Auteur |
Bericht |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 16:55 |
|
Ja inderdaad meer schoolboekjes zou wel leuk zijn. En dan is History of Magic wel leuk. Maar gewoon alle boeken zullen leuk zijn. Ook Potions ofzo. Of DADA. Ik hoop ook dat ze er meer gaat schrijven. Dan ga ik ze in ieder geval ook kopen want ik vind die boekjes echt leuk.
En tja als ze zoiets gaat schrijven dan komt dat wel naar buiten. Dus dan zal je het wel in de winkel kunnen kopen. Dat was met FBAWTFT en QTTA ook zo. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 18:11 |
|
Helen schreef: |
En ik las ergens als iemand er tegenaan zou lopen het wel zou kopen ... nou, vergeet het maar. In het Nederlands loop je er niet zomaar tegenaan. Daar moet je naar zoeken en een dikke portomonee hebben.
In het engels haal je ze gewoon van Bol |
Ik dacht dat ik ze onlangs toch eens gewoon in de winkel zag liggen.
Ik weet wel niet meer welke en ik heb ze toen ook niet van dichterbij bekeken. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 18:14 |
|
Een tweedehands boekhandel misschien want ze liggen echt al jaren niet meer in de winkel. Geloof me, ik heb stad en land afgezocht naar die boekjes. Dat jij ze nog ergens gezien hebt lijkt me sterk en anders is het een verdwaald boekje die ergens van een stoffige plank ik afgedondert. |
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 18:16 |
|
Helen schreef: | Een tweedehands boekhandel misschien want ze liggen echt al jaren niet meer in de winkel. Geloof me, ik heb stad en land afgezocht naar die boekjes. Dat jij ze nog ergens gezien hebt lijkt me sterk en anders is het een verdwaald boekje die ergens van een stoffige plank ik afgedondert. |
Het kan inderdaad een tweedehands boekwinkel geweest zijn ja.
Maar ik denk echt dat ik ze gezien heb in een winkel.
En niet gek duur of zo. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 18:20 |
|
Dat vind ik dat héél bijzonder. Ik ben héél veel boekhandels afgelopen en heb er een héleboel gebeld en niet 1 had het boekje.
Misschien dat je geluk had maar ik betwijvel het of je ´m in een nieuwe boekhandel gezien hebt en àls je het al gezien hebt is het een verdwaald boekje. Zo een die ergens op zolder gevonden is. Die nooit in de winkel gelegd is. |
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 18:31 |
|
@Helen maar Bee komt uit België dus misschien is het daar anders. Al blijft het raar want de boekjes zijn inderdaad al een tijdje niet meer te koop. En ik denk ook niet dat je hem in een tweedehandswinkel kunt kopen want ze zijn nog redelijk nieuw.
Maar ja ik heb ze van Marktplaats afgehaald. Dat vind ik zelf ook wel redelijk handig. ^^ |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 18:54 |
|
@Eva, misschien is dat het idd
@Chaja-girl, het was een beperkte oplage dus er zijn niet veel van gedrukt.
Iedere Potterfan heeft ´m denk ik massaal gekocht en daardoor zijn de nederlandse zo moeilijk te vinden.
De Engelse is niet zo moeilijk
hier kun je ´m bestellen. Ik heb verder ook geen idee waarom hij in het Nederlands er bijna niet meer is en in het Engels nog wel |
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 18:56 |
|
Helen schreef: | @Eva, misschien is dat het idd
@Chaja-girl, het was een beperkte oplage dus er zijn niet veel van gedrukt.
Iedere Potterfan heeft ´m denk ik massaal gekocht en daardoor zijn de nederlandse zo moeilijk te vinden.
De Engelse is niet zo moeilijk
hier kun je ´m bestellen. Ik heb verder ook geen idee waarom hij in het Nederlands er bijna niet meer is en in het Engels nog wel |
Toch wel gek dat ze er in het Nederlands dan gewoon geen nieuwe druk van maken.
Als het toch zo goed verkocht. |
Paul Claudel
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 19:07 |
|
@Bee dat is inderdaad wel raar. Maar ja aan de andere kant het is niet zomaar een boek. Het was een speciaal boekje, de opbrengst gaat/ging ook naar het goede doel. Dus misschien hebben ze maar besloten om een beperkte oplage te doen.
Hoewel het raar is, want ze konden er zat meer boekjes bij drukken. Dan had het goede doel ook wat meer geld.
@Chaja-girl nou zoals ik al zei kan je ook kijken op Marktplaats. Daar heb ik die van mij er ook afgehaald. En daar staan de Nederlandse en de Engelse versie ook wel op. |
|
|
|
karinpotter
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mrt 30, 2007 20:16 |
|
Ik heb het boek een tijd geleden ook gelezen. Geleend van uit de bieb. Ik vond het boek wel leuk om te lezen vooral de aantekeningen van Harry die er is staan Het was ook leuk omdat er dingen in staan die in de gewone boeken niet staan.
Ze hadden best wel een nieuwe druk van het boekje mogen maken. Zo te horen willen veel mensen het nog hebben en het geld is toch voor het goede doel. |
|
|
|
|
Fandrel
5e jaars
Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 09, 2007 2:32 |
|
The phoenix is a natural predator of the Elemental Plane. The wondrous bird is about 18 feet long with a sleek, feathered body that dances with bright flames. Its colorful feathers range from yellow to orange to red. A crest of spiky feathers runs down the center of its back, and its wingspan stretches out 30 feet. From birth to death, it spends its life hunting through the air -- in fact, it lacks any legs that might enable it to land. Even after death it often rises again from its own ashes to continue the hunt.
The phoenix is a fearless, aggressive predator of aerial prey. Its only direct form is a vicious bite, but the secondary damage from its flaming aura and ability to burn help to bring down its prey quickly. A phoenix prefers to attack from above and behind with surprise, but follows up its initial attack by remaining close to burn its victims while continuing to strike with its beak.MoM 81
Klinkt wat minder vriendelijk dan felix ^^ (MoM slaat: Manual of Monsters blz 81)
Worden fabeldieren zo beschreven in dat boek? |
|
|
|
|
Master of Magic
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 07, 2007 15:39 |
|
missme98 schreef: | Ik wil de boeken heel graag hebben, maar kan je die eigenlijk wel in de boekwinkel kopen. Zoals bijvoorbeeld een bruna? |
Ik denk van niet. De boekjes zijn best moeilijk te verkrijgen, ik had ze zelf na lang zoeken ergens op een site besteld (maar daar zijn ze nu niet meer verkrijgbaar ). Volgens mij kan je ze alleen in speciale winkels vinden of dus via Internet bestellen. |
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 07, 2007 22:01 |
|
Lieselot Potter schreef: | Ik wil ze ook heel graag hebben, maar ik dacht dat dat maar een kleine oplage was. Kun je ze nu nog krijgen? |
OMG, dit heb ik werkelijk al wel weet ik veel hoevaak gezegd. Als je het topic nou eens vanaf het begin zou doorlezen zou je het weten waar ze te koop zijn.
Via Marktplaats of Speurders kan je ze vinden maar dan moet je idd een dikke beurs hebben maar als je geluk hebt en een niet kenner treft kan je voor 10 euro al klaar zijn en dan heb ik het over de nederlandse uitgave. De engelse gewoon via Bol bestellen. |
|
esther-disney
Dreuzel
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 08, 2007 11:51 |
|
ik ken die boeken niet maar heb wel ooit het boek: de wereld van harry potter gekocht van allan zola Kronzek en elizabeth kronzek.
deze is echt super! alle fabeldieren en magische woorden staan hierin beschreven, helaas maar tot het 2e boek, maar erg gaaf.
weet iemand of hier nog een vervolg op is gemaakt.
ik kan em wel iedereen aanraden!
Esther. |
_________________ Het nieuwe harry potter spel is zooo gaaf! |
|
|
|
watsonette
6e jaars
Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 12, 2007 11:29 |
|
Whaah, had ik ze maar =(
Hier in de boekenhandel zijn ze niet te koop, maar als ik ze nog eens zie, koop ik ze..
Tenzij ik weer eens blut ben -__-
Nja de boekjes lijken me wel super leuk, ik denk dat ik idd eens op marktplaats of speurders ga kijken, want daar heb ik ze wel eens gezien
Liefs, Watsonette / Lisa |
_________________ Ravenclaw <3
Can You Dance Like a hipogriff?
Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers! |
|
|
|
|