Auteur |
Bericht |
HARRY/RON/HERMELIEN
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 26, 2006 16:25 |
 |
Ik heb eigenlijk geen flauw idee waarom sneep de onbreekbare vloek aflegde...
Misschien is dat een bepaalde regel onder de dooddoeners, ik weet het ook niet. |
_________________ Ron: Is het spreukeloos of spreukenloos? |
|
  |
 |
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Di Dec 05, 2006 19:04 |
 |
Wat was er gebeurd als Snape niet de onbreekbare eed had afgelegd? Zoals je ziet in het boek wordt Snape niet vertrouwd door de meeste andere DE's en dit zou zijn positie als spion ernstig in gevaar hebben kunnen brengen. Bovendien was deze eed een manier om Draco te beschermen en in de gaten te kunnen houden. Ik dnek dat dit de redenen zijn geweest en dat Snape nog aan de goede kant staat, maar tja, wie ben ik?
Perkamentus was in ieder geval dood geweest, ik ben niet zo naief dat ik denk dat perkamentus levend uit die toren was gekomen, omringd door een flinke club DE's. |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Di Dec 05, 2006 21:45 |
 |
@ hermelien22, je hoeft niet te schreeuwen hoor .
Snape heeft het onder mijn ogen voornaamste voor Draco en Narcissa gedaan. Ik bedoel wat zal jij hebben gedaan als je in Snape's plaatst zat? Ik zal het zelfde gedaan hebben. Hij heeft daar door wel Narcissa gerust gesteld en Draco beschermd. Zo kan je zien dat Snape geen hardt van Steen heeft En waarom Perkamentus heb een tweede kans gaf? Ik denk dat hij door Snape veel informatie kon krijgen, over verschillende dooddoeners en noem maar op. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Halfbloed prins
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 07, 2006 23:45 |
 |
Simpel gezegd: dat hoorde bij het plan.
Die onbreekbare eed was dan niet slim, maar zo won hij wel het vertrouwen van Narcissa en Bellatrix.
Zo is hij in staat te blijven spioneren zodat Harry uiteindelijk Voldemort kan vermoorden. |
_________________ Aresto Momentum! |
|
  |
 |
HERMELIEN22
1e jaars

Verdiend:
83 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 14, 2006 18:55 |
 |
Halfbloed prins schreef: | Simpel gezegd: dat hoorde bij het plan.
Die onbreekbare eed was dan niet slim, maar zo won hij wel het vertrouwen van Narcissa en Bellatrix.
Zo is hij in staat te blijven spioneren zodat Harry uiteindelijk Voldemort kan vermoorden. |
ben ik mee eens hij won zo wel het vertrouwen van narcissa en bellatrix
ook al loog hij natuurlijk
maar wat ik bedoel te zeggen is hij heeft wel een eed aan narcissa gedaan maar intussen toen hij op zweinstein was ook een eed gedaan voor perkamentus
lees boek 4 de vuurbeker maar eens daarin staat
dat perkamentus aan sneep zei je weet wat ik je wilden vragen
als je er klaar voor bent als je bereid bent sneep zei hier op dat ben ik
dus hij had perkamentus eerder een belofte gedaan dan narcissa |
Laatst aangepast door HERMELIEN22 op Za Jun 02, 2007 18:23; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 20, 2006 0:51 |
 |
Ik denk dat het inderdaad gewoon bij het plan hoort. Het is allemaal zodanig afgesproken en geregeld dat alles zijn redenen wel heeft. Ik denk ook dat Sneep het deed omdat hij gewoon wist dat Draco dit niet zou kunn, maar wat me eigenlijkmer intresseert is, wat er nu met draco gaat gebeuren.
x |
_________________ Check it out, please! |
|
  |
 |
Sammiejjj
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 27, 2006 17:06 |
 |
Ik geloof niet in de Sneep is goed theorie.. Waarom..? Nou, in het boek staat dat je de onvergefelijke vloeken alleen kan uitspreken als je het echt meent! En je diegene wil zien lijden (Qoute van Bella ) Sneep deed de Avada Kedavra vloek, en Perkamentus ging dood. Dat betekend dus dat Sneep het echt gemeent moet hebben.
Of zie ik nou spoken  |
|
|
  |
 |
koning-mini
Dreuzel

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 30, 2006 17:39 |
 |
Sammiejjj schreef: | Ik geloof niet in de Sneep is goed theorie.. Waarom..? Nou, in het boek staat dat je de onvergefelijke vloeken alleen kan uitspreken als je het echt meent! En je diegene wil zien lijden (Qoute van Bella ) Sneep deed de Avada Kedavra vloek, en Perkamentus ging dood. Dat betekend dus dat Sneep het echt gemeent moet hebben.
Of zie ik nou spoken  |
ik heb dit nergens gelezen en vind het ook een beetje raar maarja maarja ik denk niet dat sneep slecht is |
_________________ het beste is niet genoeg |
|
  |
 |
No
6e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 30, 2006 19:47 |
 |
Sammiejjj schreef: | Ik geloof niet in de Sneep is goed theorie.. Waarom..? Nou, in het boek staat dat je de onvergefelijke vloeken alleen kan uitspreken als je het echt meent! En je diegene wil zien lijden (Qoute van Bella ) Sneep deed de Avada Kedavra vloek, en Perkamentus ging dood. Dat betekend dus dat Sneep het echt gemeent moet hebben.
Of zie ik nou spoken  |
Ja Hij moest echt nemen he. Maar je ziet zelf dat perkie niet meer in de staat is om Harry te helpen. hij was toen al ernstig verzwakt. En Sneep moest hem vermoorden omdat het moest van Perkie |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 11:12 |
 |
Ik beantwoord even je vraagjes. Ik denk dat dit de antwoorden zijn;
Waarom heeft sneep een unbreakable vow gemaakt, terwijl hij zelf erkende dat perkamentus een machtig tovenaar was?
Het is duidelijk te merken dat Sneep wel een boon heeft voor Narcissa, ook al ziet ze dat zelf niet in, volgens mij. En als Narcissa zo zielig zit te huilen, omdat ze er zeker van is dat Draco het niet zal overleven, schiet Sneep zowel de-persoon-waar-hij-een-boon-voor-heeft te hulp als ook zijn favoriete leerling.
Waarom waagde hij zijn leven voor iets dat eigelijk helemaal niet had gehoeven?
Zijn leven wagen?
Het enige dat hem kon overkomen is dat hij naar Azkaban werd gebracht, waar de beveiliging voor het ogenblik minimaal is. De Orde-leden zullen niet gouw een Onvergeefelijke vloek uitspreken. En als ze dat wel doen, zal dat wel niet vlug de vloek des doods zijn.
Hij wou enkele Narcissa gerust stellen en Draco helpen...
Waarom is sneep perkamentus te hulp geschoten nadat hij zijn hand had verwond? als hij dat niet had gedaan was het toch in sneeps voordeel?
Toen moest Sneep nog altijd "Schoothondje van Perkamentus" spelen. En dat deed hij blijkbaar zeer goed. Net als Alan Rickman blijkt Severus Sneep een heel goede acteur te zijn. Zijn periode van Schoothondje zou afgelopen zijn als Draco erin geslaagd was om de dooddoeners het kasteel binnen te krijgen. En dan mocht Sneep zijn rol laten vallen, niet vroeger... Dat blijkt uit HBP. Volgens mij hebben Voldemort en Sneep het zo afgesproken...
Waarom heeft hij het hele jaar niks gedaan en heeft hij draco alle ruimte gegeven om een manier te vinden perkamentus te vermoorden, en deed hij het het op het laatste moment toch zelf? hij wist toch dat het draco's opdracht was?
Zie de vraag hierboven.
Hij mocht zichzelf niet té verdacht maken. Hij moest nog even Schoothondje spelen... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
jurrian
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 12:26 |
 |
misschien moet dit forum inderdaad worden gesloten.
Sneeps karakter moet niet worden uitgelegt. Ik zou zeggen lees boek 6 en daarvan de eerste paar hoofdstukken misschien dat je dan nog steeds geloofd dat Sneep overloopt naar de slechte kant |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 12:52 |
 |
door de onbreekbare eed af te leggen had hij meer zekerheid bij de DE. Bella verdacht hem niet meer zo van overloper. Plus Narcissa is een goed vriendin van sneep, lucius een goede vriend, dus logisch dat sneep hem wil helpen
Ik denk dat sneep nog steeds goed is, en dat perkamentus het leven van draco belangrijker vond dan dat van hemzelf, en zo kwam die eed toch goed uit.
sneep mocht drco alleen helpen als het hem echt niet lukte. En dus moest sneep draco de ruimte geven om het zelf te proberen/doen. Pas op het laatste twijfelde Draco, en moest sneep het oplossen, omdat anders zowel hij als perkamentus, als draco dood zouden zijn. Dit was de beste oplossing.
perkamentus was al verzwakt en lag al op sterven, Sneep zou door de eed doodgegegaan zijn, en Draco zou vermoord worden door Voldemort (ik vergelijk draco altijd met regulus, beetje zelfede verhaal).
Door sneep perkamentus te laten vermoorden (ik ga ervan uit in opdr van Perkamentus) zou er maar 1 iemand sterven, en 2 in leven blijven. |
|
|
  |
 |
No
6e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 15:09 |
 |
@ Rhona
Dat is een hele mooie ondergebouwde theorie. Dat geldt ook hetzelfde voor Lupos-freak. Zo is het gegaan. Ik denk ook zelf persoonlijk dat Sneep toch goed is. |
|
|
  |
 |
Sammiejjj
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 19:53 |
 |
koning-mini schreef: | Sammiejjj schreef: | Ik geloof niet in de Sneep is goed theorie.. Waarom..? Nou, in het boek staat dat je de onvergefelijke vloeken alleen kan uitspreken als je het echt meent! En je diegene wil zien lijden (Qoute van Bella ) Sneep deed de Avada Kedavra vloek, en Perkamentus ging dood. Dat betekend dus dat Sneep het echt gemeent moet hebben.
Of zie ik nou spoken  |
ik heb dit nergens gelezen en vind het ook een beetje raar maarja maarja ik denk niet dat sneep slecht is |
Wat heb je niet gelezen? Dat je de vloeken alleen kan doen als je ze echt meent? Dan zou ik het boek nog maar eens lezen
Wat vind je raar?
Waarom vind je dat Sneep goed is?
Met zulke antwoorden kan ik niet zoveel  |
|
|
  |
 |
Sammiejjj
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 31, 2006 19:58 |
 |
jurrian schreef: | misschien moet dit forum inderdaad worden gesloten.
Sneeps karakter moet niet worden uitgelegt. Ik zou zeggen lees boek 6 en daarvan de eerste paar hoofdstukken misschien dat je dan nog steeds geloofd dat Sneep overloopt naar de slechte kant |
Ik heb die stukken echt al 100 keer gelezen.. En het stuk dat hij Perkamentus vermoord. En alle andere stukken waarin Sneep voorkwam. En ik kom er niet uit Ik vind het geweldig hoe JK dit personage neerzet.
Ik lees alle theorieen. Kijk zelf hoe of wat. En nogsteeds ben ik er niet uit! Al is de "Sneep is slecht" nogsteeds logischer voor mij.
Maar waarom een slotje? Voor dit soort theorieen is een forum toch bedoelt? |
|
|
  |
 |
|