Auteur |
Bericht |
FLORAxBELLA
Dreuzel
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 03, 2007 18:27 |
|
Hebben Heksen of Tovenaars chronische ziektes? Zou het bijvoorbeeld kunnen dat een Heks reuma heeft? Of dat een tovenaar aan een nierziekte lijdt? Kunnen Heksen en Tovenaars toveren dat dat weg is, en zijn ze alleen voor magische ziektes vatbaar? Of kan een Heks ook kanker hebben?
(als hier al een topic over was, gooi 'm maar weg xD) |
_________________ Ben voor blauw
Ben voor ravenklauw! |
|
|
|
Shirley
The Chatting Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 03, 2007 18:36 |
|
Nou daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht. Ik denk eigenlijk wel dat ze dat kunnen krijgen. Het zijn in principe ook gewoon mensen. Maar misschien hebben hun wel betere medicijnen om dat op te lossen. Dingen als botbreuken kunnen immers ook in een oogwenk worden genezen.
Bijna alle heksen en tovenaars worden volgens mij ook best wel oud. En degene die sterven, dat is meestal een magische reden, of geweld. Maarja omdat wij nooit iets gehoord hebben over deze "dreuzelziektes" in de toverwereld, hoeft het natuurlijk niet perse zo te zijn dat ze ook niet bestaan.... |
|
|
astroman
3e jaars
Verdiend:
22 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 03, 2007 19:59 |
|
Vilder heeft Reumatiek, daar zullen ze blijkbaar niks voor hebben anders was hy allang genezen door madame plijster of weet ik veel wie |
_________________ Rock is the best music ever!
"Love All, Serve All" |
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 03, 2007 20:26 |
|
astroman schreef: |
Vilder heeft Reumatiek, daar zullen ze blijkbaar niks voor hebben anders was hy allang genezen door madame plijster of weet ik veel wie |
Of ze willen er niets aan doen... XD
Nee, dan kunnen ze het waarschijnlijk gewoon niet genezen. Of, normale heksen en tovenaars kunnen dat wel. En omdat Vilder een Snul is durft ie t niet te zeggen... ^^
Maar ik ben het met fairy_princess eens. Dus, wat zij zegt. XD |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 04, 2007 13:17 |
|
Hmm, past dit topic eigenlijk niet beter in Algemeen?
Nu ik denk niet dat tovenaars de ziekts kennen die Dreuzels kennen. Daar zullen ze wel middeltjes tegen hebben. Een verkoudheid is zo opgelost. En van die dingen.
Maar tovenaars kennen dan weer wel ziektse die Dreuzels niet kennen.
Specifiek voor tovenaars.
Of ziektes die ontstaan door fout gebruik van de toverstok. Of het verkeerd mengen van toverdranken. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
san
1e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 17, 2007 7:49 |
|
Zou het niet zo kunnen zijn dat de ziektes zoals wij die kennen, dat ze die ook kennen alleen dan met een magische toevoeging? (pest - drakenpest, ze kunnen ook krankzinnig, maar dan van bepaalde uitgevoerde spreuken/magie). |
|
|
|
|
Jalf
The Musical Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 17, 2007 9:44 |
|
Wizards hebben zeker wel niet-magische ziektes. Ze kunnen namelijk immer ook gewoon griep krijgen of verkouden worden. Filch heeft volgens mij inderdaad reumatiek, dus ik denk dat ziektes als kanker ook gewoon voor komen.
Wizards hebben er misschien betere medicijnen voor, maar het zou me verbasen als dat soort ziekten niet in de Wizard-world zouden voorkomen. |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
|
|
chocokikkertje
3e jaars
Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 17, 2007 9:53 |
|
Ik denk dat de ziektes wel degelijk voorkomen, maar hoe dik zouden de boeken worden als JKR het daar ook nog over moet gaan hebben
En de meeste ziektes hebben ze in st. Holisto denk ik wel een oplossing voor. Wat ik dan alleen weer niet begrijp is dat ze die oplossingen dan ook niet voor dreuzels gebruiken. Maarja dan zou het natuurlijk weer opvallen dat er tovenaars bestaan...
Greetz |
|
|
|
|
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn
Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...
|
Geplaatst:
Za Mrt 17, 2007 12:53 |
|
Het zelde zal je ook kunnen vragen, wat doen ze als hun een blinde darm heeft gesprongen of een hersenbloeding ofzo. Zo er ik weet gaan ze niet elkaar vel door minden snijden, zoals ze het bij ons doen. Zelf denk ik dat daar aparte drankjes ofzo voor hebben. Ik heb echt geen flouw idee, misschien komt het er ook door, omdat ik me hier nooit aan hebt zitten denken hoe hun dat allemaal doen. Maar wel een hele goede vraag.. ( god zeg wat een taalgebruik ) |
_________________ Het geluk van de vampiers is met ons!!
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 20, 2007 9:23 |
|
Ze zullen het vast wel krijgen maar daar is ook al vast een geneesmiddel voor gemaakt. Als ze botten kunnen laten groeien dan kunnen ze dat ook en vergeet niet dat een tovenaarslichaam wat anders reageert dan dreuzellichamen. Kijk maar naar die hechting van Mr. Weasley ... maar dat kon ook wel eens aan die beet liggen .. maar dan nog het reageert anders denk ik |
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 31, 2007 21:58 |
|
Ze kennen denk ik niet al de ziektes die wij ook kennen. Ze kunnen gebroken benen/armen veel sneller genezen zoals uit de boeken blijkt en in St. Holisto komen wat we er tot nu van hebben gehoord geen normale dreuzelziektes voor. Maar bij iets simpels als griep kunnen ze het dan weer niet meteen oplossen. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
missme98
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 01, 2007 16:13 |
|
Nee, echte heksen en tovenaars (dus geen snullen) kunnen geen kanker (sorry voor het woord) of een chronische ziekte krijgen. Volgens mij heb ik dit ergens gelezen. Ze worden ook ouder als de gemiddelde dreuzel en ze kunnen wel doodgaan aan magische ziektes. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 01, 2007 18:11 |
|
missme98 schreef: | Nee, echte heksen en tovenaars (dus geen snullen) kunnen geen kanker (sorry voor het woord) of een chronische ziekte krijgen. Volgens mij heb ik dit ergens gelezen. Ze worden ook ouder als de gemiddelde dreuzel en ze kunnen wel doodgaan aan magische ziektes. |
Wat ik dan wel raar vind is dat ze nog niet veel aan ouderdom kunnen doen. Of worden tovenaars echt veel ouder dan gewone dreuzels? |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 10, 2008 16:19 |
|
Chris. schreef: | missme98 schreef: | Nee, echte heksen en tovenaars (dus geen snullen) kunnen geen kanker (sorry voor het woord) of een chronische ziekte krijgen. Volgens mij heb ik dit ergens gelezen. Ze worden ook ouder als de gemiddelde dreuzel en ze kunnen wel doodgaan aan magische ziektes. |
Wat ik dan wel raar vind is dat ze nog niet veel aan ouderdom kunnen doen. Of worden tovenaars echt veel ouder dan gewone dreuzels? |
Dat valt nog wel mee hoeveel ouder tovenaars kunnen worden dan Dreuzels. Er zijn maar een paar mensen die wij kennen die echt overduidelijk ouder worden.
Tovenaars zijn ook gewone mensen dus het lijkt mij meer dan gewoonlijk dat zij ook griep/verkouden of andere ergere ziektes kunnen krijgen. Het lichaam is gewoon hetzelfde. Tovenaars kunnen gewoon iets meer tegen die ziektes doen. Maar het lijkt mij gewoon wel dat een tovenaar kan overlijden aan kanker oid. Want als tovenaars daar een goede medicijn voor hadden dan hadden ze dat vast en zeker ook wel gebruikt voor de dreuzels. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
|