Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Schuld gevoel Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Voelen jullie je wel is schuldig over iets?

Ja, want ik doe vaak domme dingen.
27%
 27%  [ 8 ]
Nee hoor, ik doe geen verkeerde dingen waar ik me schuldig over moet voelen.
10%
 10%  [ 3 ]
Soms, maar alleen als ik echt de schuld heb!
62%
 62%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 29

Auteur Bericht
Geertjuhh
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Geertjuhh is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 0:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja de naam zegt het al.. Ik heb een hele erge schuldgevoel over iets. Wat dat is zeg ik liever niet. Maargoed, als hier al een topicje over is, sluit dan maar hoor Smile

Hebben jullie ook wel is last van schuldgevoel ook al zeg iedereen dat het niet jouw schuld is? Ik wel Sad

Mijn beste vriend heeft een ongeluk gehad, en iedereen zegt dat ik erg geen schuld aan heeft, maar ik was er wel bij. Nu zegt mijn beste vriend steeds. De dag van het ongeluk.

Bijvoorbeeld: Zeg ik; 'Die film is 2 weken geleden uitgekomen.' Zegt hij oh dat is 6 dagen voor het ongeluk Confused. En dat is ook met meer dingen. Wij gingen een ijsje halen, zei ik het lekkerste ijs vind ik bij dat ene friettentje vlak bij het zwembad. Zegt hij oh dat was op de dag van het ongeluk dat het gebeurde. En dan rijden we langs het plaats van het ongeluk, zegt hij weer hier is het allemaal gebeurt. Zijn arm zit in het gips, en hij heeft schaafwonden. En als mensen er naar vragen, hoe dat is gekomen, en als ik daar bij ben. Voel ik me zo schuldig. En het ergste vind ik hij geniet van al de aandacht, als hij het uitlegt glundert hij. Maarja hebben jullie wel is zo iets meegemaakt??

Groeten

12cho21
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 89 Sikkels

12cho21 is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 0:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

hehe 1e Very Happy
ja soms heb ik wel eens schuldgevoel
maar om kleine dingen
bvb ik stootte wat drinke om bij mijn vriendin en mijn vriendin kreeg de schuld, weer een preek van haar moeder. dan zeg ik ook, van ja sorry het was mijn schuld. maar dan luisterd die moeder gewoon niet Rolling Eyes
gewoon dat soort dingen dan...

Profiel bekijkenStuur privébericht
lijpeloena
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

lijpeloena is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 14:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik voel me wel vaak schuldig jah over dingen.
Ik heb iets beloofd aan mijn vrienden over wat ik niet meer zal doen en dan doe ik dat toch weer en moet ik ze dat vertellen en voel ik me vreselijk schuldig tegenover hun.
Vooral omdat hun zich dan weer heel veel zorgen gaan maken om me.

No
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

No is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 16:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ach je kunt beter dingen hebben gedaan dan spijt hebben.
Ik heb nooit erg domme dingen gedaan.
Het is kwetsie van verstand gebruiken, toch.
Als je je een van je vrienden verklikt is ook niet goed.
Erge schuldgevoel is een gevoel dat wel later wegaat, maar de wond heeft tijd nodig. Smile

Elyne
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Elyne is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 19:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, soms wel, maar dan wel enkel als ik echt de schuld heb. Zoveel heb ik dat nog niet gehad, kan me nu niet echt de laatste keer herineren...

gr.

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 21:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik heb dat ook wel soms. Volgens mij komt iedereen dat wel tegen. Maar van mij gebeurt dat (denk ik) niet zo veel. En enkel maar op school. En er schiet me voor het ogenblik niet echt een voorbeeld naar binnen. Maar ik zou niet weten waarvoor ik me thuis schuldig zou moeten voelen. Ook al krijg ik al de schuld van mijn broer's irritante gedrag, terwijl ik de enige hier in huis ben die hem opvoed. En mijn ouders hem laten begaan. Maarja, wat doe je eraan? Oeps, ik ben aan het afdwalen. Sorry, maar het moest er even uit...

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Nirvana is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 23:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja gister heb ik me zo schuldig gevoeld!

Een vriend van mij ging een nieuw skateboard halen,dus wij samen naar de skateshop enzo.
Nou,hij had zijn nieuwe plank hij blij natuurlijk.

We kwamen aan bij de skatebaan dus hij gaat wat rijden enzo,ik op mijn eigen plank.
Vraag ik oppeens: Zou ik die van jou eens mogen testen of die fijn is?

Hij geeft met moeite zijn nieuwe plank aan mij en ik rijd er even op.
Paar minuten later had hij mijn plank gepakt,dus ik wou een trick doen op zijn board,pfff ik probeerde een kickflip uit ( trick dus ) en wat gebeurt er,de tail brak af (achterkant van board).
Hij helemaal flippen,Pindakaas met Boter enzo.

Ik dacht OMG wat heb ik gedaan,t was gewoon niet zo'n sterke plank.

Mijn moeder pissig enzo,heb nu een baantje,KRANTEN !
En moet ik €70 gaan terugbetalen alleen voor dat houten ding dat ik brak Sad

6e jaars
6e jaars

No is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 04, 2006 9:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nirvana schreef:
Ja gister heb ik me zo schuldig gevoeld!

Een vriend van mij ging een nieuw skateboard halen,dus wij samen naar de skateshop enzo.
Nou,hij had zijn nieuwe plank hij blij natuurlijk.

We kwamen aan bij de skatebaan dus hij gaat wat rijden enzo,ik op mijn eigen plank.
Vraag ik oppeens: Zou ik die van jou eens mogen testen of die fijn is?

Hij geeft met moeite zijn nieuwe plank aan mij en ik rijd er even op.
Paar minuten later had hij mijn plank gepakt,dus ik wou een trick doen op zijn board,pfff ik probeerde een kickflip uit ( trick dus ) en wat gebeurt er,de tail brak af (achterkant van board).
Hij helemaal flippen,Pindakaas met Boter enzo.

Ik dacht OMG wat heb ik gedaan,t was gewoon niet zo'n sterke plank.

Mijn moeder pissig enzo,heb nu een baantje,KRANTEN !
En moet ik €70 gaan terugbetalen alleen voor dat houten ding dat ik brak Sad

Ja terugbetalen vind ik wel belachelijk, je zuurverdiende geld kun je beter in je zak stoppen. Als je skateboard wilt kopen moet je goed testen.

Yenvu*
1e jaars
1e jaars

Yenvu* is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 04, 2006 9:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zo vaak, vooral als ik ruzie heb gehad met men ouders of broertjes of vriendne.

Love HIM and MY FRIENDS
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 04, 2006 9:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

No schreef:
Ja terugbetalen vind ik wel belachelijk, je zuurverdiende geld kun je beter in je zak stoppen. Als je skateboard wilt kopen moet je goed testen.

Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoelt want ik vind het niet meer dan normaal dat je iets wat je gebroken hebt moet terugbetalen.
Als jij gespaart hebt voor iets wat je graag wil hebben en een ander maakt het stuk dan wil je toch ook dat diegene het terugbetaalt. Vooral als het een hoog bedrag is.

Ok, nu het schuldgevoel. Ik heb dat bijna nooit en als ik het heb heb ik dat omdat ik iets onbenulligs heb gekocht wat best wel prijzig was.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
No
6e jaars
6e jaars

No is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 04, 2006 9:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
No schreef:

Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoelt want ik vind het niet meer dan normaal dat je iets wat je gebroken hebt moet terugbetalen.
Als jij gespaart hebt voor iets wat je graag wil hebben en een ander maakt het stuk dan wil je toch ook dat diegene het terugbetaalt. Vooral als het een hoog bedrag is.

Ok, nu het schuldgevoel. Ik heb dat bijna nooit en als ik het heb heb ik dat omdat ik iets onbenulligs heb gekocht wat best wel prijzig was.

Dat wel het is wel duur dingetje. Terugbetalen vind ik heel normaal, zeker als het pas nieuw is.

-0-lin-0-
Oude Forumnaam: lin aalderink Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 102 Sikkels

-0-lin-0- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 04, 2006 10:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja een schuld gevoel hebben dat heb ik ook al een keetje gehad niet zo lang geleden, ik wat met mijn zusje aan het trampoliene (oow hoe schrijf je dat maar goed) we waren aan het springen op de trampoliene, en toen deden we een beetje wild enzo, dus zij viel eraf op haar rug met haar rug was niks aan de hand maar met haar arm wel. Even een weekje later leek er niks aan de hand te zijn alleen een beetje veel pijn aan der arm, mijn ouders zeiden dat er waarschijnlijk niks aan de hand was, maar toch wel ze had namelijk een zwaar gekneusde arm en dat moest dan in het gips. Daarover had ik dan een schuldgevoel dat het mijn schuld was dat ze viel omdat we samen druk deden op de trampoliene, maar dat is nu al een beetje gezakt maar toen dacht ik echt het was mijn schuld.

I Love Reptiles love
Zijn echt prachtige en mooie beesten Very Happy
Nirvana
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Nirvana is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 04, 2006 13:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Als jij gespaart hebt voor iets wat je graag wil hebben en een ander maakt het stuk dan wil je toch ook dat diegene het terugbetaalt. Vooral als het een hoog bedrag is

Ja je hebt gelijk maar kijk,als het niet door mij gebroken was,was het wel door hem gebroken.
want het ding was totaal niks waard,geen sterk deck dus.
Maarja,de ouders van me vriend hebben het opgegeven aan de verzekering dus waarschijnlijk hoef ik het niet terug te betalen.

5e jaars
5e jaars

Arjel is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 05, 2006 20:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Geertjuh: begrijpelijk dat je met een schuldgevoel zit, er is iets gebeurd waar jij je bijdrage aan hebt geleverd, maar wat jouw vriend doet is ook niet aardig. Je zegt dat hij er van lijkt te genieten als jij het verhaal tegen iemand doet. Het lijkt me beter om het voorval eens goed uit te spreken, want op deze manier krijg je alleen nog maar een rotter gevoel lijkt me.

X³ Olga

Sweetdevil
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 51 Sikkels

Sweetdevil is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 05, 2006 23:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm jha
Soms hebik wel een schuldgevoel
maar niet echt vaak
maar
ik heb het soms als iemand me voor een keuze stelt .. en 1 van die twee dingekomt die persoon het beste uit en het anderekomt mij het beste uit .. enjha ..ikheb het dan op dat moment niet echt door ... en dan kies ik voor het 1ne dat mij beter uitkomt ... omdat de andere steeds zegt dattem hem niet uitmaakt .. en dan voel ik mij schuldig omdatik mezelf voordeel heb gedaan ipv de andere
Dat gaatn u niet over grote dinge Smile maar over onbenulligehede bv met wie ik mee ga rijde ergens naartoe
ok het was een zeer ingewikkelde uitleg..khoop da jullie het nog begrijpen

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp