Auteur |
Bericht |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 29, 2007 18:41 |
 |
Hello,
Omdat er aardig wat topics waren die op hetzelfde neerkomen, maak ik even een Algemeen topic aan. Hierin kan je vertellen of je ooit wel eens een activiteit rond Harry Potter hebt georganiseerd of hetbt bijgewoond. Speelde ja al eens Zwerkbal in de turnles? Maakte je al een spreekbeurt over Harry Potter? Speelde je in een toneelstuk over HP mee? Vertel het dan gerust hier. |
|
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 30, 2007 18:36 |
 |
Vroeger hadden we op school een Harry Potterclubje die mijn zus en haar vriendin hadden opgericht. Dat heette de "SVP" (Strijders Van Potter). Daar kwam natuurlijk veel ruzie van en we hebben er een heel schooljaar mee beziggehouden. Omdenduur waren er op heel de school clubjes en daar kwam ruzie van. Dus ik raad het niemand aan dit te doen, want voor je het weet, heb je grote ruzie met iemand.
In dat clubje deden we allemaal actieviteiten rond HP natuurlijk. Zo had ik een spelletje "De daken van Zweinstein" uitgevonden. Op de kleuterspeelplaats waren er zo van die balken rond het speeltuintje. Ik zei dat je je moest inbeelden dat je op de daken van Zweinstein liep en vandaar de naam "Op de daken van Zweinstein". Mijn beste vriend had er toen nog zo'n liedje op uitgevonden . Dat was wel de moeite.
In het 6de leerjaar moesten we een boekbespreking houden over een boek. De juf wist al dat ik HP zou nemen en normaal moest het een boek zijn dat je nog nooit gelezen had. Ik kon haar toch overtuigen om mij dat boek te laten bespreken en aan die boekbespreking heb ik weken gewerkt. Ik had toen een HP-verjaardagskalender gemaakt voor wie op al mijn vragen juist kon beantwoorden. Uiteindelijk heeft mijn beste vriend gewonnen en ik kreeg een mooie 9.5 op 10 voor mijn spreekbeurd. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Choco
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 30, 2007 22:37 |
 |
Oh yeah.. ik heb ooit een Harry Potter "clubje" opgericht met mijn beste vriendin..
En een spreekbeurt over HP gehouden, was echt heel leuk.
Verder.. weet nik het niet. Ik ging me wel eens verkleden met een mantel en zo vroeger, voor de grap.. |
|
|
  |
 |
Sabine
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...
|
Geplaatst:
Wo Jan 31, 2007 13:32 |
 |
Vroeger was er op onze school altijd "Harry Potter week" alleen dat was al afgeschaft voordat ik op school kwam.. Mijn zus had het wel gehad, en het stelde niet zoveel voor. Bij scheikunde ging de leraar dan zogenaamde toverdrankjes maken, en bij tekenen moest je geloof ik een afdelingslogo maken, en zo. Maar dat heb ik dus nooit gehad, best jammer.
Op de basisschool hingen er op een gegeven moment van die grote afdelingslogo's in de school. Ik weet eigenlijk niet meer waarom, volgens mij rond halloween of een 1 of andere kinderboekenweek. Toen was mijn klas een beetje de zondebok van school gezien de leraren, we hadden een paar invallers weggepest of zo. En toen kwam het logo van Zwadderich naast onze deur te hangen. Veel kinderen reageerden daar nogal boos op, maar ik en ee paar anderen vonden Zwadderich wel cool, dus we vonden het wel leuk ^^
In groep 8 speelde ik ook met een paar anderen altijd "gesprekje". Dan koos je een HPpersonage uit, en dan gingen we spelen dat die elkaar gingen ontmoeten, en wat ze zouden zeggen en doen en zo. Wel leuk! ^^
Dat was het denk ik wel.. |
_________________ To love oneself is the beginning of a lifelong romance.
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars. |
|
  |
 |
Leonie
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 02, 2007 9:42 |
 |
Ik weet nog wel dat we op de basisschool altijd 'Harry Pottertje' speelde..
We speelden dan wat verhalen na uit het boek omdat onze lerares altijd voorlas uit HP en een heleboel kinderen het zelf lazen.
Er was natuurlijk altijd ruzie wie er Harry Potter mogt zijn.
Dus werdt er op een gegeven ogenblik een lijstje gemaakt zodat iedereen een keer Harry Potter kon spelen.
Er zaten maar weinig meisjes (7 volgens mij) bij ons in de klas en de helft van de meisjes vond het niet leuk dus was ik meestal de gelukkige om Hermelien te spelen
We speelden echt de raarste dingen bijvoorbeeld dat we de Steen der Wijzen moesten zoeken (iemand had dan een steen verstopt en die moest je dan zoeken), dat we ons moesten verstoppen voor sneep (gewoon een soort tikkertje), we speelde zwerkbal, of speelde gewoon een stukje na uit de film.
Op een gegeven ogenblik ging onze lerares les geven in de vorm van HP en moesten we bijvoorbeeld met rekenen uitrekenen hoe snel de bezemsteel ging, of bij tekenen een leerlingenkamer in richten.
Ik vond het echt altijd super gaaf!
Op het eindfeest in groep 8 was de Dresscode ook Harry Potter en dat was super gaaf hoe iedereen zich verkleed had.
Bij ons op de middelbare doen we egt helemaal niks met Harry Potter.
Volgens mij heeft er 1 keer in het Nederlands boek een stukje gestaan over HP maar dat was volgens mij ook echt alles..
Er zijn dus geen groepjes helemaal noppes.
Gelukkig kan ik altijd nog tegen m'n vriendin erover praten  |
_________________ <3 HPF,
You'll be in our heart
From this day on
Now and forever more
|
|
  |
 |
superdaan21
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 02, 2007 10:40 |
 |
ik heb vroeger zo vaak met mn zusje harry potter gespeeld met die mantels en toverstokjes enzo
maar nu niet meer:P ben ik een beetje te oud voor
wel heb ik niet zo lang geleden een boekverslag gemaakt van harry potter |
|
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 02, 2007 14:17 |
 |
**GiNnY** schreef: | Ik weet nog wel dat we op de basisschool altijd 'Harry Pottertje' speelde..
We speelden dan wat verhalen na uit het boek omdat onze lerares altijd voorlas uit HP en een heleboel kinderen het zelf lazen.
Er was natuurlijk altijd ruzie wie er Harry Potter mogt zijn.
Dus werdt er op een gegeven ogenblik een lijstje gemaakt zodat iedereen een keer Harry Potter kon spelen.
Er zaten maar weinig meisjes (7 volgens mij) bij ons in de klas en de helft van de meisjes vond het niet leuk dus was ik meestal de gelukkige om Hermelien te spelen
We speelden echt de raarste dingen bijvoorbeeld dat we de Steen der Wijzen moesten zoeken (iemand had dan een steen verstopt en die moest je dan zoeken), dat we ons moesten verstoppen voor sneep (gewoon een soort tikkertje), we speelde zwerkbal, of speelde gewoon een stukje na uit de film.
Op een gegeven ogenblik ging onze lerares les geven in de vorm van HP en moesten we bijvoorbeeld met rekenen uitrekenen hoe snel de bezemsteel ging, of bij tekenen een leerlingenkamer in richten.
Ik vond het echt altijd super gaaf!
Op het eindfeest in groep 8 was de Dresscode ook Harry Potter en dat was super gaaf hoe iedereen zich verkleed had.
Bij ons op de middelbare doen we egt helemaal niks met Harry Potter.
Volgens mij heeft er 1 keer in het Nederlands boek een stukje gestaan over HP maar dat was volgens mij ook echt alles..
Er zijn dus geen groepjes helemaal noppes.
Gelukkig kan ik altijd nog tegen m'n vriendin erover praten  |
Wauw, ik zou gewoon dolgelukkig zijn geweest moesten ze dat op de basisschool zouden georganiseerd hebben! Iedereen op school wist dat ik grote HP-fan was. Leerlingen, leraren, directie, enz. Ik wou nog zo'n Zwerkbal-competitie organiseren in de turnzaal. Maar dat werd niet toegelaten jammer genoeg. De leraren vonden het wel heel tof dat ik me er zoveel mee bezighield en een invalleerkracht zei ooit eens tegen me dat ze me bewonderde hoe ik er elke dag over praatte. Dat was erg fijn om te horen. Mijn zus zat in het vierde leerjaar toen de juf uit Harry Potter en de steen der wijzen voorlas. In de klas hing een poster van HP, maar dat is ook alles wat er toen werd gedaan rond HP. In het middelbaar onderwijs is onze juf van Nederlands een fan van HP. Die juf uit het vierde leerjaar ook, maar ze kwam nooit naar me toe om me dat te vertellen. Waarschijnlijk zat je in een keitoffe school, ***GiNnY***! |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
superdaan21
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 02, 2007 15:01 |
 |
bij mij is er op school ook een lerares die helemaal gek is van Harry Potter, heel haar klaslokaal hangt vol met posters en kooien met opgezette sneeuwuilen erin en er hangen bezems aan het plafond
er hangen ook allerlei andere dingen bijv spinnen webjes en ze organiseerd vaak een Harry Potter feest bij haar in de wijk |
|
|
  |
 |
Wizard>Joey
2e jaars

Verdiend:
34 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 17, 2007 17:50 |
 |
Ik heb een paar jaar geleden een HP Fan Club gehad. Dat was echt leuk, we kwamen een paar keer in de week bijeen bij een speeltuintje en daar deden we dan Duelleren en over HP kletsen en lessen volgen. Maar jammer genoeg begonnen mensen het langzamerhand saai te vinden dus toen zijn we er mee gestopt.  |
_________________ - I finished last, Hermione. - Next to last. Fleur got never past 'ze Grindylows'! |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 17, 2007 18:00 |
 |
Ik heb mijn laatste werkstuk over HP gehouden en tijdens gymles spelen we regelmatig Zwerkbal. Dat is echt heel erg lollig. Een stel harde ballen zijn Beukers, een rode bal is de Slurk en een gele tennisbal is de Gouden Snaai xD Echt om je een breuk te lachen, en weet je wat ook geinig is? Ik ben één van de beste van de klas!! |
|
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 18, 2007 8:18 |
 |
Ik heb zo'n beetje alle werkstukken en boekverslagen die ik over Harry Potter kon maken over Harry Potter gedaan. Verder heb ik in de eerste klas kaftpapier en een agenda van Harry Potter gehad. In groep 6 is bij ons de steen der wijzen voorgelezen, maar dat was het ook wel. Op mijn basisschool en op mijn middelbare school wordt niets gedaan aan Harry Potter, maar dat hoeft van mij eerlijk gezegd ook niet. |
|
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 18, 2007 12:05 |
 |
Ik heb op school wat boekverslagen over harry potter gedaan maar voor de rest niks. Het zou me wel leuk lijken, een hp groepje maar dat past niet bij onze school. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic!
Laatst aangepast door missme98 op Wo Jun 27, 2007 15:04; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
xXxbrietjuhxXx
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 27, 2007 12:58 |
 |
Nouja in mijn laatste Engels toets voor de vakantie zat er een super lange Harry Potter opdracht in waardoor bijna iedereen de toets niet afkreeg. |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Wo Jun 27, 2007 13:05 |
 |
Haha, toen Harry Potter 2 uit was gekomen ( de film ) deed ik vaak met me zus Draco en Harry na. Of ik deed met een oud klasgenoot in die tijd, dan spreek ik zeker 4 jaar gelden Hermelien en Ron na in de eerst film bij bezwering. Of als er iets gebuerden, zeiden we elke keer dat het Foppe de klopgeest was Dat soort dingentjes had ik veel gedaan. Misschien net iets te veel in het openbaar, want ik werd wel eens 'lijpo' genoemd, omdat ik er blijkbaar ook beetje vaag en maf eruit zag. Maargoed lange tijd geleden dus. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
#Sabe
3e jaars

Verdiend:
164 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 01, 2007 11:53 |
 |
Ik zat op een christelijke basisschool, sommige mensen vonden Harry Potter 'duivels'.
HP-activiteiten werden dus zeker niet toegestaan. Ik weet nog wel dat we een keer een film gingen kijken als afsluiting van het schooljaar, toen had iemand Harry Potter meegenomen. Mocht dus niet.. Echt stom vond ik dat.
Op het oude gebouw van mijn school waar ik nu op zit hingen wel veel Harry Potter posters trouwens, in het lokaal van Nederlands en Engels. We hebben alleen nu een ander gebouw, zonder posters.. Geen idee wat ze daarmee gedaan hebben eigenlijk, weggegooid denk ik.
Buiten school speelde ik vroeger wel vaak Harry Potter na, we hadden zelfs ons eigen Verboden Bos.
Erg leuk was dat altijd. |
|
|
  |
 |
|