Auteur |
Bericht |
San Riddle
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 21, 2006 22:59 |
 |
@ FB428: Ik snap je obsessedheid ^_^
Ik denk dat sommige Dreuzels inderdaad gewoon de toekomst kunnen voorspellen, want ik zie nou ook niet echt in waarom je daar een Tovenaar voor moet zijn. Er zullen wss ook mar heel weining mensen zijn die je écht geloven, maar het móet gewoon kunnen.
En wat Toverdranken betreft; Denk aan oude kruidenvrouwtjes, die waren toch ook Dreuzels? [a] |
 |
FireBolt428
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)
|
Geplaatst:
Ma Aug 21, 2006 23:16 |
 |
Ja, maar dat is niet hetzelfde he, wat die kruidenvrouwtjes maken is ook gewoon van kruiden, maar dit zie ik petunia nog niet doen , ik bedoel echt toverdranken, zoals ze bij sneep leerden, maar daar gaat het nu niet om...
Maar eigenlijk is petunia ook geen echt voorspellerstype zoals zwamdrift he, nu ik er over denk en we hebben geen enkele hint gevonden wat er op kan wijzen, we weten gewoon dat er iets met haar scheelt, maar wat?????? Ik dacht dat het enige wat het zou kunnen zijn dat zou zijn, daarom vroeg ik ook of dreuzels het zouden kunnen...
Eigenlijk zouden we dit topic moeten veranderen in: "Wat is het met Petunia?" ofzoiets, of bestaat dat al? |
_________________ ... |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 21, 2006 23:31 |
 |
FireBolt428 schreef: | Ja, maar dat is niet hetzelfde he, wat die kruidenvrouwtjes maken is ook gewoon van kruiden, maar dit zie ik petunia nog niet doen , ik bedoel echt toverdranken, zoals ze bij sneep leerden, maar daar gaat het nu niet om...
Maar eigenlijk is petunia ook geen echt voorspellerstype zoals zwamdrift he, nu ik er over denk en we hebben geen enkele hint gevonden wat er op kan wijzen, we weten gewoon dat er iets met haar scheelt, maar wat?????? Ik dacht dat het enige wat het zou kunnen zijn dat zou zijn, daarom vroeg ik ook of dreuzels het zouden kunnen...
Eigenlijk zouden we dit topic moeten veranderen in: "Wat is het met Petunia?" ofzoiets, of bestaat dat al? |
In de toekomst kijken is een speciale gave. Dat moet je in je hebben. Die kruidenvrouwtjes zijn iets helemaal anders. Iedereen kan kruidenvrouwtje zijn, behalve als je een man bent Je moet gewoon weten hoe je de drank moet maken. Ik persoonlijk ken twee zo'n kruidenvrouwtjes. Twee echte heel toffe madamen. En zij maken heel goede genezende drankjes, waar gewoon kruiden in zitten. Dat is iets natuurlijks. In de toekomst kijken heeft de mens van nature niet in zich...
Petunia lijkt me eerder iemand die geen geloof zou hechten in de werking van dat soort drankjes. Maar er is inderdaad iets met haar. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 22, 2006 12:37 |
 |
Tops heeft toch ook geen toverstok nodig om Transformagiër te zijn.
En tch weten we dat je voor die gave wel een heks of Tovenaar moet zijn.
Harry en Voldemort gebruiken hun toverstok ook niet om met slangen te praten.
Enkel tovenaars hebben de gave tot sisselspraak.
Waarom moet het dan voor Zieneres anders zijn? |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 22, 2006 14:19 |
 |
Ja ik ben het met SMD eens.. Ik denk namelijk wel dat je een heks of tovenaar moet zijn wil je in de toekomst willen zien...
Ik denk dat wij "dreuzels" dat niet kunnen... Prof. Zwamdrift is ook geen zieneres daarom denk je dat het het heel makkelijk is om te doen... Maar volgens mij komt er heel wat bij kijken...
Je moet er een bepaalde "gave" voor hebben... Hetzelfde inderdaad zoals Tonks en Harry..
@Helen (bericht hieronder) en alweer ben ik het achteraf met jou eens.. En nee ik denk ook niet dat het een gewoonte word... Alhoewel het opeens wel een gewoonte gaat worden dat Lupos-Freak het met me eens is..  |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Laatst aangepast door Witch_Eva op Di Aug 22, 2006 17:33; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 22, 2006 16:52 |
 |
Wij "dreuzels" hebben wel een deel van die kracht hoor.
Ik zie ook wel dingen die nog gaan gebeuren. Ben ik dan ook een heks
Er zijn ook mensen die in trace gaan maar of dat echt is denk ik niet.
Ik ben het voor de 2e keer niet met je eens Eva. Dat moet geen gewoonte worden hoor. |
 |
Malfoi
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 22, 2006 16:55 |
 |
Ik denk dat je wel tovenaar moet zijn, want de generatie is ontstaan (denk ik) in toverfamilies dus is er een kleine kans dat een snul de gaven wel erft, maar dat dreuzels het zomaar krijgen denk ik niet. |
_________________ Wie een kuil graaft voor een ander, is in elk geval geen egoïst  |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 22, 2006 17:06 |
 |
Helen schreef: | Wij "dreuzels" hebben wel een deel van die kracht hoor.
Ik zie ook wel dingen die nog gaan gebeuren. Ben ik dan ook een heks
Er zijn ook mensen die in trace gaan maar of dat echt is denk ik niet. |
Dat is iets anders. Dat is iets dat meer met paranormale dingen te maken heeft. En dat is iets totaal anders dan wat er in de wereld van HP gebeurt. Maar hoe dat in elkaar zit dat weet ik niet. En dat weet volgens mij niemand. Ik persoonlijk ken ook iemand die in de toekomst kan kijken, maar da's totaal iets anders dan wat Zwamdrift heeft. Dus dreuzels kunnen geen ziener(es) zijn. En daarmee bedoel ik de soort ziener waarover je in de HP boeken kunt lezen... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Dragongirl Leenz
7e jaars

Verdiend:
213 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 22, 2006 17:22 |
 |
FireBolt428 schreef: |
Ik denk niet dat Petunia kan 'Zien', maar eerder dat ze heks was en dat ze dat gewoon niet wou, of dat ze juist geen heks was en jaloers was op Lilly.
maar even het onderwerp waar het om gaat, ik denk dat echte dreuzels niet kunnen 'Zien' maar snullen wel als één van zijn ouders wel kon zien tenminste. |
_________________ So it hurts to be alive, my friend...
In this masquerade where all one day must die
Don't youere unborn again...
Just for a minute,
Just for a minute more... |
|
  |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 22, 2006 21:52 |
 |
FireBolt428 schreef: | Is dit eigenlijk ooit ontkent geweest door JKR zelf?
Want zoniet, dan zou dit wel eens kunnen zijn wat er met tante petunia is, niet?
Ik bedoel maar, Snullen kunnen ook niet toveren, maar ze zien toch dementors he!
En waarzeggerij is toch geen echte vorm van magie, dus,...of ben ik verkeerd? |
Volgens mij zien snullen dementors niet en deed mevr. Vaals net alsof, ze zei ook iets van "dementors hollen" ofzo,ik vond het iig niet geloofwaardig. |
_________________ I'll never forget...
*HPF forever* |
|
  |
 |
James Potter
Dreuzel

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 19, 2007 12:15 |
 |
FireBolt428 schreef: | Ik vraag me dit sinds kort af.
Want eigenlijk doet Zwamdrift toch nooit iets met spreuken en echte magie? Ze zit gewoon kaarten te lezen en theeblaadjes te lezen, in een glazen bol te kijken enzo, dat is iets waar je geen toverstok voor nodig hebt, toch?
Dus hier is mijn vraag: kan een dreuzel dan ook Zien zonder heks of tovenaar te zijn? |
'
Zoals sneep al in de eerste les zei lijken sommige delen van toverkunst niet op toveren omdat er geen hersenloze gezwaai met een toverstok in voorkomt dit is dus het geval bij waarzeggrij toverdranken een beetje kruidenkunde en voorspellend rekenen en de oude runen of zo iets.
dus als er geen hersneloze gezwaai met een toverstok in voorkomt wil het nog niet zeggen dat het geen tovernarij is |
_________________ Harry Potter FaN |
|
  |
 |
|