Auteur |
Bericht |
Sacha
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 21, 2006 21:43 |
 |
Ik vind de belgische politie serie Flikken erg leuk.
(ook al ben ik nederlands )
Maar verder kijk ik wel veel dedectives maar ik heb niet echt verder een serie die ik echt heel erg goed volg behalve flikken dan maar dat is nu afgelopen dus... |
_________________ Matthew Fox <33333
|
|
  |
 |
Dieuwie
1e jaars

Verdiend:
51 Sikkels
Woonplaats: Een klein dorpje, gelegen in Noord-Brabant, Nederland.
|
Geplaatst:
Zo Apr 23, 2006 20:18 |
 |
Ik vind CSI geen bal aan... Het is allemaal zo gelikt, gehaast en zooo niet-realistisch (ze dragen nooit beschermende kleding als ze lijken onderzoeken e.d., ze dragen altijd kleine zaklampen) en de hoofdrolspelers lijken allemaal helden. Dat is echt typisch Amerikaans.
Het acteerwerk vind ik ook niet spetterend. Daarom kijk ik ook voornamelijk naar Britse detectives, die niet zo gehaast zijn. In Britse detectives wordt ook veel meer aandacht gegeven aan de personages, de karakters. Je leert ze echt kennen. Het gaat er niet om hoe flitsend ze zijn, hoe goed ze er wel niet uit zien etc. Kijk maar naar Frost enzo, noem maar op.
En het acteerwerk is in Britse series over het algemeen beter, heel natuurlijk (niet bij alle series, maar over het algemeen). Mijn favo detectives aller tijden zijn toch wel:
- Waking the Dead
- A touch of Frost
- Spooks
- Prime Suspect
- Trial & Retribution
- Midsomer Murders
- Inspector Lynley
- Russen
- Silent Witness (zonder Sam Ryan, ik haat dat mens! Ze weet het altijd beter en die actrice (Amanda Burton) speelt alles met een air van hier tot Tokyo en speelt altijd hetzelfde)
- Murder City |
_________________ "Lip my stockings". |
|
  |
 |
celtic_me
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
133 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 15, 2006 11:54 |
 |
om eerlijk te zijn volgde ik alle detectives die er waren. Allemaal.
Maar nu kijk ik bijna geen tv meer.
Nu zijn het enkel nog alle CSI's en Law & Order: special Victims Unit.
ooh, en NYPD Blue (maar ik weet niet of dat 100% detective is) |
_________________ Seasons come and change
the memories remain
tell me why you left me stranded in the rain
04-10 US5 fanmeet in Essen |
|
  |
 |
Juud
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 15, 2006 12:08 |
 |
oh ik ben verslááfd aan die engelse detectives, zoals a touch of frost, midsomer muders, inspector Lynley.. helemaal geweldig. het acteerwerk is goed, het verhaal zit goed in elkaar en je kan lekker meeraden wie je denkt dat de dader is [wazige zin].
CSI: vind ik ook wel goed hoor, maar dat er 3 series van zijn is een beetje gek. |
_________________ Goodbye HPF my friend, you were the best. |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 01, 2006 14:44 |
 |
Baantjer kijk ik heel erg graag.
Ik doe altijd een gok op wie de moordenaar is en heb het 3/4 de van de tijd juist.
Ik vind het heel fijn om naar te kijken ook al is zowat elke aflevering gelijk.
Er wordt een moord gepleegd.
Er worden een hoop mensen verdachte.
De Cock loopt op een dood spoor
Gaat bij Louitje langs die en opmerking geeft over iets onbenulligs.
Hierdoor weet De Cock wie het gedaan heeft.
Zaak opgelost. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 06, 2006 21:04 |
 |
Ik hou niet zo van detectieve verhalen en series, ik vind maar stom en afgezaagd. Alstijd maar hetzelfde, een misdaad, een of andere politieman(of vrouw ) die die misdaad probeert op te lossen. Altijd weer hetzelfde.  |
_________________ De dood is lichter dan een veer,
de plicht is zwaarder dan een berg.
- het Rad des Tijds - |
|
  |
 |
Halfbloed prinses
2e jaars

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 02, 2007 20:15 |
 |
Ik kijk alles wat met moorden te maken heeft,, ik vind ze well lauw...
Ik vind ze niet afgezaagd of zo!! Ik vind ze heel goed!!
|
_________________ Een lange tijd geleden waren er eens vier meisjes.
Een van de meisjes speelden He-Who-Must-Not-Be-Named.
He-Who-Must-Not-Be-Named kon níet naar beneden kijken.
De andere drie meisjes lagen dus altijd de hele middag op de grond... |
|
  |
 |
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
459 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 03, 2007 9:58 |
 |
Ik kijk nog altijd graag naar: Maigret een Franse detective dat zich afspeelt zo rond de jaren 50.
Ik heb het dan wel over de tijd waarin Bruno Cremer voor Maigret speelde. Waarom ik het kijk? Omdat ik de sfeer wel leuk vind. Toen der tijd had je nog bij lange na niet alle technische handigheidjes van tegenwoordig. En om dan te zien hoe zij een moord oplossen in tegenstelling tot CSI is gewoon grappig & interessant tegelijk.
Verder kijk ik ook graag naar: Siska een Duitse Krimi. Duitse detectives hebben ook wel wat wat mij aantrekt om de series te volgen.
Ten slotte kijk ik eveneens CSI waarvan ik normaal CSI (Las Vegas dus) het leukste vind. Maar CSI Miami kijk ik ook zo af en toe. Baantjer heb ik 1 keer gekeken. Maar ik vind Baantjer weinig hebben. Kan komen omdat het Nederlands is, en dus minder leuk is. Vroeger keek ik ook naar Spangen gespeeld door Monique van der Ven & Linda de Mol. En heel vroeger mocht ik ook graag als 8jarige thuis kijken naar Unit 13 op Nederland 3.
Britse detectives vind ik stukken minder. Ik vind dat de Duitse Krimi's en Franse detectives leuker zijn dan de Britse en de Nederlandse weer leuker dan de Britse. Dus de Engelse series komen op plek 5, Nederlandse op plek 4, Franse op plek 3, Duitse op plek 2 en Amerikaanse op plek 1. Vanwege CSI natuurlijk  |
_________________ Neville Longbottom: Bellatrix Lestrange!
Bellatrix Lestrange: Neville Longbottom is it?... How's Mum and Dad?
Neville Longbottom: Better now they're about to be avenged!
[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we? |
|
  |
 |
|