Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Eeuwige roem Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2006 17:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb deze morgen nogmaals naar GoF gekeken, en toen kwamen er enkele vragen bij mij op. Ik vond het wat raar om voor elke vraag een apart topic te maken, dus plaats ik ze hier.

1. Als Perkamentus de leerlingen verteld over het Toverschool toernooi, herhaalt hij enkele malen de woorden 'eeuwige roem' of 'eternal glorie'. Wat betekend dat die persoon die het toernooi wint geschiedenis schrijft. Maar nu vind ik het wel vreemd dat men het [in de boeken] nooit heeft over die personen die vroeger gewonnen hebben. En als ze dan toch geschiedenis schrijven. Zijn er dan geen boeken over hen gemaakt? Anders kon Harry daar tips uit gehaald hebben. Als ze dan toch zo bekend zijn, waarom spreekt niemand er dan in godsnaam over???

2. Tijdens de laatste opdracht komt de familie van de kampioenen kijken hoe hun zoon/dochter het doet. Maar waarom komt die familie dan niet kijken tijdens de eerste en tweede opdracht. Want die opdrachten zijn toch even gevaarlijk als het doolhof.

3. Bauxbatons en Klammfels hadden elk een groep jongeren mee die mogelijk geselecteerd zouden kunnen zijn voor het toernooi. Waarom kwam Fleur's zusje dan mee? Zij kon toch niet deelnemen aan het toernooi. En als ze mee was als gezelschap voor Fleur, waarom hadden de anderen dan geen broer of zusje mee???

Graag lees ik enkele reacties...

Laatst aangepast door Lupos-freak op Do Dec 21, 2006 11:02; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
sartoootje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

sartoootje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2006 17:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op de derde vraag: Waarom het zusje van Fleur wel mocht komen? heb ik wel een antwoord.

In de tweede opdracht moeten de kampioenen diegenen redden waarvan ze het meest houden. In Fleurs geval was dat haar zusje. De andere kampioenen hielden het meest van personen die op Zweinstein zaten: Hermelien, Ron en Cho.
Volgens mij was het zusje van Fleur alleen op school tijdens de tweede opdracht, en bij de derde om te kijken hoe haar zus het deed.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2006 18:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ok ik geef je de antwoorden op de vragen:

Vraag 1: Ik denk dat je met "eeuwige roem" eerder moet denken dan bij ons zeg maar de "sporters"... Als die een olympische plak winnen ofzo.. Zullk soort roem... Er hoeven dan niet perse boeken daarover te gaan..

Vraag 2: De laatste opdracht is niet het gevaarlijkst maar is ook de laatste opdracht... Je ouders moeten er natuurlijk wel bij zijn als je wint... Want die opdracht kwam te voren wie er nou zou winnen... Dat is boeiender om als ouder erbij te zijn dan bij de eerste 2 opdrachten...

Vraag 3: Was het zusje de hele tijd mee dan? Ik heb daar nooit iets van gemerkt... Ik dacht dat Gabrielle alleen in het boek kwam bij de 2e opdracht en dat ze toen gebleven is ofzo... (Sorry maar het is een hele tijd geleden dat ikde GoF gelezen heb..)

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2006 18:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Vraag 1: Ik denk dat je met "eeuwige roem" eerder moet denken dan bij ons zeg maar de "sporters"... Als die een olympische plak winnen ofzo.. Zullk soort roem... Er hoeven dan niet perse boeken daarover te gaan..

Maar over sporters van vroeger word toch nog soms eens gesproken. Zelfs als ze al gestorven zijn. Waarom horen we dan niet over hen die vroeger het toernooi gewonnen hebben?

Witch_Eva schreef:
Vraag 2: De laatste opdracht is niet het gevaarlijkst maar is ook de laatste opdracht... Je ouders moeten er natuurlijk wel bij zijn als je wint... Want die opdracht kwam te voren wie er nou zou winnen... Dat is boeiender om als ouder erbij te zijn dan bij de eerste 2 opdrachten...

Ja, het is inderdaad boeiender. Maar de eerste twee opdrachten waren niet echt gewoontjes. Je kind zit een draak te ontwijken en je bent daar dan niet bij, dat vind ik toch wel erg.

Witch_Eva schreef:
Vraag 3: Was het zusje de hele tijd mee dan?

Ik denk het wel, hoewel ik het nu ook niet honderd procent zeker ben...

Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 10:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vraag 1: Er is heus wel wat bekend over de vorige kampioenen.
Omdat het niet in de boeken wordt gezegd wil het heus niet zeggen dat er niets bekend over is.
Hermelien wist toch iets van een professor die gewond werd tijdens een duel tussen een kampioen en een basilisk.
Of zoiets. Ze zal het wel uit een boek gehaald hebben dat over het toverschooltoernooi gaat.

Vraag 2: Ik denk niet dat elke ouder het zou aankunnen om zijn kind met een draak zien te strijden.
(Mevrouw Wemle zou het gewoon besterven).
Maar toch waarom enkel de laatste opdracht?
Die is zowieso al iets specialer omdat dan het toernooi erop zit. En met ouders erbij maakt het nog specialer. Bovendien denk ik dat de kampioennen nog meer hun best willen doen als ze weten dat hun ouders er zijn om voor hen te supporteren.

Vraag3: Ik denk ook niet dat Fleurs zusje er al van in het begin bij was.

Ravenklauw!
Sofie
Oude Forumnaam: Fietje Music Addict
Music Addict

Verdiend: 123 Sikkels

Sofie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2006 10:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

sartoootje schreef:
Op de derde vraag: Waarom het zusje van Fleur wel mocht komen? heb ik wel een antwoord.

In de tweede opdracht moeten de kampioenen diegenen redden waarvan ze het meest houden. In Fleurs geval was dat haar zusje. De andere kampioenen hielden het meest van personen die op Zweinstein zaten: Hermelien, Ron en Cho.
Volgens mij was het zusje van Fleur alleen op school tijdens de tweede opdracht, en bij de derde om te kijken hoe haar zus het deed.

Dit lijkt me heel aannemenlijk en logisch eigenlijk. Fleur had op Hogwarts niets waar ze het meest van hield dus moest zusjelief mee. Volgens mij klopt het zo wel.

Over vraag één ben ik het wel eens met SMD en Eva. Ik denk trouwens niet dat het heel belangrijk is ofzo - nouja, voor jou misschien wel maar ik bedoel in de toekomstige boeken. Maar er was toch vroeger om de zoveel jaar toverschool toernooi? Dus zo hééééééél belangrijk was het misschien ook niet. En eeuwige roem, dat lijkt me dan ook vooral als ze nog op school zitten enz, van schoolgenoten.

Vraag 2.. De beslissende opdracht he =)
Ben het dus eens met Eva.

ik vond jullie geweldig! <3
    &hearts;
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 10:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. Als Perkamentus de leerlingen verteld over het Toverschool toernooi, herhaalt hij enkele malen de woorden 'eeuwige roem' of 'eternal glorie'. Wat betekend dat die persoon die het toernooi wint geschiedenis schrijft. Maar nu vind ik het wel vreemd dat men het [in de boeken] nooit heeft over die personen die vroeger gewonnen hebben. En als ze dan toch geschiedenis schrijven. Zijn er dan geen boeken over hen gemaakt? Anders kon Harry daar tips uit gehaald hebben. Als ze dan toch zo bekend zijn, waarom spreekt niemand er dan in godsnaam over???

In het boek zit al zo enorm veel informatie verwerkt dat dit er écht wel te veel aan zou worden en het saai zou maken. Ik denk dus da JKR haar redenen wel had. Of anders komt eht later misschien nog terug, maar daar twijfel ik aan. Ik dnek gewoon dat het niet echt intressant is.

2. Tijdens de laatste opdracht komt de familie van de kampioenen kijken hoe hun zoon/dochter het doet. Maar waarom komt die familie dan niet kijken tijdens de eerste en tweede opdracht. Want die opdrachten zijn toch even gevaarlijk als het doolhof.

Ze komen gewoon kijken omdat het dan de beslissende opdracht is.

3. Bauxbatons en Klammfels hadden elk een groep jongeren mee die mogelijk geselecteerd zouden kunnen zijn voor het toernooi. Waarom kwam Fleur's zusje dan mee? Zij kon toch niet deelnemen aan het toernooi. En als ze mee was als gezelschap voor Fleur, waarom hadden de anderen dan geen broer of zusje mee???

Ik denk dat Fleur haar zusje mee had omdat ze haar ofwel niet kon missen Razz , maar ik weet niet 100% zeker of het in het boek ook zo is, maar in de film 'treedt' ze wel wat op, en het is ook gewoon om Gabrielle al wat te leren kenne, Fleur dus beter te leren kennen, ze gaat tenslotte trouwen met Bill;

groetjes
x

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 489 Sikkels

Smoky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 21:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:

Vraag 3: Was het zusje de hele tijd mee dan? Ik heb daar nooit iets van gemerkt... Ik dacht dat Gabrielle alleen in het boek kwam bij de 2e opdracht en dat ze toen gebleven is ofzo... (Sorry maar het is een hele tijd geleden dat ikde GoF gelezen heb..)

In ieder geval is Gabrielle er in de film al wel helemaal in het begin omdat je haar ziet als de Beuxbattons studenten hun entree maken. (ze is het meisje in andere kleren; een wit met oranje turnpakje).

En het kan dus niet echt zijn dat Gabrielle mee was voor de 2e opdracht want op Beuxbattons wisten ze toch niet zeker dat Fleur de kampioen voor Beuxbattons zou worden?

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 22:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Smoky schreef:
Witch_Eva schreef:

In ieder geval is Gabrielle er in de film al wel helemaal in het begin omdat je haar ziet als de Beuxbattons studenten hun entree maken. (ze is het meisje in andere kleren; een wit met oranje turnpakje).

En het kan dus niet echt zijn dat Gabrielle mee was voor de 2e opdracht want op Beuxbattons wisten ze toch niet zeker dat Fleur de kampioen voor Beuxbattons zou worden?

Maar volgens mij was ze gewoon meegekomen om de entrée te verfraaien. Ze deed toch een radslag of zo? Ik denk dus dat het gewoon daarom was.

groetjes
x

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 11:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bee schreef:
Vraag 2: Ik denk niet dat elke ouder het zou aankunnen om zijn kind met een draak zien te strijden.
(Mevrouw Wemle zou het gewoon besterven).
Maar toch waarom enkel de laatste opdracht?
Die is zowieso al iets specialer omdat dan het toernooi erop zit. En met ouders erbij maakt het nog specialer. Bovendien denk ik dat de kampioennen nog meer hun best willen doen als ze weten dat hun ouders er zijn om voor hen te supporteren.

Oh, ja, mevrouw Wemel besterft het inderdaad als ze Harry met een draak ziet vechten, maar niet als hij plotseling dood zou blijken te zijn van één of andere sfinx die zin had om hem een kopje kleiner te maken of wat? Dat is toch allemaal even gevaarlijk...

Stel dat Harry's ouders nog geleefde hadden, dan schrijft Harry diezelfde avond nog een brief naar huis met "Mama, ik heb zonet even een draak te slim afgeweest. En nu ga ik proberen te ontsnappen aan enkele meerminnen die me een kopje kleiner willen maken als ik Hermelien aanraak. Dat kan toch. Ik vind dat de ouders er al langer zouden moeten bij zijn, hoor...

Ik denk dat de kampioenen hoe dan ook hun best willen doen, want als ze hun best niet doen, word het hun dood...
Als Harry niet de tip van Dolleman had gekregen om zijn bezem te gebruiken tijdens de eerste opdracht, dan was hij gegarandeert gestorven...

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

jurrian is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 15:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

niemand spreekt erover omdat het sinds een lange tijd niet meer gehouden is en de namen zijn vergeten wie gewonnen heeft, dat zou kunnen. of er is geen plaats meer voor overbodige informatie in het boek,
of de andere scholen wonnen steeds de Toverchool toernooi en dus een pijnlijk onderwerp, ook als is Zweinstein de beste toverschool.

Waarom de familie komt kijken is simpel:
zo kunnen de families niet toch stiekem tussen door meehelpen of ziet een draak er gevaarlijker uit dan een doolhof dus zullen ze wel emotionele taferelen willen vermijden of is de reis en overnachten misschien wel te duur om steeds te komen kijken.

WizardRA
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 67 Sikkels

WizardRA is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 16:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zal proberen antwoorden te geven:

Ehm, ik denk dat er wel boeken over zijn, alleen staan die misschien niet in de bibliotheek van Zweinstein. Misschien gaat JKR nog wel een boek schrijven over alle winnars van de Toverschool Toernooien.

Euhm.... Misschien omdat ze niet waren uitgenodigt of omdat ze geen tijd hadden door hun werk, maar dan zou je denken dat ze wel een dagje vrij zouden nemen... Ik weet het niet.

3. Beauxbatons en Klammfels hadden elk een groep jongeren mee die mogelijk geselecteerd zouden kunnen zijn voor het toernooi. Waarom kwam Fleur's zusje dan mee? Zij kon toch niet deelnemen aan het toernooi. En als ze mee was als gezelschap voor Fleur, waarom hadden de anderen dan geen broer of zusje mee???

Je bedoeld zeker in de film? Ik denk dat dat een fout is, omdat Fleur gekozen zou worden en anders had Gabrielle een te kleine rol ofzo? Normaal zouden ze dat natuurlijk niet weten van te voren, maar volgens Mike Newell blijkbaar wel. Confused Confused

Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 11:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zal even proberen te antwoorden..

1: Goeie vraag.. misschien omdat het zo lang geleden is dat er een Toverschool Toernooi is gehouden, dat ze die toch niet meer herinneren? Maar dan is het geen eeuwige roem...

2: Nou, dat lijkt me nogal logisch. Het is de laatste opdracht en dan kom je te weten wie de winnaar is he!

3: Ik denk dat dat een filmfoutje is.. Het is inderdaad raar dat uitgerekend Fleurs zusje meekomt en zij is een der Kampioenen... Dat viel mij ook al op, maar in het boek is het wel goed.

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 11:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

WizardRA schreef:
Lupos-freak schreef:

Euhm.... Misschien omdat ze niet waren uitgenodigt of omdat ze geen tijd hadden door hun werk, maar dan zou je denken dat ze wel een dagje vrij zouden nemen... Ik weet het niet.

Dus de ouders zijn niet uitgenodigd als hun kind een beetje met draken moet vechten. Dan mogen de ouders niet komen kijken hoe hun kinderen het ervan af brengen, maar moeten ze angstig thuis zitten wachten tot hun zoon/dochter schrijft dat ze zonet een draak overwonnen heeft en dat hij/zij blij is -> klinkt toch absurd...

En je kunt maar moeilijk zeggen dat de ouders geen tijd hebben om te zien hoe hun kinderen hun leven riskeren, hé...

Choco schreef:
2: Nou, dat lijkt me nogal logisch. Het is de laatste opdracht en dan kom je te weten wie de winnaar is he!

Ja, je komt te weten wie de winnaar is, maar de andere proeven zijn levensgevaarlijk. Ze konden omgekomen zijn. Tijdens het gevecht met de draak kon die Harry verpulvert hebben tot as, en veel tijd om in te grijpen zou er niet geweest zijn. Of in het meer, kon Harry verdronken zijn, toen die monstertjes afkwamen. Ze konden dood geweest zijn... en dan komen de ouders niet kijken???

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 04, 2007 16:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Choco schreef:

Ja, je komt te weten wie de winnaar is, maar de andere proeven zijn levensgevaarlijk. Ze konden omgekomen zijn. Tijdens het gevecht met de draak kon die Harry verpulvert hebben tot as, en veel tijd om in te grijpen zou er niet geweest zijn. Of in het meer, kon Harry verdronken zijn, toen die monstertjes afkwamen. Ze konden dood geweest zijn... en dan komen de ouders niet kijken???

Hm oke zo had ik het nog niet bekeken Wink
Ik denk niet dat ze echt zomaar dood zouden gaan. Perkamentus zou ingrijpen enzo (denk ik, hoe weet ik niet) Ze zeiden toch ook aan het begin dat ze de regels hadden veranderd en dat het veel minder gevaarlijk zou zijn?

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp