Auteur |
Bericht |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 18, 2006 11:26 |
 |
Aha dat weten we dan ook weer.
Heel duidelijk vind ik het toch niet.
Maar toch de Duffelingen zouden Dirk nooit laten gaan denk ik.
|
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
kjell-lovers
5e jaars

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 18, 2006 16:11 |
 |
Ik denk niet dat ik zou mogen gaan wanneer mijn ouders zo'n brief krijgen. Of ik zou een heel goeie reden moeten hebben. Mijn moeder flipt al wanneer ik tien dagen alleen ben. |
|
|
  |
 |
Miss. Danique Griffel
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Verwegiestan, in niemandsstad aan de nergensweg op nummer 0
|
Geplaatst:
Vr Aug 18, 2006 16:16 |
 |
Mensen zoals de Duffelingen zouden hun zoon of dochter niet laten gaan denk ik. Die zijn er zo van overtuigd dat er geen magie bestaat, maar zoals JK ook zegt ik denk dat ze wel wat rare dingen hebben opgemerkt de eerste 10 jaar.
De meeste dreuzelouders laten hun kind denk ik wel gaan. |
_________________ "I can't change faith, Ginny, nor can I let things happen that weren't meant to be so!"
Harry Potter en het slachtoffer van de Liefde ook eens! |
|
  |
 |
Wemelin
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 18, 2006 16:27 |
 |
Ik ben het eens met Miss. Danique Griffel; de eerste 10 jaar van dat kind hebben die ouders vast wel iets van tovenarij gemerkt, waardoor ze dit al een beetje konden accepteren. |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 18, 2006 16:51 |
 |
Miss. Danique Griffel schreef: | De meeste dreuzelouders laten hun kind denk ik wel gaan. |
En dat lijkt mij eerlijk gezegd maar logisch ook. Stel dat mijn zoon of dochter een brief van Zweinstein zou krijgen zou ik enorm trots op ze zijn en eigenlijk is dat ook wel begrijpelijk. Het is een veilige vorm van een avontuur, waarin niks kan gebeuren (zolang de orde er is). Dus waarom je kind niet laten genieten van een wereld waar het al altijd van gedroomd heeft??? Ik heb het nu wel even niet over de Duffelingen, dat zijn ongewoon irritante zeurpieten... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 18, 2006 17:27 |
 |
De Oplossing van je vragen is al genoemd. Een leraar komt de ouder, en zo nodig de kinderen, overtuigen.
Ik kom even terug op je laatste vraag. Mijn ouders zouden me denk ik niet laten gaan. Ze zijn nogal gebasseerd op feiten enzo. En nee, magie.. Ik weet het niet. Het is maar goed dat die wereld niet echt bestaat. Dat bespaard mij een heleboel moeite Ik zou zelf, als ik zo een brieg kreeg, helemaal gek worden. Eerst zou het me onwennig in de oren klinken, maar ik zou zeker gaan! |
|
|
  |
 |
Felix Fortana
2e jaars

Verdiend:
43 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 18, 2006 21:24 |
 |
ik denk wel dat mijn ouders me zouden laaten gaan
en als ze er eht tegen zijn dan kunnen ze overtuigt worden door een leraar zoals al genoemd is
ze kunnen bv ook overtuigt worden door een huiself of zo
nou ja gelukkig zou ik daar geen last van hebben (hoop ik)
want men ouders zouden me wel laten gaan |
_________________ Ik wou dat ik een traan was, om geboren te worden in je ogen, te leven op je wang en te sterven op je lippen. |
|
  |
 |
Sweetdevil
4e jaars

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 19, 2006 0:36 |
 |
Euhm ..Dirk zou dus niet mogen denk ik .. ze zouden de enveloppe wss meteen verscheure ... maarjha .. Dirk zou toch nooit zo'n brief krijge ...
Mijn ouders zouden me denk ik wel laten gaan maar toch zouden ze mss wel wat geinformeert willen worden door een leerkracht ofzo .. zodat ze zeker weten dat ik ergens goed beland .
Het lijkt me trouwens wel moeilijk ... een jaar lang van huis weggaan ... |
_________________ I Love him- |
|
  |
 |
Prongs_
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 19, 2006 20:28 |
 |
Eindelijk! Godzijdank ik heb hier al zooo lang overnagedacht. Hehe dit klinkt misschien een beetje ziekelijk, maar ik heb wel eens gefantaseerd over het idee dat IK op een dag zo'n brief zou krijgen en hoe mijn ouders dan zouden reageren..
ik denk niet dat ze me zomaar hadden laten gaan, naar een soort afgezonderde kostschool, waar ze me 2 maanden per jaar zouden kunnen zien, ALS ze het hele verhaal uberhaupt zouden geloven.. het is natuurlijk wel zo dat ze 11 jaar lang vreemde gebeurtenissen hebben meegemaakt, bijvoorbeeld dat ik in staat bleek te zijn wonderbaarlijke handelingen uit te voeren. natuurlijk hebben ze het een en ander mee gemaakt maar toch?? 't Zou wel moeilijk worden MIJN ouders te komen overtuigen
Ik heb ook heel vaak over Hermelien's positie nagedacht.. haar ouders weten van he-le-maal niets.. over de oorlog die aan de gang is.. over alle gevaren die hermelien doorstaan heeft,
ze heeft in haar eerste jaar superveel hindernissen overwonnen, en in haar tweede jaar is ze versteend( ik vraag me af of haar ouders dit wisten?!) in haar derde jaar heeft ze een gevangene helpen ontsnappen door terug in de tijd te gaan en een ter dood veroordeelde hippogrief te stelen en ga zo maar door !! die ouders zouden haar per direct vanschool hebben gehaald als ze hadden gehoord dt ze de beste vriendin was van Harry Potter om nog maar te zwijgen van alle gevaarlijke toestanden en gevechten enzo.
Daarom heb ik ook wel medelijden met haar, ze gaat volgens mij elke zomervakantie door een hel omdat ze niemand heeft om mee te praten en omdt ze zich doodongerust maakt om harry, maar ze moet tegen haar ouders de schijn ophouden dat alles prima in orde is. Ik vraag me dan ook af wat er begin boek 7 gaat gebeuren.. zullen dreuzeloudrs op de hoogte gesteld worden van de recente gebeurtenissen op Zweinstein? dat de schoolhoofd vermoord is door een leraar, en dat de school msischien gaat sluiten? Hermelien gaat niet eens terug naar school, ze gaat met Harry mee op reis naar de gruzielementen, hoe wil ze dit aan haar ouders verklaren ALS ze hen uberhaupt dingen vertelt...  |
_________________ 'Nou, ik kan alleen maar zeggen dat het een gelukkige dag was voor de Wemels toen Ron besloot bij jou in de coupe te gaan zitten in de Zweinsteinexpres, Harry.'
~The Rebellion Begins~ |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Za Aug 19, 2006 20:41 |
 |
HARRY/RON/HERMELIEN schreef: | Als Dirk zo'n brief kreeg dan zouden ze het meteen verscheuren, en hem naar een gewone school laten gaan en niets aantrekken van de 'bemoeizuchtigen' |
Denk je? Ik denk eerder dat de duffelingen zich kapot zullen schrikken, Omdat ze er niet bij denken dat Dirk ooit zo'n brief zal krijgen. Als ze Harry Potter niet hadden, Hadden ze misschien gedacht dat het een grap ozfo was...Dat denk ik dan. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
slas
Dreuzel

Verdiend:
62 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 04, 2007 10:05 |
 |
Ik denk dat de duffelingen de brief zouden scheuren en hem nooit aan hun kleine lieve dirkje laten zien |
_________________ Nymphadora Tops , Loena Leeflang kan iemand zonder hun?
Natuurlijk niet! xD |
|
  |
 |
miss louise
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
178 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 04, 2007 12:22 |
 |
Ik denk dat mijn ouders het wel raar zouden vinden, maar als ze merkten dat ik er echt op sta, dat ze me dan wel zouden laten gaan. |
_________________ Honden hebben een baas, katten hebben personeel |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 04, 2007 15:33 |
 |
Je mag naar Zweinstein als je 11 jaar bent. 11 jaar is best jong, vind ik. Je stuurt je kind naar een totaal vreemde, en na deel 4, ook gevaarlijke wereld. Ik denk niet dat iedere Dreuzelouders ermee instemmen om hun kind naar Zweinstein te sturen. Ik denk wel dat er een leerkracht persoonlijk naar hun toegaat. Net als Hagrid naar Harry en Perkamentus naar Tom Riddle. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
hermione1000
1e jaars

Verdiend:
39 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 04, 2007 19:30 |
 |
ik ben bang dat mijn ouder dan zouden denken dat het een grote grap is
ik zou iemand uitnodigen met toverkrachten (als ik zelf nog niet kan goed toveren en zij denken dat het gewoon trucjes zijn) die dan kan bewijzen dat tovenaars en heksen bestaan  |
|
|
  |
 |
AvadaKedavra*
1e jaars

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 04, 2007 20:08 |
 |
Licht er volledig aan wat voor ouders het desbetreffende Dreuzelkind zou hebben. Zulke personen als de Duffelingen, zouden hun kind absoluut niet weg willen hebben naar Hogwarts, lijkt me, alleen van Petunia al uit pure afgunst en walging van haar zus Lily en haar schoonbroer James. Velen zouden denken dat het een grap was, Dreuzels weten niets van een tovenaarswereld af en willen daar meestal ook niets vanaf weten, dus dit zou één grote grap kunnen zijn. Als ik persoonlijk zo'n brief zou krijgen, zou ik er ook niets van geloven. Ben nou eenmaal een ongelovig persoon, wil iemand er niet van laten genieten dat ik ergens intrap. xD
Maar toch, als er uilen brieven komen brengen, ben ik al overtuigd, haha. En als die ouders in eerstte instantie hun kind niet naar Hogwarts willen hebben, niemand kan ze dwingen.. Maar een v/d leraren van Hogwarts kan natuurlijk wel naar hun huis toe komen, bewijzen dat het niet één grote grap is,.. Achja. Mijn ouders zouden me er wel naar toe sturen. Ik wed dat mijn moeder er zelfs jaloers op zou zijn, whaha. xD |
_________________ *Wild horses, I wanna be like you,
Throwing caution to the wind, I'll run free too ..
Wish I could recklessly love like I'm longing to.
I wanna run with the wild horses..
Run with the wild horses, oh ♥ « |
|
  |
 |
|