Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Read a Long - Deel 1 Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2007 11:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hippogriefje schreef:
Zo...Zo post je niks en zo post je een heleboel. Ik heb een paar dingen die me zijn opgevallen:

Hoofdstuk: 1
Bladzijde: 10
Onderwerp: Perkamentus

Plotseling en zo stil dat het leek alsof hij uit de grond was opgerezen, verscheen er een man op de hoek die de kat zo nauwlettend in de gaten had gehouden.

Hoe kan dit? Zoals dit beschreven is lijkt het of hij verschijnseld is, maar dat kan niet, dat is toch altijd met een harde knal?

Dat hoeft niet altijd. Dat ligt aan de persoon zelf, het kan ook een zachte "pop" geweest zijn.

Hippogriefje schreef:
Hoofdstuk: 7
Bladzijde: 97
Onderwerp: Droom

Misschien had Harry iets teveel gegeten, want hij had een heel eigenaardige droom. Hij droeg de tulband van professor Krinkel, die tegen hem praatte en zei dat hij direct moest overstappen naar Zwadderich, omdat dat zijn lot was. Harry zei tegen de tulband dat hij niet naar Zwadderich wilde en die werd zwaarder en zwaarder; hij probeerde hem van zijn hoofd te rukken, maar hij werd pijnlijk strak. Plotseling hoorde hij Malfidus lachen terwijl hij met de tulband worstelde - en toen veranderde Malfidus in Sneep, die leraar met de kromme neus, wiens lach hoog en kil was.

Misschien is dit wel een hint dat Sneep inderdaad slecht is, aangezien hij met de lach van Voldemort lacht..

Nou ik had deze droom dus ook uitgepakt. Ik vond het namelijk ook raar. Voornamelijk omdat zijn dromen later nog iets gaan betekenen. En omdat hij toen in principe al professor Krinkel vergelijkt met Voldemort. Ik weet ook niet of dit een voorteken is.

Hippogriefje schreef:
Hoofdstuk: 8
Bladzijde: 99
Onderwerp: Mevrouw Norks

Vilder had een kat, mevrouw Norks, een mager stofkleurig beest met uitpuilende, lichtgevende ogen, net als die van Vilder zelf.

Er werd al vaker gespeculeerd dat Mevrouw Norks familie van Vilder was, bijvoorbeeld in faunaatvorm. En waarom heet ze eigenlijk Mevrouw Norks? Maar goed. Hier in dit stukje staat dat ze dezelfde ogen als Vilder heeft. Als er niet vaker werd beweert dat ze familie maken was het me niet opgevallen hoor, maar misschien is dit nog wel een hint..

Volgens mij had JKR toch een keer bevestigt dat Mevrouw Norks geen Faunaat ofzo was. En dat ze Mevrouw Norks heet, is ook heel normaal. Want mevrouw Vaals heeft ook een kat die Mr. Paws heet. (ik weet zo de Nederlandse naam niet)

Hippogriefje schreef:
Bladzijde: 105
Onderwerp: Hagrid

Harry vertelde over de eerste les van Sneep. Net als Ron zei Hagrid dat Harry zich geen zorgen moest maken en dat Sneep bijna niet één leerling aardig vond.
'Maar het is net alsof hij mij echt haat.'
'Onzin!' zei Hagrid. 'Waarom in vredesnaam?'
Desondanks had Harry de indruk dat Hagrid hem niet echt wilde aankijken.

Het is hier dus overduidelijk dat Hagrid was weet over de Sneep/James haat-relatie. Maar hoe kan het dat Hagrid hier vanaf wist? Zat hij in dezelfde tijd op school als James en Lily? Volgens mij is hier later niks in de boeken over gezegd, dat Hagrid er vanaf weet.

Nou Hagrid was toen ook al op Zweinstein. En hij had volgens mij wel een goede relatie met de Potters. Dan heb je echt wel door dat James en Sneep elkaar niet zo goed lagen. Want die hadden ook echt een hekel aan elkaar. Ik vind het dus niet zo raar.

