Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Op weg naar het Lagerhuis Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
XilonaX
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 90 Sikkels

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Okt 05, 2006 15:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Haha, goed idee jah, dan lees ik wel elke dag de metro ofzo, vind ik leuker dan AD of trouw ofzo...
Ik doe mee in Gelderland, en wij krijgen voor het eerst debattrainingen Confused Hebben we heel niet nodig, als je maar een beetje kunt lullen dan lukt het wel Wink

Ketenvuur
Profiel bekijkenStuur privébericht
Juud
Oude Forumnaam: MissPotter Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Juud is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 05, 2006 15:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

moah, niet door O_o. en twas niet eens eerlijk,
die leraar gaf mij de hele tijd niet de beurt, ben bij de laatste stelling wel 7 keer opgestaan ofzo..
dus nu zijn er wel andere mensen van school en dan is er eerst provinciaal ofzo.. /

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Okt 05, 2006 16:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ooh, wat lullig! Heb je het wel tegen je leraar gezegd, dat jij vindt dat het oneerlijk is gegaan? Zo niet; doen! Dan kun je mssn in ieder geval nog als reserve mee... Maar ik zou het echt zeggen alsie jou geen beurt heeft gegeven... Een goede leraar zou het wel begrijpen dan.

Maar nu je er zo over begint; ik moet ook nog door een filterronde Neutral Mijn filosofieleraar had mij zo gesmeekt dat ik was vergeten dat ik het nog tegen anderen moet opnemen Embarassed

Ketenvuur
Lisanne
Oude Forumnaam: Lisz91 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 57 Sikkels

Lisanne is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 05, 2006 17:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pf, door die rondes kom ik nooit :p Moet echt mn best gaan doen. De mensen die in 5v en 5h zitten zijn veel ervarender. Nouja, we doen ons best maar.

Ik doe mee, als ik door ga natuurlijk, met de regio Zuid-Holland btw.

En MissPotter, ik zou het inderdaad ook zeggen :s Tzou zonde zijn als je niet mee mocht door een leraar..

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 08, 2006 18:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Haha, iedereen zn best doen heah, komen we mekaar misschien tegen op de finales Surprised
Maarja, woensdag is het mijn beurt... kijken of ik doorga of niet...
Lisz, hou ons op de hoogte heah Wink

Ketenvuur
XilonaX
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 08, 2006 22:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oei, laten we er maar geen spamtopic van maken... Wink

Heb ik trouwens al gezegd dat ik woensdag mn eerste debattraing krijg? Ja, dat heb ik al gedaan. 2 berichten hierboven [/spam] (Als je Lisz post een bericht kunt noemen Razz)

Omg, dit gaat nergens heen Neutral

Ketenvuur
XilonaX
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 11, 2006 13:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sow, pfoe... vandaag was mn eerste debattraining...

Het was echt vaag; het was niet alleen zeg maar 2 partijen die een stelling voorgeschoteld krijgen, en de rollen (voor en tegen) worden verdeeld en discussieren maar... het was een echt debat. (olv een deskundige)
We hebben maar 2 debatten gehouden, steeds 3 tegen 3 (dus een hoop mensen had de kans niet mee te debatteren Confused ) en ik moest het eerste debat doen... ik moest als allereerste aan het woord, dus het debat openen Confused We hadden het debat wel verloren, maar dat kwam omdat de jury corrupt was; een meisje van de jury wilde per se dat haar team zou winnen, dat zei een andere jongen in de jury achteraf, en zij heeft dus haar zin gekregen, maar boeiend Wink Het was wel leuk om te doen, en volgend het publiek was mijn team beter dan de anderen, dusja...

Maar of in mee mag doen met het lagerhuis staat nog niet vast... want deze ronde was kennelijk bedoeld om te trainen voor het NK debatteren (kwam ik vanochtend achter) maar het was ook een goede gelegenheid voor mn filosofieleraar om de besten eruit te pikken...

Waarmee ik ook voor het eerst in aanraking kwam was de troublespeech, dat was echt lachen!
Dan krijg je een situatie voorgeschoteld waarin je jezelf heel erg in de nesten hebt gewerkt, en dan moet je voor de 'media' (aka publiek) verantwoorden wat je hebt gedaan Very Happy
Hier was jej de directeur van een school en je hebt het jarenlang verboden dat mensen mogen roken op school. Je wordt dan op een dag door een leerling betrapt in je kantoor terwijl je zelf een sigaret rookt. Tegen een joelende aula vol met leerlingen moet jij dan goedpraten wat je hebt gedaan Smile
Toen een vriend van mij moest, liep hij zo naar voren, en zei de debattrainer dat hij eerst moest beginnen met het verhaal (dattie is betrapt) en die vriend zei; 'welk verhaal? Hoe bedoel je ik heb gerookt? Da's onzin! Ik stuur je per direct van school als je zoiets over mij durft te zeggen!' Laughing Laughing

Whaha, het was dus wel heel erg leuk.. en ik heb 4 lessen gemist Angel
Oja, het waren 25 mensen die er waren, en voor het NK zijn er 4 nodig... voor het lagerhuis 11, dus we zien wel Wink

Malou: Dubbelposten is niet toegestaan. Normaal gesproken zou ik dit bericht verwijdert hebben, maar aangezien de lengte zal ik mild zijn. Volgende keer graag op letten.

Ketenvuur
Lauu
Oude Forumnaam: _Lauw92 4e jaars
4e jaars

Verdiend: 28 Sikkels

Lauu is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 11, 2006 17:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Weetje, kzat zo dit topic door te kijken, en volgens mij heb ik dat programma wel eens bij Nederlands gezien. Toen we een hoofdstuk hadden over debateren.
Had je een stelling&dan zijn er leerlingen die de stelling verdedigen, of juist niet. Hoe zeg je dat ? Nouja. Die ervoor zijn.

Ik vond het wel grappig eigenlijk. Ik zou er zelf niet aan meedoen, denk ik. Of juist wel. Dunno angel .

Succes , meedoeners x')

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 11, 2006 17:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jaaah, goed geraden^^
Je krijgt idd een stelling, en dan wordt er voor jouw bepaald of je voor of tegen de stelling bent. Is lastig hoor, als je het er bijvoorbeeld niet mee eens bent, want dan moet je doen alsof je dat wel bent Wink

Maar het is de moeite wel waard om te proberen, je leert er veel van!

Ketenvuur
Lisanne
Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: Wo Okt 11, 2006 18:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, dat is vooral lastig. Ben je voor iets waar je totaal tegen bent of tegen iets waar je juist voor bent :p Agja. Er zijn meestal wel standpunten te bedenken.

Wij hebben elke dinsdag in de pauze soort training. Paar tafels tegen elkaar, zodat je tegen over elkaar zit. Leidster, in ons geval lerares maatschappijleer, verteld de stelling en ze wijst aan welke kant voor en welke kant tegen is. Dan gaan we snel in een groepje zitten en bedenken we binnen 5 minuten ong. zo veel mogelijk standpunten. Dan schuiven we weer terug en debateren maar 8)

I like it :D

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 11, 2006 19:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

O lachen! Dat is dus een zeg maar debatterclub? Die dingen bestaan, maar die hebben wij helaas niet op school Sad Terwijl mijn school wel goed scoort op lagerhuis...

Maar zijn de stellingen al bekend? En weet je al of je door bent?^^
Een stelling die ik vandaag moest verdedigen was; 'de leerling mag de leraar democratisch kiezen' ... Zie dat maar te verdedigen! Das toch onzin Shocked

Ketenvuur
Lisanne
Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: Wo Okt 11, 2006 19:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

De leerling mag de leraar democratisch kiezen? Wtf. Dat is zeker pure onzin. Wat zou je als voor kunnen bedenken; niks. Tegen; alles! Waarom zou je een leerling dát recht geven? De school beslist. Punt.

Stellingen zijn nog niet bekend, teminste, dinsdag nog niet. Ik weet nog niet of ik door ben. Ik weet ook nog niet wanneer dat wordt beslist eigenlijk. I let you know :)

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 11, 2006 19:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

'Jah, het is beter voor de leerling dat hij zelf mag bepalen van wie hij les krijgt, want dan gaat hij meer zn best doen, en ook leraren gaan extra hun best doen zodat zij gekozen worden door de leerling. Het is ook beter voor de maatschappij want als je nu al leert hoe je moet stemmen en hoe je door een campanje kunt prikken en de waarheid ziet tussen wat echt gemeend wordt en fabeltjes, dan weet je later ook hoe en op wie je moet stemmen...'
Wtf, ik lulde echt politiek incorrecte onzin, want dit valt ook niet te verdedigen Confused

Ketenvuur
Lisanne
Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 15:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Haha :p

Laatst waren er heel veel mensen uit de hogere klassen niet, dus hadden we echt een leuke discussie waar ook wij [als 4havo'ers] een keer aan het woord konden komen.

De stelling was dat NL kerncentrales moet gaan bouwen. Eh. Nee. Het was wel een leuke discussie. Wij waren tegen. Vooral voor het afval enzo, waar moet je het laten? Het is ook nog eens gevaarlijk met al die terroristische acties enzo. Gooi een bom op zo'n ding en heel NL is foetsie. Was wel interesant ;)

Zijn er al mensen die weten of ze door zijn of niet?

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Nov 09, 2006 18:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jeps, ik ben door naar het Lagerhuis^^ Uit 30 mensen ofzo geselecteerd, dus was wel cool... Er werd ook gevraagd of ik mee wilde doen aan het NK debatteren, daar zijn maar 3 mensen voor nodig, maar ik vind het NK niet zo denderen leuk, te georganiseerd enzo...
Je hebt dan of 1 of 3 minuten om te praten, en daarnaa moet je ook je mond houden (mag maar 1 keer iets zeggen) terwijl je bij het lagerhuis gewoon op mag staan en je mening eruit mag gooien, ook al kraam je onzin uit Very Happy

Verder nog iemand door?

Ketenvuur
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp