Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Douchen op basisscholen. Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
SarahLord
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

SarahLord is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2006 20:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
SeverusSnape schreef:
Citaat:
En ook met de schoolarts die zei dat ik mijn ondergoed moest uitdoen zodat ze kon kijken wanneer ik ongeveer ongesteld zou worden.. Ja hallo dat is mijn eigen zaak dat gaat een schoolarts niet aan.. :S Maar het moest van der (was in de eerste niet op de basisschool maar toch..) Heb het geweigerd en toen kreeg ik straf

Wat een onzin zeg. Je kan helemaal niet aan een naakt iemand zien wanneer iemand ongesteld wordt of niet. Dat is echt een heeeeele domme smoes.

In groep 8 moesten wij ons ook 1 voor 1 laten onderzoeken door de schoolarts, en ik heb gewoon geweigerd. Daar heb ik toen gelukkig geen straf voor gekregen. Maar het is echt te gek voor woorden dat jij dat wel moest doen, en toen je dat niet kreeg, straf kreeg. Schande.

Bij ons moesten we bij de arts ( die ook voor de school werkt ) ons uitkleden om te kijken hoe ver we zitten in de puberteit. En die (vrouwelijke) arts taste aan onze... noujah. De meisjes zeiden dat die arts ook aan hen had gekomen op een bepaalde plaats. We hadden dat het eerst toen we 11 jaar waren en toen we 13 waren nog eens. In de streek waar wij wonen gebeurt dat om de twee jaar. De eerste keer was ik wel wat bang, maar de tweede keer was ik al gewend wat er ging gebeuren. Persoonlijk vind ik het onverantwoord dat ze daar aankomen, maar als ik zou geprotesteerd hebben zou ik hoogstwaarscheinlijk ook gestrafd worden. Dus wat doe je eraan???

Protesteren! dat lijkt me logisch! Als jij niet wilt dat mensen aan je lichaam zitten is dat jouw zaak en die van niemand anders! Of je nu straf krijgt of niet! Ik zou zelfs die straf niet nakomen..k ga nog liever naar een andere school denk k....dat is gewoon zò onrechtvaardig! Hoe kunnen ze je nou straffen op iets waar jij 'gezag' over heb? :S sorry, maar ik vind dit totaal onlogisch..gelukkig dat het mij nooit overkomen is:

Profiel bekijkenStuur privébericht
Lizzy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 168 Sikkels

Lizzy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2006 21:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben erg tegen het douchen op de basisschool, nu ik (al een aanata; jaar hoor Wink ) op de middelbare school zit, vind ik het echt een opluchting om niet meer met al die mensen in 1 kleine douche te moeten staan. In plaats daarvan ga ik lekker thuis douchen.
Mijn zusje zit nog op de basisschool en haar gymleraar bleef er gewoon bij als de meisjes gingen douchen! Shocked
Toen ouders gingen prostesteren is het niet meer gebeurd.

Nu is er een meisje in haar klas pas ongesteld geworden (het is erg jong, dat weet ik ook) , maar ze is gewoon verplicht om te douchen!!!
Dat meisje moet zich sowieso al helemaal niet op haar gemak voelen, maar als je ook nog moet douchen...

Ik kan echt geen overtuigend voordeel bedenken van het "schooldouchen" Cool

Sandy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Sandy is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 20:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

IK vind dat als je ongesteld bent of er zowieso niet mee eens ben dat je niet hoeft dat werkt voor sommige (bij mij bijv.) alleen maar negatief
gelukkig hoefde het bij ons niet
wij hebben geen schooldokter maar in de 2de wel een ggd arts meer je mocht je ondergoed gewoon aanhouden maar ik had daar niet zo veel problemen mee want heb al veel meer meegemaakt als je naar de dokter gaat ofzo
ik vind het ook niet normaal dat ze aan je gaan plukken op sommige plekken ik zou gaan protesteren of anders het aan mijn ouders vertellen dan gaan die er wel wat aan doen

Oude Forumnaam: Lisz91 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 57 Sikkels

Lisanne is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 20:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij de dokter vind ik het een heel ander verhaal. Daar heb ik ook geen moeite mee eerlijk gezegd. Maar ik ga niet douchen als ik me dan niet op mn gemak voel. En ik ga ook zeker niet naakt voor een arts staan die mij een beetje gaat onderzoeken. Hell no. Hy/zy bekijkt het maar. Ik heb daar wel een groot genoege mond voor, daar zeg ik wel wat van.

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 20:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:

Bij ons moesten we bij de arts ( die ook voor de school werkt ) ons uitkleden om te kijken hoe ver we zitten in de puberteit. En die (vrouwelijke) arts taste aan onze... noujah. De meisjes zeiden dat die arts ook aan hen had gekomen op een bepaalde plaats. We hadden dat het eerst toen we 11 jaar waren en toen we 13 waren nog eens. In de streek waar wij wonen gebeurt dat om de twee jaar. De eerste keer was ik wel wat bang, maar de tweede keer was ik al gewend wat er ging gebeuren. Persoonlijk vind ik het onverantwoord dat ze daar aankomen, maar als ik zou geprotesteerd hebben zou ik hoogstwaarscheinlijk ook gestrafd worden. Dus wat doe je eraan???

Uhm ... Pardon?!?! Shocked
Ik vind dat dat echt niet kan hoor.
Een schoolarts notabene.
Als je te laat in je pubertijd komt kan je altijd nog naar de dokter gaan hoor. Ik vind zoiezo een schoolarts (voor dat soort dinegn) dikke onzin.
Ik hoefde gelukkig nooit heen omdat ik al heel vaak naar het ziekenhuis voor onderzoek moest. De school deed daar eerst heel vervelend over maar toen mijn pa eenmal zijn muil had open getrokken (en dat deed hij bijna nooit) was het opeens wel goed dat ik niet hoefde. En douchen op school vind ik ook stom. Als het apparte doeches zijn dan kan het nog maar niet zo´n gezamenlijke douche en ik vind ook niet dat het verplicht moet zijn

Lizzy schreef:
Nu is er een meisje in haar klas pas ongesteld geworden (het is erg jong, dat weet ik ook) , maar ze is gewoon verplicht om te douchen!!!
Dat meisje moet zich sowieso al helemaal niet op haar gemak voelen, maar als je ook nog moet douchen...

Hoe oud is dat meisje dan?.
Ik was 11 en ik was de 1e in de klas en dat was in die tijd erg vroeg maar het begint steeds jonger

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Strider
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 657 Sikkels

Strider is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 22:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het niet kunnen dat dit door schoolartsen gebeurd. Dit zou alleen onder toestemming moeten gebeuren en dan alleen al door een vrouwelijke arts. het is erg onprettig en ik zie niet in waarom ze dit moeten onderzoeken. Bij mij op school word alleen gekeken naar de lengte en gewicht en bijvoorbeeld een oogtest.
Als ze dit van je verwachten is het toch wel een slecht bestuur, en een schoolarts hoort dingen zoals wanneer je ongesteld moet worden niet te onderzoeken. Dit zou pas de huisarts moeten onderzoeken als je bijvoorbeeld 16 bent en nog niet ongesteld bent geworden.

Douchen op school kunnen ze ook maar beter afschaffen want er houd zich toch niemand aan. Eerst deed ik het wel maar toen hadden de jongens van mijn klas de deur open weten te krijgen (gelukkig waren we al klaar) maar sindsdien heb ik het geweigerd om te doen en konden ze me daarmee ook niks maken.

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 06, 2006 23:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ha..die schoolarts had ik nu toch wel wat anders gezegt, tenminsten nu dan hè. Toen ik 11 jaar was ofzo..had ik het toch niet gedrufd maar nu zal ik letter gezegt hebben: "Doe het je maar lekker zelf!" Ik heb dat nooit gedaan, iets wat ik ook nooit zal doen. ik kan het me heel goed voorstellen dat wij ons niet willen douche..ook al zijn we dan van het zelfde geslecht..Toch lijkt het me helemaal niks..

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
siriusjunior
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

siriusjunior is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2006 9:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou waarschijnlijk uitgehaald hebben als die arts iets probeerde. Het is trouwens geen rede om te kijken hoe ver je in de puberteit bent, want dat is iets persoonlijks en voor andere onbelangrijk.
Met douchen heb ik geen probleem, maar andere blijkbaar wel en dan zou dwingen het alleen maar erger maken.

Princess_Morgan
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Princess_Morgan is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 19:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind douches op basischolen wel handig vooral bij gym maar dan moeten het wel apparte hokjes zijn en moet de leraar of lerares en niet bij staan wan tik vind dat je wel wat prive mag hebben.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

shadowfax is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 19:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op de basis school hebben wij nooit hoeven te douchen na de gymles.
Op de middelbare school wel. Verplicht douchen. Wel in apparte hokjes.
De gymleraar liep gewoon langs de hokjes en als hij geen water zag stromen was hij in staat om onder of over de deurtjes van die hokjes heen te kijken...bah..was ook echt een eng mannetje. Werd ook veel geklaagt over hem op school. Mad

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

Addertand is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 19:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dit een heel goed onderwerp. Zelf heb ik nooit op de basisschool gedouched omdat... tja, dat deed niemand, en het hoefte ook niet. Bovendien stonk het er en het zou me niets verbazen als er legionella heerste.
Nu, op de middelbare, is het ook niet verplicht. Vorig jaar, in de brugklas, deed niemand het, maar nu doen de meeste kinderen het wel. Maar niemand verplicht je, anders zou ik waarschijnlijk niet gaan, want ik ben de baas over m'n eigen lichaam.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 62 Sikkels

Razor malfoy is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 20:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

SarahLord schreef:
Lupos-freak schreef:
SeverusSnape schreef:
Citaat:
En ook met de schoolarts die zei dat ik mijn ondergoed moest uitdoen zodat ze kon kijken wanneer ik ongeveer ongesteld zou worden.. Ja hallo dat is mijn eigen zaak dat gaat een schoolarts niet aan.. :S Maar het moest van der (was in de eerste niet op de basisschool maar toch..) Heb het geweigerd en toen kreeg ik straf

Wat een onzin zeg. Je kan helemaal niet aan een naakt iemand zien wanneer iemand ongesteld wordt of niet. Dat is echt een heeeeele domme smoes.

In groep 8 moesten wij ons ook 1 voor 1 laten onderzoeken door de schoolarts, en ik heb gewoon geweigerd. Daar heb ik toen gelukkig geen straf voor gekregen. Maar het is echt te gek voor woorden dat jij dat wel moest doen, en toen je dat niet kreeg, straf kreeg. Schande.

Protesteren! dat lijkt me logisch! Als jij niet wilt dat mensen aan je lichaam zitten is dat jouw zaak en die van niemand anders! Of je nu straf krijgt of niet! Ik zou zelfs die straf niet nakomen..k ga nog liever naar een andere school denk k....dat is gewoon zò onrechtvaardig! Hoe kunnen ze je nou straffen op iets waar jij 'gezag' over heb? :S sorry, maar ik vind dit totaal onlogisch..gelukkig dat het mij nooit overkomen is:

ja ik moest ook 2x naar de schoolarts,Wij moesten ons helemaal uitkleden.en hij begon met straf enzo als ik het niet deed nou ik heb gewoon gewijgert en toen kreeg ik straf en toen ik daar niet op kwam dagen ben ik geschorst n me broertje hetzelfde (Jet vilijn) is toen ook geschorst.en toen is onze ma op school geweest en heeft die rector uitgescholden XD omdat die kerel owu dat iedereen zich helemaal uitklede.Dit was in groep 8.Daarna heb ik alltijd geweigert om naar die vent toe te gaan.

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 23:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Razor malfoy schreef:
SarahLord schreef:
Lupos-freak schreef:
SeverusSnape schreef:
Citaat:

ja ik moest ook 2x naar de schoolarts,Wij moesten ons helemaal uitkleden.en hij begon met straf enzo als ik het niet deed nou ik heb gewoon gewijgert en toen kreeg ik straf en toen ik daar niet op kwam dagen ben ik geschorst n me broertje hetzelfde (Jet vilijn) is toen ook geschorst.en toen is onze ma op school geweest en heeft die rector uitgescholden XD omdat die kerel owu dat iedereen zich helemaal uitklede.Dit was in groep 8.Daarna heb ik alltijd geweigert om naar die vent toe te gaan.

Nauw er zitten van die mensen bij die denken dat 'jongere' leerlingen zich gouw iets doen , als ze bedrijgen met straf..nauw mooi niet hoor. Ik zal volgens mij niet eens de straf na komen. Ze kunnen ke echt niet gaan verplichten dat je naakt voor ze moet staan..

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Kofu slytherin
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 22 Sikkels

Kofu slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 0:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Razor malfoy schreef:
SarahLord schreef:
Lupos-freak schreef:
SeverusSnape schreef:
Citaat:

Nauw er zitten van die mensen bij die denken dat 'jongere' leerlingen zich gouw iets doen , als ze bedrijgen met straf..nauw mooi niet hoor. Ik zal volgens mij niet eens de straf na komen. Ze kunnen ke echt niet gaan verplichten dat je naakt voor ze moet staan..

ja dat weet ik nog ik zat toen ik groep 7 en deed hetzelfde als Ryan en jay ik wou me ook niet uitkledenen Toen zaten we met ze 3 samen thuis omdat we geschorst waren en we waren all geen liefertjes op de basis school maargoed dat had je ook niet mee dus we werden eigelijk all veel eerder geschorst dan nodig was.

1e dat ik mee deed : 2e plaats

2e dat ik mee deed : 1e plaats!
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 17:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dit echt belachelijk. Als je je niet wil douchen, moet je je toch ook niet douchen? Wel stom dat dit gebeurd in sommige scholen. Op mijn school is er wel een douche, maar gelukkig mogen we ze niet gebruiken. Maar ik begrijp niet wat het nut ervan is. Je voelt je daarna misschien wel fris, maar douchen doe je thuis toch al genoeg? En als je veel zweet kan je toch ook een deodorant gebruiken? Dat bespaart de kosten van de school en ik denk ook dat veel kinderen er heel blij mee zullen zijn dat ze zich niet meer hoeven te douchen.

I'll do anything for you.
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp