Poll :: Wat vinden jullie van U2? |
Echt geweldige muziek! |
|
55% |
[ 15 ] |
Goed |
|
18% |
[ 5 ] |
Gaat wel |
|
14% |
[ 4 ] |
Echt té saai... |
|
7% |
[ 2 ] |
U2?? |
|
3% |
[ 1 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 27 |
|
Auteur |
Bericht |
Tom-20
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In mijn favoriete fauteuil in de Ravenklauw leerlingenkamer
|
Geplaatst:
Ma Feb 26, 2007 19:59 |
 |
Hummol schreef: | Ha! Had ik het toch goed. En weet je wat leuk is. Ik heb weer wat U2 nummers onder het stof vandaan gehaald. Ik vind het stiekem toch best meevallen. Kan iemand me vertellen of ze laatst nog nieuwe nummers/cd's hebben uitgebracht? (lui).
Ik vind hun teksten echt wel hip.. eigenlijk [a] |
Ja,, ze hebben laatst samen met de band
'Greenday' de hit 'The saints are coming'
uitgebracht. Ook hebben ze 'laatst' nog het
nummer 'Widow in the skies' (als ik het zo goed
schrijf) gemaakt. Allebei weer best goede nummers
vind ik...  |
_________________ Ben je nog eerstejaars, zonder afdeling en in het nauw? Kom dan bij Ravenklauw! |
|
  |
 |
Hermione Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 26, 2007 20:09 |
 |
astroman schreef: | Hermione Granger schreef: | De muziek van U2 van zo'n 20 jaar geleden was geweldig: ze hadden hun eigen geluid, de nummers hadden diepgang en ze stonden echt ergens voor.
Tegenwoordig vind ik hun muziek niks meer aan. Het is allemaal hetzelfde, U2 heeft zijn charme verloren en ik vind dat ze net als de Stones en RHCP gewoon moeten KAPPEN met muziek maken, maar ik denk dat ze tegenwoordig té verslaafd zijn aan hun glitter&glamour wereldje. Pff. |
RHCP is egt nog wel geweldig hoor
stadium acradium (lasatste album) is egt super goed en de live optredens van ze zijn egt een van de beste op dit moment. maar dat is mijn mening  |
Smaken verschillen. Wat ik leuk vind, hoef jij niet leuk te vinden en andersom. Ik ben erg kritisch wat muziek betreft en als ik het laatste werk van RHCP hoor moet ik zeggen dat ik ERG teleurgesteld ben. Ik bedoel, teksten als "Hey-oh, listen what I say-oh." kan ik niet bepaald diepgaand noemen... en als je dat dan vergelijkt met nummers als Californication en Road Trippin' durf ik gerust te zeggen dat RHCP's latest baggâh is.
Dat geldt precies hetzelfde voor U2. Niet dat hun teksten ineens verschrikkelijk slecht zijn geworden, maar het klinkt allemaal zo nietszeggend en oppervlakkig tegenwoordig. Ik vergelijk puur met hoe hun muziek jaren geleden was.
Veel oude bands verliezen hun inspiratie, creativiteit en charme en tsja, dan vind ík persoonlijk dat je gewoon moet kappen. Doen ze dat niet: mij een zorg, maar ik kan er niet meer naar luisteren en zal er verder weinig aandacht aan besteden. |
_________________ glad to help
glad to get you high
i hope that should send you
through the f**king sky |
|
  |
 |
iesz
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
67 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 26, 2007 20:39 |
 |
Hermione Granger schreef: | De muziek van U2 van zo'n 20 jaar geleden was geweldig: ze hadden hun eigen geluid, de nummers hadden diepgang en ze stonden echt ergens voor.
Tegenwoordig vind ik hun muziek niks meer aan. Het is allemaal hetzelfde, U2 heeft zijn charme verloren en ik vind dat ze net als de Stones en RHCP gewoon moeten KAPPEN met muziek maken, maar ik denk dat ze tegenwoordig té verslaafd zijn aan hun glitter&glamour wereldje. Pff. |
Je haalt de woorden uit mijn mond!
Helemaal mee eens....
U2 is heus niet zo slecht... Maar nu...
Kom op een nummer maken met Greenday. U2 was echt een goede band..(vroeger)
Maar dat is mijn mening, ik heb het gewoon niet zo op Greenday  |
_________________ Goddes Vana
Sweet vernal Goddes
Dance for Vana
Hail goddes of spring
You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE!
Laatst aangepast door iesz op Ma Feb 26, 2007 20:47; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Blues
2e jaars

Verdiend:
66 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 26, 2007 20:45 |
 |
En dan zwijgen we nog over de vekrachting van One |
_________________ Geen reclame in je onderschrift! Gr Shirley. |
|
  |
 |
iesz
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
67 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 26, 2007 20:48 |
 |
Blues schreef: | En dan zwijgen we nog over de vekrachting van One |
Ojaaa!! Die was ik helemaal vergeten!!
Ja dat is helemaal erg!
Is dit spam? |
Sweet vernal Goddes
Dance for Vana
Hail goddes of spring
You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE! |
|
  |
 |
Blues
2e jaars

Verdiend:
66 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 26, 2007 21:10 |
 |
nee maar wat ik nu doe wel  |
_________________ Geen reclame in je onderschrift! Gr Shirley. |
|
  |
 |
Zara
2e jaars

Verdiend:
88 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 26, 2007 21:13 |
 |
ik vind U2 wel leuk maar ik zou nooit een cd van ze kopen. Not my cup of tea.
Bono is nu wel vaker in het nieuws als wereldverbeteraar dan met U2. |
|
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 26, 2007 21:23 |
 |
iesz schreef: | Blues schreef: | En dan zwijgen we nog over de vekrachting van One |
Ja dat is helemaal erg!
Is dit spam? |
O.O
Err- ja tuurlijk. Waarom 'verkrachting'? One is toch een normaal nummer. Ik kan me herinneren dat het wel een leuke tune had. Eigenlijk wilde ik alleen ff zeggen dat de berichten hierboven echt nergens op slaan ^^ Als jullie zo doorgaan wordt dit topic gesloten, denk ik.. Beetje jammer..
Goed. Om nog even over die nieuwe nummers te praten. Ik denk dat ik eens ga kijken of ik er aan kan komen. Niet dat ik nu weer op eens fan ben, maar je kan alleen over iets meepraten als je het ook daadwerkelijk gehoord hebt... en ik had toch niks beters te doen..
|
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
iesz
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
67 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 26, 2007 21:32 |
 |
Hummol schreef: | iesz schreef: | Blues schreef: | En dan zwijgen we nog over de vekrachting van One |
Ja dat is helemaal erg!
Is dit spam? |
O.O
Err- ja tuurlijk. Waarom 'verkrachting'? One is toch een normaal nummer. Ik kan me herinneren dat het wel een leuke tune had. Eigenlijk wilde ik alleen ff zeggen dat de berichten hierboven echt nergens op slaan ^^ Als jullie zo doorgaan wordt dit topic gesloten, denk ik.. Beetje jammer..
Goed. Om nog even over die nieuwe nummers te praten. Ik denk dat ik eens ga kijken of ik er aan kan komen. Niet dat ik nu weer op eens fan ben, maar je kan alleen over iets meepraten als je het ook daadwerkelijk gehoord hebt... en ik had toch niks beters te doen..
|
Je heb helemaal gelijk het kon ook minder grof!
One was gewoon eerst van U2 zonder dat er een vrouwtje zong, Later is dus een vrouwtje mee kommen zingen...(Zeg ik het goed?)
Dat is onwijs jammer want de tekst van One is onwijs mooi!
Maar dat vrouwtje hoor je bijna alleen maar zingen dat is erg jammer.
Maar het ligt er natuurlijk net aan wat iemand leuk vind, ik bedoel ik vind het niet leuk dat ze zo'n vrouwtje mee hebben laten zingen...
Ik wil U2 niet afkraken ofzo maar ik vind het gewoon erg zonde want vroeger was de muziek echt goed! |
Sweet vernal Goddes
Dance for Vana
Hail goddes of spring
You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE! |
|
  |
 |
astroman
3e jaars

Verdiend:
22 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 26, 2007 21:44 |
 |
Hermione Granger schreef: | astroman schreef: | Hermione Granger schreef: | De muziek van U2 van zo'n 20 jaar geleden was geweldig: ze hadden hun eigen geluid, de nummers hadden diepgang en ze stonden echt ergens voor.
RHCP is egt nog wel geweldig hoor
stadium acradium (lasatste album) is egt super goed en de live optredens van ze zijn egt een van de beste op dit moment. maar dat is mijn mening  |
Smaken verschillen. Wat ik leuk vind, hoef jij niet leuk te vinden en andersom. Ik ben erg kritisch wat muziek betreft en als ik het laatste werk van RHCP hoor moet ik zeggen dat ik ERG teleurgesteld ben. Ik bedoel, teksten als "Hey-oh, listen what I say-oh." kan ik niet bepaald diepgaand noemen... en als je dat dan vergelijkt met nummers als Californication en Road Trippin' durf ik gerust te zeggen dat RHCP's latest baggâh is.
Dat geldt precies hetzelfde voor U2. Niet dat hun teksten ineens verschrikkelijk slecht zijn geworden, maar het klinkt allemaal zo nietszeggend en oppervlakkig tegenwoordig. Ik vergelijk puur met hoe hun muziek jaren geleden was.
Veel oude bands verliezen hun inspiratie, creativiteit en charme en tsja, dan vind ík persoonlijk dat je gewoon moet kappen. Doen ze dat niet: mij een zorg, maar ik kan er niet meer naar luisteren en zal er verder weinig aandacht aan besteden. |
dat de oudere bands hun inspiratie verliezen is waar en ook te begrijpen, maar daardoor wordt hun muziek er niet minder op, als je vroegerde muziek leuk vond dan is dat nu ook zo omdat het allemaal ongeveer het zelfde is vanwege hun gebrek aan inspiratie, de oudere nummers en de nieuwere kunnen heel goed klinken, ook nu ze ouder zijn. als je kijkt naar the eagles, die zijn egt heel oud maar hun live optreden is nog super! dat is ok zo met u2, de "nieuwere" albums gaan achteruit omdat het veel lijkt op het oude maar dat wil nog niet zeggen dat de band op zich niet goed meer is gewoon lekker luisteren...en ik vind dat je bij muziek niet zoveel moet letten op de tekst, het gaat om het geheel, de teksten van RHCP zijn miss achteruit gegaan maar de hele sound niet. Dat is ook wel zo met u2. de nieuwere nummers zijn ietsje minder maar voorderest zijn ze egt vet. de live optredens blijven ook erg goed bij u2 ookal wordenze ouder
iesz schreef: | Hummol schreef: | iesz schreef: | Blues schreef: | En dan zwijgen we nog over de vekrachting van One |
Ja dat is helemaal erg!
Is dit spam? |
O.O
|
One was gewoon eerst van U2 zonder dat er een vrouwtje zong, Later is dus een vrouwtje mee kommen zingen...(Zeg ik het goed?)
Maar het ligt er natuurlijk net aan wat iemand leuk vind, ik bedoel ik vind het niet leuk dat ze zo'n vrouwtje mee hebben laten zingen...
Ik wil U2 niet afkraken ofzo maar ik vind het gewoon erg zonde want vroeger was de muziek echt goed! |
ik ben het met je eens, het is egt jammer dat ze dat vrouwtje erbij hebben gehaald, alleen was het veeeeeel beter, |
_________________ Rock is the best music ever!
"Love All, Serve All" |
|
  |
 |
Tom-20
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 27, 2007 8:12 |
 |
iesz schreef: | Hummol schreef: | iesz schreef: | Blues schreef: | En dan zwijgen we nog over de vekrachting van One |
Ja dat is helemaal erg!
Is dit spam? |
O.O
|
Je heb helemaal gelijk het kon ook minder grof!
Inderdaad,, gebruik a.u.b. niet zulke
taal, want dan kunnen de gevolgen zijn
dat het topic gesloten word en ik maak
geen topic om er vervolgens grof te gaan
praten en het dan weer te laten sluiten....  |
_________________ Ben je nog eerstejaars, zonder afdeling en in het nauw? Kom dan bij Ravenklauw! |
|
  |
 |
Toverstokje
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 27, 2007 9:33 |
 |
Ik vind U2 een goede band. Ik vind vaak niet al hun nummers op een cd echt goed, maar de paar sterke nummers die ze hebben maken veel goed.
Ik vond One persoonlijk ook beter klinken voordat Mary J Blidge mee ging zingen. Ze gaat zo vreselijk zitten riedelen en toonladders heen en weer zingen, terwijl Bono gewoon met alleen maar zijn echte stem veel meer de betekenis van dat nummer weet over te brengen. Maar dat is mijn mening, ik hou sowieso niet zo heel erg van R&B achtige dingen.
Ik heb net bloody sunday opgezocht op wikipedia:
Bloedige Zondag, ook wel bekend onder de Engelse naam Bloody Sunday was een schietpartij in Derry, Noord-Ierland op 30 januari 1972. Hierbij werden 13 ongewapende jongens en mannen neergeschoten door Britse paratroopers na een vreedzame demonstratie voor de mensenrechten in het stadsdeel Bogside in het Noord-Ierse Derry. De demonstratie was georganiseerd door de protestantse Ivan Cooper om te protesteren tegen de opsluiting van, voornamelijk katholieke, Ieren in Noord-Ierland.
Je ziet ook staan wie er allemaal zijn omgekomen. Het waren heel veel jongens rond de 17 jaar. Ze dachten op een of andere manier dat ze gewapend waren, terwijl ze dat niet waren. Toen zijn ze gelijk gaan schieten.....
Ik hoorde het nummer afgelopen weekend nog op de radio. Ik krijg altijd kippenvel van dat nummer.
Andere nummers die ik trouwens ook goed vind van U2:
- mysterious ways
- beautiful day
- electrical storm
- Miss Sarajevo
- stuck in a moment
- staring at the sun
- Sweetest thing:
Een nummer dat hij heeft opgenomen om sorry te zeggen tegen zijn vrouw. Waarbij boyzone het achtergrondkoortje is, hij in een koets zit, de camera zijn vrouw is, en er steeds meer fanfare, river dance en andere chaos op de achtergrond ontstaat. Erg leuk. |
|
|
  |
 |
shadowfax
4e jaars

Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 27, 2007 12:17 |
 |
Ik ben al fan van U2 sinds mijn 12de...ben nu 32.
Ik vindt ze erg goede nummers hebben. En heb ook al hun Cd's.
Ik moet toegeven de vroegere nummers van hun vond ik ook beter.
De laatste Cd's zijn dan ook niet mijn favorieten. En vindt het nummer: One als origineel mooier zonder die vrouw erbij.
Ik luister dus nog wel vaak de nummers van U2 maar dan vooral de oudere nummers. Maar blijf er wel een fan van. Want het is een goede band. |
_________________ Rik Mayall and Alan Rickman are the best!! |
|
  |
 |
Tom-20
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 27, 2007 15:25 |
 |
shadowfax schreef: | Ik ben al fan van U2 sinds mijn 12de...ben nu 32.
Ik vindt ze erg goede nummers hebben. En heb ook al hun Cd's.
Ik moet toegeven de vroegere nummers van hun vond ik ook beter.
De laatste Cd's zijn dan ook niet mijn favorieten. En vindt het nummer: One als origineel mooier zonder die vrouw erbij.
Ik luister dus nog wel vaak de nummers van U2 maar dan vooral de oudere nummers. Maar blijf er wel een fan van. Want het is een goede band. |
een echte fan dus  |
|
  |
 |
Tom-20
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 28, 2007 17:03 |
 |
ik ben niet zo goed in albums...
wie weet welk album ze voor het laatst
hebben uitgebracht??  |
|
  |
 |
|
|