Auteur |
Bericht |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn
Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Do Nov 09, 2006 23:57 |
|
Hey, Ik weet zelf niet 100% zeker als er zo'n topic bestaat. Maar heeft er iemand last van Examenvrees? Ik weet niet als iedereen weet wat Examenvrees is. Exemanvrees is dat je helemaal dicht klapt, als een proefwerk, en vooral een examen voor je neus hebt liggen. je bent dan in de war en weet helemaal niks meer van het onderwerp. Zelf heb ik dat vrij erg. Niet alleen bij een exame maar ook al gouw bij een proefwerk. Ik sweet dan alle kanten uit, en weet op dat moment vaak niks meer van het onderwerp. De meeste leraren weten het van me, en houden daar gelukkig rekening mee. Hoe zit dat bij jullie?
Edit by SBG: examen is volgens mij nog altijd met een N op het eind
Pff...Bedankt. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Laatst aangepast door Narcissa op Vr Nov 10, 2006 23:21; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Tops<3
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
633 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 8:32 |
|
Aitsj. Ja dat is wel erg herkenbaar. Tenminste voor examen week of gewoon proefwerken(heb nog geen middelbareschool eindexamen gedaan). Dan weet ik dus echt 0,0% Van wat ik die avond daar voor allemaal heb geleerd. Vooral bij van die exacte vakken dan weet ik het gwn niet meer. Dan wordt ik gewoon zoooo zenuwachtig dat ik echt helemaal niets meer weet. Dat is echt zo balen want dan heb je het gevoel dat je gewoon helemaal niet meer had kunnen leren.
Ik heb ook nog eens faalangst dus een keer bij natuurkunde moest ik hyperventileren. :PDan voel je je echt lullig. |
|
xEmma
3e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In thé High School, next to Zac Efron && Vanessa Hudges, Singing We're All in this Together
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 9:13 |
|
Ik heb nog geen examens gehad. Die krijg ik pas ergens in Mei. Maar ik heb deze week wel mijn aller eerste Tentamen-week gehad. Ik moet eerlijk zijn dat ik dat best spannend vond. We hadden wel eens eerder een Proefwerk-week, maar daar presteer ik altijd slecht of matig omdat ik in de stress schiet als ik in één keer veel moet leren. Nu met de Tentamen-week was het precies hetzelfde. Ik heb wel rustig aangedaan, maar zo had ik bij Economie een totale black-out wat dus is uitgelopen op een 5.7 dus had ik het nog redelijk gedaan. Ik zie ook best op tegen de Exammens omdat ik gewoon bang ben dat ik het niet red, volgens mij heeft dat niets met faalangst te maken maar toch. |
_________________ This could be the start of something New,
It feels so right to be here with you.
And now looking in your eyes I feel in my heart
The start of something New. |
|
|
|
Nelsinho
7e jaars
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 12:15 |
|
Ik heb totaal geen examenvrees. Meestal begin ik keihard te lachen als k die vragen zie. Van de week ook; had niet geleerd, en kreeg blaadje voor me neus met allemaal open vragen, opgedeeld in a,b,c en overal 4 antwoorden te noemen. Daar zie ik altijd wel de humor van in. Vandaag hebk een mondeling tentamen, heb nog niet geleerd, en gisterenavond teveel gezopen. Als ik daar straks zit, maak ik gewoon plezier en zie wel wat het word.
Ik wacht vaak ook niet echt op de uitslagen van me toetsen. Toen ik me examenuitslag kreeg een aantal jaar terug, werd ik door me moeder naar binnen geroepen tijdens het voetballen. "Er is een leraar aan de telefoon!"
Je moet altijd gewoon een toets maken me de gedachte: Ik kan niet meer doen dan me best. =) |
|
|
|
|
LolligLuitje
6e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 12:22 |
|
Ik heb nog geen centrale examens gemaakt, dus daar kan ik nog niet over spreken, maar wel een aantal toetsen voor het schoolexamen. Vorige week bijvoorbeeld, kwam ik pas na de toets ANW erachter dat die meetelde voor het examen. Sommigen worden er helemaal panisch van, maar ik heb zoiets van, leer goed en maak er wat van - meer kun je niet doen, toch? |
|
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 12:25 |
|
Sja, examenvrees ... ik weet niet. Wel was ik altijd héél ers zenuwachtig voor een examen en wist dan idd een aantal vragen niet meer maar als ik eenmaal bezig was kwam het vanzelf wel weer als ik rustiger was en daarna had ik ook zo van als ik het niet weet ... jammer dan en dat werkt een stuk prettiger dan als je denkt omg ik weet het niet meer wat moet ik nu doen. Ik heb/had er dus een beetje last van maar niet al te erg |
|
mira
7e jaars
Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 15:47 |
|
Hmm, ik heb niet echt vréés ofzo. Soms heb ik van die buien dat ik zeker weet dat het me wel lukt, maar af en toe ben ik wel even onzeker. Maar ik ben niet zo snel zenuwachtig ofzo. Ik heb ook net een tentame week achter de rug maar daar was ik ook niet écht zenuwachtig voor.
Ik moet m'n examen nog krijgen dus ik ben wel benieuwd wat ik ervan ga bakken... |
_________________ The legend begins... |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 18:28 |
|
Ik heb vorig jaar examen gedaan... En ik was er eigenlijk heel makkelijk over.. Je moet het gewoon zien als een normale lange toetsweek, dat heb ik ook gedaan.. Ik was ook totaal niet zenuwachtig.. Ach wat maakt het toch uit als je het verpest.. Dan doe je het toch over? Ik ben daar heel makkelijk in ^^ |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Strider
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 22:07 |
|
oei examenvrees, ik weet uit ervaring met vriendinnen dat het helemaal niet leuk kan zijn. Zelf heb ik vorig jaar examens gehad en heb er helemaal geen last van gehad. Ik stond er al goed voor en dacht bij mezelf als ik het niet haal kan ik het nog een jaar overdoen en heb alles nog gehaald ook (bijna gezakt op wiskunde maar tog ) Zelf heb ik meer last van sociale faalangst maar dat heeft hier niet echt wat mee te maken |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
|
|
Tifa
6e jaars
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 22:11 |
|
Ik heb vorig jaar mijn eindexamen gehaald en ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje zenuwachtig was. Ik vroeg me wel af of ik goed genoeg geleerd had, maar zodra ik met mijn examen bezig was, viel de spanning weg. Ook toen ik moest wachten op het telefoontje of ik geslaagd of gezakt was, heb ik nergens last van gehad.
Ik denk dat 't komt omdat ik eigenlijk niet had gedacht dat ik zou zakken. Simpelweg; ik had goede cijfers gehaald dat jaar, en sloot met mijn laatste rapport (voor de examens) met allemaal een acht, de rest zevens en een enkele zes af. Dus de gedachte dat ik zou zakken, is bijna niet in me opgekomen. Natuurlijk heb je altijd kans op dat je zakt, maar zelfs als je je examen verknalt, heb je altijd nog je cijfers van dat jaar!
En anders doe je het toch gewoon vrolijk over |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!" |
|
|
|
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 15, 2006 21:41 |
|
Jeps, ik heb ook examenvrees, maar ik heb het niet zo erg als jij. Ik zweet oko meestal wel vrij hard, en ben oko enorm zenuwachtig, maar ik heb nog maar een keer een black out gehad. Dus dat valt nog wel mee. Maar aan degene die het wel erg hebben. Een goed middeltje is aan iets grappig denken en je proberen ontspannen.
dada |
|
|
|
|
Merel
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 16, 2006 18:35 |
|
Meestal heb ik wel wat zenuwen.
Vragen zo van: 'Zou ze dat vragen? Ik ken dat goed, dus ik hoop het!'
Alleen bij belangrijke vakken heb ik dat. Vakken zoals M.O. weet ik dat ik kan omdat het purr blok-werk is.
Bij ons heb je tussen de examens en het rapport altijd een paar dagen voor klassenraden. Dan voel ik ook geen zenuwen, tot op het moment zelf .
Merel |
|
|
|
|
Elyn
Hotemetoot
Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 18, 2006 12:46 |
|
echte examenvrees heb ik niet, maar natuurlijk ben ik altijd doodnerveus als ik een toets maak...
over 3 weken hebben we examens, en ik stress nu al! |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
|
|
Rayatje
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 18, 2006 13:12 |
|
Tsss. Examen is stom. Punt uit.
Nee, ik vind examens echt niet leuk. Ik ben er altijd zo zenuwachtig voor. Soms zelf zo zenuwachtig dat ik zit te bibberen. Ik onderschat mezelf altijd, of soms overschat ik mezelf wel eens. Dus dan zit ik daar van: "Heb ik goed geleerd? Het zal toch niet moeilijker zijn?" oftewel van "Ik ga dat niet kunnen." *hyperventileert*
Wij krijgen examen vanaf 4 tot 18 december. Ik heb ook dat dichtklappen. En dan wéét ik het hoor, maar dan kan ik er gewoon niet opkomen van de zenuwen. Dat is very irri. -.-"
En als ik dat dan zeg tegen mijn ouders geloven ze het niet, en is het gewoon een smoes om onder mijn buizen te komen. Tsss. -.-"
|
|
|
|
|
-->innie<--
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 18, 2006 14:42 |
|
Toen ik vorig jaar mijn examens had was ik gewoon een nerveus maar echt angst had ik er niet voor
maar gewoon bij andere proefwerken zat ik te trillen ik had dan soms echt een black-out. ook al had ik heel goed geleerd ik was alles in 1 keer kwijt
nu heb ik het iets minder maar ik heb het nog steeds een beetje als ik een proefwerk moet maken dat ik denk van oke moesten we dit leren?? |
_________________ Buffy: So let me get this straight. You're... Dracula, the guy, the Count?
Dracula: I am.
Buffy: And you're sure this isn't just some fanboy thing?
'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat. |
|
|
|
|