Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Malfidus en zijn familie Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
mira
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 80 Sikkels

mira is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 26, 2006 19:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jeetje, dat heb ik nooit echt opgemerkt. Hoewel, in de HBP wel hoor!
Mensen hebben altijd meerdere kanten, denk ik.
Zo zijn de Malfidussen misschien wel heel slecht en gemeen tegen anderen en tegen elkaar, maar ze hebben zo ook hun softe kant.
Ze zijn vooral erg trouw naar elkaar en naar vrienden die geen "bloedverraders" zijn.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

xje_may is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 15:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het er compleet mee eens... Ik dacht het ookal inderdaad, maar niet door de citaten maar gewoon door middel van het lezen van het boeken kreeg in mijn hoofd de personage malfidus die eigenschap als een erg belangrijke eigenschap. Ik denk dat dit ook erg belangrijk gaat worden voor boek 7. Aangezien hij dan vast een kant moet kiezen en ik denk dat hij ook wel inziet of gaat inzien dat Voldemort datgene niet kan bieden waar hij naar verlangt.

Oude Forumnaam: anna27 4e jaars
4e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

nymf.anna is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 21:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

als ik perkamentus zou zijn zou ik je zegenen met ales wat ik in mijn mars had/heb want je bent goed in het opmerken van dingen die voor mij niet te zien zien(1;ik vind je een geweldig poster, 2;weet als dreuzel nu al veel)

maar ik begrijp niet wat je nu iegenlijk wilt omdat je niet echt een vraag stelt(want daar bazeer ik mijn antwoorden op)

ik vind het sterk van je dat je dit opmerkte!

wil je mij een BPtje stuuren Question sorry, ik ben vanaf zaterdag t/m zaterdag op kamp Exclamation scouting Idea
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2006 21:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Hermion Granger schreef:
leuk bedahct!!

Dat is niet bedacht, dat is gewoon zo... Rolling Eyes

Ik vind het vreemd dat sommigen het vreemd vinden dat zij een liefdevolle familie zijn. Iedereen kan toch liefhebben, behalve schattige Voldy. En ik vind het dan ook maar logisch dat Rowling wil aantonen dat ze ook liefde bezitten en dat ze daar ook mee naar buiten komen.

Wel ja, ik bedoel: goed opgemerkt he!!! Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes maar kom, in boek 6 vind ik ook erg duidelijk dat Malfidus zich wel héél erg laat leiden en zichzelf groots voordoet, maar uiteindelijk... niet zo veel is, en ik vind jkr dat altijd al wat heeft willen benadrukken, maar ik vind dat ze er in boek 6 goed in geslaagd is.
joew

Rachl
Dreuzel
Dreuzel

Rachl is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 29, 2006 11:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het helemaal met je eens. Volgens mij zijn wij de mensen die ze zo koud hebben gemaakt. Wij assosieren de Malfoy's graag met Voldemort. En het is allom bekent dat Voldemort geen liefde kan voelen. Maar zijn volgelingen zijn wel 'slechts mensen'. Die ook pijn voelen (op het kerkhof, deel 4), Dus ik vind dat er zeker een punt aan zit. En misschien wie weet, wat er in deel 7 tussen Harry en Draco gebeurt.

Erick
Dreuzel
Dreuzel

Erick is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 16:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Potterfreaky schreef:
ik vind dat heel scherp opgemerkt van je; het is idd zo dat liefde een heel krachtig iets is en nu je het zo zegt ben ik ook wel benieuwd waarom JKR de Malfoy's zo hecht heeft 'gemaakt' het zou heel goed kunnen dat hier iets achter zit.

JKR schrijft niet voor niets dit opvallend op. Ze heeft al veel vaker dingen als dit opgeschreven met vergezochte onderliggende gedachte. Ik ben voor deze theorie.

Tops<3
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 18:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Malfoys zijn erg interresant. Alleen vind ik Lucius echt een irritant achterbaks ventje, hij is niet trouw aan voldemort(heeft hem verloochend[raar woord], niet gezocht, bij het ministerie gewerkt) Anders dan Bella die is dat wel^^ maar goed daar gaat het hier niet over.

Narcissa is zo lief eigenlijk, voor haar zoon en voor haar man, en ze heeft denk ik ook ergens zusterliefde met Bella. De malfoy's hebben denk ik net als alle andere families een hechte band, en zijn een hele familie. Narcissa verdedigd bijv. ook haar man tegen Bella (wat ik niet leuk van haar vond) Maar dat zegt wel wat als je zo duidelijk een keuze kan maken tussen je zus en je man. Dan moet er toch wel liefde zijn. En volgens mij is Narcissa ook een hele goede ouder voor Draco.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 21:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wow dit wordt langzamerhand eng.. Wanneer kan ik nou niet met je eens zijn...

Ik ben dus alweer met Tops eens..

Ik vind Narcissa echt geweldig, ze is volgens mij ook een fantastische moeder. Hoe ze moest huilen in begin boek 6 omdat Draco voor Voldemort ging werken.. Dat is toch echte moederliefde.. En volgens mij zijn ook Bella en Cissy echte zusjes.. Ik vind ze allebei lief..

Ik geloof ook dat Lucius (die ik ook niet mag) de boosdoener is van de familie.. Hij is een dooddoener en Draco en Narcissa lijden daar onder..

Maar volgens mij is het wel een hechte familie (De hele Black family is volgens mij wel hecht) die echt wel om elkaar geven.. Alleen hun liefde is misschien iets anders dan bijvoorbeeld de Weasley's

Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 22:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heej mensen,

Wat ik mis is dat aan het einde van
Harry Potter & the Half-Blood Prince, behalve dat de Malfoys door de jaren heen steeds menselijker lijken, Harry ook een (zeer lichte) vorm van medelijden voelt voor Draco Malfoy. Voor de keuzes die hij moet maken. Hij zegt zich af te vragen waar Draco nog is, wat hij nog zou moeten doen onder het dreigement dat Voldemort zijn familie zal vermoorden. Vooral dat vind ik heel mooi. Dat, ondanks de jarenlange ruzies, Harry medelijden heeft met Draco, boos is op Voldemort.
Dat vond ik wel heel mooi. Het gaat volgens mij heel diep terug tot in de kern, namelijk de haat tegen wat Voldemort mensen (andere mensen) aan (laat) doen.

xox Josse

The show must go on my moonlight

MiYuvi

Laatst aangepast door Josse op Do Jan 11, 2007 16:49; in totaal 1 keer bewerkt
lovely luna
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 96 Sikkels

lovely luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 11:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:

Ik geloof ook dat Lucius (die ik ook niet mag) de boosdoener is van de familie.. Hij is een dooddoener en Draco en Narcissa lijden daar onder

Ik denk idd ook dat dat zo is, Narcissa is geen dooddoener ze heeft wel de afkeer tegen dreuzels en de hoogmoed maar ze is verder iemand die lief kan hebben en ik dat betwijfel ik aan Lucius.
Ik denk dat Draco meer van zijn moeder heeft, maar geleerd heeft dat hij zijn vader niet moet teleurstellen en dat daar zijn tweestrijd vandaan komt.

Ik hoop dat het met Narcissa en Draco wel goed komt, Lucius daarentegen mag van mij levenslang krijgen of eigenlijk zou t wel een goede dode zijn...

1e jaars
1e jaars

Halfbloed prins is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 0:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind ze ook interessant, maar ik denk niet dat ze echt liefde tonen en voelen zoals de meeste mensen dat doen. Narcissa geeft alleen om haar zoon, en dan op de manier waarop tante Petunia om Dirk geeft. Het is geen onvoorwaardelijke liefde, het is bijna gespeeld. En daarin verschillen ze van Perkamentus en andere socialere mensen!

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 147 Sikkels

eva(nna) is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 26, 2007 12:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

wow ook toevallig
heb net een tekening gemaakt over de ongeruste narcissa

volgens mij zijn ze zo slecht nog niet hoor.
en als iemand echt slecht is is dat lucius wel.
je kan dooddoener zijn ook zien als een soort sekte : je kan er in maar nooit meer uit
wieweet willen ze er wel uit, maar staan ze gewoon onder pure dwang van of lucius of voldie.

ps: die daarboven is te zien in mijn artjes *hint*hint

sweeney todd XD
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 26, 2007 15:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Wow dit wordt langzamerhand eng.. Wanneer kan ik nou niet met je eens zijn...

Ik ben dus alweer met Tops eens..

Ik vind Narcissa echt geweldig, ze is volgens mij ook een fantastische moeder. Hoe ze moest huilen in begin boek 6 omdat Draco voor Voldemort ging werken.. Dat is toch echte moederliefde.. En volgens mij zijn ook Bella en Cissy echte zusjes.. Ik vind ze allebei lief..

Ik geloof ook dat Lucius (die ik ook niet mag) de boosdoener is van de familie.. Hij is een dooddoener en Draco en Narcissa lijden daar onder..

Maar volgens mij is het wel een hechte familie (De hele Black family is volgens mij wel hecht) die echt wel om elkaar geven.. Alleen hun liefde is misschien iets anders dan bijvoorbeeld de Weasley's

je zegt wat over moederliefde van Narcissa vanwege Draco die voor Voldermort gaat werken. Volgens mij is dat meer ongerustheid omdat de kans er nu in zit dat hij sterft. Als jij vind dat Bella en Cissy echte zusjes zijn dan klopt het dus niet dat Lucius de boosdoener is in de familie want Bella is echt geen schatje. Persoonlijk vind ik het een vreselijke familie, ik walg ervan hoe Narcissa en Lucius doen tegenover hun medemensen. Alleen voor Draco heb ik iets van medelijden omdat hij laat blijken dat hij wel een beetje een hart heeft ( heel soms ).

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Magisch-Eendje
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 133 Sikkels

Magisch-Eendje is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 10:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Halfbloed prins schreef:
Ik vind ze ook interessant, maar ik denk niet dat ze echt liefde tonen en voelen zoals de meeste mensen dat doen. Narcissa geeft alleen om haar zoon, en dan op de manier waarop tante Petunia om Dirk geeft. Het is geen onvoorwaardelijke liefde, het is bijna gespeeld. En daarin verschillen ze van Perkamentus en andere socialere mensen!

Dat geloof ik niet. Ik denk, en weet eigenlijk wel zeker, dat Narcissa ècht oprecht van Draco houdt, dit is zeker niet gespeeld. Ik vind het ook heel mooi hoe ze zegt in HBP: "Er is niks wat ik nu niet meer zou doen," of iets in die richting. Ze heeft alles over voor haar zoon, en zal alles doen om hem te beschermen. Net zo als elke moeder dat zou doen.

Daarnaast geloof ik ook niet, zoals sommigen denken, dat Lucius zijn machtsspel vóór zijn zoon zal plaatsen. Draco heeft de taak gekregen júíst om Lucius te straffen. Bella zou het een eervolle taak vinden als ze een kind had, zij kent geen moederliefde en onderscheidt zich daarmee van Lucius en Narcissa, die veel om hun zoon geven en hem nooit zouden willen opofferen voor Voldemort.

Waar ik trouwens heel erg benieuwd naar ben is de toekomst van de Malfoy familie. Het is duidelijk dat Draco en Narcissa zullen moeten onderduiken, anders worden ze vermoord. Nu wil ik echt nìet dat ze vermoord worden, tenminste, vooral Narcissa niet, zij is mijn favoriete personage. Dus zullen ze toch nog door de orde schuilgenomen kunnen worden, zoals Perkamentus voor zijn dood voorstelde?

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Glauces is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 10:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm, de familie Malfoy is inderdaad heel interessant.
Dat ze toch zo'n sterke band kunnen hebben, terwijl ze altijd zo koel en arrogant doen... das erg realistisch. Toch mag ik ze niet erg Wink
Dat wordt nog interessant, wie weet wat voor rol ze nog zullen spelen!

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp