z'n been zal gaan kerven, ik denk eerder met één of andere spreuk. En waarom hij het zou gedaan hebben? Weetikveel, maar ik ben er van overtuigd dat het met Harry en/of Voldemort te maken heeft. En misschien wel met Grindelwald???

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

LilyEvers is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 19, 2006 9:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmmm ik denk dat we ons daar niet zo druk over moeten maken als we er ons druk over moesten maken dan zouden ze het duidelijk in de boeken zetten

Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 1:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is inderdaad de plattegrond van een ondergronds in londen, maar ik heb geen flauw idee wat dit met 'aan de alarmbel trakken( te maken zou hhebn. Ik bedoel, het heeft er helemaal niets mee te zien. Ik dnek dat Fudge het gewoon over iemand anders heeft, of Harry Rolling Eyes ?

groetjes
x

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp