Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

ADHD / ADD Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Hebben jullie ADHD / ADD?

Ja, ADHD
9%
 9%  [ 7 ]
Ja, ADD
1%
 1%  [ 1 ]
Niet zeker, ben bezig met officiele diagnose
5%
 5%  [ 4 ]
Nee
83%
 83%  [ 61 ]
Totaal aantal stemmen : 73

Auteur Bericht
Nelsinho
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Nelsinho is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 0:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey mensen ik weet niet of het mag om dit onderwerp te openen, maar ik zit op het moment even te zoeken naar info over ADD op het internet, en het viel me op (na veel zoeken) dat er op dit forum helemaal geen topic over is.

Bij mij zelf is al 7 jaar geleden de diagnose gesteld dat ik ADHD zou hebben, en op het moment moet ik opnieuw naar de Psychiater, omdat het waarschijnlijker een vorm van ADD zou zijn.

Maar hoe zit dat nou bij jullie? Zijn er hier mensen die ook ADHD, ADD of andere dingen hebben?

Ik ben benieuwd. Smile

Laatst aangepast door Nelsinho op Vr Okt 27, 2006 12:34; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 2:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

ADHD, mijn stiefbroertje heeft dat best erg, die kan echt zo druk zijn..echt niet normaal. Hij heeft wel van die druppels wat hij elke dag 2 keer moet nemen. Dat helpt wel, dan is hij inderdaad een heel stuk rustiger dan als hij dat niet neemt.

Maar tegenwoordig denken veel mensen als gouw dat je ADHD hebt, als je "druk Melig" bent. Dan vragen ze al gouw als je ADHD hebt.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
*$Gritasa$*
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 58 Sikkels
Woonplaats: Hellevoetsluis, In de kartone doos, Op het vogeleilandje in de Haringvliet,

*$Gritasa$* is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 8:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

ADHD zit bij mij in de familie,
Maar dankzij mij is het ontdekt,
Mijn Moeder blijkbaar ook,
Mijn Broertje, en ik ook,
Ik slik der medicijnen voor,
Methylfenidaat, Als ik ze op heb ben ik rustich,
Dat merk ik zelf ook, Ik consentreer me beter, enz,
Want zonder kan ik echt op en neer stuiteren, Wink
toxic
En kan mijn aandacht niet bij iets houwden wat ik niet leuk vind,
Maar oef, Soms is mijn broertje nog drukker dan mij,
Shocked
EN heel soms heb ik medelijde met mijn ouwders, Smile
(Nu heb ik ze ook in(ze=pilletjes), en zit ik STIL op mijn burostoel,)

Narcissa schreef:
ADHD, mijn stiefbroertje heeft dat best erg, Hij heeft wel van die druppels wat hij elke dag 2 keer moet nemen. Dat helpt wel, dan is hij inderdaad een heel stuk rustiger dan als hij dat niet neemt.

Druppeltjes??????, Lijkt me handiger, Dan die Pilletjes, Wink

seven eight, better stay up late..
Nine ten, never sleep again..

Laatst aangepast door *$Gritasa$* op Vr Okt 27, 2006 9:57; in totaal 1 keer bewerkt
No
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

No is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 9:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
ADHD, mijn stiefbroertje heeft dat best erg, die kan echt zo druk zijn..echt niet normaal. Hij heeft wel van die druppels wat hij elke dag 2 keer moet nemen. Dat helpt wel, dan is hij inderdaad een heel stuk rustiger dan als hij dat niet neemt.

Maar tegenwoordig denken veel mensen als gouw dat je ADHD hebt, als je "druk Melig" bent. Dan vragen ze al gouw als je ADHD hebt.

Die druppels zijn toch een speciale kruidenmengsel. Die kun je overal kopen bij speciale kruidenwinkel.
Die heb ik ook gehad. Ik heb geen ADHD gehad. Maar was wel snel druk. Ik heb daarvan niet meer last van. ouder he. Laughing Ik ben ook naar mevrouw die je kon rustig maken door manier met geest te praten. Dat helpt echt.