Oude Forumnaam: Olivi(s)ander The Fullblood Mod
The Fullblood Mod

Olivier is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 12:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jeej, de tweede week van de Read a Long is van start gegaan en ik wil graag aftrappen met een uitwerking van de theorieën over de 7 'beveiligingen' van de steen.

Onderwerp: De 7 'beveiligingen' van de steen

Volgens vele theorieën zou boek 1 alle andere boeken al hebben 'voorspeld', ik heb daar dit keer bij het lezen extra opgelet.

Boek 1/Hindernis 1 - Pluisje
Als eerste komen ze Pluisje tegen, de driekoppige hond van Hagrid. De drie koppen staan symbool voor de 3 vrienden - Harry, Ron en Hermelien - die elkaar in het eerste jaar ontmoeten. Ook Hagrid staat in dit boek best centraal; Hij begeleidt Harry en speelt ook een belangrijke rol ivm de Steen der Wijzen

Boek 2/Hindernis 2 - Duivelsstrik
De beveiliging van Professor Stronk. De Duivelsstrik leek bedoeld te zijn om hun val te breken, maar het bleek een gevaarlijke plant te zijn. In boek 2 word een dagboek gevonden dat onschuldig lijkt te zijn, maar in werkelijkheid heel gevaarlijk is. Ook heeft Stronk in principe een belangrijke rol in boek 2 omdat zij voor de Mandragora's moet zorgen om de versteende mensen weer tot leven te wekken.

Boek 3/Hindernis 3 - Sleutel
Hiervoor heeft professor Banning gezorgd. In boek 3 is vliegen wel belangrijk, Harry krijgt een bezem van Sirius, hij vlucht om Scheurbek, er komen dooddoeners onder de zwerkbalwedstrijden.
De link met professor Banning zie ik niet helemaal, misschien iemand ideeën daarover?
Verder staat Pippeling symbool voor de sleutel. De sleutel is de sleutel tot de terugkeer van Voldemort in het volgende boek en de sleutel zorgt ervoor dat het trio naar de volgende kamer kan.

Boek 4/Hindernis 4 - Schaakspel
Het schaakspel van Professor Anderling. Dit staat natuurlijk symbool voor het Toverschooltoernooi in boek 4. Ook speelt gedaanteverwisseling een belangrijke rol in boek 4, zei het dan in de vorm van een toverdrank (wisseldrank). Maar ook Kruml maakt gebruik van Gedaanteverwisseling.
Ook valt hier de eerste dode (Carlo), hiervoor staat symbool dat Ron wordt achtergelaten.

Boek 5/Hindernis 5 - Trol
De trol is van Professor Krinkel, maar is al verslagen. Harry hoeft dus niks te doen. In boek 5 hoefde hij in principe ook niks te doen. Toen Voldemort verscheen vocht Perkamentus met hem.
Dit was de hindernis van de VTZK leraar en dat komt duideiljk naar voren in boek 5: De SVP, Omber

Boek 6/Hindernis 6 - Toverdranken
Dit is naar mijn mening de meest duidelijke. Toverdranken staan heel erg centraal in boek 6: Sneep, het boek van de halfbloedprins, Felix Fortunatis
Hermelien keert terug na Harry raadt te hebben gegeven over welke toverdrank hij moest drinken om verder te komen. Perkamentus gaat dood in boek 6, nadat hij alles heeft verteld over Voldemort en Harry dus raad heeft gegeven. Harry kiest ervoor om door te gaan en niet terug te keren, ook dat gebeurt in boek 6, hij wil Voldemort verslaan.

Boek 7/Hindernis 7 - De Spiegel
Wat weten we nu over boek 7? Eigenlijk vrij weinig Razz We hadden meer aan deze theorie bij boek 6. Het is in ieder geval duidelijk dat Harry iets met liefde zal doen/moeten doen. Hij kreeg de steen alleen omdat hij hem niet wilde gebruiken. Waarschijnlijk word het ook geen 'toverstokkengevecht', die worden daar ook niet gebruikt.
Of Harry het zal redden is ook maar de vraag. In boek 1 wordt hij op het nippertje gered door Perkamentus, maar Perkamentus is dood...
Ik gok erop dat Harry met zijn laatste krachten Voldemort zal verslaan, net als in boek 1, maar dat er niemand is die hem nog kan redden...

Toevoegingen zijn welkom, want er zitten nog wel wat gaten wat betreft de rol van het vak/de docent die voor de hindernis had gezorgd.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 13:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Olivier dat is een hele goede theorie! Ik ben er helemaal mee eens. Het klopt perfect met het boek.

Hoofdstuk: 14
Bladzijde 167 tot 176 (British editition)
Onderwerp: Norbert

Nou had ik ook iets dat mij opviel. Er was namelijk een theorie dat de boeken spiegelen aan elkaar. En dat boek 1,4 en 7 wel op elkaar leken.

Nou komt er heel uitgebreid in boek 1 Norbert in voor en wat is Norbert voor een draak? Een Norwegian Ridgeback. Norbert werd te groot en hij werd naar Charlie in Roemenie gestuurd. 3 jaar later komt er ook een Norwegian Ridgeback in voor, en dat is een draak die Charlie brengt. Zal het Norbert zijn? Natuurlijk zijn er meer draken die Charlie heeft, maar ik vond het wel opvallend.

Ik had nog iets maar ik kan het nu niet meer terug vinden. Ik had namelijk vorige week het boek al uitgelezen. Ik moet voortaan even de dingen opschrijven ^^

edit: Oh ja ik heb het gevonden ik las dit:

Through the trapdoor blz 191 schreef:
"In years to come, Harry would never quite remember how he had managed to get through his exams when he half expected Voldemort to come bursting through the door at any moment"

En toen viel mij op dat er meerdere dingen in het boek in de verleden tijd staan. Het lijkt voor mij net dat de "verteller" van het verhaal alles al gezien heeft en later dit boek nog aan het opschrijven is.

En ik weet niet of het mee te maken heeft dat het JKR's oude schrijfstijl is of omdat alles in mijn ogen in de verleden tijd staat. Maar ik vond dit ook een raar stukje:

Hallowe'en blz 132 schreef:
But from that moment on, Hermione Granger became their best friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them"

Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 14:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Witch_Eva: Dat valt wel op ja, maar als je de tijdlijn er bij pakt, lopen de boeken van 1981 tot 1998. De eerste boek kwam uit in 1997, daarin zit dus een logica waarom het in verleden tijd is. Maar ik moet zeggen dat het me nog niet echt was opgevallen.

Mijn stukje:

Hoofdstuk: 13
Bladzijde: 164
Onderwerp: Sneep gedachtelezen.

Steen der Wijzen schreef:
De Toverdrankles was een wekelijkse marteling geworden, zo hatelijk deed Sneep tegen Harry. Was hij er op de een of andere manier achter gekomen dat ze wisten van de Steen der Wijzen? Dat leek Harry onmogelijk - maar af en toe had hij het afschuwelijke gevoel dat Sneep gedachten kon lezen.

Heeft Sneep hier occlumentie gebruikt zonder dat Harry dit wist? We weten dat Sneep goed is in occlumentie, dus waarom niet?

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."

Laatst aangepast door Perijn op Ma Okt 22, 2007 8:54; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 16:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik loop nogal achter op het schema, dus maar eventjes een reactie voor ik weer verder ga lezen en anders vergeet ik m'n gedachten ^^'

Hoofdstuk: 6
Bladzijde: /
Onderwerp: Het geld van de Wemels

Ron spaart Chocokikkerplaatjes en heeft er al meer dan 400. Hij vertelt ook heel erg opgewekt over Zwerkbal en over de beroemde wedstrijden die hij samen met Fred en George heeft gezien. Als je arm bent, of in ieder geval niet veel geld hebt, lijkt het me erg onlogisch als je dit kan doen... Toch?

Bladzijde: 9
Onderwerp: Krinkel

, toen ze probeerden een deur open te krijgen die helaas precies naar de gang op de derde verdieping leidde die tot verboden gebied was verklaard. Hij geloofde niet dat ze verdwaald waren en dreigde met een eenzame opsluiting in de kerkers, maar gelukkig werden ze gered door Professor Krinkel, die toevallig langskwam.

Yeah right, toevallig Razz

Edit:

Zo, weer op schema

See you in another life?
Manouk
Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 17:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Olivier schreef:
Wat weten we nu over boek 7? Eigenlijk vrij weinig Razz We hadden meer aan deze theorie bij boek 6. Het is in ieder geval duidelijk dat Harry iets met liefde zal doen/moeten doen. Hij kreeg de steen alleen omdat hij hem niet wilde gebruiken. Waarschijnlijk word het ook geen 'toverstokkengevecht', die worden daar ook niet gebruikt.
Of Harry het zal redden is ook maar de vraag. In boek 1 wordt hij op het nippertje gered door Perkamentus, maar Perkamentus is dood...
Ik gok erop dat Harry met zijn laatste krachten Voldemort zal verslaan, net als in boek 1, maar dat er niemand is die hem nog kan redden...

Allereerst: Mooie conclusies, Sander (:
Okee, over de laatste. Ik denk dat dit wel aardig klopt, maar wat je zelf zegt: Steeds hebben de leraren er iets mee te maken.
Deze hindernis is van Perkamentus. Dat betekent dat Perkamentus, ondanks zijn dood, alsnog een hele belangrijke rol gaat spelen in boek 7.. Denk ik in ieder geval.

En daarnaast, spiegels. Ik denk dat er misschien wel iets gebeurd met spiegels. Het kan zijn dat de Spiegel van Neregeb terugkomt [ik kwam er trouwens gisteravond pas achter dat als je Neregeb spiegelt er Begeren staat en dat je die hele spreuk ook kunt spiegelen] of dat er iets gebeurd met de spiegels van Sirius en James, die Harry nu heeft. Maar dat verzin in nu ook maar, misschien slaat het op niks.

Wat denken jullie?

Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 17:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Noukju schreef:
Olivier schreef:

Okee, over de laatste. Ik denk dat dit wel aardig klopt, maar wat je zelf zegt: Steeds hebben de leraren er iets mee te maken.
Deze hindernis is van Perkamentus. Dat betekent dat Perkamentus, ondanks zijn dood, alsnog een hele belangrijke rol gaat spelen in boek 7.. Denk ik in ieder geval.

En daarnaast, spiegels. Ik denk dat er misschien wel iets gebeurd met spiegels. Het kan zijn dat de Spiegel van Neregeb terugkomt [ik kwam er trouwens gisteravond pas achter dat als je Neregeb spiegelt er Begeren staat en dat je die hele spreuk ook kunt spiegelen] of dat er iets gebeurd met de spiegels van Sirius en James, die Harry nu heeft. Maar dat verzin in nu ook maar, misschien slaat het op niks.

Wat denken jullie?

Hehe.. Ga ik reageren en vergeet ik de theorie van Sander die ik eigenlijk, om eerlijk te zijn, voor het eerst hoor. Naja, ik had al gehoord over de aanhangels qua boeken, maar deze theorie nog niet en ik moet zeggen.. Hij klopt best wel hoor.

Vooral die van boek 6. En wat me nu plots te binnen schiet. Stel dat Rowling dit werkelijk voor ogen had en dat ze dit doorheen de boeken dus probeert duidelijk te maken, denk dan eens na over het feit dat ze het laatste hoofdstuk al heel erg lang geleden heeft geschreven... Dan kan het goed kloppen dat ze de twee overeenstemmende feiten gebruikt heeft, maar niets is natuurlijk zeker..

See you in another life?
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 17:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Olivier schreef:

Boek 3/Hindernis 3 - Sleutel
Hiervoor heeft professor Banning gezorgd. In boek 3 is vliegen wel belangrijk, Harry krijgt een bezem van Sirius, hij vlucht om Scheurbek, er komen dooddoeners onder de zwerkbalwedstrijden.
De link met professor Banning zie ik niet helemaal, misschien iemand ideeën daarover?
Verder staat Pippeling symbool voor de sleutel. De sleutel is de sleutel tot de terugkeer van Voldemort in het volgende boek en de sleutel zorgt ervoor dat het trio naar de volgende kamer kan.

Toevoegingen zijn welkom, want er zitten nog wel wat gaten wat betreft de rol van het vak/de docent die voor de hindernis had gezorgd.

Nou in principe zeg je het al. Taak nummer 3 gaat over vliegen en Professor Banning heeft het gedaan. Banning is afdelingshoofd van Ravenklauw. En Ravenklauw heeft het element "lucht". Daarom was het denk ik een vlieg opdracht. Wat het te maken heeft met boek 3? Ik heb geen flauw idee. Dat van het vliegen wel, maar niet wat Professor Banning of Ravenklauw te maken heeft in boek 3

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 18:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben echt totaal niet op schema, ik heb dr echt geen tijd voor ^^" Ik heb deze afgelopen paar dagen al 183 bladzijden van ATW doorgeworsteld en das me toch teveel van het goede. Ik moet me eens bijlezen nadat dat tentamen voorbij is.

Dit viel mij inderdaad ook wel op. Al vanaf het begin ik hem weer een keer las (maar dan voor de ReadALong op LJ)

Witch_Eva schreef:

Through the trapdoor blz 191 schreef:
"In years to come, Harry would never quite remember how he had managed to get through his exams when he half expected Voldemort to come bursting through the door at any moment"

En toen viel mij op dat er meerdere dingen in het boek in de verleden tijd staan. Het lijkt voor mij net dat de "verteller" van het verhaal alles al gezien heeft en later dit boek nog aan het opschrijven is.

En ik weet niet of het mee te maken heeft dat het JKR's oude schrijfstijl is of omdat alles in mijn ogen in de verleden tijd staat. Maar ik vond dit ook een raar stukje:

Hallowe'en blz 132 schreef:
But from that moment on, Hermione Granger became their best friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them"

Ik vond het zo eigenaardig dat het in de verledentijdsvorm stond, terwijl de rest van de boeken dit niet echt gebeurt. Ohja, volgens mij zijn er meer van deze 'terugblikken' om het zo te noemen, maar deze komen amper nog voor in de latere boeken. Ik vraag me af of JKR hier iets mee bedoelde of dat ze gewoon haar eigen stijl probeerde te creeeren. Want het is duidelijk dat ze nu helemaal anders schrijft dan in het begin.

Edit; Ik heb er (nog) niet op gelet, maar heeft iemand hier al toevallig opgemerkt hoeveel keer groen nu al in de boeken voorkomt? Ik ga er zo snel mogelijk zelf achteraan over waar het staat en alles, maar iemand die het toevallig ook gemerkt heeft?

Edit nr 2;

(British Children’s Edition.)

Hoofdstuk 1
Bladzijde 1
Onderwerp: Schrijfstijl

Citaat:
When Mr and Mrs Dursley woke upon the dull, grey Tuesday our story starts, there was nothing about the cloudy sky outside to suggest that strange and mysterious things would soon be happening all over the country.

Het is al vaker gezegd, de schrijfstijl van Rowling is ingrijpend veranderd, wel positief naar mijn mening. Het viel me echt gewoon op, nu ik die boeken zo lees.

Het is ook grappig om te zien/lezen dat de Dursleys echt heel erg bang zijn voor mysterieuze dingen en dingen die niet ‘normaal’ zijn in hun ogen. Maar is hier eigenlijk echt een goede reden voor gegeven? Misschien omdat Lily een heks was en alles, dat Petunia dat niet was en dat zij in haar jaloersheid (naar mijn mening dan) dan maar besloot om alles te gaan haten wat haar zus wél had. Magie. En ik denk dat ze daarom zo bang zijn van dingen die niet normaal zijn.

Hoofdstuk 1
Bladzijde 11
Onderwerp: Tovenaars niet in Mugglekleding

Citaat:
Mr Dursley sat frozen in his armchair. Shooting stars all over Britain? Owls flying by daylight? Mysterious people in cloaks all over the place? And a whisper, a whisper about the Potters…

Hier zien we voor het eerst dat de Tovenaars geen moeite doen om zich meer te verbergen. Ze lopen gewoon rond, onvoorzichtig zelfs, maar ze zijn er van overtuigd dat Voldemort dood is, dat hij weg is. Ze hoeven zich niet meer te verbergen, de tijd van onderdrukkig is voorbij. Maar toch, de Muggles weten helemaal niets van hun bestaan af. Ik weet niet precies wat ik hier mee wil zeggen, maar het viel me gewoon op dat ze op dat moment zichzelf niet meer gingen verkleden als Muggle toen ze elkaar gingen ontmoeten.

Een heel stuk verderop in het boek (bijna helemaal op het eind) kwam ik nog iets interessant tegen.

Hoofdstuk 15
Bladzijde 177
Onderwerp: Astronomie toren

Citaat:
There was no reason on earth that Professor McGonagall would accept for their being out of bed and creeping around the school in the dead of night, let alone being up the tallest astronomy tower, which was out-of-bounds except for classes.

Dit viel mij eerst niet echt op, maar toen ik het opnieuw las wel. Waarom is de astronomietoren verboden behalve als ze les hebben? Is er in het verleden iets gebeurt daar? Is het daar gevaarlijk om de een of andere reden. Ja, je kan er naar beneden vallen,maar waarom zijn dan de andere torens ook niet verboden? En waarom word er hier geen expliciete reden voor gegeven, zoals bij de derde verdieping waar Fluffy zit?

Hoofdstuk 16
Bladzijde /
Onderwerp: Harry’s litteken

Hier krijgt Harry erg last van zijn litteken. Ron en Hermelien maken zich er hier niet al te druk over, ze denken dat het gewoon hoofdpijn is of wat dan ook. Maar Harry denkt zeker te weten dat het met Voldemort te maken heeft. Slimme jongen. Als ze nu maar vanaf het begin naar Hermelien hadden geluisterd en direct naar Dumbeldore waren gegaan…

Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Michel6677 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2007 10:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoi,

ik loop een beetje achter maar weet iemand wat er bedoelt word met "Foppe is geen echt spook" hoofdstuk en blz weet ik zo even niet.

groetjes,
Michel

Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2007 10:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Michel6677 schreef:
Hoi,

ik loop een beetje achter maar weet iemand wat er bedoelt word met "Foppe is geen echt spook" hoofdstuk en blz weet ik zo even niet.

groetjes,
Michel

Hey Michel6677,

Leuk dat je wil meedoen, maar het is volgende keer wel duidelijk voor iedereen als je dit dus wel opzoekt, zoveel tijd kost het namelijk niet en het houdt alles hier overzichtelijk Wink

Maar als antwoord op je vraag: Dat Foppe/Peeves niet word aangezien als 'echt' spook is omdat hij een klopgeest is.

Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 9:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Charlie schreef:
Noukju schreef:
Olivier schreef:

Wat denken jullie?

Hehe.. Ga ik reageren en vergeet ik de theorie van Sander die ik eigenlijk, om eerlijk te zijn, voor het eerst hoor. Naja, ik had al gehoord over de aanhangels qua boeken, maar deze theorie nog niet en ik moet zeggen.. Hij klopt best wel hoor.

Vooral die van boek 6. En wat me nu plots te binnen schiet. Stel dat Rowling dit werkelijk voor ogen had en dat ze dit doorheen de boeken dus probeert duidelijk te maken, denk dan eens na over het feit dat ze het laatste hoofdstuk al heel erg lang geleden heeft geschreven... Dan kan het goed kloppen dat ze de twee overeenstemmende feiten gebruikt heeft, maar niets is natuurlijk zeker..

een mooie theorie idd. Speigels zullen idd belangrijk zijn. De spiegel van sirius zou terug komen (tweewegspiegel). Maar dat laatste stukje. Misschien verteld het juist dat Harry het net aan wel overleeft. Hij kan gered worden door Ron, Hermelien, Loena, Ginny, Mracel en misschien zelf draco of sneep.

Rowling zei al dat perkamentus haar in de problemen had gebracht. De grote van zijn rol is er dus idd. Ook omdat hij en harry, ron en hermelien de enige zijn die van de horcruxen weten, en harry de herinneringen gezien heeft over voldemort. Harry blijft hem trouw. Iets wat schobbejak niet snapte.

Perkamentus en spiegels gaan dus een rol spelen. Goed gevonden theorie

HPF we will miss you.
chantabella
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 32 Sikkels

chantabella is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 15:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Danger lies before you, while safety lies behind,
Two of us will help you, whichever you would find,
One among us seven will let you move ahead,
another will transport the drinker back instead,
two among our number hold only nettle wine,
three of us are killers, waiting hidden in line.
Choose, unless you wish to stay here for evermore,
To help you in your choise, we give you these cleus four:
First, however slyly the poison tries to hide
You will always find some on nettle wine's left side;
Second, different are those who stand at either end,
But if you would move onwards, neither is your friend;
Third, as you see clearly, all are different in their size,
Neigther dwarf nor giant holds death in their insides;
Fourth; the second left and the second on the right
Are twins once you taste them, thought different at first sight.

Hoofdstuk: 16(engelse pocket)
Bladzijde: 306 t/m 309
Onderwerp: het toverdranken obstakel

Ik vroeg me af...Als eerst proffessor krinkel door de kamer van de toverdranken is gekomen, hoe kan het dan dat als Harry en Hermelien komen de toverdranken er nog (vol) staan. Ik neem aan dat professor krinkel ook gewoon het drankje heeft moeten drinken om door de zwarte vlammen heen te komen. En ik denk dat hij niet één slokje zou nemen als er twee slokjes inzaten...
Snappen jullie wat ik bedoel? en is hier een verklaring voor? Rolling Eyes
groetjes..

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 15:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

chantabella schreef:

Ik vroeg me af...Als eerst proffessor krinkel door de kamer van de toverdranken is gekomen, hoe kan het dan dat als Harry en Hermelien komen de toverdranken er nog (vol) staan. Ik neem aan dat professor krinkel ook gewoon het drankje heeft moeten drinken om door de zwarte vlammen heen te komen. En ik denk dat hij niet één slokje zou nemen als er twee slokjes inzaten...
groetjes..

Ik denk dat het flesje zich weer vanzelf vult. Elke keer als hij leeg is dan vult hij zichzelf weer bij zodat meerdere mensen weer heen en weer terug kunnen.

En ik ben iets te fanatiek, ik ben namelijk al begonnen met "Geheime Kamer" en ik ben daar ook al redelijk ver. Ik moet nu niet te ver door lezen. Want anders loop ik achter en kan ik iedereen in dit topic niet meer volgen ^^

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 19:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
chantabella schreef:

groetjes..

Ik denk dat het flesje zich weer vanzelf vult. Elke keer als hij leeg is dan vult hij zichzelf weer bij zodat meerdere mensen weer heen en weer terug kunnen.

Ik denk het niet. Volgens mij heeft Quirrel/Krinkel gewoon een kleine slok genomen, omdat hij 1) verwachtte dat Harry achter hem aan zou komen en hij daar ook de kant toe wilde geven en 2) waarschijnlijk wist dat een kleine slok genoeg zou moeten zijn.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp