Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Perkamentus heeft alziende ogen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Ukkepulk
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Ukkepulk is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 15, 2006 9:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat dat iets te maken heeft met zijn ogen. Perkamentus is gewoon een ontzettend wijs man, en dat ie recht naar Harry en Ron onder de onzichtbaarheidsmantel keek, is gewoon toeval, maar dat hij Droebel afleidde, deed hij omdat hij Harry en Hermelien zelf op het idee bracht om ze met de Tijdverdrijver te redden, dus hij wist dat ze daar waren.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Evii_* is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 15, 2006 14:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Idd ; Droebel afleiden was gewoon om het leven van 'kortwiekje' te redden Wink
En toen in het huisje van Hagrid en deel 2?
Wel Perkie weet dat Harry een onzichtbaarheidsmantel heeft '(hij heeft hum zelf gegeve .. )'. Dus hij weet dat Harry daar kan staan en miss heeft hij wel een speciale gave met onderdeel door onzichtbaarheidsmantel te kunne kijke ; wie weet.
De man is dood dus doet dat er nog toe ?

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Hgriffel is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 18:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

[quote="Sambora"]ik denk niet dat hij zo'n oog heeft als dolleman... maar perkamentus is een hele krachtige tovenaar... hij zal dus dingen kunnen die andere tovenaren en heksen niet kan... misschien is het wel een zeldzame eigenschap net als dat ze met slangen kunnen praten[/quote]

ik denk dat je gelijk hebt hoor!!! maar denk je ook dat Perkamentus een gave heeft om te kunnen overleven na de avada kedavra spreuk?
zoals dat tovenaar in Lord of The Rings?
ik ben een grote fan van alle tovenaars en heksen!!!
dus ik wil echt dat Perkamentus een goede rol in 7 boek zal krijgen! en wat denk jij daarover? Idea

Hgriffel
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Hgriffel is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 18:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

[quote="provo"][quote="Ukkepulk"][color=lawngreen]Ik denk niet dat dat iets te maken heeft met zijn ogen. Perkamentus is gewoon een ontzettend wijs man, en dat ie recht naar Harry en Ron onder de onzichtbaarheidsmantel keek, is gewoon toeval, maar dat hij Droebel afleidde, deed hij omdat hij Harry en Hermelien zelf op het idee bracht om ze met de Tijdverdrijver te redden, dus hij wist dat ze daar waren.[/color][/quote]

mee eens, volgens mij deed perkamentus die dingen gewoon op zijn gevoel[/quote]

tja dat zullen wij te weten komen in het 7 boek en film!
daar zullen alle vragen beantwoordt worden! nu nog afwachten!!!
xxxxHgriffel

dyaco
Dreuzel
Dreuzel

dyaco is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 19:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

In het eertste deel word ook al door perkamentus gezegt hoe opvallend het is als iemand een ontzichtbaarheids mantel draagt dan ook gelijk van uit gaat dat hij ook niet gezien word .
Dit als Harry naar de spiegel van neregeb toe gaat .
Dus het is wel duidelijk dat hij hun kanb zien ook van uit gaand van de links hier boven genoemd.

En ook in de grot deel 6 staart hij ook tijden lang voordat hij zegt ahha daar Zie ik het ! dus hijheeft inderdaad wel kennis maar of dit ook daad werkelijk iets met zijn ogen temaken heeft ??

Profiel bekijkenStuur privébericht
Wouterz Wemel
1e jaars
1e jaars

Wouterz Wemel is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 20:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Misschien is het oude magie wat hij bezit. Misschien zat het in zijn familie is het erfelijk. Misschien heeft hij zo'n soort oog als Dolleman.

Ik denk dat het met oude magie te maken heeft. Perkamentus heeft bijvoorbeeld ook geen onzichtbaarheidsmantel nodig om onzichtbaar te worden (ik geloof niet dat hij een Kameoflage spreuk in deel 1 gebruikte).

Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 23:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat Perkamentus harry en co meer volgt dan ze zelf weten, of beter gezegd laten volgen. Neem de kat van mr Vilder... maar kom, dan zitten we al bij een andere theorie. Door dat volgen weet Perkie dus min of meer wat Harry gaat doen. Zoals in boek 2 bv, hij weet dat H, R, en H bevriend zijn met Hagrid en hem regelmatig gaan opzoeken. Ook wist hij dat Harry sisselspraak sprak want hij vroeg nadrukkelijk aan Harry of hij hem echt niets wilde vertellen... Perkie zal alle eindjes stevig aan elkaar knopen en zo verschillende theorieën zoeken. Zo gaat hij ook Harry manier van denken meteen doorhebben. In boek 3 was het ook duidelijk dat hij wist dat H en H in de tijd terug gekeerd waren. Hij had het dan ook zelf voorgesteld. Volgens mij kan hij eerder een beetje in de toekomst kijken, zo wist hij bv dat Sirius opgesloten zou worden... Oké, ik weet het , het is allemaal nogal vaag, maar het is dan ook maar een theorie.

