Auteur |
Bericht |
dream_wizard
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 12, 2006 21:50 |
 |
krankzinnig zijn lijkt me het ergste omdat ik niet weet wat de dood voor mij in petto heeft
en bij krankzinnig kan je nog een voorstelling maken |
|
|
  |
 |
Jolanthe
Dreuzel

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 13, 2006 14:45 |
 |
Krankzinnig lijkt mij ook het ergst, ik vind het voor Marcel ook zo erg,hij moet iedere vakantie bij zijn ouders op bezoek maar die herkennen hem niet eens. Steeds moet hij het weer onder ogen komen wat er gebeurt is.
Marcels ouders zijn ook zo goed als dood..
Voor Harry is het natuurlijk ook erg, maar die word er niet steeds mee geconfronteerd. Van Harrys ouders wist iedereen het al dus die hoeft het ook tegen niemand te vertellen.. Op Zweinstein enzo. Marcel moest dat wel maar dat durfde hij niet.
En ook, Harrys ouders hebben waarschijnlijk geen pijn geleden of maar heel even..
Maar Marcels ouders zijn waarschijnlijk heel lang gemarteld met de Crusiatus vloek, Dat lijkt me zo erg..
Xx (K) |
|
|
  |
 |
Smoky
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
489 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 13, 2006 15:08 |
 |
Ik vind krankzinnigheid erger.
Het lijkt me vreselijk om je ouders op zo'n manier te zien. |
|
|
  |
 |
Choco
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 13, 2006 15:14 |
 |
Goudenuiltje schreef: | Dan toch liever dood, hoe cruw het ook klinkt. Harry heeft alleen de goede herindering aan zijn ouders, maar marcel moet iedere keer aanzien dat ze nogeens meer weten wat voor goede daden ze hebben verricht. Het lijkt me vrij pijnlijk als je moeder je steeds kauwgom papiertjes geeft en in een inrichting zit. |
Hier ben ik het denk ik mee eens... Harry kan het uiteindelijk laat ik maar zeggen wel accepteren, maar Marcel moet hele tijd weer zien hoe erg zijn ouders eraan toe zijn.
Ook voor de persoon zelf zou doodzijn denk ik nog fijner zijn dan krankzinnig |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 13, 2006 17:32 |
 |
Volgens mij als je zelf krankzinnig bent merk je het helemaal niet.
Misschien aan dat er steeds vreemde mensen naast je bed staan maar verder denk ik niet (ok, als je dood bent weet je het ook niet)
Ik blijf het zeggen dat ik de dood erger vind. Die vriend van mij is dus héél erg gek geweest en herkende niemand meer en had waanideeën. Nu is hij door een auto ongeluk om het leven gekomen en ik heb daar meer moeite mee dan toen hij gek was |
 |
HERMELIEN22
1e jaars

Verdiend:
83 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 14, 2006 18:48 |
 |
krankzinnig is natuurlijk het ergste vooral omdat marcel ermee word geconfronteerd maar daarnaast is de dood ook verschikkelijk omdat harry zijn ouders nooit heeft gekend dus eigenlijk kan ik niet echt kiezen ik vind het allebei heel erg |
|
|
  |
 |
Furp
2e jaars

Verdiend:
71 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 14, 2006 23:01 |
 |
Ik zou niet kunnen leven met het feit dat mijn ouders urenlang gemarteld zijn.. |
_________________ "Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak!" |
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 15, 2006 18:20 |
 |
Lizzeeh schreef: | ik denk dat dit niet belangrijks is voor het plot, maar het is wel intressant om het een x ove rte hebben
ik zou het als kind erger vinden om mijn ouders zo slecht eraan toe te zien. dood is dan nog minder erg. |
Hoi,
Marcel's ouders zijn lichamelijk (zover ik weet) redelijk gezond, alleen geestelijk niet meer. Daar hebben ze zelf geen last van, lijkt mij.
Wat ik had uit jouw post begrijp, zeg je nu dat je liever helemaal geen ouders hebt, dan ouders die geestelijk ernstig gestoord zijn. Ik kan trots zijn op mijn zusjes (die ook geestelijk ernstig gestoord zijn) en ik hou van ze. Dat zou bij mijn ouders geen verschil gemaakt hebben, dat meen ik. Voor mijn familie schaam ik me niet.
Die ouders van Marcel lijden niet, want ze hebben geen pijn. Ze weten niet dat ze geestelijk gestoord zijn. Oké, geestelijk zijn ze niet meer in orde, maar ze zijn er nog en lijden geen pijn!
Groetjes, Judith |
|
|
  |
 |
WizardRA
5e jaars

Verdiend:
67 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 15, 2006 20:20 |
 |
Dit vind ik erg moeilijk om te kiezen. Harry heeft qua familie helemaal niets meer (de Duffelingen kun je geen echte familie noemen, alhoewel ze dat wel zijn.) Marcel heeft nog wel zijn ouders, maar aangezien die hem niet meer herkennen in feite op zijn grootmoeder na ook niets meer. Ik kan niet kiezen Ik vind het voor allebei erg triest. |
|
|
  |
 |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 17, 2006 0:31 |
 |
Ik denk dat ik voor krankzinnig zijn kies. Het inderdaad zo dat als je geestelijk niet 100% bent, dat het zelf niet weet en er geen last van hebt. Zoalng j egelukkig bent lijkt alles me wel in orde. Maar stel nu dat je krankzinnig zijn en er eom veel last van hebben, niet gelukkig zijn en dat ook nooit kunnen heeft he leven denk ik ook geen zin en zou ik denk ik voor de dood kiezen.
groetjes |
_________________ Check it out, please! |
|
  |
 |
mira
7e jaars

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 17, 2006 12:47 |
 |
Krankzinnig vind ik erger. Harry kan tenminste denken dat zijn ouders altijd gezond waren enzo(geestelijk), maar Marcel weet niet beter dan dat zijn ouders geestelijk geheel in de war zijn. Ik denk dus dat Marcels situatie erger is. Het heeft ook niet veel nut om tegen ze ouders te praten toch? |
_________________ The legend begins... |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 17, 2006 15:28 |
 |
mira schreef: | Krankzinnig vind ik erger. Harry kan tenminste denken dat zijn ouders altijd gezond waren enzo(geestelijk), maar Marcel weet niet beter dan dat zijn ouders geestelijk geheel in de war zijn. Ik denk dus dat Marcels situatie erger is. Het heeft ook niet veel nut om tegen ze ouders te praten toch? |
Maar voor Marcel heeft het meer nut om tegen zijn ouders te praten dan voor Harry.
Marcel kan er nog tegen praten. En ergens onbewust vangen zijn ouders dat wel op.
Bovendien zijn de ouders er nog. Marcel kan ze gaan bezoeken. Ze zien. En zijn ouders zien momenteel ook niet af. Ze zijn zich enkel niet bewust van de situatie.
Terwijl Harry naar een graf moet lopen. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
LittlexPrincess
Dreuzel

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 18, 2006 13:22 |
 |
Als ik voor mezelf zou antwoorden zou ik toch zeggen dat ik liever dood ben als geestelijk ernstig gestoord,zoals de ouders van Marcel.
Ik zou niet weten wat ik met me eigen zou aanmoeten, als ik de rest van mijn leven alleen nog maar in bed kan liggen en naar het plafond staren.
Doe mij dan maar de dood.[/b] |
_________________ "Do you remember me telling you we are practicing nonverbal spells, Potter?"
"Yes," said Harry stiffly.
"Yes, sir."
"There's no need to call me 'sir,' Professor."
Harry Potter en de halfbloed prins<3 |
|
  |
 |
Suuskipje
Dreuzel

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 18, 2006 13:49 |
 |
krankzinnig is toch erger denk ik. Marcel kan wel met ze praten maar een echte ouderrol vervullen ze niet en verder moet het veel pijn doen om ze zo te zien denk ik.. |
_________________ Harry, can we panic now? |
|
  |
 |
*kira*
2e jaars

Verdiend:
292 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 18, 2006 14:52 |
 |
Ik denk dat het ergste is al je ouders krankzinnig zijn.Ze hebben pijn geleden terwijl de ouders van Harry niet(denk ik)
En ik zou het erg vinden als je niet eens met je ouder kunt praten ook al leven ze .
Als je ouders dood zijn is dat heel erg omdat (in het geval van Harry)je je ouders nooit gezien hebt (niet meer herinnert) maar je zal ze anders missen dan als iemand die zijn ouders wel ziet wand je weet dat ze pijn geleden hebben en dat ze eigelijk een afschuwlijk leven hebben in tegen stelling tot de ouders van Harry die in de hemel of waar dan ook zijn . |
_________________ Gryffindor rocks!!<3'
Gryffindor that's how I am.
Huffelpuf that's wat I want to be.
Ravenklauw They are my biggest fan
But Slytherin
you are the best friend of me |
|
  |
 |
|