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 10:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, ik heb geen ADHD maar wat is ADD eigenlijk?
ADHD ken ik alleen als iemand heel druk is maar van ADD heb ik nog nooit gehoort.

Ik ken ook niemand met ADHD ... tenminste ... voor zover ik weet.
Ik kan me er verder ook geen voorstelling bij maken hoe dat is en hoe het is als je het zelf hebt.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 10:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Helen: ADD is toch Alle Dagen Druk??

Ik ben zelf wel heel snel druk, melig, hyperactief, enz...Maar het is bij mij niet zo dat mensen er last van hebben ofzo..Of ikzelf...Dus ik heb het niet ^^''

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 10:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hippogriefje schreef:
@Helen: ADD is toch Alle Dagen Druk??

Ik ben zelf wel heel snel druk, melig, hyperactief, enz...Maar het is bij mij niet zo dat mensen er last van hebben ofzo..Of ikzelf...Dus ik heb het niet ^^''

ADHD is Alle dagen Heel Druk ... tenminste, wordt wel eens gezegt. Ik weet niet of het de officiele afkorting is maar ik denk het niet.
ADD Alle Dagen Druk is dan niet zo heel veel anders.

Ik ben eigenlijk nooit zo heel erg druk. Ik ben vrij rustig.
Als iemand om mij heen druk is wordt ik automatisch rustiger want waarom zou je alletwee druk gaan doen. Je fokt elkaar dan alleen maar op.

Kan iemand beschrijven wat ADHD/ADD precies inhoud? want ik kan me niet voorstellen dat je alleen maar heel druk bent/doet.

sislon
The SuperAssassin
The SuperAssassin

Woonplaats: Under your feet.. Yeah that's right I fell for you :)

sislon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 10:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

ADHD = Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder, oftewel aandachtstekort/hyperactiviteit-stoornis.
ADD=aandachtstekortstoornis zonder het element van hyperactiviteit.

Dit is dus het verschil bij ADD kan je je alleen niet op iets concentreren en dwaal je telkens af met je gedachtes bij ADHD ben je ook nog eens hyperactief.

Ik heb gelukkig geen van beide.

HPF goodbye, we will miss you.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 10:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oow, dat lijkt me zeer vervelend voor zowel het persoon met ADHD/ADD alswel voor het persoon die er naast staat.
Onze stagair (die we nu niet meer hebben) kon zich ook niet goed concentreren maar dat lijkt me geen vorm van ADD.
Ik heb zelf dus geen last van ADHD of ADD.

Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 14:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een goede vriend van mij heeft ADHD, maar daar is eigenlijk nauwelijks wat van te merken, aangezien hij pilletjes slikt (: Hij wordt daar een stuk rustiger van, het is echt te merken als hij z'n pilletjes niet slikt xD Dan word hij helemaal hyper en kan hij zich dus echt NIET concentreren. Vorig jaar zat hij bij mij in de klas en als hij dan z'n pilletjes niet had gehad, hield hij mij en diverse anderen dus ook continu van ons werk xD

Verder is mijn jongste broertje op dit moment bezig met een soort onderzoek om te kijken of hij ook last van ADHD/ADD heeft. Hij kan namelijk soms nogal hyper zijn en ook is hij sociaal niet goed ontwikkeld. Ikzelf denk niet dat hij ADHD of ADD heeft, eerder PDD-NOS (Pervasive Development Disorder Not Otherwise Specified - achterstand of beperking in de sociale interactie).

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 15:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

In mijn klas zit er een jongen en een meisje in de klas die ADHD hebben. Van dat meisje zou je helemaal niet merken dat ze ADHD heeft, maar die jongen is soms hyperactief dat die niet kan stilzitten in de klas. Die jongen neemt geen medicijnen, maar dat meisje slikt tijdens het middageten altijd een pilletje.

Ik vind het wel erg voor die mensen die het hebben. Als die altijd pilletjes moeten slikken om rustig te blijven... Vind ik best wel erg Sad

I'll do anything for you.
Wemelin
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 47 Sikkels

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 15:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het niet... Het broertje van mijn vriendin heeft het wel maar daar heb ik echt nooit iets van gemerkt. Ik ben wel echt heel druk en stuiterig en hyperig heel vaak maar ik heb geen ADHD denk ik. Verder ken ik volgens mij ook helemaal niemand die het heeft... Ja mijn neefje dacht ik, maar die heeft ook autisme dus het kan wel dat ik die twee nu verwar. Hij is wel echt heel druk altijd.

"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is."
Aradia
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 87 Sikkels

Aradia is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 15:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk kom ik uit een "adhd-gezin".
Mijn moeder heeft het. Zij heeft het dus doorgegeven aan mijn beide broertjes.
Mijn jongste broertje heeft adhd en heeft er verder eigenlijk geen problemen mee. (tuurlijk, het gebruikelijke wel, maar hij kan nog gewoon naar een normale basisschool en zo)
Mijn oudste broertje heeft adhd+. Met andere woorden, hij heeft het gewoon heel erg. Hij zit op speciaalbasisonderwijs, omdat hij zich gewoon moeilijk kan concentreren.
In de buurt zijn sommige mensen er wel heel kinderachtig over. Bijvoorbeeld de kinderen willen hen nog wel eens treiteren en hen "adhd-er" noemen. Juist daardoor doen ze nog drukker en dan willen ze nog wel eens agressief worden.
Ik vind het trouwens sowieso kinderachtig als je hen er zo op wijst. Mensen zijn bevooroordeeld over ze. Alsof ze niet "normaal" zijn. Alsof het besmettelijk is, en dat ouderen over hun kinderen beslissen: 'Ja, ga maar niet met hun spelen. Die zijn veel te druk.' Of de kinderen zelf: 'Neem jij maar eens een pilletje in! Je bent veel te druk!' Daar kan ik absoluut niet tegen. (bovendien fok je het juist des te meer op.)
Ik heb er zelf wel eens een spreekbeurt over gehouden. Daar werd juist goed op gereageerd en ze (mijn klasgenoten van toen) waren heel nieuwsgierig. Maar eigenlijk is het ook niet eens zo iets heel ergs. Whatever, dan ben je maar druk. Als je gewoon medicijnen hebt en er goed op gereageerd word, dan schiet je er veel meer mee op dan dat je er een drama van gaat maken.
Eigenlijk is er maar één oplossing voor: Gewoon een beetje begripvol zijn. Dat geld eigenlijk voor/met alles.

Volleerd Tovenaar

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 18:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als er iemand geen adhd hebt ben ik het wel. Ben veel te rustig (slaap graag) Ik heb we een tijdje voor de klas gestaan op het speciaal basis onderwijs. Daar hadden we 2 adhd-ers in de klas. 1tje was nog niet officieel gediagnostiseerd dus had hij geen medicijnen. Wat soms dan wel erg storend was in de klas maar hij was juist wel een van de liefste jongens. De ander kreeg wel medi, Een heel pilletje daar werd hij erg gesloten van en maakte moeilijk contact toen stapte hij over op 0.5 pilletje en dat was zo veel beter.
Wat mij opvalt is dat lichtere vormen van adhd best wel zonder medicijnen kunnen. Dan gaat het om structuur thuis en op school dan gaat het al veel beter.

huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 44 Sikkels

huffelpuf_girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 28, 2006 8:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb onlangs voor de KJV (Kinder en Jeugdjury Vlaanderen) een boek gelezen over een meisje met ADHD. Best wel een leuk boek. Zeker aan te raden.
Het boek heet: 'In mijn kop staat alles op zijn hoofd'.

ADHD hebben lijkt me niet zo leuk. Ik ben er 100% zeker van dat ik dat niet heb, ik ben héél stil en verlegen en volgend mij zijn dat niet bepaald de symptomen voor ADHD.

- het Rad des Tijds -
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp