Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Read a Long - Deel 2 Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2007 10:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yay de tweede week van deel 2 is begonnen. En ik had wat dingen opgeschreven want ik heb inmiddels PoA ook al uit. Dus ik moet mijn geheugen ook weer opfrissen waar CoS ook al weer over ging.

Hoofdstuk: 13 "The Very Secret Diary"
Pagina: 174 Britse Editie
Onderwerp Tom Riddle

Ik las dit:
CoS schreef:
And while Harry was sure he had never heard the name T.M. Riddle before, it still seemed to mean something to him, almost as though Riddle was a friend he'd had when he was very small, and half-forgotten. But this was absurd. He'd never had friends before Hogwarts, Dudley had made sure of that.

Ik vond dit zo'n raar stukje. Hoe komt het dat Harry die naam zo bekend voor komt? Het kan niet zo zijn dat hij het wist toen hij een baby was, want toen heette hij allang geen Tom meer. Ik vind dit een heel vaag stukje. Misschien heeft dit wel iets te betekenen dat zijn naam zo bekend voor kwam.

Zelfde hoofdstuk en onderwerp alleen andere bladzijde >> 182

Daarin staat dat Tom aan Dippet uitlegt dat hij in een weeshuis woont en dat hij wees is en een halfbloed. Hoe grappig eigenlijk. Ik heb dit boek al heel lang niet meer gelezen. En voor HBP wist ik ook helemaal niet dat hij in een weeshuis woonde enzo. Dat was ik allemaal vergeten, maar als je dat nu weer terug leest is het best wel dom want ik had het kunnen weten.

Hoofdstuk12 "Polyjuice Potion"
Pagina: Heel het hoofdstuk
Onderwerp: Polyjuice Potion

Toen ik aan het lezen was vond ik ook raar dat ze zo veel moeite doen om helemaal zo'n t overdrank te maken. Ze stelen dingen, ze breken de schoolregels enz. Maar was het allemaal niet veel makkelijker geweest als Harry zijn onzichtbaarheidsmantel vaker had gebruikt? Dan hadden ze de ingrediënten beter kunnen stelen en dan waren ze "onzichtbaar" geweest op de wc of op welke plek ze ook dan zouden zitten.

Sterker nog ze hadden die hele toverdrank niet hoeven maken. Harry had zijn mantel om kunnen doen en gewoon dicht bij de Zwadjes kunnen staan, en zo kon hij horen wat ze zouden zeggen. Hij had desnoods stiekem door het portret kunnen klimmen ofzo. Ik vind het dus raar dat ze pas heel laat in het boek met die mantel komen.

Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2007 18:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Hoofdstuk12 "Polyjuice Potion"
Pagina: Heel het hoofdstuk
Onderwerp: Polyjuice Potion

Toen ik aan het lezen was vond ik ook raar dat ze zo veel moeite doen om helemaal zo'n t overdrank te maken. Ze stelen dingen, ze breken de schoolregels enz. Maar was het allemaal niet veel makkelijker geweest als Harry zijn onzichtbaarheidsmantel vaker had gebruikt? Dan hadden ze de ingrediënten beter kunnen stelen en dan waren ze "onzichtbaar" geweest op de wc of op welke plek ze ook dan zouden zitten.

Op zich is dat helemaal niet raar. Een toverdrank maken kost heel veel tijd en ze moeten hem ergens verbergen. Alles onder die mantel is ook een enorm gepriegel. Die wc was een hele goede uitkomst, daar komt toch nooit iemand. Ik vind de keuze voor de wc een stuk logischer dan voor de mantel.

Witch_Eva schreef:
Sterker nog ze hadden die hele toverdrank niet hoeven maken. Harry had zijn mantel om kunnen doen en gewoon dicht bij de Zwadjes kunnen staan, en zo kon hij horen wat ze zouden zeggen. Hij had desnoods stiekem door het portret kunnen klimmen ofzo. Ik vind het dus raar dat ze pas heel laat in het boek met die mantel komen.

Maar doordat ze als Korzel en Kwast gingen heeft Draco ze een heleboel verteld. Dat zouden ze nooit gehoord hebben als ze onder de mantel hadden gezeten. Want wie weet waarover gepraat was als Ron en Harry de vragen niet zelf konden stellen?
De onzichtbaarheidsmantel was niet echt een optie, vind ik.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Daantje_pottergirl is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2007 20:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

[quote="Witch_Eva"][color=skyblue]Yay de tweede week van deel 2 is begonnen. En ik had wat dingen opgeschreven want ik heb inmiddels PoA ook al uit. Dus ik moet mijn geheugen ook weer opfrissen waar CoS ook al weer over ging.

Onderwerp Tom Riddle

Ik las dit:
CoS schreef:
And while Harry was sure he had never heard the name T.M. Riddle before, it still seemed to mean something to him, almost as though Riddle was a friend he'd had when he was very small, and half-forgotten. But this was absurd. He'd never had friends before Hogwarts, Dudley had made sure of that.

Het is inderdaad erg vreemd. Harry en Voldie hebben een soort band met elkaar, dus opzicht is het niet zo heel raar dat hij iets voelt als hij die naam leest. Je weet wel, een soort voorgevoel, maar dat hij denkt dat Ridle een vriend was is wel erg weird

Profiel bekijkenStuur privébericht
jilly-ann
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

jilly-ann is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 17:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik wil het eigenlijk ook nog even hebben over die toverstok Razz Er is wel een reden gegeven in CoS;

Hoofdstuk: Hoofdstuk 6 Gladianus Smalhart
Bladzijde: 73/74 Nederlandse versie
Onderwerp:
Er staat namelijk dit:

Citaat:
'Stom... Nutteloos... Rotding...'
'Schrijf een brief naar huis en vraag om een nieuwe,' stelde Harry voor, toen de staf knalde als een handvol rotjes.
'Ja, en dan nog een Brulbrief terugkrijgen!' zei Ron, terwijl hij de sissende toverstok in zijn tas stopte. 'Het is je eigen schuld dat je staf kapot is-'

Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 11:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

[quote="Daantje_pottergirl"]
Witch_Eva schreef:
Yay de tweede week van deel 2 is begonnen. En ik had wat dingen opgeschreven want ik heb inmiddels PoA ook al uit. Dus ik moet mijn geheugen ook weer opfrissen waar CoS ook al weer over ging.

Onderwerp Tom Riddle

Ik las dit:
CoS schreef:

Het is inderdaad erg vreemd. Harry en Voldie hebben een soort band met elkaar, dus opzicht is het niet zo heel raar dat hij iets voelt als hij die naam leest. Je weet wel, een soort voorgevoel, maar dat hij denkt dat Ridle een vriend was is wel erg weird

Sommige kinderen hebben als ze klein zijn een soort van onzichtbare vriend, een fantasievriend. Door de band die harry en voldemort hebben, kan harry daartoe refereren. Dat hij zich toch niet helemaal alleen gevoeld heeft.

HPF we will miss you.
Lollifant
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 29 Sikkels

Lollifant is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 12:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:

Onderwerp Tom Riddle

Ik vond dit zo'n raar stukje. Hoe komt het dat Harry die naam zo bekend voor komt? Het kan niet zo zijn dat hij het wist toen hij een baby was, want toen heette hij allang geen Tom meer. Ik vind dit een heel vaag stukje. Misschien heeft dit wel iets te betekenen dat zijn naam zo bekend voor kwam.

Kinderen onthouden meer dan je denkt hoor. Waarschijnlijk heeft hij die naam vroeger gehoord en herinnerd hij zich zoiets gewoon. (Hersens zijn ook maar rare dingen. ^^)

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 15:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lollifant schreef:
Witch_Eva schreef:

Onderwerp Tom Riddle

Kinderen onthouden meer dan je denkt hoor. Waarschijnlijk heeft hij die naam vroeger gehoord en herinnerd hij zich zoiets gewoon. (Hersens zijn ook maar rare dingen. ^^)

Maar wanneer moet hij het dan gehoort hebben? Dat kan toch niet? Hij was een 15 maand oude baby toen zijn ouders vermoord werden. En ik denk echt niet dat Lily zei: "Hey Tom Riddle wat doe jij hier". Er zijn denk ik maar heel weinig mensen die weten wat Voldemort's echte naam is. Nadat hij 15 maand oud was toen leefde hij bij de Duffelingen. En ik denk al helemaal niet dat zij weten wie Tom Riddle is. En het kan denk ik ook niet dat hij het in het eerste jaar van iemand heeft gehoort. Niet zover we weten in ieder geval. Ik heb meer het idee dat het stukje meer een hint is.

@Rhona over de onzichtbare vriend. Er staat nergens dat Harry die had. En dan zou het wel raar zijn dat als hij die had dat hij dan die persoon Tom Riddle noemde. Ik geloof niet dat Tom Harry's onzichtbare vriendje is.

Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 15:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Lollifant schreef:
Witch_Eva schreef:

Onderwerp Tom Riddle

Maar wanneer moet hij het dan gehoort hebben? Dat kan toch niet? Hij was een 15 maand oude baby toen zijn ouders vermoord werden. En ik denk echt niet dat Lily zei: "Hey Tom Riddle wat doe jij hier". Er zijn denk ik maar heel weinig mensen die weten wat Voldemort's echte naam is. Nadat hij 15 maand oud was toen leefde hij bij de Duffelingen. En ik denk al helemaal niet dat zij weten wie Tom Riddle is. En het kan denk ik ook niet dat hij het in het eerste jaar van iemand heeft gehoort. Niet zover we weten in ieder geval. Ik heb meer het idee dat het stukje meer een hint is.

@Rhona over de onzichtbare vriend. Er staat nergens dat Harry die had. En dan zou het wel raar zijn dat als hij die had dat hij dan die persoon Tom Riddle noemde. Ik geloof niet dat Tom Harry's onzichtbare vriendje is.

ik bedoelde ook niet te zeggen dat hij die had. Maar misschien is die naam ooit opgeslagen in zijn hersenen. Tom en harry hebben een bepaalde band. waarschijnlijk zit er diep in voldemort nog ergens tom, en harry heeft hem misschien ooit in een droom gezien.

daarnaast weten we maar weinig over de 10 jaar voordat harry naar zweinstein ging. we weten dat hij 1.5 was toen hij naar de duffelingen ging, dat petunia geheimen heeft, en dat dirk hem pestte en eenzaam maakte. Maar wat weten we eigenlijk verder, buiten het feit dat zijn leven een hel was? Misschien had hij idd een droom waarin hij een jongen tegen kwam die tom heette en hem snapte. Die info hebben we helaas niet. We weten bijna niks van die periode.

HPF we will miss you.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 15:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Rhona ja het zou kunnen dat hij misschien ooit een droom of iets anders daarvan had. Maar waarom staat dat dan zo in het boek? Dat staat er denk ik niet zomaar dat hij denk dat hij de naam Tom Riddle al eerder gelezen heeft. Voornamelijk niet omdat we nog nooit gelezen hebben dat hij zo'n vriendje/droom etc. had. Dus dan blijft het nog raar dat het daar staat.

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 29 Sikkels

Lollifant is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 17:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Daar heb je gelijk in Eva. Dan weet ik het eigenlijk niet zo.. Misschien heeft hij er ooit eens iets over gehoord of ergens in een boek gelezen. (Het zal toch wel dat hij vermeld staat in boeken?)

JustFerro
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

JustFerro is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 29, 2007 13:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wie weet komt die naam Harry wel bekend voor omdat door de mislukte vloek Harry en Voldie een bepaalde band hebben gekregen. Daardoor heeft hij enkele eigenschappen van Voldemort meegekregen (Sisseltong) en misschien ook wel een deel van het geheugen/kennis van Voldie. Smile

Carla
Oude Forumnaam: Nederlandse Hermelien Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Carla is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 03, 2007 12:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet ik ben een beetje erg laat, maar mij viel toch iets in boek 2 op.

Hoofdstuk 4 At Flourish and Blotts
Pagina: 40 Britse editie
Onderwerp: OWL's (slijmballen)

Op die bladzijde staat dat Percy en Bill 12 OWL's hebben gehaald. Maar dit kan volgens mij helemaal niet, omdat Hermelien er 11 (dat is volgens mij in latere drukken veranderd in 10) heeft gehaald. Hermelien had in haar derde jaar met 12 vakken alle vakken gekozen en had daardoor een tijdverdrijver nodig. Ik heb nergens gelezen dat Percy en Bill ook een tijdverdrijver hebben gebruikt of dat zij net zoveel vakken hebben gedaan als Hermelien. Dit kan dus volgens mij niet kloppen. Wat denken jullie ervan?

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 03, 2007 14:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nederlandse Hermelien schreef:

Op die bladzijde staat dat Percy en Bill 12 OWL's hebben gehaald. Maar dit kan volgens mij helemaal niet, omdat Hermelien er 11 (dat is volgens mij in latere drukken veranderd in 10) heeft gehaald. Hermelien had in haar derde jaar met 12 vakken alle vakken gekozen en had daardoor een tijdverdrijver nodig. Ik heb nergens gelezen dat Percy en Bill ook een tijdverdrijver hebben gebruikt of dat zij net zoveel vakken hebben gedaan als Hermelien. Dit kan dus volgens mij niet kloppen. Wat denken jullie ervan?

Waarom kan het niet kloppen. Hun waren ook uitstekende leerlingen, net zoals hermelien en misschien hebben ze ook een tijdverdrijver gehad. Er staat nergens dat het niet zo is, dus het kan wel volgens mij.

Mijn mega spoiler fanfic!
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 03, 2007 16:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Nederlandse Hermelien schreef:

Waarom kan het niet kloppen. Hun waren ook uitstekende leerlingen, net zoals hermelien en misschien hebben ze ook een tijdverdrijver gehad. Er staat nergens dat het niet zo is, dus het kan wel volgens mij.

Een tijdverdrijver wordt volgens mij niet standaard gebruikt door de leerlingen, Hermione was een beetje speciaal geval. Ik vind het ook erg vreemd omdat Hermione verreweg de slimste van haar klas en maar 10 OWL's heeft gehaald. Percy en Bill hebben er dan nog twee meer gehaald, terwijl Hermione al heel erg weinig tijd had ook met tijdverdrijver.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2007 19:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
harry_james_potter schreef:
Hoofdstuk: 6: Gladianus Smalhart
Bladzijde: 73 bovenaan
Onderwerp: Joost

Hey is het jullie ook opgevallen dat joost dit zegt:

Citaat:
Oorspronkelijk zou ik naar eton gaan, maar ik ben blij dat het Zweinstein is geworden. Uiteraard was moeder een beetje teleurgesteld, maar nadat ik haar die boeken over Smalhart had laten lezen, is ze gaan inzien hoe nuttig het kan zijn om een gediplomeerde tovenaar in de familie te hebben....

Hoe kan hij zomaar in het tweede jaar van Zweinstein instromen? en dan ook nog zonder gesorteerd te worden (denk ik) in huffelpuf terechtkomen.

Heeft iemand hier al eens over nagedacht?

Joost zit ook in het eerste boek hoor. Dat weet ik 100% zeker. Je kan zelf horen dat hij gesorteerd word in Huffelpuf. Het kan zijn dat die moeder teleurgesteld voelde tijdens Joost's eerste jaar, maar dat ze nu blij is nadat ze de boeken van Smalhart had gelezen. Volgens mij is er niks mis mee.

Het is niet omdat er pas in het tweede boek over Smalhart wordt gesproken dat hij nog niet bestond, laat staan nog geen boeken had geschreven. Smalhart was een vip in tovenaarswereld. Remember dat mevrouw wemel al jaren fan was van Smalhart. Ik denk dat Joost er gewoon ook al eens een boek had van gelezen en fan van hem was.

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp