Auteur |
Bericht |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 06, 2006 6:45 |
 |
Miss Raddy schreef: | powerofbruce schreef: | De situatie van Harry. Marcel kan nog troost zoeken in het feit dat zijn ouders er nog zijn ook al zijn ze ernstig mentaal gestoord. Harry heeft geen ouders meer om nog op terug te vallen. |
jah lkkr naar je ouders die je niet eens meer kennen...nu dan maar dood. daar groei je overheen als je op bezoek kan gaan komt het steeds weer boven. |
Maar dan ook weer bij Marcel zijn situatie is er nog altijd de hoop op beterschap.
Ook al komt die er niet, ze kunnen er op hopen. Harry kan niet op de terugkeer van zijn ouders hopen. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
FireBolt428
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 15:40 |
 |
liever dood en vrij dan levend, krankzinnig, niet meer van de wereld, en wss ook nog opgesloten in het een of ander gekkenhuis...
FB428 |
|
|
  |
 |
viktor
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 11, 2006 13:01 |
 |
mmm marcel het ergste harryweet dat zijn ouders van hem hielden maar ik weet niet of marcel dat weet |
|
|
  |
 |
Ajox-HPF
3e jaars

Verdiend:
151 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 11, 2006 17:51 |
 |
Ik denk krankzinnig, misschien komt er na de dood wel iets heel leuks .. Wie weet .. |
|
|
  |
 |
HP Lover
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 11, 2006 22:15 |
 |
Krankzinnig, maar aan de andere kant heb je het net zoals de dood geen weet van. Ik zou dan zeggen dat de dood erger is, want dat is voor nabestaande k*t. bij krankzinnig heid kan je diegene altijd nog zien. |
_________________ *AJ Styles* |
|
  |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 11, 2006 22:24 |
 |
Ik denk dat het 2 heel verschillende situaties zijn,die je eigelijk niet met elkaar kunt vergelijken,het is allebei heel erg.
Wel denk ik, dat ze allebei met een verlies te kampen hebben gehad,in feite zijn ze allebei hun ouders verloren, alleen heeft Harry het dmv een rouwproces min of meer kunnen verwerken en dit heeft Marcel nooit gekund,hij wordt er elke keer nog mee geconfronteerd. Ook weten we niet wat er zich in de hoofden van de lubbermansen afspeelt, dit vind ik wel een heel erge straf,erger dan de dood. |
|
|
  |
 |
Princess_Morgan
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 10, 2006 17:26 |
 |
ik denk dat krankzinnig het ergst is dan de dood want als je krankzinnig bent kan je allemaal gekke dingen doen en als je dood bent niet en ik denk niet dat iemand krankzinnig wil zijn en wil diegene beter dood zijn dan krankzinnig denk ik |
_________________ One day your prince will come,....mine just took the wrong turn, got lost and is too stubborn to ask for directions. |
|
  |
 |
Lizzeeh
1e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
Woonplaats: Op de glooiende heuvels van de Yssel, waar de koeien vredig grazen
|
Geplaatst:
Zo Dec 10, 2006 19:48 |
 |
ik denk dat dit niet belangrijks is voor het plot, maar het is wel intressant om het een x ove rte hebben
ik zou het als kind erger vinden om mijn ouders zo slecht eraan toe te zien. dood is dan nog minder erg. |
|
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 10, 2006 19:53 |
 |
Hoi,
Ik heb hier al eerder gepost, maar laat ik dat nog eens doen. Ik denk namelijk dat de dood erger is dan krankzinnig zijn.
Laat ik alles nog eens even op een rijtje zetten. Ik heb twee geestelijk gestoorde zusjes. Ze kunnen niet praten en geven meer om zichzelf, dan om anderen.
Hoewel ouders en zusjes misschien niet te vergelijken zijn, heb ik het liever zo dan dat ze dood zouden zijn. Ik hou van mijn zusjes op alle mogelijke manieren en ik ben trots op ze, apetrots.
Marcel schaamt zich voor zijn ouders. Ik kan me niet goed voorstellen waarom. Omdat ze krankzinnig zijn? Moet je je dan schamen? Ik zou het triest hebben gevonden dat ze zo waren, maar ik zou nog steeds van ze houden.
Harry daarentegen, heeft zijn ouders nooit gekend. Dat vind ik eigenlijk erger dan de situatie van Marcel. Harry gaat er alleen anders mee om dan Marcel.
Heleboel van jullie zeggen dat krankzinnig erger is. Stel je eens andersom voor; dat Marcel geen ouders meer zou hebben, en dat James & Lily Potter nog geleefd zouden hebben, maar krankzinnig zouden zijn. Ik denk dat Marcel zich dan niet zou schamen, maar hij heeft dan wel het gebrek aan ouders. Harry zou misschien trots kunnen zijn op zijn ouders. Het hangt er alleen van af hoe je er mee omgaat.
Zo, dit is het einde van mijn lange reactie. Hopelijk is er weer wat discussiestof.
Groetjes, Judith |
|
|
  |
 |
teule
7e jaars

Verdiend:
323 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 10, 2006 20:59 |
 |
ik denk dat krankzinnig voor marcel fijner is, maar voor henzelf niet.. want als ik niks meer zou kunnen en helemaal gek in mijn hoofd zijn, zonder kans op genezing zou ik liever dood zijn, maar dan besta je helemaal niet meer, anders ben je nog een vast iets, wat dierbaren kunnen omhelzen en bij zitten.. dus ik zeg: krankzinnig |
_________________ Umbridge : 'You will please copy the approved tekst 4 times, too ensure maximum pretention. There'll be no need to talk..'
Hermione : 'No need to think is more like it..!' |
|
  |
 |
Goudenuiltje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 12, 2006 17:31 |
 |
Dan toch liever dood, hoe cruw het ook klinkt. Harry heeft alleen de goede herindering aan zijn ouders, maar marcel moet iedere keer aanzien dat ze nogeens meer weten wat voor goede daden ze hebben verricht. Het lijkt me vrij pijnlijk als je moeder je steeds kauwgom papiertjes geeft en in een inrichting zit. |
|
|
  |
 |
daan segers
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 12, 2006 17:37 |
 |
wat zouden de ouders van marcel willen, dood zijn of je hele leven geen zinnig woord meer uit te kunnen slaan, denkend dat je je zoon blij kunt maken met een kauwgumpapiertje. |
_________________ ron weasley, my hero |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 12, 2006 18:58 |
 |
Tja, het is natuurlijk allebei heel erg. Maar goed ik denk toch dat het voor marcel erger is. Zeker ook omdat Harry zijn ouders toch nooit bewust gekend heeft. Marcel ziet zijn ouders steeds maar ze weten niet eens wie hij is, dat lijkt me echt gewoon veel erger.
Hoe dan ook, ze hebben het allebei niet getroffen he . |
  |
 |
Princess Lola
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 12, 2006 19:16 |
 |
Krankzinnig is erger.... want als je dood bent dan ben je nog jezelf... denk ik... en als je krankzinnig bent dan ben je jezelf niet meer.. dat lijkt mij wel het ergste dat er is.. |
|
|
  |
 |
Zwammi
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 12, 2006 19:52 |
 |
Citaat: |
Hoe fijn Harry Molly ook vindt, ze kan zijn moeder NOOIT vervangen. |
Ik vind dat dit wel kan... maar dat hangt van de situatie af!
Als je een erg slechte moeder zou hebben waarvan je bv. geslagen word ofzo... dan kan het zeker beter zijn bij iemand die niet je natuurlijke moeder is, maar wel van je houd en om je geeft!
In Harry zijn geval is de vriendschap van Molly denk ik fantastisch voor hem. Hij heeft zijn moeder nooit echt goed gekend, hij kan dus ook niet echt weten wat hij mist...
Marcel zijn situatie vind ik erger dan Harry de zijne, het moet gewoon erg zijn als je ouders er zo aan toe zijn. Als ze hem zelfs niet herkennen... dan wil dat zeggen dat hij ook hun vriendschap niet meer kan krijgen. |
|
|
  |
 |
|