Auteur |
Bericht |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 25, 2006 22:25 |
|
ik denk dat ze het inderdaad later met een spreuk ofzo betoveren... maar iegenlijk heb ik geen idee...
wel raar ja, maar ik heb het gewoon geacsepteerd. gewoon aangenomen zonder er nog bij na te denken 'hoe?'. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
|
|
Jordi
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 28, 2006 10:04 |
|
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar,
Perkamentus zit nu toch in een schilderij? Waarom is iedereen opeens zo droevig dan? Je kan toch communiceren met de schilderij van Perkamentus? |
|
|
|
|
HARRY/RON/HERMELIEN
2e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 26, 2006 15:03 |
|
Ik denk ook dat alleen de moment opnamen niet kunnen praten, en dat de schilderijen voor altijd zijn.
Misschien is een schilderij een soort gruzielement, maar dan positiev, en dat de personen op de schilderijen er zelf voor kunnen kiezen voordat ze doodgaan. Net zoals wij kunnen kiezen of we verbrand worden of begraven. |
_________________ Ron: Is het spreukeloos of spreukenloos? |
|
|
|
maja
1e jaars
Verdiend:
157 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 15, 2006 16:40 |
|
Die schilderijen van de schoolhoofden worden toch niet op bestelling gemaakt?
Als perkamentus dood is dan hangt dat portret daar ineens.Daar komt volgens mij geen schilder aan te pas.
Zijn er eigenlijk wel schilderijen van de stichters? zij waren toch de eerste afdelingshoofden(iemand moet toch schoolhoofd geweest zijn).
Met hun praten zou ook wel eens handig kunnen zijn maar er staat volgens mij nergens iets over.
Harry zal wel terug gaan om met perkamentus te praten over wat er is gebeurd. |
|
|
|
|
nirphania
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 16, 2006 2:42 |
|
jullie hebben het over de schilderijen en hun emoties.
Maar foto's hebben dat ook. Denk maar aan dat vriendinnetje percy die zich verstopt. En de blije gezichten op de trouw foto's. Meschien gebruiken ze wel magie om het karakter van een persoon af te beelden. Het is toch een beeltenis. Misschien niet op 1 manier. |
|
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 16, 2006 13:26 |
|
nirphania schreef: | jullie hebben het over de schilderijen en hun emoties.
Maar foto's hebben dat ook. Denk maar aan dat vriendinnetje percy die zich verstopt. En de blije gezichten op de trouw foto's. Meschien gebruiken ze wel magie om het karakter van een persoon af te beelden. Het is toch een beeltenis. Misschien niet op 1 manier. |
Maar, op de foto wordt over het algemeen het gevoel van dat moment weergegeven.
Dat meisje schaamde zich toen voor haar puistjes en op een trouw is het vaak voorkomend dat mensen blij zijn. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 16, 2006 13:38 |
|
Super Mean Duiveltje schreef: | nirphania schreef: | jullie hebben het over de schilderijen en hun emoties.
Dat meisje schaamde zich toen voor haar puistjes en op een trouw is het vaak voorkomend dat mensen blij zijn. |
Meestal wel, dat klopt maar toen Percy ruzie met zijn ouders had was zijn persoontje uit de foto gelopen. De emotie verandert dus ook bij een foto |
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 16, 2006 13:46 |
|
Helen schreef: | Super Mean Duiveltje schreef: | nirphania schreef: | jullie hebben het over de schilderijen en hun emoties.
Meestal wel, dat klopt maar toen Percy ruzie met zijn ouders had was zijn persoontje uit de foto gelopen. De emotie verandert dus ook bij een foto |
Ja dat vond ik eigenlijk al raar.
Omdat op een huwelijksfoto kan toch niet dat je ineens droevige mensen ziet omdat ze nu droevig zijn of zo.
Volgens mij moet het voor zoiets al een heel heftig iets zijn om dat te veranderen. Ofwel is dat een beetje fout, want ik denk dat de emotie bij het gevoel op dat moment hoort. Niet bij een later gevoel.
Maar ja, wie ben ik. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 16, 2006 13:59 |
|
De verandering van de ouders van Neville zijn ook heel heftig ... of ze moeten nu ook heel happy zijn maar anders lijkt het me een fout. |
|
nala
Dreuzel
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 16, 2006 19:41 |
|
Ik denk er ook vaak overna. Ik heb zoiets van: Waarom is het erg dat mensen dood gaan als ze in een schilderij gewoon weer bijna helemaal terug zijn. Ze kunnen dan wel niet meer lopen en toveren enzo, maar (bijv. bij Perkamentus) wel wijze raad geven. Het is toch raar dat er een levende ziel in een schilderij zit?? Ik snap er geen biet van=D Maar het is wel vet=D |
_________________ Come to the Green site...
We've got Ice Cream:D |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 19, 2007 22:22 |
|
Rowling heeft ooit over de schilderijen gezegd, dat die slechts een afdruk zijn van de persoon die ooit heeft geleefd. Het schilderij herhaalt slagzinnen van de persoon en echte communicatie is met het schilderij niet mogelijk. Daarbij bedoel ik dat je een schilderij niet veel om raad kan vragen. Dus ze zullen misschien wel emotie kunnen tonen, maar het is net als een foto een afdruk van de persoon. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
missme98
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 20, 2007 14:31 |
|
Maar perkamentus kan toch wel met ze communiceren want firminus kon ook praten met perkamentus. Harry zei ook dat hij stemmen hoorde uit zijn kantoor en dat waren de schilderijen. Maar als Jk het zegt, zal het wel zo zijn. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 20, 2007 15:08 |
|
missme98 schreef: | Maar perkamentus kan toch wel met ze communiceren want firminus kon ook praten met perkamentus. Harry zei ook dat hij stemmen hoorde uit zijn kantoor en dat waren de schilderijen. Maar als Jk het zegt, zal het wel zo zijn. |
Ik bedoeld eigenlijk dat je niet een schilderij om raad kunnen vragen. Ze geven alleen standaardzinnen als antwoord. Dus je kan er in principe wel mee praten maar ze geven dan alleen de slagzinnen die ze vroeger hebben gebruikt terug. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
Neleke
5e jaars
Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 02, 2008 9:46 |
|
Citaat: | vind het zobiezoo raar dat ze een bewegend schilderij kunnen maken... wat voor zoort verf gebruiken ze,,,? hoe weet het verf wat een tovenaar is en wat een stuk meubilair is...? hoe kan verf praten...? |
Waarschijnlijk zal dit hetzelfde systeem zijn als bij de foto's: een soort toverdrank dat ze tot leven wekt, of in iedere geval laat bewegen. |
_________________ Pippin: "I didn't think it would end this way"
Gandalf: "End? No, the journey doesn't end here..." |
|
|
|
kimmetje
1e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 22, 2008 16:27 |
|
Ik denk eerder dat als er een schilderij van iemand gemaakt wordt, dat dat meer voor iemand betekent als een foto. Dus als iemand dood gaat, zeg maar dat hij dan automatisch dan naar zijn weerspiegeling van zich zelf gaat. ( de ziel dus). Bij een foto is ut idd een moment opname. Daar zie je dan alleen hoe iemand op dat moment is zonder worden. |
_________________ Ik ben Ik, ik ben niet volmaakt, ik ben niet perfect, maar zo ben ik. om mij te leren kennen, moet je dit kunnen leren. ik ben hoe ik zijn wil en zo moet je mij maar accepteren |
|
|
|
|