Auteur |
Bericht |
cha0xz
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 16, 2006 15:10 |
 |
Harry is inderdaad rats voorbij hem gelopen en er niet opgelet.
Maar Perkamentus wist ook dat hij er al geweest was.
En hij wist ook wat Ron in de spiegel zag.
Harry vroeg Hoe weet u dat?
ik heb geen mantel nodig om onzichtbaar te zijn. Zei Perkamentus. |
|
|
  |
 |
jurrian
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 13, 2007 12:29 |
 |
nee waarschijnlijk bedoelde Albus dat je kunt wegkwijnen achter de spiegel van Negereb en ontzichbaar (figuurlijk) kunt worden. Door te kijken naar de spiegel en niet deel te nemen aan het ''leven'' |
|
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 16, 2007 17:07 |
 |
Ik zat er gisteren ook aan te denken toen ik bij het stuk was van de spiegel van Erised (Neregeb), maar ik denk niet dat het nog echt belangrijk gaat worden. Dumbledore is nu dood, wat bevestigd is door Rowling, en kan het dus nu niet meer gebruiken. We krijgen hooguit te weten wat Dumbledore wist uit te vinden wanneer hij onzichtbaar was (bijvoorbeeld via de hersenpan), al lijkt me dat ook onwaarschijnlijk, want Dumbledore heeft Harry alles laten zien over horcruxes wat erover wist. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
DutchHermione
2e jaars

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 27, 2007 14:03 |
 |
Door een uitspraak van JKR denk ik juist wel dat het belangrijk is..
James heeft zijn onzichtbaarheidsmantel bij Perkamentus in bewaring gegeven. (Waarom???) Maar: Perkamentus zegt zelf dat HIJ hem neit nodig heeft om onzichtbaar te worden...
JKR heeft gezegd dat de (nog onbekende) reden dat de mantel bij Perkamentus in bewaring was gegeven van belang is, en dus denk ik dat we ook nog te weten komen hoe het kan dat Perkamentus hem niet nodig heeft...
Ikzelf denk ook aan een nog onbekende bezwering ofzo.. hoewel ik het idee van de gedachten wel erg mooi vind. |
_________________ Duty? No... I would have you smile again, not grieve for those whose time has come
I do not believe this darkness will endure. |
|
  |
 |
Tom-20
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In mijn favoriete fauteuil in de Ravenklauw leerlingenkamer
|
Geplaatst:
Ma Feb 12, 2007 9:27 |
 |
Er zijn denk ik in ieder geval 2 mogelijkheden:
Hij gebruikte een camoeflagespreuk
Hij kan zich gewoon onzichtbaar maken
zonder hulp van zijn staf |
|
|
  |
 |
astroman
3e jaars

Verdiend:
22 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 16, 2007 23:16 |
 |
ik denk niet dat we het nog te weten komen in boek 7.
miss was het wel een onbekende bezwering ofzow.
of tog gewoon simpelweg de camoeflage spreuk. |
_________________ Rock is the best music ever!
"Love All, Serve All" |
|
  |
 |
Squeaking Dobby
4e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 17, 2007 10:53 |
 |
Was het niet zo dat Harry zo zijn aandacht bij die spiegel had dat hij helemaal niet om zich heen keek, in die kamer? Maar ik denk wel dat Perkie onzichtbaar kan worden, maar waarom zal dat nou zo'n grote rol spelen? Dat vat ik niet helemaal... of wordt er bedoelt dat hij dan wel onzichtbaar kon worden zodat Draco hem niet zag, op de avond van zijn dood...
|
|
  |
 |
Robin-0
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 18, 2007 14:44 |
 |
Perkamentus is een uitzonderlijk goede tovenaar., Hij weet vast wel 1 of andere spreuk om zichzelf onzichtbaar te maken.. Kamouflage spreuk is ook goed bedacht. |
_________________ Proud to be Raveclaw!!^ |
|
  |
 |
regulus arcturus zwarts
Dreuzel

Verdiend:
63 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 18, 2007 19:54 |
 |
Is het niet zo dat je bij een kameoflage spreuk niet onzichtbaar bent? je krijgt alleen de kleuren van de 8ergrond maar omdat de afstand tussen jou en de 8ergrond achter je verschillend is, kan je toch een vorm zien (van een lichaam).
Ik denk ook niet dat perkamentus zich in een bacterie of rat kan veranderen. dat pas sowieso niet bij perkamentus en ik heb het idee dat als je magisch krachtiger bent ook een groter beest wordt.
sirius wordt een hond, james een hert dat zijn allebei grote dieren. maar wormstaart wordt een rat een klein dier en rita pulpers een tor. (zij lijkt me ook magisch niet erg sterk). |
_________________ 'Helaas ben ik absoluut niet van plan me zonder verzet over te geven, Cornelis. Ik heb helemaal geen zin om naar azkaban te worden gestuurd. Ik zou natuurlijk kunnen ontsnappen - maar wat een tijdverspilling, en eerlijk gezegd weet ik wel iets leukers. |
|
  |
 |
|