Auteur |
Bericht |
daniel lovaa
5e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 27, 2006 13:23 |
 |
hoii
ik heb een vraagje aan jullie?
zijn er dingen die jullie opvallen?
mij valt dit namelijk op:
hermelien die zegt vaak:
au je staat op mijn voet of dat is mijn voet?
hebben jullie ok iets dat je opvalt dan kan je het hier neer zetten!
als er al een soort topic over is mogen jullie hem sluiten!  |
_________________ H: your a wizard harry!
H: i'm a what?
Laatst aangepast door daniel lovaa op Zo Aug 27, 2006 13:28; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
HP Lover
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 27, 2006 13:28 |
 |
Dat Harry veel meer schreeuwt, ik weet niet of dat aan mij licht, maar ja. |
|
|
  |
 |
hp_eliza_ kameleon
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 27, 2006 13:57 |
 |
Ron zegt vaak sodeknetter maar dat weet iedereen
Voor de rest en Malfidus begint altijd (bijna altijd ) met Hé Potter  |
_________________ als de aarde een appel was, was de school een rotte plek |
|
  |
 |
Sabine
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...
|
Geplaatst:
Zo Aug 27, 2006 14:32 |
 |
Mij is iets ook opgevallen ... Weet niet of het echt hier thuishoort maar vind het te overbodig om er een nieuwe topic van te maken:
De leden van de Orde durven Voldemorts naam niet uit te spreken (Behalve Remus, Sirius en Perkamentus dan) In HP5 staat als Harry de naam 'Voldemort' uitspreekt dat er dan een huivering door de groep gaat. Dat vind ik een beetje heel erg raar: je bent dapper genoeg om tegen dooddoeners te strijden en zo, maar je durft de naam 'Voldemort' niet uit te spreken . Eigenlijk strijden ze dus tegen iemand, wiens naam ze niet durven uitspreken  |
_________________ To love oneself is the beginning of a lifelong romance.
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars. |
|
  |
 |
<3 eXpeLLiarMus
2e jaars

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 27, 2006 14:35 |
 |
kvind et eigenlijk raar dat bijna niemand die naam durft uit te spreken..  |
_________________ Hij zag dat Ron Hermelien vasthield en haar haar streelde, terwijl ze haar gezicht snikkend tegen zijn schouders drukt... |
|
  |
 |
daniel lovaa
5e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 27, 2006 14:37 |
 |
<3 eXpeLLiarMus schreef: | kvind et eigenlijk raar dat bijna niemand die naam durft uit te spreken..  |
het is eigenlijk een gewone naam..
alleen omdat hij mensen heeft vermoord durven ze zijn naam niet meer hard op te zeggen...
toen ze dachten dat sirius een moordenaar was gaven zijden ze zijn naam ok nog gewoon?
maar dit is niet echt meer de topic..
maar het is wel opvallend natuurlijk |
_________________ H: your a wizard harry!
H: i'm a what? |
|
  |
 |
pottermania
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
127 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 27, 2006 14:56 |
 |
Mij valt op dat Rowling elke keer schrijft per boek dat Ron weer gegroeid is en dubbelgebogen moet lopen, dat staat al in deel 4 volgens mij geschreven en in deel 6 wordt dat weer gezegd. |
_________________ Fearing the best, fearing the smartest, fearing us!
Ravenclaws, you don't have to be brave to know everything!
Heeft meegedaan aan de laatste zwerkbalwedstrijd, what an honour! |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 27, 2006 15:04 |
 |
Het getal 12.
Iedereen zegt maar dat 7 een belangrijk getal is voor de boeken en magisch is, maar 12 wordt ook heel vaak in de boeken vernoemd. (ja vaker dan 11 of 8 of zo)
Niet zo gek eigenlijk.
Wikipedia:
Het getal twaalf wordt wel als het getal van perfectie gezien. Dit heeft waarschijnlijk ermee te maken dat 12 oorspronkelijk als grondtal werd beschouwd. Er zijn 12 maanden, 12 apostelen 12 uren per etmaal enz. Omdat 3 en 4 beide "heilige" getallen waren (zijn), is het product hiervan net als de som zeven extra heilig, dus perfect.
Dat 12 als grondtal gekozen is, heeft te maken met de deelbaarheid van het getal. Het is behalve deelbaar door 1 en zichzelf - zoals alle gehele getallen - deelbaar door 2, 3, 4 en 6, dus door de eerste vier getallen. Ons huidige grondtal 10 is verder alleen deelbaar door 2 en 5.
Zeven en twaalf zijn dus "heilige" getallen. Deze worden ook heel vaak genoemd. Oja, we kennen al de kluizen 711 (Sirius) en 713 (Zweinstein) wat zit ertussen 712 (7-12) |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 27, 2006 15:09 |
 |
je kan ook hier kijken. Dat staat op Mugglenet daar hebben ze alle "rare" dingen uit de boeken bij elkaar gezet.. Alle dingen die opvallen in de boeken.. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 20, 2006 10:48 |
 |
Sabine schreef: |
Mij is iets ook opgevallen ... Weet niet of het echt hier thuishoort maar vind het te overbodig om er een nieuwe topic van te maken:
De leden van de Orde durven Voldemorts naam niet uit te spreken (Behalve Remus, Sirius en Perkamentus dan) In HP5 staat als Harry de naam 'Voldemort' uitspreekt dat er dan een huivering door de groep gaat. Dat vind ik een beetje heel erg raar: je bent dapper genoeg om tegen dooddoeners te strijden en zo, maar je durft de naam 'Voldemort' niet uit te spreken . Eigenlijk strijden ze dus tegen iemand, wiens naam ze niet durven uitspreken  |
Ja, dat is wel grappig dat ze het tegen iemand gaan opnemen waarvan ze de naam nog niet durven uitspreken.
Ik geloof dat het ook in boek 5 is dat Hermelien tot zowel Harry's als Rons verbazing de naam 'Voldemort' uitspreekt.
groetjes
x |
_________________ Check it out, please! |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 21, 2006 10:30 |
 |
Ik weet niet of het hier hoort en of ik het goed heb maar klopt het dat Gryffindor nog nooit met Ravenclaw 1 les samen hebben gehad.
Wel vaak met Slytherin en ook vaak met Hufflepuff maar ik heb nog geen les met Ravenclaw kunnen ontdekken |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 21, 2006 11:01 |
 |
pottermania schreef: | Mij valt op dat Rowling elke keer schrijft per boek dat Ron weer gegroeid is en dubbelgebogen moet lopen, dat staat al in deel 4 volgens mij geschreven en in deel 6 wordt dat weer gezegd. |
Jaa, klopt!
In deel 3 hebben ze al moeite om alledrie onder de onzichtbaarheidsmantel te lopen, terwijl ze daar in deel 6 nog steeds even veel moeite mee hebben, maar ze zijn ondertussen wel al enorm gegroeid. Dat klopt toch niet? Volgens mij is dat één of andere fout van Rowling...
<3 eXpeLLiarMus schreef: | kvind et eigenlijk raar dat bijna niemand die naam durft uit te spreken..  |
Ik vind het eigenlijk helemaal zo raar nog niet, want Rowling vertelde dat ze gehoord had dat er ergens in Afrika een moordenaar had rondgelopen, waarvan niemand de naam durfde uit te spreken, uit angst.
En daar kan ik eigenlijk best wel inkomen. Want stel dat je echt niemand vertrouwd, helemaal alleen bent op je kamer met een vriend, denk je dat je dan Voldemort zomaar luidop zegt. Ja, wij zeggen het, omdat het fictief is, maar stel nu eens dat het non-fictie is, dan denk ik niet dat er veel mensen zouden zijn die die naam luidop zouden zeggen. Mensen geven ook gauw een bijnaam zoals Jeweetwel of Hij-Die-Niet-Genoemd-Mag-Worden. In het echt gebeurd dat ook. In Amerika zijn zoveel misdadigers, waarvan bijna niemand de echte naam kent, maar ze weten dan wel hun bijnaam. Zoals "Jack, the Ripper" in Groot-Brittannië...
Een bijnaam is trouwens makkelijker om te onthouden en uit te spreken in de meeste gevallen... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 21, 2006 11:07 |
 |
Lupos-freak schreef: | <3 eXpeLLiarMus schreef: | kvind et eigenlijk raar dat bijna niemand die naam durft uit te spreken..  |
Ik vind het eigenlijk helemaal zo raar nog niet, want Rowling vertelde dat ze gehoord had dat er ergens in Afrika een moordenaar had rondgelopen, waarvan niemand de naam durfde uit te spreken, uit angst.
En daar kan ik eigenlijk best wel inkomen. Want stel dat je echt niemand vertrouwd, helemaal alleen bent op je kamer met een vriend, denk je dat je dan Voldemort zomaar luidop zegt. Ja, wij zeggen het, omdat het fictief is, maar stel nu eens dat het non-fictie is, dan denk ik niet dat er veel mensen zouden zijn die die naam luidop zouden zeggen. Mensen geven ook gauw een bijnaam zoals Jeweetwel of Hij-Die-Niet-Genoemd-Mag-Worden. In het echt gebeurd dat ook. In Amerika zijn zoveel misdadigers, waarvan bijna niemand de echte naam kent, maar ze weten dan wel hun bijnaam. Zoals "Jack, the Ripper" in Groot-Brittannië...
Een bijnaam is trouwens makkelijker om te onthouden en uit te spreken in de meeste gevallen... |
Je vergelijking met Jack the ripper klopt niet.
Hij heet Jack the ripper omdat ze de persoon toch een naam moesten geven.
De ware identiteit van Jack the ripper is nooit geweten.
Voor de rest vind ik wel dat je gelijk hebt.
Ik snap het ook dat ze die naam niet durven uitspreken. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 21, 2006 11:13 |
 |
Bee schreef: | Lupos-freak schreef: | <3 eXpeLLiarMus schreef: | kvind et eigenlijk raar dat bijna niemand die naam durft uit te spreken..  |
Je vergelijking met Jack the ripper klopt niet.
Hij heet Jack the ripper omdat ze de persoon toch een naam moesten geven.
De ware identiteit van Jack the ripper is nooit geweten.
Voor de rest vind ik wel dat je gelijk hebt.
Ik snap het ook dat ze die naam niet durven uitspreken. |
Ow, ik wist niet dat z'n ware identiteit nooit geweten was. Maar dat was enkel maar een voorbeeld. Slecht voorbeeld, dus...
Maar ik weet nu niet meteen een goed voorbeeld... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
fawkes_the_phoenix
4e jaars

Verdiend:
237 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 26, 2006 18:02 |
 |
Misschien heeft iemand het al eerder opgemerkt en waarschijnlijk is het niet heel belangrijk, maar mij is net opgevallen tijdens het lezen van OOTP dat een persoon op een portret in Dumbledores kamer Fortescue heet (in hoofdstuk 27), net als de man van de ijssalon volgens mij, die in deel 6 ontvoerd wordt door de Death Eaters. Misschien familie? |
_________________ "Harry is the best hope we have. Trust him." |
|
  |
 |
|