DragonFly
Oude Forumnaam: Jilleke100101 Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 23 Sikkels

DragonFly is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 17, 2006 13:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Perkamentus kan veel zien, maar niet alles.
Hij is nu trouwens dood, dus hij kan niets meer zien.
(Als hij dood is...)
Ik denk namelijk dat hij geen alziende ogen heeft, maar zoals Hermion Granger al zei is het best mogelijk dat hij mensen heeft die voor hemù op onderzoek uitgaan...

Sam Griffel
1e jaars
1e jaars

Sam Griffel is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 17, 2006 16:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk niet dat perkamentus zo'n ook als dwaaloog heeft..dat van dolleman was ook een stuk groter, maar ik denk wel dat hij die dingen aanvoelt, zo wist hij bijv. dat harry in het nest was, of bij de spiegel van neregeb of in de bezemkast bij het intervieuw van rita pulpers, misschien heeft hij ook een soort sluipwijzer, als james enzo dat konden ontwikkelen zou perkamentus dat ongetwijfeld ook kunnen, maar dat idee van een zesde zintuig vind ik ook niet slecht... Smile

HERMELIEN22
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 83 Sikkels

HERMELIEN22 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 8:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik weet het zeker dat perkamentus ook veel dingen kan zien zoals oa in deel 2 dat harry en ron bij hagrid waren en de onzichtbaarheidsmantel om hadden en ook dat hij droebel afleide met die struiken en dat soort dingen zodat harry en hermelien met scheurbekkie konden ontsnappen want je ziet tegen het einde aan dat perkamentus ervan afweet dat harry en hermelien scheurbekkie en sirius gaan redden maar dan terug in de tijd

Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 19:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het er mee eens. Hij ziet niet dat ze er zijn, hij voelt het gewoon. Ik denk ook eerder dat hij een goed ontwikkelt zesde zintuig heeft als alziende ogen. Ik weet rouwens ook wel zeker dat hij Harry, Ron en Hermelien veel vaker volgt als dat ze zelf weten. Alleen snap ik dan weer niet waarom hij op sommige momenten (geheime kamer, steen der wijzen) niets doet als hij zo goed weet waar ze mee bezig zijn. Confused

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 21:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geloof niet dat hij zo'n oog als Dolleman heeft.
Ik denk eerder dat hij andere krachten heeft, of anders heel goed doorheeft wat Harry gewoon doet.

Of wacht; misschien was het wel Perkamentus die ook terug in de tijd was gegaan; nadat hij Harry & Hermelien hintte om terug in de tijd te gaan. En daarom wist hij dat Harry & Hermelien er waren!

Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 21:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook niet dat hij dat hij dat soort ogen heeft.
Volgens mij is/was hij zo'n krachtig tovernaar dat hij een soort... ja... dat hij kan voelen wanneer ergens magie aanwezig is.

Dat denk ik er toch van, dus eigelijk kan ik er totaal naast zitten. Very Happy

Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 21:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dark_angel schreef:
Ik denk ook niet dat hij dat hij dat soort ogen heeft.
Volgens mij is/was hij zo'n krachtig tovernaar dat hij een soort... ja... dat hij kan voelen wanneer ergens magie aanwezig is.

Dat denk ik er toch van, dus eigelijk kan ik er totaal naast zitten. Very Happy

Dat is volledig waar.
Perkamentus kan voelen waar Magie is/ is geweest.
Dat zie je in deel 6 als ze in de grot zijn. En zo een onzichtbaarheidsmantel zal wel boordevol magie zitten.

Ravenklauw!
Halfbloed prins
1e jaars
1e jaars

Halfbloed prins is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 22:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vraag het me af... inderdaad denk ik er steeds weer aan als ik bij zulke passages kom, in de boeken, maar ik denk niet dat hij hen echt kan zien. Eerder voelen, hij voelt dat ze aanwezig zijn. Maar misschien zullen we het wel nooit weten...!

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp